Ορθόδοξη τηλεοραση

Τα πάντα για το θέατρο, την τηλεόραση και την έβδομη τέχνη.
Άβαταρ μέλους
Λαχουρένιος
Ultimate Stalker
Ultimate Stalker
Δημοσιεύσεις: 49404
Τοποθεσία: Γεφυρα

Re: Ορθόδοξη τηλεοραση

Δημοσίευσηαπό Λαχουρένιος » 02 Μάιος 2022, 22:05

pluton έγραψε:Καημένε Λαχουρενιε, όλα αυτά τα κολπακια σταματάνε μόλις σε πάρουν τα χρόνια και οι πρώτες προειδοποιητικές αρρώστιες έρθουν.

Τότε ακριβώς μπαίνει το τρομερό ερώτημα:

Εντάξει έζησα όπως γουσταρα, κορόιδεψα, χλεύασα, αν όμως πεθάνω και υπάρχει άλλη ζωή, τότε πως περνώ την αιωνιότητα;

Διότι Λαχουρενιε αυτή η ζωή είναι 70-80-90 άντε 95 χρόνια, ότι σταυρό είναι να κουβαλήσεις αυτό είναι, τελειώνει το καλαμπουρι, τότε υπάρχουν δύο δυνατότητες:

Α Ότι ζήσαμε καλά κακά είναι αυτά τα 95 χρόνια, μετά τίποτα.

Β Υπάρχει ψυχή, άρα υπάρχει και μετά θάνατο ζωή, και άρα υπάρχει δικη και απολογισμός τι έκανες και τι δεν έκανες, και εκεί δεν χωρούν ψέματα και δικαιολογίες.

Αν Α τότε χάσαμε 95 χρόνια έπρεπε ότι φάμε, ότι πιούμε και ότι αρπάξει ο κωλος μας.
Αν όμως Β τότε χάνεις το παν.

Για φαντάσου την στιγμή του θανάτου, κλείνεις τα μάτια και απότομα βλέπεις το κουφάρι σου σε ένα κρεβάτι νοσοκομείου και κάποιοι εξυπνακηδες αντί να προσεύχονται για καλό παράδεισο, σε έχουν σκεπάσει με ένα κόκκινο πανί αυτό ήταν για χαρά σύντροφε... Και εσύ βλέπεις αυτό και βλέπεις από πάνω σου να στήνεται δικαστήριο...

Αστείο σου φαίνεται... Έτσι ακριβώς το περιέγραψε σε ένα σύντροφο σου γέλασε αλλά όταν πέθανε είχε ζητήσει και εκκλησία και μνημόσυνα και όλα.


Υπαρχουν 7 δις ανθρωποι σε αυτον τον πλανητη και αλλοι τοσοι που εχουν περασει απο την αρχη του χρονου. Ο καθενας με τις δικες του θρησκευτικες αντιληψεις και τις δικες του δυσκολιες στην ζωη. Υπαρχουν δισεκατομυρια ανθρωποι σε αυτο τον πλανητη που ουτε ειναι χριστιανοι ουτε καν εχουν ακουσει την λεξη ''Χριστος'' και ζουν τις ζωες τους κανονικα χωρις ποτε να φιλησουν εικονες και χερια παπαδων. Ινδουιστες, βουδιστες, αθεοι, ισλαμιστες, παγανιστες και παει λεγοντας.

Το οτι θεωρεις δεδομενο οτι ολοι οι ανθρωποι θα πιστεψουν στον θεο σας καποια στιγμη στην ζωη τους δειχνει ποσο βαθια νυχτωμενος εισαι και ποσα λιγα ξερεις για τους ανθρωπους που ειναι διαφορετικοι απο εσενα. Οι χριστιανοι και ειδικα οι ορθοδοξοι ειναι μια μικρη μειοψηφια στον πλανητη. Ειστε η εξαιρεση και οχι ο κανονας. Οπως επισης εισαι νυχτωμενος γιατι υποθετεις αυθαιρετα οτι εγω ή καποιος αλλος που ειναι αθεος δεν εχει περασει δυσκολιες στην ζωη του και οτι το πρωτο πραγμα που κανει καποιος οταν συναντα δυσκολιες ειναι να προσκυναει ζωγραφιες.

Ολοι κουφαρια θα γινουμε και ολοι στο χωμα θα καταληξουμε ο,τι σημαια και αν βαλουν στο φερετρο μας. Αν εσυ μου αποδειξεις οτι οι χριστιανοι γλυτωνουν το θανατο φιλωντας εικονες και γλειφοντας το ιδιο κουταλι με αλλες 100 γριες εγω τα παραταω ολα ΤΩΡΑ και παω στο αγιο ορος. Ολοι στο ιδιο χωμα καταληγουμε και κανενας πιστος καμιας απο τις 1000 θρησκειες που υπαρχουν παγκοσμιως δεν εχει αποδειξει το αντιθετο.
0 .

Άβαταρ μέλους
pluton
Supreme poster
Supreme poster
Δημοσιεύσεις: 18078

Re: Ορθόδοξη τηλεοραση

Δημοσίευσηαπό pluton » 02 Μάιος 2022, 22:22

Η τοποθέτηση σου είναι αφελης. Είναι μια από τις πρώτες τοποθετήσεις που κάνουν όλοι μόλις τους μπει η σκέψη βρε σαν να μη λέει τρελές ΑΛΛΑ.... και εκεί διατυπώνει αυτά που είπες.

Σε όλα αυτά υπάρχει συγκεκριμένη απάντηση στο Ευαγγέλιο, δεν θα στην πω εγώ βρες πνευματικό και συζητά το.

Πρέπει να ξέρεις ότι υπάρχουν πλήθος μαρτυρίες θανάτων, που έχουν καταγραφεί, έχουν διαπιστωθεί ιατρικά, ατόμων όλων των θρησκειών, όλων των ηλικιών, όλων των εθνοτήτων , όλων των μορφωτικών επιπέδων, που επανήλθαν στη ζωή και διηγήθηκαν τι τους συνεβει στο διάστημα του διαπιστωμένου θανάτου τους.

Υπάρχουν βιβλία, όχι θρησκόληπτων, ούτε φαντασιόπληκτων. Μπορείς εύκολα να τα βρεις και να ενημερωθείς... Κάποτε είχα πλήθος τέτοια βιβλία, το κακό είναι ότι κάποια τα δάνισα για ανάγνωση και μου τα έφαγαν, χαλάλι τους.
0 .
ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΠΟΥΛΟΥ: «Τελειώνουμε σήμερα ότι δεν κατάφερε να ολοκληρώσει το ΕΑΜ. Είναι δική μας επιλογή οι Πρέσπες».

Άβαταρ μέλους
Λαχουρένιος
Ultimate Stalker
Ultimate Stalker
Δημοσιεύσεις: 49404
Τοποθεσία: Γεφυρα

Re: Ορθόδοξη τηλεοραση

Δημοσίευσηαπό Λαχουρένιος » 03 Μάιος 2022, 08:19

pluton έγραψε:Η τοποθέτηση σου είναι αφελης. Είναι μια από τις πρώτες τοποθετήσεις που κάνουν όλοι μόλις τους μπει η σκέψη βρε σαν να μη λέει τρελές ΑΛΛΑ.... και εκεί διατυπώνει αυτά που είπες.

Σε όλα αυτά υπάρχει συγκεκριμένη απάντηση στο Ευαγγέλιο, δεν θα στην πω εγώ βρες πνευματικό και συζητά το.


Ε πες μας ποια ειναι η πολυποθητη απαντηση, μην μας κρατας σε αγωνια :giggle02:

Πρέπει να ξέρεις ότι υπάρχουν πλήθος μαρτυρίες θανάτων, που έχουν καταγραφεί, έχουν διαπιστωθεί ιατρικά, ατόμων όλων των θρησκειών, όλων των ηλικιών, όλων των εθνοτήτων , όλων των μορφωτικών επιπέδων, που επανήλθαν στη ζωή και διηγήθηκαν τι τους συνεβει στο διάστημα του διαπιστωμένου θανάτου τους.

Υπάρχουν βιβλία, όχι θρησκόληπτων, ούτε φαντασιόπληκτων. Μπορείς εύκολα να τα βρεις και να ενημερωθείς... Κάποτε είχα πλήθος τέτοια βιβλία, το κακό είναι ότι κάποια τα δάνισα για ανάγνωση και μου τα έφαγαν, χαλάλι τους.


Σε αυτες τις περιπτωσεις που λες οι ανθρωποι δεν εχουν πεθανει αλλα βρεθηκαν κοντα στο θανατο και τους επανεφεραν. O εγκεφαλος λειτουργουσε για αυτο αυτες οι εμπειριες αποθηκευτηκαν στην μνημη. Οι αμερικανοι τα λενε near death experiences δηλαδη εμπειριες κοντα στον θανατο οχι μετα τον θανατο και σε μεγαλο βαθμο εξηγουνται επιστημονικα. Κανενας νεκρος δεν βγηκε απο το μνημα ποτε για να μας πει τι ειδε.
0 .

Άβαταρ μέλους
pluton
Supreme poster
Supreme poster
Δημοσιεύσεις: 18078

Re: Ορθόδοξη τηλεοραση

Δημοσίευσηαπό pluton » 03 Μάιος 2022, 17:25

Λαχουρένιος έγραψε:
pluton έγραψε:Η τοποθέτηση σου είναι αφελης. Είναι μια από τις πρώτες τοποθετήσεις που κάνουν όλοι μόλις τους μπει η σκέψη βρε σαν να μη λέει τρελές ΑΛΛΑ.... και εκεί διατυπώνει αυτά που είπες.

Σε όλα αυτά υπάρχει συγκεκριμένη απάντηση στο Ευαγγέλιο, δεν θα στην πω εγώ βρες πνευματικό και συζητά το.


Ε πες μας ποια ειναι η πολυποθητη απαντηση, μην μας κρατας σε αγωνια :giggle02:

Πρέπει να ξέρεις ότι υπάρχουν πλήθος μαρτυρίες θανάτων, που έχουν καταγραφεί, έχουν διαπιστωθεί ιατρικά, ατόμων όλων των θρησκειών, όλων των ηλικιών, όλων των εθνοτήτων , όλων των μορφωτικών επιπέδων, που επανήλθαν στη ζωή και διηγήθηκαν τι τους συνεβει στο διάστημα του διαπιστωμένου θανάτου τους.

Υπάρχουν βιβλία, όχι θρησκόληπτων, ούτε φαντασιόπληκτων. Μπορείς εύκολα να τα βρεις και να ενημερωθείς... Κάποτε είχα πλήθος τέτοια βιβλία, το κακό είναι ότι κάποια τα δάνισα για ανάγνωση και μου τα έφαγαν, χαλάλι τους.


Σε αυτες τις περιπτωσεις που λες οι ανθρωποι δεν εχουν πεθανει αλλα βρεθηκαν κοντα στο θανατο και τους επανεφεραν. O εγκεφαλος λειτουργουσε για αυτο αυτες οι εμπειριες αποθηκευτηκαν στην μνημη. Οι αμερικανοι τα λενε near death experiences δηλαδη εμπειριες κοντα στον θανατο οχι μετα τον θανατο και σε μεγαλο βαθμο εξηγουνται επιστημονικα. Κανενας νεκρος δεν βγηκε απο το μνημα ποτε για να μας πει τι ειδε.



Διαπιστωμένος ιατρικά θάνατος... Την απάντηση θα στην δώσει ο πνευματικός που θα επιλέξεις.
0 .
ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΠΟΥΛΟΥ: «Τελειώνουμε σήμερα ότι δεν κατάφερε να ολοκληρώσει το ΕΑΜ. Είναι δική μας επιλογή οι Πρέσπες».

Άβαταρ μέλους
bizeli
Moderator
Moderator
Δημοσιεύσεις: 9796

Re: Ορθόδοξη τηλεοραση

Δημοσίευσηαπό bizeli » 04 Μάιος 2022, 23:12

pluton έγραψε:Δες για να είμαι τίμιος ούτοι που έβαλαν το σημείο του σταυρού σε εβραϊκό μνημείο, είναι καφροι.


Απλά ήθελα να σου δείξω ότι για κάθε κάφρικη πράξη που υπάρχει από τη μια πλευρά, υπάρχει και η αντίστοιχη κάφρικη από την άλλη.

Τώρα ειδικά η (ακρο)αριστερή αναρχοεπαναστατικότητα είναι ένα άλλο μεγάλο κεφάλαιο με μεγαλύτερη παράδοση στον "πολιτικό ακτιβισμό" και για αυτό ίσως η παρουσία τους είναι μεγαλύτερης έντασης και συχνότητας.


Το περίεργο ξέρεις ποιο είναι; Ότι τα τελευταία δύο χρόνια της πανδημίας αντιστράφηκαν οι ρόλοι. Οι αντιρρησίες της πανδημίας που ήταν κατά των μέτρων, των μασκών, των εμβολίων και γενικότερα κατά της "χούντας μητσοτάκη" προέρχονταν κυρίως από τον θρησκευόμενο και (ακρο)δεξιό πληθυσμό.
Οπότε το λεξιλόγιο, η ορολογία, τα συνθήματα και όλη η γενικότερη στάση θύμιζε περισσότερο τους γνωστούς αναρχομπαχαλιάρηδες που αρνούνται να υπακούσουν και να υποταχθούν στο σάπιο πουλημένο σύστημα και ονειρεύονται επαναστάσεις. Από θεματοφύλακες του συντάγματος μέχρι κάθε λογής συνωμοσιολόγο που καλούσαν σε ανυπακοή.

Πες μου τώρα. Αυτό το ξεκάθαρα αναρχόμπαλο τραγούδι (αν εξαιρέσουμε κάποια ελάχιστα σημεία του) θα μπορούσε να είναι ο ύμνος των αντιεμβολιαστών;

ΚΡΥΦΟ ΚΕΙΜΕΝΟ: ΕΜΦΑΝΙΣΗ
Κάντε χώρο για το μανιακό ριμαδόρο
Τον αγγελιοφόρο κάθε φτηνής για εσένα είδησης
Είμαστε όλοι εδώ αντιρρησίες συνείδησης
Και πάμε, να πάμε, να πάμε, να πάμε, να πάμε, να πάμε, να πάμε
Με το 1, 2, 3 με πιάνει αηδία
Με την υποχρεωτική στρατιωτική θητεία
Μου την έχει (ΑΑΑ) μου την έχει δώσει
Δεν ξέρω αλλά η όλη φάση μέ έχει ξενερώσει
Θέλω να φωνάξω, θέλω να ουρλιάξω
Να διαταράξω, την τάξη να χαλάσω
Την πόλη που κοιμάται να ξυπνήσω
Να δημιουργήσω καταστρέφοντας αυτό το σάπιο κόσμο και να ζήσω
Όπως εγώ θέλω, όχι με το μοντέλο
Που μου παραδίδουνε στα μέτρα τους κομμένο και ραμμένο
Με περάσαν για βλαμμένο;
Όχι δεν το υπομένω και αυτό
Θα το κρίνω μόνο εγώ, τι είναι λάθος και σωστό
Τι πρέπει και δεν πρέπει, η ταραχή με τρέφει
Μα αυτούς τους καταστρέφει
Πιστεύω ο καθένας μας θα χαιρόταν να τους βλέπει
Άλλο να μην αντέχουν και με πανικό να τρέχουν
Το μόνο που θέλω είναι (ΝΑΙ) να τους δω να τρέχουν
Να τους δω να τρέχουνε, να τους δω να τρέχουνε
Το μόνο που θέλω είναι (ΝΑΙ) να τους δω να τρέχουν

Έχω άσχημα νέα για μερικούς εκεί έξω
Όσο κι αν προσπάθησα δεν μπόρεσα να αντέξω
Να σκοτώσω, την πολύτιμη σιωπή μου θα λύσω
Πίσω!!! ήρθε η ώρα να μιλήσω
Κι όσοι μ’ ακούνε με κοιτάνε και απορούνε
Άλλοι πλησιάζουν άλλοι τρέχουν να κρυφτούνε
Γιατί λένε πως δεν κάνω μουσική
Δεν αξίζω προσοχή
Όμως στήνουνε αυτί προσεκτικό
Γιατί τους φέρνει πανικό
Το στιλ το απροσδόκητα σκληροπυρηνικό
Γιατί δεν περιμέναν τέτοιου είδους αντιδράσεις
Απ’ τη γενιά μας που την κοίμησαν σχολεία και τηλεοράσεις
Ώρα να δράσεις αποφάσεις αγνοώντας
Βγαίνουμε και επεμβαίνουμε ξανά τρομοκρατώντας
Όντας σώφρων πολίτης θεωρούμαι αλήτης
Γιατί δεν είμαι γιάπι, δεν είμαι χρυσαυγίτης
Γιατί ποτέ δε θέλησα να πάω με τα νερά τους
Του κράτους.. δε θέλω να χωθώ στο σύστημά τους
Ραγιά τους, σκλάβο τους, ποτέ τους δε θα μ’ έχουν
Το μόνο που θέλω είναι να τους δω, να τρέχουν
Το μόνο που θέλω είναι (ΝΑΙ) να τους δω να τρέχουν
Να τους δω να τρέχουνε, να τους δω να τρέχουνε
Το μόνο που θέλω είναι (ΝΑΙ) να τους δω να τρέχουν

Το ταραχοποιό στοιχείο, (ουυ) στο κρανίο, τα παίρνω
Στίχους όταν γράφω και όπως τώρα εκτός μέτρου βγαίνω
Μα ΧΑ ΧΑ ξαναμπαίνω...
Την κατάλληλη στιγμή, πατρίδα μου η γη
Φαίνεσαι από το αγκομαχητό σου το αγωνιώδες
Οι σκύλοι κατουρούσαν το δικό σου ιδεώδες
Μου λες έχω ξεφύγει, το σύστημα με πνίγει
Μα η καρδιά μου ανοίγει
Όταν βλέπω τυλιγμένα μες στις φλόγες γ@μημέν@ μπατσικά
Τράπεζες, σεκιουριτάδικα, γραφεία κομματικά
Έχουμε κλείσει τις τηλεοράσεις όλες
Τρέμετε ερχόμαστε για σας τώρα κ@ριόλεεεεεεεεεες
Θέλω με ένα μπούμ την πόλη να φωτίσω
Τους δρόμους να κλείσω και στάχτες να αφήσω
Θέλω να μιλήσω, τα αδέρφια να ξυπνήσω
Να χτυπήσω, να γκρεμίσω
Θεέ μου θέλω να γα...
...ζώσω με 300 ντουφεκιές
Την πίσω δεξιά πόρτα μιας θωρακισμένης μερσεντές
Κοιτάω την δουλειά μου όπως κοιτάς τη δουλειά σου
Όμως η δουλειά μου είναι να χαλάω τη δικιά σου
Ήρθε η σειρά μου να πάρω τη σειρά σου
Πήρες δικαιώματά μου θα πάρω τα δικά σου
Δεν είμαι στα καλά μου τα μυαλά μου δεν αντέχουν
Το μόνο που θέλω είναι να τους δω, να τρέχουν
Το μόνο που θέλω είναι (ΝΑΙ) να τους δω να τρέχουν
Να τους δω να τρέχουνε, να τους δω να τρέχουνε
Το μόνο που θέλω είναι (ΝΑΙ) να τους δω να τρέχουν



pluton έγραψε: ΑΛΛΑ μας έχουν πρήξει με τους Εβραίους, σε ρωτω το Ισραήλ έχει αναγείρει κανένα μνημείο για τους σφαγειασθεντες Έλληνες της Μ Ασίας; Που στο φινάλε παρεούλα με τον Κεμάλ τις έκαναν.
Εμείς σε κάθε πόλη και μνημείο για τους Εβραίους, δύο είδη μνημείων βάζουμε στην Ελλάδα για τους Εβραίους και για τους κομμουνιστές που ήθελαν να παραχωρήσουν την Μακεδονία στους Σλάβους.


Συγγνώμη αλλά το εβραϊκό ολοκαύτωμα το έζησε και η Ελλάδα. Υπήρχε ένας σημαντικός αριθμός Ελλήνων Εβραίων που οδηγήθηκε στο Άουσβιτς. Δε σε αφορά εσένα αυτό το κομμάτι της ιστορίας; Τι θα πει "σας έπρηξαν";
Δεν το κάνουμε για να τιμήσουμε το Ισραήλ αλλά μια μαύρη σελίδα της παγκόσμιας ιστορίας που αφορά και την Ελλάδα.

Επίσης τεράστια κτηνωδία ήταν και η γενοκτονία των Μικρασιατών και των Ποντίων κι έχουμε τα αντίστοιχα μνημεία και προσπαθούμε με κάθε τρόπο να τιμούμε τη μνήμη τους.
Δεν περιμένω να δω κανένα μνημείο από τους Τούρκους στη χώρα τους, άλλωστε αυτοί το θεωρούν εθνική τους επιτυχία, τι μνημείο να κάνουν;




pluton έγραψε:Τώρα το Μέγας στον Θεοδόσιο το Α δεν δόθηκε για την οποία χριστιανική προσφορά η οποία ήταν από τα χρόνια του και μετά οι μεγάλες έδρες του χριστιανισμού είχαν Πατριάρχη, μόνο η Ρώμη είχε Πάπα και η Αλεξάνδρεια χρησιμοποιηούν ορο Πατριάρχη και Πάπα.... Μια ενδεικτο έβγαλε δηλαδή που καθόριζε ποιοι εγγυουνται την αληθινή πίστη, αυτή ήταν η θρησκευτική συμβολή του Θεοδοσίου Α ο οποίος μόνο πολέμους έκανε και πέθανε το 395 μΧ στο Μιλάνο αν δεν κάνω λάθος. Το Μέγας λοιπόν δεν πάει στην θρησκευτική του δραστηριότητα.


Εικόνα
0 .

Άβαταρ μέλους
pluton
Supreme poster
Supreme poster
Δημοσιεύσεις: 18078

Re: Ορθόδοξη τηλεοραση

Δημοσίευσηαπό pluton » 04 Μάιος 2022, 23:35

Είχα δουλειά έπιασα το μπλα μπλα θα σου απαντήσω σε όλα τώρα όμως, αυτό προέχει...

Συγγνώμη αλλά το εβραϊκό ολοκαύτωμα το έζησε και η Ελλάδα. Υπήρχε ένας σημαντικός αριθμός Ελλήνων Εβραίων που οδηγήθηκε στο Άουσβιτς. Δε σε αφορά εσένα αυτό το κομμάτι της ιστορίας; Τι θα πει "σας έπρηξαν";
Δεν το κάνουμε για να τιμήσουμε το Ισραήλ αλλά μια μαύρη σελίδα της παγκόσμιας ιστορίας που αφορά και την Ελλάδα.

Επίσης τεράστια κτηνωδία ήταν και η γενοκτονία των Μικρασιατών και των Ποντίων κι έχουμε τα αντίστοιχα μνημεία και προσπαθούμε με κάθε τρόπο να τιμούμε τη μνήμη τους.
Δεν περιμένω να δω κανένα μνημείο από τους Τούρκους στη χώρα τους, άλλωστε αυτοί το θεωρούν εθνική τους επιτυχία, τι μνημείο να κάνουν;




Το τιμήσαμε το ολοκαύτωμα, αλλά εμείς το παρακάνουμε, όπου σταθείς και όπου βρεθείς πια.

Αλίμονο αν εμείς δεν τιμουσαμε την μικρασιατική γενοκτονία, το κράτος του Ισραήλ την τίμησε; Αυτό ρώτησα.

Δες η οικογένεια μας είχε μέλος της που διέσωσε Εβραίο στην κατοχή, πέρα από κάποιους που φέρθηκαν στους Εβραίους με τρόπο ανάλογο με τους ναζί, η πλειοψηφία ήταν αλληλεγγύη, κυρίως η ορθόδοξη εκκλησία.

Η ορθόδοξη εκκλησία έκανε πράγματα που δεν φαντάζεσαι για τους Εβραίους.... Οι οποίοι πλην εξαιρέσεων κρατουσε πάντα αρνητική στάση προς τους Έλληνες στην ιστορική διαδρομή.
0 .
ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΠΟΥΛΟΥ: «Τελειώνουμε σήμερα ότι δεν κατάφερε να ολοκληρώσει το ΕΑΜ. Είναι δική μας επιλογή οι Πρέσπες».

Άβαταρ μέλους
pluton
Supreme poster
Supreme poster
Δημοσιεύσεις: 18078

Re: Ορθόδοξη τηλεοραση

Δημοσίευσηαπό pluton » 05 Μάιος 2022, 07:45

Η ΔΙΑΣΩΣΗ ΤΩΝ ΕΒΡΑΙΩΝ ΤΗΣ ΖΑΚΥΝΘΟΥ




ΕΒΡΑΙΚΗ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ ΖΑΚΥΝΘΟΥ


Η Εβραϊκή κοινότητα της Ζακύνθου με την έναρξη του δευτέρου Παγκοσμίου πολέμου αριθμούσε 275 ψυχές.

Στην Ζάκυνθο λοιπόν υπήρχαν δύο αξιόλογες Συναγωγές με ιδιόκτητα κτίρια και ιδιόκτητο χώρο για νεκροταφείο.
Η κοινότητα αυτή ήταν μία από τις 25 διάσπαρτες σε όλο τον Ελληνικό χώρο Εβραϊκές κοινότητες. Στα χρόνια της Ενετοκρατίας οι Εβραίοι ζούσαν σε Γκέττο με είσοδο και έξοδο και περιτειχιζόντουσαν από τείχη. Η είσοδος αυτή και η έξοδος ήταν ανοικτή χωρίς αστυνόμευση και υπήρχε πλήρης επικοινωνία με τους Χριστιανούς κατοίκους του νησιού, σε τέτοιο σημείο που μέσα στο Γκέττο υπήρχαν και σπίτια Χριστιανών.
Η πρώτη εκδήλωση για την κατάργηση του Γκέττο έγινε από τον ποιητή Νικόλαο Ούγγο Φώσκολο ο οποίος με πέλεκα στα 1783 (14 Σεπτεμβρίου) επιχείρησε να γκρεμίσει το τείχος.
Μετά την ένωση των Επτανήσων με την Ελλάδα (1864), ο Κωνσταντίνος Λομβάρδος επέβαλε «πράξη» του Δημοτικού Συμβουλίου « δι ης έπρεπε να να κατεδαφιστούν αι 4 πύλαι της Εβραϊκής» και έκτοτε οι Εβραίοι ζούσαν ισότιμα και ισόνομα με τους λοιπούς κατοίκους του νησιού.
Η συμβολή των Εβραίων στους Εθνικούς αγώνες ήταν η πιο κάτω:
Α) Στα «Απομνημονεύματα των Αγωνιστών» στον 16ο τόμο γίνεται λόγος για τον Ισραηλιτικής καταγωγής Ζακύνθιο γιατρό Χατζή – Ιωάννη, ο οποίος διέμενε στην Τρίπολη κατά την επανάσταση του 1821 και προσέφερε υπηρεσίες στους προκρίτους φυλακισμένους (ομήρους ) των Τούρκων, ο δε Κανέλλος Δεληγιάννης μετά την κυρίευση της Τρίπολης από τον Κολοκοτρώνη περιέσωσε από την σφαγή 12 Εβραίους τους οποίους περιέθαλπε στο σπίτι του επί 3 χρόνια και μετά τους έστειλε με ασφάλεια μέσω Κατακώλου στην Ζάκυνθο, ο εν λόγω γιατρός πέρασε στις επαναστατικές δυνάμεις των Ελλήνων προσφέροντας βοήθεια στα στρατόπεδα των Ελλήνων.
Β) Στους Βαλκανικούς πολέμους στις τάξεις του Ελληνικού στρατού πολέμησε ο Ισραηλίτης Τσότσος Γανής (ο οποίος και τραυματίστηκε) μαζί με τα αδέλφια του Μόντο και Σαδάκη.
Αυτά τα δύο περιστατικά είναι γνωστά για την συμμετοχή των Εβραίων της Ζακύνθου στους εθνικούς αγώνες, τίποτα άλλο δεν μπόρεσα να βρω.



ΙΤΑΛΙΚΗ ΚΑΤΟΧΗ ΖΑΚΥΝΘΟΥ


Μετά το τέλος του Αλβανικού έπους και την κατάρρευση του μετώπου από την επίθεση της Ναζιστικής Γερμανίας κατά της Ελλάδος, τα Επτάνησα περιήλθαν υπό Ιταλική κατοχή μέχρι τον Φεβρουάριο του 1943, σε αυτή την περίοδο η Εβραϊκή κοινότητα δεν απειλήθηκε από τους κατακτητές, το αντίθετο μάλιστα απειλήθηκαν οι Έλληνες με πρώτο και καλύτερο τον Μητροπολίτη Ζακύνθου Χρυσόστομο Δημητρίου, ο οποίος για την Εθνική του δράση, εξορίστηκε από τις Ιταλικές αρχές στην Αθήνα.
Είναι η μοναδική περίπτωση ιεράρχη που της Ελλαδικής Εκκλησίας που εξορίστηκε από τις κατοχικές αρχές.
Ο Μητροπολίτης Ζακύνθου Χρυσόστομο Δημητρίου εμπόδιζε «σθεναρώς» τα επεκτατικά σχέδια των Ιταλών, έτσι τον Φεβρουάριο του 1943 συνελήφθηκε και βιαίως εξορίστηκε στην Αθήνα , εκεί έμεινε μέχρι τον Νοέμβριο του 1943, οπότε μετά την διαδοχή της κατοχής από τους Γερμανούς της νήσου επέστρεψε ο Μητροπολίτης στις 23/11/1943 και όπως γράφει η αντιστασιακή εφημερίδα της Ζακύνθου «Δράσις» στο υπ αρ 12 φύλλο της 26/11/1943 «Ύστερα από 10 μήνες, ο διωγμένος από τους ιταλούς Δεσπότης μας επανήλθε στην Ζάκυνθο …χαρούμενες κωδωνοκρουσίες των εκκλησιών χαιρετίζουν την άφιξή του…..»


ΓΕΡΜΑΝΙΚΗ ΚΑΤΟΧΗ ΖΑΚΥΝΘΟΥ

Την ίδια ημέρα της άφιξής του Δεσπότη τον επισκέφτηκε ο Γερμανός στρατιωτικός Διοικητής Αλφρέδος Λιτ και ο Φρούραρχος Πάουλ Μπέρενς και στην συνέχεια ο Νομάρχης Καίσαρ Μαρτζώκης μαζί με τον Δήμαρχο Λουκά Καρρέρ και λοιπούς εξέχοντες πολίτες του νησιού.
Η Γερμανική κυριαρχία του νησιού κράτησε ένα ακριβώς χρόνο από τις 12/9/1943 μέχρι 12/9/1944.
Ο Μητροπολίτης μιλούσε άπταιστα γερμανικά διότι είχε σπουδάσει στο Μόναχο, έτσι οι Γερμανοί από την πρώτη στιγμή ένοιωσαν σεβασμό στο πρόσωπο του Δεσπότη, τον σεβασμό αυτό ο Μητροπολίτης τον χρησιμοποίησε για να διασώσει με τις παρεμβάσεις του μεμονωμένους Ζακύνθιους, όπως πχ τον Νικόλα Σαρτώρου που συνελήφθηκε από τους Γερμανούς να αλιεύει με δυναμίτιδα (παράπτωμα που είχε σαν ποινή την θανατική καταδίκη), ο ψαράς αυτός ελευθερώθηκε μετά από επίμονες παρεμβάσεις του Δεσπότη.



«ΑΥΤΟ ΑΠΑΙΤΩ ΚΑΙ ΑΥΤΟ ΘΑ ΚΑΝΕΙΣ»



Στα τέλη του 1943 ο Γερμανός Φρούραρχος Πάουλ Μπέρενς κάλεσε στο γραφείο του τον Δήμαρχο Λουκά Καρρέρ και βάζοντας του το πιστόλι του στο στήθος του αξίωσε κατάλογο των οικογενειών των Εβραίων της Ζακύνθου.
Ο Δήμαρχος Λουκάς Καρρέρ του είπε ότι οι Εβραίοι είναι δημότες του και δεν διέφεραν των άλλων κατοίκων της Ζακύνθου.
Τότε ο Φρούραρχος Πάουλ Μπέρενς «εν θυμώ» με προτεταμένο το πιστόλι του, είπε «ΑΥΤΟ ΑΠΑΙΤΩ ΚΑΙ ΑΥΤΟ ΘΑ ΚΑΝΕΙΣ».
Ο Δήμαρχος Λουκάς Καρρέρ έφυγε και ο Μπέρενς έμεινε με την αίσθηση ότι τρομοκράτησε τον Δήμαρχο και σύντομα θα είχε τον κατάλογο των Εβραίων του νησιού.
Δήμαρχος Λουκάς Καρρέρ ευθύς μετά την αποχώρηση του από τον Φρούραρχο κατευθύνθηκε προς το Μητροπολιτικό μέγαρο και εκεί είχε μια συνάντηση με τον Δεσπότη στον οποίο διηγήθηκε τι είχε συμβεί πριν από λίγο και ποιες ήταν οι απαιτήσεις των Γερμανών.
Ο Δεσπότης με θάρρος του είπε» Δεν θα πας κανένα κατάλογο στους Γερμανούς. Θα αναλάβω εγώ».


Η ΠΡΩΤΗ ΕΝΕΡΓΕΙΑ

Ο Δεσπότης ευθύς μετά την συζήτηση με τον Δήμαρχο, κατέστρωσε το σχέδιό του προκειμένου να σώσει τους Εβραίους του νησιού.
Σε συνεργασία με τον Δήμαρχο φυγάδευσε όλους τους Εβραίους από τα σπίτια τους και τους έκρυψε σε σπίτια Χριστιανών Ζακυνθινών στις πόλεις και τα χωριά του νησιού.
Αντιλαμβάνεσαι το μέγα κίνδυνο που ανέλαβαν οι οικογένειες που περιέθαλψαν τους Εβραίους. Και όμως το μεγαλειώδες αυτό έργο έγινε χωρίς κανείς να ρουφιανέψει προς τους Γερμανούς, ομοψυχία και θάρρος πρωτόγνωρο!!!!!!!!!!


ΣΤΟ ΦΡΟΥΡΑΡΧΟ

Ο Δεσπότης επισκέφτηκε τον Φρούραρχο και στην αρχή παρίστανε τον ανήξερο για τις αξιώσεις του στον Δήμαρχο, ο Γερμανός Φρούραρχος έφερε το θέμα μόνος του στο ζήτημα των Εβραίων του νησιού και τότε ο Μητροπολίτης απάντησε
« Όχι, αυτό το κακό δεν πρέπει να γίνει οι Εβραίοι της Ζακύνθου είναι Έλληνες υπήκοοι, είναι καλοί, φιλήσυχοι, εργατικοί είναι μέρος του Ποιμνίου μου, είναι καθαρόαιμοι Ζακυνθινοί δεν είναι επικίνδυνοι. Παρακαλώ να μην επικτείνετε στην Ζάκυνθο το μέτρο. Θα είναι μεγάλο έγκλημα».
Ο Φρούραρχος επιμένει ότι δεν μπορεί να παραβλέψει διαταγές που έχει.
Στην τραγική εκείνη στιγμή ο Δεσπότης και ο Δήμαρχος παίρνουν μια απόφαση «Αν αποτύχουμε θα ακολουθήσουμε τους Εβραίους όπου τους πάνε».
Τέλος πάντων ο Φρούραρχος προ της επιμονής του Δεσπότη αποφασίζει να συζητήσει το θέμα με τον Στρατιωτικό διοικητή Λιτ, έτσι δίνεται μια προσωρινή αναβολή στην αιχμαλωσία των Ζακίνθιων Εβραίων.


ΣΤΟ ΣΤΡΑΤΙΩΤΙΚΟ ΔΙΟΙΚΗΤΗ

Ο Μητροπολίτης σε λίγες μέρες πήγε στον Στρατιωτικό Διοικητή, από τον οποίο δέχτηκε πιεστικές παροτρύνσεις για την παράδοση του καταλόγου των Εβραίων της νήσου.
Και όταν το πράγμα έφτασε στο μη παρέκει, έβγαλε από την τσέπη του ένα κατάλογο με τους Εβραίους του νησιού.
«Πάρτε τον κατάλογο των οικογενειών των Εβραίων της Ζακύνθου κύριε Διοικητά» .
Η χαρά έλαμψε στα μάτια του Λιτ «επιτέλους» θα σκέφτηκε, άνοιξε το χαρτί και διαπίστωσε ότι μέσα υπήρχαν μόνο δύο ονόματα του Μητροπολίτη και του Δημάρχου
1ον Ο Ζακύνθου Χρυσόστομος
2ον Ο Δήμαρχος Λουκάς Καρρέρ

Προ του έκπληκτου Γερμανού ο Ιεράρχης είπε : «Είναι απόφασή μας να ακολουθήσουμε τους Εβραίους όπου τους στείλετε» και πριν προλάβει να πάρει κάποια απόφαση ο Λιτ ο Δεσπότης του πρότεινε και δεύτερο έγγραφο στην Γερμανική γλώσσα και παρακάλεσε να μεταβιβαστεί με τον ασύρματο της Γερμανικής Διοικήσεως προς τον ……… Χίτλερ προσωπικά .

Στο έγγραφο αυτό ο Δεσπότης υπενθύμιζε στον Αδόλφο μια συνάντηση που είχαν στο Μόναχο το 1924 και κάποιες συζητήσεις που είχαν κάνει στο λυκαυγές του εθνοσιαλιστικού του ξεκινήματος και παρακαλούσε «να μη συλληφθούν οι Εβραίοι της Ζακύνθου εγγυόμενος αυτός και ο Δήμαρχος ότι είναι ακίνδυνοι άνθρωποι…».


ΕΑΜ ΕΔΕΣ ΖΑΚΥΝΘΟΥ

Οι αντιστασιακές οργανώσεις του ΕΑΜ και του ΕΔΕΣ παρακολουθούσαν όλες αυτές τις κινήσεις του Δημάρχου και του Μητροπολίτου και ετοιμαζόντουσαν να επέμβουν σε περίπτωση αποτυχίας τους.
Ο εκ των συναρχηγών του ΕΔΕΣ Ζακύνθου Σπύρος Ιθακίσιος (φαρμακοποιός) αργότερα απεκάλυψε ότι ο ΕΔΕΣ είχε καταστρώσει σχέδιο διάσωσης με όποιο τίμημα των Εβραίων της Ζακύνθου. Κάτι ανάλογο είχε κάνει και το ΕΑΜ Ζακύνθου.

Η ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΤΟΥ ΧΙΤΛΕΡ

Αποτελεί μοναδική περίπτωση παρέμβασης του ίδιου του Χίτλερ προκειμένου να διασωθεί Εβραϊκός πληθυσμός στην Ευρώπη, όμως αυτό έγινε στην Ζάκυνθο χάριν των προσπαθειών και της ακτινοβολίας του Δεσπότη της, ο ίδιος ο Χίτλερ έδωσε την πιο κάτω εντολή στον Διοικητή Λιτ :

«Να παραμείνουν οι Εβραίοι της Ζακύνθου υπό την προσωπική ευθύνη του Μητροπολίτου και του Δημάρχου»
Αντίγραφο αυτής της απάντησης έδωσε ο Λιτ στον Μητροπολίτη και δι αυτής της διαταγής διασώθηκε οριστικά ο πληθυσμός των Εβραίων της Ζακύνθου, δυστυχώς το έγγραφο αυτό καταστράφηκε από τους σεισμούς και την επακολουθήσασα πυρκαγιά του 1953 .

0 ΜΕΙΩΣΗ ΠΛΗΘΥΣΜΟΥ

Μετά τον πόλεμο η Επιτροπή Αποκαταστάσεως Εβραίων του ΟΗΕ έκανε την εξής ενδιαφέρουσα διαπίστωση :

Από τις 25 Εβραϊκές κοινότητες μόνο αυτή της Ζακύνθου δεν εμφάνιζε ποσοστό μειώσεως, συγκεκριμένα προ του πολέμου υπήρχαν 275 κάτοικοι Εβραϊκής καταγωγής, με το τέλος του πολέμου ο πληθυσμός των Εβραίων ήταν 275 κάτοικοι και η επιτροπή διαπίστωσε ΠΟΣΟΣΤΟ ΜΕΙΩΣΕΩΣ ΜΗΔΕΝ, τα ποσοστά στις λοιπές κοινότητες εκυμαίνοντο από 31% μέχρι 99% στην Ξάνθη.
Από τους 80.000 Εβραίους που υπήρχαν στην Ελλάδα, 62.000 εκτοπίστηκαν από τους Γερμανούς και 18.000 επέζησαν χάρις σε προσωπικές ενέργειες σαν αυτή του Χρυσοστόμου Ζακύνθου και του Λουκά Καρρέρ. Το ποσοστό των διασωθέντων σε σχέση με τις λοιπές Ευρωπαϊκές χώρες που ήταν υπό κατοχή είναι εκπληκτικά μεγάλο.
Κατόπιν αυτού η κυβέρνηση του Ισραήλ δια του Ιδρύματος «Γιαν Βασέν» πραγματοποίησε έρευνες για τον τρόπο διάσωσης του Εβραϊκού πληθυσμού της Ζακύνθου.


ΙΔΡΥΜΑ ΓΙΑΝ ΒΑΣΕΝ

Το Ίδρυμα αυτό δημιουργήθηκε με σκοπό
Τον προσδιορισμό των παραγόντων που ωδήγησαν στον Ναζισμό
Την καταγραφή όλου του υλικού που αφορά τις κατεστραμένες Εβραικές κοινότητες.
Την περιγραφή την αντίσταση των Εβραίων κατά των Ναζί
Την απονομή τιμής σε όσους έσωσαν Εβραίους.

Το Ίδρυμα αυτό έκανε έρευνα σε βάθος με ένορκες μαρτυρίες των διασωθέντων και παντός που είχε γνώση της διάσωσης των Εβραίων της Ζακύνθου και κατέληξε σε συμπεράσματα για τον τρόπο που διεσώθηκαν οι 275 Εβραίοι της Ζακύνθου.
Στις 7/11/1978 στην μεγάλη αίθουσα δεξιώσεων του Πρέσβη Νισσίν Γιαίς τιμήθηκαν Ο Μητροπολίτης Χρυσόστομος Ζακύνθου και ο Δήμαρχος Λουκά Γ Καρρέρ μαζί με αυτούς τιμήθηκαν και το ζεύγος Μ Σκουλάτου (έσωσε τον Χαίμη την μητέρα του και την αδελφή του) και Ε Πετράκη (έσωσε τον Ιωσήφ Κοέν).
Ο Πρέσβης έβγαλε λόγο σε άπταιστα Ελληνικά και κατέληξε «…Εμείς ο λαός του Ισραήλ θα είμαστε για πάντα ευγνώμονες σε αυτούς και στο Ελληνικό λαό……………..Τιμή και δόξα στο Έθνος που γαλουχεί τέτοια τέκνα».
Στην συνέχεια μίλησε ο Αντιπρόεδρος του Κέντρου Ισραηλιτικού Συμβουλίου Α Κόβο και μεταξύ των πολλών επαίνων είπε « ……..μας δίνεται η ευκαιρία να δείξουμε τη βαθειά ευγνωμοσύνη μας προς τους Χριστιανούς αδελφούς για την ανθρωπιά που έδειξαν , βοηθόντας με κίνδυνο της ζωής του…………..»
Οι άνθρωποι αυτοί τιμήθηκαν από το Ίδρυμα Γιαν Βασέν σαν «ΔΙΚΑΙΟΙ ΜΕΤΑΞΥ ΤΩΝ ΕΘΝΩΝ»



ΛΟΙΠΕΣ ΤΙΜΗΤΙΚΕΣ ΔΙΑΚΡΙΣΕΙΣ


Η Ισραηλιτική Κοινότητα Ζακύνθου με έγγραφο αρ πρωτ 66/20-3-1947 ευχαρίστησε τον Μητροπολίτη Χρυσόστομο και τον Δήμαρχο Καρρέρ.
Το Ίδρυμα Γιαν Βασέν έδωσε το δικαίωμα να φύτευση ένα δέντρο στην δενδροστοιχία των Δικαίων στο δάσος μνήμης στην Ιερουσαλήμ στον Μητροπολίτη Χρυσόστομο.
Το έργο αυτό των δύο ανδρών εξυμνήθηκε από τον τύπο :
«Πρόοδος» αρ φύλλου 210/1655 της 11/12/78
«Αλήθεια» αρ φύλλου 1137/22-12-1978
«Πολιτικό Αλέτρι» αρ φύλλου 8/14-12-1978
«Ελεύθερη φωνή» αρ φύλλου 207/18-11-1978
«Χρονικά» Ισραηλιτικό περιοδικό με διαρκείς δημοσιεύσεις όπως με τα φύλλα 14,35,65,67,76, 77, 83, 84 κλπ
«Βραδυνή» αρ φύλλου 18833/8-11-1978
«Καθημερινή» αρ φύλλου 18001/8-11-1978
«Εκκλησιαστική αλήθεια» αρ φύλλου 56/1-2-79
και λοιπές εφημερίδες. Ελληνικές και Ισραηλίτικες.
Η πράξη αυτή συμπεριλήφθηκε σε πλήθος βιβλίων με θέματα που αφορούσαν τον Β Παγκόσμιο Πόλεμο.










.
0 .
ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΠΟΥΛΟΥ: «Τελειώνουμε σήμερα ότι δεν κατάφερε να ολοκληρώσει το ΕΑΜ. Είναι δική μας επιλογή οι Πρέσπες».

Άβαταρ μέλους
bizeli
Moderator
Moderator
Δημοσιεύσεις: 9796

Re: Ορθόδοξη τηλεοραση

Δημοσίευσηαπό bizeli » 06 Μάιος 2022, 00:08

pluton έγραψε:Το τιμήσαμε το ολοκαύτωμα, αλλά εμείς το παρακάνουμε, όπου σταθείς και όπου βρεθείς πια.

Αλίμονο αν εμείς δεν τιμουσαμε την μικρασιατική γενοκτονία, το κράτος του Ισραήλ την τίμησε; Αυτό ρώτησα.



Πού να ξέρω; Γιατί ο Καναδάς την τίμησε; Η Αυστραλία την τίμησε;
Γιατί ειδικά το Ισραήλ;
Καταρχάς ακόμα παλεύουμε να αναγνωριστεί ως γενοκτονία.
0 .

Άβαταρ μέλους
bizeli
Moderator
Moderator
Δημοσιεύσεις: 9796

Re: Ορθόδοξη τηλεοραση

Δημοσίευσηαπό bizeli » 06 Μάιος 2022, 00:32

pluton έγραψε:Η ΔΙΑΣΩΣΗ ΤΩΝ ΕΒΡΑΙΩΝ ΤΗΣ ΖΑΚΥΝΘΟΥ


Ωραίο και διδακτικό το κείμενο αλλά σήμερα τα πράγματα δεν είναι ακριβώς έτσι.
Ο αντισημιτισμός έχει χτυπήσει κόκκινα.
Κυκλοφορούν πολλά σενάρια (ειδικά στους κύκλους σας) τύπου εβραικό λόμπι, κέντρα ελέγχου, παγκόσμιες συνωμοσίες κτλ
0 .

Άβαταρ μέλους
Λαχουρένιος
Ultimate Stalker
Ultimate Stalker
Δημοσιεύσεις: 49404
Τοποθεσία: Γεφυρα

Re: Ορθόδοξη τηλεοραση

Δημοσίευσηαπό Λαχουρένιος » 06 Μάιος 2022, 07:24

bizeli έγραψε:
pluton έγραψε:Η ΔΙΑΣΩΣΗ ΤΩΝ ΕΒΡΑΙΩΝ ΤΗΣ ΖΑΚΥΝΘΟΥ


Ωραίο και διδακτικό το κείμενο αλλά σήμερα τα πράγματα δεν είναι ακριβώς έτσι.
Ο αντισημιτισμός έχει χτυπήσει κόκκινα.
Κυκλοφορούν πολλά σενάρια (ειδικά στους κύκλους σας) τύπου εβραικό λόμπι, κέντρα ελέγχου, παγκόσμιες συνωμοσίες κτλ


Oχι τοσο η επισημη εκκλησια αλλα οι τραγοπαπες διαδιδουν πολλα τετοια. Η παρανοια ειχε φτασει στα υψη τοτε με τις ταυτοτητες και τα υποτιθεμενα τσιπακια.
0 .


Επιστροφή σε “Θέατρο • TV • Cinema”