Δημοσίευσηαπό ΜΥΘΗΡΑ » 30 Μάιος 2025, 00:48
σχόλιο 9
εν είδει κριτικής ....
(Κώστας Λάμπος}
Ο Πλάτωνας, με την μάσκα του πλατωνικού Σωκράτη και τις ναΐφ αεροθεωρίες του γύρισε την φιλοσοφία ανάποδα, με το κεφάλι κάτω και τα πόδια πάνω, και την άφησε να μετεωρίζεται και να υποστηρίζει αδιανόητα, ανούσια και επικίνδυνα πράγματα, όπως λ. χ.:
• πως ο αυθύπαρκτος υλικός κόσμος στον χώρο και στον χρόνο, δεν είναι παρά αντικατοπτρισμός της αρχέτυπης τάχα ιδέας του ‘θεού δημιουργού’, χωρίς να μπει στον κόπο να σκεφτεί πως είναι λογικότερο να δεχτεί την αυθυπαρξία του αισθητού, πραγματικού, υλοενεργειακού και, κατά τον Θαλή και τους φυσικούς φιλόσοφους, κατανοητού κόσμου, παρά να υποστηρίξει την αυθυπαρξία ενός αυθαίρετου, αόρατου, ακατανόητου και απερίγραπτου με την λογική και την επιστήμη, ‘μη όντος-όντος’, ‘θεού’, αλλά χωρίς δημιουργό,
• πως η εξουσία και μάλιστα στην μορφή της τυραννίας, που σημαίνει βία, αδικία, ανισότητες, σκοταδισμό, καταπίεση των αδύνατων, εξοντωτικό ανταγωνισμό, γενοκτονίες, καταστροφή και πόλεμο, δεν μπορεί να είναι σοφή και δίκαιη στην υπηρεσία του κοινωνικού συνόλου, εκτός αν, για τον Πλάτωνα, δεν πειράζει να είναι άδικη,
• πως η σοφία μπορεί να ταυτιστεί με την εξουσία, χωρίς να πάψει να είναι σοφία και χωρίς να εκφυλιστεί σε έξυπνη, και γι’ αυτό πολλαπλά επικίνδυνη, εγκληματικότητα,
• πως η όποια φωτισμένη τυραννία είναι προτιμότερη από την δημοκρατία ακόμα και την άμεση δημοκρατία της κοινωνικής αυτοδιεύθυνσης,
• πως η ψυχή που, τάχα έρχεται απ’ έξω, είναι θεϊκή, αθάνατη και ανεξάρτητη από το σώμα/φυλακή της, περιφέρεται δια της μετεμψύχωσης στις διάφορες μορφές ζωής συλλέγοντας γνώση,
• πως υπάρχουν τάχα δύο ζωές, η μια προσωρινή και η άλλη αιώνια και πως η πρώτη θα πρέπει να υπηρετεί, δια της θανατοφιλίας, την δεύτερη, την ανύπαρκτη, την χιμαιρική, γιατί έτσι συμφέρει την εξουσία των λίγων επί των πολλών.
... .καθόλου η καθε μορφή εξουσίας δε σημαίνει αναγκαστικά τυραννία και βία .. τέτοια είναι μόνο ο ένας τύπος εξουσίας , αυτη που λέμε καταχρηστική και ανισόρροπη ... γιατί η εξουσία τι άλλο είναι παρά ότι δηλώνει ο όρος <εξουσία> δηλαδή εξωτερίκευση της ουσία του όντος ....για να καταπιαστεί κανείς με τον πλατωνισμό έντιμα κι όπως του αξίζει πρέπει όμως να μην είναι μόνο ένας τολμηρός διανοητής αλλά και φιλόσοφος που υψώνεται με το πνεύμα του πέρα από τις ιδεοληψίες του επαναστατικού συρμού τις αριστερίστικες και στείρες ...
...και βέβαια η σοφία μπορεί να ταυτιστεί με την ορθοτόμο εξουσία την ισόρροπη, όπου η ουσία του όντος που εξωτερικεύεται μέσω της βούλησή του είναι ευγενής και φωτεινή ... ...αυτού του είδους η ευγενής εξουσία του σοφού ανθρώπου επιζητά την συλλογικότητα και απεχθάνεται την ολιγαρχία και μοναρχικότητα ...άρα απολύτως συμβατή έστι με τις αξίες κι αρχές της δημοκρατίας...
... εννοείται λογικά επειδή η οργανωμένη ενέργεια δεν μπορεί, είναι φύσει αδύνατον να χάνεται η να προέρχεται απο την ανοργάνωτη ύλη ...άρα η προσωρινή ύπαρξη και οργανωμένη ζωή δεν μπορεί παρά να έχει σα βάση της μια αθάνατη ύπαρξη και οργανωμένη ζωή που λέγεται και ψυχή ..
....κι όχι μόνο μια αλλά δεκάδες μπορεί να υπάρχουν προσωρινές ζωές ης αιώνιας ζωής αντανακλάσεις κι εκπορεύσεις ,,, μάλιστα το διατηρητέο είναι η αυθεντική αλήθεια ενώ οι προσωρινές υπάρξεις είναι οι χίμαιρες ..και το να θεμελιώνει κανείς τις αξίες του στις χίμαιρες αυτό μόνο αυτό συμφέρει την καταχρηστική σκοταδιστική εξουσία των λιγων επί των πολλών ....
....όσο για τον θάνατο ε ναι,,ο φιλόσοφος που έλκεται από τη αιώνια ζωή της ψυχης εννοείται δεν φοβάται το θάνατο το εναντίον μάλιστα τον θεωρεί λυτρωτικο αρκεί να έρχεται στην ώρα του όταν η προσωρινή ζωή έχει δώσει τα απαιτούμενα μαθήματα της στην ψυχή κι έχει ολοκληρωθεί ο κύκλος της παραμονής σε μια προσωρινή κατάσταση ζωής..
( γυναίκα αει διδασκώμενη και διδάσκουσα από το Δώμα του Πλάτωνος )
0 .