Γιατί η Ελλάδα δεν εκσλαβίστικε;

Θέματα ιστορικού και αρχαιολογικού ενδιαφέροντος.
Άβαταρ μέλους
nik_killthemall
Extreme poster
Extreme poster
Δημοσιεύσεις: 2328

Re: Γιατί η Ελλάδα δεν εκσλαβίστικε;

Δημοσίευσηαπό nik_killthemall » 30 Μάιος 2020, 10:15

Τλαξκαλτέκος έγραψε:
Αρχέλαος έγραψε:Για την επίμαχη περίοδο υπάρχει εκτίμηση τι πληθυσμό είχε συνολικά η Πελοπόννησος, μιας και έγινε αναφορά εκεί, καθώς και πόσοι ήταν σλάβοι;

Δεν υπάρχει. Για την ΝΔ Λακωνία μας δίνει πληροφορίες η φορολογία : viewtopic.php?f=20&t=11966&start=10#p296180


Ποιος να τό λεγε πως οι φορολογίες θα χρησιμοποιούνταν αιώνες μετά, από τους Βαλκάνιους στον ένδοξο αγώνα για το ποιο "τσουτσουνο-μουνί τους πέταγε" ... Αντίστοιχα υπάρχουν λίστες των Οθωμανών του 15ου αιώνα σε περιοχές με πυκνά Αρβανιτοχώρια στην Πελοπόννησο που δείχνουν πως ελληνόφωνοι και αρβανιτόφωνοι σε αυτά ήταν μοιρασμένοι 50 - 50.
0 .
Αρίστος έγραψε:Καλα εκανε ο Τσιπρας κι ελεγε ενα καρο ψεματα .

Άβαταρ μέλους
Τλαξκαλτέκος
Extreme poster
Extreme poster
Δημοσιεύσεις: 3385

Re: Γιατί η Ελλάδα δεν εκσλαβίστικε;

Δημοσίευσηαπό Τλαξκαλτέκος » 30 Μάιος 2020, 10:28

nik_killthemall έγραψε:
Τλαξκαλτέκος έγραψε:Δεν υπάρχει. Για την ΝΔ Λακωνία μας δίνει πληροφορίες η φορολογία : viewtopic.php?f=20&t=11966&start=10#p296180


Ποιος να τό λεγε πως οι φορολογίες θα χρησιμοποιούνταν αιώνες μετά, από τους Βαλκάνιους στον ένδοξο αγώνα για το ποιο "τσουτσουνο-μουνί τους πέταγε" ... Αντίστοιχα υπάρχουν λίστες των Οθωμανών του 15ου αιώνα σε περιοχές με πυκνά Αρβανιτοχώρια στην Πελοπόννησο που δείχνουν πως ελληνόφωνοι και αρβανιτόφωνοι σε αυτά ήταν μοιρασμένοι 50 - 50.

Οι απογραφές αυτές δεν είναι ολοκληρωμένες για όλη την Πελοπόννησο. Άσε που λείπουν οι λατινοκρατούμενες περιοχές. Συνεπώς δεν μπορείς να βγάλεις ασφαλή συμπεράσματα.

Υ.Γ. Να μιλάς καλύτερα σε παρακαλώ. Τέτοια γλώσσα με σοκάρει. :ashamed:
0 .
Τους μεν κενούς ασκούς το πνεύμα διίστησι , τους δε ανοήτους ανθρώπους το οίημα. ( Σωκράτης [ στον Στοβαίο ] )

Άβαταρ μέλους
nik_killthemall
Extreme poster
Extreme poster
Δημοσιεύσεις: 2328

Re: Γιατί η Ελλάδα δεν εκσλαβίστικε;

Δημοσίευσηαπό nik_killthemall » 30 Μάιος 2020, 10:48

Τλαξκαλτέκος έγραψε:
nik_killthemall έγραψε:
Ποιος να τό λεγε πως οι φορολογίες θα χρησιμοποιούνταν αιώνες μετά, από τους Βαλκάνιους στον ένδοξο αγώνα για το ποιο "τσουτσουνο-μουνί τους πέταγε" ... Αντίστοιχα υπάρχουν λίστες των Οθωμανών του 15ου αιώνα σε περιοχές με πυκνά Αρβανιτοχώρια στην Πελοπόννησο που δείχνουν πως ελληνόφωνοι και αρβανιτόφωνοι σε αυτά ήταν μοιρασμένοι 50 - 50.

Οι απογραφές αυτές δεν είναι ολοκληρωμένες για όλη την Πελοπόννησο. Άσε που λείπουν οι λατινοκρατούμενες περιοχές. Συνεπώς δεν μπορείς να βγάλεις ασφαλή συμπεράσματα.

Υ.Γ. Να μιλάς καλύτερα σε παρακαλώ. Τέτοια γλώσσα με σοκάρει. :ashamed:


Προφανώς δεν είναι για όλη τη Πελοπόννησο αλλά για συγκεκριμένες περιοχές, όπου υπήρχαν μεγάλες συγκεντρώσεις αρβανιτοχωριών.

ΥΓ Στον "ένδοξο" αγώνα για το ιερό τσουτσούνι "καθάριας" καταγωγής του κάθε βαλκάνιου, μόνο τέτοια γλώσσα αρμόζει.
0 .
Αρίστος έγραψε:Καλα εκανε ο Τσιπρας κι ελεγε ενα καρο ψεματα .

Σαουδαραβας Σκινας
Rookie poster
Rookie poster
Δημοσιεύσεις: 16

Re: Γιατί η Ελλάδα δεν εκσλαβίστικε;

Δημοσίευσηαπό Σαουδαραβας Σκινας » 30 Μάιος 2020, 12:45

Ο Ελλαδικός χώρος αποτέλεσε σταυροδρόμι για εκατοντάδες λαούς. Άλλοι εγκατασταθηκαν μόνιμα άλλοι πέρασαν και έφυγαν. Το γεγονός ότι η χριστιανική θρησκεία ήταν γραμμένη κυρίως στα Ελληνικά ήταν ο καταλυτικός παράγοντας για την Ελληνοποίηση διαφόρων πληθυσμών.

Προφανώς και η σύγχρονη Ελλάδα αποτελείται(και) από Σλάβους, φτάνει μια ματιά στα επώνυμα που έχουν επιβιώσει. Όλα όσα τελειώνουν σε - τσας πχ:Λαπαβιτσας επίσης Σταμκος, Στανκος αλλά και καθαρότητα σλαβικα όπως Ζαρουλια.

Από εκεί και πέρα στη βόρεια Ελλάδα διαφορά σλαβικα έθιμα επιβιώνουν ακόμα, όπως η περπερουνα όπου την συναντά κανείς ακόμη και στον πόντο.

Διάφοροι λαοί με κοινό στοιχείο την Ελληνική γλώσσα που έφτιαξαν αυτοκρατορία και μετά από αυτήν έθνος.
0 .

Άβαταρ μέλους
Τλαξκαλτέκος
Extreme poster
Extreme poster
Δημοσιεύσεις: 3385

Re: Γιατί η Ελλάδα δεν εκσλαβίστικε;

Δημοσίευσηαπό Τλαξκαλτέκος » 30 Μάιος 2020, 13:15

Σαουδαραβας Σκινας έγραψε:Από εκεί και πέρα στη βόρεια Ελλάδα διαφορά σλαβικα έθιμα επιβιώνουν ακόμα, όπως η περπερουνα όπου την συναντά κανείς ακόμη και στον πόντο.
.

Αφού την συναντά κανείς και στον Πόντο πώς είναι δυνατόν να είναι σλαβικό έθιμο η Περπερούνα ; :hmmm

Μάλλον αρχαίο θρακικό έθιμο είναι που το υιοθέτησαν όλοι οι λαοί της Βόρειας Βαλκανικής. Το Περπερούνα με το οποίο είναι γνωστό είναι σλαβικό ( ο Περούν ήταν σλαβικός θεός ), αλλά λέγεται και Ντοντόλα που έχει θρακική ετυμολογία. Επίσης το έθιμο απαντάται στους Νότιους Σλάβους ( Σερβοκροάτες , Βούλγαρους ) , αλλά όχι στους Βόρειους Σλάβους.
0 .
Τους μεν κενούς ασκούς το πνεύμα διίστησι , τους δε ανοήτους ανθρώπους το οίημα. ( Σωκράτης [ στον Στοβαίο ] )

Άβαταρ μέλους
Τλαξκαλτέκος
Extreme poster
Extreme poster
Δημοσιεύσεις: 3385

Re: Γιατί η Ελλάδα δεν εκσλαβίστικε;

Δημοσίευσηαπό Τλαξκαλτέκος » 30 Μάιος 2020, 16:05

nik_killthemall έγραψε:ΥΓ Στον "ένδοξο" αγώνα για το ιερό τσουτσούνι "καθάριας" καταγωγής του κάθε βαλκάνιου, μόνο τέτοια γλώσσα αρμόζει.

:madwoman: :madwoman: :madwoman:

Εικόνα

Εικόνα
0 .
Τους μεν κενούς ασκούς το πνεύμα διίστησι , τους δε ανοήτους ανθρώπους το οίημα. ( Σωκράτης [ στον Στοβαίο ] )

Άβαταρ μέλους
Ακρίδης Κατσαριδόπουλος
Crazy poster
Crazy poster
Δημοσιεύσεις: 1210

Re: Γιατί η Ελλάδα δεν εκσλαβίστικε;

Δημοσίευσηαπό Ακρίδης Κατσαριδόπουλος » 10 Ιουν 2020, 23:00

Τλαξκαλτέκος έγραψε:
Adminović έγραψε:
Κυρίως ρόλο έπαιξε η καθυστέρηση στη δημιουργία σλάβικων πατριαρχείων, καθώς και η εμβέλεια που είχαν αυτά. Όσο πιο κοντά στον έλεγχο του Οικουμενικού Πατριαρχείου ήταν μια περιοχή, τόσο λιγότερο εκσλαβίστηκε. Επίσης, στο βορρά των Βαλκανίων υπήρξαν και αναλογικά περισσότεροι Σλάβοι κάτοικοι και λιγότεροι εποικισμοί από το Βυζάντιο.

Το πρώτο με το Οικουμενικό Πατριαρχείο δεν ισχύει. Το Οικουμενικό Πατριαρχείο δεν είχε πολιτική εξελληνισμού και αυτό είναι κάτι για το οποίο το κατηγορεί ο Παπαρρηγόπουλος. Πολλές σλαβικές περιοχές βρέθηκαν για αιώνες κάτω απ' την δικαιοδοσία του Οικουμενικού Πατριαρχείου και όμως δεν εξελληνίστηκαν. Δες και στη Νότια Ελλάδα. Στην Πελοπόννησο ( Ταΰγετο ) συνέχισαν να υπάρχουν Σλάβοι ως τον 15ο αι. Μιλάμε δηλαδή για 1000 χρόνια μέχρι να αφομοιωθούν ( 6ος αι. - 15ος αι. ).

Το δεύτερο που λες ισχύει. Οι σλάβοι που κατέβηκαν στη Νότια Βαλκανική δεν ήταν τόσοι πολλοί , όσοι στην Βόρεια Βαλκανική.


Νομίζω για τον επανελληνισμο της Ελλάδας έπαιξε ρόλο και η πολιτική του κράτους. Μεταφέρθηκαν στην Ελλάδα ελληνικοί και εξελληνισμενοι πληθυσμοι από την κάτω Ιταλία και τη Σικελια, τη Θράκη, τη Μικρά Ασία και αλλες περιοχές που παρέμειναν υπό βυζαντινό έλεγχο.
0 .

Άβαταρ μέλους
Τλαξκαλτέκος
Extreme poster
Extreme poster
Δημοσιεύσεις: 3385

Re: Γιατί η Ελλάδα δεν εκσλαβίστικε;

Δημοσίευσηαπό Τλαξκαλτέκος » 10 Ιουν 2020, 23:22

Ακρίδης Κατσαριδόπουλος έγραψε:
Τλαξκαλτέκος έγραψε:Το πρώτο με το Οικουμενικό Πατριαρχείο δεν ισχύει. Το Οικουμενικό Πατριαρχείο δεν είχε πολιτική εξελληνισμού και αυτό είναι κάτι για το οποίο το κατηγορεί ο Παπαρρηγόπουλος. Πολλές σλαβικές περιοχές βρέθηκαν για αιώνες κάτω απ' την δικαιοδοσία του Οικουμενικού Πατριαρχείου και όμως δεν εξελληνίστηκαν. Δες και στη Νότια Ελλάδα. Στην Πελοπόννησο ( Ταΰγετο ) συνέχισαν να υπάρχουν Σλάβοι ως τον 15ο αι. Μιλάμε δηλαδή για 1000 χρόνια μέχρι να αφομοιωθούν ( 6ος αι. - 15ος αι. ).

Το δεύτερο που λες ισχύει. Οι σλάβοι που κατέβηκαν στη Νότια Βαλκανική δεν ήταν τόσοι πολλοί , όσοι στην Βόρεια Βαλκανική.


Νομίζω για τον επανελληνισμο της Ελλάδας έπαιξε ρόλο και η πολιτική του κράτους. Μεταφέρθηκαν στην Ελλάδα ελληνικοί και εξελληνισμενοι πληθυσμοι από την κάτω Ιταλία και τη Σικελια, τη Θράκη, τη Μικρά Ασία και αλλες περιοχές που παρέμειναν υπό βυζαντινό έλεγχο.

Ισχύει. Και σλαβικοί πληθυσμοί μεταφέρθηκαν στην Μ. Ασία. Μάλιστα πολλοί από αυτούς κατέφυγαν στους Άραβες.
0 .
Τους μεν κενούς ασκούς το πνεύμα διίστησι , τους δε ανοήτους ανθρώπους το οίημα. ( Σωκράτης [ στον Στοβαίο ] )

Άβαταρ μέλους
mister spooky
Basic poster
Basic poster
Δημοσιεύσεις: 843

Re: Γιατί η Ελλάδα δεν εκσλαβίστικε;

Δημοσίευσηαπό mister spooky » 11 Ιουν 2020, 15:33

Ακρίδης Κατσαριδόπουλος έγραψε:
Τλαξκαλτέκος έγραψε:Το πρώτο με το Οικουμενικό Πατριαρχείο δεν ισχύει. Το Οικουμενικό Πατριαρχείο δεν είχε πολιτική εξελληνισμού και αυτό είναι κάτι για το οποίο το κατηγορεί ο Παπαρρηγόπουλος. Πολλές σλαβικές περιοχές βρέθηκαν για αιώνες κάτω απ' την δικαιοδοσία του Οικουμενικού Πατριαρχείου και όμως δεν εξελληνίστηκαν. Δες και στη Νότια Ελλάδα. Στην Πελοπόννησο ( Ταΰγετο ) συνέχισαν να υπάρχουν Σλάβοι ως τον 15ο αι. Μιλάμε δηλαδή για 1000 χρόνια μέχρι να αφομοιωθούν ( 6ος αι. - 15ος αι. ).

Το δεύτερο που λες ισχύει. Οι σλάβοι που κατέβηκαν στη Νότια Βαλκανική δεν ήταν τόσοι πολλοί , όσοι στην Βόρεια Βαλκανική.


Νομίζω για τον επανελληνισμο της Ελλάδας έπαιξε ρόλο και η πολιτική του κράτους. Μεταφέρθηκαν στην Ελλάδα ελληνικοί και εξελληνισμενοι πληθυσμοι από την κάτω Ιταλία και τη Σικελια, τη Θράκη, τη Μικρά Ασία και αλλες περιοχές που παρέμειναν υπό βυζαντινό έλεγχο.

Δεν αρκουσαν για να εξελληνιστεί η σλαβία.
0 .

Άβαταρ μέλους
Ακρίδης Κατσαριδόπουλος
Crazy poster
Crazy poster
Δημοσιεύσεις: 1210

Re: Γιατί η Ελλάδα δεν εκσλαβίστικε;

Δημοσίευσηαπό Ακρίδης Κατσαριδόπουλος » 16 Οκτ 2020, 20:17

Τλαξκαλτέκος έγραψε:
Ακρίδης Κατσαριδόπουλος έγραψε:Γιατί η Ελλάδα δεν εγινε σλαβική όπως τα υπόλοιπα Βαλκάνια; Μπορούσε αυτό να είχε συμβεί;

Ούτε όλα τα υπόλοιπα Βαλκάνια έγιναν σλαβικά. Η Ρουμανία και η Αλβανία δεν είναι σλαβικές χώρες. Ομοίως και η ευρωπαϊκή Τουρκία ( Ανατολική Θράκη ).


Μήπως ξερεις για ποιο λόγο δεν επιβίωσε η σλαβική στην Αλβανία στα νεωτέρα χρόνια; Έπαιξε κάποιο ρόλο το ότι είναι κοντά στη θαλασσα; :sgrat:
0 .


Επιστροφή σε “Ιστορία”