ΕΛΛΗΝΕΣ - ΑΙΓΥΠΤΙΟΙ, ΕΝΑΣ ΛΑΟΣ, ΜΙΑ ΦΥΛΗ, ΜΙΑ ΠΑΤΡΙΔΑ

Θέματα ιστορικού και αρχαιολογικού ενδιαφέροντος.
Άβαταρ μέλους
Adminović
Sloboda Narodu
Sloboda Narodu
Δημοσιεύσεις: 14298
Τοποθεσία: F.R. Liberland

Re: ΕΛΛΗΝΕΣ - ΑΙΓΥΠΤΙΟΙ, ΕΝΑΣ ΛΑΟΣ, ΜΙΑ ΦΥΛΗ, ΜΙΑ ΠΑΤΡΙΔΑ

Δημοσίευσηαπό Adminović » 14 Φεβ 2020, 18:33

Η κα υπουργός διαβάζει elefthero.net και Maršal Adminović.... :xex4:

Ιδιαίτερα θερμά υποδέχτηκε η υπουργός Διασποράς και Μεταναστευτικής Πολιτικής της Αιγύπτου κ. Ναμπίλα Μάκραμ, τον υφυπουργό Εξωτερικών αρμόδιο για τον Απόδημο Ελληνισμό κ. Κώστα Βλάση, ο οποίος τη συνάντησε στο Κάιρο, στο πλαίσιο της 4ήμερης περιοδείας του στην Αίγυπτο.

[....]

«Επιθυμούμε να ενισχύσουμε όσο μπορούμε περισσότερο το πρόγραμμα «ΝΟΣΤΟΣ», τόνισε η κ. Μάκραμ, ενώ αναφερόμενη στην κοινή συνεργασία Ελλάδας, Αιγύπτου και Κύπρου είπε ότι «είμαστε ένας λαός, έχουμε μία παράδοση, μοιραζόμαστε την ίδια ιστορία, έχουμε την ίδια καρδιά, το ίδιο πνεύμα, είμαστε το ίδιο χέρι. Και αυτό πρέπει να το γνωρίζουν και οι νέες γενιές».


0 .

Άβαταρ μέλους
mister spooky
Basic poster
Basic poster
Δημοσιεύσεις: 843

Re: ΕΛΛΗΝΕΣ - ΑΙΓΥΠΤΙΟΙ, ΕΝΑΣ ΛΑΟΣ, ΜΙΑ ΦΥΛΗ, ΜΙΑ ΠΑΤΡΙΔΑ

Δημοσίευσηαπό mister spooky » 14 Φεβ 2020, 19:28

Adminović έγραψε:Η κα υπουργός διαβάζει elefthero.net και Maršal Adminović.... :xex4:

Ιδιαίτερα θερμά υποδέχτηκε η υπουργός Διασποράς και Μεταναστευτικής Πολιτικής της Αιγύπτου κ. Ναμπίλα Μάκραμ, τον υφυπουργό Εξωτερικών αρμόδιο για τον Απόδημο Ελληνισμό κ. Κώστα Βλάση, ο οποίος τη συνάντησε στο Κάιρο, στο πλαίσιο της 4ήμερης περιοδείας του στην Αίγυπτο.

[....]

«Επιθυμούμε να ενισχύσουμε όσο μπορούμε περισσότερο το πρόγραμμα «ΝΟΣΤΟΣ», τόνισε η κ. Μάκραμ, ενώ αναφερόμενη στην κοινή συνεργασία Ελλάδας, Αιγύπτου και Κύπρου είπε ότι «είμαστε ένας λαός, έχουμε μία παράδοση, μοιραζόμαστε την ίδια ιστορία, έχουμε την ίδια καρδιά, το ίδιο πνεύμα, είμαστε το ίδιο χέρι. Και αυτό πρέπει να το γνωρίζουν και οι νέες γενιές».



Σιγά την ανακάλυψη βρε, εβραίως γνωστά είναι.
0 .

Άβαταρ μέλους
Τλαξκαλτέκος
Extreme poster
Extreme poster
Δημοσιεύσεις: 3142

Re: ΕΛΛΗΝΕΣ - ΑΙΓΥΠΤΙΟΙ, ΕΝΑΣ ΛΑΟΣ, ΜΙΑ ΦΥΛΗ, ΜΙΑ ΠΑΤΡΙΔΑ

Δημοσίευσηαπό Τλαξκαλτέκος » 14 Φεβ 2020, 20:31

Αφού ήταν ένας λαός πώς και δεν τους άφηναν να συμμετάσχουν στους Ολυμπιακούς Αγώνες ; :laugh1:

Γράφει ο περιηγητής Παυσανίας για τους αιγυπτιολάγνους :

Ἕλληνες δὲ ἄρα εἰσὶ δεινοὶ τὰ ὑπερόρια ἐν θαύματι τίθεσθαι μείζονι ἢ τὰ οἰκεῖα, ὁπότε γε ἀνδράσιν ἐπιφανέσιν ἐς συγγραφὴν πυραμίδας μὲν τὰς παρὰ Αἰγυπτίοις ἐπῆλθεν ἐξηγήσασθαι πρὸς τὸ ἀκριβέστατον, θησαυρὸν δὲ τὸν Μινύου καὶ τὰ τείχη τὰ ἐν Τίρυνθι οὐδὲ ἐπὶ βραχὺ ἤγαγον μνήμης, οὐδὲν ὄντα ἐλάττονος θαύματος.

Οι Έλληνες είναι, φαίνεται, δεινοί να λογαριάζουν περισσότερο τα αξιοθαύμαστα που υπάρχουν έξω από τη χώρα τους κι όχι του τόπου τους. Έτσι διακεκριμένοι συγγραφείς περιέγραψαν λεπτομερέστατα τις πυραμίδες των Αιγυπτίων , ενώ δεν έκαναν τον παραμικρό λόγο για τον θησαυρό του Μινύα και για τα τείχη της Τίρυνθας που είναι εξίσου αξιοθαύμαστα.

http://www.perseus.tufts.edu/hopper/tex ... ection%3D5
0 .
Τους μεν κενούς ασκούς το πνεύμα διίστησι , τους δε ανοήτους ανθρώπους το οίημα. ( Σωκράτης [ στον Στοβαίο ] )

Άβαταρ μέλους
Ακρίδης Κατσαριδόπουλος
Crazy poster
Crazy poster
Δημοσιεύσεις: 1139

Re: ΕΛΛΗΝΕΣ - ΑΙΓΥΠΤΙΟΙ, ΕΝΑΣ ΛΑΟΣ, ΜΙΑ ΦΥΛΗ, ΜΙΑ ΠΑΤΡΙΔΑ

Δημοσίευσηαπό Ακρίδης Κατσαριδόπουλος » 14 Ιούλ 2020, 16:16

EGYPT THE BIRTHPLACE OF GREEK DECORATIVE ART.

A SCHOLAR of no less distinction than the late Sir Richard Burton wrote the other day of Egypt as "the inventor of the alphabet, the cradle of letters, the preacher of animism and metempsychosis, and, generally, the source of all human civilization." This is a broad statement; but it is literally true. Hence the irresistible fascination of Egyptology–a fascination which is quite unintelligible to those who are ignorant of the subject. I have sometimes been asked, for instance, how it happens that I–erewhile a novelist, and therefore a professed student of men and manners as they are–can take so lively an interest in the men and manners of five or six thousand years ago. But it is precisely because these men of five or six thousand years ago had manners, a written language, a literature, a school of art, and a settled government that we find them so interesting. Ourselves the creatures of a day, we delight in studies which help us to realize that we stand between the eternity of the past and the eternity of the future. Hence the charm of those sciences which unfold to us, page by page, the unwritten records of the world we live in. Hence the eagerness with which we listen to the Story of Creation as told by the geologist and the paleontologist. [Page 159]

But the history of Man, and especially of civilized man, concerns us yet more nearly; and the earliest civilized man of whom we know anything is the ancient Egyptian.

From the moment when he emerges–a shadowy figure–from the mists of the dawn of history, he is seen to have a philosophical religion, a hierarchy, and a social system. How many centuries, or tens of centuries, it took him to achieve that result we know not. Of the time when he was yet a savage we detect no trace. His faintest, farthest footprint on the sands of Time bears the impress of a sandal.

To this nation which first translated sounds into signs, and made use of those signs to transmit the memory of its deeds to future generations, we naturally turn for the earliest information of other races; nor do we so turn in vain.

Before they have any writing or any history of their own, we meet with the Ethiopians, the Libyans, the Phoenicians, the Babylonians, the Assyrians, in the hieroglyphic inscriptions of ancient Egypt. And in these inscriptions, graven on the storied walls of temples and pylons older by a thousand years than the opening chapters of classical history, we also find the first–the very first–mention of the people of Greece and Italy.

It would be difficult to find a more interesting subject of inquiry than the relations of prehistoric Greece to Egypt, or than to measure, as far as possible, the extent of that debt which the early Greeks owed to the teaching and example of the ancient Egyptians.

The history of Greece and the Greeks, as told by themselves, may be said to begin with the first recorded Olympiad, seven hundred and seventy-six years before the Christian era. It is at this point that we begin to draw the line between fable and fact. But the first mention of the Greeks upon the monuments of Egypt goes back some seventeen centuries earlier, to a rock-cut tablet of the time of Sankhara, a Theban King of the Eleventh Dynasty who reigned about two thousand five hundred years before Christ. They appear in this memorable inscription as the "Hanebu"– [Page 160] that is to say, "the people of all coasts and islands ;" thereby meaning the coast-folk of Greece and Asia Minor, and the islanders of the Ægean. Now, it is a very interesting fact that "Hanebu," as a generic name for these same tribes, is exactly paralleled by the Hebrew "îyê haggôîm," which is used not only by the prophets, but earlier still in the Mosaic books, where it is said of the sons of Yavan, (41) in the tenth chapter of Genesis, "Of these were the isles of the nations divided in their lands." The Revised Version, here quoted, gives an alternative reading of "coastlands" for islands; "Hanebu" and "îyê haggôîm," being strictly capable of both interpretations. After this, we hear no more of the early Greeks in Egypt till they reappear as the Danai or Danæans, some twelve or thirteen hundred years later, in the reign of Thothmes III. Now, Thothmes III. was the Alexander of ancient Egyptian history. He conquered the known world of his day; he carved the names of six hundred and twenty-eight vanquished nations and captured cities on the walls of Karnak; and he set up a tablet of Victory in the Great Temple. It is in this famous tablet, engraved with the oldest heroic poem known to science, that we find the Greeks mentioned for the second time in Egyptian history.

"I came!" says the Great God Amen, addressing the King, who is represented at the top of the tablet in an attitude of worship, "I came! I gave thee might to fell those who dwell in their islands. Those also who live in the midst of the sea hear thy war-cry and tremble ! The isles of the Danai are in the power of thy will !"

That they are now called Danai or descendants of Danaos, the traditional King of Argolis, is a point to be noted; for it shows that these barbarian Greeks had already a legendary lore of their own. And it does more than this. It shows that in the time of Thothmes III., although we are still distant some eight hundred years from the presumed date of the "Iliad," the name of Danæans (like that of Achæans somewhat later) was already applied in the Homeric sense to the whole Hellenic race. According to no other interpretation [Page 161] could the Danai, who were originally but a small tribe settled on the mainland in Argolis, be described as "those who dwell in their islands." Danai, however, which is a transcription from the Greek, did not supersede "Hanebu," which is pure Egyptian. We accordingly find "Hanebu" again employed about two hundred years later in a colossal bas-relief group of Pharaoh Horemheb and his prisoners of war, among whom may be seen a gang of captive "Hanebu"–men and women–with their race-name inscribed against them. The heads of the men are defaced, but the profile of one woman is yet perfect; and that profile is the earliest portrait of a Greek in the world. The eye is defaced; but the delicate outline of the features is yet uninjured. She wears one long ringlet (presumably one on each side ); and this ringlet is a characteristic feature of female heads in archaic Greek art. It may therefore be assumed that it was a national fashion from the earliest period. I may as well add that the word "Hanebu," as a generic term for the Hellenes, whether Asiatic or European, survived till the time of the Ptolemies, when the Greeks ruled in Egypt. Native Egyptian scribes of that comparatively modern age used it to denote the governing race, just as their remote fore-fathers had used it to denote Greek barbarians taken in battle.

http://www.digital.library.upenn.edu/wo ... ohs-5.html
1 .

Άβαταρ μέλους
Τλαξκαλτέκος
Extreme poster
Extreme poster
Δημοσιεύσεις: 3142

Re: ΕΛΛΗΝΕΣ - ΑΙΓΥΠΤΙΟΙ, ΕΝΑΣ ΛΑΟΣ, ΜΙΑ ΦΥΛΗ, ΜΙΑ ΠΑΤΡΙΔΑ

Δημοσίευσηαπό Τλαξκαλτέκος » 16 Οκτ 2020, 11:35

Ο Ραμσής Β΄ πολεμά κατά των Χετταίων.
Εικόνα
Ο Ραμσής Β΄ πολεμά κατά των Νουβίων
Εικόνα

Ο Τουταγχαμών με την σύζυγό του ( 1360 π.Χ. )
Εικόνα

Όπως το βασιλικό αξίωμα ήταν κληρονομικό , έτσι σιγά σιγά έγιναν και τα υπόλοιπα αξιώματα κληρονομικά στην Αίγυπτο. Δημιουργήθηκαν δυναστείες αξιωματούχων , ιδιαίτερα στο Νέο Βασίλειο και την Λιβυκή Περίοδο. Επίσης οι τοπικοί διοικητές αντέγραφαν την βασιλική διοίκηση σε μικρότερη κλίμακα , έχοντας δικούς τους οικονόμους , ιερείς και υπασπιστές. ( Περιοδικό Ιστορικές Σελίδες , Οκτώβριος 2006 )

Ώρος, ο γερακόμορφος θεός της Κάτω ( Βόρειας ) Αιγύπτου
Εικόνα

Σηθ , ο τσακαλόμορφος θεός της Άνω ( Νότιας / Ορεινής ) Αιγύπτου.
Εικόνα
0 .
Τους μεν κενούς ασκούς το πνεύμα διίστησι , τους δε ανοήτους ανθρώπους το οίημα. ( Σωκράτης [ στον Στοβαίο ] )

Άβαταρ μέλους
Ακρίδης Κατσαριδόπουλος
Crazy poster
Crazy poster
Δημοσιεύσεις: 1139

Re: ΕΛΛΗΝΕΣ - ΑΙΓΥΠΤΙΟΙ, ΕΝΑΣ ΛΑΟΣ, ΜΙΑ ΦΥΛΗ, ΜΙΑ ΠΑΤΡΙΔΑ

Δημοσίευσηαπό Ακρίδης Κατσαριδόπουλος » 16 Οκτ 2020, 11:41

Οι σημερινοί Αιγύπτιοι είναι απόγονοι των αρχαίων;
0 .

Άβαταρ μέλους
Τλαξκαλτέκος
Extreme poster
Extreme poster
Δημοσιεύσεις: 3142

Re: ΕΛΛΗΝΕΣ - ΑΙΓΥΠΤΙΟΙ, ΕΝΑΣ ΛΑΟΣ, ΜΙΑ ΦΥΛΗ, ΜΙΑ ΠΑΤΡΙΔΑ

Δημοσίευσηαπό Τλαξκαλτέκος » 16 Οκτ 2020, 11:57

Ακρίδης Κατσαριδόπουλος έγραψε:Οι σημερινοί Αιγύπτιοι είναι απόγονοι των αρχαίων;

Για τους Κόπτες ( χριστιανοί μονοφυσίτες και ξεπερνούν τα 10 εκατ. σε συνολικό πληθυσμό 95 εκατ. ) που αποτελούν το 15 % των Αιγυπτίων μπορείς να πεις πως υπάρχει γλωσσολογική συνέχεια γιατί η θρησκευτική κοπτική γλώσσα που χρησιμοποιούν στην λειτουργική τους ( και λιγότερο στην καθημερινή ομιλία - μιλιόταν όμως πολύ ως τον 17ο αι. ) είναι απόγονος της αρχαίας χαμιτικής αιγυπτιακής γλώσσας . ( Το κοπτικό αλφάβητο έχει προέλθει απ' το ελληνικό ).

Στην Αίγυπτο υπάρχουν και 500.000 χριστιανοί ορθόδοξοι. Από αυτούς οι 5.000 είναι Έλληνες. :ailadara:
0 .
Τους μεν κενούς ασκούς το πνεύμα διίστησι , τους δε ανοήτους ανθρώπους το οίημα. ( Σωκράτης [ στον Στοβαίο ] )

Άβαταρ μέλους
Ακρίδης Κατσαριδόπουλος
Crazy poster
Crazy poster
Δημοσιεύσεις: 1139

Re: ΕΛΛΗΝΕΣ - ΑΙΓΥΠΤΙΟΙ, ΕΝΑΣ ΛΑΟΣ, ΜΙΑ ΦΥΛΗ, ΜΙΑ ΠΑΤΡΙΔΑ

Δημοσίευσηαπό Ακρίδης Κατσαριδόπουλος » 18 Ιούλ 2022, 11:24

Η καταραμένη «Μαύρη Αθηνά»

Πριν από 33 χρόνια κυκλοφορούσε ένα βιβλίο που προκάλεσε μια από τις πιο μεγάλες αντιπαραθέσεις ανάμεσα στους ερευνητές της ελληνικής αρχαιότητας. Το βιβλίο ήταν η «Μαύρη Αθηνά. Οι αφροασιατικές ρίζες του κλασικού πολιτισμού. Τόμος 1: Η κατασκευή της Αρχαίας Ελλάδας 1785-1985» και ο συγγραφέας ήταν ο Μάρτιν Μπερνάλ. Ο συγγραφέας, δεν προερχόταν από την Κλασική Αρχαιολογία και τις Κλασικές Σπουδές, αλλά ήταν σινολόγος.

Ωστόσο, το βιβλίο έδειχνε να είναι αποτέλεσμα εκτεταμένης συγκέντρωσης υλικού, κάτι που αποδείχτηκε όταν εκδόθηκαν οι δύο επόμενοι τόμοι που περιλάμβαναν την αρχαιολογική και τη γλωσσολογική τεκμηρίωση. Το βιβλίο παραδόξως δεν μεταφράστηκε ποτέ στα ελληνικά, παρότι συζητήθηκε εκτεταμένα, ενώ μεταφράστηκαν βιβλία που του ασκούσαν δριμεία κριτική.

Η βασική υπόθεση του Μπερνάλ ήταν η ακόλουθη. Για αιώνες θεωρείτο σχεδόν αυτονόητο ότι αυτό που συνηθίζουμε να ονομάζουμε αρχαιοελληνικό πολιτισμό ήταν αποτέλεσμα πολύ μεγάλων και καθοριστικών επιδράσεων από την Αίγυπτο, συνολικά την Αφρική αλλά και την ευρύτερη περιοχή της Ανατολικής Μεσογείου (Φοίνικες κ.λπ.). Η αντίληψη αυτή για την προέλευση του αρχαίου πολιτισμού, που αποτυπωνόταν και σε μεγάλο μέρος της μυθολογίας, αποτελούσε για τον Μπερνάλ το «Αρχαίο μοντέλο».

Σε αυτό αντιπαραθέτει αυτό που ονομάζει «Αρειο μοντέλο», που δίνει έμφαση στην ινδοευρωπαϊκή καταγωγή και παρουσιάζει την εξέλιξη του ελληνικού πολιτισμού ως κάτι διακριτό από αφροασιατικές παραδόσεις στις οποίες παρέπεμπε το «Αρχαίο μοντέλο». Για τον Μπερνάλ η ανάδυση του «Αρειου μοντέλου» δεν ήταν άσχετη με τις εξελίξεις του 19ου αιώνα, την ανάδυση της αποικιοκρατίας, του ιμπεριαλισμού, του αντισημιτισμού και την έμφαση σε μια αφήγηση που θα συνέδεε την Ευρώπη με μια «λευκή» Ελληνική Αρχαιότητα.

Το βιβλίο του Μπερνάλ προκάλεσε αίσθηση. Από τη μια αγκαλιάστηκε από όσες και όσους αναζητούσαν μια απο-αποικιακή οπτική, ενώ συναντήθηκε και με την προσπάθεια να τονιστεί η σημασία της αφρικανικής ιστορίας και πολιτισμού. Από την άλλη, μεγάλο μέρος των ειδικών στις Κλασικές Σπουδές θα αντιδράσουν έντονα, θεωρώντας ότι αυτή η «πολυπολιτισμική» και – κατά τη γνώμη τους – «αφροκεντρική» αντίληψη της ελληνικής αρχαιότητας υπονόμευε τη βαρύτητά της στην ιστορία του πολιτισμού.

Αλλωστε, είμαστε στη δεκαετία του 1990 και την κορύφωση των μεγάλων αντιπαραθέσεων στα αμερικανικά πανεπιστήμια ως προς την κεντρικότητα του «Δυτικού Κανόνα» στις ανθρωπιστικές σπουδές και την αναμέτρηση με την κληρονομιά του ρατσισμού και της αποικιοκρατίας στην ακαδημία, μια αντιπαράθεση που συνεχίζεται ακόμη και που εκφάνσεις της μπορούμε να δούμε σε ζητήματα όπως η συζήτηση για τα αγάλματα και τα μνημεία από το παρελθόν, της δουλείας και των φυλετικών διακρίσεων.

Το ίδιο το βιβλίο του Μπερνάλ σε ορισμένα σημεία του έδινε αφορμές για να δεχτεί επιθέσεις. Είχε μια τάση να διαβάζει τα μυθολογικά στοιχεία ως άμεσες ιστορικές αναφορές, ενώ κάποια από τα επιμέρους αρχαιολογικά δεδομένα θα μπορούσαν να αμφισβητηθούν. Ομως, σε αρκετές από τις επιθέσεις εναντίον του ήταν εμφανής η υπεράσπιση μιας «καθαρής» ελληνικής αρχαιότητας, με πεπερασμένες επιδράσεις από άλλους πολιτισμούς και με εμφανή την πρόθεση να διατηρηθεί ένα ιστορικό και πολιτισμικό συνεχές ανάμεσα στην ελληνική και ρωμαϊκή αρχαιότητα και αυτό που θα λέγαμε φιλελεύθερη δημοκρατική κουλτούρα της Δύσης.

Ωστόσο, ο πυρήνας του βιβλίου και της έρευνας του Μπερνάλ έθετε κρίσιμα ερωτήματα για τη σχέση ανάμεσα σε ιστορία, αρχαιολογία, πολιτική και ιδεολογία. Δύσκολα μπορεί να διαφωνήσει κανείς με τη βασική του υπόθεση εργασίας ότι όντως σε μια εποχή που διαμορφωνόταν η έννοια της «λευκής φυλής» και της υποτιθέμενης «ανωτερότητάς της», αυτό είχε επιπτώσεις και στον τρόπο με τον οποίο κατασκευαζόταν μια εκδοχή της Αρχαίας Ελλάδας που μπορούσε να συνάδει με αυτή την αποικιοκρατική οπτική. Δεν είναι άλλωστε τυχαίο ότι η προσπάθεια κατασκευής «εθνικού αφηγήματος» στο νεαρό νεοελληνικό κράτος θα υιοθετήσει μέρος αυτής της κατασκευασμένης εκδοχής «αρχαιότητας».

Στην πραγματικότητα και ανεξαρτήτως των όποιων αδυναμιών είχε το βιβλίο του Μπερνάλ, η επιστημονική έρευνα και η μελέτη των οικονομικών και πολιτιστικών αλληλεπιδράσεων σε μια ευρύτερη περιοχή του ελλαδικού χώρου, του Αιγαίου, των παραλίων της Μεσογείου, της σημερινής Μέσης Ανατολής, της Αιγύπτου, δείχνει τον τρόπο που οι μεγάλοι πολιτισμοί ήταν ακριβώς αποτελέσματα συναντήσεων, αποτελούσαν σταυροδρόμια, διαψεύδοντας μεταγενέστερους εθνικούς μύθους και ιστορικά διαμορφωμένες αντιλήψεις «εθνικής ιδιοσυστασίας». Και αυτό είναι σίγουρα μια αναγκαία και χειραφετητική διόρθωση όχι μόνο απέναντι στην υποταγή της ιστορικής και αρχαιολογικής έρευνας σε πολιτικές και ιδεολογικές σκοπιμότητες αλλά και απέναντι στην επίμονη και διαβρωτική επίδραση του εθνικισμού σε πλήθος πλευρών της κοινωνικής ζωής.

Μεγάλο μέρος της αισθητικής πρόσληψης της ελληνικής αρχαιότητας στηρίχτηκε στην αντίληψη ενός πολιτισμού που χρησιμοποιούσε εκτεταμένα το λευκό χρώμα, ιδίως ως προς τα αρχιτεκτονικά μέλη και τον γλυπτό διάκοσμο. Βέβαια, αυτή η αντίληψη της κυριαρχίας του λευκού στηριζόταν σε μια παρανόηση. Στην αρχαιότητα ούτε τα αγάλματα ούτε πολλά αρχιτεκτονικά μέλη ήταν λευκά. Είχαν έντονα χρώματα, που απλώς με το πέρασμα των αιώνων ξεθώριασαν δίνοντας την εικόνα μιας πλασματικής λευκότητας.

https://www.in.gr/2020/07/06/apopsi/kat ... thina/amp/
0 .

Άβαταρ μέλους
Τλαξκαλτέκος
Extreme poster
Extreme poster
Δημοσιεύσεις: 3142

Re: ΕΛΛΗΝΕΣ - ΑΙΓΥΠΤΙΟΙ, ΕΝΑΣ ΛΑΟΣ, ΜΙΑ ΦΥΛΗ, ΜΙΑ ΠΑΤΡΙΔΑ

Δημοσίευσηαπό Τλαξκαλτέκος » 18 Ιούλ 2022, 12:21

Ακρίδης Κατσαριδόπουλος έγραψε:Το ίδιο το βιβλίο του Μπερνάλ σε ορισμένα σημεία του έδινε αφορμές για να δεχτεί επιθέσεις.

Αν θυμάμαι καλά έλεγε πως ο Αριστοτέλης ήταν ένας ψευδο - σοφός που κατάκλεψε την βιβλιοθήκη της Αλεξάνδρειας. Και η Λέφκοβιτς πολύ απλά του απάντησε πως ο Αριστοτέλης είχε πεθάνει πριν την ίδρυση της Βιβλιοθήκης. :laugh1:
0 .
Τους μεν κενούς ασκούς το πνεύμα διίστησι , τους δε ανοήτους ανθρώπους το οίημα. ( Σωκράτης [ στον Στοβαίο ] )

Άβαταρ μέλους
Ακρίδης Κατσαριδόπουλος
Crazy poster
Crazy poster
Δημοσιεύσεις: 1139

Re: ΕΛΛΗΝΕΣ - ΑΙΓΥΠΤΙΟΙ, ΕΝΑΣ ΛΑΟΣ, ΜΙΑ ΦΥΛΗ, ΜΙΑ ΠΑΤΡΙΔΑ

Δημοσίευσηαπό Ακρίδης Κατσαριδόπουλος » 02 Φεβ 2023, 22:45

Εικόνα
1 .


Επιστροφή σε “Ιστορία”