Νέες επενδύσεις

Οικονομικά θέματα.
ΩRIΩNAS7

Re: Νέες επενδύσεις

Δημοσίευσηαπό ΩRIΩNAS7 » 15 Νοέμ 2019, 15:56

Παιδιά πως πάνε οι παραπάνω επενδύσεις; Προχωράνε; :giggle02:
0 .

Άβαταρ μέλους
pluton
Supreme poster
Supreme poster
Δημοσιεύσεις: 15437

Re: Νέες επενδύσεις

Δημοσίευσηαπό pluton » 03 Δεκ 2019, 16:34

Όπως ανέφερε το Capital.gr έπειτα από την επιτυχή έκδοση του ομολογιακού δανείου, ύψους 525 εκατ. ευρώ, που πραγματοποίησε τον περασμένο μήνα η τηλεπικοινωνιακή εταιρεία, οι βασικοί μέτοχοι, Golden Tree Asset Management (GTAM) και Cyrus Capital Partners, ξεκίνησαν να διερευνούν τις επιλογές τους αναφορικά με την επένδυσή τους στην Wind Ελλάς.

Συναντήσεις

Το επενδυτικό ενδιαφέρον που εκδηλώθηκε αποδείχθηκε υψηλό και υπερέβη τις αρχικές προβλέψεις. Πέραν των επαφών που υλοποιούν οι βασικοί μέτοχοι, πραγματοποιήθηκαν και διαδοχικές συναντήσεις στην Αθήνα από funds του μεγέθους της Warburg Pincus LLC, όπως είχε αναφέρει το Capital.gr, καθώς και από άλλους ενδιαφερόμενους.

Κατά την παραμονή τους στην Αθήνα υπήρξαν συναντήσεις με επικεφαλής και υψηλόβαθμα στελέχη τραπεζών, παράγοντες της αγοράς τηλεπικοινωνιών και, κατά πληροφορίες, με μέλη της κυβέρνησης, τα οποία και ενημερώθηκαν για το ενδιαφέρον που εκδηλώνεται γύρω από τη Wind.

Όπως αναφέρουν πηγές που είναι κοντά στη διαδικασία, το ενδιαφέρον γύρω από τη Wind επιτάχυνε το γεγονός ότι στην εταιρεία είχε πραγματοποιηθεί πρόσφατα πληρέστατος έλεγχος δέουσας επιμέλειας (due diligence) λόγω των απαιτήσεων για την έκδοση του ομολογιακού δανείου




Πέραν της Warburg Pincus, μεταξύ των υπόλοιπων ενδιαφερόμενων εμφανίζονται να περιλαμβάνονται ονόματα όπως αυτά της Providence, της Apollo, άλλες πηγές αναφέρουν τη BC Partners, ενώ στην αγορά ήδη υπάρχουν σενάρια και για συνεργασία εγχώριου επιχειρηματία και ξένων επενδυτικών κεφαλαίων με στόχο τη Wind, κάτι που προσώρας δεν επιβεβαιώνεται.

Στο πλαίσιο αυτό και προκειμένου να καταγραφεί το ενδιαφέρον που εκδηλώνεται, βρίσκεται ήδη σε εξέλιξη από τη JP Morgan διαδικασία για την υποβολή μη δεσμευτικών προσφορών, η οποία εκτιμάται ότι μπορεί να έχει ολοκληρωθεί στις 11 Δεκεμβρίου, όπως αναφέρουν πηγές.

Σημειώνεται πως τον έλεγχο της Wind έχουν σήμερα οι επενδυτικές εταιρείες Golden Tree Asset Management (GTAM) και Cyrus Capital Partners που κατέχουν την πλειοψηφία (95%) της μητρικής της τηλεπικοινωνιακής εταιρείας, Crystal Almond Holdings Limited.

https://www.capital.gr/epixeiriseis/339 ... ia-ti-wind
0 .
ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΠΟΥΛΟΥ: «Τελειώνουμε σήμερα ότι δεν κατάφερε να ολοκληρώσει το ΕΑΜ. Είναι δική μας επιλογή οι Πρέσπες».

Άβαταρ μέλους
pluton
Supreme poster
Supreme poster
Δημοσιεύσεις: 15437

Re: Νέες επενδύσεις

Δημοσίευσηαπό pluton » 05 Δεκ 2019, 12:38

Ποντίζεται το νέο καλώδιο Σύρος-Λαύριο

Ένα ακόμη σημαντικό βήμα για την ασφαλή ηλεκτροδότηση των Κυκλάδων πραγματοποιείται αυτό το διάστημα από τον ΑΔΜΗΕ καθώς προχωρά εντός χρονοδιαγράμματος και με ορίζοντα ολοκλήρωσης το δ΄ τρίμηνο του 2020 η υλοποίηση της τρίτης φάσης της ηλεκτρικής διασύνδεσης των Κυκλάδων.


Εικόνα


Πρόκειται για την πόντιση του δεύτερου καλωδίου εναλλασσόμενου ρεύματος 150KV στο τμήμα Λαυρίου-Σύρου, με το οποίο διασφαλίζεται η ηλεκτροδότηση των νησιών Σύρος, Πάρος, Νάξος και Μύκονος.

Επιπλέον διπλασιάζεται η ικανότητα μεταφοράς ισχύος από και προς τα νησιά των Κυκλάδων, το οποίο θέτει τις βάσεις για υψηλότερη διείσδυση των Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας στο Εθνικό Σύστημα. Ο συνολικός προϋπολογισμός του έργου, το οποίο συγχρηματοδοτείται από ευρωπαϊκούς και εθνικούς πόρους, ανέρχεται στα 111 εκατ. ευρώ.





Η πόντιση του καλωδίου γίνεται από το ειδικό πλοίο που ξεκίνησε τις εργασίες του στο Λαύριο, εκεί όπου χθες εκπρόσωποι του ΑΔΜΗΕ και της αναδόχου NEXANS παρευρέθηκαν για επιβλέψουν την έναρξη των εργασιών. Το πρώτο καλώδιο μήκους 28 χιλιομέτρων αναμένεται να έχει ποντιστεί εντός των επόμενων ημερών ενώ το δεύτερο τμήμα μήκους 80 χιλιομέτρων θα ποντιστεί εντός του πρώτου τριμήνου του 2020 από την ανάδοχο εταιρεία.

"Η τρίτη φάση της διασύνδεσης των Κυκλάδων έχει επισπευσθεί κατά 2 έτη και εξασφαλίζει την αδιάλειπτη τροφοδότηση των Κυκλάδων ακόμα και σε περιπτώσεις -προγραμματισμένης ή μη- θέσης εκτός λειτουργίας οποιασδήποτε εκ των υφιστάμενων διασυνδέσεων, ανέφερε σε δηλώσεις του ο επικεφαλής του ΑΔΜΗΕ Μ. Μανουσάκης, ενώ από την πλευρά της η διευθύνουσα σύμβουλος της Nexans Norway ανέφερε τη δέσμευση της εταιρείας της για την έγκαιρη ολοκλήρωση της Γ φάσης της διασύνδεσης των Κυκλάδων, ενός πολύ σημαντικού, όπως είπε, έργου.

https://www.capital.gr/oikonomia/339762 ... ros-laurio
0 .
ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΠΟΥΛΟΥ: «Τελειώνουμε σήμερα ότι δεν κατάφερε να ολοκληρώσει το ΕΑΜ. Είναι δική μας επιλογή οι Πρέσπες».

Άβαταρ μέλους
pluton
Supreme poster
Supreme poster
Δημοσιεύσεις: 15437

Re: Νέες επενδύσεις

Δημοσίευσηαπό pluton » 11 Δεκ 2019, 17:53

Στην Ελλάδα αναμένονται τα «σούπερ μάρκετ των φτωχών», καθώς η Poundland φιλοδοξεί να έρθει στη γειτονιά μας, μέσω της θυγατρικής εταιρείας Pepco.

Εικόνα

Να επεκταθεί στην Ελλάδα φιλοδοξεί η Poundland, η βρετανική αλυσίδα εκπτωτικών προϊόντων, γνωστή και ως «Σούπερ Μάρκετ των Φτωχών».

Η Poundland, σύμφωνα με τους Financial Times, επιδιώκει να εξαπλωθεί και στη δική μας «γειτονιά», μέσω της θυγατρικής εταιρείας Pepco.

Άλλωστε, από την αρχή του 2019, έχει ανοίξει 300 νέα καταστήματα στην κεντρική και ανατολική Ευρώπη, έχοντας ως στόχο τον τριπλασιασμό των πωλήσεων και των κερδών σε βάθος δεκαετίας.

«Υπάρχουν πολλοί πελάτες που θα ήθελαν τις προσφορές μας, επειδή η αγορά του εκπτωτικού λιανεμπορίου είναι λιγότερο ανεπτυγμένη στην περιοχή» δήλωσε ο Άντι Μποντ, υψηλόβαθμο στέλεχος της Poundland.

Η βρετανική εταιρεία ιδρύθηκε το 1990 και δραστηριοποιείται στον κλάδο των καταναλωτικών αγαθών και του λιανεμπορίου.

Από την πλευρά της, η Pepco ειδικεύεται στα είδη ένδυσης και οικιακής χρήσης, παρέχοντας τα προϊόντά της σε ιδιαιτέρως ανταγωνιστικές τιμές.

Μάλιστα, εκτός της Ελλάδας, στόχος της εταιρείας είναι η δραστηριοποίηση και στη γειτονική Ιταλία.


http://www.topontiki.gr/article/357148/ ... JA.twitter
0 .
ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΠΟΥΛΟΥ: «Τελειώνουμε σήμερα ότι δεν κατάφερε να ολοκληρώσει το ΕΑΜ. Είναι δική μας επιλογή οι Πρέσπες».

Άβαταρ μέλους
pluton
Supreme poster
Supreme poster
Δημοσιεύσεις: 15437

Re: Νέες επενδύσεις

Δημοσίευσηαπό pluton » 15 Δεκ 2019, 15:26

Πατάει γκάζι η κυβέρνηση για έργα €3,5 δισ.

Ξεπαγώνει ο διαγωνισμός για τη Γραμμή 4 του μετρό, ανοίγει ο δρόμος για την κατασκευή του Πάτρα - Πύργος - Γόρδιος δεσμός η υπόθεση του μετρό Θεσσαλονίκης


Μήνυμα επανεκκίνησης των μεγάλων έργων, ύψους άνω των 3,5 δισ. ευρώ, έστω και μετ’ εμποδίων, θέλει να εκπέμψει το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών πριν από το τέλος του έτους.

Η αρχή προβλέπεται να γίνει με το ξεπάγωμα του διαγωνισμού για τη Γραμμή 4 του μετρό, συνολικού ύψους 1,8 δισ. ευρώ, που βάλτωσε εξαιτίας του κύματος προσφυγών στο ΣτΕ και θα συνεχιστεί με την ισχυρή βούληση για ένταξη του Πάτρα – Πύργος στη σύμβαση παραχώρησης της Ολυμπίας Οδού, καθώς θεωρείται η ασφαλέστερη λύση για να διασωθεί το έργο κόντρα στις απειλές για προσφυγές των αναδόχων.

ΜΕΤΡΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ




Εντός του μήνα διαβιβάζεται η νέα μελέτη στο ΚΑΣ. Οι μεγάλες καθυστερήσεις και στις επεκτάσεις προς Καλαμαριά ανοίγουν παράθυρο για νέα claims. Η λύση πρέπει να δοθεί το συντομότερο δυνατό, καθώς αν δεν έχουν ολοκληρωθεί οι εργασίες μέχρι το 2023, υπάρχει ο κίνδυνος επιστροφής κοινοτικών κονδυλίων συνολικού ύψους 712 εκατ. ευρώ

ΠΑΤΡΑ – ΠΥΡΓΟΣ


Πράσινο φως για την υλοποίηση του έργου δίνουν οι τέσσερις από τους πέντε μετόχους της κοινοπραξίας της Ολυμπίας Οδού (Vinci, Ακτωρ, Aβαξ, ΓΕΚ-ΤΕΡΝΑ), από την οποία είχε απενταχθεί το 2013 το επίμαχο τμήμα για να κατασκευαστεί ως δημόσιο έργο




Το υπουργείο έχει ήδη τη θετική ανταπόκριση των μετόχων του αυτοκινητόδρομου (της γαλλικής Vinci, της Ακτωρ, της Αβαξ και της ΓΕΚ-ΤΕΡΝΑ, πλην της γερμανικής Hochtief) για να κατασκευάσουν την εργολαβία, πρόταση η οποία ανοίγει τον δρόμο για να υποβληθεί άμεσα επίσημο αίτημα προς την Ευρωπαϊκή Επιτροπή για ένταξη του οδικού άξονα στη σύμβαση παραχώρησης του Κορίνθου – Πατρών. Την ίδια στιγμή, σε γόρδιο δεσμό εξελίσσεται για το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών η πορεία του μετρό Θεσσαλονίκης, καθώς τα έργα έχουν σταματήσει προ πολλού και η πόλη είναι ανάστατη. Σημείο-κλειδί θα αποτελέσει αναμφίβολα η απόφαση του Κεντρικού Αρχαιολογικού Συμβουλίου (ΚΑΣ) για τον σταθμό της Βενιζέλου, στο οποίο θα διαβιβαστεί προς έγκριση η νέα μελέτη για την απόσυρση και επανατοποθέτηση των αρχαιοτήτων. Ας δούμε όμως αναλυτικά ποιες είναι οι εξελίξεις σε τρία από τα μεγαλύτερα μέτωπα των δημοσίων έργων πέντε μήνες μετά την κυβερνητική αλλαγή.

Ξεμπλοκάρει ο διαγωνισμός για τη Γραμμή 4

Για τη Γραμμή 4 του μετρό, που θα συνδέσει μέσω του κέντρου της πόλης το Αλσος Βεΐκου στο Γαλάτσι με το Γουδί, η Αττικό Μετρό αναμένεται τις επόμενες μέρες να ανάψει το πράσινο φως ώστε να ανοίξουν οι φάκελοι των τεχνικών προσφορών των δύο βασικών διεκδικητών του έργου (Ακτωρ – Ansaldobreda – Hitachi και Αβαξ – Ghella – Alstom), συνεχίζοντας τις διαγωνιστικές διαδικασίες από εκεί που είχαν σταματήσει. Το περασμένο καλοκαίρι, εν αναμονή της απόφασης του Συμβουλίου της Επικρατείας για την προσφυγή που είχε καταθέσει η εταιρεία Μυτιληναίος, ο διαγωνισμός είχε παγώσει μετά τους διαξιφισμούς των διαγωνιζομένων, οι οποίοι με την ολοκλήρωση της τεχνικής αξιολόγησης ζητούσαν να δουν ο ένας την τεχνική προσφορά του άλλου. Καθώς όμως η υπόθεση εκκρεμούσε στο ΣτΕ και με τον κίνδυνο η προσφυγή να γίνει δεκτή από το ανώτατο δικαστήριο και στο μεταξύ να έχουν δοθεί στοιχεία των φακέλων, η προηγούμενη διοίκηση αποφάσισε να παγώσει τις διαδικασίες μέχρι να εκδοθεί η απόφαση, η οποία τελικά ήταν απορριπτική.




Εφόσον εγκριθεί η συνέχιση του διαγωνισμού από το διοικητικό συμβούλιο της Αττικό Μετρό και κοινοποιηθεί στους διαγωνιζομένους, αυτομάτως οι δύο κοινοπραξίες μπορούν να ελέγξουν η μία τον τεχνικό φάκελο της άλλης εντός προθεσμίας 10 ημερών. Πρόκειται για μια διαδικασία κατά την οποία εκτιμάται ότι θα υπάρξουν εκατέρωθεν ενστάσεις, εξέλιξη που θα καθορίσει και την πορεία του μεγάλου διαγωνισμού.

Στο καλό, αλλά θεωρητικά ανέφικτο σενάριο, όπου δεν υπάρξουν προσφυγές, η Αττικό Μετρό θεωρεί εφικτό να προχωρήσει στο άνοιγμα των οικονομικών προσφορών, που αποτελεί και το πιο καθοριστικό στάδιο του διαγωνισμού, την άνοιξη του 2020. Σε διαφορετική περίπτωση, ο διαγωνισμός δεν θα μπορέσει να περάσει στο επόμενο στάδιο νωρίτερα από τα τέλη του επόμενου έτους, αρχές του 2021, επαληθεύοντας τους φόβους για τις πολύ αργές διαδικασίες.

Το δεύτερο μέτωπο που έχει να διαχειριστεί το υπουργείο για τη Γραμμή 4 είναι ο διαγωνισμός για τις πρόδρομες εργασίες του έργου (μετακινήσεις δικτύων κοινώς ωφέλειας, αρχαιολογία κ.ά.), ο οποίος επίσης έχει κολλήσει λόγω προσφυγών, παρά το γεγονός ότι υπάρχει προσωρινός ανάδοχος (ΤΕΡΝΑ) από το καλοκαίρι του 2018! Στο υπουργείο επιθυμούν ο διαγωνισμός να προχωρήσει, καθώς έτσι θα στηθούν όλα τα εργοτάξια ώστε μέσα στο εύλογο διάστημα του 1,5 έτους να έχουν ολοκληρωθεί τα πρόδρομα έργα και κατόπιν να έρθει η κύρια σύμβαση του μετρό. Η υπογραφή της σύμβασης για τις πρόδρομες εργασίες θα δώσει και έναν θετικό τόνο στην αγορά των κατασκευών, καθώς θα ανοίξει τον δρόμο της γιγαντιαίας εργολαβίας που κανείς δεν μπορεί να προβλέψει ούτε πότε θα αρχίσει, ούτε πότε θα τελειώσει.

Kρίσιμες αποφάσεις για το μετρό Θεσσαλονίκης

Σε εξίσου δύσκολο σταυρόλεξο εξελίσσεται για τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών Κώστα Καραμανλή και η υπόθεση του μετρό Θεσσαλονίκης, η τύχη του οποίου κρέμεται κυριολεκτικά από το ΚΑΣ. Στην Αττικό Μετρό επιδιώκουν ο νέος φάκελος, που καλείται να αποδείξει την εφικτότητα, την αναγκαιότητα αλλά και την προστασία των αρχαιοτήτων με τη μέθοδο της απόσυρσης και της επανατοποθέτησης, που είχε εξαγγείλει ο πρωθυπουργός στη ΔΕΘ, να υποβληθεί πριν από τα τέλη του έτους. Οι μεγάλες καθυστερήσεις που έχουν ανακύψει στο έργο και που εσχάτως έχουν συνέχεια και στις επεκτάσεις προς Καλαμαριά, ανοίγοντας παράθυρο για νέα claims, απαιτούν γρήγορες αποφάσεις. Το κυρίαρχο επιχείρημα είναι ότι η λύση πρέπει να δοθεί το συντομότερο δυνατό, καθώς αν οι εργασίες δεν έχουν ολοκληρωθεί μέχρι το 2023, υπάρχει ο κίνδυνος επιστροφής κοινοτικών κονδυλίων συνολικού ύψους 712 εκατ. ευρώ.

Στην κυβέρνηση υποστηρίζουν ότι η προτεινόμενη λύση είναι η πιο συμφέρουσα για το Δημόσιο από κάθε άποψη, καθώς για την προηγούμενη δεν υπάρχουν μελέτες, ενώ δεν έχει υπογραφεί ακόμη η συμπληρωματική σύμβαση με τον ανάδοχο για να υλοποιηθεί η κατασκευή του σταθμού με τον υφιστάμενο σχεδιασμό. Επιπλέον, ακόμη και το ακραίο σενάριο, να προχωρήσει το έργο χωρίς τη Βενιζέλου, αποτελεί μια λύση ανέφικτη. Οπως σημειώνουν, το μετρό δεν μπορεί να λειτουργήσει χωρίς τον συγκεκριμένο σταθμό, καθώς κάτι τέτοιο θα τροποποιούσε το φυσικό αντικείμενο του έργου, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για τη χρηματοδότησή του, αλλά και γιατί οι όμοροι σταθμοί δεν θα μπορούσαν σηκώσουν το φορτίο των 65.000 πρόσθετων επιβατών.

Στην Αττικό Μετρό έχουν κοστολογήσει τη λύση της κατά χώρα διατήρησης των αρχαιοτήτων σε 70 εκατ. ευρώ, ενώ με την προτεινόμενη λύση (της απόσπασης-επανατοποθέτησης) το κόστος εκτιμάται ότι θα είναι της τάξης μερικών εκατομμυρίων ευρώ. Υπενθυμίζεται ότι για την in situ διατήρηση των αρχαιοτήτων η μόνη μελέτη που έχει κατατεθεί αφορά τα στατικά (εκσκαφή και προσωρινή αντιστήριξη του κεντρικού τμήματος του σταθμού), η οποία μάλιστα υποβλήθηκε από τον ανάδοχο του έργου αμέσως μετά τις εθνικές εκλογές στην Αττικό Μετρό, αλλά επιστράφηκε από την προηγούμενη διοίκηση ως μη εφικτή.

Παράλληλα, στην Αττικό Μετρό έχουν ξεκινήσει την προετοιμασία για τη δημοπράτηση του διαγωνισμού για την εταιρεία λειτουργίας της νέας γραμμής στη Θεσσαλονίκη, η οποία κατά τις εκτιμήσεις αρμόδιων πηγών του μετρό θα χρειαστεί τουλάχιστον 2,5 χρόνια για να ολοκληρωθεί.

Μεγάλο ζητούμενο πάντως για την Αττικό Μετρό είναι η εύρυθμη λειτουργία της εταιρείας από τη μαζική φυγή του επιστημονικού της δυναμικού. Οι πενιχροί μισθοί, σε συνδυασμό με τις απαιτήσεις, αλλά και τις ευθύνες τόσο μεγάλων έργων, έχουν αποδεκατίσει την εταιρεία, αφού το επιστημονικό της δυναμικό αναζητά καλύτερες συνθήκες εργασίας στο εξωτερικό. Στο πλαίσιο αυτό, υπάρχουν σκέψεις και προτάσεις για νέες οργανωτικές δομές στην Αττικό Μετρό, που απαιτούν όμως σοβαρές αλλαγές στον τρόπο διοίκησης των έργων, οι οποίες θεωρείται αμφίβολο αν θα μπορούσαν να τύχουν της πολιτικής στήριξης και αποδοχής που απαιτείται.

Πάτρα – Πύργος: η πρόταση της Ολυμπίας Οδού για την ανάληψη του έργου

Την άκρη του νήματος αναζητά η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Υποδομών και στο άλλο μεγάλο μέτωπο, που αφορά την κατασκευή του Πάτρα – Πύργος.

Σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες, το πράσινο φως για την υλοποίηση του έργου έχουν δώσει στο υπουργείο οι τέσσερις από τους πέντε μετόχους της κοινοπραξίας της Ολυμπίας Οδού (Vinci, Ακτωρ, Aβαξ, ΓΕΚ-ΤΕΡΝΑ), από την οποία είχε απενταχθεί το 2013 το επίμαχο τμήμα για να κατασκευαστεί ως δημόσιο έργο.

Δεδομένου όμως ότι στην κατασκευαστική κοινοπραξία συμμετέχει και η γερμανική Hochtief, η οποία αντιδρά στη χρηματοδότηση του αυτοκινητόδρομου, αναζητάται η νομική φόρμουλα με την οποία θα προχωρήσει η κατασκευή του Πάτρα – Πύργος εφόσον ανοίξουν τον δρόμο από την Ε.Ε.

Αξίζει να σημειωθεί ότι στο παρελθόν υπήρξαν πληροφορίες ότι η Hochtief, που τα τελευταία χρόνια ελέγχεται από τον ισπανικό όμιλο ACS, επιδιώκει να ρευστοποιήσει τη συμμετοχή της στην Ολυμπία Οδό, ένα έργο στο οποίο δεν είναι leader. Τα σενάρια αυτά έχουν επανέλθει, αλλά χωρίς να υπάρχουν οριστικές αποφάσεις.

Το θετικό σινιάλο που εκπέμπει η πλειοψηφία των μετόχων της Ολυμπίας Οδού δίνει ένα καλό σημείο συνέχισης των διαπραγματεύσεων με τις Βρυξέλλες, ώστε να πειστούν αφενός για την αναγκαιότητα της αλλαγής στον σχεδιασμό και αφετέρου ότι η ένταξη του έργου στην υφιστάμενη σύμβαση παραχώρησης δεν συνιστά κρατική ενίσχυση. Γι’ αυτό άλλωστε και το υπουργείο, πέρα από τη χρηματοδότηση του έργου με εθνικούς πόρους, πασχίζει να εξασφαλίσει και ιδιωτική συμμετοχή.

Στην Ολυμπία Οδό διερευνούν αυτό το διάστημα όλα τα πιθανά σενάρια για το χρηματοδοτικό μοντέλο, τονίζουν όμως ότι η ιδιωτική χρηματοδότηση είναι ανέφικτο να στηριχθεί από τα έσοδα του Πάτρα – Πύργος, που αποτελεί ένα μη εμπορικό κομμάτι. Σε αυτή την περίπτωση η ζυγαριά γέρνει προς τη χρηματοδότηση του έργου από το Ελευσίνα – Πάτρα, ενδεχόμενο που ανοίγει παράθυρο για νέα παζάρια προκειμένου να μην επηρεαστούν οι δείκτες αποδόσεις της υφιστάμενης παραχώρησης. Υπενθυμίζεται ότι το Πάτρα – Πύργος προκηρύχθηκε με αρχικό προϋπολογισμό 450 εκατ. ευρώ, ο τεμαχισμός του όμως σε 8 εργολαβίες έφερε εκπτώσεις άνω από 50%, οδηγώντας σε ένα τίμημα ύψους 225 εκατ. ευρώ.


https://www.newmoney.gr/roh/palmos-oiko ... a-e35-dis/
0 .
ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΠΟΥΛΟΥ: «Τελειώνουμε σήμερα ότι δεν κατάφερε να ολοκληρώσει το ΕΑΜ. Είναι δική μας επιλογή οι Πρέσπες».

Άβαταρ μέλους
pluton
Supreme poster
Supreme poster
Δημοσιεύσεις: 15437

Re: Νέες επενδύσεις

Δημοσίευσηαπό pluton » 21 Δεκ 2019, 18:24

Πέφτουν υπογραφές για τον αγωγό φυσικού αερίου



Εικόνα


Η Ελλάδα, η Κύπρος,η Ιταλία και το Ισραήλ συμφώνησαν να προχωρήσει ο αγωγός φυσικού αερίου East Med, αναφέρουν κυπριακά ΜΜΕ, που επισημαίνουν ότι στις αρχές του 2020 θα πέσουν και οι σχετικές υπογραφές στην Αθήνα.

Σύμφωνα με το simgalive,« η Τουρκία έκανε τα πάντα για να διακόψει τα σχέδια για τον EastMed, ο οποίος καθυστερούσε, ωστόσο η τουρκολιβυκή συμφωνία φέρεται να οδήγησε στο να ξεπεραστούν τα προβλήματα».


Αρχές του χρόνου λοιπόν, στην Αθήνα, όπως αποκαλύπτει το κυπριακό κανάλι, «πέφτουν οι υπογραφές στη διακρατική συμφωνία για τον αγωγό East Med. Μια συμφωνία που καθυστερούσε αδικαιολόγητα τόσους μήνες ελέω αντιδράσεων στην Ιταλία ή άλλων λόγων και που μετά από πίεση του Βενιαμίν Νετανιάχου θα πάρει σάρκα και οστά σε χρόνο ρεκόρ».



«Αρχές του χρόνου, στην Αθήνα, θα πέσουν οι υπογραφές στη διακρατική συμφωνία για τον αγωγό EastMed», τονίζει το κυπριακό κανάλι. Προσθέτει μάλιστα ότι «αυτή την ώρα είναι σε εξέλιξη διαβουλεύσεις στο ανώτατο δυνατό επίπεδο για μια τελετή - απάντηση στην Τουρκία, που θα έχει και την ισχυρή υποστήριξη των ΗΠΑ».

«Πρόκειται για ένα μεγαλεπίβολο έργο τεράστιας γεωπολιτικής σημασίας, το οποίο θα αποτελέσει την συλλογική απάντηση Ισραήλ, Κύπρου, Ελλάδας και Ιταλίας στην τουρκική βουλιμία και τις παράνομες συμφωνίες της με τη Λιβύη» τονίζεται.

Όπως αναφέρει το Σίγμα, «δεν αποτελεί απλά μια διπλωματική ενέργεια. Είναι κάτι πολύ περισσότερο. Πρόκειται για την κορυφαία ενάσκηση κυριαρχικών δικαιωμάτων από τέσσερις χώρες». Στη συμφωνία καθορίζονται ζώνες, δικαιοδοσίες, δικαιώματα ελέγχου και έκδοσης αδειών, ενώ εξασφαλίζεται η πορεία του αγωγού που περνά μέσα από την περιοχή που η Τουρκία παράνομα θεωρεί ως γειτνιάζουσα υφαλοκρηπίδα της με τη Λιβύη.

Εξάλλου, το Σίγμα αναφέρει ότι σύντομα θα υπάρξει δημόσια στήριξη των ΗΠΑ στον Εastmed ως την μοναδική εναλλακτική τροφοδοσίας της ΕΕ για τη μείωση της ενεργειακής εξάρτησής της από τη Ρωσία.


https://www.zougla.gr/money/article/pef ... kou-aeriou
0 .
ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΠΟΥΛΟΥ: «Τελειώνουμε σήμερα ότι δεν κατάφερε να ολοκληρώσει το ΕΑΜ. Είναι δική μας επιλογή οι Πρέσπες».

Άβαταρ μέλους
pluton
Supreme poster
Supreme poster
Δημοσιεύσεις: 15437

Re: Νέες επενδύσεις

Δημοσίευσηαπό pluton » 22 Δεκ 2019, 13:46

Μπήκαν σήμερα οι υπογραφές στη συμφωνία μεταξύ της Ελληνικής Βιομηχανίας Ζάχαρης, της τράπεζας Πειραιώς, της Συνεταιριστικής Τράπεζας Κεντρικής Μακεδονίας και της Royal Sugar, με πρωτοβουλία του υπουργού Ανάπτυξης και Επενδύσεων, Άδωνι Γεωργιάδη.

Εικόνα

Η συμφωνία η οποία οριστικοποιήθηκε το απόγευμα της Τρίτης προβλέπει τη μίσθωση για 28 μήνες των δύο εργοστασίων της Ελληνικής Βιομηχανίας Ζάχαρης, σε Πλατύ και Σέρρες στη Royal Sugar.

Όπως αναφέρεται σε ανακοίνωση του υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων, στην υπογραφή παρέστησαν ο υφυπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων, Νίκος Παπαθανάσης, ο υφυπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, Κώστας Σκρέκας, ο διευθύνων σύμβουλος της Ελληνικής Βιομηχανίας Ζάχαρης, Χρήστος Πούρης, ο πρόεδρος της Συνεταιριστικής Τράπεζας, Αλέξανδρος Παπαδημητρίου και ο διευθύνων σύμβουλος της Royal Sugar, Χρήστος Καραθανάσης.

Μετά την υπογραφή της συμφωνίας για την Ελληνική Βιομηχανία Ζάχαρης, ο κ. Γεωργιάδης δήλωσε:


«Ένα μεγάλο πρόβλημα που μας κληροδοτήθηκε από την προηγούμενη κυβέρνηση, μετά από δική μου επίπονη προσπάθεια, του κ. Σκρέκα και του κ. Παπαθανάση, βρήκε τη λύση του. Ένας δυνατός Έλληνας επιχειρηματίας, ο κύριος Καραθανάσης, αποφάσισε να αναλάβει ένα σημαντικό ρίσκο, αλλά στο τέλος θα βγάλει και τους τευτλοπαραγωγούς και την Ελληνική Βιομηχανία Ζάχαρης ασπροπρόσωπους. Η Ελλάδα θα ξαναμπεί στο χάρτη της παραγωγής ζάχαρης».

Στη συνέχεια, ο κ. Παπαθανάσης είπε: «Με τη σημερινή συμφωνία δίνουμε μια νέα πνοή σε μια παλιά ακμάζουσα βιομηχανία, αυτή της ζάχαρης. Πιστεύουμε ότι αυτή η αρχή θα είναι η αρχή μιας μεγάλης πορείας, έτσι ώστε να επαναδραστηριοποιηθεί η παραγωγή και η βιομηχανία της ζάχαρης στην Ελλάδα».

Από την πλευρά του, ο κ. Σκρέκας πρόσθεσε: «Με την άριστη συνεργασία της ηγεσίας του υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων και του υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης, σήμερα διασφαλίζεται η συνέχιση μιας πολύ σημαντικής καλλιέργειας στην Ελλάδα, αυτή της τευτλοκαλλιέργειας εξασφαλίζοντας έτσι το αγροτικό εισόδημα στους Έλληνες τευτλοπαραγωγούς».

Τέλος, ο κ. Καραθανάσης τόνισε: «Είναι μία ιστορική συμφωνία σε ένα πολύ στρατηγικό προϊόν. Είμαστε εδώ για να προσπαθήσουμε να γίνουμε καλύτεροι την επόμενη μέρα. Θέλω να ευχαριστήσω τον υπουργό, κ. Γεωργιάδη όπως και τον κ. Παπαθανάση, τον κ. Σκρέκα, τον κ. Βορίδη και την κ. Αραμπατζή. Επίσης, την Τράπεζα Πειραιώς, την Ελληνική Βιομηχανία Ζάχαρης και τη Συνεταιριστική Τράπεζα Σερρών. Έχουμε δέσει πλέον και θα πορευτούμε μαζί τα επόμενα χρόνια».

Πηγές υπ. Αγροτικής Ανάπτυξης: Μπαίνει τέλος στην αγωνία των τευτλοπαραγωγών

Για εξέλιξη μέσω της οποίας διασφαλίζονται τόσο η καλλιέργεια όσο και η απορρόφηση της παραγωγής των ζαχαρότευτλων καθώς και της συνδεδεμένης ενίσχυσης στους αγρότες, μίλησαν στο ΑΠΕ-ΜΠΕ στελέχη του υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, σχολιάζοντας τη συμφωνία ανάμεσα στη Royal Sugar, την Τράπεζα Πειραιώς και την Ελληνική Βιομηχανία Ζάχαρης. Επίσης σημείωσαν ότι με αυτή τη συμφωνία μπαίνει τέλος στην αγωνία των τευτλοπαραγωγών της χώρας, σε ένα θέμα το οποίο ταλάνισε χιλιάδες αγρότες σε όλη τη χώρα και προκάλεσε έντονη ανησυχία στον αγροτικό κόσμο, καθώς «μια από τις πλέον ιστορικές και προσοδοφόρες βιομηχανίες του χώρου έφτασε στο χείλος της κατάρρευσης λύνεται με τον καλύτερο τρόπο» όπως χαρακτηριστικά ανέφεραν.

https://www.iefimerida.gr/oikonomia/sym ... ia-zaharis
0 .
ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΠΟΥΛΟΥ: «Τελειώνουμε σήμερα ότι δεν κατάφερε να ολοκληρώσει το ΕΑΜ. Είναι δική μας επιλογή οι Πρέσπες».

Άβαταρ μέλους
pluton
Supreme poster
Supreme poster
Δημοσιεύσεις: 15437

Re: Νέες επενδύσεις

Δημοσίευσηαπό pluton » 23 Δεκ 2019, 16:20

Εικόνα



Αθήνα, Ιούλιος 2019. Μία από τις πρώτες συναντήσεις που έχω ως υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων είναι με τον κ. Ξενοκώστα, τον ιδιοκτήτη της ΟΝΕΧ SHIPYARDS. Με ενημερώνει ότι η διαδικασία εξυγίανσης των Ναυπηγείων Νεωρίου Σύρου βρίσκεται σε πολύ μεγάλο κίνδυνο με ό,τι αυτό συνεπάγεται για τις 700 θέσεις εργασίας που έχουν δημιουργηθεί. Συμφωνούμε στο τι πρέπει να κάνουμε και δίνουμε τα χέρια με τη δέσμευση να τηρήσουμε τη συμφωνία μας. Μία ώρα αργότερα, συναντώ για πρώτη φορά το σωματείο των εργαζομένων των Ναυπηγείων Σύρου. Εχουν ταξιδέψει από τo νησί τους με σκοπό να με πείσουν να βοηθήσω να ολοκληρωθεί το σχέδιο εξυγίανσης. Πριν καν πάρουν τον λόγο, τους λέω: «Μη χάνετε χρόνο, έχω πειστεί ότι πρέπει να γίνει και έχουμε συμφωνήσει με τον κ. Ξενοκώστα ποια θα είναι τα επόμενα βήματα».

Ζω μια συγκλονιστική στιγμή. Αρχίζουν να κλαίνε με αναφιλητά σαν μικρά παιδιά. Αυτό το δάκρυ τους με συνοδεύει σε όλη αυτήν την τετράμηνη περίοδο, έως ότου δηλαδή να φτάσουμε στην εκταμίευση του ποσού για την αποπληρωμή των επί 5ετίας δεδουλευμένων των εργαζομένων και την οριστική επαναλειτουργία των ναυπηγείων.

Σύρος, Δεκέμβριος 2019. Βρισκόμαστε, την περασμένη Τετάρτη, με τον πρέσβη των Ηνωμένων Πολιτειών στην Ελλάδα, κ. Τζέφρεϊ Πάιατ, τον υπουργό Εργασίας και Κοινωνικών Ασφαλίσεων, κ. Γιάννη Βρούτση, τους υφυπουργούς Ανάπτυξης και Επενδύσεων, κ. Ν. Παπαθανάση και Αθλητισμού, κ. Λ. Αυγενάκη, τους τοπικούς βουλευτές των Κυκλάδων, τον περιφερειάρχη Νοτίου Αιγαίου, τον δήμαρχο Σύρου και τον σεβασμιώτατο μητροπολίτη Δωρόθεο Β΄, όλοι μαζί σε μία υπέροχη τελετή εγκαινίων των Ναυπηγείων Νεωρίου Σύρου.


Ίσως είναι η πιο συγκινητική στιγμή αυτούς τους πέντε μήνες που βρίσκομαι στο υπουργείο Ανάπτυξης και Επενδύσεων. Όχι μόνο διότι μία παραδοσιακή ελληνική βιομηχανία παίρνει ξανά μπρος οριστικά έπειτα από επίπονες προσπάθειες δύο κυβερνήσεων σε ένα σπάνιο δείγμα κυβερνητικής συνέχειας, αλλά διότι απέδειξε ότι μπορεί η ναυπηγοεπισκευαστική βιομηχανία να λειτουργεί ανταγωνιστικά και πάλι.

Όμως είναι και κάτι άλλο που και να μου το έλεγαν, δεν θα το πίστευα. Κάτι που ξεπερνά όλες τις προσδοκίες μου και αποτελεί ένα μήνυμα για τη νέα Ελλάδα που ονειρευόμαστε και που ίσως, χωρίς ακόμα και εμείς οι ίδιοι να το συνειδητοποιήσουμε, έχει πλέον γεννηθεί. Το πλέον αισιόδοξο μήνυμα για το μέλλον.

Ακουσα, λοιπόν, τον πρόεδρο του σωματείου εργαζομένων των Ναυπηγείων Σύρου, κ. Αντώνη Χατζαντώνη, να ευχαριστεί όλους όσοι συνέβαλαν να πάρουν μπρος τα ναυπηγεία για να εξασφαλίσουν 700 άνθρωποι την εργασία τους, να πληρωθούν τα δεδουλευμένα τους και να αποκτήσουν ξανά οι οικογένειές τους αξιοπρέπεια.

Πρώτα απ’ όλους ευχαρίστησε τον κ. Ξενοκώστα και την ΟΝΕΧ ως τους εργοδότες τους. Ενας πρόεδρος σωματείου και μάλιστα στη ναυπηγοεπισκευαστική βιομηχανία μιλούσε με απόλυτη ευγνωμοσύνη προς έναν εργοδότη! Την ώρα που τον άκουγα, σκεφτόμουν τις εικόνες που ζούσα, το 2011, ως υφυπουργός Ναυτιλίας όταν οι αντίστοιχοι πρόεδροι των σωματείων στη ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη είχαν μόνο να κατηγορήσουν τους εργοδότες τους, να κατηγορήσουν τις συνθήκες εργασίας τους και να διεκδικούν ολοένα και περισσότερα. Στη Σύρο, όμως, τώρα είδα εργάτες ευτυχείς που έχουν δουλειά.

Στη συνέχεια, η έκπληξή μου μεγάλωσε γιατί ο ίδιος ο πρόεδρος των εργαζομένων ευχαρίστησε τους πελάτες τους, δηλαδή τους Ελληνες εφοπλιστές, οι οποίοι επέλεξαν να φέρουν τα πλοία τους στα Ναυπηγεία Σύρου. Η εικόνα ενός προέδρου εργατικού σωματείου να ευχαριστεί εκ βάθους καρδίας τους εφοπλιστές γιατί τους «δίνουν ψωμί», ομολογώ ότι με οδήγησε να σκεφτώ μήπως ονειρεύομαι και δεν ζω στον πραγματικό κόσμο.

Και ενώ βρισκόμουν σ’ αυτή την κατάσταση ευφορίας από την έκπληξη για τις στιγμές που ποτέ δεν πίστευα ότι θα ζούσα στην Ελλάδα, ήρθε και το τελειωτικό «χτύπημα». Ως επιστέγασμα των ευχαριστιών του, ο πρόεδρος του σωματείου ευχαρίστησε τον κύριο πρέσβη των Ηνωμένων Πολιτειών Αμερικής και τις ΗΠΑ που επέλεξαν την Ελλάδα και τη Σύρο για να έρθουν να κάνουν την επένδυσή τους. Το επαναλαμβάνω: ένας πρόεδρος εργατικού σωματείου στη βιομηχανία και δη στη ναυπηγοεπισκευαστική, ευχαριστεί επευφημούμενος από 700 εργάτες τον εργοδότη τους, τους εφοπλιστές - πελάτες και τον πρέσβη των Ηνωμένων Πολιτειών.

Αυτό ίσως να είναι το ωραιότερο μήνυμα αυτής της επενδύσεως. Οτι επιτέλους τα μυαλά άλλαξαν, η νοοτροπία άλλαξε και όλοι πια καταλαβαίνουμε ότι για να έχουμε δουλειές, πρέπει να έχουμε ιδιωτικές επενδύσεις. Για να έχουμε ιδιωτικές επενδύσεις, πρέπει να έχουμε καλούς εργοδότες, πρέπει να έχουμε ευχαριστημένους πελάτες, πρέπει να έχουμε καλές διεθνείς σχέσεις.

Το ότι αυτό έγινε αντιληπτό στο επίπεδο ενός προέδρου σωματείου είναι το δηλωτικό της διαφοράς της νέας Ελλάδας του Κυριάκου Μητσοτάκη. Πλέον ζούμε σε μια Ελλάδα ώριμη, σε μια Ελλάδα που το σύνολο της κοινωνίας καταλαβαίνει τι πρέπει να κάνουμε για να προσελκύσουμε ξένες επενδύσεις, τι πρέπει να κάνουμε για να δώσουμε ξανά ζωή στη βιομηχανία μας.

Σκεφτόμουν όταν τον άκουγα ότι η Ελλάδα εισήλθε στη δεκαετία του ’80 ως μια υπολογίσιμη βιομηχανική δύναμη και έφτασε πριν από λίγα χρόνια μέχρι τη χρεοκοπία, ενώ σήμερα είναι μια ασήμαντη βιομηχανική δύναμη. Επί 30 χρόνια γκρεμίζαμε, 30 χρόνια ξηλώναμε, 30 χρόνια οδηγούσαμε μεγάλες βιομηχανίες στη χρεοκοπία. Τώρα ήρθε επιτέλους η ώρα για την αντίστροφη πορεία.

Και σε αυτή την πορεία θα έχουμε μαζί μας και τον κόσμο της εργασίας και τους καλούς εργοδότες και τους καλούς πελάτες και όλοι, μαζί με την κυβέρνηση παρούσα, θα φτιάξουμε τη χώρα μας ως μια φιλικά επενδυτική χώρα που θα λέει σε όλους όσοι θέλουν να φέρουν τα λεφτά τους εδώ: «Δεν θα μπλέξετε, δεν θα βρεθείτε μπροστά σε ανυπέρβλητα εμπόδια, είμαστε όλοι εδώ για να κάνουμε τη ζωή σας ευκολότερη, να προκόψουμε εμείς, να προκόψετε εσείς και να αποκτήσουν μέλλον τα παιδιά μας». Ειλικρινά τα εγκαίνια των Ναυπηγείων Σύρου πιστεύω ότι πρέπει κάποτε να εγγραφούν στην ελληνική ιστορία ως ένα σημείο καμπής. Ενα σημείο αλλαγής αυτής της νοοτροπίας που επί 30 χρόνια οδήγησε την Ελλάδα στην αδράνεια και στην πτώση.

Ηρθε η ώρα να γυρίσουμε σελίδα. Ευχαριστώ τους εργαζομένους των Ναυπηγείων Σύρου.

Και αυτό είναι μόνο η αρχή.

* Ο κ. Αδωνις Γεωργιάδης είναι υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων.

https://www.kathimerini.gr/1055264/arti ... oy-8eloyme
0 .
ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΠΟΥΛΟΥ: «Τελειώνουμε σήμερα ότι δεν κατάφερε να ολοκληρώσει το ΕΑΜ. Είναι δική μας επιλογή οι Πρέσπες».

Άβαταρ μέλους
pluton
Supreme poster
Supreme poster
Δημοσιεύσεις: 15437

Re: Νέες επενδύσεις

Δημοσίευσηαπό pluton » 25 Δεκ 2019, 18:56

East Med: Πώς ο αγωγός θα μετατρέψει την Ελλάδα στον σημαντικότερο ενεργειακό κόμβο της νότιας Ευρώπης


Εικόνα

Του Χάρη Φλουδόπουλου

Η υπογραφή στις 2 Ιανουαρίου της συμφωνίας Ελλάδας Κύπρου Ισραήλ σε πρώτη φάση και αμέσως μετά και της Ιταλίας , για την κατασκευή του αγωγού East Med αποτελεί το κυριότερο βήμα για την ωρίμανση ενός έργου με τεράστια οικονομική, πολιτική και στρατηγική σημασία.


Και αυτό διότι ο συγκεκριμένος υποθαλάσσιος αγωγός αφενός δημιουργεί συνθήκες ενίσχυσης της ενεργειακής ασφάλειας και διαφοροποιεί τις πηγές προμήθειας της εξαρτώμενης από εισαγωγές αγοράς της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Ταυτόχρονα, ο East Med δημιουργεί έναν νέο διάδρομο ενεργειακής τροφοδοσίας, τον περίφημο East Mediterranean Energy Corridor ενώνοντας την περιοχή της Ανατολικής Μεσογείου, όπου έχουν ανακαλυφθεί σημαντικά κοιτάσματα, με τη "διψασμένη” για ενέργεια αγορά της Ευρώπης.

Η ανατολική Μεσόγειος

Σύμφωνα με μελέτες που έχουν εκπονηθεί από το γαλλικό ινστιτούτο Beicip και την αμερικανική γεωλογική υπηρεσία USGS στην ευρύτερη περιοχή της ανατολικής Μεσογείου, το εκτιμώμενο ανακτήσιμο απόθεμα φυσικού αερίου εάν συνδυαστούν οι οικονομικές ζώνες Ισραήλ, Κύπρου και Αιγύπτου φτάνει τα 10 τρις κυβικά μέτρα. Αυτό σημαίνει ότι στην περιοχή υπάρχει ένα "major” κοίτασμα, ικανό να συγκριθεί με τεράστιες πηγές όπως τα κοιτάσματα της Β. Θάλασσας που εκμεταλλεύονται Μ. Βρετανία, Ολλανδία και Νορβηγία και τα οποία βρίσκονται σε φθίνουσα πορεία.

Στο πλαίσιο αυτό ο αγωγός East Med έχει την ευκαιρία να αποτελέσει ένα από τα κύρια "οχήματα” για την εξαγωγή του αερίου της περιοχής, προς τις διψασμένες για ενέργεια αγορές της Ευρώπης αποκτώντας ιδιαίτερη οικονομική, γεωπολιτική και γεωστρατηγική σημασία τόσο για τη χώρα μας, την ευρύτερη περιοχή της Ανατολικής Μεσογείου και φυσικά για την Ευρωπαϊκή Ένωση.

Εξαιρετικά σημαντικό είναι το γεγονός ότι εκτός από τη διαφοροποίηση των πηγών και την αύξηση των επιλογών της Ευρώπης, το έργο βοηθά στην εκμετάλλευση πιθανών πόρων εντός της Ευρώπης, όπως είναι το αέριο της Κύπρου ή ακόμη και της Κρήτης (εφόσον εντοπιστούν νέα κοιτάσματα). Με δεδομένη τη μεγάλη εξάρτηση από εισαγωγές τρίτων προμηθευτών (Ρωσία, Νορβηγία και Αλγερία) είναι σαφές ότι ο νέος ενεργειακός διάδρομος τροφοδοσίας για την ΕE, ο East Mediterranean Energy Corridor μπορεί στο μέλλον να συμπληρώσει τις δύο άλλες διαδρομές τη βόρεια (Nothern) και τη νότια (Southern) ενεργειακή διαδρομή (Energy Corridor). Ο αγωγός έχει ήδη ενταχθεί στη λίστα των έργων κοινού ενδιαφέροντος (PCI) της ΕΕ, για τα οποία παρέχονται κοινοτικές χρηματοδοτήσεις.

Ο αγωγός

Η ιδέα για τον EastMed ανήκει στην ελληνοϊταλική κοινοπραξία Poseidon (50% ΔΕΠΑ, 50% Edison) με τον αγωγό να είναι ένα project που φιλοδοξεί να μετατρέψει την Ελλάδα σε ευρωπαϊκή ενεργειακή πύλη για το φυσικό αέριο από τη νέα πλούσια πηγή της ανατολικής Μεσογείου. Στην αρχική του μορφή το έργο έχει σχεδιαστεί να έχει μήκος 1900 χιλιόμετρα και θα ξεκινά από την Κύπρο και θα κατευθύνεται προς την Κρήτη και στη συνέχεια προς την ηπειρωτική Ελλάδα, διερχόμενο υποθαλάσσια σε βάθος έως και 3 χιλιομέτρων. Η χωρητικότητά του θα είναι περί τα 10 δισ. κ.μ. φυσικού αερίου ετησίως, ενώ με την παράλληλη κατασκευή διασυνδετήριων αγωγών προς τη Βουλγαρία (IGB), την Αλβανία (IAP) και την Ιταλία (ITGI) θα είναι εφικτή η περαιτέρω διάχυση των ποσοτήτων αερίου της Μεσογείου στη βαλκανική ενδοχώρα και στην ιταλική αγορά.

Η διαδρομή του αγωγού στο θαλάσσιο τμήμα της έχει χαραχτεί εντός της ΑΟΖ της Κύπρου και της περιοχής της εν δυνάμει ελληνικής ΑΟΖ. Πιο συγκεκριμένα η διαδρομή του αγωγού περιλαμβάνει:


-Ένα υποθαλάσσιο τμήμα μήκους 200 χιλιομέτρων από τα κοιτάσματα της ανατολικής Μεσογείου προς την Κύπρου
-Ένα υποθαλάσσιο τμήμα 700 χιλιομέτρων από την Κύπρο προς την Κρήτη
-Ένα υποθαλάσσιο τμήμα 400 χιλιομέτρων από την Κρήτη προς την Πελοπόννησο
-Ένα χερσαίο τμήμα 600 χιλιομέτρων από την Πελοπόννησο προς τη Δ. Ελλάδα.

Ο αγωγός προβλέπεται να έχει σημεία εξόδου στην Κύπρο, την Κρήτη, την Ηπειρωτική Ελλάδα ενώ θα συνδέεται με τον αγωγό Poseidon που θα συνδέσει την Ελλάδα με την Ιταλία.

Μελέτες

Για το έργο έχουν εκπονηθεί μια σειρά από μελέτες από τους οίκους IHS, Intec SEA και C&M Engineering που τεκμηριώνουν ότι ο αγωγός είναι εφικτός και οικονομικά βιώσιμος, ενώ το κόστος μεταφοράς του αερίου είναι συγκρίσιμο σε σχέση με τις εναλλακτικές επιλογές διοχέτευσης του αερίου προς τις αγορές της Δύσης.

Πιο αναλυτικά, σε σχέση με την οικονομική βιωσιμότητα του αγωγού, είχε εκπονηθεί η μελέτη "Competitive Assesment on Supply Options for Eastern Mediterranean Gas" η οποία σημειώνει ότι το κόστος για τη μεταφορά φυσικού αερίου μέσω του αγωγού East Med κυμαίνεται από 2,81 έως 3,5 δολάρια ανά εκατομμύριο Btu. Αντίστοιχα το κόστος για τις εναλλακτικές επιλογές που εξετάστηκαν είναι 0,97 δολ. για την μεταφορά του αερίου με αγωγό μέσω Τουρκίας και 3,65 έως 4,5 δολ. για την διοχέτευσή του σε υγροποιημένη μορφή μέσω Αιγύπτου. Στα συμπεράσματα της μελέτης τονίζεται ακόμη ότι οι λύσεις της Αιγύπτου και της Τουρκίας εμπεριέχουν πολιτικό ρίσκο και ότι ο αγωγός East Med είναι η μόνη επιλογή που δεν εξαρτάται από τρίτες (μη Κοινοτικές) χώρες.

Σε ό,τι αφορά τα τεχνοοικονομικά χαρακτηριστικά του έργου, η μελέτη "East Med Feasibility Study" προσδιορίζει την χάραξη του αγωγού από το "οικόπεδο 12" στην Κυπριακή ΑΟΖ μέχρι τις ακτές της Ιταλίας με ενδιάμεσους σταθμούς την Κύπρο (περιοχή Βασιλικού), την Κρήτη (Αθερινόλακκος, δίπλα στην υφιστάμενη μονάδα ηλεκτροπαραγωγής της ΔΕΗ), τη ΝΑ Πελοπόννησο (Αγ. Φωκάς) απ’ όπου θα ξεκινά το χερσαίο τμήμα του αγωγού το οποίο θα καταλήγει στη Θεσπρωτία με ενδιάμεσους σταθμού την περιοχή Λακκόπετρα (Αχαΐα) και Γαλατάς (Αιτωλοακαρνανία).

Το συνολικό μήκος του αγωγού από την Κύπρο έως τις ακτές της Δυτικής Ελλάδας είναι 1900 χιλιόμετρα ενώ το μέγιστο βάθος από το οποίο θα διέρχεται ο EastMed είναι 3000 μέτρα, στη θαλάσσια περιοχή ανατολικά της Κρήτης. Ως προς την μεταφορική ικανότητα, εξετάζονται διαφορετικά σενάρια από 10 έως 16 δις. κυβικά μέτρα ετησίως, και η βασική παράμετρος διαφοροποίησης, όπως επισημαίνεται στη μελέτη, συνδέεται με την πιθανή ανακάλυψη κοιτασμάτων στη θαλάσσια περιοχή νότια της Κρήτης τα οποία θα διοχετευθούν μέσω του ίδιου αγωγού προς την Ευρώπη. Το ύψος της επένδυσης, εκτιμάται από 5,22 έως 5,94 δις. ευρώ ανάλογα με την μεταφορική ικανότητα που θα επιλεγεί.

Σημειώνεται ότι οι μελέτες παρουσιάστηκαν σε κλειστή συνάντηση που πραγματοποιήθηκε τον Οκτώβριο του 2016 στα γραφεία της Ευρωπαϊκής Επιτροπής στην Αθήνα, με συμμετοχή εκπροσώπων των τεσσάρων χωρών και των εμπλεκόμενων εταιριών.




https://www.capital.gr/epikairotita/340 ... as-europis
0 .
ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΠΟΥΛΟΥ: «Τελειώνουμε σήμερα ότι δεν κατάφερε να ολοκληρώσει το ΕΑΜ. Είναι δική μας επιλογή οι Πρέσπες».

Άβαταρ μέλους
pluton
Supreme poster
Supreme poster
Δημοσιεύσεις: 15437

Re: Νέες επενδύσεις

Δημοσίευσηαπό pluton » 25 Δεκ 2019, 19:02

Τι φέρνει η επόμενη μέρα για τον Τουρισμό

Η φετινή χρονιά έφερε ακόμη ένα ρεκόρ στα τουριστικά έσοδα και περισσότερες αφίξεις ξένων τουριστών σε σχέση με πέρσι. Το μεγάλο στοίχημα εντούτοις, τόσο για την ηγεσία του υπουργείου Τουρισμού, όσο και για τους επιχειρηματίες του χώρου, είναι η ενίσχυση της ποιότητας και της ανταγωνιστικότητας του τουριστικού προϊόντος, που θα φέρει επισκέπτες υψηλότερου εισοδηματικού επιπέδου, και η βελτίωση των υποδομών. Στόχος, ο ποιοτικός Τουρισμός στην Ελλάδα, όλο το χρόνο.

Το υπουργείο Τουρισμού έχει ήδη προχωρήσει στην κατάρτιση ενός νέου στρατηγικού πλάνου, με ορίζοντα δεκαετίας, από το 2021 έως 2030. Το στρατηγικό σχέδιο θα βασίζεται σε διάφορους πυλώνες, όπως στην καταγραφή των τουριστικών ροών, στις ιδιωτικές και δημόσιες υποδομές με βιώσιμη διαχείριση και ανάπτυξη, στην εκπαίδευση και κατάρτιση των απασχολούμενων στον κλάδο (με απογραφή του ανθρώπινου δυναμικού και των δεξιοτήτων αλλά και αξιολόγηση των ελλείψεων με νέες εκπαιδευτικές δομές σε όλο το φάσμα της εκπαίδευσης και με κίνητρα για επανεκπαίδευση), στη δημιουργία συγκεκριμένων τουριστικών προϊόντων, αποβλέποντας στη γεωγραφική και χρονική επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου, αλλά και στην διόρθωση των νομοθετικών κενών.




Στο ίδιο πλαίσιο και ο ΕΟΤ. Το διοικητικό συμβούλιο του Οργανισμού, ενέκρινε τους στρατηγικούς στόχους για το 2020, στους οποίους περιλαμβάνονται η προβολή και προώθηση του ελληνικού τουριστικού προϊόντος, ο σχεδιασμός προγραμμάτων στρατηγικής επικοινωνίας και δράσεων και η υλοποίησή τους σύμφωνα με τα μακροπρόθεσμα, μεσοπρόθεσμα και βραχυπρόθεσμα στρατηγικά σχέδια μάρκετινγκ ανά τουριστικό προϊόν, γεωγραφική περιοχή και αγορά – στόχο. Επίσης η παρακολούθηση, καταγραφή και αξιολόγηση των τάσεων και εξελίξεων στη διεθνή τουριστική αγορά και ειδικότερα σε αγορές – στόχους και η υλοποίηση ετήσιων προγραμμάτων προβολής και προώθησης για τη διατήρηση και ενίσχυση της θέσης της χώρας διεθνώς.

Και θεσμικοί φορείς όμως, όπως και παράγοντες της αγοράς, προσθέτουν πως ο Τουρισμός θα πρέπει να αποσυνδεθεί από την καταμέτρηση των τουριστών και να υπάρξει στροφή προς τις ποιοτικές υπηρεσίες, που θα δώσει συνέχεια και σταθερότητα στα τουριστικά μεγέθη.


Πρόσω ολοταχώς για τα 18 δισ. ευρώ

Με έσοδα κοντά στα 18 δισ. ευρώ δείχνει να κλείνει η φετινή χρονιά. Πέρσι έσοδα έφτασαν τα 15,6 δισ. ευρώ, σημειώνοντας άνοδο 10,2% σε σύγκριση με το 2017.

Την περίοδο Ιανουαρίου-Οκτωβρίου, σύμφωνα με τα στοιχεία της ΤτΕ, οι ταξιδιωτικές εισπράξεις εμφάνισαν αύξηση κατά 13,1% σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο του 2018 και διαμορφώθηκαν στα 17.53 δισ. ευρώ. Το ίδιο διάστημα, η εισερχόμενη ταξιδιωτική κίνηση αυξήθηκε κατά 3,7% και διαμορφώθηκε στις 29.727 εκατ. ταξιδιώτες, έναντι 28.680 εκατ. ταξιδιωτών την αντίστοιχη περίοδο του 2018.

Στο ίδιο μήκος κύματος και η μέση δαπάνη ανά ταξίδι. Στο δεκάμηνο ήταν υψηλότερη κατά 9,3% σε σύγκριση με πέρσι. Η δαπάνη ανά ταξίδι μη κατοίκων στην Ελλάδα έφτασε τα 575 ευρώ, όταν το αντίστοιχο διάστημα του 2018 ήταν στα 526 ευρώ και του 2017 στα 532 ευρώ.

Βίκυ Κουρλιμπίνη
vicky.kourlibini@capital.gr



https://www.capital.gr/oikonomia/340136 ... n-tourismo
0 .
ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΠΟΥΛΟΥ: «Τελειώνουμε σήμερα ότι δεν κατάφερε να ολοκληρώσει το ΕΑΜ. Είναι δική μας επιλογή οι Πρέσπες».


Επιστροφή σε “Οικονομία”