Τλαξκαλτέκος έγραψε:Η σημασία του "ποιοι" και για "ποιους λόγους" καταδεικνύει τα κίνητρα και πως οι λόγοι δεν ήταν στην πραγματικότητα εθνοτικοί.
Μα ουτε εγω ειπα κατι τετοιο, αφορμη ηταν το εθνοτικο αλλα επειδη ηταν αφορμη δεν σημαινει πως δεν ισχυει. Και ο ΑΠΠ ξεκινησε με αφορμη την δολοφονια του αυστριακου πριγκηπα, το οτι τα πραγματικα αιτια του πολεμου ηταν αλλα δεν σημαινει οτι η δολοφονια δεν συνεβη.
Όταν ο Αισχίνης λέει τον Δημοσθένη
βάρβαρο λόγω της Ιρανής γιαγιάς του , το κάνει για συγκεκριμένο σκοπό και όχι γιατί ο Δημοσθένης δεν λογαριαζόταν απ' τους υπόλοιπους Αθηναίους ως Έλληνας ή Αθηναίος. Οι Έλληνες της κλασικής εποχής ταύτιζαν την ελληνικότητα με την ιδιαίτερη πατρίδα τους και έτσι θεωρούσαν τους εαυτούς τους ανώτερους απ' τους υπολοίπους Έλληνες. Π.χ. οι Αθηναίοι πίστευαν για τους εαυτούς τους πως αυτοί είναι οι μόνοι αυθεντικοί φυλετικοί Έλληνες , ενώ οι υπόλοιποι είναι μιξοβάρβαροι και κατά νόμο Έλληνες. Λόγω της "καταγγελίας" των ανταγωνιστών οι κριτές αναγκάστηκαν να ελέγξουν την κατηγορία και φυσικά τον βρήκαν Έλληνα.
Όταν σε κατηγορούσαν για βάρβαρο δεν αρκούσε να πεις ποια είναι η πατρίδα σου. Έπρεπε να αποδείξεις την καταγωγή των προγόνων σου. Όταν ο Σόλων είπε στον Ανάχαρση πως δεν θα τον φιλοξενήσει γιατί ήταν βάρβαρος , ο Ανάχαρσης δεν του είπε γενικά και αόριστα πως έχει μερική καταγωγή και από ελληνική πόλη της Σκυθίας , αλλά πως η μάνα του ήταν Ελληνίδα. Στην Μακεδονία ζούσαν και Παίονες , Θράκες και Ιλλυριοί. Συνεπώς δεν έφτανε να αναφέρεις τόπο. Ο Αλέξανδρος απέδειξε πως η αρχική καταγωγή των προγόνων του ήταν απ' το Άργος.
Ποιος σου είπε πως η ελληνικότητα ταυτιζόταν πάντα με την σπαρτιτικότητα ή την αργιτικότητα ; Τους Αθηναίους των κλασικών χρόνων τους ρώτησες ;
μόνοι δὲ ἡμεῖς οὐκ ἐτολμήσαμεν οὔτε ἐκδοῦναι οὔτε ὀμόσαι. οὕτω δή τοι τό γε τῆς πόλεως γενναῖον καὶ ἐλεύθερον βέβαιόν τε καὶ ὑγιές ἐστιν καὶ φύσει μισοβάρβαρον,
[245δ] διὰ τὸ εἰλικρινῶς εἶναι Ἕλληνας καὶ ἀμιγεῖς βαρβάρων. οὐ γὰρ Πέλοπες οὐδὲ Κάδμοι οὐδὲ Αἴγυπτοί τε καὶ Δαναοὶ οὐδὲ ἄλλοι πολλοὶ φύσει μὲν βάρβαροι ὄντες, νόμῳ δὲ Ἕλληνες, συνοικοῦσιν ἡμῖν, ἀλλ᾽ αὐτοὶ Ἕλληνες, οὐ μειξοβάρβαροι οἰκοῦμεν, ὅθεν καθαρὸν τὸ μῖσος ἐντέτηκε τῇ πόλει τῆς ἀλλοτρίας φύσεως. ὅμως δ᾽ οὖν ἐμονώθημεν πάλινΑυτά πίστευαν οι Αθηναίοι για τους εαυτούς τους και για τους υπολοίπους Έλληνες.
.gif)
Φυσικά την ίδια γνώμη είχαν και οι υπόλοιποι Έλληνες για τους Αθηναίους. Ο Ηρόδοτος λέει πως κατάγονταν απ' τους Πελασγούς και όχι απ' τους Έλληνες και ο Στράβων :
σύμπασα Ελλάς κατοικία βαρβάρων υπήρξε το παλαιόν ... Την μεν γαρ Αττικήν οι μετά Ευμόλπου Θράκες έσχον ... Και από των ονομάτων δε ενίων το βάρβαρον εμφαίνεται, Κέκροψ και Κόδρος
Ολες αυτες οι περιπτωσεις που αναφερεις ηταν τελειως διαφορετικες απο την περιπτωση που συζηταμε. Οπως λες ο Δημοσθενης ειχε ιρανη γιαγια, δηλαδη μια προγονος του ανηκε σε τελειως διαφορετικο εθνος, ενω ο Αλεξανδρος που ηταν μακεδονας δεν επρεπε να ειχε το ιδιο προβλημα με καποιον που ειχε καποιο προγονο ιρανο. Ο Αναχαρσης επικαλεστηκε την μανα του, ενω αντιθετα ο Αλεξανδρος επικαλεστηκε την καταγωγη της οικογενειας του 300 χρονια πισω. Καμια σχεση το ενα με το αλλο. Επισης αλλο τι ελεγαν οι αθηναιοι ή καποιοι αλλοι τοπικιστικα, και αλλο οι Ο.Α. που ηταν ενα πανελληνιο γεγονος.
Τελος, ο Αλεξανδρος απεδειξε οτι ο ιδιος και η δυναστεια του ειχε
απωτερη ελληνικη καταγωγη, κατι τετοιο ομως δεν ισχυει απαραιτητα για τους υπηκοους του.
Στην Μακεδονία ζούσαν και Παίονες , Θράκες και Ιλλυριοί. Συνεπώς δεν έφτανε να αναφέρεις τόπο.
Οταν χρησιμοποιω τον ορο ''μακεδονας'' τον χρησιμοποιω σαν ''φυλετικο'' ας πουμε ορο, οχι γεωγραφικο. Εννοω το ελληνικο (?) φυλο, και οχι τους κατοικους της αρχαιας Μακεδονιας συνολικα.