• Ενεργά Θέματα 
Η περιήγηση στον παρόντα ιστότοπο συνεπάγεται ότι συμφωνείτε με τους Όρους Χρήσης και την Πολιτική Χρήσης Cookies.

Κινηματογραφική πολιτική ορθότητα.

Τα πάντα για το θέατρο και την έβδομη τέχνη.
Άβαταρ μέλους
Alien_ex_forums
Basic poster
Basic poster
Δημοσιεύσεις: 752

Κινηματογραφική πολιτική ορθότητα.

Δημοσίευσηαπό Alien_ex_forums » 02 Απρ 2022, 20:37

Ρωτάνε οι πολιτικορθάκηδες: Γιατί οι μπούμερς την έβρισκαν με ταινίες που ήταν τίγκα στη βία και στο αίμα;
Ρωτάνε οι πολιτικορθάκηδες: Γιατί οι μπούμερς την έβρισκαν με ταινίες που περιείχαν πολύ γυμνό;
Ρωτάνε οι πολιτικορθάκηδες: Γιατί οι μπούμερς την έβρισκαν με ταινίες που μερικές σκηνές τους προσέβαλλαν τον θεατή;

Μήπως οι μπούμερς την έβρισκαν και στη ζωή τους με όλα αυτά; Δεν έβλεπαν ότι πρόκειται για πράγματα "ενοχλητικά";

Η απάντηση βρίσκεται στις εικαστικές τέχνες που εκείνη την εποχή περιείχαν μια τάση, η οποία έλεγε ότι "η τέχνη οφείλει να αποτελεί γροθιά στο στομάχι προκειμένου να περάσει το μήνυμά της". Φυσικά πολλές φορές αυτή η "γροθιά στο στομάχι" δεν υπηρετούσε πραγματικά το μήνυμα, αλλά παρίστανε ότι υπηρετεί το μήνυμα.
Το αποτέλεσμα ήταν να γαλουχηθεί μια γενιά με το σκεπτικό ότι το να χαρίζει η τέχνη γροθιές στο στομάχι, εντάσσεται στα πλαίσια του θεμιτού.

Δεν είναι ότι το κοινό τότε "προσβαλλόταν" πιο δύσκολα.

Είναι ότι το κοινό γνώριζε εκ των προτέρων ότι θα προσβληθεί. Μερικές φορές, το επιδίωκε κιόλας.
0 .

Άβαταρ μέλους
Alien_ex_forums
Basic poster
Basic poster
Δημοσιεύσεις: 752

Re: Κινηματογραφική πολιτική ορθότητα.

Δημοσίευσηαπό Alien_ex_forums » 06 Μάιος 2022, 19:30

Ο μικές λέει ότι παραβλέπει τα όποια αρνητικά εμφανίζει η ντίσνευ γιατί έχει νοσταλγία από το παρελθόν.

Εγώ που έβλεπα "ρομποτέκ" αντί για τη "μικρή γοργόνα", εύχομαι να πατώσει για να ησυχάσουμε.

phpBB [media]


Από τη μέση του βίντεο και μετά είναι το ζουμί.

Επίσης:

Disney Employees Post Open Letter For Politically Neutral Walt Disney Company

https://www.piratesandprincesses.net/di ... y-company/

Για τα δεδομένα του ελληνικού κοινού, αυτά είναι άγνωστα.

Ενα μεγάλο μέρος του ελληνικού κοινού δεν γνωρίζει (ή παριστάνει ότι δεν γνωρίζει) πως η Marvel ανήκει στη disney. Επομένως δεν υπάρχει νόημα να βρίζει κάποιος τη disney για τη μεταχείριση στο star wars και να κόβει φλέβα από την αγάπη του για το Marvel Universe. Δεν μπορεί κάποιος να είναι "φανατικός μαρβελάκιας" αλλά να βρίζει το νέο star wars.

Επιπλέον, το ελληνικό κοινό θέλει αποκλειστικά και μόνο θέαμα: Κτήρια να πέφτουν, διαστημόπλοια να εκρήγνυνται, κλωτσομπουνίδια, καταστροφές κλπ.

Το αμερικάνικο κοινό, έχει περάσει προ πολλού αυτή τη φάση. Γι' αυτό και "βλέπει" πλέον την κουραστική ομοιομορφία που εμφανίζουν οι ταινίες της Μάρβελ (που θυμίζουν "θεματικά πάρκα" όπως έχει πει και ο Σκορτσέσε) οι οποίες δεν φέρουν καμία απολύτως σφραγίδα του σκηνοθέτη. Είναι ένα πλαστικοποιημένο φαστ-φουντ.

Γι' αυτό και χρειάζονται τέτοια βίντεο, που να λένε τα πράγματα ως έχουν.

Υπάρχουν και άλλα που δεν τα ξέρει και δεν τα είπε. Η μάρβελ στα κόμιξ, από τότε που την αγόρασε η disney εμφανίζει μια έντονη SJW θεματολογία. Οταν το κοινό στο twitter αντέδρασε προς αυτή την επιλογή, βγήκαν οι ίδιοι οι σεναριογράφοι των κόμιξ και απάντησαν "αν δεν σας αρέσει, να μη το αγοράζετε".

Για τέτοιο θράσος μιλάμε.

Υπάρχει και ένα άλλο, που του το είπαν σε σχόλια του βίντεο, με το οποίο συμφωνώ απόλυτα. Στη συνείδηση του αμερικανού γονέα, η ντίσνευ είναι μια εταιρία που βγάζει "καρτούν ενδεδειγμένα απόλυτα για μικρά παιδιά".

Αυτός είναι φυσικά ο λόγος που τα καρτούν της δεν έχουν καμία σχέση με τα πιο "τολμηρά" καρτούν όπως he-man ή thundercats που βγαίναν κατά καιρούς. Διότι η ντίσνευ θέλησε από την αρχή να φέρει τη σφραγίδα της εταιρίας που εμπιστεύεται ο κάθε γονέας στα τυφλά.

Δυστυχώς όμως, είναι ο ίδιος λόγος που στις μέρες μας εμποδίζει τη ντίσνευ από το να δώσει κάπως πιο "ελεύθερο" θέαμα για ενήλικες, παρά το γεγονός ότι έχει αγοράσει σχεδόν το σύνολο του κινηματογράφου. Που περιλαμβάνει και franchise όπως το "alien" ή "o κυνηγός". Ο λόγος που δεν πρόκειται να δούμε στο μέλλον κάτι στα πλαίσια αυτών των franchise (παρά το γεγονός ότι η ντισνευ αγόρασε το στούντιο που τα έβγαζε) είναι ότι φέρει το στίγμα της εταιρίας που εμπιστεύονται οι γονείς.

Για τον ίδιο λόγο, το marvel universe δεν ξεπερνάει κάποια όρια ελευθερίας. Ακόμη και οι σειρές όπως το punisher και το daredevil που είχε πουλήσει στο νέτφλιξ, έγιναν έτσι όπως έγιναν (από άποψη βίας) ακριβώς γιατί είχαν αγοραστεί από το νέτφλιξ. Τώρα που τις αγόρασε πίσω για να τις βάλει στο disney plus, υπήρξε έντονη ανησυχία μήπως τις λογοκρίνει (!!!;;;). Λένε ότι δεν τις λογόκρινε τελικά, αλλά προσωπικά δεν παίρνω και όρκο.


Είναι άλλο πράγμα το να βάζεις π.χ. ένα γκέι ζευγάρι ή να δίνεις τον ρόλο του Όντιν σε έναν μαύρο, και άλλο να κάνεις στρατευμένη πολιτική κατήχηση πάνω σε ουδέτερα πολιτικά franchise. Αλλά επειδή μάλλον δεν έχεις εντρυφήσει στο τι ακριβώς έκανε η disney στα franchise που αγόρασε, λογικό είναι να το βλέπεις έτσι.

Ενδεικτικά να πούμε ότι η disney έχει διακόψει συνεργασίες με κόσμο που καταδικάστηκε στο λαικό δικαστήριο του τουίτερ, ακόμη και με "δυναμικές ανεξάρτητες γυναίκες" όπως η Gina Carano, την οποία κανονικά ως φεμινιστική εταιρία που διατείνεται ότι είναι, θα έπρεπε να την υπερασπιστεί.

Τέσπα, σημασία έχει ότι η "πολιτική" της ντίσνευ είναι συγκαλυμμένος πουριτανισμός, που χρησιμοποιεί ως επίφαση τα ανθρώπινα δικαιώματα και το inclusivity, ενώ στην πραγματικότητα φέρει το κόμπλεξ μιας εταιρίας που έχει μάθει διαχρονικά να παράγει ανελεύθερο περιεχόμενο (εφόσον απευθυνόταν σε παιδικό κοινό).

Αυτό που κάνει, δεν αντέχει σε καμία μετα-κριτική, ακόμη και woke ατόμων.

Γύρω στο 2010 και ενώ ήδη άρχισαν να γίνονται κινηματογραφικές επιτυχίες οι κινηματογραφικοί ήρωες της Μάρβελ στο στούντιο της ίδιας της ντίσνευ, τα κόμιξ (που τα είχε αγορασμένα μαζί με τη μάρβελ) είχαν υποστεί αλλαγές όπως: Ο άιρονμαν δεν είναι πια ο Τόνυ Σταρκ, αλλά τη θέση του πήρε μία μαύρη μπαισέξουαλ. Ο Χούλκ δεν είναι πλέον ο Μπρους Μπανερ, αλλά τη θέση του πήρε ένας Κινέζος. Η μίςς μάρβελ έγινε μια μουσουλμάνα.

Ο λόγος που αντέδρασε το κοινό, δεν ήταν γιατί ανήκε στην αλτ-ράητ (όπως η ίδια η εταιρία ισχυριζόταν) αλλά γιατί οι ήρωες που γνώρισε και αγάπησε επί 80 και βάλε χρόνια ΑΛΛΑΞΑΝ και ΠΗΡΑΝ ΤΗ ΘΕΣΗ τους ΑΛΛΟΙ (που φορούσαν την ίδια στολή). Αντί δηλαδή να δημιουργηθεί ένας νέος ΛΟΑΤΚΙ ή ένας νέος μαύρος ήρωας από το μηδέν, πάτησαν πάνω στους ήδη υπάρχοντες και πήραν μόνο το trademark: Τη στολή.

Οι πωλήσεις των κόμιξ της μάρβελ πιάσανε πάτο, ωστόσο η εταιρία επέμενε να διατηρεί τους αλλαγμένους ήρωες και να βάζει τους συγγραφείς να λένε στο κοινό "αν δεν σας αρέσει μην τα διαβάζετε", "αυτοί είμαστε και σε όποιον αρέσει" και "είστε ακροδεξιοί".

Το ηθικό πρόβλημα που είχε προκύψει ήταν το εξής: Οποιαδήποτε άλλη εταιρία βρισκόταν στη θέση της μάρβελ και οι πωλήσεις της έπιαναν πάτο, θα βαρούσε κανόνι. Η μάρβελ αντίθετα, έχοντας αγοραστεί από τη ντίσνευ, κάλυπτε τη χασούρα της από τις ταινίες των ηρώων, όπου εκεί χρησιμοποιούνταν οι κλασικοί ήρωες και έβγαζαν τρελά λεφτά. Εφόσον τα κόμιξ παρήγαγαν μόνο χασούρα και ζημία γιατί επέμενε να τα εκδίδει; Η υποψία του κοινού ήταν ότι το έκανε καθαρά και μόνο για λόγους πολιτικής προπαγάνδας. Κέρδος πάντως δεν είχανε.

Στο star wars το έργο επαναλήφθηκε για μία ακόμη φορά, όταν ξεφτίλισε εντελώς τους παλιούς ήρωες και αντί να μην απαντήσει στον κόσμο, έβαλε τους δημιουργούς να βρίζονται με το κοινό στο τουίτερ.

Εντωμεταξύ ο λόγος που η ντίσνευ δεν αντέχει σε μετα-κριτική, είναι ότι έχει εντάξει στην ιδεολογική της πολιτική, εντελώς άσχετους ιδεολογικά με την ιδεολογία που -υποτίθεται ότι- θέλει να εμφανίσει.

Ενα παράδειγμα: Η "φεμινιστική ταινία" της DC ήταν το Wonder Woman. Οι ήρωες της DC ανήκουν σε στούντιο που δεν έχει αγοραστεί ακόμη από την ντίσνευ. Την ταινία τη σκηνοθέτησε μία ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΗ φεμινίστρια, η Patty Jenkins. Το γεγονός ότι η σκηνοθέτις είναι πραγματική φεμινίστρια είναι εμφανές στην ταινία και γι' αυτό αγαπήθηκε από τον κόσμο το αποτέλεσμα. Αντίθετα η φεμινιστική ταινία της Disney, ήταν η Captain Marvel που γράφτηκε και σκηνοθετήθηκε από άτομα άσχετα με τον φεμινισμό και αυτό φαίνεται στο αποτέλεσμα. Ήταν μια αδιάφορη Woke μαλακία.

Εντωμεταξύ ακόμη και στη στρατευμένη ιδεολογική της προσέγγιση, υπάρχουν προβλήματα. Για παράδειγμα εταιρίες όπως το νέτφλιξ λειτουργούν στα πλαίσια του inclusivity ως εξής: Αν κάνουν μια σειρά που πραγματεύεται π.χ. την Ομήρου Ιλιάδα, το πολύ να κάνουν τον Αχιλλέα μαύρο, ως ποιητική αδεία, προκειμένου να δείξουν ότι έχουν inclusivity.

Η disney είναι η εταιρία που όχι μόνο θα βάλει τον Αχιλλέα να είναι μαύρος, αλλά επιπλέον θα βάλει την ωραία Ελένη να είναι φεμινίστρια του metoo και τον Πάτροκλο σε ρόλο Μαρξιστή προλετάριου. Κάπου "μπάστα" δηλαδή.

Πάμε στην περίπτωση του James Gunn. Ο James Gunn ήταν ο δημιουργός της μεταφοράς του Guardians of The Galaxy, από τις λίγες αξιόλογες δουλειές της μάρβελ/ντίσνευ, που έφερε το προσωπικό στίγμα του δημιουργού. Αυτός αγαπήθηκε από τον κόσμο για το έργο που έδωσε.

Πολλά χρόνια πριν, ο Gunn δούλευε σε μία ανεξάρτητη μικρή εταιρία, την Troma, όπου οι ταινίες της διέπονταν από κάφρικο και ενοχλητικό χιούμορ. Στα πλαίσια της προώθησης των τότε ταινιών του, ο Gunn είχε κάνει κάποια tweets με άσεμνο χιούμορ. Το χιούμορ του δεν ήταν ούτε σεξιστικό, ούτε ρατσιστικό. Ηταν απλώς άσεμνο.

Οταν λοιπόν έκανε τη μεγάλη επιτυχία στη Μάρβελ/ντίσνευ, κάποιοι κακόβουλοι ανασύρανε τα επίμαχα tweets. Η ντίσνευ τον απέλυσε, παρά το γεγονός ότι το κοινό δεν ήθελε κάτι τέτοιο (αργότερα πήγε στο αντίπαλο στούντιο και αποθεώθηκε για ακόμη μια φορά).

Το παραπάνω δείχνει ότι η ντίσνευ χρησιμοποιεί το wokeness ως μία επίφαση. ΠΟΥΡΙΤΑΝΙΚΗ εταιρία ήταν, ΠΟΥΡΙΤΑΝΙΚΗ παραμένει και δεν την ενδιαφέρει ακόμη κι αν έχει χασούρα από τις επιλογές της.

Αρα το πρόβλημα της ντίσνευ δεν είναι ότι πρόκειται για μία τυπική εταιρία που κυνηγά το κέρδος (σε μία τέτοια περίπτωση θα λάμβανε υπόψη την κριτική). Πρόκειται για μία εταιρία που έχει βγάλει υπερκέρδη που επαρκούν για να φάνε ακόμη και τα δισέγγονα των μεγάλων στελεχών της, επομένως λειτουργεί αλαζονικά, θέλει να κάνει το κομμάτι της και δεν σηκώνει καμία απολύτως κριτική. ΔΕΝ ΤΗΝ ΕΝΔΙΑΦΕΡΕΙ ΚΑΝ ΤΟ ΑΝ ΘΑ ΕΧΟΥΝ ΧΑΣΟΥΡΑ ΟΙ ΕΠΙΛΟΓΕΣ ΤΗΣ.

Μια πουριτανική πολυεθνική είναι που αγοράζει τα πάντα, φιμώνοντας τις ελεύθερες φωνές και το προσωπικό στίγμα των δημιουργών.
0 .

Άβαταρ μέλους
Alien_ex_forums
Basic poster
Basic poster
Δημοσιεύσεις: 752

Re: Κινηματογραφική πολιτική ορθότητα.

Δημοσίευσηαπό Alien_ex_forums » 14 Μάιος 2022, 00:41

phpBB [media]
0 .


Επιστροφή σε “Θέατρο - Κινηματογράφος”