Πολιτική συζήτηση Game of Thrones-SPOILERS
-
Λαχουρένιος
- Ultimate Stalker

- Δημοσιεύσεις: 49404
- Τοποθεσία: Γεφυρα
-
Kauldron
- Supreme poster

- Δημοσιεύσεις: 11127
- Τοποθεσία: Thessaloniki
Re: Πολιτική συζήτηση Game of Thrones-SPOILERS
Ιστορικά η αστική τάξη εμπόρων κλπ στήριζε την πτώση της φεουδαρχίας υπέρ πιο "ανθρώπινου" καθεστώτος?
0 .
"ΠΡΟΚΗΡΥΞΗ ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΜΑΚΕΔΟΝΙΚΟ ΛΑΟ ΠΟΥ ΖΕΙ ΚΑΤΩ ΑΠΟ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΚΥΡΙΑΡΧΙΑ"
Πρωτοσέλιδο "Ριζοσπάστη" 19 Σεπτεμβρίου 1932.
Κομμουνιστικός πατριωτιΖμός.
Πρωτοσέλιδο "Ριζοσπάστη" 19 Σεπτεμβρίου 1932.
Κομμουνιστικός πατριωτιΖμός.
-
Λαχουρένιος
- Ultimate Stalker

- Δημοσιεύσεις: 49404
- Τοποθεσία: Γεφυρα
Re: Πολιτική συζήτηση Game of Thrones-SPOILERS
Στηριζε την πτωση απο ενα σημειο και μετα,υπερ ενος καθεστωτος πιο συμφεροντος σε αυτην.Απλως ετυχε για καποιους λογους αυτο το καθεστως να ειναι πιο ανθρωπινο απο το προηγουμενο.
0 .
-
Kauldron
- Supreme poster

- Δημοσιεύσεις: 11127
- Τοποθεσία: Thessaloniki
Re: Πολιτική συζήτηση Game of Thrones-SPOILERS
Λαχουρένιος έγραψε:Στηριζε την πτωση απο ενα σημειο και μετα,υπερ ενος καθεστωτος πιο συμφεροντος σε αυτην.Απλως ετυχε για καποιους λογους αυτο το καθεστως να ειναι πιο ανθρωπινο απο το προηγουμενο.
Αυτό το "πιο ανθρώπινο" δεν μου κάθεται καλά.
Στην φεουδαρχία, ο κόσμος ήταν διασπαρμένος στην ύπαιθρο. Οι οικισμοί ήταν αυτάρκεις, οπότε πιθανόν να υπήρχαν και χωριά/οικισμοί που ο φεουδάρχης ούτε που θα τα ήξερε, πόσο μάλλον να πάει να συλλέξει φόρους από 'κει. Λόγω "τεχνικών λόγων" ήταν εκτός ελέγχου του φεουδάρχη, και ως εκ τούτου, θ' απολάμβαναν κάποιο καθεστώς ελευθερίας.
Στον καπιταλισμό, ο κόσμος ήταν συγκεντρωμένος σε πόλεις, η δε επιβίωση των πολιτών εξαρτιόταν από τον μισθό που θα έδινε ο καπιταλιστής. Συνεπώς ο έλεγχος που είχε ο δυνάστης ήταν πολύ πιο μεγάλος.
Προσωπικά αν ήταν να διαλέξω που να ζήσω, μάλλον θα προτιμούσα την φεουδαρχία.
0 .
"ΠΡΟΚΗΡΥΞΗ ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΜΑΚΕΔΟΝΙΚΟ ΛΑΟ ΠΟΥ ΖΕΙ ΚΑΤΩ ΑΠΟ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΚΥΡΙΑΡΧΙΑ"
Πρωτοσέλιδο "Ριζοσπάστη" 19 Σεπτεμβρίου 1932.
Κομμουνιστικός πατριωτιΖμός.
Πρωτοσέλιδο "Ριζοσπάστη" 19 Σεπτεμβρίου 1932.
Κομμουνιστικός πατριωτιΖμός.
-
Akersekomis
- Rookie poster

- Δημοσιεύσεις: 29
Re: Πολιτική συζήτηση Game of Thrones-SPOILERS
το άρθρο-ανάλυση του ριζοσπάστη το χουμε όλοι υπ όψιν μας έτσι;
0 .
τον άνδρα τον πολύτροπο τον λέω κολοτούμπα
-
Kauldron
- Supreme poster

- Δημοσιεύσεις: 11127
- Τοποθεσία: Thessaloniki
Re: Πολιτική συζήτηση Game of Thrones-SPOILERS
Έβγαλε ο Ριζος άρθρο? Εγώ είχα δεί μόνο την διαφήμιση της ΚΝΕ:
Έχω την εντύπωση τελικά οτι οι Κνίτες μας διαβάζουν.
Έχω την εντύπωση τελικά οτι οι Κνίτες μας διαβάζουν.
0 .
"ΠΡΟΚΗΡΥΞΗ ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΜΑΚΕΔΟΝΙΚΟ ΛΑΟ ΠΟΥ ΖΕΙ ΚΑΤΩ ΑΠΟ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΚΥΡΙΑΡΧΙΑ"
Πρωτοσέλιδο "Ριζοσπάστη" 19 Σεπτεμβρίου 1932.
Κομμουνιστικός πατριωτιΖμός.
Πρωτοσέλιδο "Ριζοσπάστη" 19 Σεπτεμβρίου 1932.
Κομμουνιστικός πατριωτιΖμός.
-
Akersekomis
- Rookie poster

- Δημοσιεύσεις: 29
Re: Πολιτική συζήτηση Game of Thrones-SPOILERS
Kauldron έγραψε:Έβγαλε ο Ριζος άρθρο? Εγώ είχα δεί μόνο την διαφήμιση της ΚΝΕ:
Έχω την εντύπωση τελικά οτι οι Κνίτες μας διαβάζουν.
βεβαίως και δεν άφησαν ασχολίαστο αυτό το κοινωνικό φαινόμενο που λέγεται Game of Thrones.
δε γίνεται να υπάρχει παράλληλος κόσμος γεμάτος φτώχεια χωρίς εργατικό κίνημα. η εκ της πλαγίου επίθεση στα λαϊκά στρώματα, που παρουσιάζονται ως στωικά υποζύγια που αγαπάν τους δυνάστες τους δε μπορεί να περάσει.
πες ΟΧΙ στα ψέματα Game of Thrones
ΚΡΥΦΟ ΚΕΙΜΕΝΟ: ΕΜΦΑΝΙΣΗ
και φυσικά γράφτηκε πολύ πριν να αρχίσει αυτό το θέμα. απόδειξη του ότι το ΚΚΕ παραμένει στην πρωτοπορία
0 .
τον άνδρα τον πολύτροπο τον λέω κολοτούμπα
-
Kauldron
- Supreme poster

- Δημοσιεύσεις: 11127
- Τοποθεσία: Thessaloniki
Re: Πολιτική συζήτηση Game of Thrones-SPOILERS
Ωραίο το άρθρο, άφησε όμως άθικτο το θέμα της Σιδερένιας Τράπεζας, και τον ρόλο του δανεισμού (με την καπιταλιστική έννοια) στην συνέχιση του πολέμου, δηλαδή τον ρόλο του πολέμου ως οικονομικής επιχείρησης στην οποία κάποιος δανείζεται προκειμένου να δημιουργήσει πλούτο (μέσω της επικράτησης επί των αντιπάλων) και ν' αποπληρώσει το χρέος.
Επίσης το χρέος ως μέσον για την σταδιακή επικρατηση του καπιταλισμού επί της φεουδαρχίας. Ουσιαστικά έχει αφήσει γενικώς ασχολίαστους τους μοναδικούς ορίτζιναλ καπιταλιστές της σειράς, τους Μπρααβόσι.
Αλλά κατά τ' άλλα πολύ καλό άρθρο.
Επίσης ερώτημα προς τους κομμουνιστάς.
Αν ο καπιταλισμός είναι καλύτερος από τη φεουδαρχία, και με δεδομένο οτι ο εθνικοσοσιαλισμός είναι γέννημα του καπιταλισμού (σύμφωνα με τους κομμουνιστάς), είναι και ο εθνικοσοσιαλισμός καλύτερος από την φεουδαρχία?
Επίσης το χρέος ως μέσον για την σταδιακή επικρατηση του καπιταλισμού επί της φεουδαρχίας. Ουσιαστικά έχει αφήσει γενικώς ασχολίαστους τους μοναδικούς ορίτζιναλ καπιταλιστές της σειράς, τους Μπρααβόσι.
Αλλά κατά τ' άλλα πολύ καλό άρθρο.
Επίσης ερώτημα προς τους κομμουνιστάς.
Αν ο καπιταλισμός είναι καλύτερος από τη φεουδαρχία, και με δεδομένο οτι ο εθνικοσοσιαλισμός είναι γέννημα του καπιταλισμού (σύμφωνα με τους κομμουνιστάς), είναι και ο εθνικοσοσιαλισμός καλύτερος από την φεουδαρχία?
0 .
"ΠΡΟΚΗΡΥΞΗ ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΜΑΚΕΔΟΝΙΚΟ ΛΑΟ ΠΟΥ ΖΕΙ ΚΑΤΩ ΑΠΟ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΚΥΡΙΑΡΧΙΑ"
Πρωτοσέλιδο "Ριζοσπάστη" 19 Σεπτεμβρίου 1932.
Κομμουνιστικός πατριωτιΖμός.
Πρωτοσέλιδο "Ριζοσπάστη" 19 Σεπτεμβρίου 1932.
Κομμουνιστικός πατριωτιΖμός.
-
Akersekomis
- Rookie poster

- Δημοσιεύσεις: 29
Re: Πολιτική συζήτηση Game of Thrones-SPOILERS
Kauldron έγραψε:Ωραίο το άρθρο, άφησε όμως άθικτο το θέμα της Σιδερένιας Τράπεζας, και τον ρόλο του δανεισμού (με την καπιταλιστική έννοια) στην συνέχιση του πολέμου, δηλαδή τον ρόλο του πολέμου ως οικονομικής επιχείρησης στην οποία κάποιος δανείζεται προκειμένου να δημιουργήσει πλούτο (μέσω της επικράτησης επί των αντιπάλων) και ν' αποπληρώσει το χρέος.
Επίσης το χρέος ως μέσον για την σταδιακή επικρατηση του καπιταλισμού επί της φεουδαρχίας. Ουσιαστικά έχει αφήσει γενικώς ασχολίαστους τους μοναδικούς ορίτζιναλ καπιταλιστές της σειράς, τους Μπρααβόσι.
Αλλά κατά τ' άλλα πολύ καλό άρθρο.
Επίσης ερώτημα προς τους κομμουνιστάς.
Αν ο καπιταλισμός είναι καλύτερος από τη φεουδαρχία, και με δεδομένο οτι ο εθνικοσοσιαλισμός είναι γέννημα του καπιταλισμού (σύμφωνα με τους κομμουνιστάς), είναι και ο εθνικοσοσιαλισμός καλύτερος από την φεουδαρχία?
ήταν 1η σεζόν ακόμα και δεν είχε εμφανιστεί η Iron Bank
τώρα ακούγονται κριτικές του τύπου το Westeros είναι σε εποχή φεουδαρχίας ενώ οι free cities of Essos έχουν περάσει στον πρώιμο καπιταλισμό. υπάρχουν σαφείς ομοιότητες Βενετίας, της γενέτειρας του καπιταλισμού, με το Bravos. απ την άλλη οι Dothraki, είναι ακόμα σε εποχή ανταλλαγής προϊόντων όπως οι νομαδικές ασιατικές φυλές. άρα θα επικρατήσει ο πολιτισμός των ελεύθερων πόλεων παντού αργά ή γρήγορα. θα αναβαθμιστεί η γυναίκα στο Westeros, όπως είναι ήδη αναβαθμισμένη στα παράλια του Essos. κτλ κτλ.
σαν ανάλυση, πέραν της τρολιάς, φαίνεται να στέκει. αυτά που αναφέρω παραπάνω είναι μεταγενέστερα του άρθρου του Ρ οπότε αυτή τη φορά το ΚΚΕ πραγματικά πρωτοπόρησε.
τώρα αυτό που ρωτάς για τη φεουδαρχία και τον εθνικοσοσιαλισμό... η διαφορά τους είναι πως στο 1ο δεν υπάρχουν τράπεζες και η έννοια του αέρα. κατά τα άλλα είναι όλοι κτήμα του chief, είτε λέγεται φεουδάρχης είτε λέγεται αρχηγός. απ τη στιγμή που απλώθηκε η βιομηχανική επανάσταση όμως η φεουδαρχία δεν είχε ελπίδες. οπότε είναι άκυρη η σύγκριση των 2 χρονικά ετερόκλητων συστημάτων
0 .
τον άνδρα τον πολύτροπο τον λέω κολοτούμπα
-
Kauldron
- Supreme poster

- Δημοσιεύσεις: 11127
- Τοποθεσία: Thessaloniki
Re: Πολιτική συζήτηση Game of Thrones-SPOILERS
Πολύ καλή ανάλυση, πράγματι, και η συζήτηση γίνεται πολύ καλή, όπως βλέπω. Βέβαια είναι θέμα χρόνου να την ανακαλύψουν ορισμένα ζωντόβολα, για να μπούν και να την κάνουν μπάχαλο.
Στη σειρά αποκαλύπτονται τα εγγενή μειονεκτήματα της φεουδαρχίας σε σχέση με τον καπιταλισμό, όταν η πρώτη πάει να παίξει με όρους του δεύτερου.
Ο δανεισμός του Ρόμπερτ Μπαράθεον είχε αφεθεί στα χέρια ενός απατεώνα (Baelish) ο οποίος, σαν Αντρέας Παπανδρέου και Κώστας Σημίτης, δανειζόταν σα να μην υπάρχει αύριο. Αυτό ουσιαστικά οδήγησε σε κρίση χρέους, η οποία έφτασε να επηρεάζει ακόμα και τον Στάννις, που θα είχε εξουδετερωθεί τελείως αν δεν ήταν η παρουσία του Davos (πρακτικά ενός άλλου καπιταλιστή), ο οποίος "μιλώντας τη γλώσσα" των τραπεζιτών καταφέρνει να τον ξαναβάλει στο παιχνίδι.
Είτε έτσι είτε αλλιώς, ουσιαστικά η Iron Bank "κατέχει" τα westeros λόγω της εξάρτησής τους από τα δάνεια.
Αναρωτιέμαι αν η κατάσταση στη σύγχρονη Ευρώπη έδωσε έναυσμα στον Μάρτιν να σκεφτεί τα όσα έγραψε.
Οι Ντοθράκι ουσιαστικά είναι ένα μη-έθνος, αφού με την διάσπασή τους σε αντιμαχόμενες φυλές, δεν δύνανται να εξελιχθούν πέραν του επιπέδου των Μογγόλων (ο Ντρόγκο ουσιαστικά θα ήταν ο Τζέγκις Χάν τους, ωστόσο ο θάνατός του, διαλύει την αυτοκρατορία που θα έφτιαχνε, πριν ακόμα την φτιάξει).
Ομοίως με τους Άγριους, οι οποίοι δεν μπορούν να εξελιχθούν ούτε καν σε τεχνολογικό επίπεδο στα επίπεδα της φεουδαρχίας (ένας μικρός πύργος φαντάζει σαν τεράστιο κάστρο στην κοκκινομάλα φίλη του Σνόου).
Προκύπτει το συμπέρασμα οτι ο καπιταλισμός είναι η βέλτιστη λύση, αφού ακόμα και το "ανθρώπινο" φεουδαρχικό μοντέλο που επιχειρεί να δημιουργήσει η Ντενάρυς είναι εξαιρετικά εύθραυστο (ένταση μεταξύ απελευθερωμένων σκλάβων και πρώην αρχόντων), ενώ είναι κάτι παραπάνω από βέβαιο πως ακόμα και αν η ίδια επικρατούσε στα Westeros, ουσιαστικά η "πεφωτισμένη" εξουσία της θα εξαφανιζόταν με το φυσικό της τέλος, όποτε και αν ερχόταν αυτό, αφήνοντας τα Westeros στην προοπτική ενός καινούργιο πολέμου.
Η φεουδαρχία προκύπτει ως προσωποπαγής (με την έννοια οτι η ειρήνη και η ευημερία βασίζονται σ' έναν άνθρωπο, με τον θάνατο του οποίου δημιουργείται ένα απίστευτο κενό εξουσίας που δημιουργεί χάος), ενώ στο Braavos δεν τίθεται τέτοιο θέμα, και υπάρχει μεγάλη σταθερότητα και εξέλιξη σε όλους τους τομείς.
Στη σειρά αποκαλύπτονται τα εγγενή μειονεκτήματα της φεουδαρχίας σε σχέση με τον καπιταλισμό, όταν η πρώτη πάει να παίξει με όρους του δεύτερου.
Ο δανεισμός του Ρόμπερτ Μπαράθεον είχε αφεθεί στα χέρια ενός απατεώνα (Baelish) ο οποίος, σαν Αντρέας Παπανδρέου και Κώστας Σημίτης, δανειζόταν σα να μην υπάρχει αύριο. Αυτό ουσιαστικά οδήγησε σε κρίση χρέους, η οποία έφτασε να επηρεάζει ακόμα και τον Στάννις, που θα είχε εξουδετερωθεί τελείως αν δεν ήταν η παρουσία του Davos (πρακτικά ενός άλλου καπιταλιστή), ο οποίος "μιλώντας τη γλώσσα" των τραπεζιτών καταφέρνει να τον ξαναβάλει στο παιχνίδι.
Είτε έτσι είτε αλλιώς, ουσιαστικά η Iron Bank "κατέχει" τα westeros λόγω της εξάρτησής τους από τα δάνεια.
Αναρωτιέμαι αν η κατάσταση στη σύγχρονη Ευρώπη έδωσε έναυσμα στον Μάρτιν να σκεφτεί τα όσα έγραψε.
Οι Ντοθράκι ουσιαστικά είναι ένα μη-έθνος, αφού με την διάσπασή τους σε αντιμαχόμενες φυλές, δεν δύνανται να εξελιχθούν πέραν του επιπέδου των Μογγόλων (ο Ντρόγκο ουσιαστικά θα ήταν ο Τζέγκις Χάν τους, ωστόσο ο θάνατός του, διαλύει την αυτοκρατορία που θα έφτιαχνε, πριν ακόμα την φτιάξει).
Ομοίως με τους Άγριους, οι οποίοι δεν μπορούν να εξελιχθούν ούτε καν σε τεχνολογικό επίπεδο στα επίπεδα της φεουδαρχίας (ένας μικρός πύργος φαντάζει σαν τεράστιο κάστρο στην κοκκινομάλα φίλη του Σνόου).
Προκύπτει το συμπέρασμα οτι ο καπιταλισμός είναι η βέλτιστη λύση, αφού ακόμα και το "ανθρώπινο" φεουδαρχικό μοντέλο που επιχειρεί να δημιουργήσει η Ντενάρυς είναι εξαιρετικά εύθραυστο (ένταση μεταξύ απελευθερωμένων σκλάβων και πρώην αρχόντων), ενώ είναι κάτι παραπάνω από βέβαιο πως ακόμα και αν η ίδια επικρατούσε στα Westeros, ουσιαστικά η "πεφωτισμένη" εξουσία της θα εξαφανιζόταν με το φυσικό της τέλος, όποτε και αν ερχόταν αυτό, αφήνοντας τα Westeros στην προοπτική ενός καινούργιο πολέμου.
Η φεουδαρχία προκύπτει ως προσωποπαγής (με την έννοια οτι η ειρήνη και η ευημερία βασίζονται σ' έναν άνθρωπο, με τον θάνατο του οποίου δημιουργείται ένα απίστευτο κενό εξουσίας που δημιουργεί χάος), ενώ στο Braavos δεν τίθεται τέτοιο θέμα, και υπάρχει μεγάλη σταθερότητα και εξέλιξη σε όλους τους τομείς.
0 .
"ΠΡΟΚΗΡΥΞΗ ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΜΑΚΕΔΟΝΙΚΟ ΛΑΟ ΠΟΥ ΖΕΙ ΚΑΤΩ ΑΠΟ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΚΥΡΙΑΡΧΙΑ"
Πρωτοσέλιδο "Ριζοσπάστη" 19 Σεπτεμβρίου 1932.
Κομμουνιστικός πατριωτιΖμός.
Πρωτοσέλιδο "Ριζοσπάστη" 19 Σεπτεμβρίου 1932.
Κομμουνιστικός πατριωτιΖμός.