• Ενεργά Θέματα 
Η περιήγηση στον παρόντα ιστότοπο συνεπάγεται ότι συμφωνείτε με τους Όρους Χρήσης και την Πολιτική Χρήσης Cookies.

Η πιο γαμάτη άλωση της ιστορίας;

Θέματα ιστορικού και αρχαιολογικού ενδιαφέροντος.
Άβαταρ μέλους
Τλαξκαλτέκος
Extreme poster
Extreme poster
Δημοσιεύσεις: 2332

Re: Η πιο γαμάτη άλωση της ιστορίας;

Δημοσίευσηαπό Τλαξκαλτέκος » 15 Μάιος 2021, 14:20

1204


Όσα ανοσιουργήματα διέπραξαν στη Μεγάλη Εκκλησία [ στην Αγιά Σοφιά ] οι Λατίνοι δεν αντέχει να τα ακούει κανείς. Το θυσιαστήριο του ναού , η αγία τράπεζα , που κάθε λογής πολύτιμα υλικά αναχωνεμένα στη φωτιά αναμείχθηκαν για να δώσουν ένα πολύχρωμο αριστούργημα απερίγραπτης ομορφιάς , πραγματικά έξοχο και ξακουσμένο σε όλη την οικουμένη, το κομμάτιασαν και το μοιράστηκαν μεταξύ τους οι λαφυραγωγοί. Το ίδιο και όλος ο ιερός πλούτος , ο αναρίθμητος και απερίγραπτος σε λαμπρότητα. Και καθώς βιάζονταν να βγάλουν από τον ναό σαν λάφυρα τα πανίερα σκεύη και έπιπλα , έργα απαράμιλλα σε τέχνη και σπάνια σε πολυτέλεια , αλλά ακόμη και το καθαρό ασήμι που επικάλυπτε το τέμπλο και τον καταπληκτικό άμβωνα και τις πύλες και τις άλλες διακοσμήσεις που υπήρχε ανάμεικτο με χρυσάφι, έφερναν σαμαρωμένα μουλάρια και άλλα υποζύγια ως τα άδυτα του ναού. Και καθώς το δάπεδο ήταν λείο και στιλπνό, και μερικά ζώα γλιστρούσαν και δεν μπορούσαν να σταθούν στα πόδια τους , τα κεντούσαν με μαχαίρια και από τα αίματα που έτρεχαν και από τις κοπριές :skata: μιαινόταν το ιερό δάπεδο. Και ένα αμαρτωλό γυναικάριο , σαν μανιασμένη Ερινύα , που δούλευε στους δαίμονες :witch: και έκανε απερίγραπτες μαγικές πράξεις και αποτρόπαιους εξορκισμούς, με άσεμνες κατά του Χριστού χειρονομίες , κάθισε πάνω στο σύνθρονο και άρχισε να χορεύει προκλητικά :bouzoukia: και να τραγουδάει πορνικά άσματα.

Νικήτας Χωνιάτης
1 .
Τους μεν κενούς ασκούς το πνεύμα διίστησι , τους δε ανοήτους ανθρώπους το οίημα. ( Σωκράτης [ στον Στοβαίο ] )

Άβαταρ μέλους
Τλαξκαλτέκος
Extreme poster
Extreme poster
Δημοσιεύσεις: 2332

Re: Η πιο γαμάτη άλωση της ιστορίας;

Δημοσίευσηαπό Τλαξκαλτέκος » 22 Μαρ 2022, 14:57

Οι αυτοκράτορες Ιωάννης Η΄ και Κωνσταντίνος ΙΑ΄ Παλαιολόγοι δεν ήταν αληθινά ενωτικοί. Απλώς δέχτηκαν την ένωση κατ' οικονομία για τον φόβο των Τούρκων. Ο τελευταίος αυτοκράτορας έμεινε στην μνήμη του ελληνικού λαού που στην πλειοψηφία του ήταν ανθενωτικός ως εθνομάρτυρας.

Ο αυτοκράτορας Κωνσταντίνος Παλαιολόγος, αν και ανθενωτικός

Ο ιστορικός της Αλώσεως Δούκας, γράφει σαφώς ότι για την ένωση, "και αυτός ο βασιλεύς πεπλασμένως κατένευσεν" (Michaelis Ducae nepotis (Δούκας Μιχαήλ), Historia byzantina, CSHB, Bonnae 1834, 253.16). Επίσης, όταν ο Κων/νος ζήτησε την συνδρομή της Δύσης για την υπεράσπιση της απειλούμενης Πόλης, ο ίδιος ο πάπας Νικόλαος Ε΄ (1447-1455), του έγραψε απειλητικά: "Όποιος ευρίσκεται έξω από την εκκλησιαστική ενότητα με τον Πάπα τιμωρείται σκληρά" (Φούγιας Γ. Μεθόδιος, Έλληνες και Λατίνοι, έκδ. 2η, Αποστολική Διακονία, Αθήνα 1994, σελ. 418). Σχολιάζοντας την επιστολή του Πάπα, ο ιστορικός Σπυρίδων Λάμπρος γράφει: "Εκ της απαντήσεως ταύτης του πάπα, ην δυνάμεθα να ονομάσωμεν τελεσίγραφον της Δύσεως προς το Βυζάντιον, γίνεται καταδηλότατον, ότι ο Κωνσταντίνος ουδαμώς είχε προσχωρήσει εις τας αξιώσεις της Ρώμης" (Λάμπρος Σπυρίδων, Ιστορία της Ελλάδος μετ' εικόνων, τόμ. 6, εκδ. Κάρολος Μπέκ, εν Αθήναις 1908, σελ. 911). Κατά συνέπεια, σύμφωνα με τις πηγές ο Κω/νος Παλαιολόγος ήταν Ανθενωτικός, έπραξε όμως ό,τι θεωρούσε απαραίτητο για τη σωτηρία της Πόλης.
https://el.wikipedia.org/wiki/Λουκάς_Νο ... ite_note-1

    Σημαντικότατη ως προς τη διερεύνηση του πραγματικού φρονήματος του Κων/νου Παλαιολόγου είναι και η μαρτυρία που προκύπτει από την Σύνοδο Κων/πόλεως του 1450:
    «Στις 7 Ιουλίου 1446 αναγορεύθηκε Πατριάρχης Κωνσταντινουπόλεως ο Γρηγόριος, ο πνευματικός του αυτοκράτορα Ιωάννη Η΄ , τον οποίο ο πάπας ανέδειξε και Πατριάρχη των Λατίνων της Κωνσταντινουπόλεως. Αλλά μετά το θάνατο του Ιωάννου … και την ανάδειξι του Κωνσταντίνου ως αυτοκράτορα συνήλθε σύνοδος στην Κωνσταντινούπολι και εξέλεξε πατριάρχη τον ανθενωτικό Αθανάσιο».
    Όπως σημειώνει ο οτρηρός ερευνητής Σπυρίδων Λάμπρος για τον Κων/νο:
    «Ουδέν αντέπραξεν εις την συγκρότησιν της εν Κωνσταντινουπόλει εκείνης συνόδου του 1450, ην είδομεν καταψηφίσασαν τον λατινόφρονα πατριάρχην Γρηγόριον. Η δε καθαίρεσις του Γρηγορίου και η χειροτονία του εναντίου εις την ένωσιν διαδόχου αυτού Αθανασίου […] ηκούσθησαν μετά πολλής δυσαρεσκείας εν τε τη Ρώμη και τη λοιποί Ιταλία».
    Όταν λοιπόν, επί των ημερών του, ο Κων/νος Παλαιολόγος επιτρέπει την καθαίρεση του λατινόφρονα Γρηγορίου, για να πάρει τη θέση του ένας ανθενωτικός Πατριάρχης, δεν είναι δυνατόν να ισχυριζόμαστε ότι ο αυτοκράτορας ήταν «ουνίτης», πιστός στον πάπα και στον ενωτικό Όρο !

    Ένα ακόμα γεγονός που αποδεικνύει ότι ο Κων/νος Παλαιολόγος ουδέποτε είχε θέσει εαυτόν υπό την εξουσία του πάπα, είναι η «εξωπραγματική θεολογικά, εκκλησιαστικά και ανθρωπιστικά» , απαντητική επιστολή που έστειλε ο πάπας Νικόλαος Ε΄ (1447-1455), όταν ο Κων/νος ζήτησε την συνδρομή της Δύσης για την υπεράσπιση της απειλούμενης Κων/πολης:
    «Όποιος ευρίσκεται έξω από την εκκλησιαστική ενότητα με τον Πάπα τιμωρείται σκληρά […] Το λαμπρό αυτό έθνος [ενν. των Ελλήνων], έγινε το πλέον αξιοθρήνητο απ’ όλα. Ολόκληρη σχεδόν η Ελλάδα ευρίσκεται στα χέρια των εχθρών του Σταυρού […] Θα περιμένουμε μέχρις ότου η επιστολή μας αυτή ληφθή πραγματικά υπ’ όψιν. Εάν μαζί με τους μεγιστάνες Σου και το λαό Σου σκεφθής καλύτερα και πραγματοποιήσης τον ‘’ένωτικό όρο’’ της Φλωρεντίας, θα μας εύρης […] πρόθυμους να βοηθήσουμε».
    Ποια μεγαλύτερη απόδειξη από την ομολογία του ίδιου του πάπα μπορεί να υπάρξει, για το γεγονός που με έμφαση σημειώνει ο Σπυρίδων Λάμπρος:
    «Εκ της απαντήσεως ταύτης του πάπα, ην δυνάμεθα να ονομάσωμεν τελεσίγραφον της Δύσεως προς το Βυζάντιον, γίνεται καταδηλότατον, ότι ο Κωνσταντίνος ουδαμώς είχε προσχωρήσει εις τας αξιώσεις της Ρώμης».
    Είναι γεγονός ότι, ο ίδιος ο Νικόλαος Ε΄, με τον σκληρό και απειλητικό του τόνο, είναι αυτός που διαψεύδει κάθε υπόνοια ότι ο αυτοκράτορας ήταν «ουνίτης», αφού μας βεβαιώνει ότι οι Ορθόδοξοι, με υπαιτιότητα και του Κων/νου, βρίσκονταν «έξω από την εκκλησιαστική ενότητα με τον Πάπα»!
    Έτσι, ο Κων/νος ΙΑ΄ ο Παλαιολόγος, όταν πραγματοποίησε την κοινή λειτουργία της 12ης Δεκεμβρίου 1452, δεν έπραττε κατά το ορθόδοξο φρόνημά του, αλλά υπέκυπτε σε έναν ωμό εκβιασμό, καθώς ο πολιτικός ρόλος του επέβαλε να πράξει κάθε τι που μπορούσε, για να σώσει τους υπηκόους του.

https://www.oodegr.com/oode/istoria/rwm ... itis_1.htm
2 .
Τους μεν κενούς ασκούς το πνεύμα διίστησι , τους δε ανοήτους ανθρώπους το οίημα. ( Σωκράτης [ στον Στοβαίο ] )

Άβαταρ μέλους
Ακρίδης Κατσαριδόπουλος
Rookie poster
Rookie poster
Δημοσιεύσεις: 468

Re: Η πιο γαμάτη άλωση της ιστορίας;

Δημοσίευσηαπό Ακρίδης Κατσαριδόπουλος » 13 Μάιος 2022, 12:47

Η Κερκόπορτα υπήρξε ποτέ; :hmhmhm: Στην Ε' δημοτικού παντως διδάσκεται ως ιστορικό γεγονός

«Οι Τούρκοι μπήκαν στην Πόλη! Η Πόλη κυριεύτηκε!». Κι αυτό δεν είναι ψέμα. Από την Κερκόπορτα, μια μικρή πύλη του εσωτερικού τείχους, που βρέθηκε ανοιχτή, μπήκε στην Πόλη μια μεγάλη ομάδα γενιτσάρων. Χτύπησαν πισώπλατα τους υπερασπιστές κι άνοιξαν κάποιες από τις μεγάλες πύλες των τειχών. Τα πλήθη των πολιορκητών όρμησαν ακράτητα στην Πόλη και στις επάλξεις. (ενότητα 36)

http://ebooks.edu.gr/ebooks/v/html/8547 ... ndex6.html
0 .

Άβαταρ μέλους
Τλαξκαλτέκος
Extreme poster
Extreme poster
Δημοσιεύσεις: 2332

Re: Η πιο γαμάτη άλωση της ιστορίας;

Δημοσίευσηαπό Τλαξκαλτέκος » 13 Μάιος 2022, 14:28

Ακρίδης Κατσαριδόπουλος έγραψε:Η Κερκόπορτα υπήρξε ποτέ; :hmhmhm: Στην Ε' δημοτικού παντως διδάσκεται ως ιστορικό γεγονός

«Οι Τούρκοι μπήκαν στην Πόλη! Η Πόλη κυριεύτηκε!». Κι αυτό δεν είναι ψέμα. Από την Κερκόπορτα, μια μικρή πύλη του εσωτερικού τείχους, που βρέθηκε ανοιχτή, μπήκε στην Πόλη μια μεγάλη ομάδα γενιτσάρων. Χτύπησαν πισώπλατα τους υπερασπιστές κι άνοιξαν κάποιες από τις μεγάλες πύλες των τειχών. Τα πλήθη των πολιορκητών όρμησαν ακράτητα στην Πόλη και στις επάλξεις. (ενότητα 36)

http://ebooks.edu.gr/ebooks/v/html/8547 ... ndex6.html

Υπήρξε. Αυτό που είναι μύθος είναι τα περί προδοσίας. Δηλαδή πως κάποιος την άφησε επίτηδες ανοιχτή.
Επίσης η Πόλη σίγουρα θα έπεφτε γιατί τα πυροβόλα είχαν ρημάξει τα τείχη ηλικίας 1000 ετών.

According to the historian Doukas, on the morning of 29 May 1453, the small postern called Kerkoporta was left open by accident, allowing the first fifty or so Ottoman troops to enter the city. The Ottomans raised their banner atop the Inner Wall and opened fire on the Greek defenders of the peribolos below. This spread panic, beginning the rout of the defenders and leading to the fall of the city.

In 1864, the remains of a postern located on the Outer Wall at the end of the Theodosian Walls, between tower 96 and the so-called Palace of the Porphyrogenitus, were discovered and identified with the Kerkoporta by the Greek scholar A.G. Paspates. Later historians, like van Millingen[ and Steven Runciman have accepted this theory as well. However, excavations at the site have uncovered no evidence of a corresponding gate in the Inner Wall (now vanished) in that area, and it may be that Doukas' story is either invention or derived from an earlier legend concerning the Xylokerkos Gate, which several earlier scholars also equated with the Kerkoporta.


https://en.wikipedia.org/wiki/Walls_of_ ... Kerkoporta

Ράνσιμαν , Άλωση :

Εάν ο σουλτάνος Μωάμεθ ήταν λιγότερο αποφασιστικός, ή ο Χαλήλ πασάς περισσότερο πειστικός, ή εάν η βενετσιάνικη αρμάδα είχε αποπλεύσει δεκαπέντε ημέρες νωρίτερα, ή εάν κατά την τελευταία κρίση ο Τζουστινιάνι δεν είχε τραυματιστεί στα τείχη και η παράπλευρη πύλη της Κερκόπορτας δεν είχε μείνει μισάνοιχτη, μακροπρόθεσμα λίγα θα είχαν αλλάξει. Το Βυζάντιο ίσως θα είχε εξακολουθήσει να υφίσταται για μία ακόμη δεκαετία και η τουρκική εξάπλωση στην Ευρώπη θα είχε καθυστερήσει. Αλλά η Δύση δεν θα είχε επωφεληθεί από την ανάπαυλα. Αντίθετα, θα θεωρούσε τη διατήρηση της Κωνσταντινούπολης ως σημάδι ότι τελικά ο κίνδυνος δεν ήταν τόσο πιεστικός. Θα είχε στραφεί με ανακούφιση στις δικές της υποθέσεις, και μετά από μερικά χρόνια οι Τούρκοι θα επαναλάμβαναν την επίθεση.
0 .
Τους μεν κενούς ασκούς το πνεύμα διίστησι , τους δε ανοήτους ανθρώπους το οίημα. ( Σωκράτης [ στον Στοβαίο ] )

Άβαταρ μέλους
Ακρίδης Κατσαριδόπουλος
Rookie poster
Rookie poster
Δημοσιεύσεις: 468

Re: Η πιο γαμάτη άλωση της ιστορίας;

Δημοσίευσηαπό Ακρίδης Κατσαριδόπουλος » 13 Μάιος 2022, 17:52

Τλαξκαλτέκος έγραψε:Επίσης η Πόλη σίγουρα θα έπεφτε γιατί τα πυροβόλα είχαν ρημάξει τα τείχη ηλικίας 1000 ετών.

Ράνσιμαν , Άλωση :

Εάν ο σουλτάνος Μωάμεθ ήταν λιγότερο αποφασιστικός, ή ο Χαλήλ πασάς περισσότερο πειστικός, ή εάν η βενετσιάνικη αρμάδα είχε αποπλεύσει δεκαπέντε ημέρες νωρίτερα, ή εάν κατά την τελευταία κρίση ο Τζουστινιάνι δεν είχε τραυματιστεί στα τείχη και η παράπλευρη πύλη της Κερκόπορτας δεν είχε μείνει μισάνοιχτη, μακροπρόθεσμα λίγα θα είχαν αλλάξει. Το Βυζάντιο ίσως θα είχε εξακολουθήσει να υφίσταται για μία ακόμη δεκαετία και η τουρκική εξάπλωση στην Ευρώπη θα είχε καθυστερήσει.

Εδώ το τουρκικό ιππικό έφτασε μέχρι τη Βενετία και υπάρχουν άνθρωποι που πιστεύουν πως δεν θα έπεφτε η Πόλη ; :laugh1:
1 .


Επιστροφή σε “Ιστορία”