http://users.uoa.gr/~nektar/arts/tribut ... nia/02.htm
ΙΩΑΝΝΗ ΤΖΕΤΖΗ (12ος αι.)
Καὶ Σκύθην Σκύθαις εὕροις με, Λατῖνον τοῖς Λατίνοις
καὶ πᾶσιν ἄλλοις ἔθνεσιν ὡς ἕνα γένους τούτων.
Καὶ Σκύθην ἀσπαζόμενος οὕτω προσαγορεύω:
[καλὴ ἡμέρα σου, αὐθέντριά μου, καλὴ ἡμέρα σου, αὐθέντα μου]
σαλαμαλὲκ ἀλτὴ σαλαμαλὲκ ἀλτοῦγεπ.
Τοῖς Πέρσαις πάλιν περσικῶς οὕτω προσαγορεύω:
[καλὴ ἡμέρα σου, ἀδελφέ, ποῦ ὑπάγεις, πόθεν εἶσαι, φίλε;]
ἀσὰν χαΐς κουρούπαρζα χαντάζαρ χαραντάση.
Τῷ δὲ Λατίνῳ προσφωνῶ κατὰ Λατίνων γλῶσσαν:
[καλῶς ἦλθες, αὐθέντα μου, καλῶς ἦλθες, ἀδελφέ.]
βένε βενέστι δόμινε, βένε βενέσι φράτερ,
[πόθεν εἶσαι καὶ ἀπὸ ποίου θέματος ἦλθες;]
οὖνδε ἒς ἒτ δεκούαλε προβίντζια βενέστι;
[πῶς, ἀδελφέ, ἦλθες εἰς ταύτην τὴν πόλιν;]
κόμοδο, φράτερ, βενέστι ἰνίσταμ τζιβιτάτεμ;
[πεζός, καβαλλάριος, διὰ θαλάσσης, θέλεις ἀργῆσαι;]
πεδόνε, καβαλλάριους, περμάρε, βὶς μοράρε;
Τοῖς Ἀλανοῖς προσφθέγγομαι κατὰ τὴν τούτων γλῶσσαν:
[καλὴ ἡμέρα σου, αὐθέντα μου, ἀρχόντισσα, πόθεν εἶσαι;]
ταπαγχὰς μέσφιλι χσινὰ κορθὶ καντά, καὶ τἄλλα.
ἂν δ᾿ ἔχει Ἀλάνισσα παπᾶν φίλον, ἀκοῦσαις ταῦτα:
[οὐκ αἰσχύνεσαι, αὐθέντριά μου,νὰ γαμῇ τὸ μουνίν σου παπᾶς; ]
τὸ φάρνετζ κίντζι μέσφιλι καὶτζ φουὰ σαοῦγγε.
Τοῖς δ᾿ Ἄραψιν ὡς Ἄραψιν ἀραβικῶς προσλέγω:
[ποῦ ὑπάγεις, πόθεν εἶσαι, αὐθέντριά μου; αὐθέντα μου, καλὴ ἡμέρα σου]
ἀλενταμὸρ μενένεντε σιτὴ μουλὲ σεπάχα.
Πάλιν τοῖς Ρῶς ὡς ἔχουσιν ἔθος προσαγορεύω:
[ὑγίαινε, ἀδελφέ, ἀδελφίτζα, καλὴ ἡμέρα σου]
τὸ σδρᾶ<στε>, βράτε, σέστριτζα, καὶ δόβρα δένη λέγων:
τοῖς δ᾿ ἄρ᾿ Ἑβραίοις προσφυῶς ἑβραϊκῶς προσλέγω:
[μεμαγευμένε οἶκε στόμα φάραγγα καταπίνων μυίας τυφλὲ ]
μεμακωμένε βὴθ φαγὴ βεελζεβοὺλ τιμαῖε
[Ἑβραῖε λίθε, ὁ Κύριος ἦλθεν, ἀστραπὴ εἰς τὴν κεφαλήν σου]
ἔβερ ἐργάμ, μαρὰν ἀθά, βεζὲκ εἰς τὸ χωθάρ σου.
οὕτω τοῖς πᾶσι προσλαλῶ πρόσφορα καὶ πρεπώδη
καλλίστης ἔργον ἐγνωκὼς οἰκονομίας τοῦτο.
-
- Ενεργά Θέματα
-
-
- από Τλαξκαλτέκος » 50 λεπτά πριν Βυζαντινή ιστορία Απαντήσεις 80 Προβολές 8369
- από pluton » 52 λεπτά πριν Ισραηλ Απαντήσεις 466 Προβολές 16719
- από DrSocrates » Σήμερα, 16:14 Τουρκια και MIT Απαντήσεις 46 Προβολές 5621
- από DrSocrates » Σήμερα, 16:07 Πουτιν-Ρωσια και ακροδεξια Απαντήσεις 85 Προβολές 9309
- από Λαχουρένιος » Σήμερα, 14:48 Άποψη δημοκρατίας... Απαντήσεις 2 Προβολές 12
- από pluton » Σήμερα, 14:40 Μετεκλογικές εξελίξεις στο ναυάγιο του σύριζα, aka η πορεία προς το 3% Απαντήσεις 331 Προβολές 12107
- από Προέλλην » Σήμερα, 12:20 Σε ποιό ETF κάνετε αποταμίευση; Απαντήσεις 167 Προβολές 12738
- από Προέλλην » Σήμερα, 12:12 Παρατηρητήριο ελληνικής οικονομίας Απαντήσεις 156 Προβολές 10982
- από Τλαξκαλτέκος » Σήμερα, 00:16 Περί της δήθεν "ελληνικότητας" της αρχαίας Μακεδονίας Απαντήσεις 161 Προβολές 20931
- από pluton » Χθες, 21:32 Islam Απαντήσεις 61 Προβολές 3390
- από pluton » Χθες, 20:42 Βγήκε ο Κασσέλαρος; Απαντήσεις 493 Προβολές 13011
- από Τλαξκαλτέκος » Χθες, 19:19 Ξεχαστήκατε; Σήμερα γιορτάζουν στο Ισραήλ αλλά και οι Εβραίοι παγκοσμίως τη Νίκη Εναντίον των Ελλήνων Απαντήσεις 19 Προβολές 2279
- από pluton » Χθες, 17:19 Ή με το Ιράν, ή με την Δύση. Tα αυτονόητα. Απαντήσεις 5 Προβολές 132
- από Χρίστος Έλ » Χθες, 14:02 ΑΛΛΑΓΗ ΠΝΕΥΜΑΤΟΣ Απαντήσεις 69 Προβολές 3976
- από pluton » Χθες, 12:58 Ο Πούτιν ειρωνεύεται τους Δυτικούς: «Τι ώρα θα γινόταν η εισβολή στην Ουκρανία;» Απαντήσεις 9352 Προβολές 227506
- από pluton » Χθες, 11:23 Η "Κολομβία" της Ευρώπης Απαντήσεις 52 Προβολές 591
- από pluton » Χθες, 10:50 Παρατηρητήριο εκσυγχρονισμού-εξορθολογισμού της Ελλάδας Απαντήσεις 154 Προβολές 7028
- από Ραν ταν πλαν » 10 Οκτ 2024, 12:21 Μετεκλογικές εξελίξεις στο ΠΑΣΟΚ, aka η πορεία προς το 30% Απαντήσεις 114 Προβολές 1831
- από Ραν ταν πλαν » 09 Οκτ 2024, 21:22 O γιος της πλυστρας Απαντήσεις 110 Προβολές 960
- από Adminović » 09 Οκτ 2024, 19:48 Οι σημαντικές μεταβολές στη σύσταση του πληθυσμού στον ελλαδικό χώρο Απαντήσεις 310 Προβολές 31990
-
Η περιήγηση στον παρόντα ιστότοπο συνεπάγεται ότι συμφωνείτε με τους Όρους Χρήσης και την Πολιτική Χρήσης Cookies.
Βυζαντινή ιστορία
- Τλαξκαλτέκος
- Extreme poster
- Δημοσιεύσεις: 3246
Re: Βυζαντινή ιστορία
1 .
Τους μεν κενούς ασκούς το πνεύμα διίστησι , τους δε ανοήτους ανθρώπους το οίημα. ( Σωκράτης [ στον Στοβαίο ] )
- Προέλλην
- Right to Repair Champion
- Δημοσιεύσεις: 18411
- Τοποθεσία: Skamania County
Re: Βυζαντινή ιστορία
Δεν κατάλαβα το αλάνικο use case. Άντε πες ότι να πηδάνε δεξιά και αριστερά οι παπάδες εκείνα τα άγια χρόνια ήταν κάτι συνηθισμένο, η Αλάνισσα έπρεπε να ντραπεί μόνο όμως και όχι ο παπάς;
0 .
- Τλαξκαλτέκος
- Extreme poster
- Δημοσιεύσεις: 3246
Re: Βυζαντινή ιστορία
Προέλλην έγραψε:Δεν κατάλαβα το αλάνικο use case. Άντε πες ότι να πηδάνε δεξιά και αριστερά οι παπάδες εκείνα τα άγια χρόνια ήταν κάτι συνηθισμένο, η Αλάνισσα έπρεπε να ντραπεί μόνο όμως και όχι ο παπάς;
Ο Τζέτζης ήταν κατά 3/4 Έλληνας ( οι δυο παππούδες και η γιαγιά απ' την πλευρά του πατέρα ) και κατά 1/4 Αλανός ( η γιαγιά απ' την πλευρά της μητέρας ). Αλανοί, Αβασγοί, Ίβηρες και Μασσαγέτες ήταν κατά τον Τζέτζη ένα γένος . Συνεπώς, μάλλον ήθελε να κάνει κάποια επίδειξη πως αυτή την γλώσσα την κατέχει καλά .
Για ιεράρχη λέει ένα άλλο ωραίο.
Στην Πόλη απαγορευόταν η ρίψη ακαθαρσιών και ρυπαρών υδάτων από τα υψηλά πατώματα των πολυκατοκιών στους κατοικούντες χαμηλότερα. Ορισμένοι φαίνεται πως άδειαζαν τα ουροδόχα αγγεία τους από ψηλά. Ένας απ’τους δεινοπαθούντες ήταν και ο λόγιος Ιωάννης Τζέτζης. Ζούσε στο μεσαίο πάτωμα ενός τρίπατου σπιτιού. Από πάνω του ζούσε ένας πολύτεκνος ιερέας μαζί και με τα γουρουνόπουλά του. Όταν η οικογένεια του παπά κατουρούσε , σχημάτιζε ποταμούς ναυσιπόρους, σε αντίθεση με το ιππικό του Ξέρξη που ξέρανε τους ποταμούς απ’ τους οποίους πέρασε. Ο Τζέτζης έλυσε το πρόβλημα επισκευάζοντας τον σωλήνα των ακαθάρτων υδάτων που είχε χαλάσει ακριβώς πάνω από το υπέρυθρό του, από το οποίο έμπαιναν μέσα στο διαμέρισμά του τα νερά της αποχέτευσης του πολύτεκνου ιερέα.
viewtopic.php?f=2&t=10341&p=249341&hilit=%CE%B1%CF%80%CF%8C%CF%80%CE%B1%CF%84%CE%BF%CF%82#p249341
Σε κάποιο γκέτο λαθρομεταναστών της Πόλης θα είχε ξεπέσει γιατί στην συνοικία του δεν μιλούσαν καν ελληνικά ( δεν ήταν ομόγλωσσοί του οι γείτονες ) .
https://ikee.lib.auth.gr/record/132536/ ... -10992.pdf
Δεν έχετε τα απαραίτητα δικαιώματα για να δείτε τα συνημμένα αρχεία σε αυτήν τη δημοσίευση.
0 .
Τους μεν κενούς ασκούς το πνεύμα διίστησι , τους δε ανοήτους ανθρώπους το οίημα. ( Σωκράτης [ στον Στοβαίο ] )
- Προέλλην
- Right to Repair Champion
- Δημοσιεύσεις: 18411
- Τοποθεσία: Skamania County
Re: Βυζαντινή ιστορία
Τλαξκαλτέκος έγραψε:Στην Πόλη απαγορευόταν η ρίψη ακαθαρσιών και ρυπαρών υδάτων από τα υψηλά πατώματα των πολυκατοκιών στους κατοικούντες χαμηλότερα. Ορισμένοι φαίνεται πως άδειαζαν τα ουροδόχα αγγεία τους από ψηλά. Ένας απ’τους δεινοπαθούντες ήταν και ο λόγιος Ιωάννης Τζέτζης. Ζούσε στο μεσαίο πάτωμα ενός τρίπατου σπιτιού. Από πάνω του ζούσε ένας πολύτεκνος ιερέας μαζί και με τα γουρουνόπουλά του. Όταν η οικογένεια του παπά κατουρούσε , σχημάτιζε ποταμούς ναυσιπόρους, σε αντίθεση με το ιππικό του Ξέρξη που ξέρανε τους ποταμούς απ’ τους οποίους πέρασε. Ο Τζέτζης έλυσε το πρόβλημα επισκευάζοντας τον σωλήνα των ακαθάρτων υδάτων που είχε χαλάσει ακριβώς πάνω από το υπέρυθρό του, από το οποίο έμπαιναν μέσα στο διαμέρισμά του τα νερά της αποχέτευσης του πολύτεκνου ιερέα.
viewtopic.php?f=2&t=10341&p=249341&hilit=%CE%B1%CF%80%CF%8C%CF%80%CE%B1%CF%84%CE%BF%CF%82#p249341
Σε κάποιο γκέτο λαθρομεταναστών της Πόλης θα είχε ξεπέσει γιατί στην συνοικία του δεν μιλούσαν καν ελληνικά ( δεν ήταν ομόγλωσσοί του οι γείτονες ) .
Στιγμιότυπο οθόνης 2024-09-14 201228.png
Στιγμιότυπο οθόνης 2024-09-14 201258.png
https://ikee.lib.auth.gr/record/132536/ ... -10992.pdf
Μπίχλα τύπου αφρικανικής φαβέλας και φούλ λάθρο πολυπολιτισμικότητα
Κατά τα άλλα:
ΚΡΥΦΟ ΚΕΙΜΕΝΟ: ΕΜΦΑΝΙΣΗ
0 .
- Τλαξκαλτέκος
- Extreme poster
- Δημοσιεύσεις: 3246
Re: Βυζαντινή ιστορία
Η καταγωγή της αυτοκράτειρας Θεοδώρας ( 815 - 867 ), συζύγου Θεοφίλου.
Καταγόταν απ' την Παφλαγονία. Εικάζεται πως ήταν αρμενικής καταγωγής, αν και οι πηγές δεν αναφέρουν ρητά κάτι τέτοιο.
Theodora's rural Paphlagonian family is generally believed to have been of Armenian descent, although no contemporary sources describe her as being Armenian. In any event, Theodora's family associated with certain Armenian families in the capital. She was the niece of Manuel the Armenian, a prominent Byzantine general who in 819/820 briefly commanded all five of the empire's Asian provinces.
https://en.wikipedia.org/wiki/Theodora_(wife_of_Theophilos)#Background_and_early_life
Αν έχω καταλάβει καλά δύο στοιχεία συνηγορούν στην αρμενική καταγωγή.
1) Αδελφός της ήταν ο Καίσαρας Βάρδας. Το "Βάρδας" είναι απ' το ιρανικό Vardan , στα αρμενικά Vardan/Vartan και στα γεωργιανά Varden.
2) Αναφέρεται πως η Θεοδώρα ήταν ανιψιά του αξιωματούχου Μανουήλ του Αρμενίου ( αδελφός του πατέρα της ). Ο Ιωσήφ Γενέσιος λέει γι' αυτόν πως ήταν εξ Αρμενίων.
Οι Συνεχιστές του Θεοφάνη γράφουν γι' αυτόν εξ Αρμενίων τήν γένεσιν ην και Μανουήλ ο μάγιστρος εκ των Αρμενίων καταγόμενος
____________
Δεν μπορώ να καταλάβω γιατί ο Μανουήλ αναφέρεται σαφώς στις πηγές ως Αρμένιος , ενώ η Θεοδώρα , ο πατέρας της και ο αδερφός της όχι. Αν ξέρει κάποιος φίλος κάτι περισσότερο ας πει. Εκτός και αν το "θείος από πατρός" δεν σημαίνει απαραίτητα πως ο Μανουήλ είχε ακριβώς την ίδια καταγωγή με τον πατέρα της Θεοδώρας.
Καταγόταν απ' την Παφλαγονία. Εικάζεται πως ήταν αρμενικής καταγωγής, αν και οι πηγές δεν αναφέρουν ρητά κάτι τέτοιο.
Theodora's rural Paphlagonian family is generally believed to have been of Armenian descent, although no contemporary sources describe her as being Armenian. In any event, Theodora's family associated with certain Armenian families in the capital. She was the niece of Manuel the Armenian, a prominent Byzantine general who in 819/820 briefly commanded all five of the empire's Asian provinces.
https://en.wikipedia.org/wiki/Theodora_(wife_of_Theophilos)#Background_and_early_life
Αν έχω καταλάβει καλά δύο στοιχεία συνηγορούν στην αρμενική καταγωγή.
1) Αδελφός της ήταν ο Καίσαρας Βάρδας. Το "Βάρδας" είναι απ' το ιρανικό Vardan , στα αρμενικά Vardan/Vartan και στα γεωργιανά Varden.
2) Αναφέρεται πως η Θεοδώρα ήταν ανιψιά του αξιωματούχου Μανουήλ του Αρμενίου ( αδελφός του πατέρα της ). Ο Ιωσήφ Γενέσιος λέει γι' αυτόν πως ήταν εξ Αρμενίων.
Οι Συνεχιστές του Θεοφάνη γράφουν γι' αυτόν εξ Αρμενίων τήν γένεσιν ην και Μανουήλ ο μάγιστρος εκ των Αρμενίων καταγόμενος
____________
Δεν μπορώ να καταλάβω γιατί ο Μανουήλ αναφέρεται σαφώς στις πηγές ως Αρμένιος , ενώ η Θεοδώρα , ο πατέρας της και ο αδερφός της όχι. Αν ξέρει κάποιος φίλος κάτι περισσότερο ας πει. Εκτός και αν το "θείος από πατρός" δεν σημαίνει απαραίτητα πως ο Μανουήλ είχε ακριβώς την ίδια καταγωγή με τον πατέρα της Θεοδώρας.
0 .
Τους μεν κενούς ασκούς το πνεύμα διίστησι , τους δε ανοήτους ανθρώπους το οίημα. ( Σωκράτης [ στον Στοβαίο ] )
- Τλαξκαλτέκος
- Extreme poster
- Δημοσιεύσεις: 3246
Re: Βυζαντινή ιστορία
Ο Μέγας Φώτιος στέλνει επιστολή στον αντίπαλό του πατρίκιο Βαάνη. Του λέει πως οι Ρωμαίοι , οι Έλληνες , οι Χριστιανοί , οι βάρβαροι και τα θηρία φέρονταν επιεικώς στους εχθρούς όταν είχαν αυτοί καταπέσει. Εγώ υποφέρω και σας ζητάω να μου στείλετε γιατρό , αλλά εσείς τίποτα. Πρέπει να βρείτε ένα όνομα διαφορετικό να λέγεστε αντί του Χριστιανοί, Ρωμαίοι , Έλληνες , βάρβαροι και θηρία.
( PG 102 )
===================================
Γραικοί σε γραικικά μοναστήρια στη Σαρδηνία του 6ου αι.
Sardinia [Cagliari] — late 5th/6th c. AD
☩ μνήσθητη Κ(ύρι)ε τῆς δούλης
<σ>ου Γρεκὰ μωνάστρηα ἀμ-
ή<ν>. ἀνάθεμα ἔσχουσην {²⁶ἕξουσιν}²⁶ {²⁷ἔ{σ}χουσην = ἔχουσιν}²⁷
το͂ν ἁγήων τρηακοσήω-
5 ν ἑξήκοντα πέντε πατ-
έρον· ὡ ἐχσανύξῃ {²⁶ἐξανύξῃ}²⁶ τὸ λαρν-
άκι τοῦτο ὥτη ὅδε οὐδ-
ὲ χρυσάφη οὐδὲ ἀρσήμη.
{²in ansis:}² D(is) M(anibus).
https://epigraphy.packhum.org/text/331840?hs=72-77
https://epigraphy.packhum.org/text/333868?hs=131-136
https://epigraphy.packhum.org/text/337182?hs=115-120
====================================================
Γραικοί στην Αφροδιτόπολι ( Βούσιρι ) της Αιγύπτου τον 8ο αι. μ.Χ.
Origin Aphrodites Kome (Antaiopolites)
Material Papyrus
Date 12. Dez. 716
στοιχ(εῖ) Π(α)χ(ὼν) κδ ἰ(ν)δ(ικτίονος) ιδ (ὑπὲρ) δαπάν(ης) Γραικο(ῦ) νοτ(αρίου) δ(ιὰ) Βίκ[τ(ωρος) Θεοδ]οσί\ου/ πι(σ)τ(ικοῦ) νο(μίσματα) δ
ἰδία(ς) κώμη(ς) νο(μίσματα) β μέρ(ους) Βαβυ(λῶνος) νό(μισμα) α̣ [γ´]
https://papyri.info/ddbdp/p.lond;4;1435/?q=SUBSTRING:(%CE%B3%CF%81%CE%B1%CE%B9%CE%BA)&rows=2&start=0&fl=id,title&fq=transcription_ngram_ia:(%CE%B3%CF%81%CE%B1%CE%B9%CE%BA)&sort=series+asc,volume+asc,item+asc&p=1&t=1
Origin Aphrodites Kome (Antaiopolites)
Material Papyrus
Date 6. Sept. 716
Ποιμὴν νο(μίσματα) γ̣ [ -ca.?- ]
(ὑπὲρ) τιμῆ(ς) εἰδῶν δαπάν(ης) (καὶ) τροφῆ(ς) ἀλόγο(υ) Γραικ(οῦ) ν̣[οτ(αρίου) -ca.?- ]
ἐν ἀπαργυ(ρισμῷ) νο(μίσματα) β οὕτω(ς) πρόβα(τα) δ νο(μίσματα) [ -ca.?- ]
(...)
310Πέντε Πεδι(άδων) νο(μίσματα) β γ´ η´ ὄξου(ς) μ(έτρα) ι νό(μισμα) α [ -ca.?- ]
Γραικ\οῦ/ νοτ(αρίου) α νο(μίσματα) β η´ οὕτω(ς) πρ(ό)β(ατα) β ν̣ό̣(μισμα) [α -ca.?- ]
ἁμμαλίτ(ου) ὀν(όματος) α μὴ λαμβ(άνοντος) ῥογ(ὰν) νό(μισμα) α γ´ ιβ´ [ -ca.?- ]
ἐποικ(ίου) Πακαύνε(ως) νό(μισμα) α γ´ ιβ´ οὕτω(ς) πρόβ(ατον) α [νο(μίσματος) -ca.?- ]
β Πεδιά(δων) ἀπʼ ἐμβολῆ(ς) σί(του) ἀρ(τάβαι) β κρ(ι)θ(ῶν) [ -ca.?- ]
315λ(ό)γ(ῳ) τῶ(ν) καρά(βων) Βαβυλῶ(νος) χαλκέ(ων) οὕτως κώμη(ς) Ἀφ[ροδ(ιτὼ) -ca.?- ]
https://papyri.info/ddbdp/p.lond;4;1434/?q=SUBSTRING:(%CE%B3%CF%81%CE%B1%CE%B9%CE%BA)&rows=2&start=0&fl=id,title&fq=transcription_ngram_ia:(%CE%B3%CF%81%CE%B1%CE%B9%CE%BA)&sort=series+asc,volume+asc,item+asc&p=0&t=1
( PG 102 )
===================================
Γραικοί σε γραικικά μοναστήρια στη Σαρδηνία του 6ου αι.
Sardinia [Cagliari] — late 5th/6th c. AD
☩ μνήσθητη Κ(ύρι)ε τῆς δούλης
<σ>ου Γρεκὰ μωνάστρηα ἀμ-
ή<ν>. ἀνάθεμα ἔσχουσην {²⁶ἕξουσιν}²⁶ {²⁷ἔ{σ}χουσην = ἔχουσιν}²⁷
το͂ν ἁγήων τρηακοσήω-
5 ν ἑξήκοντα πέντε πατ-
έρον· ὡ ἐχσανύξῃ {²⁶ἐξανύξῃ}²⁶ τὸ λαρν-
άκι τοῦτο ὥτη ὅδε οὐδ-
ὲ χρυσάφη οὐδὲ ἀρσήμη.
{²in ansis:}² D(is) M(anibus).
https://epigraphy.packhum.org/text/331840?hs=72-77
https://epigraphy.packhum.org/text/333868?hs=131-136
https://epigraphy.packhum.org/text/337182?hs=115-120
====================================================
Γραικοί στην Αφροδιτόπολι ( Βούσιρι ) της Αιγύπτου τον 8ο αι. μ.Χ.
Origin Aphrodites Kome (Antaiopolites)
Material Papyrus
Date 12. Dez. 716
στοιχ(εῖ) Π(α)χ(ὼν) κδ ἰ(ν)δ(ικτίονος) ιδ (ὑπὲρ) δαπάν(ης) Γραικο(ῦ) νοτ(αρίου) δ(ιὰ) Βίκ[τ(ωρος) Θεοδ]οσί\ου/ πι(σ)τ(ικοῦ) νο(μίσματα) δ
ἰδία(ς) κώμη(ς) νο(μίσματα) β μέρ(ους) Βαβυ(λῶνος) νό(μισμα) α̣ [γ´]
https://papyri.info/ddbdp/p.lond;4;1435/?q=SUBSTRING:(%CE%B3%CF%81%CE%B1%CE%B9%CE%BA)&rows=2&start=0&fl=id,title&fq=transcription_ngram_ia:(%CE%B3%CF%81%CE%B1%CE%B9%CE%BA)&sort=series+asc,volume+asc,item+asc&p=1&t=1
Origin Aphrodites Kome (Antaiopolites)
Material Papyrus
Date 6. Sept. 716
Ποιμὴν νο(μίσματα) γ̣ [ -ca.?- ]
(ὑπὲρ) τιμῆ(ς) εἰδῶν δαπάν(ης) (καὶ) τροφῆ(ς) ἀλόγο(υ) Γραικ(οῦ) ν̣[οτ(αρίου) -ca.?- ]
ἐν ἀπαργυ(ρισμῷ) νο(μίσματα) β οὕτω(ς) πρόβα(τα) δ νο(μίσματα) [ -ca.?- ]
(...)
310Πέντε Πεδι(άδων) νο(μίσματα) β γ´ η´ ὄξου(ς) μ(έτρα) ι νό(μισμα) α [ -ca.?- ]
Γραικ\οῦ/ νοτ(αρίου) α νο(μίσματα) β η´ οὕτω(ς) πρ(ό)β(ατα) β ν̣ό̣(μισμα) [α -ca.?- ]
ἁμμαλίτ(ου) ὀν(όματος) α μὴ λαμβ(άνοντος) ῥογ(ὰν) νό(μισμα) α γ´ ιβ´ [ -ca.?- ]
ἐποικ(ίου) Πακαύνε(ως) νό(μισμα) α γ´ ιβ´ οὕτω(ς) πρόβ(ατον) α [νο(μίσματος) -ca.?- ]
β Πεδιά(δων) ἀπʼ ἐμβολῆ(ς) σί(του) ἀρ(τάβαι) β κρ(ι)θ(ῶν) [ -ca.?- ]
315λ(ό)γ(ῳ) τῶ(ν) καρά(βων) Βαβυλῶ(νος) χαλκέ(ων) οὕτως κώμη(ς) Ἀφ[ροδ(ιτὼ) -ca.?- ]
https://papyri.info/ddbdp/p.lond;4;1434/?q=SUBSTRING:(%CE%B3%CF%81%CE%B1%CE%B9%CE%BA)&rows=2&start=0&fl=id,title&fq=transcription_ngram_ia:(%CE%B3%CF%81%CE%B1%CE%B9%CE%BA)&sort=series+asc,volume+asc,item+asc&p=0&t=1
1 .
Τους μεν κενούς ασκούς το πνεύμα διίστησι , τους δε ανοήτους ανθρώπους το οίημα. ( Σωκράτης [ στον Στοβαίο ] )
- Τλαξκαλτέκος
- Extreme poster
- Δημοσιεύσεις: 3246
Re: Βυζαντινή ιστορία
Ιωάννης Ζ΄ ο Γραμματικός ο Μοροχαρζάνιος
Οικουμενικός Πατριάρχης ( 836 - 842 ). Πολύ μορφωμένος, ελληνιστής, υπέρμαχος της αξιοποίησης της κλασικής ελληνικής διανόησης στη βυζαντινή παιδεία και εικονομάχος. Διέταξε την απόξεση και καταστροφή των ιερών εικόνων της Μονής Σεργίου και Βάκχου. Διδάσκαλος του εικονομάχου αυτοκράτορα Θεοφίλου. Μετά τον θάνατο του Θεοφίλου επικράτησαν οι εικονόφιλοι και απομακρύνθηκε απ' τον πατριαρχικό θρόνο. Μετά δε και τον δικό του θάνατο το λείψανό του κάηκε με εντολή του αυτοκράτορα Μιχαήλ Γ΄.
Π-Λ-Μπ , Φειδάς
Καταγόταν από τον επιφανή οίκο της Κωνσταντινούπολης, των Μοροχαρζαμίων.
Συνέχεια Θεοφάνη, ό.π., σελ. 154: ούδ' έξ άσημου τινός άλλα και λίαν ευγενούς καταγόμενος σειράς, της ουτω των Μοροχαρζαμίων
λεγομένης
Οι εικονόφιλοι (δηλ. όλοι οι σωζόμενοι) χρονογράφοι επετέθηκαν ομαδικά κατά του Ιωάννη. Τον ονομάζουν μονίμως Ιαννή ( μάγος , αντίπαλος του Μωυσή ) , Υλζελά (πρόδρομος και συνεργός του διαβόλου ) , Σίμωνα Μάγο, νέο Απολλώνιο, φατριάρχη, λεκανομάντη και διαφθορέα ωραίων γυναικών, ακόμη και καλογριών. Τον κατηγορούν επίσης ότι ήταν αυτός που υπαγόρευε στον Θεόφιλο την εικονομαχική πολιτική του. Πέραν αυτού, ο Ιωάννης φέρεται ότι ενέπνευσε στον Θεόφιλο την αγάπη προς τη δικαιοσύνη, την κοσμική (δηλαδή κλασσική) παιδεία και τις καλές τέχνες.
Το 831 ο Ιωάννης ηγήθηκε της περίφημης πρεσβείας που έστειλε ο Θεόφιλος στον χαλίφη Αλ-Μαμούν στη Βαγδάτη, όπου κατέπληξε τους Άραβες με τη γενναιοδωρία του και το πνεύμα του. Έμεινε δύο χρόνια στη Βαγδάτη, μέχρι που ο θάνατος του Αλ-Μαμούν διέκοψε τις διαπραγματεύσεις. Κατόρθωσε πάντως ο Ιωάννης να πετύχει την απελευθέρωση πολλών αιχμαλώτων και μεθόδευσε τη δραπέτευση και επιστροφή του αυτόμολου στρατηγού Μανουήλ στην Κωνσταντινούπολη. Ένα άλλο αποτέλεσμα της πρεσβείας του Ιωάννη ήταν η κατ’ εισήγησίν του ανέγερση των πολυτελέστατων ανακτόρων του Βρύου με μουσουλμανική τεχνοτροπία.
Μετά τον θάνατο του Θεοφίλου , ο Ιωάννης κλείστηκε στη Μονή του Κλειδίου στον Βόσπορο και ασχολήθηκε με τη μελέτη της νεκρομαντείας , ενώ οι χρονογράφοι αναφέρουν ότι επειδή έξυσε τα μάτια του Χριστού, της Παναγίας και των Ταξιαρχών από μιαν εικόνα του μοναστηριού, τιμωρήθηκε από τη Θεοδώρα με διακόσιες μαστιγώσεις . [ Ιωσήφ Γενέσιος 169-171 : «σ΄ λώροις εμάστιξεν». Όλοι οι χρονογράφοι συμφωνούν για τη μαστίγωση του Ιωάννη. Μόνο ο Συμεών Μάγιστρος, ενώ αρκείται σ’ αυτήν στη σελ. 649, επανέρχεται στη σελ. 652 και λέει ότι η Θεοδώρα τύφλωσε τον Ιωάννη γι’ αυτήν του την αμαρτία («τους οφθαλμούς αυτού εκείνου του Ιαννή εκτυφλοί ») ] Ύστερα από λίγα χρόνια ο αυτοκράτορας Μιχαήλ Γ΄ ξέθαψε τα οστά του Ιωάννη καθώς και του Κωνσταντίνου Ε΄, τα μαστίγωσε στον Ιππόδρομο και τα έκαψε ( Συμεών Μάγιστρος 681 : «και τα οστά αυτών έκαυσε εν τοις Μαυριανού». ) .
https://el.wikipedia.org/wiki/%CE%A0%CE ... F%8C%CF%82
John was born into an aristocratic family of Armenian descent. His father was Pankratios ( Παγκράτιος ) Morocharzanios, and he had a brother, Arsaber ( Αρσαβήρ ).
https://en.wikipedia.org/wiki/John_VII_ ... tantinople
Μωροχαρζάνιοι
σελ. 3 , 7, 8
https://helios-eie.ekt.gr/EIE/bitstream ... 028.05.pdf
Ὁ πατριάρχης Ἰωάννης Γραμματικός, γιὰ νὰ κατανικηθοῦν κάποιοι ἐξωτερικοὶ ἐχθροί, ἀπαγγέλλει μαγικὰ λόγια μπροστὰ σὲ ἀγάλματα τοῦ Ἱπποδρόμου (Ἰωάννης Σκυλίτζης, 85.9-86.34 [Μιχαὴλ Γ΄, 3])
https://ardin-rixi.gr/archives/236510
Αρχιμ. Παντελεήμων-Γ. Τσορμπατζόγλου
Ο πατριάρχης Ιωάννης Γραμματικός και το επίθετο Μωροχαρζάνιος (21 Ιανουαρίου 837– 4 Μαρτίου 843)
https://histsociety.web.auth.gr/3)%CE%A4%CF%83%CE%BF%CF%81%CE%BC%CF%80%CE%B1%CF%84%CE%B6%CF%8C%CE%B3%CE%BB%CE%BF%CF%85.pdf
Κι αυτό το άρθρο έχει κάποια ενδιαφέροντα πράγματα.
Οικουμενικός Πατριάρχης ( 836 - 842 ). Πολύ μορφωμένος, ελληνιστής, υπέρμαχος της αξιοποίησης της κλασικής ελληνικής διανόησης στη βυζαντινή παιδεία και εικονομάχος. Διέταξε την απόξεση και καταστροφή των ιερών εικόνων της Μονής Σεργίου και Βάκχου. Διδάσκαλος του εικονομάχου αυτοκράτορα Θεοφίλου. Μετά τον θάνατο του Θεοφίλου επικράτησαν οι εικονόφιλοι και απομακρύνθηκε απ' τον πατριαρχικό θρόνο. Μετά δε και τον δικό του θάνατο το λείψανό του κάηκε με εντολή του αυτοκράτορα Μιχαήλ Γ΄.
Π-Λ-Μπ , Φειδάς
ΚΡΥΦΟ ΚΕΙΜΕΝΟ: ΕΜΦΑΝΙΣΗ
Καταγόταν από τον επιφανή οίκο της Κωνσταντινούπολης, των Μοροχαρζαμίων.
Συνέχεια Θεοφάνη, ό.π., σελ. 154: ούδ' έξ άσημου τινός άλλα και λίαν ευγενούς καταγόμενος σειράς, της ουτω των Μοροχαρζαμίων
λεγομένης
Οι εικονόφιλοι (δηλ. όλοι οι σωζόμενοι) χρονογράφοι επετέθηκαν ομαδικά κατά του Ιωάννη. Τον ονομάζουν μονίμως Ιαννή ( μάγος , αντίπαλος του Μωυσή ) , Υλζελά (πρόδρομος και συνεργός του διαβόλου ) , Σίμωνα Μάγο, νέο Απολλώνιο, φατριάρχη, λεκανομάντη και διαφθορέα ωραίων γυναικών, ακόμη και καλογριών. Τον κατηγορούν επίσης ότι ήταν αυτός που υπαγόρευε στον Θεόφιλο την εικονομαχική πολιτική του. Πέραν αυτού, ο Ιωάννης φέρεται ότι ενέπνευσε στον Θεόφιλο την αγάπη προς τη δικαιοσύνη, την κοσμική (δηλαδή κλασσική) παιδεία και τις καλές τέχνες.
Το 831 ο Ιωάννης ηγήθηκε της περίφημης πρεσβείας που έστειλε ο Θεόφιλος στον χαλίφη Αλ-Μαμούν στη Βαγδάτη, όπου κατέπληξε τους Άραβες με τη γενναιοδωρία του και το πνεύμα του. Έμεινε δύο χρόνια στη Βαγδάτη, μέχρι που ο θάνατος του Αλ-Μαμούν διέκοψε τις διαπραγματεύσεις. Κατόρθωσε πάντως ο Ιωάννης να πετύχει την απελευθέρωση πολλών αιχμαλώτων και μεθόδευσε τη δραπέτευση και επιστροφή του αυτόμολου στρατηγού Μανουήλ στην Κωνσταντινούπολη. Ένα άλλο αποτέλεσμα της πρεσβείας του Ιωάννη ήταν η κατ’ εισήγησίν του ανέγερση των πολυτελέστατων ανακτόρων του Βρύου με μουσουλμανική τεχνοτροπία.
Μετά τον θάνατο του Θεοφίλου , ο Ιωάννης κλείστηκε στη Μονή του Κλειδίου στον Βόσπορο και ασχολήθηκε με τη μελέτη της νεκρομαντείας , ενώ οι χρονογράφοι αναφέρουν ότι επειδή έξυσε τα μάτια του Χριστού, της Παναγίας και των Ταξιαρχών από μιαν εικόνα του μοναστηριού, τιμωρήθηκε από τη Θεοδώρα με διακόσιες μαστιγώσεις . [ Ιωσήφ Γενέσιος 169-171 : «σ΄ λώροις εμάστιξεν». Όλοι οι χρονογράφοι συμφωνούν για τη μαστίγωση του Ιωάννη. Μόνο ο Συμεών Μάγιστρος, ενώ αρκείται σ’ αυτήν στη σελ. 649, επανέρχεται στη σελ. 652 και λέει ότι η Θεοδώρα τύφλωσε τον Ιωάννη γι’ αυτήν του την αμαρτία («τους οφθαλμούς αυτού εκείνου του Ιαννή εκτυφλοί ») ] Ύστερα από λίγα χρόνια ο αυτοκράτορας Μιχαήλ Γ΄ ξέθαψε τα οστά του Ιωάννη καθώς και του Κωνσταντίνου Ε΄, τα μαστίγωσε στον Ιππόδρομο και τα έκαψε ( Συμεών Μάγιστρος 681 : «και τα οστά αυτών έκαυσε εν τοις Μαυριανού». ) .
https://el.wikipedia.org/wiki/%CE%A0%CE ... F%8C%CF%82
John was born into an aristocratic family of Armenian descent. His father was Pankratios ( Παγκράτιος ) Morocharzanios, and he had a brother, Arsaber ( Αρσαβήρ ).
https://en.wikipedia.org/wiki/John_VII_ ... tantinople
Μωροχαρζάνιοι
ΚΡΥΦΟ ΚΕΙΜΕΝΟ: ΕΜΦΑΝΙΣΗ
σελ. 3 , 7, 8
ΚΡΥΦΟ ΚΕΙΜΕΝΟ: ΕΜΦΑΝΙΣΗ
https://helios-eie.ekt.gr/EIE/bitstream ... 028.05.pdf
Ὁ πατριάρχης Ἰωάννης Γραμματικός, γιὰ νὰ κατανικηθοῦν κάποιοι ἐξωτερικοὶ ἐχθροί, ἀπαγγέλλει μαγικὰ λόγια μπροστὰ σὲ ἀγάλματα τοῦ Ἱπποδρόμου (Ἰωάννης Σκυλίτζης, 85.9-86.34 [Μιχαὴλ Γ΄, 3])
https://ardin-rixi.gr/archives/236510
Αρχιμ. Παντελεήμων-Γ. Τσορμπατζόγλου
Ο πατριάρχης Ιωάννης Γραμματικός και το επίθετο Μωροχαρζάνιος (21 Ιανουαρίου 837– 4 Μαρτίου 843)
https://histsociety.web.auth.gr/3)%CE%A4%CF%83%CE%BF%CF%81%CE%BC%CF%80%CE%B1%CF%84%CE%B6%CF%8C%CE%B3%CE%BB%CE%BF%CF%85.pdf
ΚΡΥΦΟ ΚΕΙΜΕΝΟ: ΕΜΦΑΝΙΣΗ
Κι αυτό το άρθρο έχει κάποια ενδιαφέροντα πράγματα.
ΚΡΥΦΟ ΚΕΙΜΕΝΟ: ΕΜΦΑΝΙΣΗ
1 .
Τους μεν κενούς ασκούς το πνεύμα διίστησι , τους δε ανοήτους ανθρώπους το οίημα. ( Σωκράτης [ στον Στοβαίο ] )
- Τλαξκαλτέκος
- Extreme poster
- Δημοσιεύσεις: 3246
Re: Βυζαντινή ιστορία
Λέων ο Μαθηματικός ( 790 - 869 )
Γεννήθηκε στην Θεσσαλία ή στην Υπάτη της Φθιώτιδος ή στην Κωνσταντινούπολη γύρω στο 790 - 800 και πέθανε στην Κων/πολη γύρω στο 869/870.
Μαθηματικός, γεωμέτρης, αστρονόμος, αστρολόγος , φιλόσοφος , ελληνιστής και εικονομάχος.
Μορφώθηκε στην Κων/πολη , στην Άνδρο από κάποιον Μιχαήλ Ψελλό και στις βιβλιοθήκες διαφόρων μοναστηριών.
ΚΡΥΦΟ ΚΕΙΜΕΝΟ: ΕΜΦΑΝΙΣΗ
Δίδαξε στην Κωνστα/πολη και η φήμη του έφτασε ως την Βαγδάτη . Διετέλεσε και αρχιεπίσκοπος Θεσσα/νικης ( 840 - 843 ) .
Θεωρείται ο δημιουργός του συστήματος φρυκτωριών που συνέδεε τα ανατολικά σύνορα με την Πόλη .
Ήταν ξάδερφος ( κατ' άλλους ανιψιός ) του αρμενικής καταγωγής και εικονομάχου πατριάρχη Κων/πολης Ιωάννη Ζ΄ Γραμματικού.
Συνέχεια του Θεοφάνους, σ. 185, 11: «Λέων … ὅς κατά συγγένειαν μέν τοῦ ἐξαδέλφου τῷ πατριάρχῃ Ἰαννῇ ᾠκείωτο»
Συνεπώς θεωρείται και ο Λέων αρμενικής καταγωγής : Οι περίφημοι λόγιοι που δίδαξαν στη σχολή τον 9ο αιώνα ήταν επίσης αρμενικής καταγωγής, όπως για παράδειγμα οι πατριάρχες Ιωάννης Ζ΄ Γραμματικός, που διακρίθηκε για το θεολογικό του έργο κατά την αναβίωση της Εικονομαχίας το 815, καθώς και ο Φώτιος Α΄ , ο υπέρμαχος των εικόνων και περίφημος λόγιος. Στη σχολή αυτή δίδαξε και ο Λέων ο Μαθηματικός (περ. 790-869), ένας σπουδαίος επιστήμονας που, εκτός από τη συγγραφή σημαντικών φιλοσοφικών και λογοτεχνικών πραγματειών, ασχολήθηκε και με τη μεταγραφή αρχαίων ελληνικών κειμένων, ενώ ανακάλυψε και το σύστημα των φρυκτωριών, το οποίο χρησιμοποιήθηκε για να σημαίνει συναγερμός στην πόλη για επιθέσεις από θαλάσσης. http://constantinople.ehw.gr/Forms/fLem ... maid=12209
He was probably at least in part of Armenian descent. https://kids.kiddle.co/Leo_the_Mathematician
Αν ξέρει κάποιος φίλος κάτι παραπάνω για την καταγωγή του ας πει. Κάπου είδα πως ο Χαρανής είχε αντικρούσει την αρμενικότητα πολλών Βυζαντινών , αλλά δεν κατάφερα να βρω κείμενό του για να δω αν λέει κάτι για τον Λέοντα τον Μαθηματικό.
1 .
Τους μεν κενούς ασκούς το πνεύμα διίστησι , τους δε ανοήτους ανθρώπους το οίημα. ( Σωκράτης [ στον Στοβαίο ] )
- Τλαξκαλτέκος
- Extreme poster
- Δημοσιεύσεις: 3246
Re: Βυζαντινή ιστορία
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΑΣ ΦΙΛΟΠΟΥΛΟΥ
ΑΙ ΔΥΤΙΚΑΙ ΠΗΓΑΙ ΔΙΑ ΤΗΝ ΕΝΑΝΤΙ ΤΩΝ ΝΟΡΜΑΝΔΩΝ
ΠΟΛΙΤΙΚΗΝ ΤΟΥ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ Ι' ΔΟΥΚΑ
https://core.ac.uk/download/pdf/188025518.pdf
Οι βυζαντινές πηγές, σε αντίθεση με τις δυτικές, ελάχιστες ειδήσεις παρέχουν για την εξωτερική πολιτική του Κωνσταντίνου Ι΄ Δούκα με τους Δυτικούς. Η Κάτω Ιταλία δοκιμαζόταν απ' τις επιδρομές των Νορμανδών , ο ηγέτης των οποίων , Ροβέρτος Γυισκάρδος , είχε συμμαχήσει με τον πάπα Αλέξανδρο Β΄ . Αντίθετα , η Αγία Ρωμαϊκή Αυτοκρατορία του Γερμανικού Έθνους ( ΑΡΑΓΕ) και το λογγοβαρδικό Κράτος του Σαλέρνου του Γιζούλφου Β΄ υποστήριζαν τον αντίπαπα Ονώριο Β΄ . Ο Κωνσταντίνος Ι΄ επεδίωξε με τη μεσολάβηση του Ονωρίου Β΄ συμμαχία με την ΑΡΑΓΕ κατά των Νορμανδών. Τις διπλωματικές επαφές μας διασώζει ο οπαδός της ΑΡΑΓΕ επίσκοπος του Πεδεμοντίου Άλβας ( Alba ) Βένζων ( Benzo ) . Ο Κωνσταντίνος απευθύνθηκε στον Ονώριο μέσω του Βένζωνος . Τελικά οι διπλωματικές επαφές δεν έφεραν κάποιο αποτέλεσμα.
Δυο επιστολές που έστειλε ο Κωνσταντίνος στον Ονώριο μας διασώζει ο Βένζων . Για την αξιοπιστία των επιστολών υπάρχουν διαφωνίες. Άλλοι τις θεωρούν αυθεντικές , άλλοι πλαστές , και άλλοι πως ο πυρήνας τους είναι αυθεντικός , αλλά τις παράλλαξε - επεξεργάστηκε ο Βένζων κατά τις επιδιώξεις του. Η πρώτη επιστολή στάλθηκε το 1062 και η δεύτερη το 1063.
Παραθέτω την πρώτη όπως την έχει ο σύνδεσμος :
Ό Κωνσταντίνος Δοκλίτιος [ = Δούκας ] , βασιλεύς τής Κωνσταντινουπόλεως [ = Constantinopolis basileus ] , απευθύνει χαιρετισμόν προς τον Πατριάρχην της Ρώμης, τον δια βασιλικής πράξεως αναδειχθέντα υπέρτατον τής εκκλησίας τής οικουμένης. Η ρωμαϊκή φρόνησις η εκπηγάζουσα εκ της ελληνικής ημών καταγωγής , η οποία ήνθησεν επί τού πρώτου και του δευτέρου και τού τρίτου Όθωνος [ εννοεί τους βασιλιάδες της ΑΡΑΓΕ ] , κατά τους παρόντας καιρούς ούτως εξησθένησεν ώστε να ανέχηται όπως οι Νορμανδοί γίνονται συμμέτοχοι της εξουσίας. Διότι ήδη σφετερίζονται τα αυτοκρατορικά δικαιώματα όπως της μη νομίμου εκλογής του ψευδοπάπα έκ Λούκκας. Προς επανόρθωσιν τούτων επιθυμώ να συνάψω, δια τής Ιδικής σου εμπίστου χειρός, σύμφωνον αιωνίου φιλίας μετά του παιδός Ερρίκου, του Ρωμαίου βασιλέως. Διότι και εγώ Ρωμαίος είμι και τοιουτοτρόπως ημείς Ρωμαίοι αμφότεροι έν έσμέν υπό σέ τον κοινόν πατέρα, δεδεμένοι δι’ αδιάσπαστου δεσμού αγάπης προς τήν πατρίδα. Επί τούτω θα δώσω εις αυτόν όμηρον τον υιόν μου τον πορφυρογέννητον και όλον τον θησαυρόν μου ίνα τον χρησιμοποίηση ως επιθυμεί προς χρήσιν δικήν του και των στρατιωτών του μέχρις ότου δοθή είς ήμας ή ευκαιρία, σου προδρόμου, να μεταβώμεν είς τόν Τάφον τού Κυρίου · καί,καθαρθέντος τού μιάσματος τών Νορμανδών και τών ειδωλολατρών [ μουσουλμάνων, αν και η Φιλοπούλου λέει τους Ούζους ] , επανανθήση ή χριστιανική πίστις μέχρι συντέλειας τού αιώνος. Συ όμως, άνθρωπε τού Θεού, διάδοχε τού μακαρίου Πέτρου, έγκλεισον είς το στήθος σου τους λόγους τούτους και πράττε τα έργα του Θεού.
- Αντί για βασιελύς Ρωμαίων εμφανίζεται με τον τίτλο "βασιλεύς Κωνσταντινουπόλεως".
- Θεωρεί τον πάπα οικουμενικό με βασιλική πράξη. Σαν να δέχεται την Ψευδο-Δωρεά Κωνσταντίνου . Αλλά έτσι κι αλλιώς πριν το Σχίσμα πολλοί Βυζαντινοί την δέχονταν για να μην κακοκαρδίζουν τον πάπα.
- Θεωρεί Ρωμαίο τόσο τον εαυτό του όσο και τον Ερρίκο της ΑΡΑΓΕ .
- Θα έδινε για βασιλικό όμηρο τον γιο του.
- Θα μεταβούν στον Τάφο του Κυρίου σαν προσκυνητές ή σαν σταυροφόροι ( 30 χρόνια πριν την Ά Σταυροφορία ) άραγε ;
Για τα παραπάνω ίσως έχει βάλει το χεράκι του ο Βένζων.
ΑΙ ΔΥΤΙΚΑΙ ΠΗΓΑΙ ΔΙΑ ΤΗΝ ΕΝΑΝΤΙ ΤΩΝ ΝΟΡΜΑΝΔΩΝ
ΠΟΛΙΤΙΚΗΝ ΤΟΥ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ Ι' ΔΟΥΚΑ
https://core.ac.uk/download/pdf/188025518.pdf
Οι βυζαντινές πηγές, σε αντίθεση με τις δυτικές, ελάχιστες ειδήσεις παρέχουν για την εξωτερική πολιτική του Κωνσταντίνου Ι΄ Δούκα με τους Δυτικούς. Η Κάτω Ιταλία δοκιμαζόταν απ' τις επιδρομές των Νορμανδών , ο ηγέτης των οποίων , Ροβέρτος Γυισκάρδος , είχε συμμαχήσει με τον πάπα Αλέξανδρο Β΄ . Αντίθετα , η Αγία Ρωμαϊκή Αυτοκρατορία του Γερμανικού Έθνους ( ΑΡΑΓΕ) και το λογγοβαρδικό Κράτος του Σαλέρνου του Γιζούλφου Β΄ υποστήριζαν τον αντίπαπα Ονώριο Β΄ . Ο Κωνσταντίνος Ι΄ επεδίωξε με τη μεσολάβηση του Ονωρίου Β΄ συμμαχία με την ΑΡΑΓΕ κατά των Νορμανδών. Τις διπλωματικές επαφές μας διασώζει ο οπαδός της ΑΡΑΓΕ επίσκοπος του Πεδεμοντίου Άλβας ( Alba ) Βένζων ( Benzo ) . Ο Κωνσταντίνος απευθύνθηκε στον Ονώριο μέσω του Βένζωνος . Τελικά οι διπλωματικές επαφές δεν έφεραν κάποιο αποτέλεσμα.
Δυο επιστολές που έστειλε ο Κωνσταντίνος στον Ονώριο μας διασώζει ο Βένζων . Για την αξιοπιστία των επιστολών υπάρχουν διαφωνίες. Άλλοι τις θεωρούν αυθεντικές , άλλοι πλαστές , και άλλοι πως ο πυρήνας τους είναι αυθεντικός , αλλά τις παράλλαξε - επεξεργάστηκε ο Βένζων κατά τις επιδιώξεις του. Η πρώτη επιστολή στάλθηκε το 1062 και η δεύτερη το 1063.
Παραθέτω την πρώτη όπως την έχει ο σύνδεσμος :
Ό Κωνσταντίνος Δοκλίτιος [ = Δούκας ] , βασιλεύς τής Κωνσταντινουπόλεως [ = Constantinopolis basileus ] , απευθύνει χαιρετισμόν προς τον Πατριάρχην της Ρώμης, τον δια βασιλικής πράξεως αναδειχθέντα υπέρτατον τής εκκλησίας τής οικουμένης. Η ρωμαϊκή φρόνησις η εκπηγάζουσα εκ της ελληνικής ημών καταγωγής , η οποία ήνθησεν επί τού πρώτου και του δευτέρου και τού τρίτου Όθωνος [ εννοεί τους βασιλιάδες της ΑΡΑΓΕ ] , κατά τους παρόντας καιρούς ούτως εξησθένησεν ώστε να ανέχηται όπως οι Νορμανδοί γίνονται συμμέτοχοι της εξουσίας. Διότι ήδη σφετερίζονται τα αυτοκρατορικά δικαιώματα όπως της μη νομίμου εκλογής του ψευδοπάπα έκ Λούκκας. Προς επανόρθωσιν τούτων επιθυμώ να συνάψω, δια τής Ιδικής σου εμπίστου χειρός, σύμφωνον αιωνίου φιλίας μετά του παιδός Ερρίκου, του Ρωμαίου βασιλέως. Διότι και εγώ Ρωμαίος είμι και τοιουτοτρόπως ημείς Ρωμαίοι αμφότεροι έν έσμέν υπό σέ τον κοινόν πατέρα, δεδεμένοι δι’ αδιάσπαστου δεσμού αγάπης προς τήν πατρίδα. Επί τούτω θα δώσω εις αυτόν όμηρον τον υιόν μου τον πορφυρογέννητον και όλον τον θησαυρόν μου ίνα τον χρησιμοποίηση ως επιθυμεί προς χρήσιν δικήν του και των στρατιωτών του μέχρις ότου δοθή είς ήμας ή ευκαιρία, σου προδρόμου, να μεταβώμεν είς τόν Τάφον τού Κυρίου · καί,καθαρθέντος τού μιάσματος τών Νορμανδών και τών ειδωλολατρών [ μουσουλμάνων, αν και η Φιλοπούλου λέει τους Ούζους ] , επανανθήση ή χριστιανική πίστις μέχρι συντέλειας τού αιώνος. Συ όμως, άνθρωπε τού Θεού, διάδοχε τού μακαρίου Πέτρου, έγκλεισον είς το στήθος σου τους λόγους τούτους και πράττε τα έργα του Θεού.
- Αντί για βασιελύς Ρωμαίων εμφανίζεται με τον τίτλο "βασιλεύς Κωνσταντινουπόλεως".
- Θεωρεί τον πάπα οικουμενικό με βασιλική πράξη. Σαν να δέχεται την Ψευδο-Δωρεά Κωνσταντίνου . Αλλά έτσι κι αλλιώς πριν το Σχίσμα πολλοί Βυζαντινοί την δέχονταν για να μην κακοκαρδίζουν τον πάπα.
- Θεωρεί Ρωμαίο τόσο τον εαυτό του όσο και τον Ερρίκο της ΑΡΑΓΕ .
- Θα έδινε για βασιλικό όμηρο τον γιο του.
- Θα μεταβούν στον Τάφο του Κυρίου σαν προσκυνητές ή σαν σταυροφόροι ( 30 χρόνια πριν την Ά Σταυροφορία ) άραγε ;
Για τα παραπάνω ίσως έχει βάλει το χεράκι του ο Βένζων.
1 .
Τους μεν κενούς ασκούς το πνεύμα διίστησι , τους δε ανοήτους ανθρώπους το οίημα. ( Σωκράτης [ στον Στοβαίο ] )
- Τλαξκαλτέκος
- Extreme poster
- Δημοσιεύσεις: 3246
Re: Βυζαντινή ιστορία
Η παρακμή της πρωτοβυζαντινής Αθήνας κατά τον Συνέσιο
Ο Συνέσιος ο Κυρηναίος (περ. 373 - περ. 414) , επίσκοπος στην Πτολεμαΐδα της Κυρηναϊκής Πεντάπολης της Λιβύης, έγραψε Ύμνους στην Τριάδα και τον Σωτήρα στην δωρική διάλεκτο της Κυρήνης. Υπήρξε μαθητής της Υπατίας και ισχυριζόταν πως κατάγεται απ' τους Ηρακλείδες βασιλιάδες της Σπάρτης και τους Δωριείς .
νεοπλατωνική σχολή της Αθήνας και στην αντίστοιχη σχολή της Αλεξάνδρειας.
O Συνέσιος ενδεχομένως ασκεί έμμεση κριτική στον νεοπλατωνισμό της Αθηναϊκής σχολής που εγκατέλειπε σταδιακά τη λογική σκέψη και στρεφόταν στη θεουργία.
https://ikee.lib.auth.gr/record/131211/ ... ?version=1
https://el.wikipedia.org/wiki/%CE%A3%CF ... E%BF%CF%82
Ήταν μερικής αρμενικής καταγωγής ο πατριάρχης Φώτιος ;
Ο πατέρας του λεγόταν Σέργιος και ήταν αδελφός του πατριάρχη Ταράσιου. Συνεπώς ο Ταράσιος ήταν θείος του Φωτίου. Επίσης ο Φώτιος είχε έναν αδελφό που λεγόταν κι αυτός Ταράσιος.
Η μάνα του Φωτίου λεγόταν Ειρήνη και είχε αδελφό τον Αρσαβήρ. Σύμφωνα με τον Συνεχιστή του Θεοφάνη αυτός ο Αρσαβήρ είχε νυμφευθεί την Καλομαρία, αδελφή της αυτοκράτειρας Θεοδώρας και του Καίσαρα Βάρδα .
Ο πατριάρχης Ιωάννης ο Γραμματικός ο Μοροχαρζάνιος είχε και αυτός έναν αδερφό με το όνομα Αρσαβήρ. Κατά μια υπόθεση αυτός ο Αρσαβήρ είχε νυμφευθεί την Καλομαρία , αδελφή της αυτοκράτειρας Θεοδώρας και του Καίσαρα Βάρδα.
Ίσως η μητέρα του Φωτίου λοιπόν , η Ειρήνη , ήταν αδελφή του Ιωάννη του Γραμματικού και του Αρσαβήρ , δηλαδή οι δύο Αρσαβήρ ίσως ταυτίζονται.
Κατ' άλλους όμως οι δύο Αρσαβήρ , δηλαδή ο θείος του Φωτίου και ο αδελφός του Ιωάννη του Γραμματικού, δεν πρέπει να συγχέονται. Η Ειρήνη και ο Ιωάννης ο Γραμματικός δεν ήταν αδέλφια , υπήρχαν δύο Αρσαβήρ και αυτός που είχε νυμφευθεί την Καλομαρία ήταν ο αδελφός της Ειρήνης και θείος του Φωτίου και όχι ο άλλος.
Certain scholars assert that Photios was, at least in part, of Armenian descent while other scholars merely refer to him as a "Greek Byzantine".
David Marshall Lang argues that "Photius [...] was only one of many Byzantine scholars of Armenian descent". Peter Charanis notes that "John the Grammarian, Photius, Caesar Bardas and Leo the Philosopher seem to have been the prime movers. All four were, at least in part, of Armenian descent [...] as for Photius, the fact is that his mother Irene, was the sister of Arshavir, the Arshavir who had married Calomaria the sister of Bardas and the empress Theodora." Nicholas Adontz stresses that "Arshavir, Photius' uncle, must not be confused with Arshavir, the brother of John the Grammarian".
Byzantine writers also report that Emperor Michael III (r. 842–867) once angrily called Photios "Khazar-faced", but whether this was a generic insult or a reference to his ethnicity is unclear.
https://en.wikipedia.org/wiki/Photios_I ... tantinople
Arshavir (Armenian: Արշավիր (reformed); Արշաւիր (classical), pronounced [ɑɾʃɑˈviɾ]) is an ancient Armenian name of Iranian origin. Philologist Heinrich Hübschmann interprets the name as being composed of the Avestan words aršan 'man, male' and vīra 'man'. According to another interpretation, the name means 'virile' and comes from Persian.
This name is related to the family of the 9th-century Patriarch of Constantinople, Photius. Photius' mother Irene was the sister of Arshavir, who had married Calomaria, the sister of Caesar Bardas and the empress Theodora. Arshavir, Photius' uncle, is often confused with Arshavir, the brother of John the Grammarian.
https://en.wikipedia.org/wiki/Arshavir
Ο Μέγας Φώτιος γεννήθηκε περί το 820 στην Κωνσταντινούπολη, από πλούσια και αριστοκρατική οικογένεια η οποία διατηρούσε δεσμούς τόσο με το παλάτι όσο και με τον πατριαρχικό θρόνο. Ο πατέρας του ονομαζόταν Σέργιος, άνδρας γνήσια Ορθόδοξος όπως λέει ο ίδιος ο Φώτιος και η μητέρα του Ειρήνη, μια γυναίκα "φιλόθεος τε και φιλάρετος" . Ο αδελφός της μητέρας του είχε παντρευτεί την αδελφή της εικονόφιλης αυτοκράτειρας Θεοδώρας († 867), ενώ ο πατέρας του, ήταν αδελφός του Πατριάρχη Κωνσταντινουπόλεως, Ταρασίου († 806).
https://el.orthodoxwiki.org/%CE%A6%CF%8 ... E%B1%CF%82
Photius' parents were wealthy and pious Christians. His father was attached to the imperial court with the office of "Guardian of the Emperor and the Palace." They belonged to the party which venerated icons, but the current emperor was an iconoclast and thus was against the use of icons in the Church. They were exiled when Photius was seven, their wealth disposed of, and were eventually martyred. Photius referred to Patriarch Tarasius as "uncle from his father's side," and he was also related to John VII Grammaticus. He was known as one who was inclined to the quiet, prayerful, and monastic life. Byzantine writers report that Emperor Leo VI once angrily called Photius "Khazar-faced," but whether this was a generic insult or a reference to his ethnicity is unclear.
https://en.orthodoxwiki.org/Photius_the_Great
Ο Συνέσιος ο Κυρηναίος (περ. 373 - περ. 414) , επίσκοπος στην Πτολεμαΐδα της Κυρηναϊκής Πεντάπολης της Λιβύης, έγραψε Ύμνους στην Τριάδα και τον Σωτήρα στην δωρική διάλεκτο της Κυρήνης. Υπήρξε μαθητής της Υπατίας και ισχυριζόταν πως κατάγεται απ' τους Ηρακλείδες βασιλιάδες της Σπάρτης και τους Δωριείς .
- Περήφανος για την καταγωγή του γράφει «Ἀναμνήσθητε γάρ ὑμεῖς τίς ἦν πρώην (πρός ἐμέ τόν, εἰ μηδέν ἄλλο, ἐξ ἐκείνων γενόμενον ὧν ἀπ’ Εὐρυσθένους τοῦ καταγόντος Δωριέας εἰς Σπάρτην μέχρι τοὐμοῦ πατρός αἱ διαδοχαί ταῖς δημοσίαις ἐνεκολάφθησαν κύρβεσιν) ἄνθρωπος οὐκ ἔχων εἰπεῖν ὄνομα πάππου…» και «Ὤμοι Κυρήνης, ἧς αἱ δημόσιαι κύρβεις μέχρις ἐμοῦ κατάγουσι τάς ἀφ’ Ἡρακλέους διαδοχάς, οὐ γάρ ἄν εἴην ἀρχαῖος ἐν εἰδόσιν ὀλοφυρόμενος τήν καταβεβλημένην εὐγένειαν. ὤ μοι τῶν τάφων, ὧν οὐ μεθέξω τῶν Δωρικῶν».
- Ταξιδεύει ( 399 μ.Χ. ) στην Αθήνα αναζητώντας να γνωρίσει εκ του σύνεγγυς το λίκνο των γραμμάτων που μελετά και θαυμάζει . Απογοητεύεται όμως οικτρά και γράφει πικραμένος στον αδελφό του :
- «ὡς οὐδέν ἔχουσιν αἱ νῦν Ἀθῆναι σεμνόν ἀλλ΄ ἤ τά κλεινά τῶν χωρίων ὀνόματα. Καθάπερ ἱερείου διεπεπραγμένου το δέρμα λείπεται γνώρισμα τοῦ πάλαι ποτέ ζῴου, οὕτως, ἐνθένδε φιλοσοφίας ἐξῳκισμένης…».
- ἀναστρέφονται δέ ἐν ἡμῖν ὥσπερ ἐν ἡμιόνοις ἡμίθεοι διότι τεθέανται τήν Ἀκαδημίαν τε καί τό Λύκειον καί τήν ἐν ᾗ Ζήνων ἐφιλοσόφει Ποικίλην, νῦν οὐκέτ’ οὖσαν ποικίλην
νεοπλατωνική σχολή της Αθήνας και στην αντίστοιχη σχολή της Αλεξάνδρειας.
O Συνέσιος ενδεχομένως ασκεί έμμεση κριτική στον νεοπλατωνισμό της Αθηναϊκής σχολής που εγκατέλειπε σταδιακά τη λογική σκέψη και στρεφόταν στη θεουργία.
https://ikee.lib.auth.gr/record/131211/ ... ?version=1
https://el.wikipedia.org/wiki/%CE%A3%CF ... E%BF%CF%82
- Επιστολή 136
Οναίμην των Αθηνών οπόσα βούλει, ώστε μοι δοκώ πλείν η παλαιστή και δακτύλω γεγονέναι σοφώτερος. έξεστι δε και αυτόθεν της νέας σοφίας πείράν σοί τινα παρασχείν. αμέλει γαρ Αναγυρουντόθεν σοι γράφω, και Σφηττοί γέγονα και Θριώζε και Κηφισιάσι και Φαληροί. και κακός κακώς δεύρό με κομίσας απόλοιτο ναύκληρος· ως ουδέν έχουσιν αι νυν Αθήναι σεμνόν αλλ' η τα κλεινά των χωρίων ονόματα. και καθάπερ ιερείου διαπεπραγμένου το δέρμα λείπεται γνώρισμα του πάλαι ποτέ ζώου, ούτως ενθένδε φιλοσοφίας εξωκισμένης λείπεται περινοστούντα θαυμάζειν την ακαδήμειάν τε και το Λύκειον και νή Δία την ποικίλην στοάν, την επώνυμον της Χρυσίππου φιλοσοφίας, νυν ουκέτ' ούσαν ποικίλην. ο γαρ ανθύπατος τας σανίδας αφείλετο, αις εγκατέθετο την τέχνην ο εκ Θάσου Πολύγνωτος. νυν μεν ουν εν τοις καθ' ημάς χρόνοις Αίγυπτος τρέφει τας Υπατίας δεξαμένη γονάς, αι δε Αθήναι, πάλαι μεν ην η πόλις εστία σοφών, το δε νυν έχον σεμνύνουσιν αυτάς οι μελιττουργοί. ταύτ' άρα και η ξυνωρίς των σοφιστών των Πλουταρχείων, οίτινες ου τη φήμη των λόγων αγείρουσιν εν τοις θεάτροις τους νέους, αλλά τοις εξ Υμηττού στάμνοις.
https://www.oodegr.com/oode/sygrafeis/s ... oles_1.htm
Ήταν μερικής αρμενικής καταγωγής ο πατριάρχης Φώτιος ;
Ο πατέρας του λεγόταν Σέργιος και ήταν αδελφός του πατριάρχη Ταράσιου. Συνεπώς ο Ταράσιος ήταν θείος του Φωτίου. Επίσης ο Φώτιος είχε έναν αδελφό που λεγόταν κι αυτός Ταράσιος.
Η μάνα του Φωτίου λεγόταν Ειρήνη και είχε αδελφό τον Αρσαβήρ. Σύμφωνα με τον Συνεχιστή του Θεοφάνη αυτός ο Αρσαβήρ είχε νυμφευθεί την Καλομαρία, αδελφή της αυτοκράτειρας Θεοδώρας και του Καίσαρα Βάρδα .
Ο πατριάρχης Ιωάννης ο Γραμματικός ο Μοροχαρζάνιος είχε και αυτός έναν αδερφό με το όνομα Αρσαβήρ. Κατά μια υπόθεση αυτός ο Αρσαβήρ είχε νυμφευθεί την Καλομαρία , αδελφή της αυτοκράτειρας Θεοδώρας και του Καίσαρα Βάρδα.
Ίσως η μητέρα του Φωτίου λοιπόν , η Ειρήνη , ήταν αδελφή του Ιωάννη του Γραμματικού και του Αρσαβήρ , δηλαδή οι δύο Αρσαβήρ ίσως ταυτίζονται.
Κατ' άλλους όμως οι δύο Αρσαβήρ , δηλαδή ο θείος του Φωτίου και ο αδελφός του Ιωάννη του Γραμματικού, δεν πρέπει να συγχέονται. Η Ειρήνη και ο Ιωάννης ο Γραμματικός δεν ήταν αδέλφια , υπήρχαν δύο Αρσαβήρ και αυτός που είχε νυμφευθεί την Καλομαρία ήταν ο αδελφός της Ειρήνης και θείος του Φωτίου και όχι ο άλλος.
Certain scholars assert that Photios was, at least in part, of Armenian descent while other scholars merely refer to him as a "Greek Byzantine".
David Marshall Lang argues that "Photius [...] was only one of many Byzantine scholars of Armenian descent". Peter Charanis notes that "John the Grammarian, Photius, Caesar Bardas and Leo the Philosopher seem to have been the prime movers. All four were, at least in part, of Armenian descent [...] as for Photius, the fact is that his mother Irene, was the sister of Arshavir, the Arshavir who had married Calomaria the sister of Bardas and the empress Theodora." Nicholas Adontz stresses that "Arshavir, Photius' uncle, must not be confused with Arshavir, the brother of John the Grammarian".
Byzantine writers also report that Emperor Michael III (r. 842–867) once angrily called Photios "Khazar-faced", but whether this was a generic insult or a reference to his ethnicity is unclear.
https://en.wikipedia.org/wiki/Photios_I ... tantinople
Arshavir (Armenian: Արշավիր (reformed); Արշաւիր (classical), pronounced [ɑɾʃɑˈviɾ]) is an ancient Armenian name of Iranian origin. Philologist Heinrich Hübschmann interprets the name as being composed of the Avestan words aršan 'man, male' and vīra 'man'. According to another interpretation, the name means 'virile' and comes from Persian.
This name is related to the family of the 9th-century Patriarch of Constantinople, Photius. Photius' mother Irene was the sister of Arshavir, who had married Calomaria, the sister of Caesar Bardas and the empress Theodora. Arshavir, Photius' uncle, is often confused with Arshavir, the brother of John the Grammarian.
https://en.wikipedia.org/wiki/Arshavir
Ο Μέγας Φώτιος γεννήθηκε περί το 820 στην Κωνσταντινούπολη, από πλούσια και αριστοκρατική οικογένεια η οποία διατηρούσε δεσμούς τόσο με το παλάτι όσο και με τον πατριαρχικό θρόνο. Ο πατέρας του ονομαζόταν Σέργιος, άνδρας γνήσια Ορθόδοξος όπως λέει ο ίδιος ο Φώτιος και η μητέρα του Ειρήνη, μια γυναίκα "φιλόθεος τε και φιλάρετος" . Ο αδελφός της μητέρας του είχε παντρευτεί την αδελφή της εικονόφιλης αυτοκράτειρας Θεοδώρας († 867), ενώ ο πατέρας του, ήταν αδελφός του Πατριάρχη Κωνσταντινουπόλεως, Ταρασίου († 806).
https://el.orthodoxwiki.org/%CE%A6%CF%8 ... E%B1%CF%82
Photius' parents were wealthy and pious Christians. His father was attached to the imperial court with the office of "Guardian of the Emperor and the Palace." They belonged to the party which venerated icons, but the current emperor was an iconoclast and thus was against the use of icons in the Church. They were exiled when Photius was seven, their wealth disposed of, and were eventually martyred. Photius referred to Patriarch Tarasius as "uncle from his father's side," and he was also related to John VII Grammaticus. He was known as one who was inclined to the quiet, prayerful, and monastic life. Byzantine writers report that Emperor Leo VI once angrily called Photius "Khazar-faced," but whether this was a generic insult or a reference to his ethnicity is unclear.
https://en.orthodoxwiki.org/Photius_the_Great
0 .
Τους μεν κενούς ασκούς το πνεύμα διίστησι , τους δε ανοήτους ανθρώπους το οίημα. ( Σωκράτης [ στον Στοβαίο ] )