Λίβανος, Καζέρτα, Απελευθέρωση, Δεκεμβριανά, Βάρκιζα

Θέματα ιστορικού και αρχαιολογικού ενδιαφέροντος.
Άβαταρ μέλους
Τλαξκαλτέκος
Extreme poster
Extreme poster
Δημοσιεύσεις: 3385

Re: Λίβανος, Καζέρτα, Απελευθέρωση, Δεκεμβριανά, Βάρκιζα

Δημοσίευσηαπό Τλαξκαλτέκος » 09 Φεβ 2024, 17:00

pluton έγραψε:Η ανατίναξη της γέφυρας του Ασωπού.

Στην ανατίναξη αυτή φάνηκε η αναποτελεσματικότητα του ΕΛΑΣ, η γέφυρα ήταν σε πολύ δύσβατο έδαφος, ήταν μεταξύ δύο σηράγγων και περιβαλλόταν από κάθετα βουνά και πολλούς καταρράκτες.

Για αυτή την ανατίναξη ο ΕΛΑΣ δήλωσε αδυναμία να την ανατινάξουν, το σχέδιο που πρότειναν ήταν επίθεση 1000-1500 ανδρών κατά μέτωπο για να καταληφθούν οι σήραγγες, δηλαδή πρότειναν ένα λουτρό αίματος.

Οι Εγγλέζοι αποφάσισαν να πραγματοποιήσουν μόνοι τους την ανατίναξη και για τον σκοπό αυτό διέθεσαν ΕΞΗ ΑΝΔΡΕΣ. Στην επιχείρηση συμμετείχαν :

Ο Ροδεσιανός ταγματάρχης Τζέφρι Γκόρντον Κριντ,
ο ταγματάρχης του μηχανικού Κέν Σκοττ,
οι λοχαγοί Χάρι Μακιντάιρ και Ντον Στοττ .
Μαζί με τον Στοττ ήταν ο νεοζηλανδός λοχίας Τσάρλι Ματς
και ένας στρατιώτης παλαιστινιακής καταγωγής, ο Μάικλ Κούρι....

Οι Άγγλοι προσέγγισαν την γέφυρα από το αδύνατο κομμάτι δηλαδή από τα κάθετα βουνά και τους καταρράκτες.

Η γέφυρα ανατινάχτηκε και χρειάστηκε ΔΥΟ ΜΗΝΕΣ για να αποκατασταθεί.

Η ανατίναξη της γέφυρας έδειχνε την χαμηλή επιχειρησιακή δυνατότητα του ΕΛΑΣ.





https://www.mixanitouxronou.gr/to-parat ... tarraktes/

Ο ΕΛΑΣ οικειοποιείται την ανατίναξη της γέφυρας του Ασωπού :laugh1: :
Εικόνα
Εικόνα

Πέτρος Μακρής Στάικος , Ο Άγγλος Πρόξενος
1 .
Τους μεν κενούς ασκούς το πνεύμα διίστησι , τους δε ανοήτους ανθρώπους το οίημα. ( Σωκράτης [ στον Στοβαίο ] )

Άβαταρ μέλους
pluton
Supreme poster
Supreme poster
Δημοσιεύσεις: 18081

Re: Λίβανος, Καζέρτα, Απελευθέρωση, Δεκεμβριανά, Βάρκιζα

Δημοσίευσηαπό pluton » 09 Φεβ 2024, 23:44

Τλαξκαλτέκος έγραψε:
pluton έγραψε:Η ανατίναξη της γέφυρας του Ασωπού.

Στην ανατίναξη αυτή φάνηκε η αναποτελεσματικότητα του ΕΛΑΣ, η γέφυρα ήταν σε πολύ δύσβατο έδαφος, ήταν μεταξύ δύο σηράγγων και περιβαλλόταν από κάθετα βουνά και πολλούς καταρράκτες.

Για αυτή την ανατίναξη ο ΕΛΑΣ δήλωσε αδυναμία να την ανατινάξουν, το σχέδιο που πρότειναν ήταν επίθεση 1000-1500 ανδρών κατά μέτωπο για να καταληφθούν οι σήραγγες, δηλαδή πρότειναν ένα λουτρό αίματος.

Οι Εγγλέζοι αποφάσισαν να πραγματοποιήσουν μόνοι τους την ανατίναξη και για τον σκοπό αυτό διέθεσαν ΕΞΗ ΑΝΔΡΕΣ. Στην επιχείρηση συμμετείχαν :

Ο Ροδεσιανός ταγματάρχης Τζέφρι Γκόρντον Κριντ,
ο ταγματάρχης του μηχανικού Κέν Σκοττ,
οι λοχαγοί Χάρι Μακιντάιρ και Ντον Στοττ .
Μαζί με τον Στοττ ήταν ο νεοζηλανδός λοχίας Τσάρλι Ματς
και ένας στρατιώτης παλαιστινιακής καταγωγής, ο Μάικλ Κούρι....

Οι Άγγλοι προσέγγισαν την γέφυρα από το αδύνατο κομμάτι δηλαδή από τα κάθετα βουνά και τους καταρράκτες.

Η γέφυρα ανατινάχτηκε και χρειάστηκε ΔΥΟ ΜΗΝΕΣ για να αποκατασταθεί.

Η ανατίναξη της γέφυρας έδειχνε την χαμηλή επιχειρησιακή δυνατότητα του ΕΛΑΣ.





https://www.mixanitouxronou.gr/to-parat ... tarraktes/

Ο ΕΛΑΣ οικειοποιείται την ανατίναξη της γέφυρας του Ασωπού :laugh1: :
Εικόνα
Εικόνα

Πέτρος Μακρής Στάικος , Ο Άγγλος Πρόξενος



Ο Τσώρτσιλ μετά την ανατίναξη, αντιλήφθηκε ότι αυτό που μοστραρε ο ΕΛΑΣ, δηλαδή ενός στρατου υψηλών προδιαγραφών ήταν απλή προπαγάνδα και δεν ανταποκρινόταν καθόλου στην πραγματικότητα.

Αυτό ακριβώς εξ άλλου διατύπωσε και η σοβιετική στρατιωτική αποστολή με τον Ποπώφ.

Ο Άγγλος ταξίαρχος Μάγερς έτυχε θερμής υποδοχής από τον Ούινστον Τσόρτσιλ, όταν επισκέφθηκε την Αγγλία. Του έδειξε τις αεροφωτογραφίες από βρετανικό αεροπλάνο που φωτογράφιζε την καταστραμμένη γέφυρα και αναφέρει χαρακτηριστικά ότι δεν θα μπορέσει να ξεχάσει ποτέ το χαμόγελο του Τσώρτσιλ βλέποντας το αποτέλεσμα αυτής της επιχείρησης.

Όταν ήρθε η ώρα της στρατιωτικής σύγκρουσης Άγγλων και ΕΛΑΣ ο Τσώρτσιλ ήξερα από πρώτο χέρι με τι είδους αντίπαλο είχε να κάνει.



Σε αναφορά του προς τη Μόσχα ο Ποπώφ χαρακτήρισε τους Έλληνες αντάρτες ως μία ,,ένοπλη συμμορία η οποία δεν χρίζει σοβιετικής υλικής στήριξης,,.
0 .
ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΠΟΥΛΟΥ: «Τελειώνουμε σήμερα ότι δεν κατάφερε να ολοκληρώσει το ΕΑΜ. Είναι δική μας επιλογή οι Πρέσπες».

Άβαταρ μέλους
pluton
Supreme poster
Supreme poster
Δημοσιεύσεις: 18081

Re: Λίβανος, Καζέρτα, Απελευθέρωση, Δεκεμβριανά, Βάρκιζα

Δημοσίευσηαπό pluton » 12 Φεβ 2024, 20:27

12/2/1945


Screenshot-2024-02-11-at-10.05.35-PM-1024x870.jpg



Η συμφωνία της Βάρκιζας. Η ηγεσία του ΕΑΜ και του ΚΚΕ εξασφάλισε αμνηστεια.


FB_IMG_1707813226358.jpg


Αρχές Μαρτίου 1945. Βρετανοί στρατιώτες φρουρούν παραδομένο οπλισμό του ΕΛΑΣ στα Λουτρά Πλατυστόμου μετά την συμφωνία της Βάρκιζας. (Φωτογραφία Sjt. Meyer-IWM)
------
Early March 1945. British soldiers guard surrendered ELAS weapons at Loutra Platystomou, Greece, after the Varkiza agreement. (Photo by Sjt. Meyer-IWM)


https://www.facebook.com/share/dmtBbAHTrZJCKb9G/
Δεν έχετε τα απαραίτητα δικαιώματα για να δείτε τα συνημμένα αρχεία σε αυτήν τη δημοσίευση.
0 .
ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΠΟΥΛΟΥ: «Τελειώνουμε σήμερα ότι δεν κατάφερε να ολοκληρώσει το ΕΑΜ. Είναι δική μας επιλογή οι Πρέσπες».

Άβαταρ μέλους
pluton
Supreme poster
Supreme poster
Δημοσιεύσεις: 18081

Re: Λίβανος, Καζέρτα, Απελευθέρωση, Δεκεμβριανά, Βάρκιζα

Δημοσίευσηαπό pluton » 14 Φεβ 2024, 14:55

Αθήνα, Ιανουάριος 1945. Γυναικόπαιδα περιμένουν στην ουρά για πάρουν την μερίδα τους σε συσσίτιο που διοργάνωσαν οι Βρετανοί. (Φωτογραφία Lt. Morris-IWM)
-----
Athens, Greece, January 1945. Women and children wait in line to get their share of a meal at food distribution organized by the British. (Photo by Lt. Morris-IWM)


FB_IMG_1707915076327.jpg
Δεν έχετε τα απαραίτητα δικαιώματα για να δείτε τα συνημμένα αρχεία σε αυτήν τη δημοσίευση.
0 .
ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΠΟΥΛΟΥ: «Τελειώνουμε σήμερα ότι δεν κατάφερε να ολοκληρώσει το ΕΑΜ. Είναι δική μας επιλογή οι Πρέσπες».

Άβαταρ μέλους
pluton
Supreme poster
Supreme poster
Δημοσιεύσεις: 18081

Re: Λίβανος, Καζέρτα, Απελευθέρωση, Δεκεμβριανά, Βάρκιζα

Δημοσίευσηαπό pluton » 27 Φεβ 2024, 12:22

Πειραιάς, Νοέμβριος 1940. Μέλη της Μεταξικής Νεολαίας βοηθούν Βρετανό στρατιώτη να μεταφέρει κιβώτια με πυρομαχικά. (IWM)
------
Piraeus, Greece, November 1940. Members of the Metaxas Youth help a British soldier carry boxes of ammunition. (IWM)


FB_IMG_1709028951047.jpg



https://www.facebook.com/share/p/sqL3hygLcDUQCVD3/


Όταν το καθεστώς της 4ης Αυγούστου, οι οργανώσεις της ΕΟΝ κλπ, ο Ιωάννης Μεταξάς, πολεμούσαν τον φασισμό. Ο Στάλιν, η ΕΣΣΔ ήταν σύμμαχοι με τον Χίτλερ και το Γ Ράιχ.
Δεν έχετε τα απαραίτητα δικαιώματα για να δείτε τα συνημμένα αρχεία σε αυτήν τη δημοσίευση.
0 .
ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΠΟΥΛΟΥ: «Τελειώνουμε σήμερα ότι δεν κατάφερε να ολοκληρώσει το ΕΑΜ. Είναι δική μας επιλογή οι Πρέσπες».

Άβαταρ μέλους
Ραν ταν πλαν
Kalamata Lover
Kalamata Lover
Δημοσιεύσεις: 13629
Τοποθεσία: Καλαμάτα

Re: Λίβανος, Καζέρτα, Απελευθέρωση, Δεκεμβριανά, Βάρκιζα

Δημοσίευσηαπό Ραν ταν πλαν » 28 Φεβ 2024, 12:20

pluton έγραψε:
Όταν το καθεστώς της 4ης Αυγούστου, οι οργανώσεις της ΕΟΝ κλπ, ο Ιωάννης Μεταξάς, πολεμούσαν τον φασισμό. Ο Στάλιν, η ΕΣΣΔ ήταν σύμμαχοι με τον Χίτλερ και το Γ Ράιχ.


Βεβαίως και ήμαστε.
Και ήσαστε τότε τυχεροί που τα σπάσαμε με τον Χίτλερ και μετά του αλλάξαμε τα φώτα γιατί αν δεν το κάναμε σήμερα θα είχε πήξει
ο κόσμος από Άουσβιτς και Γκούλαγκ και θα σας είχαμε όλους να σπάτε πέτρες στα νταμάρια από τα οποία θα έβγαιναν μάρμαρα
για τους ανδριάντες των ηγετών μας και εσύ ως κλασικός δεξιός γλείφτης θα ήσουν μέλος του εθνικοσοσιαλιστικού ή του
κομμουνιστικού κόμματος (ανάλογα με το τι θα σε συνέφερε). :fico:
0 .
Εθνικόφρων σταλινικός κομμουνιστής.

Άβαταρ μέλους
pluton
Supreme poster
Supreme poster
Δημοσιεύσεις: 18081

Re: Λίβανος, Καζέρτα, Απελευθέρωση, Δεκεμβριανά, Βάρκιζα

Δημοσίευσηαπό pluton » 28 Φεβ 2024, 14:38

Ραν ταν πλαν έγραψε:
pluton έγραψε:
Όταν το καθεστώς της 4ης Αυγούστου, οι οργανώσεις της ΕΟΝ κλπ, ο Ιωάννης Μεταξάς, πολεμούσαν τον φασισμό. Ο Στάλιν, η ΕΣΣΔ ήταν σύμμαχοι με τον Χίτλερ και το Γ Ράιχ.


Βεβαίως και ήμαστε.
Και ήσαστε τότε τυχεροί που τα σπάσαμε με τον Χίτλερ και μετά του αλλάξαμε τα φώτα γιατί αν δεν το κάναμε σήμερα θα είχε πήξει
ο κόσμος από Άουσβιτς και Γκούλαγκ και θα σας είχαμε όλους να σπάτε πέτρες στα νταμάρια από τα οποία θα έβγαιναν μάρμαρα
για τους ανδριάντες των ηγετών μας και εσύ ως κλασικός δεξιός γλείφτης θα ήσουν μέλος του εθνικοσοσιαλιστικού ή του
κομμουνιστικού κόμματος (ανάλογα με το τι θα σε συνέφερε). :fico:



Δεν τα λες καλά:



τα σπάσαμε με τον Χίτλερ


Δεν σπάσατε τίποτα με τον Χίτλερ, δεν θέλατε να βγείτε από τον άξονα, διότι η ΕΣΣΔ μέχρι το καλοκαίρι του 1941, δηλαδή ΔΥΟ ΧΡΟΝΙΑ από την έναρξη του ΙΙ ΠΠ ήταν αξονικό κράτος, ο Χίτλερ έσπασε την συμμαχία με την ΕΣΣΔ .... Η ΕΣΣΔ δεν είχε πρόθεση να βγει από τον άξονα..... Πολύ του κακό φάνηκε του Στάλιν.

Στην περίπτωση που παραμενατε μέχρι τέλους αξονική δύναμη, πολύ απλά θα είχατε ηττηθεί από τις δυνάμεις των συμμάχων και δεν θα έμεναν σκλαβωμένοι οι λαοί από την κομμουνιστική τυραννία μέχρι το 1989.
0 .
ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΠΟΥΛΟΥ: «Τελειώνουμε σήμερα ότι δεν κατάφερε να ολοκληρώσει το ΕΑΜ. Είναι δική μας επιλογή οι Πρέσπες».

Άβαταρ μέλους
Ραν ταν πλαν
Kalamata Lover
Kalamata Lover
Δημοσιεύσεις: 13629
Τοποθεσία: Καλαμάτα

Re: Λίβανος, Καζέρτα, Απελευθέρωση, Δεκεμβριανά, Βάρκιζα

Δημοσίευσηαπό Ραν ταν πλαν » 01 Μαρ 2024, 12:01

pluton έγραψε:
Στην περίπτωση που παραμενατε μέχρι τέλους αξονική δύναμη, πολύ απλά θα είχατε ηττηθεί από τις δυνάμεις των συμμάχων...



Ποιες δυνάμεις των συμμάχων ρε φουκαρά. :D
Τη Γαλλία την πήρε ο Χίτλερ σε τρεις μέρες, την Αγγλία την έκλεισε στο νησί και παραλίγο να ψοφήσουν οι λόρδοι από την πείνα
και η Αμερική βγήκε στον πόλεμο όταν οι Ευρωπαίοι της υποσχέθηκαν ότι μεταπολεμικά θα της στηθούν στα τέσσερα.
Τέσσερα χρόνια τους έλεγε ο Στάλιν να ανοίξουν μέτωπο στα δυτικά και κλάνανε πατάτες οι σύμμαχοι σου ελπίζοντας ταυτόχρονα
σε νίκη του Χίτλερ ώστε να τα βρουν μετά μαζί του.
Και όταν είδαν ότι οι Σοβιετικοί με τη φόρα που είχαν πάρει θα έβγαιναν στον Ατλαντικό έτρεξαν άρον άρον
να βγουν στη Νορμανδία μπας και σώσουν ότι προλάβαιναν. :fico:
0 .
Εθνικόφρων σταλινικός κομμουνιστής.

Άβαταρ μέλους
pluton
Supreme poster
Supreme poster
Δημοσιεύσεις: 18081

Re: Λίβανος, Καζέρτα, Απελευθέρωση, Δεκεμβριανά, Βάρκιζα

Δημοσίευσηαπό pluton » 01 Μαρ 2024, 17:38

Ραν ταν πλαν έγραψε:
pluton έγραψε:
Στην περίπτωση που παραμενατε μέχρι τέλους αξονική δύναμη, πολύ απλά θα είχατε ηττηθεί από τις δυνάμεις των συμμάχων...



Ποιες δυνάμεις των συμμάχων ρε φουκαρά. :D
Τη Γαλλία την πήρε ο Χίτλερ σε τρεις μέρες, την Αγγλία την έκλεισε στο νησί και παραλίγο να ψοφήσουν οι λόρδοι από την πείνα
και η Αμερική βγήκε στον πόλεμο όταν οι Ευρωπαίοι της υποσχέθηκαν ότι μεταπολεμικά θα της στηθούν στα τέσσερα.
Τέσσερα χρόνια τους έλεγε ο Στάλιν να ανοίξουν μέτωπο στα δυτικά και κλάνανε πατάτες οι σύμμαχοι σου ελπίζοντας ταυτόχρονα
σε νίκη του Χίτλερ ώστε να τα βρουν μετά μαζί του.
Και όταν είδαν ότι οι Σοβιετικοί με τη φόρα που είχαν πάρει θα έβγαιναν στον Ατλαντικό έτρεξαν άρον άρον
να βγουν στη Νορμανδία μπας και σώσουν ότι προλάβαιναν. :fico:


Δεν μπορεί να είσαι τόσο λίγος!


Άκουσε σύντροφε, έχεις φάει σανό με την σέσουλα.

Α. Οι σύμμαχοι δεν άνοιξαν ένα μέτωπο στην Ευρώπη αλλά ΔΥΟ ΚΑΙ ΜΙΣΑ (2 1/2). Κάτσε να το σκεφτώ, όχι περισσότερα από 2,5.... Τώρα μόλις μέτρησα 6,5 μέτωπα.

Β. Η Αγγλία όπως λες και εσύ ,,παραλίγο ,, στο ,,παραλίγο ,, ηττήθηκε ο άξονας στον οποίο συμμετείχε ενοπλως και η ΕΣΣΔ.

Γ. Χωρίς την υλική βοήθεια της δύσης, η αντεπίθεση της ΕΣΣΔ δεν θα έφτανε ούτε στο Κίεβο.

Γεγονός είναι ότι τον ναζισμό και τον φασισμό και τον ιαπωνικό μιλιταρισμό τους νίκησαν οι σύμμαχοι.

Η ΕΣΣΔ μπήκε στον Β ΠΠ δύο χρόνια από την έναρξη του, αυτά τα δύο χρόνια ήταν αξονική δύναμη, απο το καλοκαίρι 1941 έγινε συμμαχική.

Η Ιταλία μπήκε τέσσερα χρόνια από την έναρξη του, τα 4 πρώτα χρόνια ήταν αξονική δύναμη, από τον Σεπτέμβριο του 1943 έγινε συμμαχική.

Η Βουλγαρία μπήκε πέντε χρόνια από την έναρξη του, τα 5 πρώτα χρόνια ήταν αξονική δύναμη.

Η Τουρκία ήταν ευνοϊκά προς τον άξονα ουδέτερη μπήκε στον πόλεμο τον Φεβρουάριο του 1945 ... Τρεις μήνες πριν την αυτοκτονία του Χίτλερ.

Έχεις αναλογιστεί ότι αν η ΕΣΣΔ εξακολουθούσε μέχρι το 1945 να είναι αξονική χώρα, ότι είναι ζήτημα αν μπορούσε να αντέξει μισό χρόνο μετά την πτώση της Ιαπωνίας; .... Πιστεύεις ότι ο Τρούμαν θα έστελνε στρατό στην ΕΣΣΔ;

Βαθειά νυχτωμενοι είστε.

Η Μόσχα, το Στάλινγκραντ, το Λένινγκραντ η πτώση τους ήταν ζήτημα τριών ατομικών βομβών..... Έτσι για να ξυπνήσετε....

Όπως και τώρα ο πόλεμος θα γίνει από το διάστημα, η πτώση της ΕΣΣΔ έγινε μόλις οι ΗΠΑ ανακοίνωσαν τον πόλεμο των άστρων.

Στις 23 Μαρτίου του 1983 ο Αμερικανός πρόεδρος Ρόναλντ Ρέηγκαν ανακοίνωσε ότι οι ΗΠΑ σχεδίαζαν τη θωράκισή τους απέναντι σε πυρηνική επίθεση από τη Σοβιετική Ένωση. Η Πρωτοβουλία Στρατηγικής Άμυνας (SDI), η οποία έγινε περισσότερη γνωστή ως «Πόλεμος των Άστρων», προκάλεσε αμέσως τεράστια αίσθηση στη διεθνή κοινή γνώμη.
0 .
ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΠΟΥΛΟΥ: «Τελειώνουμε σήμερα ότι δεν κατάφερε να ολοκληρώσει το ΕΑΜ. Είναι δική μας επιλογή οι Πρέσπες».

Άβαταρ μέλους
pluton
Supreme poster
Supreme poster
Δημοσιεύσεις: 18081

Re: Λίβανος, Καζέρτα, Απελευθέρωση, Δεκεμβριανά, Βάρκιζα

Δημοσίευσηαπό pluton » 02 Μαρ 2024, 00:25

ΓΕΏΡΓΙΟΣ ΠΑΠΑΝΔΡΈΟΥ (ΓΈΡΟΣ ΤΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΊΑΣ): ΤΟ ΚΚΕ ΕΙΝΑΙ ΚΟΜΜΑ ΕΘΝΙΚΉΣ ΠΡΟΔΟΣΊΑΣ ΕΓΚΛΉΜΑΤΟΣ ΚΑΙ ΤΡΟΜΟΚΡΑΤΊΑΣ. Γιάννης Παυλάκος. Ο κυνηγός τού ερυθρού φασισμού το 1944 - 1949, (στη φωτογραφία, οδηγεί το αριστερό jeep)


FB_IMG_1709331661044.jpg



https://www.facebook.com/share/p/TzWTdKorVAx4Wpvu/

Τα τζιπ γράφουν ΕΑΟΚ (Εθνικές Αντικομμουνιστικές Ομάδες Κυνηγών), το Παυλάκος είναι ψευδωνυμο.


Ο Παυλάκος ήταν αρχηγός συμμορίας ενόπλων, που αριθμητικά ξεπερνούσε τα 300 άτομα.
Δεν έχετε τα απαραίτητα δικαιώματα για να δείτε τα συνημμένα αρχεία σε αυτήν τη δημοσίευση.
1 .
ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΠΟΥΛΟΥ: «Τελειώνουμε σήμερα ότι δεν κατάφερε να ολοκληρώσει το ΕΑΜ. Είναι δική μας επιλογή οι Πρέσπες».


Επιστροφή σε “Ιστορία”