• Ενεργά Θέματα 
Η περιήγηση στον παρόντα ιστότοπο συνεπάγεται ότι συμφωνείτε με τους Όρους Χρήσης και την Πολιτική Χρήσης Cookies.

ΒΟΡΕΙΟΣ ΗΠΕΙΡΟΣ ΓΗ ΣΛΑΒΙΚΗ

Θέματα ιστορικού και αρχαιολογικού ενδιαφέροντος.
Άβαταρ μέλους
Ακρίδης Κατσαριδόπουλος
Basic poster
Basic poster
Δημοσιεύσεις: 655

Re: ΒΟΡΕΙΟΣ ΗΠΕΙΡΟΣ ΓΗ ΣΛΑΒΙΚΗ

Δημοσίευσηαπό Ακρίδης Κατσαριδόπουλος » 15 Σεπ 2022, 12:34

Τλαξκαλτέκος έγραψε: Με εξαίρεση τους Βαλκανικούς Πολέμους η Ελλάδα πάντα προσέβλεπε σε ειρηνική διευθέτηση της εδαφικής της επέκτασης.

Η εκστρατεία στην ενδοχώρα της Μ. Ασίας ήταν ειρηνική; :sgrat:
0 .

Άβαταρ μέλους
Τλαξκαλτέκος
Extreme poster
Extreme poster
Δημοσιεύσεις: 2523

Re: ΒΟΡΕΙΟΣ ΗΠΕΙΡΟΣ ΓΗ ΣΛΑΒΙΚΗ

Δημοσίευσηαπό Τλαξκαλτέκος » 15 Σεπ 2022, 13:00

Ακρίδης Κατσαριδόπουλος έγραψε:
Τλαξκαλτέκος έγραψε: Με εξαίρεση τους Βαλκανικούς Πολέμους η Ελλάδα πάντα προσέβλεπε σε ειρηνική διευθέτηση της εδαφικής της επέκτασης.

Η εκστρατεία στην ενδοχώρα της Μ. Ασίας ήταν ειρηνική; :sgrat:

Την εκστρατεία έπρεπε να την κάνουμε για να καταστρέψουμε τον κεμαλικό στρατό και να εφαρμοσθεί η συνθήκη των Σεβρών. Αν ο Κεμάλ δεν είχε κάνει το κίνημα θα εφαρμοζόταν η Συνθήκη των Σεβρών , θα κρατούσαμε την Ανατολική Θράκη και σε 5 χρόνια θα φεύγαμε από την Ζώνη της Σμύρνης αφού οι Τούρκοι ήταν πλειοψηφία. Αναγκαστήκαμε να πολεμήσουμε. Καμιά όρεξη δεν είχαμε να πολεμάμε στα βάθη της Μικρασίας. Πάντα η Πόλη ήταν ο στόχος μας. Ο Κεμάλ όμως όχι μόνο δεν ήθελε να εφαρμοσθεί η συνθήκη των Σεβρών , αλλά απαιτούσε και τα Νησιά του Ανατολικού Αιγαίου και την Δυτική Θράκη. Το 1912 - 13 οι Τούρκοι δεν αναγνώρισαν την προσάρτηση των Νησιών απ' την Ελλάδα. Με την συνθήκη της Λωζάνης το αναγνώρισαν.
0 .
Τους μεν κενούς ασκούς το πνεύμα διίστησι , τους δε ανοήτους ανθρώπους το οίημα. ( Σωκράτης [ στον Στοβαίο ] )

Άβαταρ μέλους
Ακρίδης Κατσαριδόπουλος
Basic poster
Basic poster
Δημοσιεύσεις: 655

Re: ΒΟΡΕΙΟΣ ΗΠΕΙΡΟΣ ΓΗ ΣΛΑΒΙΚΗ

Δημοσίευσηαπό Ακρίδης Κατσαριδόπουλος » 22 Σεπ 2022, 00:26

https://books.googleusercontent.com/boo ... Fu7wVAuzbQ

Ὑποβολεὺς καὶ ἀνάδοχος τοῦ ἐκπρεπεστάτου τούτου ἔργου ὑπῆρξεν ὁ ἄριστος τοῦ Κοραῆ φίλος, Αλέξανδρος Βασιλείου, ἕλκων τὸ γένος ἐξ ̓Αργυροκάστρου τῆς Ἠπείρου καὶ κατὰ τὸ ὄγδοον καὶ πεντηκοστὸν τῆς ἡλικίας ἔτος τελευτήσας τῇ 1/13 Ιανουαρίου 1818 ἐν Τεργέστῃ, ὡς γενικὸς πρόξενος τῆς Πύλης. Ὁ χρηστὸς οὗτος Ἠπειρώτης ἢ Ἕλλην Αλβανός, ὅπως ὠνόμαζεν αὐτὸς ἑαυτὸν, ἦτο ἐκ τῶν μάλιστα ἐπεράστων Ἑλλήνων τῶν τότε χρόνων.

Το Αλβανός εδώ να έχει γεωγραφική ή εθνοτική σημασία; :hmmm Πάντως το Αργυρόκαστρο δεν πρέπει να είχε και πολλούς ελληνόφωνους.

Και η πόλις του Αργυροκάστρου… περιέχει ως 2500 σπίτια εξ ων στα 300 σχεδόν μένουν Χριστιανοί, στα δε υπόλοιπα Τούρκοι. Και οι Χριστιανοί και οι Τούρκοι είναι Αλβανοί (Γεωγραφία Αλβανίας και Ηπείρου εκ νεωτάτου χειρογράφου του Κοσμά Θεσπρωτού)

Εικόνα

Εικόνα
0 .

Άβαταρ μέλους
Τλαξκαλτέκος
Extreme poster
Extreme poster
Δημοσιεύσεις: 2523

Re: ΒΟΡΕΙΟΣ ΗΠΕΙΡΟΣ ΓΗ ΣΛΑΒΙΚΗ

Δημοσίευσηαπό Τλαξκαλτέκος » 22 Σεπ 2022, 12:48

Ακρίδης Κατσαριδόπουλος έγραψε:
Ὁ χρηστὸς οὗτος Ἠπειρώτης ἢ Ἕλλην Αλβανός,.

Το Αλβανός εδώ να έχει γεωγραφική ή εθνοτική σημασία; :hmmm Πάντως το Αργυρόκαστρο δεν είχε και πολλούς ελληνόφωνους.


Λογικά σήμαινε τον ελληνόφρονα αλβανόφωνο/αρβανιτόφωνο. για να αυτοπροσδιορίζεται ο ίδιος "Έλλην Αλβανός".
"Ηπειρώτες" λέγονταν αρχαιοπρεπώς και οι Αλβανοί/Αρβανίτες . ( Όπως λέγονταν και "Μακεδόνες" ). Και η Ήπειρος λεγόταν Αρβανιτιά , και η Αλβανία λεγόταν αρχαιοπρεπώς Ήπειρος. Η Αρβανιτία παρά Τούρκοις ηνωμένη με την Ήπειρον ονομάζεται Αρναουτλούκ , ταύτης μητρόπολις η Αυλώνια. ( Αθανάσιος Κομνηνός Υψηλάντης ).
Επίσης η Ήπειρος είχε πολύ καλούς χτιστάδες που αποκαλούνταν όλοι "Αρβανίτες". Σε συμφωνιτικό στις 24//3/1745 στο κάστρο της Αγίας Μαύρας στην Λευκάδα για το χτίσιμο εκκλησίας μεταξύ των χτιστάδων και των επιτρόπων της εκκλησίας : …ο μαστρονικολός , ο μαστρομιχάλης και ο μαστροδήμος μαστόροι Αρβανίταις…

Το 1892 το βιλαέτι των Ιωαννίνων
Εικόνα
είχε τον εξής πληθυσμό
Εικόνα
Δηλαδή οι αλβανόφωνοι ορθόδοξοι χριστιανοί ήταν 10.000 παραπάνω απ' τους ελληνόφωνους ορθόδοξους χριστιανούς ( "Ρωμιούς" ).
1 .
Τους μεν κενούς ασκούς το πνεύμα διίστησι , τους δε ανοήτους ανθρώπους το οίημα. ( Σωκράτης [ στον Στοβαίο ] )

Άβαταρ μέλους
Τλαξκαλτέκος
Extreme poster
Extreme poster
Δημοσιεύσεις: 2523

Re: ΒΟΡΕΙΟΣ ΗΠΕΙΡΟΣ ΓΗ ΣΛΑΒΙΚΗ

Δημοσίευσηαπό Τλαξκαλτέκος » 22 Σεπ 2022, 16:03

Ο Πατροκοσμάς προτρέπει τους αρβανιτόφωνους της Ηπείρου να ελληνοφωνήσουν :

Ὅποιος χριστιανός, ἄνδρας ἢ γυναίκα, ὑπόσχεται μέσα εἰς τὸ σπίτι του νὰ μὴν κουβεντιάζῃ ἀρβανίτικα, ἂς σηκωθῆ ἀπάνω νὰ μοῦ τὸ εἰπῆ καὶ ἐγὼ νὰ πάρω ὅλα του τὰ ἁμαρτήματα εἰς τὸν λαιμόν, ἀπὸ τὸν καιρὸν ὁποὺ ἐγεννήθη ἕως τώρα, καὶ νὰ βάλω ὅλους τοὺς χριστιανοὺς νὰ τὸν συγχωρήσουν καὶ νὰ λάβη μίαν συγχώρησιν, ὅπου ἂν ἔδινε χιλιάδες πουγγιά, δὲν τὴν ἐματάβρισκε.

http://users.uoa.gr/~nektar/orthodoxy/t ... idaxai.htm
0 .
Τους μεν κενούς ασκούς το πνεύμα διίστησι , τους δε ανοήτους ανθρώπους το οίημα. ( Σωκράτης [ στον Στοβαίο ] )

Άβαταρ μέλους
Ακρίδης Κατσαριδόπουλος
Basic poster
Basic poster
Δημοσιεύσεις: 655

Re: ΒΟΡΕΙΟΣ ΗΠΕΙΡΟΣ ΓΗ ΣΛΑΒΙΚΗ

Δημοσίευσηαπό Ακρίδης Κατσαριδόπουλος » 22 Σεπ 2022, 17:10

Αργυρόκαστρο: Σχετικά με τη σύνθεση του πληθυσμού χαρακτηριστική είναι η αναφορά του υποπροξενείου Αργυροκάστρου προς το υπουργείο Εξωτερικών το 1927 ότι από τους 12.000 κατοίκους του Αργυροκάστρου «ζήτημα αν οι 1200 είναι χριστιανοί».

________________________


Τλαξκαλτέκος έγραψε:Ο Πατροκοσμάς προτρέπει τους αρβανιτόφωνους της Ηπείρου να ελληνοφωνήσουν

Για ποιο λόγο; :hmhmhm:
0 .

Άβαταρ μέλους
Τλαξκαλτέκος
Extreme poster
Extreme poster
Δημοσιεύσεις: 2523

Re: ΒΟΡΕΙΟΣ ΗΠΕΙΡΟΣ ΓΗ ΣΛΑΒΙΚΗ

Δημοσίευσηαπό Τλαξκαλτέκος » 22 Σεπ 2022, 17:19

Ακρίδης Κατσαριδόπουλος έγραψε:
Τλαξκαλτέκος έγραψε:Ο Πατροκοσμάς προτρέπει τους αρβανιτόφωνους της Ηπείρου να ελληνοφωνήσουν

Για ποιο λόγο; :hmhmhm:

Μάλλον είχε σχέση με το εκπαιδευτικό του πρόγραμμα. Άνοιγε πολλά σχολεία στα οποία διδάσκονταν φυσικά μόνο τα ελληνικά, που ήταν η γλώσσα της Αγίας Γραφής.
0 .
Τους μεν κενούς ασκούς το πνεύμα διίστησι , τους δε ανοήτους ανθρώπους το οίημα. ( Σωκράτης [ στον Στοβαίο ] )

Άβαταρ μέλους
Ακρίδης Κατσαριδόπουλος
Basic poster
Basic poster
Δημοσιεύσεις: 655

Re: ΒΟΡΕΙΟΣ ΗΠΕΙΡΟΣ ΓΗ ΣΛΑΒΙΚΗ

Δημοσίευσηαπό Ακρίδης Κατσαριδόπουλος » 27 Σεπ 2022, 22:41

Ο ελληνικός αλυτρωτισμός στις ελληνοαλβανικές σχέσεις

Η επίσημη ελληνική θέση περί προσάρτησης της Βορείου Ηπείρου στην Ελλάδα επανεκφράστηκε αμέσως μετά τη λήξη του Β ́ Παγκοσμίου πολέμου στη Συνδιάσκεψη των Παρισίων. Η αντίληψη ότι ένα τμήμα της Αλβανίας πρέπει να ενσωματωθεί στην ελληνική επικράτεια ήταν ισχυρή σε όλη τη διάρκεια του Μεσοπολέμου. Αν και ενδεχομένως να πρόκειται για μια ex-post ανάγνωση, η είσοδος του Ελληνικού Στρατού στα «αλύτρωτα εδάφη» το 1940-41 ενδυνάμωσε την αλυτρωτική λογική του 1945-46. Ας μην ξεχνάμε ότι αρχικά το ΚΚΕ, διά στόματος Νίκου Ζαχαριάδη, συντάσσεται με τις επιλογές των «αστικών κομμάτων», παρά τον μερικό παραγκωνισμό του Βορειοηπειρωτικού ήδη από τον Μεσοπόλεμο και τις θέσεις του Βενιζέλου τόσο απέναντι στην εδαφική προσάρτηση, όσο και απέναντι στο λόμπι των Βορειοηπειρωτών στην Ελλάδα.

Σε αντίθεση με τα Δωδεκάνησα που ενσωματώνονται το 1947, και άρα κλείνουν ως ζήτημα, και την Κύπρο, όπου ο εχθρός έχει κάποιο, έστω περιορισμένο, δικαίωμα στο έδαφος ή αναγνωρίζεται η ύπαρξή του, στην περίπτωση της Βορείου Ηπείρου, ο άλλος θεωρείται απών από τη διεκδικούμενη περιοχή, που άλλωστε συχνά προσδιορίζεται ως «καθαρά ελληνική» με πιο απόλυτο τρόπο ακόμη και από την Κύπρο.

Η επίσημη ελληνική θέση, και μετά τη δημιουργία του αλβανικού κράτους, είναι ότι στην περιοχή αυτή, τα όρια της οποίας είναι ασαφή και μεταβαλλόμενα, η πλειοψηφία του πληθυσμού είναι «Έλληνες» ή, όπως συνήθως αποκαλούνται, Βορειοηπειρώτες. Ως Βορειοηπειρώτες συνήθως μετρούνται οι ορθόδοξοι χριστιανοί του νότου, ανεξαρτήτως γλωσσοπολιτισμικών χαρακτηριστικών και πολιτικών ή εθνικών προσανατολισμών την περίοδο πριν ή και μετά το 1913. Πράγματι, με κάθε επιφύλαξη, θα μπορούσε κανείς να ισχυριστεί ότι ο ορθόδοξος πληθυσμός στη γραμμή νότια της Χειμάρρας-Αργυροκάστρου-Πρεμετής και στην περιοχή της Κορυτσάς, μάλλον υπερέχει, έστω και ελαφρά, των σουνιτών και μπεκτασήδων αθροιστικά. Έτσι, κοιτώντας τις ελληνοαλβανικές διαμάχες του Μεσοπολέμου στην Κοινωνία των Εθνών, η ελληνική πλευρά εξακολουθεί να προτάσσει τη θρησκευτική ένταξη, πιστή στο μιλλέτ/γένος, δηλαδή στην ελληνορθόδοξη θρησκευτική υπαγωγή ως κριτήριο εθνικής ένταξης. Οι τρεις μεγάλες ομάδες των ορθοδόξων του νότου είναι οι αλβανόφωνοι –σε πολλές περιοχές του νότου– αλλά με σημαντική παρουσία περισσότερο στο κέντρο και τη δύση, οι ελληνόφωνοι της νοτιοδυτικής Αλβανίας και οι βλαχόφωνοι (Βλάχοι), επίσης σε όλο τον νότο, αλλά με σημαντικότερη ιστορική παρουσία στην περιοχή της Κορυτσάς. Η ομάδα των σλαβόφωνων, εντοπισμένη στα ανατολικά, είναι σαφώς πολύ πιο μικρή, όπως και οι διάσπαρτες ομάδες των ορθόδοξων ρομανίφωνων Ρομά και αλβανόφωνων Evgjit. Αυτό που αγνοεί ο επίσημος λόγος όλο τον Μεσοπόλεμο, ενδεχομένως, και ένα τμήμα των κυβερνώντων και, φυσικά, της διοίκησης είναι ότι –αν και τα πρώτα χρόνια μετά την αλβανική ανεξαρτησία και μέχρι και τη δεκαετία του 1920 τόσο σε μερικές αλβανόφωνες όσο και σε μερικές βλαχόφωνες κοινότητες η επιρροή ή και η ταύτιση με το ελληνικό κράτος και έθνος εξακολουθεί να μην είναι αμελητέα– η κατάσταση σταδιακά μεταβάλλεται. Ακόμη και μέσα από τις εκθέσεις των πρεσβειών και των προξενείων στον Μεσοπόλεμο οι αλλαγές που συντελούνται είναι προφανείς και η προσοχή του κρατικού μηχανισμού στρέφεται ολοένα και περισσότερο στο ελληνόφωνο τμήμα των ορθοδόξων. Τούτο όμως γίνεται γνωστό μόνο σε συγκεκριμένες υπηρεσίες του ελληνικού υπουργείου Εξωτερικών και ελάχιστους αρμόδιους υπουργούς. Την εποχή της λήξης του Β' Παγκοσμίου πολέμου τα πράγματα ήταν πλέον εντελώς διαφορετικά, αλλά η Βόρειος Ήπειρος παραμένει αλύτρωτο έδαφος.

Παρά το ότι από τη δεκαετία του 1950 και ειδικά του 1960 σταδιακά διαμορφώνεται ένας αλυτρωτισμός περισσότερο εσωτερικής κατανάλωσης παρά άσκησης πολιτικής, ο λόγος περί Βορείου Ηπείρου, αν και περιθωριοποιημένος, αναπαράγει τις εθνικιστικές φαντασιώσεις περί «400 χιλιάδων αλύτρωτων αδελφών» και την ελληνικότητα των εδαφών «από την Κορυτσά μέχρι και τον Αυλώνα». Σημαντικό ρόλο στη διαμόρφωση του λόγου αυτού διαδραματίζει το «βορειοηπειρωτικό λόμπυ» στην Ελλάδα, είτε εκφράζεται από συλλογικές οργανώσεις είτε από επιμέρους πρόσωπα. Ακόμη και όταν η χοτζική Αλβανία καταρρέει, είναι αυτές οι οργανώσεις και τα πρόσωπα που θα θεωρηθούν αξιόπιστοι πληροφορητές αλλά και συνδιαμορφωτές πολιτικής από τις κυρίαρχες πολιτικές δυνάμεις.

https://www.researchgate.net/publicatio ... relations_
0 .


Επιστροφή σε “Ιστορία”