Τι σημαίνει παιδομάζωμα; Τι χαρακτήρα έχει; Παίρνεις παιδιά με το έτσι θέλω για να τα εκμεταλλευτείς προς το συμφέρον σου 9πχ να τα κάνεις στρατιώτες); ή με σύμφωνη γνώμη των γονιών τους τα στέλνεις κάπου για να διαφυλάξεις το μέλλον σου; Είναι το ίδιο δηλαδή αυτό που κάναν οι Τούρκοι με αυτό που έγινε από τους κομμουνιστές μετά την κατοχή;
Κι αυτό της Φρειδερίκης;
Όλο και κάπου θα υπήρχε κρυφό σχολιό. Δεν μπορεί να διαδόθηκε τυχαία και να είναι 100% μούφα. Κάπου μπορεί να ήταν κάποιοι αγάδες που απαγόρευαν τη μόρφωση των παιδιών. Αλλά μικρή σημασία έχει. Η εκκλησία μπορεί να είχε άσχημο ρόλο αλλά όπως και να χει αυτή ήταν το σύμβολο της ενότητας αυτού του γένους όπως το έλεγαν. Δηλαδή για τους Έλληνες της εποχής έπαιζε σπουδαίο ρόλο.
Ποιά περιοχή της Ελλάδας είχε την μικρότερη σε διάρκεια περίοδο Τουρκοκρατίας;
-
Κλεομένης
- Rookie poster

- Δημοσιεύσεις: 179
-
Τλαξκαλτέκος
- Extreme poster

- Δημοσιεύσεις: 3385
Re: Ποιά περιοχή της Ελλάδας είχε την μικρότερη σε διάρκεια περίοδο Τουρκοκρατίας;
Κλεομένης έγραψε:Τι σημαίνει παιδομάζωμα; Τι χαρακτήρα έχει; Παίρνεις παιδιά με το έτσι θέλω για να τα εκμεταλλευτείς προς το συμφέρον σου 9πχ να τα κάνεις στρατιώτες); ή με σύμφωνη γνώμη των γονιών τους τα στέλνεις κάπου για να διαφυλάξεις το μέλλον σου; Είναι το ίδιο δηλαδή αυτό που κάναν οι Τούρκοι με αυτό που έγινε από τους κομμουνιστές μετά την κατοχή;
Κι αυτό της Φρειδερίκης;
Όλο και κάπου θα υπήρχε κρυφό σχολιό. Δεν μπορεί να διαδόθηκε τυχαία και να είναι 100% μούφα. Κάπου μπορεί να ήταν κάποιοι αγάδες που απαγόρευαν τη μόρφωση των παιδιών. Αλλά μικρή σημασία έχει. Η εκκλησία μπορεί να είχε άσχημο ρόλο αλλά όπως και να χει αυτή ήταν το σύμβολο της ενότητας αυτού του γένους όπως το έλεγαν. Δηλαδή για τους Έλληνες της εποχής έπαιζε σπουδαίο ρόλο.
1) Tα έπαιρναν όχι μόνο για στρατολόγηση , αλλά και για άλλες υπηρεσίες ( χαρέμια , αγροτικές εργασίες κ.α. ). Γι' αυτό ονομάζονταν "δούλοι του σουλτάνου". Δεν υπήρχε η συναίνεση των γονιών. Οι πλούσιοι χριστιανοί πλήρωναν τους στρατολόγους για να μην πάρουν τα δικά τους παιδιά με αποτέλεσμα να συγκεντρώνονται τα παιδιά των φτωχών οικογενειών.
2) Βεβαίως και ήταν το ίδιο με αυτό που έκαναν οι κομμουνιστές. Βλ. παραπάνω το σπόιλερ που έβαλα. Η Φρείκη έκανε παιδοφύλαγμα . Όχι παιδομάζωμα. Τα παιδιά έμεναν στην Ελλάδα και εκπαιδεύονταν στα ελληνικά ιδανικά. Εξαίρεση αποτέλεσαν τα ορφανά που πούλησε σε άτεκνες οικογένειες της αλλοδαπής.
3) Υπήρχε σαν πρακτική . Ο όρος κρυφό σχολειό δεν υπήρχε.
Φωτάκος ( υπασπιστής του Κολοκοτρώνη ) :Μόνοι των οι Έλληνες εφρόντιζαν δια την παιδείαν, η οποία εσυνίστατο εις το να μανθάνουν τα κοινά γράμματα και ολίγην αριθμητικήν ακανόνιστον. Εν ελλείψει δε διδασκάλου, ο ιερεύς εφρόντιζε περί τούτου. Όλα αυτά εγίνοντο εν τω σκότει και προφυλακτά από τους Τούρκους.
4) Υπήρχαν τοπικοί αξιωματούχοι που παρεμπόδιζαν την μόρφωση αν δεν έπαιρναν χρήματα. Έχει σωθεί τουρκική μαρτυρία.
Σουλτανικό φιρμάνι του 1675
«Μολονότι δεν υπήρχε λόγος να ταλαιπωρούν (τους χριστιανούς της Κασταμονής) επειδή διδάσκουν στα σπίτια τους σύμφωνα με τα ήθη τους το Ευαγγέλιο στα αρσενικά χριστιανόπουλα, κάποιοι απ’ την τάξη των ανθρώπων της εξουσίας, μόνο και μόνο για να τους αποσπάσουν χρήματα, τους παίρνουν χωρίς λόγο και αιτία, και ενάντια στον ιερό νόμο, όλα τους τα χρήματα. Η καταπίεση και η αυθαιρεσία τους δεν έχει τελειωμό(!!). […] Επειδή αιτήθηκαν να αναληφθούν ενέργειες […] και να εκδοθεί αυτοκρατορικό διάταγμα που να απαγορεύει και να αποτρέπει την καταπίεση και την αυθαιρεσία τους, όπως την εξέθεσαν, συντάχτηκε διαταγή μου, για να πάψουν να καταπιέζονται.»
5) Η εκκλησία είχε θετικότατο ρόλο και αυτή κράτησε όρθιο τον ελληνισμό. Όσο για την συνεργασία των ιεραρχών με τους κατακτητές :
Απ' της αλώσεως της Πόλης το 1453 μέχρι και της απελευθερώσεως του ελληνικού έθνους το 1830, ήτοι επί τριακόσια εβδομήντα επτά έτη, πατριάρχευσαν συνολικά ογδόντα δύο αρχιερείς…εξ' αυτών εκτελέστηκαν οκτώ», ενώ, «σαράντα Πατριάρχες» είναι εκείνοι που συνολικά «εκτελέστηκαν, εξορίστηκαν ή βασανίστηκαν». Αυτό σημαίνει ότι κατά μέσο όρο: ένας στους δυο Πατριάρχες εκτελέστηκε, εξορίστηκε ή βασανίστηκε.
( Αγγελής Δημήτρης, «Ελλήνων Αγώνες - Εκκλησίας Μάχες (1191-1821)», Προσκήνιο, Αθήνα 2008, σελ. 525 - ο συγγραφέας αφιερώνει 6 σελίδες μόνο για την απαρίθμηση των Πατριαρχών και παραθέτει αναλυτικά τις πηγές απ’ όπου αντλεί τις πληροφορίες του).
Οι θανατικές εκτελέσεις Πατριαρχών και Μητροπολιτών έφτασαν τις 101 στη διάρκεια της Οθωμανοκρατίας.
( Μεταλληνός Γ., «Το Οικουμενικό Πατριαρχείο ως εθναρχικό κέντρο», στο: Συλλογικό έργο, «Φανάρι, 400 χρόνια», έκδ. Οικουμενικού Πατριαρχείου, Κωνσταντινούπολη 2001, σελ. 225. )
0 .
Τους μεν κενούς ασκούς το πνεύμα διίστησι , τους δε ανοήτους ανθρώπους το οίημα. ( Σωκράτης [ στον Στοβαίο ] )
-
Λαχουρένιος
- Ultimate Stalker

- Δημοσιεύσεις: 49404
- Τοποθεσία: Γεφυρα
Re: Ποιά περιοχή της Ελλάδας είχε την μικρότερη σε διάρκεια περίοδο Τουρκοκρατίας;
Τλαξκαλτέκος έγραψε:Η Φρείκη έκανε παιδοφύλαγμα . Όχι παιδομάζωμα. Τα παιδιά έμεναν στην Ελλάδα και εκπαιδεύονταν στα ελληνικά ιδανικά. Εξαίρεση αποτέλεσαν τα ορφανά που πούλησε σε άτεκνες οικογένειες της αλλοδαπής.
.gif)
0 .
-
Τλαξκαλτέκος
- Extreme poster

- Δημοσιεύσεις: 3385
Re: Ποιά περιοχή της Ελλάδας είχε την μικρότερη σε διάρκεια περίοδο Τουρκοκρατίας;
Λαχουρένιος έγραψε:Τλαξκαλτέκος έγραψε:Η Φρείκη έκανε παιδοφύλαγμα . Όχι παιδομάζωμα. Τα παιδιά έμεναν στην Ελλάδα και εκπαιδεύονταν στα ελληνικά ιδανικά. Εξαίρεση αποτέλεσαν τα ορφανά που πούλησε σε άτεκνες οικογένειες της αλλοδαπής.
![]()

0 .
Τους μεν κενούς ασκούς το πνεύμα διίστησι , τους δε ανοήτους ανθρώπους το οίημα. ( Σωκράτης [ στον Στοβαίο ] )
-
Κλεομένης
- Rookie poster

- Δημοσιεύσεις: 179
Re: Ποιά περιοχή της Ελλάδας είχε την μικρότερη σε διάρκεια περίοδο Τουρκοκρατίας;
Τλαξκαλτέκος έγραψε:...
Ευχαριστώ για την απάντηση. Θα συμφωνήσω με τον Λαχουρένιο, όχι στο ειρωνικό ύφος, αλλά στο ότι δεν αναγνωρίζει αυτό που λες "Ελληνικά ιδανικά". Εδώ που τα λέμε, τι είναι αυτό; Δεν θέλω αν βγάλω καλύτερους τους αντάρτες του εμφυλίου από την Φρειδερίκη και όλο το ιδεολογικο-πολιτικό συνάφι από κείνη τη μεριά, αλλά ούτε και χειρότερους.
0 .
-
Ραν ταν πλαν
- Kalamata Lover

- Δημοσιεύσεις: 13629
- Τοποθεσία: Καλαμάτα
Re: Ποιά περιοχή της Ελλάδας είχε την μικρότερη σε διάρκεια περίοδο Τουρκοκρατίας;
Κλεομένης έγραψε:Τι σημαίνει παιδομάζωμα;
Τίποτα.
Ήταν ένας ακόμα αστήρικτος ιστορικά νεολογισμός που εξυπηρέτησε στην εποχή του
το εθνοκεντρικό αφήγημα.
Τι χαρακτήρα έχει;
Είχε χαρακτήρα επιλεκτικής στρατολόγησης (devsirmek) νέων από 14-20 ετών
και εξαιρούνταν οι νέοι των πόλεων, τα μοναχοπαίδια, τα ορφανά και οι ειδικευμένοι τεχνίτες
γιατί οι Οθωμανοί δεν ήταν μαλάκες ώστε να χάνουν μονάδες παραγωγής και φορολόγησης.
Παίρνεις παιδιά με το έτσι θέλω για να τα εκμεταλλευτείς προς το συμφέρον σου 9πχ να τα κάνεις στρατιώτες); ή με σύμφωνη γνώμη των γονιών τους τα στέλνεις κάπου για να διαφυλάξεις το μέλλον σου;
Αρχικά είχε τη μορφή αναγκαστικής στρατολόγησης.
Αλλά όταν οι χριστιανικές οικογένειες πήραν γραμμή τα οφέλη του γενιτσαρισμού έβαζαν μέσο
για να στείλουν κάποιο από τα παιδιά τους στο σώμα.
Είναι το ίδιο δηλαδή αυτό που κάναν οι Τούρκοι με αυτό που έγινε από τους κομμουνιστές μετά την κατοχή;
Κι αυτό της Φρειδερίκης;
Όχι.
Οι Κομμουνιστές προφύλασσαν τα παιδιά από τη λιμοκτονία λόγω του αποκλεισμού και της
αναγκαστικής μετακίνησης του αγροτικού πληθυσμού στις πόλεις για να μη βοηθούν τον ΔΣΕ
και η Φρίκη τα μάζευε σε στρατόπεδα για πλύση εγκεφάλου κάνοντας τα φασίστες
και πουλούσε και όσα περίσσευαν.
Όλο και κάπου θα υπήρχε κρυφό σχολιό. Δεν μπορεί να διαδόθηκε τυχαία και να είναι 100% μούφα.
Δεν υπήρχε.
Και γιατί να υπήρχε κρυφό σχολείο όταν υπήρχαν νόμιμες και διεσπαρμένες σε όλη την
αυτοκρατορία, ακόμα και στην σουλτανική πρωτεύουσα, σχολές ελληνόφωνες με πρώτη
και καλύτερη την Μεγάλη του Γένους Σχολή.
Κάπου μπορεί να ήταν κάποιοι αγάδες που απαγόρευαν τη μόρφωση των παιδιών. Αλλά μικρή σημασία έχει.
Η μόρφωση στην Οθωμανική αυτοκρατορία είχε ταξικό χαρακτήρα όπως και σήμερα.
Έχεις να πληρώνεις; Μορφώνεσαι.
Δεν έχεις; Βολέψου με κανα ΕΠΑΛ.
Η εκκλησία μπορεί να είχε άσχημο ρόλο αλλά όπως και να χει αυτή ήταν το σύμβολο της ενότητας αυτού του γένους όπως το έλεγαν. Δηλαδή για τους Έλληνες της εποχής έπαιζε σπουδαίο ρόλο.
Παπάρια έπαιζε.
Η χριστιανική εκκλησία (ο Πατριάρχης) στην Οθωμανική αυτοκρατορία ήταν ο δεύτερος πόλος εξουσίας μετά τον
Σουλτάνο και κύριο καθήκον της ήταν η καλλιέργεια της πίστης στη σουλτανική εξουσία.
Όταν δεν το κατάφερνε έπεφτε και κανα πατριαρχικό κεφάλι παράλληλα με κάποιο ομότιμο
οθωμανικό κεφάλι.
Και από βεράτια (προνόμια) άλλο τίποτα.
Η μισή αυτοκρατορία ήτα ιδιοκτησία χριστιανικών μοναστηριών.
1 .
Εθνικόφρων σταλινικός κομμουνιστής.
-
Κλεομένης
- Rookie poster

- Δημοσιεύσεις: 179
Re: Ποιά περιοχή της Ελλάδας είχε την μικρότερη σε διάρκεια περίοδο Τουρκοκρατίας;
Ευχαριστώ. Χρήσιμες πληροφορίες.
0 .
-
Λαχουρένιος
- Ultimate Stalker

- Δημοσιεύσεις: 49404
- Τοποθεσία: Γεφυρα
Re: Ποιά περιοχή της Ελλάδας είχε την μικρότερη σε διάρκεια περίοδο Τουρκοκρατίας;
Δεν καταλαβαίνω πως ένα αδιάφορο (για το σήμερα) ιστορικό γεγονός έγινε οπαδικό θέμα. Η Μάνη ήταν σε μια ενδιάμεση κατάσταση που δεν ήταν υποδουλωμένη αλλά ούτε και πλήρως ανεξάρτητη αφού πλήρωνε φόρο υποτελείας. Σίγουρα αυτό είναι μεγάλο κατόρθωμα όταν όλη η υπόλοιπη ελληνική επικράτεια ήταν κάτω από άμεση κατοχή, όμως ούτε και αυτοί ήταν εντελώς ελεύθεροι. Αυτή είναι όλη η ουσία.
0 .
-
Adminović
- Sloboda Narodu

- Δημοσιεύσεις: 15443
- Τοποθεσία: F.R. Liberland
Re: Ποιά περιοχή της Ελλάδας είχε την μικρότερη σε διάρκεια περίοδο Τουρκοκρατίας;
Όσο "ελεύθερη" ήταν η Μάνη, άλλο τόσο - ή και περισσότερο - ήταν τα Άγραφα ή το Σούλι για παράδειγμα.
Η ουσία είναι ότι κράτος ή κρατική οντότητα που να είναι άλλη από την οθωμανική, δεν υπήρχε σε αυτές τις περιοχές, έστω και αν είχαν μια σχετική αυτονομία και οι Οθωμανοί δεν ενδιαφέρονταν να τις ελέγξουν πλήρως.
Η ουσία είναι ότι κράτος ή κρατική οντότητα που να είναι άλλη από την οθωμανική, δεν υπήρχε σε αυτές τις περιοχές, έστω και αν είχαν μια σχετική αυτονομία και οι Οθωμανοί δεν ενδιαφέρονταν να τις ελέγξουν πλήρως.

0 .
Ο ψεκασμός είναι υγεία, είναι πολιτισμός!
Σκοτώνει βακτήρια, ιούς, μύκητες, ζιζάνια, καθώς και πάσης φύσεως παράσιτα.
Σκοτώνει βακτήρια, ιούς, μύκητες, ζιζάνια, καθώς και πάσης φύσεως παράσιτα.

-
Λαχουρένιος
- Ultimate Stalker

- Δημοσιεύσεις: 49404
- Τοποθεσία: Γεφυρα
Re: Ποιά περιοχή της Ελλάδας είχε την μικρότερη σε διάρκεια περίοδο Τουρκοκρατίας;
Adminović έγραψε:Όσο "ελεύθερη" ήταν η Μάνη, άλλο τόσο - ή και περισσότερο - ήταν τα Άγραφα ή το Σούλι για παράδειγμα.![]()
Η ουσία είναι ότι κράτος ή κρατική οντότητα που να είναι άλλη από την οθωμανική, δεν υπήρχε σε αυτές τις περιοχές, έστω και αν είχαν μια σχετική αυτονομία και οι Οθωμανοί δεν ενδιαφέρονταν να τις ελέγξουν πλήρως.
Η λαθροχειρία και από τις δύο πλευρές είναι ότι παρουσιάζεται η αυτονομία ως πλήρης ανεξαρτησία ή ως άμεση κατοχή.
0 .