http://users.uoa.gr/~nektar/arts/tribut ... nia/02.htm
ΙΩΑΝΝΗ ΤΖΕΤΖΗ (12ος αι.)
Καὶ Σκύθην Σκύθαις εὕροις με, Λατῖνον τοῖς Λατίνοις
καὶ πᾶσιν ἄλλοις ἔθνεσιν ὡς ἕνα γένους τούτων.
Καὶ Σκύθην ἀσπαζόμενος οὕτω προσαγορεύω:
[καλὴ ἡμέρα σου, αὐθέντριά μου, καλὴ ἡμέρα σου, αὐθέντα μου]
σαλαμαλὲκ ἀλτὴ σαλαμαλὲκ ἀλτοῦγεπ.
Τοῖς Πέρσαις πάλιν περσικῶς οὕτω προσαγορεύω:
[καλὴ ἡμέρα σου, ἀδελφέ, ποῦ ὑπάγεις, πόθεν εἶσαι, φίλε;]
ἀσὰν χαΐς κουρούπαρζα χαντάζαρ χαραντάση.
Τῷ δὲ Λατίνῳ προσφωνῶ κατὰ Λατίνων γλῶσσαν:
[καλῶς ἦλθες, αὐθέντα μου, καλῶς ἦλθες, ἀδελφέ.]
βένε βενέστι δόμινε, βένε βενέσι φράτερ,
[πόθεν εἶσαι καὶ ἀπὸ ποίου θέματος ἦλθες;]
οὖνδε ἒς ἒτ δεκούαλε προβίντζια βενέστι;
[πῶς, ἀδελφέ, ἦλθες εἰς ταύτην τὴν πόλιν;]
κόμοδο, φράτερ, βενέστι ἰνίσταμ τζιβιτάτεμ;
[πεζός, καβαλλάριος, διὰ θαλάσσης, θέλεις ἀργῆσαι;]
πεδόνε, καβαλλάριους, περμάρε, βὶς μοράρε;
Τοῖς Ἀλανοῖς προσφθέγγομαι κατὰ τὴν τούτων γλῶσσαν:
[καλὴ ἡμέρα σου, αὐθέντα μου, ἀρχόντισσα, πόθεν εἶσαι;]
ταπαγχὰς μέσφιλι χσινὰ κορθὶ καντά, καὶ τἄλλα.
ἂν δ᾿ ἔχει Ἀλάνισσα παπᾶν φίλον, ἀκοῦσαις ταῦτα:
[οὐκ αἰσχύνεσαι, αὐθέντριά μου,νὰ γαμῇ τὸ μουνίν σου παπᾶς; ]
τὸ φάρνετζ κίντζι μέσφιλι καὶτζ φουὰ σαοῦγγε.
Τοῖς δ᾿ Ἄραψιν ὡς Ἄραψιν ἀραβικῶς προσλέγω:
[ποῦ ὑπάγεις, πόθεν εἶσαι, αὐθέντριά μου; αὐθέντα μου, καλὴ ἡμέρα σου]
ἀλενταμὸρ μενένεντε σιτὴ μουλὲ σεπάχα.
Πάλιν τοῖς Ρῶς ὡς ἔχουσιν ἔθος προσαγορεύω:
[ὑγίαινε, ἀδελφέ, ἀδελφίτζα, καλὴ ἡμέρα σου]
τὸ σδρᾶ<στε>, βράτε, σέστριτζα, καὶ δόβρα δένη λέγων:
τοῖς δ᾿ ἄρ᾿ Ἑβραίοις προσφυῶς ἑβραϊκῶς προσλέγω:
[μεμαγευμένε οἶκε στόμα φάραγγα καταπίνων μυίας τυφλὲ ]
μεμακωμένε βὴθ φαγὴ βεελζεβοὺλ τιμαῖε
[Ἑβραῖε λίθε, ὁ Κύριος ἦλθεν, ἀστραπὴ εἰς τὴν κεφαλήν σου]
ἔβερ ἐργάμ, μαρὰν ἀθά, βεζὲκ εἰς τὸ χωθάρ σου.
οὕτω τοῖς πᾶσι προσλαλῶ πρόσφορα καὶ πρεπώδη
καλλίστης ἔργον ἐγνωκὼς οἰκονομίας τοῦτο.
-
- Ενεργά Θέματα
-
-
- από Προέλλην » 50 λεπτά πριν Μετεκλογικές εξελίξεις στο ΠΑΣΟΚ, aka η πορεία προς το 30% Απαντήσεις 96 Προβολές 1556
- από Προέλλην » 59 λεπτά πριν Ισραηλ Απαντήσεις 451 Προβολές 16471
- από Τλαξκαλτέκος » Χθες, 23:53 Διάφορα Θέματα και Ιστορίες. Απαντήσεις 379 Προβολές 46444
- από Προέλλην » Χθες, 17:32 Βγήκε ο Κασσέλαρος; Απαντήσεις 439 Προβολές 12412
- από Προέλλην » Χθες, 16:28 Ασφαλιστικό - ο επόμενος γόρδιος δεσμός που θα πρέπει να λυθεί Απαντήσεις 1 Προβολές 14
- από Ακρίδης Κατσαριδόπουλος » Χθες, 12:05 "Αγωνιστές του 21" Απαντήσεις 395 Προβολές 44381
- από Ραν ταν πλαν » Χθες, 11:32 Πώς φαντάζεστε τους χρήστες; Απαντήσεις 187 Προβολές 16074
- από Τλαξκαλτέκος » Χθες, 10:19 Βυζαντινή ιστορία Απαντήσεις 78 Προβολές 8291
- από Προέλλην » Χθες, 09:50 Ο Πούτιν ειρωνεύεται τους Δυτικούς: «Τι ώρα θα γινόταν η εισβολή στην Ουκρανία;» Απαντήσεις 9349 Προβολές 226463
- από Προέλλην » Χθες, 09:37 Παρατηρητήριο ελληνικής οικονομίας Απαντήσεις 155 Προβολές 10948
- από Προέλλην » Χθες, 09:31 Τέμπη: Εξώδικο της Καρυστιανού στα αδέλφια Πλακιά Απαντήσεις 3 Προβολές 68
- από Προέλλην » Χθες, 09:30 Μετεκλογικές εξελίξεις στο ναυάγιο του σύριζα, aka η πορεία προς το 3% Απαντήσεις 321 Προβολές 11986
- από pluton » 05 Οκτ 2024, 19:11 Η "Κολομβία" της Ευρώπης Απαντήσεις 34 Προβολές 390
- από Προέλλην » 04 Οκτ 2024, 23:36 Σε ποιό ETF κάνετε αποταμίευση; Απαντήσεις 166 Προβολές 12682
- από Τλαξκαλτέκος » 04 Οκτ 2024, 23:13 Περί της δήθεν "ελληνικότητας" της αρχαίας Μακεδονίας Απαντήσεις 160 Προβολές 20869
- από Ραν ταν πλαν » 04 Οκτ 2024, 20:07 τι σκέφτεσαι τώρα; Απαντήσεις 6803 Προβολές 312564
- από Τλαξκαλτέκος » 04 Οκτ 2024, 14:19 ΒΟΡΕΙΟΣ ΗΠΕΙΡΟΣ ΓΗ ΣΛΑΒΙΚΗ Απαντήσεις 328 Προβολές 40551
- από pluton » 04 Οκτ 2024, 13:10 Έτσι γ@μαει ο Πειραιάς Απαντήσεις 32 Προβολές 958
- από vallon » 04 Οκτ 2024, 04:59 Το Ξεπούλημα του Αιγαίου......!!!!!!!!!!!!!! Απαντήσεις 1 Προβολές 20
- από Προέλλην » 03 Οκτ 2024, 20:55 Ανακοίνωση του ECDC για τον ιό Μάρμπουργκ Απαντήσεις 1 Προβολές 22
-
Η περιήγηση στον παρόντα ιστότοπο συνεπάγεται ότι συμφωνείτε με τους Όρους Χρήσης και την Πολιτική Χρήσης Cookies.
Βυζαντινή ιστορία
- Τλαξκαλτέκος
- Extreme poster
- Δημοσιεύσεις: 3235
Re: Βυζαντινή ιστορία
1 .
Τους μεν κενούς ασκούς το πνεύμα διίστησι , τους δε ανοήτους ανθρώπους το οίημα. ( Σωκράτης [ στον Στοβαίο ] )
- Προέλλην
- Right to Repair Champion
- Δημοσιεύσεις: 18381
- Τοποθεσία: Skamania County
Re: Βυζαντινή ιστορία
Δεν κατάλαβα το αλάνικο use case. Άντε πες ότι να πηδάνε δεξιά και αριστερά οι παπάδες εκείνα τα άγια χρόνια ήταν κάτι συνηθισμένο, η Αλάνισσα έπρεπε να ντραπεί μόνο όμως και όχι ο παπάς;
0 .
- Τλαξκαλτέκος
- Extreme poster
- Δημοσιεύσεις: 3235
Re: Βυζαντινή ιστορία
Προέλλην έγραψε:Δεν κατάλαβα το αλάνικο use case. Άντε πες ότι να πηδάνε δεξιά και αριστερά οι παπάδες εκείνα τα άγια χρόνια ήταν κάτι συνηθισμένο, η Αλάνισσα έπρεπε να ντραπεί μόνο όμως και όχι ο παπάς;
Ο Τζέτζης ήταν κατά 3/4 Έλληνας ( οι δυο παππούδες και η γιαγιά απ' την πλευρά του πατέρα ) και κατά 1/4 Αλανός ( η γιαγιά απ' την πλευρά της μητέρας ). Αλανοί, Αβασγοί, Ίβηρες και Μασσαγέτες ήταν κατά τον Τζέτζη ένα γένος . Συνεπώς, μάλλον ήθελε να κάνει κάποια επίδειξη πως αυτή την γλώσσα την κατέχει καλά .
Για ιεράρχη λέει ένα άλλο ωραίο.
Στην Πόλη απαγορευόταν η ρίψη ακαθαρσιών και ρυπαρών υδάτων από τα υψηλά πατώματα των πολυκατοκιών στους κατοικούντες χαμηλότερα. Ορισμένοι φαίνεται πως άδειαζαν τα ουροδόχα αγγεία τους από ψηλά. Ένας απ’τους δεινοπαθούντες ήταν και ο λόγιος Ιωάννης Τζέτζης. Ζούσε στο μεσαίο πάτωμα ενός τρίπατου σπιτιού. Από πάνω του ζούσε ένας πολύτεκνος ιερέας μαζί και με τα γουρουνόπουλά του. Όταν η οικογένεια του παπά κατουρούσε , σχημάτιζε ποταμούς ναυσιπόρους, σε αντίθεση με το ιππικό του Ξέρξη που ξέρανε τους ποταμούς απ’ τους οποίους πέρασε. Ο Τζέτζης έλυσε το πρόβλημα επισκευάζοντας τον σωλήνα των ακαθάρτων υδάτων που είχε χαλάσει ακριβώς πάνω από το υπέρυθρό του, από το οποίο έμπαιναν μέσα στο διαμέρισμά του τα νερά της αποχέτευσης του πολύτεκνου ιερέα.
viewtopic.php?f=2&t=10341&p=249341&hilit=%CE%B1%CF%80%CF%8C%CF%80%CE%B1%CF%84%CE%BF%CF%82#p249341
Σε κάποιο γκέτο λαθρομεταναστών της Πόλης θα είχε ξεπέσει γιατί στην συνοικία του δεν μιλούσαν καν ελληνικά ( δεν ήταν ομόγλωσσοί του οι γείτονες ) .
https://ikee.lib.auth.gr/record/132536/ ... -10992.pdf
Δεν έχετε τα απαραίτητα δικαιώματα για να δείτε τα συνημμένα αρχεία σε αυτήν τη δημοσίευση.
0 .
Τους μεν κενούς ασκούς το πνεύμα διίστησι , τους δε ανοήτους ανθρώπους το οίημα. ( Σωκράτης [ στον Στοβαίο ] )
- Προέλλην
- Right to Repair Champion
- Δημοσιεύσεις: 18381
- Τοποθεσία: Skamania County
Re: Βυζαντινή ιστορία
Τλαξκαλτέκος έγραψε:Στην Πόλη απαγορευόταν η ρίψη ακαθαρσιών και ρυπαρών υδάτων από τα υψηλά πατώματα των πολυκατοκιών στους κατοικούντες χαμηλότερα. Ορισμένοι φαίνεται πως άδειαζαν τα ουροδόχα αγγεία τους από ψηλά. Ένας απ’τους δεινοπαθούντες ήταν και ο λόγιος Ιωάννης Τζέτζης. Ζούσε στο μεσαίο πάτωμα ενός τρίπατου σπιτιού. Από πάνω του ζούσε ένας πολύτεκνος ιερέας μαζί και με τα γουρουνόπουλά του. Όταν η οικογένεια του παπά κατουρούσε , σχημάτιζε ποταμούς ναυσιπόρους, σε αντίθεση με το ιππικό του Ξέρξη που ξέρανε τους ποταμούς απ’ τους οποίους πέρασε. Ο Τζέτζης έλυσε το πρόβλημα επισκευάζοντας τον σωλήνα των ακαθάρτων υδάτων που είχε χαλάσει ακριβώς πάνω από το υπέρυθρό του, από το οποίο έμπαιναν μέσα στο διαμέρισμά του τα νερά της αποχέτευσης του πολύτεκνου ιερέα.
viewtopic.php?f=2&t=10341&p=249341&hilit=%CE%B1%CF%80%CF%8C%CF%80%CE%B1%CF%84%CE%BF%CF%82#p249341
Σε κάποιο γκέτο λαθρομεταναστών της Πόλης θα είχε ξεπέσει γιατί στην συνοικία του δεν μιλούσαν καν ελληνικά ( δεν ήταν ομόγλωσσοί του οι γείτονες ) .
Στιγμιότυπο οθόνης 2024-09-14 201228.png
Στιγμιότυπο οθόνης 2024-09-14 201258.png
https://ikee.lib.auth.gr/record/132536/ ... -10992.pdf
Μπίχλα τύπου αφρικανικής φαβέλας και φούλ λάθρο πολυπολιτισμικότητα
Κατά τα άλλα:
ΚΡΥΦΟ ΚΕΙΜΕΝΟ: ΕΜΦΑΝΙΣΗ
0 .
- Τλαξκαλτέκος
- Extreme poster
- Δημοσιεύσεις: 3235
Re: Βυζαντινή ιστορία
Η καταγωγή της αυτοκράτειρας Θεοδώρας ( 815 - 867 ), συζύγου Θεοφίλου.
Καταγόταν απ' την Παφλαγονία. Εικάζεται πως ήταν αρμενικής καταγωγής, αν και οι πηγές δεν αναφέρουν ρητά κάτι τέτοιο.
Theodora's rural Paphlagonian family is generally believed to have been of Armenian descent, although no contemporary sources describe her as being Armenian. In any event, Theodora's family associated with certain Armenian families in the capital. She was the niece of Manuel the Armenian, a prominent Byzantine general who in 819/820 briefly commanded all five of the empire's Asian provinces.
https://en.wikipedia.org/wiki/Theodora_(wife_of_Theophilos)#Background_and_early_life
Αν έχω καταλάβει καλά δύο στοιχεία συνηγορούν στην αρμενική καταγωγή.
1) Αδελφός της ήταν ο Καίσαρας Βάρδας. Το "Βάρδας" είναι απ' το ιρανικό Vardan , στα αρμενικά Vardan/Vartan και στα γεωργιανά Varden.
2) Αναφέρεται πως η Θεοδώρα ήταν ανιψιά του αξιωματούχου Μανουήλ του Αρμενίου ( αδελφός του πατέρα της ). Ο Ιωσήφ Γενέσιος λέει γι' αυτόν πως ήταν εξ Αρμενίων.
Οι Συνεχιστές του Θεοφάνη γράφουν γι' αυτόν εξ Αρμενίων τήν γένεσιν ην και Μανουήλ ο μάγιστρος εκ των Αρμενίων καταγόμενος
____________
Δεν μπορώ να καταλάβω γιατί ο Μανουήλ αναφέρεται σαφώς στις πηγές ως Αρμένιος , ενώ η Θεοδώρα , ο πατέρας της και ο αδερφός της όχι. Αν ξέρει κάποιος φίλος κάτι περισσότερο ας πει. Εκτός και αν το "θείος από πατρός" δεν σημαίνει απαραίτητα πως ο Μανουήλ είχε ακριβώς την ίδια καταγωγή με τον πατέρα της Θεοδώρας.
Καταγόταν απ' την Παφλαγονία. Εικάζεται πως ήταν αρμενικής καταγωγής, αν και οι πηγές δεν αναφέρουν ρητά κάτι τέτοιο.
Theodora's rural Paphlagonian family is generally believed to have been of Armenian descent, although no contemporary sources describe her as being Armenian. In any event, Theodora's family associated with certain Armenian families in the capital. She was the niece of Manuel the Armenian, a prominent Byzantine general who in 819/820 briefly commanded all five of the empire's Asian provinces.
https://en.wikipedia.org/wiki/Theodora_(wife_of_Theophilos)#Background_and_early_life
Αν έχω καταλάβει καλά δύο στοιχεία συνηγορούν στην αρμενική καταγωγή.
1) Αδελφός της ήταν ο Καίσαρας Βάρδας. Το "Βάρδας" είναι απ' το ιρανικό Vardan , στα αρμενικά Vardan/Vartan και στα γεωργιανά Varden.
2) Αναφέρεται πως η Θεοδώρα ήταν ανιψιά του αξιωματούχου Μανουήλ του Αρμενίου ( αδελφός του πατέρα της ). Ο Ιωσήφ Γενέσιος λέει γι' αυτόν πως ήταν εξ Αρμενίων.
Οι Συνεχιστές του Θεοφάνη γράφουν γι' αυτόν εξ Αρμενίων τήν γένεσιν ην και Μανουήλ ο μάγιστρος εκ των Αρμενίων καταγόμενος
____________
Δεν μπορώ να καταλάβω γιατί ο Μανουήλ αναφέρεται σαφώς στις πηγές ως Αρμένιος , ενώ η Θεοδώρα , ο πατέρας της και ο αδερφός της όχι. Αν ξέρει κάποιος φίλος κάτι περισσότερο ας πει. Εκτός και αν το "θείος από πατρός" δεν σημαίνει απαραίτητα πως ο Μανουήλ είχε ακριβώς την ίδια καταγωγή με τον πατέρα της Θεοδώρας.
0 .
Τους μεν κενούς ασκούς το πνεύμα διίστησι , τους δε ανοήτους ανθρώπους το οίημα. ( Σωκράτης [ στον Στοβαίο ] )
- Τλαξκαλτέκος
- Extreme poster
- Δημοσιεύσεις: 3235
Re: Βυζαντινή ιστορία
Ο Μέγας Φώτιος στέλνει επιστολή στον αντίπαλό του πατρίκιο Βαάνη. Του λέει πως οι Ρωμαίοι , οι Έλληνες , οι Χριστιανοί , οι βάρβαροι και τα θηρία φέρονταν επιεικώς στους εχθρούς όταν είχαν αυτοί καταπέσει. Εγώ υποφέρω και σας ζητάω να μου στείλετε γιατρό , αλλά εσείς τίποτα. Πρέπει να βρείτε ένα όνομα διαφορετικό να λέγεστε αντί του Χριστιανοί, Ρωμαίοι , Έλληνες , βάρβαροι και θηρία.
( PG 102 )
===================================
Γραικοί σε γραικικά μοναστήρια στη Σαρδηνία του 6ου αι.
Sardinia [Cagliari] — late 5th/6th c. AD
☩ μνήσθητη Κ(ύρι)ε τῆς δούλης
<σ>ου Γρεκὰ μωνάστρηα ἀμ-
ή<ν>. ἀνάθεμα ἔσχουσην {²⁶ἕξουσιν}²⁶ {²⁷ἔ{σ}χουσην = ἔχουσιν}²⁷
το͂ν ἁγήων τρηακοσήω-
5 ν ἑξήκοντα πέντε πατ-
έρον· ὡ ἐχσανύξῃ {²⁶ἐξανύξῃ}²⁶ τὸ λαρν-
άκι τοῦτο ὥτη ὅδε οὐδ-
ὲ χρυσάφη οὐδὲ ἀρσήμη.
{²in ansis:}² D(is) M(anibus).
https://epigraphy.packhum.org/text/331840?hs=72-77
https://epigraphy.packhum.org/text/333868?hs=131-136
https://epigraphy.packhum.org/text/337182?hs=115-120
====================================================
Γραικοί στην Αφροδιτόπολι ( Βούσιρι ) της Αιγύπτου τον 8ο αι. μ.Χ.
Origin Aphrodites Kome (Antaiopolites)
Material Papyrus
Date 12. Dez. 716
στοιχ(εῖ) Π(α)χ(ὼν) κδ ἰ(ν)δ(ικτίονος) ιδ (ὑπὲρ) δαπάν(ης) Γραικο(ῦ) νοτ(αρίου) δ(ιὰ) Βίκ[τ(ωρος) Θεοδ]οσί\ου/ πι(σ)τ(ικοῦ) νο(μίσματα) δ
ἰδία(ς) κώμη(ς) νο(μίσματα) β μέρ(ους) Βαβυ(λῶνος) νό(μισμα) α̣ [γ´]
https://papyri.info/ddbdp/p.lond;4;1435/?q=SUBSTRING:(%CE%B3%CF%81%CE%B1%CE%B9%CE%BA)&rows=2&start=0&fl=id,title&fq=transcription_ngram_ia:(%CE%B3%CF%81%CE%B1%CE%B9%CE%BA)&sort=series+asc,volume+asc,item+asc&p=1&t=1
Origin Aphrodites Kome (Antaiopolites)
Material Papyrus
Date 6. Sept. 716
Ποιμὴν νο(μίσματα) γ̣ [ -ca.?- ]
(ὑπὲρ) τιμῆ(ς) εἰδῶν δαπάν(ης) (καὶ) τροφῆ(ς) ἀλόγο(υ) Γραικ(οῦ) ν̣[οτ(αρίου) -ca.?- ]
ἐν ἀπαργυ(ρισμῷ) νο(μίσματα) β οὕτω(ς) πρόβα(τα) δ νο(μίσματα) [ -ca.?- ]
(...)
310Πέντε Πεδι(άδων) νο(μίσματα) β γ´ η´ ὄξου(ς) μ(έτρα) ι νό(μισμα) α [ -ca.?- ]
Γραικ\οῦ/ νοτ(αρίου) α νο(μίσματα) β η´ οὕτω(ς) πρ(ό)β(ατα) β ν̣ό̣(μισμα) [α -ca.?- ]
ἁμμαλίτ(ου) ὀν(όματος) α μὴ λαμβ(άνοντος) ῥογ(ὰν) νό(μισμα) α γ´ ιβ´ [ -ca.?- ]
ἐποικ(ίου) Πακαύνε(ως) νό(μισμα) α γ´ ιβ´ οὕτω(ς) πρόβ(ατον) α [νο(μίσματος) -ca.?- ]
β Πεδιά(δων) ἀπʼ ἐμβολῆ(ς) σί(του) ἀρ(τάβαι) β κρ(ι)θ(ῶν) [ -ca.?- ]
315λ(ό)γ(ῳ) τῶ(ν) καρά(βων) Βαβυλῶ(νος) χαλκέ(ων) οὕτως κώμη(ς) Ἀφ[ροδ(ιτὼ) -ca.?- ]
https://papyri.info/ddbdp/p.lond;4;1434/?q=SUBSTRING:(%CE%B3%CF%81%CE%B1%CE%B9%CE%BA)&rows=2&start=0&fl=id,title&fq=transcription_ngram_ia:(%CE%B3%CF%81%CE%B1%CE%B9%CE%BA)&sort=series+asc,volume+asc,item+asc&p=0&t=1
( PG 102 )
===================================
Γραικοί σε γραικικά μοναστήρια στη Σαρδηνία του 6ου αι.
Sardinia [Cagliari] — late 5th/6th c. AD
☩ μνήσθητη Κ(ύρι)ε τῆς δούλης
<σ>ου Γρεκὰ μωνάστρηα ἀμ-
ή<ν>. ἀνάθεμα ἔσχουσην {²⁶ἕξουσιν}²⁶ {²⁷ἔ{σ}χουσην = ἔχουσιν}²⁷
το͂ν ἁγήων τρηακοσήω-
5 ν ἑξήκοντα πέντε πατ-
έρον· ὡ ἐχσανύξῃ {²⁶ἐξανύξῃ}²⁶ τὸ λαρν-
άκι τοῦτο ὥτη ὅδε οὐδ-
ὲ χρυσάφη οὐδὲ ἀρσήμη.
{²in ansis:}² D(is) M(anibus).
https://epigraphy.packhum.org/text/331840?hs=72-77
https://epigraphy.packhum.org/text/333868?hs=131-136
https://epigraphy.packhum.org/text/337182?hs=115-120
====================================================
Γραικοί στην Αφροδιτόπολι ( Βούσιρι ) της Αιγύπτου τον 8ο αι. μ.Χ.
Origin Aphrodites Kome (Antaiopolites)
Material Papyrus
Date 12. Dez. 716
στοιχ(εῖ) Π(α)χ(ὼν) κδ ἰ(ν)δ(ικτίονος) ιδ (ὑπὲρ) δαπάν(ης) Γραικο(ῦ) νοτ(αρίου) δ(ιὰ) Βίκ[τ(ωρος) Θεοδ]οσί\ου/ πι(σ)τ(ικοῦ) νο(μίσματα) δ
ἰδία(ς) κώμη(ς) νο(μίσματα) β μέρ(ους) Βαβυ(λῶνος) νό(μισμα) α̣ [γ´]
https://papyri.info/ddbdp/p.lond;4;1435/?q=SUBSTRING:(%CE%B3%CF%81%CE%B1%CE%B9%CE%BA)&rows=2&start=0&fl=id,title&fq=transcription_ngram_ia:(%CE%B3%CF%81%CE%B1%CE%B9%CE%BA)&sort=series+asc,volume+asc,item+asc&p=1&t=1
Origin Aphrodites Kome (Antaiopolites)
Material Papyrus
Date 6. Sept. 716
Ποιμὴν νο(μίσματα) γ̣ [ -ca.?- ]
(ὑπὲρ) τιμῆ(ς) εἰδῶν δαπάν(ης) (καὶ) τροφῆ(ς) ἀλόγο(υ) Γραικ(οῦ) ν̣[οτ(αρίου) -ca.?- ]
ἐν ἀπαργυ(ρισμῷ) νο(μίσματα) β οὕτω(ς) πρόβα(τα) δ νο(μίσματα) [ -ca.?- ]
(...)
310Πέντε Πεδι(άδων) νο(μίσματα) β γ´ η´ ὄξου(ς) μ(έτρα) ι νό(μισμα) α [ -ca.?- ]
Γραικ\οῦ/ νοτ(αρίου) α νο(μίσματα) β η´ οὕτω(ς) πρ(ό)β(ατα) β ν̣ό̣(μισμα) [α -ca.?- ]
ἁμμαλίτ(ου) ὀν(όματος) α μὴ λαμβ(άνοντος) ῥογ(ὰν) νό(μισμα) α γ´ ιβ´ [ -ca.?- ]
ἐποικ(ίου) Πακαύνε(ως) νό(μισμα) α γ´ ιβ´ οὕτω(ς) πρόβ(ατον) α [νο(μίσματος) -ca.?- ]
β Πεδιά(δων) ἀπʼ ἐμβολῆ(ς) σί(του) ἀρ(τάβαι) β κρ(ι)θ(ῶν) [ -ca.?- ]
315λ(ό)γ(ῳ) τῶ(ν) καρά(βων) Βαβυλῶ(νος) χαλκέ(ων) οὕτως κώμη(ς) Ἀφ[ροδ(ιτὼ) -ca.?- ]
https://papyri.info/ddbdp/p.lond;4;1434/?q=SUBSTRING:(%CE%B3%CF%81%CE%B1%CE%B9%CE%BA)&rows=2&start=0&fl=id,title&fq=transcription_ngram_ia:(%CE%B3%CF%81%CE%B1%CE%B9%CE%BA)&sort=series+asc,volume+asc,item+asc&p=0&t=1
1 .
Τους μεν κενούς ασκούς το πνεύμα διίστησι , τους δε ανοήτους ανθρώπους το οίημα. ( Σωκράτης [ στον Στοβαίο ] )
- Τλαξκαλτέκος
- Extreme poster
- Δημοσιεύσεις: 3235
Re: Βυζαντινή ιστορία
Ιωάννης Ζ΄ ο Γραμματικός ο Μοροχαρζάνιος
Οικουμενικός Πατριάρχης ( 836 - 842 ). Πολύ μορφωμένος, ελληνιστής, υπέρμαχος της αξιοποίησης της κλασικής ελληνικής διανόησης στη βυζαντινή παιδεία και εικονομάχος. Διέταξε την απόξεση και καταστροφή των ιερών εικόνων της Μονής Σεργίου και Βάκχου. Διδάσκαλος του εικονομάχου αυτοκράτορα Θεοφίλου. Μετά τον θάνατο του Θεοφίλου επικράτησαν οι εικονόφιλοι και απομακρύνθηκε απ' τον πατριαρχικό θρόνο. Μετά δε και τον δικό του θάνατο το λείψανό του κάηκε με εντολή του αυτοκράτορα Μιχαήλ Γ΄.
Π-Λ-Μπ , Φειδάς
Καταγόταν από τον επιφανή οίκο της Κωνσταντινούπολης, των Μοροχαρζαμίων.
Συνέχεια Θεοφάνη, ό.π., σελ. 154: ούδ' έξ άσημου τινός άλλα και λίαν ευγενούς καταγόμενος σειράς, της ουτω των Μοροχαρζαμίων
λεγομένης
Οι εικονόφιλοι (δηλ. όλοι οι σωζόμενοι) χρονογράφοι επετέθηκαν ομαδικά κατά του Ιωάννη. Τον ονομάζουν μονίμως Ιαννή ( μάγος , αντίπαλος του Μωυσή ) , Υλζελά (πρόδρομος και συνεργός του διαβόλου ) , Σίμωνα Μάγο, νέο Απολλώνιο, φατριάρχη, λεκανομάντη και διαφθορέα ωραίων γυναικών, ακόμη και καλογριών. Τον κατηγορούν επίσης ότι ήταν αυτός που υπαγόρευε στον Θεόφιλο την εικονομαχική πολιτική του. Πέραν αυτού, ο Ιωάννης φέρεται ότι ενέπνευσε στον Θεόφιλο την αγάπη προς τη δικαιοσύνη, την κοσμική (δηλαδή κλασσική) παιδεία και τις καλές τέχνες.
Το 831 ο Ιωάννης ηγήθηκε της περίφημης πρεσβείας που έστειλε ο Θεόφιλος στον χαλίφη Αλ-Μαμούν στη Βαγδάτη, όπου κατέπληξε τους Άραβες με τη γενναιοδωρία του και το πνεύμα του. Έμεινε δύο χρόνια στη Βαγδάτη, μέχρι που ο θάνατος του Αλ-Μαμούν διέκοψε τις διαπραγματεύσεις. Κατόρθωσε πάντως ο Ιωάννης να πετύχει την απελευθέρωση πολλών αιχμαλώτων και μεθόδευσε τη δραπέτευση και επιστροφή του αυτόμολου στρατηγού Μανουήλ στην Κωνσταντινούπολη. Ένα άλλο αποτέλεσμα της πρεσβείας του Ιωάννη ήταν η κατ’ εισήγησίν του ανέγερση των πολυτελέστατων ανακτόρων του Βρύου με μουσουλμανική τεχνοτροπία.
Μετά τον θάνατο του Θεοφίλου , ο Ιωάννης κλείστηκε στη Μονή του Κλειδίου στον Βόσπορο και ασχολήθηκε με τη μελέτη της νεκρομαντείας , ενώ οι χρονογράφοι αναφέρουν ότι επειδή έξυσε τα μάτια του Χριστού, της Παναγίας και των Ταξιαρχών από μιαν εικόνα του μοναστηριού, τιμωρήθηκε από τη Θεοδώρα με διακόσιες μαστιγώσεις . [ Ιωσήφ Γενέσιος 169-171 : «σ΄ λώροις εμάστιξεν». Όλοι οι χρονογράφοι συμφωνούν για τη μαστίγωση του Ιωάννη. Μόνο ο Συμεών Μάγιστρος, ενώ αρκείται σ’ αυτήν στη σελ. 649, επανέρχεται στη σελ. 652 και λέει ότι η Θεοδώρα τύφλωσε τον Ιωάννη γι’ αυτήν του την αμαρτία («τους οφθαλμούς αυτού εκείνου του Ιαννή εκτυφλοί ») ] Ύστερα από λίγα χρόνια ο αυτοκράτορας Μιχαήλ Γ΄ ξέθαψε τα οστά του Ιωάννη καθώς και του Κωνσταντίνου Ε΄, τα μαστίγωσε στον Ιππόδρομο και τα έκαψε ( Συμεών Μάγιστρος 681 : «και τα οστά αυτών έκαυσε εν τοις Μαυριανού». ) .
https://el.wikipedia.org/wiki/%CE%A0%CE ... F%8C%CF%82
John was born into an aristocratic family of Armenian descent. His father was Pankratios ( Παγκράτιος ) Morocharzanios, and he had a brother, Arsaber ( Αρσαβήρ ).
https://en.wikipedia.org/wiki/John_VII_ ... tantinople
Μωροχαρζάνιοι
σελ. 3 , 7, 8
https://helios-eie.ekt.gr/EIE/bitstream ... 028.05.pdf
Ὁ πατριάρχης Ἰωάννης Γραμματικός, γιὰ νὰ κατανικηθοῦν κάποιοι ἐξωτερικοὶ ἐχθροί, ἀπαγγέλλει μαγικὰ λόγια μπροστὰ σὲ ἀγάλματα τοῦ Ἱπποδρόμου (Ἰωάννης Σκυλίτζης, 85.9-86.34 [Μιχαὴλ Γ΄, 3])
https://ardin-rixi.gr/archives/236510
Αρχιμ. Παντελεήμων-Γ. Τσορμπατζόγλου
Ο πατριάρχης Ιωάννης Γραμματικός και το επίθετο Μωροχαρζάνιος (21 Ιανουαρίου 837– 4 Μαρτίου 843)
https://histsociety.web.auth.gr/3)%CE%A4%CF%83%CE%BF%CF%81%CE%BC%CF%80%CE%B1%CF%84%CE%B6%CF%8C%CE%B3%CE%BB%CE%BF%CF%85.pdf
Κι αυτό το άρθρο έχει κάποια ενδιαφέροντα πράγματα.
Οικουμενικός Πατριάρχης ( 836 - 842 ). Πολύ μορφωμένος, ελληνιστής, υπέρμαχος της αξιοποίησης της κλασικής ελληνικής διανόησης στη βυζαντινή παιδεία και εικονομάχος. Διέταξε την απόξεση και καταστροφή των ιερών εικόνων της Μονής Σεργίου και Βάκχου. Διδάσκαλος του εικονομάχου αυτοκράτορα Θεοφίλου. Μετά τον θάνατο του Θεοφίλου επικράτησαν οι εικονόφιλοι και απομακρύνθηκε απ' τον πατριαρχικό θρόνο. Μετά δε και τον δικό του θάνατο το λείψανό του κάηκε με εντολή του αυτοκράτορα Μιχαήλ Γ΄.
Π-Λ-Μπ , Φειδάς
ΚΡΥΦΟ ΚΕΙΜΕΝΟ: ΕΜΦΑΝΙΣΗ
Καταγόταν από τον επιφανή οίκο της Κωνσταντινούπολης, των Μοροχαρζαμίων.
Συνέχεια Θεοφάνη, ό.π., σελ. 154: ούδ' έξ άσημου τινός άλλα και λίαν ευγενούς καταγόμενος σειράς, της ουτω των Μοροχαρζαμίων
λεγομένης
Οι εικονόφιλοι (δηλ. όλοι οι σωζόμενοι) χρονογράφοι επετέθηκαν ομαδικά κατά του Ιωάννη. Τον ονομάζουν μονίμως Ιαννή ( μάγος , αντίπαλος του Μωυσή ) , Υλζελά (πρόδρομος και συνεργός του διαβόλου ) , Σίμωνα Μάγο, νέο Απολλώνιο, φατριάρχη, λεκανομάντη και διαφθορέα ωραίων γυναικών, ακόμη και καλογριών. Τον κατηγορούν επίσης ότι ήταν αυτός που υπαγόρευε στον Θεόφιλο την εικονομαχική πολιτική του. Πέραν αυτού, ο Ιωάννης φέρεται ότι ενέπνευσε στον Θεόφιλο την αγάπη προς τη δικαιοσύνη, την κοσμική (δηλαδή κλασσική) παιδεία και τις καλές τέχνες.
Το 831 ο Ιωάννης ηγήθηκε της περίφημης πρεσβείας που έστειλε ο Θεόφιλος στον χαλίφη Αλ-Μαμούν στη Βαγδάτη, όπου κατέπληξε τους Άραβες με τη γενναιοδωρία του και το πνεύμα του. Έμεινε δύο χρόνια στη Βαγδάτη, μέχρι που ο θάνατος του Αλ-Μαμούν διέκοψε τις διαπραγματεύσεις. Κατόρθωσε πάντως ο Ιωάννης να πετύχει την απελευθέρωση πολλών αιχμαλώτων και μεθόδευσε τη δραπέτευση και επιστροφή του αυτόμολου στρατηγού Μανουήλ στην Κωνσταντινούπολη. Ένα άλλο αποτέλεσμα της πρεσβείας του Ιωάννη ήταν η κατ’ εισήγησίν του ανέγερση των πολυτελέστατων ανακτόρων του Βρύου με μουσουλμανική τεχνοτροπία.
Μετά τον θάνατο του Θεοφίλου , ο Ιωάννης κλείστηκε στη Μονή του Κλειδίου στον Βόσπορο και ασχολήθηκε με τη μελέτη της νεκρομαντείας , ενώ οι χρονογράφοι αναφέρουν ότι επειδή έξυσε τα μάτια του Χριστού, της Παναγίας και των Ταξιαρχών από μιαν εικόνα του μοναστηριού, τιμωρήθηκε από τη Θεοδώρα με διακόσιες μαστιγώσεις . [ Ιωσήφ Γενέσιος 169-171 : «σ΄ λώροις εμάστιξεν». Όλοι οι χρονογράφοι συμφωνούν για τη μαστίγωση του Ιωάννη. Μόνο ο Συμεών Μάγιστρος, ενώ αρκείται σ’ αυτήν στη σελ. 649, επανέρχεται στη σελ. 652 και λέει ότι η Θεοδώρα τύφλωσε τον Ιωάννη γι’ αυτήν του την αμαρτία («τους οφθαλμούς αυτού εκείνου του Ιαννή εκτυφλοί ») ] Ύστερα από λίγα χρόνια ο αυτοκράτορας Μιχαήλ Γ΄ ξέθαψε τα οστά του Ιωάννη καθώς και του Κωνσταντίνου Ε΄, τα μαστίγωσε στον Ιππόδρομο και τα έκαψε ( Συμεών Μάγιστρος 681 : «και τα οστά αυτών έκαυσε εν τοις Μαυριανού». ) .
https://el.wikipedia.org/wiki/%CE%A0%CE ... F%8C%CF%82
John was born into an aristocratic family of Armenian descent. His father was Pankratios ( Παγκράτιος ) Morocharzanios, and he had a brother, Arsaber ( Αρσαβήρ ).
https://en.wikipedia.org/wiki/John_VII_ ... tantinople
Μωροχαρζάνιοι
ΚΡΥΦΟ ΚΕΙΜΕΝΟ: ΕΜΦΑΝΙΣΗ
σελ. 3 , 7, 8
ΚΡΥΦΟ ΚΕΙΜΕΝΟ: ΕΜΦΑΝΙΣΗ
https://helios-eie.ekt.gr/EIE/bitstream ... 028.05.pdf
Ὁ πατριάρχης Ἰωάννης Γραμματικός, γιὰ νὰ κατανικηθοῦν κάποιοι ἐξωτερικοὶ ἐχθροί, ἀπαγγέλλει μαγικὰ λόγια μπροστὰ σὲ ἀγάλματα τοῦ Ἱπποδρόμου (Ἰωάννης Σκυλίτζης, 85.9-86.34 [Μιχαὴλ Γ΄, 3])
https://ardin-rixi.gr/archives/236510
Αρχιμ. Παντελεήμων-Γ. Τσορμπατζόγλου
Ο πατριάρχης Ιωάννης Γραμματικός και το επίθετο Μωροχαρζάνιος (21 Ιανουαρίου 837– 4 Μαρτίου 843)
https://histsociety.web.auth.gr/3)%CE%A4%CF%83%CE%BF%CF%81%CE%BC%CF%80%CE%B1%CF%84%CE%B6%CF%8C%CE%B3%CE%BB%CE%BF%CF%85.pdf
ΚΡΥΦΟ ΚΕΙΜΕΝΟ: ΕΜΦΑΝΙΣΗ
Κι αυτό το άρθρο έχει κάποια ενδιαφέροντα πράγματα.
ΚΡΥΦΟ ΚΕΙΜΕΝΟ: ΕΜΦΑΝΙΣΗ
1 .
Τους μεν κενούς ασκούς το πνεύμα διίστησι , τους δε ανοήτους ανθρώπους το οίημα. ( Σωκράτης [ στον Στοβαίο ] )
- Τλαξκαλτέκος
- Extreme poster
- Δημοσιεύσεις: 3235
Re: Βυζαντινή ιστορία
Λέων ο Μαθηματικός ( 790 - 869 )
Γεννήθηκε στην Θεσσαλία ή στην Υπάτη της Φθιώτιδος ή στην Κωνσταντινούπολη γύρω στο 790 - 800 και πέθανε στην Κων/πολη γύρω στο 869/870.
Μαθηματικός, γεωμέτρης, αστρονόμος, αστρολόγος , φιλόσοφος , ελληνιστής και εικονομάχος.
Μορφώθηκε στην Κων/πολη , στην Άνδρο από κάποιον Μιχαήλ Ψελλό και στις βιβλιοθήκες διαφόρων μοναστηριών.
ΚΡΥΦΟ ΚΕΙΜΕΝΟ: ΕΜΦΑΝΙΣΗ
Δίδαξε στην Κωνστα/πολη και η φήμη του έφτασε ως την Βαγδάτη . Διετέλεσε και αρχιεπίσκοπος Θεσσα/νικης ( 840 - 843 ) .
Θεωρείται ο δημιουργός του συστήματος φρυκτωριών που συνέδεε τα ανατολικά σύνορα με την Πόλη .
Ήταν ξάδερφος ( κατ' άλλους ανιψιός ) του αρμενικής καταγωγής και εικονομάχου πατριάρχη Κων/πολης Ιωάννη Ζ΄ Γραμματικού.
Συνέχεια του Θεοφάνους, σ. 185, 11: «Λέων … ὅς κατά συγγένειαν μέν τοῦ ἐξαδέλφου τῷ πατριάρχῃ Ἰαννῇ ᾠκείωτο»
Συνεπώς θεωρείται και ο Λέων αρμενικής καταγωγής : Οι περίφημοι λόγιοι που δίδαξαν στη σχολή τον 9ο αιώνα ήταν επίσης αρμενικής καταγωγής, όπως για παράδειγμα οι πατριάρχες Ιωάννης Ζ΄ Γραμματικός, που διακρίθηκε για το θεολογικό του έργο κατά την αναβίωση της Εικονομαχίας το 815, καθώς και ο Φώτιος Α΄ , ο υπέρμαχος των εικόνων και περίφημος λόγιος. Στη σχολή αυτή δίδαξε και ο Λέων ο Μαθηματικός (περ. 790-869), ένας σπουδαίος επιστήμονας που, εκτός από τη συγγραφή σημαντικών φιλοσοφικών και λογοτεχνικών πραγματειών, ασχολήθηκε και με τη μεταγραφή αρχαίων ελληνικών κειμένων, ενώ ανακάλυψε και το σύστημα των φρυκτωριών, το οποίο χρησιμοποιήθηκε για να σημαίνει συναγερμός στην πόλη για επιθέσεις από θαλάσσης. http://constantinople.ehw.gr/Forms/fLem ... maid=12209
He was probably at least in part of Armenian descent. https://kids.kiddle.co/Leo_the_Mathematician
Αν ξέρει κάποιος φίλος κάτι παραπάνω για την καταγωγή του ας πει. Κάπου είδα πως ο Χαρανής είχε αντικρούσει την αρμενικότητα πολλών Βυζαντινών , αλλά δεν κατάφερα να βρω κείμενό του για να δω αν λέει κάτι για τον Λέοντα τον Μαθηματικό.
1 .
Τους μεν κενούς ασκούς το πνεύμα διίστησι , τους δε ανοήτους ανθρώπους το οίημα. ( Σωκράτης [ στον Στοβαίο ] )