Πουτιν-Ρωσια και ακροδεξια

Όλες οι διεθνείς ειδήσεις.
Άβαταρ μέλους
Προέλλην
WEF Fella
WEF Fella
Δημοσιεύσεις: 17443
Τοποθεσία: Great Hall, WEF Headquarters

Re: Πουτιν-Ρωσια και ακροδεξια

Δημοσίευσηαπό Προέλλην » 06 Απρ 2023, 19:40



Όσοι αντιδρούν στο χτίσιμο τεράστιων μνημιακών τζαμιών σε χριστιανικές πρωτεύουσες, είναι πράκτορες της Δύσης λέει.

Ακούς Νίμο; :asd03:
0 .
- The world must become aware of the fantastic transformational power of social entrepreneurship and the Foundation will work as a catalyst in this effort.
- The problem that we have is not globalization. The Problem is a lack of global governance.
- A new world could emerge, the contours of which it is incumbent on us to re-imagine and to re-draw.

Άβαταρ μέλους
Προέλλην
WEF Fella
WEF Fella
Δημοσιεύσεις: 17443
Τοποθεσία: Great Hall, WEF Headquarters

Re: Πουτιν-Ρωσια και ακροδεξια

Δημοσίευσηαπό Προέλλην » 06 Απρ 2023, 19:42



Θα σύρει σε εμφύλιο την ρωσία ο φιλοϊσλαμισμός του πούτλερ :D
0 .
- The world must become aware of the fantastic transformational power of social entrepreneurship and the Foundation will work as a catalyst in this effort.
- The problem that we have is not globalization. The Problem is a lack of global governance.
- A new world could emerge, the contours of which it is incumbent on us to re-imagine and to re-draw.

Άβαταρ μέλους
DrSocrates
Basic poster
Basic poster
Δημοσιεύσεις: 636

Re: Πουτιν-Ρωσια και ακροδεξια

Δημοσίευσηαπό DrSocrates » 23 Ιούλ 2023, 12:26

An inside look at the Wagner Group’s control over the Central African Republic
https://www.youtube.com/watch?v=xIjZX6ft02k


Τι κερδίζει η Μόσχα από τη Wagner στη Λιβύη
https://slpress.gr/diethni/ti-kerdizei-i-moscha-apo-ti-wagner-sti-livyi/
0 .

Άβαταρ μέλους
DrSocrates
Basic poster
Basic poster
Δημοσιεύσεις: 636

Re: Πουτιν-Ρωσια και ακροδεξια

Δημοσίευσηαπό DrSocrates » 24 Ιούλ 2023, 00:50

Key figure in Putin's internet and phone-tapping operation dies suddenly aged 40 of 'cardiac arrest'
The body of Anton Cherepennikov was found in his office in Moscow
https://www.dailymail.co.uk/news/article-12326703/Key-figure-Putins-internet-phone-tapping-operation-dies-suddenly-aged-40-friends-cast-doubt-official-cardiac-arrest-verdict.html
0 .

Άβαταρ μέλους
DrSocrates
Basic poster
Basic poster
Δημοσιεύσεις: 636

Re: Πουτιν-Ρωσια και ακροδεξια

Δημοσίευσηαπό DrSocrates » 24 Ιούλ 2023, 11:54

Η Ρωσία του Πούτιν: Μια χαρακτηριστική περίπτωση υπερεξορυκτικού κράτους
Δημοσιεύουμε το άρθρο του Αλεξάντερ Έτκιντ, γιατί αναπτύσσει μια ενδιαφέρουσα, κεντρική ιδέα: ότι τα γνωρίσματα που φέρει η Ρωσία του Πούτιν σε ό,τι αφορά στη διακυβέρνηση, το κράτος, τη διαφθορά, τον κλειστό χαρακτήρα των ελίτ, και την αποξένωση της κοινωνίας συνάγονται από τον εξορυκτικό της χαρακτήρα
Πηγη https://ardin-rixi.gr/archives/251529
0 .

Άβαταρ μέλους
DrSocrates
Basic poster
Basic poster
Δημοσιεύσεις: 636

Re: Πουτιν-Ρωσια και ακροδεξια

Δημοσίευσηαπό DrSocrates » 03 Σεπ 2023, 15:11

Ο Γιέλτσιν και η συμφωνία με τον διάβολο
Δημήτρης Τριανταφυλλίδης
Μέσα στον ερειπιώνα της Σοβιετικής Ένωσης, δύο θεσμοί είχαν απομείνει όρθιοι και σχεδόν αλώβητοι. Η ΚΑ.ΓΚΕ.ΜΠΕ και η Ρωσική Εκκλησία. Ήταν δύο οργανισμοί, οι οποίοι λειτουργούσαν η μεν πρώτη αυτόνομα και ανεξάρτητα από τον κομματικό και κρατικό μηχανισμό του μονοκομματικού καθεστώτος, η δε δεύτερη, έχοντας στενές σχέσεις με την πρώτη, βρέθηκε πιο προετοιμασμένη για την επερχόμενη πτώση.

https://www.liberal.gr/diethni-themata/o-gieltsin-kai-i-symfonia-me-ton-diabolo
0 .

Άβαταρ μέλους
DrSocrates
Basic poster
Basic poster
Δημοσιεύσεις: 636

Re: Πουτιν-Ρωσια και ακροδεξια

Δημοσίευσηαπό DrSocrates » 26 Σεπ 2023, 19:10

Ντοκιμαντέρ: 20 μέρες στη Μαριούπολη
Μια ομάδα δημοσιογράφων του Associated Press βρίσκονται παγιδευμένοι στη Μαριούπολη από την πρώτη ημέρα της ρωσικής εισβολής. Ανάμεσά τους και ο σκηνοθέτης, βετεράνος πολεμικός ανταποκριτής που βρέθηκε να καταγράφει μαζί με τους συναδέλφους του εικόνες αποκάλυψης, εν μέσω μιας ανελέητης επίθεσης εναντίον της ίδιας του της πατρίδας.

Πηγη https://ardin-rixi.gr/archives/252917
0 .

Άβαταρ μέλους
DrSocrates
Basic poster
Basic poster
Δημοσιεύσεις: 636

Re: Πουτιν-Ρωσια και ακροδεξια

Δημοσίευσηαπό DrSocrates » 03 Νοέμ 2023, 22:10

Why Russia and Hamas Are Growing Closer
Moscow’s relationship with the militant group Hamas is part of a Middle East strategy meant to boost its standing in the Global South: an effort that has long involved building ties with both Israel and its sworn enemies.
https://carnegieendowment.org/politika/90841
0 .

Άβαταρ μέλους
DrSocrates
Basic poster
Basic poster
Δημοσιεύσεις: 636

Re: Πουτιν-Ρωσια και ακροδεξια

Δημοσίευσηαπό DrSocrates » 04 Νοέμ 2023, 19:10

Ο Ντούγκιν και η Τέταρτη Πολιτική Θεωρία
Του Σπύρου Κουτρούλη
Ο θεωρητικός λόγος του Ντούγκιν, ελάχιστα πρωτότυπος, προσπαθεί ν’ αφομοιώσει δυτικά πολιτικά και φιλοσοφικά ρεύματα, δίχως όμως επιτυχία, καταλήγοντας τελικά σε μια μετάλλαξη του ολοκληρωτισμού και του μεγαλόρωσικου σοβινισμού, που αποτελεί εμπόδιο στο να ξεπεράσει η ρώσικη κοινωνία τα λάθη του παρελθόντος, ώστε να δημιουργήσει τη δική της δημοκρατική παράδοση, σ’ ένα εθνικό κράτος που έχει αφήσει πίσω του τις εσχατολογικές και αυτοκρατορικές φιλοδοξίες.

πηγη https://ardin-rixi.gr/archives/244420
0 .

Άβαταρ μέλους
DrSocrates
Basic poster
Basic poster
Δημοσιεύσεις: 636

Re: Πουτιν-Ρωσια και ακροδεξια

Δημοσίευσηαπό DrSocrates » 04 Νοέμ 2023, 20:01

Απο το αρθρο Σιωπές για τη Μαριούπολη
από Γιώργος Ρακκάς
Πολυπολικός κόσμος, ή «χαλίφης στη θέση του χαλίφη»;

Ας δούμε λίγο το σύγχρονο περιεχόμενο αυτής της «ιδεολογικής πατρίδας», το οποίο βέβαια ποικίλλει ανάλογα με το αν συζητούμε για την παραδοσιοκεντρική ή την αριστερόστροφη ρωσοφιλία. Υπάρχουν, ωστόσο, και σημεία σύγκλισης, όπως είναι η κοινή προτίμηση σε καθεστώτα μονοκομματικού τύπου· ή στο γεγονός ότι ο Πούτιν, όπως και ο Ερντογάν ή ο Σι Τζινπίνγκ εξάλλου, υιοθετεί μια ρητορική καταγγελίας των ιστορικών εγκλημάτων της δυτικής αποικιοκρατίας.

Η εμφατικότερη, όμως, ιδεολογική αιχμή αφορά στην κριτική της μηδενιστικής Δύσης και την προάσπιση των παραδοσιακών αξιών, θεματική τόσο προσφιλής στον Πούτιν, τον Πατριάρχη Μόσχας Κύριλλο, ή τον Αλεξάντερ Ντούγκιν. Ο ρωσικός ιμπεριαλισμός, ωστόσο, δεν θεωρεί τις «παραδοσιακές αξίες» με τον τρόπο που τις εννοεί ο άνθρωπος που τις σέβεται στην Ελλάδα.

Τις εννοεί ως επιστροφή στις αυτοκρατορικές πολιτικές παραδόσεις της Ιεράς Συμμαχίας, καθώς πιστεύει ότι ο κόσμος που γέννησαν οι ευρωπαϊκές επαναστάσεις –οι οποίες, ας μην το ξεχνάμε, οδήγησαν στην ιστορική ανάδυση του εθνικού κράτους– έχει πλέον σαπίσει οριστικά και αμετάκλητα. Έτσι εξηγούνται εξ άλλου και ορισμένα στοιχεία από την πολιτική συμπεριφορά του Βλαντιμίρ Πούτιν, όπως για παράδειγμα ότι θεωρεί πως τα όρια της γεωπολιτικής του επιρροής στην Ευρώπη είναι ένα ζήτημα που δεν θα κριθεί κατά τις διαπραγματεύσεις του με τους ηγέτες των ευρωπαϊκών κρατών, αλλά με τις Ηνωμένες Πολιτείες της Αμερικής, μιας και η αντίληψη που έχει για τις διεθνείς σχέσεις είναι εκείνη των μεγάλων πόλων της ισχύος που μοιράζουν αναμεταξύ τους τον κόσμο. Την ίδια ακριβώς αντιμετώπιση είχε και ο Στάλιν όταν έσπευσε στη Γιάλτα για να συνεννοηθεί κυρίως με τον Τσώρτσιλ το μοίρασμα της Ευρώπης σε υπερεθνικές σφαίρες επιρροής.

Δεύτερον, όπως πολύ λεπτομερώς έχει αναλύσει ο ίδιος ο Ντούγκιν στο σκιαγράφημα που έχει κάνει της αντιδυτικής ευρασιατικής συμμαχίας, η «προάσπιση των παραδοσιακών αξιών» παραπέμπει σε ένα αντιδραστικό σχέδιο κατά το οποίο η Ρωσία, το ισλάμ και ο σινικός κόσμος συμμαχούν για την περιθωριοποίηση της Δύσης στη νέα μορφή που θα λάβει το παγκόσμιο σύστημα μέσα στον 21ο αιώνα. Το ευρασιατικό μπλοκ, τουλάχιστον έτσι όπως το εννοεί ο Πούτιν, ή το περιγράφει ο Ντούγκιν στα γραπτά του, δεν επιδιώκει έναν πολυπολικό κόσμο.

Το εύρος των επεμβάσεων της Ρωσίας, αλλά και της Κίνας, πολύ πέραν του ευρασιατικού ηπειρωτικού χώρου, προς την Αφρική και τη Λατινική Αμερική, η διείσδυση του υβριδικού πολέμου στο εσωτερικό της Δύσης –όπου εδώ και χρόνια εξελίσσεται μια απόπειρα χειραγώγησης της δεξιάς και αριστερής λαϊκιστικής αντιπολίτευσης και μετατροπής της σε υποβρύχιο της ρωσικής πολιτικής– είναι δεδομένα που αποδεικνύουν ότι η Ευρασία δεν ενδιαφέρεται μόνον ή κυρίως να οργανώσει το εσωτερικό της αυτόνομα από τις σφαίρες επιρροής της Δύσης, αλλά να υποκαταστήσει την παγκόσμια ηγεμονία της, να γίνει δηλαδή «χαλίφης στη θέση του χαλίφη».


Η ανάδυση του εναλλακτικού πόλου παγκόσμιας ισχύος φέρνει, φυσικά, μαζί της και μια πρόταση για την πολιτική αναδιοργάνωση του κόσμου – και εδώ είναι που η συσπείρωση των αυταρχικών ως επί το πλείστον καθεστώτων γύρω από τον ευρασιατικό άξονα αποκτά και ποιοτικά χαρακτηριστικά. Αξίζει ως προς αυτό να θυμηθούμε την περίφημη απόκριση του Τσου Εν Λάι κατά την επίσκεψη Νίξον-Κίσιγκερ στην Κίνα, το 1972, όταν ρωτήθηκε για το αποτύπωμα της Γαλλικής Επανάστασης: «Πολύ νωρίς για να πει κανείς». Οι ιστορικοί και οι διπλωμάτες της Δύσης, ερμηνεύοντας αυτά τα λόγια υπό το πρίσμα μιας οπτικής που πίστευε πως το ιστορικό αποτέλεσμα των ευρωπαϊκών επαναστάσεων είναι αμετάκλητα κατοχυρωμένο εις το διηνεκές, αναρωτήθηκαν αν ο Κινέζος ηγέτης εννοούσε με την απόκρισή του τις επαναστάσεις του 1968, ή εκείνες που συνέβησαν δύο αιώνες πριν. Σήμερα, ενδεχομένως, καθώς κατανοούμε πλέον τη σαφή πρόθεση των ευρασιατικών δυνάμεων να εκτρέψουν το υπό διαμόρφωση πολυπολικό διεθνές σύστημα σε μια παγκοσμιοποίηση που θα έχει ως κέντρο τον ίδιο τους τον εαυτό, ίσως να κατανοούμε καλύτερα το νόημα αυτής της μυστηριώδους απόκρισης.

«Σταλινορθοδοξία»;

Το αυτοκρατορικό σχέδιο της Ρωσίας έχει προετοιμαστεί, εξ άλλου, και με τις απαιτούμενες ιδεολογικές μετατοπίσεις του καθεστώτος στο εσωτερικό της χώρας.

Το πρόταγμα της Ρωσίας (είτε μιλάμε για τη μοσχοβίτικη ορθοδοξία στην υπηρεσία της απολυταρχίας είτε για την περίοδο του σταλινισμού) υπήρξε πάντοτε αυτοκρατορικό. Πόσο μάλλον εκείνο του Βλαδίμηρου Πούτιν που είναι στην κυριολεξία «σταλινορθόδοξο», με την έννοια ότι προωθεί ένα κρατικό αφήγημα το οποίο ενσωματώνει σε μία πορεία ευθύγραμμη τους τσάρους και τον Στάλιν. Υπ’ αυτό το πρίσμα, βεβαίως, η σημασία της 9ης Μαΐου ως ημέρας ενθύμησης του νικηφόρου Πατριωτικού Πολέμου –όπως αποκαλεί η Ρωσία πια τον Β΄ Παγκόσμιο Πόλεμο– έχει μετατοπιστεί σημαντικά: Η επέτειος δεν εκφράζει πια τη νίκη του κομμουνισμού επί του ναζισμού, μιας και ο πρώτος είναι πλέον ανάμνηση, αλλά σηματοδοτεί μια επικράτηση που θα φέρει επιτέλους τη ρωσική αυτοκρατορία στο απόγειο της επέκτασής της. Τα άρματά της, που έφτασαν μέχρι το Βερολίνο, της επέτρεψαν να συγκροτήσει ένα μπλοκ μέσω του οποίου θα εξουσιάζει επί δεκαετίες όλη την Κεντρική και Ανατολική Ευρώπη. Ενώ πια, ο σοβιετισμός προσεγγίζεται απλώς ως ένα «ιδεολογικό εργαλείο», χρήσιμα πρόσκαιρο, καθώς θα επιτρέψει τον εκσυγχρονισμό της αυτοκρατορικής παράδοσης των τσάρων, μιας και η απολυταρχία δεν μπορούσε πλέον να συμβαδίζει με τις απαιτήσεις του μοντέρνου πια 20ού αιώνα.

Αντίστοιχη μετατόπιση πραγματοποιεί στο περιβάλλον του 21ου αιώνα το καθεστώς του Πούτιν. Οι εκλεκτοί του ολιγάρχες αποτελούν τον ιδιαίτερο ρωσικό τρόπο με τον οποίον υλοποιείται η προσαρμογή της χώρας στην παγκοσμιοποίηση. Με τον ίδιο τρόπο που το Κομμουνιστικό Κόμμα έχει μετεξελίξει το κινεζικό μοντέλο σε μια κρατικά διευθυνόμενη οικονομία με στοιχεία αγοράς η οποία ελέγχει ασφυκτικά την κοινωνία, έτσι και ο Πούτιν θα συγκροτήσει ένα καθεστώς όπου κυριαρχεί ο εξορυκτισμός, δηλαδή η εντατική απόσπαση και εξαγωγή φυσικών πόρων, το στρατιωτικο-βιομηχανικό σύμπλεγμα, ένα μονοκομματικό σύστημα και μια ακραία αστυνομοκρατία – 400.000 είναι, σύμφωνα με τους Φαϊνάνσιαλ Τάιμς, οι εγγεγραμμένοι ως πράκτορες των ποικιλώνυμων μυστικών υπηρεσιών της χώρας.

Αξίζει, τέλος, να σημειωθεί ότι το καθεστώς αυτό –όπως και το αντίστοιχο του Ερντογάν εξ άλλου–, μέχρι τα μέσα της δεκαετίας του 2010, έδινε ιδιαίτερη προτεραιότητα στην ενίσχυση των μεσαίων τάξεων και τη δημιουργία όρων μιας ανοδικής κοινωνικής κινητικότητας. Σε ό,τι αφορά στη Ρωσία, μη διαθέτοντας επαρκή οικονομική βάση (ας το υπενθυμίσουμε ξανά, η οικονομία της Ρωσίας είναι μεσαίων μεγεθών και το 2020, για παράδειγμα, σύμφωνα με στοιχεία της Παγκόσμιας Τράπεζας, σε αγοραίες τιμές αντιστοιχούσε σε 1,483 τρισ.$ Ακαθάριστου Εγχώριου Προϊόντος, όταν το αντίστοιχο της Ιταλίας ήταν 1,886 τρισ.$), ο Πούτιν θα επιχειρήσει να δημιουργήσει ένα κλίμα σταθερότητας στο εσωτερικό της χώρας και σχετικής αποκατάστασής της έπειτα από την καθίζηση της εποχής Γιέλτσιν, διοχετεύοντας ένα μέρος των εσόδων του από την πώληση πετρελαίου και φυσικού αερίου σε κοινωνικές παροχές και προγράμματα ποικίλου είδους.


Ωστόσο, αυτή η πολιτική του δείχνει τα όριά της στα πρώτα χρόνια της δεκαετίας του 2010, οπότε και ξεσπάει ένα σφοδρό εσωτερικό κίνημα αμφισβήτησης του Πούτιν, το πρώτο τόσο σημαντικό από την άνοδό του στην εξουσία. Ακολουθεί η στροφή στην εξωτερική επέκταση με τα γεγονότα του 2014 στην Ουκρανία, την προσάρτηση της Κριμαίας και τη δι’ αντιπροσώπων κατοχή μέρους της περιοχής του Ντονμπάς. Έκτοτε, η όξυνση της γεωπολιτικής αντιπαράθεσης –που κορυφώνεται στις μέρες μας– θέτει σε περαιτέρω περιδίνηση τη ρωσική οικονομία και το καθεστώς επιδιώκει πλέον μια συσπείρωση στο εσωτερικό της χώρας γύρω από την ιδέα της ανάκτησης του παλιού αυτοκρατορικού μεγαλείου.

Υπάρχει, τέλος, και μια τρίτη, απώτερη διάσταση που εξηγεί γιατί η Ρωσία επισπεύδει το επεκτατικό της εγχείρημα – που σήμερα παίρνει κυριολεκτικά τα χαρακτηριστικά μιας φυγής προς την επέκταση. Η βαρύτητα της Ρωσίας στο διεθνές σύστημα βαίνει μειούμενη λόγω της δημογραφικής της συρρίκνωσης και της παράλληλης εσωτερικής δημογραφικής μεταβολής, καθώς οι χριστιανικοί πληθυσμοί μειώνονται ραγδαία ενώ αυξάνονται οι μουσουλμανικοί πληθυσμοί, και καθώς η οικονομική ανάπτυξη της Κίνας απειλεί να δορυφοροποιήσει την ίδια τη Ρωσία σε μερικά χρόνια από τώρα.

Με την εισβολή στην Ουκρανία, ο Πούτιν θέλει να εκβιάσει, εδώ και τώρα, μια επαναδιαπραγμάτευση του παγκόσμιου συστήματος και όχι να την αφήσει να συντελεστεί σταδιακά με τη μετατόπιση του κέντρου βάρους της παγκόσμιας οικονομίας –και όχι μόνο– προς την Ανατολή. Ο χρόνος δουλεύει υπέρ των Κινέζων και όχι των Ρώσων οπότε, όσο νωρίτερα προκύψει μια νέα διευθέτηση ισχύος, τόσο καλύτερα για τους τελευταίους.

Ενσωμάτωση;

Αν επιμείναμε στο τι αντιπροσωπεύει πραγματικά η πολιτική Πούτιν για τη Ρωσία και τον κόσμο, και όχι στο τι ισχυρίζεται το ίδιο το καθεστώς για τον εαυτό του, είναι για να δείξουμε την τεράστια απόκλιση μεταξύ των προσδοκιών που τρέφει ένα κομμάτι του πατριωτικού χώρου για τον Πούτιν, και του τι πραγματικά αντιπροσωπεύει αυτός για την παγκόσμια κατάσταση σήμερα.

Ωστόσο, καθώς το κομμάτι αυτό του πατριωτικού χώρου διολισθαίνει στην προάσπιση της νέας «ιδεολογικής πατρίδας», εκείνο που του συμβαίνει στην πραγματικότητα είναι ότι ενσωματώνεται. Ενσωματώνεται στην υπηρεσία μιας επίδοξης υπερδύναμης και υπάρχουν ήδη ορισμένα στοιχεία που επαληθεύουν το γεγονός αυτό. Κατ’ αρχάς, η στροφή στον περίφημο «ρεαλισμό» – δηλαδή τον κυνισμό που επιδεικνύει το κομμάτι αυτό, το οποίο πλέον διακηρύττει ότι ενδιαφέρεται να συζητήσει (και άρα να ζήσει) στο πλαίσιο ενός κακοχωνεμένου μακιαβελισμού.

Η πολιτική πλέον οφείλει να προσανατολιστεί στα μαθηματικά και τους συσχετισμούς της ισχύος και κάθε επίκληση αρχών, αξιών και της οραματικής διάστασης καταδικάζεται στο πυρ το εξώτερον ως «συναισθηματισμός». Για παράδειγμα, είναι ανώφελο, γι’ αυτήν την τάση, να επικαλείται κανείς τη σημασία προάσπισης του εθνικού κράτους ως του μοναδικού ιστορικά υπαρκτού φορέα δημοκρατίας, αυτοδιάθεσης, πολιτισμού, συλλογικών και ατομικών ελευθεριών ή πολιτικών προστασίας της κοινωνίας, καθώς το παιχνίδι έχει πάρει συγκεκριμένη όψη, εκείνη της ωμής γεωπολιτικής. Και άρα η μόνη απόφαση που έχει σημασία είναι η επιλογή της πλευράς στην οποία θα στρατοπεδεύσουμε.

Πηγη https://ardin-rixi.gr/archives/249267
0 .


Επιστροφή σε “Διεθνή”