Ακρίδης Κατσαριδόπουλος έγραψε:Παιδομάζωμα, τέλη 16ου αι.
http://warfare.ga/Ottoman/Suleymanname/ ... alkans.htmThe Devsirme or 'Recruitment of Tribute Children' in the Suleymanname of 1588. Boys in new red uniforms wait while the Devsirme Emini, a senior Janissary officer in charge of recruitment, sorts travel expenses for the boys to go to Istanbul. On the right a Janissary soldier, himself once recruited by the Devsirme, reassures an anxious mother and her black-robed priest. (Ms. Haz. 1517, f.31b, Topkapi Lib., Istanbul).
Ρωμαίικης κλπ χριστιανικής καταγωγής η ελίτ του σουλτανάτου, ρωμαίικης μεγάλοι ναύαρχοι, στρατηγοί, σουλτάνοι.
Ακόμη και σήμερα, οι πιο φανατικοί Τούρκοι εθνικιστές που ξέρω απο διάφορα αμυντικά φόρα, είναι είτε ποντιακής, είτε ρωμαίικης καταγωγής. Δεν έχουν πρόβλημα να το δηλώνουν κιόλας. Αντίθετα, ο μοναδικός που γνώρισα και έχει πραγματικά ασιατικά χαρακτηριστικά, είναι εξαιρετικά χαλαρός εθνικιστής, του ρεύματος του παντουρανισμού, του τένγκρι κτλ και όχι της αναβίωσης του ισλαμικού σουλτανάτου.
Ο εξισλαμισμός των κατοίκων της πρώην Α. Ρωμαϊκής αυτοκρατορίας δεν έγινε μόνο με τη βία, αλλά και εθελοντικά. Ήταν μια διαδικασία παρόμοια με την επικράτηση του χριστιανισμού έναντι του παγανισμού.
Η διαφορά είναι ότι οι Οθωμανοί είχαν ρήτρα στο κοράνι για τις αβρααμικές θρησκείες και επίσης χρειαζόταν την φορολογική αυτή βάση με τον μεγάλο συντελεστή. Διαφορετικά, αν είχαν ακολουθήσει πολιτική τύπου ρωμαίων αυτοκρατόρων, δεν θα είχε μείνει ρουθούνι χριστιανού στο οθωμανικό σουλτανάτο.