• Ενεργά Θέματα 
Η περιήγηση στον παρόντα ιστότοπο συνεπάγεται ότι συμφωνείτε με τους Όρους Χρήσης και την Πολιτική Χρήσης Cookies.

Τι ακουν τ αυτιά μας και τι βλέπουν τα μάτια μας.

Θέματα που δεν ανήκουν σε άλλη ενότητα.
Άβαταρ μέλους
Τλαξκαλτέκος
Extreme poster
Extreme poster
Δημοσιεύσεις: 2782

Re: Τι ακουν τ αυτιά μας και τι βλέπουν τα μάτια μας.

Δημοσίευσηαπό Τλαξκαλτέκος » 01 Μάιος 2022, 15:00

Αν έχετε δει αυτή την εικόνα των Θεοφανείων ή παρόμοια
Εικόνα
και αναρωτιέστε ποιοι είναι καβάλα στα ψάρια :

Κάτω ξεχωρίζουν μια γυναίκα κι ένας γέρος να κάθονται πάνω σε θεριόψαρα. Η γυναίκα συμβολίζει τη θάλασσα κι ο γέροντας τον Ιορδάνη ποταμό. Ο γέροντας κρατά πολλές φορές στα χέρια του μία υδρία από την οποία τρέχει νερό. Αυτά τα πρόσωπα ζωγραφίζονται με βάση τον ψαλμικό στίχο «ἡ θάλασσα εἶδεν καὶ ἔφυγεν ὁ Ἰορδάνης ἐστράφη εἰς τὰ ὀπίσω». (Ψαλμ. ριγ΄ 3).
https://www.cna.gr/authors/ekklisia-onl ... eofaneion/

Απ' τα παλιά τα χρόνια συνήθιζαν να φτιάχνουν με ανθρώπινη μορφή τα πνεύματα/θεούς των ποταμών. Βλ. το Αλφειό στο αέτωμα της Ολυμπίας.
0 .
Τους μεν κενούς ασκούς το πνεύμα διίστησι , τους δε ανοήτους ανθρώπους το οίημα. ( Σωκράτης [ στον Στοβαίο ] )

Άβαταρ μέλους
Τλαξκαλτέκος
Extreme poster
Extreme poster
Δημοσιεύσεις: 2782

Re: Τι ακουν τ αυτιά μας και τι βλέπουν τα μάτια μας.

Δημοσίευσηαπό Τλαξκαλτέκος » 16 Αύγ 2022, 19:15

Επίκουρος ( αναφέρεται απ' τον Αθήναιο ) :
Screenshot 2022-08-16 191153.png

:ligouri: :winesmilie: :bigpopcorn: :drinks: :mageiras: :bdaycake: :pallina: :koulouri:
Δεν έχετε τα απαραίτητα δικαιώματα για να δείτε τα συνημμένα αρχεία σε αυτήν τη δημοσίευση.
0 .
Τους μεν κενούς ασκούς το πνεύμα διίστησι , τους δε ανοήτους ανθρώπους το οίημα. ( Σωκράτης [ στον Στοβαίο ] )

Άβαταρ μέλους
Τλαξκαλτέκος
Extreme poster
Extreme poster
Δημοσιεύσεις: 2782

Re: Τι ακουν τ αυτιά μας και τι βλέπουν τα μάτια μας.

Δημοσίευσηαπό Τλαξκαλτέκος » 19 Αύγ 2022, 17:18

Εμείς δεν πάμε Μύκονο
https://ardin-rixi.gr/archives/245929
Από την σελίδα στο φεισμπουκ Δεν αγοράζουμε τουρκικά προϊόντα. https://www.facebook.com/%CE%94%CE%B5%C ... 5821683841
Εικόνα
Ο Τούρκος σεφ Νουσρέτ Γκιοκτσέ γνωστός ως Salt Bae, πρώην κρεοπώλης, νυν διεθνής επιχειρηματίας στην εστίαση, συμφώνησε με τον όμιλο Nammos στην Μύκονο ώστε να συνεργαστούν στη δημιουργία του 14ου εστιατορίου που φέρει την υπογραφή του, Νουσρέτ. Μάλιστα έχει ανοίξει και δεύτερο εστιατόριο στο νησί, όπου σερβίρει «ολόχρυσα» μπέργκερ.

Τον Ιούλιο επιβλήθηκε λουκέτο 48 ωρών στο εστιατόριο του Salt Bae λόγω του ότι οι ελεγκτές της ΔΟΥ είχαν εντοπίσει φορολογικές παραβάσεις στο κατάστημα του διάσημου Τούρκου. Υπενθυμίζεται ότι οι ελεγκτές της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων είχαν επιβάλει λουκέτο για 48 ώρες στο εστιατόριο Nusret και το 2019, όταν είχε μόλις ανοίξει.

Από τον έλεγχο, διαπιστώθηκε ότι η επιχείρηση δεν είχε εκδώσει 34 αποδείξεις, συνολικής αξίας 25.800 ευρώ.

Έρχονται, ύστερα από όσα διεκδικούν, οι Τούρκοι στην Ελλάδα, ανοίγουν καταστήματα και από πάνω φοροδιαφεύγουν κι όλας!


Εμείς επιμένουμε:

Δεν πληρώνουμε Τούρκους επιχειρηματίες.

Δεν αγοράζουμε τουρκικά προϊόντα.

Δεν στηρίζουμε την τουρκική οικονομία.

Δεν ενισχύουμε τον τουρκικό στρατό και την νεο-οθωμανική επεκτατική πολιτική του Ερντογάν.

Επιμένουμε ελληνικά στις διακοπές μας.

Προτιμάμε τα ελληνικά προϊόντα και τους Έλληνες επιχειρηματίες!
0 .
Τους μεν κενούς ασκούς το πνεύμα διίστησι , τους δε ανοήτους ανθρώπους το οίημα. ( Σωκράτης [ στον Στοβαίο ] )

Άβαταρ μέλους
Τλαξκαλτέκος
Extreme poster
Extreme poster
Δημοσιεύσεις: 2782

Re: Τι ακουν τ αυτιά μας και τι βλέπουν τα μάτια μας.

Δημοσίευσηαπό Τλαξκαλτέκος » 11 Σεπ 2022, 12:06

Ο ναός του Αγίου Αθανασίου στο χωριό Παντάνασσα στα Βάτικα Λακωνίας.
Εικόνα
Χτίστηκε στα τέλη του 12ου αι. Είναι πεντάτρουλος. Οι μιρκοί τρούλοι εδώ δεν είναι απλώς διακοσμητικοί αλλά επιτελούν οργανική λειτουργία , αντιδρώντας στις πλευρικές ωθήσεις. Παρόμοιοι πεντάτρουλοι ναοί χτίζονταν ήδη απ' τον 6ο αι. και πιστεύεται πως μεταφέρθηκαν στον ελλαδικό χώρο μετά τον 10ο αι. απ' την Καππαδοκία.

Πότε άρχισαν να φτιάχνονται ο μανιάτικοι πύργοι ;

Κατά μια άποψη οι πρώτοι πύργοι της Μάνης άρχισαν να φτιάχνονται το β΄μισό του 13ου αι. , μάλλον στην περιοχή Κοίτα - Νόμια , κάτω από φράγκικη επίδραση. Εντονότερη έγινε η πυργοποιία τον 15ο αι.

Ο Περιηγητής της Λακωνίας , 2002
0 .
Τους μεν κενούς ασκούς το πνεύμα διίστησι , τους δε ανοήτους ανθρώπους το οίημα. ( Σωκράτης [ στον Στοβαίο ] )

Άβαταρ μέλους
Τλαξκαλτέκος
Extreme poster
Extreme poster
Δημοσιεύσεις: 2782

Re: Τι ακουν τ αυτιά μας και τι βλέπουν τα μάτια μας.

Δημοσίευσηαπό Τλαξκαλτέκος » 14 Σεπ 2022, 22:08

Επιτύμβιο μικρού γουρουνιού :thup: που σκοτώθηκε τη ρωμαϊκή εποχή σε τροχαίο στην Εγνατία
Κωνσταντίνος Λαγός, Ιστορικός – Συγγραφέας
http://www.postaugustum.com/%CE%B5%CF%8 ... %BF%CF%84/

Τον 2ο ή 3ο αιώνα μ.Χ. στην Έδεσσα της Ημαθίας φιλοτεχνήθηκε μια επιτύμβια στήλη που απεικόνιζε μία τετράτροχη άμαξα με τέσσερα μουλάρια, ένα γουρούνι κάτω από τα μπροστινά τους πόδια και ένα άλλο κάτω από την άμαξα.

Στην στήλη υπάρχουν και οι εξής στίχοι:

«χοῖρος ὁ πᾶσι φίλος,
τετράπους νέος,
ἐνθάδε κεῖμαι
Δαλματίης δάπεδον προλιπὼν
δῶρον προσενεχθείς
καὶ Δυρράχιν δὲ ἐπάτησα
Ἀπολλωνίαν τε ποθήσας
καὶ πᾶσαν γαίην διέβην
ποσὶ μοῦνος ἄλιπτος
νῦν δὲ τροχοῖο βίῃ
τὸ φάος προλέλοιπα
Ἠμαθίην δὲ ποθῶν
κατιδεῖν φαλλοῖο δὲ ἅρμα
ἐνθάδε νῦν κεῖμαι
τῷ θανάτῳ μηκέτ’ ὀφειλόμενος»


Δηλαδή :

«Εγώ, ο Χοίρος, αγαπητός σε όλους
τετράποδος νέος,
είμαι θαμμένος εδώ.
Άφησα τη γη της Δαλματίας,
όταν με έκαναν δώρο.
Πάτησα το Δυρράχιο και
πόθησα την Απολλωνία,
και με τα πόδια μου διάβηκα όλη τη γη,
χωρὶς νὰ μείνω πίσω .
Τώρα όμως από τροχαίο έχασα
το φως της ημέρας,
πάνω που ποθούσα να δω την
Ημαθία και τη πομπή της Φαλληφόριας,
και βρίσκομαι θαμμένος εδώ,
χωρίς να οφείλω πλέον τίποτα στο θάνατο».


Εικόνα
Η στήλη βρέθηκε το 1968 στην Έδεσσα της Ημαθίας στη διάρκεια αρχαιολογικής ανασκαφής ενσωματωμένη στα υστερορωμαϊκά τείχη της πόλης. Είναι προφανές ότι εκεί κατέληξε σε δεύτερη χρήση και αρχικά θα πρέπει να βρισκόταν πάνω σε τάφο. Το περιεχόμενό της -μοναδικό για αρχαία επιγραφή- προκάλεσε μεγάλη εντύπωση στους ειδικούς και δημοσιεύθηκαν διάφορες θεωρίες σχετικά με την ιστορία που μνημόνευε. Είναι χαρακτηριστικό ότι και γνωστοί αρχαιολόγοι, όπως ο Σπυρίδων Μαρινάτος και ο Στέφανος Κουμανούδης, ασχολήθηκαν με τη «Στήλη του Χοίρου». Κάποιοι ισχυρίστηκαν ότι ο πρωταγωνιστής δεν ήταν ζώο, άλλα ένας δούλος που το όνομά του παρέπεμπε σε «χοίρο» και έτσι το γουρούνι στην πραγματικότητα ήταν λαλούν σύμβολο για ένα άνθρωπο. Υπήρξαν και άλλοι που θεωρούσαν την όλη ιστορία φανταστική και τη στήλη μία ευφάνταστη φάρσα από την αρχαιότητα. Όμως, η πιο δημοφιλής θεωρία μέχρι σήμερα είναι ότι η στήλη καταγράφει ένα πραγματικό γεγονός για ένα μικρό γουρούνι που σκοτώθηκε σε τροχαίο στην Εγνατία και ετάφη στην Έδεσσα. Σύμφωνα με το κείμενο της επιγραφής, το γουρουνάκι ταξίδευε από τη Δαλματία για την Έδεσσα, μαζί με τον κύριο του στον οποίο είχε δοθεί ως δώρο. Στην πόλη της Μακεδονίας οι δύο τους θα έπαιρναν μέρος στα “Φαλλοφόρια”, γιορτή του Διονύσου, κάτι σαν τα σημερινά καρναβάλια. Το γουρουνάκι ακολουθούσε με τα πόδια -σαν σκυλάκι!- την τετράτροχη άμαξα του κυρίου του πάνω στην Εγνατία. Ενώ έφθαναν κοντά στην Έδεσσα σε κάποια κατηφόρα συνέβη το τραγικό ατύχημα που στοίχισε τη ζωή στο άτυχο ζώο: μία άμαξα -μάλλον του κυρίου του- πέρασε κατά λάθος από πάνω του και το σκότωσε. Αυτός περίλυπος έθαψε το νεκρό γουρουνάκι και τοποθέτησε ένα επιτύμβιο ανάγλυφο στον τάφο του. Εκεί απεικονίστηκε το ατύχημά του σε δύο φάσεις: ενώ προπορεύεται στην κατηφόρα και ελάχιστα δευτερόλεπτα πριν τον πατήσουν τα μουλάρια και στη συνέχεια κάτω από την άμαξα καθώς αυτή περνά από πάνω του και τον αποτελειώνει. Το έμμετρο κείμενο καταγράφει με συγκινητικό τρόπο τον θάνατο του γουρουνιού, όπως το αφηγείται το ίδιο.

https://el.wikipedia.org/wiki/%CE%A3%CF ... E%B1%CF%82
https://www.learn4change.gr/archives/5488
1 .
Τους μεν κενούς ασκούς το πνεύμα διίστησι , τους δε ανοήτους ανθρώπους το οίημα. ( Σωκράτης [ στον Στοβαίο ] )

Άβαταρ μέλους
Τλαξκαλτέκος
Extreme poster
Extreme poster
Δημοσιεύσεις: 2782

Re: Τι ακουν τ αυτιά μας και τι βλέπουν τα μάτια μας.

Δημοσίευσηαπό Τλαξκαλτέκος » 12 Νοέμ 2022, 21:56

Παπαλάμπραινα καϋμένη και Φιτσιάλος
Οι πληροφορίες είναι απ' το βιβλίο του Κυριάκου Κάσση ΑΝΤΙΕΞΟΥΣΙΑΣΤΕΣ ΚΑΙ ΛΗΣΤΕΣ ΣΤΑ ΒΟΥΝΑ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ (1821-1871)
Εικόνα
Ο Σταύρος Φιτσιάλος ήταν απ' το Ρωμύρι Πυλίας ( Μεσσηνία 1860 ). Είχε διαφορές με τον παπα-Λάμπρο Ζέρβα .
Ο Φιτσιάλος έστειλε ληστές να ληστέψουν τον παπά. Ο παπάς , μην ξέροντας ποιοι είναι , τους φιλοξένησε σπίτι του. Εκείνοι , τη νύχτα , άρχισαν την λεηλασία του σπιτιού. Η κόρη του παπά , η Παναγιώτα , που ξύπνησε και τους είδε , έτρεξε έξω απ' το σπίτι και φώναξε βοήθεια.
Με αρχηγούς τα ξαδέρφια της Κώστα και Γιώργη Ζέρβα οι χωριάτες καταδίωξαν τους ληστές. Ένας ληστής σκοτώθηκε και ένας λαβώθηκε.
Απ' το περιστατικό αυτό βγήκε το δημοτικό :

Στου παπα-Λάμπρο την αυλή/ εμαζωχτήκασι πολλοί.
Γεμ' πολλοί 'ναι μαζεμένοι/παπα - Λάμπραινα καϋμένη.
Μην' ο παπάς είν' άρρωστος / μην' η παπαδιά πεθαίνει ; παπα - Λάμπραινα καϋμένη.
Μηδ' ο παπάς είν' άρρωστος / μηδ' η παπαδιά πεθαίνει , παπα - Λάμπραινα καϋμένη.
Το σπίτι τους προδώσανε/ κι οι κλέφτες τους κυκλώσανε.
στου παπά είναι μαζωμένοι / παπα - Λάμπραινα καϋμένη.
Δέσαν παπά και παπαδιά/ παν' να φύγουν φορτωμένοι , παπα - Λάμπραινα καϋμένη.
Πήραν την κόρη του παπά / γεμ' την αρεβωνιασμένη , Παναγιώτα παινεμένη.
- Τρέξτε Γιωργάκη και Κωστή / κι όσοι φίλοι μπιστικοί *
τρέξτε χωριανοί και ξένοι/Παναγιώτα παινεμένη.
Δεν εσηκώσαν τίποτα/ φεύγουν κυνηγημένοι , παπα - Λάμπραινα καϋμένη .
Ο ένας εσκοτώθηκε / κι ένα - δυό είναι οι λαβωμένοι , παπα - Λάμπραινα καϋμένη.

* μπιστικός = πιστικός , πιστός
0 .
Τους μεν κενούς ασκούς το πνεύμα διίστησι , τους δε ανοήτους ανθρώπους το οίημα. ( Σωκράτης [ στον Στοβαίο ] )

Άβαταρ μέλους
Τλαξκαλτέκος
Extreme poster
Extreme poster
Δημοσιεύσεις: 2782

Re: Τι ακουν τ αυτιά μας και τι βλέπουν τα μάτια μας.

Δημοσίευσηαπό Τλαξκαλτέκος » 19 Δεκ 2022, 21:52

Χρύσανθος Νοταράς : Πατριάρχης Ιεροσολύμων ( 1707 - 1731 ). Καταγόταν απ' την μεγάλη οικογένεια των προκρίτων Νοταράδων της Πελοποννήσου. Καταπολέμησε την παπική προπαγάνδα. Έγραψε έργα.

ΚΡΥΦΟ ΚΕΙΜΕΝΟ: ΕΜΦΑΝΙΣΗ
Στο Παρίσι έλαβε ορισμένες αστρονομικές γνώσεις μαθητεύοντας - έστω και για μικρό χρονικό διάστημα - κοντά στον Κασίνι . Σχετίστηκε με διαπρεπείς επιστήμονες, ιδίως τον Ιησουήτη Λεκένιο. Επιστρέφοντας στην Ελλάδα έκανε στάση στο Βουκουρέστι, όπου τον υποδέχτηκαν με μεγάλο ενθουσιασμό, και μετά πομπής τον οδήγησαν στον μητροπολιτικό ναό, όπου σύμφωνα με το συνήθειο της εποχής απήγγειλε λόγο προς απόδειξη ότι η μακροχρόνια παραμονή του στο εξωτερικό δεν έκαμψε καθόλου την ορθόδοξη πίστη του. :s_cool Ο Χρύσανθος είχε ιδιαίτερο ενδιαφέρον για τα μαθηματικά και για την γαιοδαισία, αλλά κυρίως για την αστρονομία και τα αστρονομικά όργανα . Προμηθεύτηκε αρκετά αστρονομικά όργανα και τηλεσκόπια από Ευρωπαϊκές πόλεις και μάλιστα κατασκεύασε μερικά μόνος του . ∆ιάφορα όργανα βρέθηκαν στο μετόχι του Παναγίου Τάφου στην Κωνσταντινούπολη. Το 1892, ο καθηγητής των Μαθηματικών Γ.Α. Αρβανιτάκης, ανακάλυψε στο ελαιοτριβείο της μονής όπου στεγαζόταν η θεολογική Σχολή του Σταυρού στα Ιεροσόλυμα ένα διπλό αστρολάβιο που έφερε την επιγραφή: :«Τούτο τό όργανον κατεσκευάσθη υπό του μοναχού Χρυσάνθου υπό τήν οδηγίαν του Cassini διά τους αδελφούς του της Ιερουσαλήμ, ίνα λατρεύωσι τόν Θεόν εν τοίς έργοις αυτού». :worship_sq1:

Ήταν ο πρώτος που παρουσίασε το ηλιοκεντρικό σύστημα στον ελληνικό χώρο, το 1713, αν και ο ίδιος πίστευε στο γεωκεντρικό πτολεμαϊκό σύστημα. Στην αντίθεσή του προς το Κοπερνίκειο σύστημα δεν επιστρατεύει θεολογικές αντιρρήσεις και επιχειρήματα, αλλά την ουσιωδέστερη αντίρρηση που υιοθετούσαν οι επιστήμονες κατά τη διάρκεια του 16ου αιώνα. Εκθέτει αντικειμενικά και επί μακρόν και άλλες απόψεις αρχαίων και νεοτέρων αστρονόμων, ως προς το ποιό σύστημα είναι καταλληλότερο για την εξήγηση των κινήσεων των πλανητών. Αναφέρει ότι οι Πυθαγόρειοι εισηγήθηκαν την κίνηση της Γης και κάνει ιδιαίτερη μνεία στον Αρίσταρχο τον Σάμιο .
https://el.wikipedia.org/wiki/%CE%A7%CF ... E%AC%CF%82



ΚΡΥΦΟ ΚΕΙΜΕΝΟ: ΕΜΦΑΝΙΣΗ
Ο Χρύσανθος Νοταράς, ανήκει σε εκείνους τους φωτισμένους Ιεράρχες που συνδύασαν τις αρχές και τις αξίες της ορθόδοξης χριστιανικής πίστης με τις ευρωπαϊκές αναγεννησιακές αντιλήψεις. Μαζί με το Μελέτιο Αθηνών είναι οι σημαντικότερες μορφές που προετοίμασαν τον Νεοελληνικό Διαφωτισμό. Προσπάθησε και πέτυχε σε μεγάλο βαθμό, με το έργο του, τα συγγράμματά του και τους λόγους του, να επενεργήσει στη συνείδηση των υπόδουλων. Χωρίς να ξεφύγει από το κατεστημένο και τις επικρατούσες τάσεις, τις εδραιωμένες επί αιώνες, με φορέα τον ορθόδοξο χριστιανισμό, έφερε ανακαινιστικές ιδέες και διαμόρφωσε ανανεωτικό κλίμα στους κόλπους της Εκκλησίας. Αυτό επιβεβαιώνεται και με την υποστηρικτική στάση του απέναντι στην δίκη του Μεθόδιου Ανθρακίτη, όταν ο τελευταίος κατηγορήθηκε, από εκκλησιαστικούς κύκλους, ότι παρέκκλινε της αριστοτελικής φιλοσοφίας.
ΧΑΡΙΚΛΕΙΑ ΜΠΟΖΩΝΗ , Η ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΙΣΤΟΡΙΚΗ ΓΕΩΓΡΑΦΙΑ: ΑΠΟ ΤΗ «ΓΕΩΓΡΑΦΙΚΗΝ ΥΦΗΓΗΣΙΝ» ΤΟΥ ΚΛΑΥΔΙΟΥ ΠΤΟΛΕΜΑΙΟΥ ΣΤΑ ΙΣΤΟΡΙΚΟΓΕΩΓΡΑΦΙΚΑ ΕΓΧΕΙΡΙΔΙΑ ΤΟΥ ΙΗ΄ ΚΑΙ ΤΟΥ ΙΘ΄ ΑΙ. σελ. 130


Στο βιβλίο του Εισαγωγή εις τα Γεωγραφικά και Σφαιρικά ( 1716 ) ισχυρίζεται ότι οι Έλληνες γνώριζαν την Αμερική πριν την ανακάλυψη από τον Κολόμβο ! :o


Κεφάλαιο ΙΘ΄ Ἄν οἱ παλαιοί ἐγνώρισαν τήν Ἀμερικήν
Στο κεφάλαιο αυτό παραθέτει φράσεις των Ελλήνων συγγραφέων, όπως του Πλάτωνα, Αριστοτέλη, ή Θεόφραστου και άλλες, σχετικές με τη γνώση της ύπαρξης της Αμερικής ή όχι για να καταλήξει πως οι αρχαίοι Έλληνες γνώριζαν την ύπαρξη της Αμερικής. Συγκεκριμένα για τον Αριστοτέλη σημειώνει: «Ως τε φανερόν είναι ότι ο Αριστοτέλης Νήσους πολλάς και άλλας εννόησεν έξω της καθ’ ημάς οικουμένης και μείζονας αυτής την τε Αμερικήν και Μαγγελινήν, και ίσως άλλας αδήλους ημίν έτι κειμένας υπό τον Βόρειον και Νότιον πόλον» .
σελ. 76
http://tideon.org/content/EpistimiTechn ... onomos.pdf



Εικόνα
https://thesis.ekt.gr/thesisBookReader/ ... 8/mode/2up
0 .
Τους μεν κενούς ασκούς το πνεύμα διίστησι , τους δε ανοήτους ανθρώπους το οίημα. ( Σωκράτης [ στον Στοβαίο ] )

Άβαταρ μέλους
Τλαξκαλτέκος
Extreme poster
Extreme poster
Δημοσιεύσεις: 2782

Re: Τι ακουν τ αυτιά μας και τι βλέπουν τα μάτια μας.

Δημοσίευσηαπό Τλαξκαλτέκος » 24 Δεκ 2022, 21:15

Τα κάλαντα του τσιγγούνη :bigsmile45:

Εσένα πρέπει αφέντη μου,
ντορβάς και δεκανίκι,
να σε τραβούνε τα σκυλιά
και πέντε δέκα λύκοι.
Και σε κυρά μου η ομορφιά
γρήγορα να σ’αφήσει,
ο άντρας σου να σε ιδεί
και να μην σε γνωρίσει.
Την κόρη σου την έμορφη
βάλτηνα στο ζιμπίλι,
και κρεμασέ τηνε ψηλά
να μην την φάνε οι ψύλλοι.
Από χρόνους σας πολλούς
κι ένα πιάτο ποντικούς
κι ένα κόσκινο βολβούς.

https://www.politeianet.gr/books/xepapa ... lias-98737
1 .
Τους μεν κενούς ασκούς το πνεύμα διίστησι , τους δε ανοήτους ανθρώπους το οίημα. ( Σωκράτης [ στον Στοβαίο ] )

Άβαταρ μέλους
Τλαξκαλτέκος
Extreme poster
Extreme poster
Δημοσιεύσεις: 2782

Re: Τι ακουν τ αυτιά μας και τι βλέπουν τα μάτια μας.

Δημοσίευσηαπό Τλαξκαλτέκος » 30 Δεκ 2022, 22:31

Οι αρχαίοι Έλληνες γνώριζαν το Στόουνχετζ :elladara: :ailadara:

Οι Υπερβόρειοι ήταν ένας μυθικός λαός που κατοικούσε πέρα απ' το βόρειο άνεμο , δηλαδή ήταν κάτοικοι των πιο βόρειων περιχών του κόσμου. Ήταν οπαδοί του Απόλλωνα. O ιστορικός του 1ου αι. π.Χ. Διόδωρος Σικελιώτης αναφέρει έναν ναό του Απόλλωνος στην χώρα των Υπερβορείων που μοιάζει με το Στόουνχετζ.

Τῶν γὰρ τὰς παλαιὰς μυθολογίας ἀναγεγραφότων Ἑκαταῖος καί τινες ἕτεροί φασιν ἐν τοῖς ἀντιπέρας τῆς Κελτικῆς τόποις κατὰ τὸν ὠκεανὸν εἶναι νῆσον οὐκ ἐλάττω τῆς Σικελίας. Ταύτην ὑπάρχειν μὲν κατὰ τὰς ἄρκτους, κατοικεῖσθαι δὲ ὑπὸ τῶν ὀνομαζομένων Ὑπερβορέων ἀπὸ τοῦ πορρωτέρω κεῖσθαι τῆς βορείου πνοῆς: οὖσαν δ᾽ αὐτὴν εὔγειόν τε καὶ πάμφορον, ἔτι δ᾽ εὐκρασίᾳ διαφέρουσαν, διττοὺς κατ᾽ ἔτος ἐκφέρειν καρπούς. Μυθολογοῦσι δ᾽ ἐν αὐτῇ τὴν Λητὼ γεγονέναι: διὸ καὶ τὸν Ἀπόλλω μάλιστα τῶν ἄλλων θεῶν παρ᾽ αὐτοῖς τιμᾶσθαι: εἶναι δ᾽ αὐτοὺς ὥσπερ ἱερεῖς τινας Ἀπόλλωνος διὰ τὸ τὸν θεὸν τοῦτον καθ᾽ ἡμέραν ὑπ᾽ αὐτῶν ὑμνεῖσθαι μετ᾽ ᾠδῆς συνεχῶς καὶ τιμᾶσθαι διαφερόντως. ὑπάρχειν δὲ καὶ κατὰ τὴν νῆσον τέμενός τε Ἀπόλλωνος μεγαλοπρεπὲς καὶ ναὸν ἀξιόλογον ἀναθήμασι πολλοῖς κεκοσμημένον, σφαιροειδῆ τῷ σχήματι.
https://www.perseus.tufts.edu/hopper/te ... ection%3D2

Of those who have written about the ancient myths, Hecataeus and certain others say that in the regions beyond the land of the Celts​ there lies in the ocean an island no smaller than Sicily. This island, the account continues, is situated in the north and is inhabited by the Hyperboreans, who are called by that name because their home is beyond the point whence the north wind (Boreas) blows; and the island is both fertile and productive of every crop, and since it has an unusually temperate climate it produces two harvests each year. Moreover, the following legend is told concerning it: Leto​ was born on this island, and for that reason Apollo is honoured among them above all other gods; and the inhabitants are looked upon as priests of Apollo, after a manner, since daily they praise this god continuously in song and honour him exceedingly. And there is also on the island both a magnificent sacred precinct of Apollo and a notable temple which is adorned with many votive offerings and is spherical in shape.
https://penelope.uchicago.edu/Thayer/E/ ... html#ref32


There seems good reason (see R. Hennig, "Die Anfänge des kulturellen und Handelsverkehr in der Mittelmeerwelt," Historische Zeitschrift, 139 (1928), 1‑33) to see in this people who live "beyond the north wind," as their name signifies, an early acquaintance of the Greeks, through the medium of the Celts, with Britain and its inhabitants. In this chapter Apollo would be the Celtic sun-god Borvon, and the "sacred precinct" of Apollo would be the famous Stone Age remains of Stonehenge.
https://penelope.uchicago.edu/Thayer/E/ ... tml#note32

The classical Greek writer Diodorus Siculus (1st century BC) may refer to Stonehenge in a passage from his Bibliotheca historica. Citing the 4th-century BC historian Hecataeus of Abdera and "certain others", Diodorus says that in "a land beyond the Celts" (i.e. Gaul) there is "an island no smaller than Sicily" in the northern sea called Hyperborea, so named because it is beyond the source of the north wind or Boreas. The inhabitants of this place chiefly worship Apollo, and there is "both a magnificent sacred precinct of Apollo and a notable temple which is adorned with many votive offerings and is spherical in shape." Some writers have suggested that Diodorus' "Hyperborea" may indicate Great Britain, and that the spherical temple may be an early reference of Stonehenge.
Christopher Chippindale commented that "This might be Stonehenge, but the description is short and vague, and there are discrepancies = the climate of the Hyperboreans is so mild they grow two crops a year." Aubrey Burl noted that other parts of Diodorus' description make it a poor fit for Stonehenge and its neighbourhood. Diodorus also says that in that area Apollo (meaning, the Sun or the Moon) "skimmed the earth at a very low height". However, both the Moon and the Sun are always seen far above the horizon at the latitude of Stonehenge; only 500 miles farther north can they be observed to remain near the horizon.
https://en.wikipedia.org/wiki/Theories_ ... Stonehenge

Some tentative support for this view comes from the first-century BC Greek historian, Diodorus Siculus, who cites a lost account set down three centuries earlier, which described "a magnificent precinct sacred to Apollo and a notable spherical temple" on a large island in the far north, opposite what is now France. Amongst other attributes Apollo was recognised as the god of medicine and healing. This theory is hotly disputed, on the grounds that it is not adequately underpinned by evidence on the ground, either in the Preseli Hills area or at Stonehenge.
https://en.wikipedia.org/wiki/Theories_ ... ge#Healing
0 .
Τους μεν κενούς ασκούς το πνεύμα διίστησι , τους δε ανοήτους ανθρώπους το οίημα. ( Σωκράτης [ στον Στοβαίο ] )

Άβαταρ μέλους
Τλαξκαλτέκος
Extreme poster
Extreme poster
Δημοσιεύσεις: 2782

Re: Τι ακουν τ αυτιά μας και τι βλέπουν τα μάτια μας.

Δημοσίευσηαπό Τλαξκαλτέκος » 24 Ιαν 2023, 14:47

Ανέκδοτα απ' την ζωή του Διογένη του Κυνικού απ' την Σινώπη

    Επειδή οι συμπατριώτες του Σινωπείς τον είχαν εξορίσει ως παραχαράκτη , κάποιος για να τον πειράξει του είπε : Οι Σινωπείς σε καταδίκασαν να φύγεις. Ο Διογένης όμως τους απάντησε : Κι εγώ τους καταδίκασα να μείνουν εκεί.

    Στο γιατρό Διδύμωνα , ο οποίος είχε την φήμη μοιχού και θεράπευε το μάτι μιας παρθένου , είπε : Πρόσεξε μήπως θεραπεύων τον οφθαλμόν φθείρεις την κόρη ! ( λογοπαίγνιο με την κόρη του ματιού )

    Στο γιο μιας εταίρας που λιθοβολούσε προς το πλήθος , είπε : Πρόσεξε , παιδί μου. Θα λιθοβολήσεις τον πατέρα σου.

    Βλέποντας έναν αδέξιο τοξότη , πήγε και στάθηκε στο στόχο λέγοντας : Εδώ , δεν υπάρχει κίνδυνος να χτυπηθώ.

    Κάποτε που υπήρχε κίνδυνος να εισβάλουν οι εχθροί στην Κόρινθο , και όλοι προετοίμαζαν με ζήλο την άμυνα της πόλης , ο Διογένης που δεν είχε όπλα γιατί ήταν δούλος , κυλούσε με μεγάλη δραστηριότητα και θόρυβο το πιθάρι του από τη μια άκρη της πλατείας στην άλλη. Όταν τον ρώτησαν τι κάνει , απάντησε : Ντρέπομαι να αδρανώ ενώ όλοι εργάζονται τόσο πολύ.

    Στην πόρτα ενός μοχθηρού ευνούχου , είδε την επιγραφή : "Μηδέν εισίτω κακόν" , δηλαδή "ας μην μπει κανένα κακό". Ρώτησε τότε : Κι ο οικοδεσπότης από πού θα μπει ;


    Μετά τη μάχη της Χαιρώνειας οδήγησαν τον αιχμάλωτο Διογένη στον Φίλιππο Β΄ , που τον ρώτησε ποιος είναι. Ο Διογένης του απάντησε : Κατάσκοπος της απληστίας σου. Ο Φίλιππος τον θαύμασε και τον άφησε ελεύθερο.

    Όταν άκουσε τον ορισμό του ανθρώπου απ' τον Πλάτωνα , ον δίπουν άπτερον , μάδησε έναν πετεινό και δείχνοντάς τον στην Ακαδημία , είπε : Ιδού ο άνθρωπος του Πλάτωνος ! Αυτό ανάγκασε τον Πλάτωνα να συμπληρώσει τον ορισμό του , προσθέτοντας τις λέξεις και πλατυώνυχον .
0 .
Τους μεν κενούς ασκούς το πνεύμα διίστησι , τους δε ανοήτους ανθρώπους το οίημα. ( Σωκράτης [ στον Στοβαίο ] )


Επιστροφή σε “Γενική Συζήτηση”