Χελόουουουουουουουουουουου … ! Το πρωτότυπο των Ο΄είναι το παλαιότερο κείμενο . Το μασοριτικό ( εβραϊκό ) και οποιοδήποτε άλλο έπονται χρονικά.
Φίλε
Λαχουρ , απευθύνομαι σε εσένα γιατί οι άλλοι είναι για

Απ' τους συνδέσμους που σου πρότεινα :
Μια φορά οι Εβδομήκοντα μεταφράζουν το όνομα Φιλιστιείμ με το Έλληνες: «…Συρίαν αφ’ ηλίου ανατολών και τους Έλληνας αφ’ ηλίου δυσμών, τους κατεσθίοντας τον Ισραήλ όλω τω στόματι…» (Ησαΐας θ΄ 12). http://ethnologic.blogspot.com/2010/05/3.htmlΣχολιάζει ο εκκλησιαστικός συγγραφέας Θεοδώρητος Κύρρου :
Συρίαν ἀφ' ἡλίου ἀνατολῶν καὶ τοὺς Ἕλληνας ἀφ' ἡλίου δυσμῶν, τοὺς κατεσθίοντας τὸν λαόν μου ὅλῳ τῷ στόματι. Οἱ Ἄλλοι Ἑρμηνευταὶ οὐ τοὺς Ἕλληνας ἀλλὰ»τοὺς Φυλιστιὶμ» ἡρμήνευσαν· οὗτοι δὲ ἦσαν οἱ γειτονεύοντες Ἀλλόφυλοι. Εἰκὸς δὲ ἦν καί τινας τῶν Ἑλλήνων ἀποίκους μετὰ τῶν Ἀλλοφύλων οἰκεῖν ὡς καὶ Κυπρίους καὶ Καππαδόκας· τοῦτο γὰρ παρὰ τῶν ἄλλων ἐδιδάχθημεν προφητῶν.Υπάρχει δηλαδή και η θεωρία που μιλάει για Καππαδοκία ( βλέπε στο Δευτερονόμιο στο κείμενο των Ο ΄) και για Κύπρο. Αλλά περισσότερα είναι τα χωρία που συνδέουν τους Φιλισταίους με την Κρήτη. Στους συνδέσμους που σου έδωσα θα τα δείς όλα.