Τούρκικη ιστορία

Θέματα ιστορικού και αρχαιολογικού ενδιαφέροντος.
Άβαταρ μέλους
Ακρίδης Κατσαριδόπουλος
Crazy poster
Crazy poster
Δημοσιεύσεις: 1140

Re: Τούρκικη ιστορία

Δημοσίευσηαπό Ακρίδης Κατσαριδόπουλος » 05 Ιαν 2023, 23:59

Προέλλην έγραψε:Η διαφορά είναι ότι οι Οθωμανοί είχαν ρήτρα στο κοράνι για τις αβρααμικές θρησκείες και επίσης χρειαζόταν την φορολογική αυτή βάση με τον μεγάλο συντελεστή. Διαφορετικά, αν είχαν ακολουθήσει πολιτική τύπου ρωμαίων αυτοκρατόρων, δεν θα είχε μείνει ρουθούνι χριστιανού στο οθωμανικό σουλτανάτο.

Σωστό. Οι χριστιανοί επιβαρύνονταν οικονομικά πολύ περισσότερο από τους μουσουλμάνους.
0 .

Άβαταρ μέλους
Ακρίδης Κατσαριδόπουλος
Crazy poster
Crazy poster
Δημοσιεύσεις: 1140

Re: Τούρκικη ιστορία

Δημοσίευσηαπό Ακρίδης Κατσαριδόπουλος » 06 Ιαν 2023, 00:09

Προέλλην έγραψε:Εικόνα

Εικόνα

Εικόνα

Εικόνα

15oς-16oς αιώνας.

Δεν άλλαξαν και πολύ. Οι Οθωμανοί ποτέ δεν υιοθέτησαν την ολόσωμη μεταλλική θωράκιση των Δυτικών.
0 .

Άβαταρ μέλους
Προέλλην
WEF Fella
WEF Fella
Δημοσιεύσεις: 17098
Τοποθεσία: Great Hall, WEF Headquarters

Re: Τούρκικη ιστορία

Δημοσίευσηαπό Προέλλην » 06 Ιαν 2023, 01:09

Ακρίδης Κατσαριδόπουλος έγραψε:Δεν άλλαξαν και πολύ. Οι Οθωμανοί ποτέ δεν υιοθέτησαν την ολόσωμη μεταλλική θωράκιση των Δυτικών.

Κανείς μη-δυτικός δεν χρησιμοποιούσε full plate armour https://en.wikipedia.org/wiki/Plate_armour σε βαθμό άξιο λόγου
Ολόσωμη μεταλλική γενικά μπορεί είναι και chain mail ή lamellar, με κάποια plates, όπως των ιρανών και βυζαντινών κατάφρακτων ή των οθωμανών και μαμελούκων παραπάνω.

Υπάρχουν διάφορες θεωρίες γι αυτό, με κυριότερες αυτών:

- το πολύ μεγάλο κόστος
- την έλλειψη σχετικής τεχνολογίας
- την δυσκολία μαζικής παραγωγής
- την ζέστη (χωλαίνει κάπως ως θεωρία)
- το γεγονός ότι οι ανατολίτες δεν πολεμούσαν με τόσο βαριά σπαθιά και λόγχες (επίσης χωλαίνει κάπως ως θεωρία, γιατί χρησιμοποιούσαν maces απο τα οποία το chain mail δεν προστατεύει σχεδόν καθόλου)


Kάποια fun facts:

- η full plate ήταν πιο ελαφριά και άνετη απο το chain mail. Το μέταλλο ήταν πολύ λεπτό και η πανοπλία αποτελούταν απο πολλά κομμάτια το καθένα απο τα οποία δενόταν σε ξεχωριστό σημείο του σώματος. Αντίθετα, η chain mail ήταν μια ρόμπα απο μέταλλο και όλο το βάρος έπεφτε στους ώμους και γενικότερα σε τσάκιζε.

- αρκούντως αποδοτική, πάμφθηνη, πανάλαφρη, ήταν η υφασμάτινη padded armor

Εικόνα
1 .
- The world must become aware of the fantastic transformational power of social entrepreneurship and the Foundation will work as a catalyst in this effort.
- The problem that we have is not globalization. The Problem is a lack of global governance.
- A new world could emerge, the contours of which it is incumbent on us to re-imagine and to re-draw.

Άβαταρ μέλους
Ακρίδης Κατσαριδόπουλος
Crazy poster
Crazy poster
Δημοσιεύσεις: 1140

Re: Τούρκικη ιστορία

Δημοσίευσηαπό Ακρίδης Κατσαριδόπουλος » 06 Ιαν 2023, 14:03

Προέλλην έγραψε:Κανείς μη-δυτικός δεν χρησιμοποιούσε full plate armour https://en.wikipedia.org/wiki/Plate_armour σε βαθμό άξιο λόγου

Ούτε οι Ρώσοι την υιοθέτησαν σε αντίθεση με τους γείτονες τους (Σουηδοί, Λιβόνιοι, Πολωνο-Λιθουανοί).

Εικόνα

Εικόνα

Εικόνα
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Battle_of_Orsha
0 .

Άβαταρ μέλους
Προέλλην
WEF Fella
WEF Fella
Δημοσιεύσεις: 17098
Τοποθεσία: Great Hall, WEF Headquarters

Re: Τούρκικη ιστορία

Δημοσίευσηαπό Προέλλην » 06 Ιαν 2023, 16:27

Λίγο άσχετο, αλλά, οι Khevsurs στην Γεωργία φορούσαν chain mail μέχρι και τις αρχές του 20ου αιώνα

Εικόνα
1877

Εικόνα
1881

Εικόνα
1910

https://en.wikipedia.org/wiki/Khevsureti
1 .
- The world must become aware of the fantastic transformational power of social entrepreneurship and the Foundation will work as a catalyst in this effort.
- The problem that we have is not globalization. The Problem is a lack of global governance.
- A new world could emerge, the contours of which it is incumbent on us to re-imagine and to re-draw.

Άβαταρ μέλους
Ακρίδης Κατσαριδόπουλος
Crazy poster
Crazy poster
Δημοσιεύσεις: 1140

Re: Τούρκικη ιστορία

Δημοσίευσηαπό Ακρίδης Κατσαριδόπουλος » 26 Ιαν 2023, 17:17

Τουρκική γενοκτονία: Δίπλα στις «γενοκτονίες» των Ελλήνων της Aνατολής , και ως απάντηση στην «αναγνώρισή» τους από το ελληνικό κράτος , το Συμβούλιο Εθνικής Ασφαλείας της Τουρκίας εισηγήθηκε κι αυτό το 2001 την «αναγνώριση» της αντίστοιχης της αντίστοιχης «γενοκτονίας» των Τούρκων της Μικρασίας από τους Έλληνες εισβολείς, με «ημέρα μνήμης» την επέτειο της απόβασης στη Σμύρνη (15 Μαΐου). Σύμφωνα με τον αμερικανό δημογράφο Τζάστιν Μακάρθι, μεταξύ 1914 και 1922 «λείπουν» από τη Δυτική Μικρασία 1.246.068 Μουσουλμάνοι, απ' τους οποίους οι 640.000 εκτιμάται ότι «πέθαναν στην [ελληνική και βρετανική] ζώνη κατοχής στη διάρκεια του πολέμου». Ο αριθμός αυτός είναι κατά πάσα πιθανότητα υπερβολικός· ακόμη κι ο ημιεπίσημος Έλληνας στατιστικολόγος Αλέξανδρος Πάλλης υπολογίζει όμως ότι, στη διάρκεια του Α ́ Παγκόσμιου Πολέμου και μόνο, σε όλη την Τουρκία χάθηκαν 600.000 Μουσουλμάνοι.
0 .

Άβαταρ μέλους
Τλαξκαλτέκος
Extreme poster
Extreme poster
Δημοσιεύσεις: 3142

Re: Τούρκικη ιστορία

Δημοσίευσηαπό Τλαξκαλτέκος » 26 Ιαν 2023, 17:26

Ακρίδης Κατσαριδόπουλος έγραψε:Τουρκική γενοκτονία: Δίπλα στις «γενοκτονίες» των Ελλήνων της Aνατολής , και ως απάντηση στην «αναγνώρισή» τους από το ελληνικό κράτος , το Συμβούλιο Εθνικής Ασφαλείας της Τουρκίας εισηγήθηκε κι αυτό το 2001 την «αναγνώριση» της αντίστοιχης της αντίστοιχης «γενοκτονίας» των Τούρκων της Μικρασίας από τους Έλληνες εισβολείς, με «ημέρα μνήμης» την επέτειο της απόβασης στη Σμύρνη (15 Μαΐου). Σύμφωνα με τον αμερικανό δημογράφο Τζάστιν Μακάρθι, μεταξύ 1914 και 1922 «λείπουν» από τη Δυτική Μικρασία 1.246.068 Μουσουλμάνοι, απ' τους οποίους οι 640.000 εκτιμάται ότι «πέθαναν στην [ελληνική και βρετανική] ζώνη κατοχής στη διάρκεια του πολέμου». Ο αριθμός αυτός είναι κατά πάσα πιθανότητα υπερβολικός· ακόμη κι ο ημιεπίσημος Έλληνας στατιστικολόγος Αλέξανδρος Πάλλης υπολογίζει όμως ότι, στη διάρκεια του Α ́ Παγκόσμιου Πολέμου και μόνο, σε όλη την Τουρκία χάθηκαν 600.000 Μουσουλμάνοι.

Γενικά οι Τούρκοι είχαν πολλά θύματα στους πολέμους ( Ιταλοτουρκικός , Βαλκανικοί , Α΄ΠΠ ). Οι συνθήκες στον τουρκικό στρατό ήταν άθλιες. Γράφει ο καθηγητής Γιώργος Μαργαρίτης :

Γεγονός είναι ότι ο πληθυσμός της επικράτειας που αποτέλεσε την Τουρκία στα 1922 μειώθηκε από 14.100.000 σε 11.600.000 κατοίκους ανάμεσα στα 1911 και στα 1922. Δηλαδή συρρικνώθηκε κατά 2.500.000 ανθρώπους, παρά την έλευση πολύ μεγάλου αριθμού προσφύγων (μουσουλμάνων των Βαλκανίων, της Συρίας, της Αραβίας, της Ρωσίας κ.λπ.) και παρά τη φυσική δημογραφική ανάπτυξη του πληθυσμού . ΄Εχω την αίσθηση ότι ο προσδιορισμός της θρησκείας και της εθνότητας των θυμάτων είναι δευτερεύον ζήτημα. Η τουρκική εθνογένεση θεμελιώθηκε και αυτή σε ποταμούς αίματος, όπως συνήθως συμβαίνει στις εθνογενέσεις .
1 .
Τους μεν κενούς ασκούς το πνεύμα διίστησι , τους δε ανοήτους ανθρώπους το οίημα. ( Σωκράτης [ στον Στοβαίο ] )

Άβαταρ μέλους
Ακρίδης Κατσαριδόπουλος
Crazy poster
Crazy poster
Δημοσιεύσεις: 1140

Re: Τούρκικη ιστορία

Δημοσίευσηαπό Ακρίδης Κατσαριδόπουλος » 01 Φεβ 2023, 14:21

Οι Τούρκοι της Θράκης

Σε σύγκριση με τις άλλες μειονότητες, μεγαλύτερη αξιοπιστία και ακρίβεια έχουν οι αριθμοί που αναφέρονται στους Τούρκους και τους άλλους μουσουλμάνους της Θράκης. Δεν υπήρχαν ακόμη, τότε, λόγοι συσκότισης. Αντίθετα, η εξαίρεσή τους από την υποχρεωτική ανταλλαγή πληθυσμών συνεπαγόταν την καταμέτρησή τους και μάλιστα την έκδοση σχετικών πιστοποιητικών από την αρμόδια Μικτή Επιτροπή. Μέχρι το 1934, είχαν εκδοθεί συνολικά 106.000 τέτοια πιστοποιητικά. Σύμφωνα με την απογραφή του 1928, από το σύνολο αυτό 86.506 ήσαν Τούρκοι, 16.755 ήσαν Πομάκοι και οι υπόλοιποι 1.130 Τσιγγάνοι.

Όπως είδαμε, οι Τούρκοι και οι άλλοι μουσουλμάνοι της ελληνικής Θράκης εξαιρέθηκαν από την υποχρεωτική ανταλλαγή των πληθυσμών σε αντιστάθμισμα για την παραμονή ελληνικής μειονότητας στην Κωνσταντινούπολη. Με τις δύο συμμετρικές εξαιρέσεις, Ελλάδα και Τουρκία συμφώνησαν στην ουσία να ανταλλάξουν όχι πληθυσμούς, αλλά «ομήρους». Εφεξής, η μεταχείριση της μειονότητας στη μία χώρα θα αποτελούσε εγγύηση για τη μεταχείριση της αντίστοιχης μειονότητας στην άλλη.

Χρησιμοποιήθηκε (πολύ αργότερα) το οψιγενές επιχείρημα ότι δεν πρόκειται τάχα για εθνική μειονότητα, αλλά μόνο για θρησκευτική. Ότι πρόκειται δηλαδή μόνο για «Έλληνες μουσουλμάνους» και όχι για Τούρκους. Για τις εξαιρέσεις, όμως, ισχύει ό,τι ακριβώς ίσχυσε για τους ανταλλάξιμους. Στον ίδιο τον τίτλο της, η Σύμβαση της υποχρεωτικής ανταλλαγής κάνει λόγο περί ελληνικών και τουρκικών πληθυσμών (populations grecques et turques), ενώ και στο κείμενό της χρησιμοποιεί τους όρους «Έλληνες» και «Τούρκοι» (άρθρο 3). Πέρα όμως από το γράμμα της Σύμβασης, είναι πασίδηλο ότι η θρησκεία χρησίμεψε μόνο ως αντικειμενικό και μάλιστα αμάχητο τεκμήριο εθνικής ταυτότητας. Η ανταλλαγή έπρεπε να είναι υποχρεωτική, χωρίς να αφήνεται κανένα περιθώριο ατομικής επιλογής, ούτε απόκρυψης. Άλλωστε, με ποια λογική ένα καταρχήν ανεξίθρησκο κράτος, όπως η Ελλάδα, και ένα μαχητικά κοσμικό, όπως η κεμαλική Τουρκία, θα συναποφάσιζαν την ανταλλαγή θρησκευτικών αποκλειστικά μειονοτήτων και τον βίαιο ξεριζωμό σχεδόν δύο εκατομμυρίων ανθρώπων, με τις ευλογίες μάλιστα των Μεγάλων Δυνάμεων και της ΚτΕ;

Από άλλους λόγους πηγάζει ένας εύλογος δισταγμός να χαρακτηριστούν οι Τούρκοι της Θράκης εξαρχής ως εθνική μειονότητα. Μεταξύ τους επικρατούσαν οι Παλαιότουρκοι ή Παλαιομουσουλμάνοι, προσκολλημένοι στη θρησκευτική παράδοση και στο οθωμανικό παρελθόν. Η επιφυλακτική έως απροκάλυπτα εχθρική στάση τους απέναντι στην κεμαλική Τουρκία ισοδυναμούσε με αποξένωση και αποκοπή τους από το υπόλοιπο τουρκικό έθνος και το νέο του κράτος. Από την πλευρά του, το ελληνικό κράτος είχε κάθε συμφέρον να ενθαρρύνει αυτή την κατάσταση, όπως και έκανε αρχικά, προκαλώντας τις διαμαρτυρίες της Τουρκίας. Το ελληνικό κράτος είχε ουσιαστικά συμμαχήσει με τους Παλαιομουσουλμάνους ήδη από την εποχή που η Θράκη βρισκόταν υπό Διασυμμαχική Κατοχή (1919-20). Άλλωστε, μόνο ως θρησκευτική μειονότητα ήταν υποχρεωμένο από τη Συνθήκη της Λωζάνης να αναγνωρίζει τους Τούρκους μαζί με τους άλλους μουσουλμάνους της Θράκης μετά το 1923.

Τους Παλαιομουσουλμάνους ευνοούσε εξάλλου και η θέσπιση χωριστού «εκλογικού συλλόγου» από το 1923, δηλαδή ιδιαίτερης εκλογικής περιφέρειας για όλους τους μουσουλμάνους της Θράκης, που περιλάμβανε και τον και τον αγροτικό πληθυσμό των βουλγαρόφωνων Πομάκων, κατεξοχήν προσηλωμένων στη θρησκεία και στην παράδοση. Μέχρι το 1934, οι Τούρκοι και οι ομόθρησκοί τους της Θράκης εκπροσωπήθηκαν αποκλειστικά από Παλαιομουσουλμάνους βουλευτές (και έναν γερουσιαστή), που έβαλαν υποψηφιότητα αποκλειστικά ως Βενιζελικοί. Οι Αντιβενιζελικοί ούτε καν εμφάνισαν επίσημη υποψηφιότητα.

Ο αρμόδιος για τις μειονότητες Κ. Στυλιανόπουλος έγραφε στις αρχές του 1930 ότι είχαν πολλαπλασιαστεί οι αποδεχόμενοι τις κεμαλικές μεταρρυθμίσεις.

...και εμφανίζονται ήδη οι Παλαιομουσουλμάνοι ως μειονοψηφία επικαλουμένη την προστασίαν μας προς διάσωσιν των πατρίων. Συμφέρει άραγε ν' αφίσωμεν αυτούς να σβύσουν συν τω χρόνω ως ασήμαντος μειονοψηφία απορροφώμενοι από τους λεγομένους Κεμαλικούς ή μάλλον να ευνοήσωμεν εκ του αφανούς αγώνα παρόμοιον περίπου προς των εν Μακεδονία σχισματικών και Πατριαρχικών;

Ωστόσο, στον βωμό της ελληνοτουρκικής προσέγγισης που επιχείρησε υπεραισιόδοξα ο Βενιζέλος το 1928-30, θυσιάστηκε η μέχρι τότε πολιτική και πολλά ερείσματά της. Με απαίτηση της Άγκυρας, απομακρύνθηκαν από τη Θράκη οι προγραμμένοι αντικεμαλικοί που είχαν καταφύγει εκεί, με επικεφαλής τον προτελευταίο ανώτατο θρησκευτικό ηγέτη (σεϊχουλισλάμη) του οθωμανικού καθεστώτος. Αναβαθμίστηκε επιπλέον το προξενικό γραφείο της Κομοτηνής σε κανονικό τουρκικό προξενείο. Εκ μέρους της Ελλάδας, δεν μπορούσε να υπάρξει επισημότερη παραδοχή ότι η Τουρκία δικαιούται να ενδιαφέρεται για ομοεθνείς της (και όχι βέβαια για «ομόθρησκους»). Έγινε επίσης αποδεκτή η εφαρμογή καίριων κεμαλικών μεταρρυθμίσεων, όπως του λατινικού αλφαβήτου.

Από τη στιγμή εκείνη είχε πλέον δρομολογηθεί ανεπιστρεπτί η σταδιακή μετατροπή του μουσουλμανικού πληθυσμού σε κανονική εθνική μειονότητα, με την προσχώρηση όχι μόνο Τούρκων αλλά, στη συνέχεια, και Πομάκων στον τουρκικό εθνικισμό. Το 1931, ο Στυλιανόπουλος διαπίστωνε ότι είχαν ενισχυθεί οι Κεμαλικοί, ενώ οι Παλαιομουσουλμάνοι «κατεπτοήθησαν» διαπιστώνοντας ότι δεν μπορούν πια να υπολογίζουν στο ελληνικό κράτος και στην ιδιαίτερη υποστήριξή του, όπως πριν, ιδίως μετά την απομάκρυνση των προγραμμένων αντικεμαλικών ως «ανεπιθυμήτων».
1 .

Άβαταρ μέλους
Ακρίδης Κατσαριδόπουλος
Crazy poster
Crazy poster
Δημοσιεύσεις: 1140

Re: Τούρκικη ιστορία

Δημοσίευσηαπό Ακρίδης Κατσαριδόπουλος » 04 Φεβ 2023, 16:52

1 .

Άβαταρ μέλους
Ακρίδης Κατσαριδόπουλος
Crazy poster
Crazy poster
Δημοσιεύσεις: 1140

Re: Τούρκικη ιστορία

Δημοσίευσηαπό Ακρίδης Κατσαριδόπουλος » 05 Φεβ 2023, 16:01




0 .


Επιστροφή σε “Ιστορία”