Διάφορα Θέματα και Ιστορίες.

Θέματα ιστορικού και αρχαιολογικού ενδιαφέροντος.
Άβαταρ μέλους
Ακρίδης Κατσαριδόπουλος
Crazy poster
Crazy poster
Δημοσιεύσεις: 1210

Re: Διάφορα Θέματα και Ιστορίες.

Δημοσίευσηαπό Ακρίδης Κατσαριδόπουλος » 02 Μάιος 2021, 16:09

Τλαξκαλτέκος έγραψε:o Χίτλερ όρισε την εισβολή στην ΕΣΣΔ για τα μέσα Μαίου του 1941. Η ημερομηνία αυτή μετατέθηκε για τα τέλη Ιουνίου, λόγω της απρόβλεπτης ανάγκης εισβολής στη Γιουγκοσλαβία και στην Ελλάδα τον Απρίλιο.

Αν η εαρινή επίθεση τον Μαρτιο του 1941 είχε πετύχει ποσο μακριά θα μπορούσαν να φτάσουν οι Ιταλοί; Επίσης πως θα επηρέαζε αυτό τις μετέπειτα εξελίξεις;
0 .

Άβαταρ μέλους
Τλαξκαλτέκος
Extreme poster
Extreme poster
Δημοσιεύσεις: 3357

Re: Διάφορα Θέματα και Ιστορίες.

Δημοσίευσηαπό Τλαξκαλτέκος » 02 Μάιος 2021, 20:44

Ακρίδης Κατσαριδόπουλος έγραψε:
Τλαξκαλτέκος έγραψε:o Χίτλερ όρισε την εισβολή στην ΕΣΣΔ για τα μέσα Μαίου του 1941. Η ημερομηνία αυτή μετατέθηκε για τα τέλη Ιουνίου, λόγω της απρόβλεπτης ανάγκης εισβολής στη Γιουγκοσλαβία και στην Ελλάδα τον Απρίλιο.

Αν η εαρινή επίθεση τον Μαρτιο του 1941 είχε πετύχει ποσο μακριά θα μπορούσαν να φτάσουν οι Ιταλοί; Επίσης πως θα επηρέαζε αυτό τις μετέπειτα εξελίξεις;

Κανείς δεν ξέρει. :dunno: Ίσως να τους σταματούσαμε στα σύνορα ή λίγο κάτω απ' αυτά , ίσως πάλι να καταρρέαμε εντελώς όπως το 1922.

Εγώ προσωπικά πιστεύω πως και την Ρωσία να είχε καταλάβει ο Χίτλερ , τον πόλεμο δεν πρόκειται να τον κέρδιζε. Οι ΗΠΑνοί ήταν τόσο μεγάλη υπερδύναμη που μπορούσαν ταυτόχρονα να πολεμούν Γερμανούς και Ιάπωνες.
0 .
Τους μεν κενούς ασκούς το πνεύμα διίστησι , τους δε ανοήτους ανθρώπους το οίημα. ( Σωκράτης [ στον Στοβαίο ] )

Άβαταρ μέλους
nemo
Supreme poster
Supreme poster
Δημοσιεύσεις: 17022

Re: Διάφορα Θέματα και Ιστορίες.

Δημοσίευσηαπό nemo » 03 Μάιος 2021, 10:17

αν ειχε πεσει η αγγλια θα αλλαζε ο κοσμος ουτε η σοβετια δεν θα ειχε επηρεάσει τοσο πολυ
την ισορροπία των συσχετισμών η ηπα δεν θα μπορουσε να κανει τιποτα και λογω αποστασης
οι ναζι αν ειχαν παρει την αγγλια θα ειχαν στα πεδια των μαχων δεκαπλασιο αριθμο απο οτι
η ηπα .......στην αγγλια και οχι στην εσσδ οφειλεται η νικη κατα του ναζισμου

ακομη ενας λογος ειναι οτι αν οι ναζι επικρατουσαν στην εσσδ -δεν θα μπορουσαν να
κρατησουν τις αχανες εκτασεις ενα παραδειγμα στο ποσο βλακες ηταν οι ναζι ειναι οτι ενω γνωριζαν ιστορια δεν ειδαν κανενα λαθος στην στρατηγική της αμεσης επιθεσης κατα της εσσδ

σκεφτειτε τον μεγα αλεξ μπορουσε να κτυπησει κατευθειαν την βαβυλωνα
αλλα δεν το εκανε αν οι ναζι επαιρναν με τον μερος τους τους πληθυσμους
της ανατολικης ευρωπης ειδικα των ουκρανων θα τελειωνε την κατακτηση της εσσδ
και της αγγλιας - ενω ο αλεξ καθε λαο που κατακτουσε τον επαιρνε με το μερος του
ετσι εξασφαλιζε τα μετοπιστεν -οι ναζι εκαναν το αντιθετο
0 .
το απόλυτο ένα που συχαίνομαι είναι οι αυταπάτες
επειδη είναι και ο λόγος της ύπαρξής μου

Άβαταρ μέλους
Τλαξκαλτέκος
Extreme poster
Extreme poster
Δημοσιεύσεις: 3357

Re: Διάφορα Θέματα και Ιστορίες.

Δημοσίευσηαπό Τλαξκαλτέκος » 03 Μάιος 2021, 18:24

Ο Χαρίλαος Τρικούπης ήταν ο πρώτος "μεγάλος" πολιτικός που εγκαινίασε την φυγή στην Γαλλία όταν δεν του έδωσε την εξουσία το εκλογικό σώμα. Τον μιμήθηκε ο Βενιζέλος - ο οποίος αυτοπαρουσιαζόταν ως συνεχιστής του , παρόλο που η πλειοψηφία των στελεχών του κόμματος του Τρικούπη αποτέλεσε μήτρα των πολιτικών σχηματισμών που οδήγησαν στο Λαϊκό Κόμμα - και ο εθνάρχαχαχαχαχαχα :s_rofl Καραμανλής ο Α΄.

Ο Τρικούπης έχει καταλήξει στις μέρες μας να θεωρείται ο μεγάλος πολιτικός άνδρας που ώθησε την Ελλάδα στην αρχική της ανάπτυξη - λίγοι οι γενναίοι ή αιρετικοί που αντιστάθηκαν στην μόδα . Κι ας σημαδεύτηκε το 1893 η "λαμπρή" πολιτική του πορεία από την ρήση Δυστυχώς επτωχεύσαμεν ή κάτι μεγαλύτερο που είχε παρόμοιο νόημα. Το κύρος που δεν κατάφερε να αποκτήσει ο Μαυροκορδάτος, παρά το λιβάνισμα του Σπυρίδωνος Τρικούπη, πατέρα του Χαρίλαου και γυναικαδελφού του Μαυροκορδάτου, το πέτυχε ο κύριος που ξεστόμισε την υπερφίαλη φράση που έμεινε μνημειώδης Ανθ' ημών ο Γουλιμής , και από τότε την αναπαράγει κάθε είδους ψώνιο , πολιτικό ή μη.

Ποιος ήταν όμως αυτός ο Γουλιμής ; Οι Γουλιμήδες ήταν αρχοντική και αρματολική οικογένεια απ' το Αγγελόκαστρο Μεσολογγίου. Η καταγωγή τους ήταν ηπειρώτικη. Ο πρόκριτος Γεώργιος Γουλιμής ή Λαχούρης συμμετείχε στα Ορλωφικά με τους Γριβαίους και έπεσε ηρωικά μαχόμενος με 350 άνδρες στη θέση Των Γριβαίων τα κόκαλα . Ο βουλευτής Γεώργιος Γουλιμής ( Αγγελόκαστρο 1807 - 1876 ) , εγγονός του προηγούμενου, ήταν συμπολεμιστής του Δημητρίου Μακρή το '21 και διακρίθηκε στο Βασιλάδι και στην Έξοδο του Μεσολογγίου. Άλλα εξέχοντα μέλη της οικογένειας ήταν ο Πάνος Γουλιμής , οπαδός του Αλέξανδρου Μαυροκορδάτου και ένας απ' τους υπερασπιστές του Μεσολογγίου και ο νομικός και βοτανολόγος Κωνσταντίνος Γουλιμής ( 1886 - 1963 ). Γιος του αγωνιστή του '21 Γεωργίου ήταν ο νομικός Μιλτιάδης Γουλιμής ( Αγγελόκαστρο 1844 - 1896 ), για τον οποίο ο Τρικούπης είπε την περίφημη φράση.

Ο Μιλτιάδης πολιτεύτηκε στις 4/1/1887 με το τρικουπικό κόμμα και εκλέχθηκε βουλευτής ( 1887 - 1890 ). Στις εκλογές της 16/4/1895 επρόκειτο να πολιτευθεί πάλι με τον τρικουπικό συνδυασμό, ως παλαιός πολιτικός φίλος και οπαδός του Χαριλάου Τρικούπη. Όμως βρέθηκε εκτός του κύκλου των υποψηφίων γιατί ο Τρικούπης αποφάσισε αιφνιδίως να τον αντικαταστήσει με τον εξάδελφό του και στρατιωτικό Κωνσταντίνο Θ. Τρικούπη ( 1857 - 1922 ) . Είπατε τίποτα για οικογενειοκρατία ; :s_cool Ο Γουλιμής πικράθηκε βαθύτατα και συνεργάστηκε με Θ. Δηλιγιάννη. Και δικαιώθηκε. Στις εκλογές ο Τρικούπης ηττήθηκε . Το τρικουπικό κόμμα έχασε και ο Τρικούπης δεν εξελέγη ούτε βουλευτής. Για να τον ενθαρρύνουν οι πολιτικοί του φίλοι του είπαν τη συνηθισμένη φράση πως η ιστορία θα τον δικαίωνε. Αυτός όμως απάντησε ωμά :

Η ιστορία του μέλλοντος εν ημισεία μόνον σελίδι θα περιλάβη άπασαν την ιστορίαν της Ελλάδος επί Όθωνος και Γεωργίου Α΄.

Φοβερή πετυχεσ(ι)ά ! :s_crazy Ο Γεώργιος ο Α΄ πρόλαβε να συνδέσει την βασιλεία του με μια μεγάλη ήττα , τον Ατυχή Πόλεμο του 1897 , αλλά και μια μεγάλη νίκη , αυτήν του Α΄Βαλκανικού Πολέμου που οδήγησε ( μαζί με τον Β΄Βαλκανικό ) στον διπλασιασμό της Ελλάδος.

Ας επανέλθουμε όμως στα 1895. Το αποτέλεσμα των τοπικών εκλογών , λόγω της δημοτικότητας Γουλιμή και της αντιδράσεως των εκλογέων στην αιφνιδιαστική απομάκρυνση του , απέβει υπέρ του δηλιγιαννικού συνδυασμού με διαφορά ελάχιστες ψήφους και ο Μ. Γουλιμής εκλέχθηκε βουλευτής. Ο Χ. Τρικούπης , απογοητευμένος από την αρνητική πολιτική ανταπόκριση των παλαιών και πιστών εκλογέων στον τόπο της καταγωγής του , αποφάσισε να απομακρυνθεί από την πολιτική ζωή της χώρας . Έμεινε γνωστή η φράση που ξεστόμισε όταν πληροφορήθηκε την βέβαιη εκλογή του αντίθετου συνδυασμού , όταν ακόμη τα ολικά αποτελέσματα δεν είχαν συγκεντρωθεί : Ανθ' ημών ο Γουλιμής. Η φράση φανέρωνε σίγουρα πικρία. Κι αν οι πολιτικοί οπαδοί του Τρικούπη επιμένουν πως δεν φανέρωνε υπεροψία ή χλευασμό κατά του Γουλιμή , εντούτοις ως τέτοια έμεινε στην ιστορία. Ο Γουλιμής, γόνος οικογένειας με πλούσια πολεμική και πολιτική δράση , ικανοποιημένος με την επιτυχία του και την ηθική δικαίωση από τον λαό της περιφέρειάς του , έκανε κάτι πολύ σεμνό, αντάξιο των προγόνων του, δείχνοντας πως παραμένει πιστός στις παλιές φιλίες . Γνωστοποίησε εγγράφως στον Τρικούπη την επιθυμία του να παραιτηθεί ώστε να διευκολύνει μεθόδευση εκλογής του τρικουπικού συνδυασμού . Το επανέλαβε και προς τη Βουλή. Ο Τρικούπης δεν δέχτηκε την προσφορά και έκανε και αυτός κάτι αντάξιο του πατέρα του που σπούδαζε στην Αγγλία τον πρώτο χρόνο του Αγώνα. :lol: Έφυγε για το εξωτερικό. Λίγους μήνες αργότερα απεβίωσε στις Κάννες ( 1896 ) . Τον ίδιο χρόνο πέθανε και ο Γουλιμής και τάφηκε στην Μονή του Παντοκράτορος στο Αγγελόκαστρο.

Πηγή : Π-Λ-Μπ , λήμματα Τρικούπης και Γουλιμής

____________________________________________________________
Ο Χ. Τρικούπης δήλωσε σχετικά με το Μακεδονικό σε συνέντευξή του στην αγγλική εφημερίδα «Pal Mall Gazette»:

«Η Ελλάς ενδιαφέρεται τετραχώς κατά την ενεστώσαν κρίσιν: Η πρώτη αυτής ασχολία πρέπει να είναι η περί του ελληνικού πληθυσμού της Ανατολικής Ρωμυλίας, όστις θα απορροφηθεί υπό των Βουλγάρων εάν οι Δυνάμεις αναγνωρίσωσι τη μετά της βουλγαρικής ηγεμονίας ένωσιν της Ρωμυλίας. Κατά δεύτερον λόγον η Ελλάς ενδιαφέρεται διά τη Μακεδονίαν, ήτις δύναται να διαιρεθεί εις τρία τμήματα: Τη μεσημβρινήν ήτις είναι και θα είναι ελληνική, οτιδήποτε και αν συμβεί, την κεντρικήν την περιλαμβάνουσαν ελληνικούς πληθυσμούς και την αρκτικήν τη μη οικούμενην υφ' Ελλήνων. Την Ελλάδα απασχολεί η Κεντρική Μακεδονία ης οι κάτοικοι αναγνωρίζουσι τον Πατριάρχην Κωνσταντινουπόλεως και ουχί τη βουλγαρικήν εξαρχίαν, αλλ' επειδή ενταύθα ο ελληνικός πληθυσμός δεν αποτελεί συναφή πληθυσμόν, είναι σχεδόν βέβαιον ότι, εάν η χώρα περιέλθει υπό τη σερβικήν κυριαρχίαν ή τη βουλγάρικην, οι κάτοικοι θα εκσλαβισθώσιν, ενώ εάν υπό την Ελλάδα θα εξελληνισθώσιν ολοσχερώς.» ( Κορδάτος Γ. «Μεγάλη Ιστορία της Ελλάδας», τόμος ΧΙΙ, σελ. 478-479. )

Σε μια άλλη συνέντευξή του, δήλωσε επίσης σχετικά:

«Ο Τούρκος εκλείπει και πολύ ταχέως. Οταν έλθει ο μέγας πόλεμος, ως αφεύκτως θα συμβεί μετά τρία, πέντε, οκτώ έτη, η Μακεδονία θα γίνει Ελληνική ή Βουλγάρικη κατά τον νικήσαντα. Αν τη λάβωσιν οι Βούλγαροι, δεν αμφιβάλλω ότι εντός ολίγων ετών θα είναι ικανοί να εκσλαβίσωσι τον πληθυσμόν μέχρι των Θεσσαλικών συνόρων. Αν ημείς τη λάβωμεν, θα τους κάμωμεν όλους Ελληνας μέχρι της Ανατολικής Ρωμυλίας.» ( «Μαγχεστριανός Φύλακας», 6 Ιουλίου 1889, ό.π. σελ. 499 )

https://www.rizospastis.gr/story.do?id=4456452

( Το δεύτερο απόσπασμα παραπάνω είχε ξεσηκώσει σούσουρο στο βιβλίο της Ρεπούση της ΣΤ΄ Δημοτικού. :D )
0 .
Τους μεν κενούς ασκούς το πνεύμα διίστησι , τους δε ανοήτους ανθρώπους το οίημα. ( Σωκράτης [ στον Στοβαίο ] )

Άβαταρ μέλους
Τλαξκαλτέκος
Extreme poster
Extreme poster
Δημοσιεύσεις: 3357

Re: Διάφορα Θέματα και Ιστορίες.

Δημοσίευσηαπό Τλαξκαλτέκος » 14 Μάιος 2021, 19:04

Λήσταρχος Μήτσος Λαφαζάνης

Έδρασε στην Πελ/σο και την Αττική. Έγινε πασίγνωστος για την απαγωγή του βουλευτή Τριφυλίας Σωτηρόπουλου. Ο Σωτηρόπουλος μας άφησε πολλές πληροφορίες για τον Λαφαζάνη.
Ο Λαφαζάνης ήταν λεπτός, ούτε ψηλός ούτε στούμπος, ξανθούλης, εύθυμος και τολμηρός. Καταγόταν από το Μπούζι της Στυμφαλίας. Ήταν φυγόδικος, κλείστηκε για λίγο φυλακή, του κατάσχεσαν την στάνη του και τότε έγινε ληστής. Ως αντιοθωνικός έδρασε κατά των οθωνικών. Δεν κατάφερε όμως να πάρει αμνηστία με τον ερχομό του Γεωργίου Α΄. Οπότε συνέχισε τον ληστρικό του βίο. Η συμμορία του ήταν μικρή ( 5 άτομα). Κυρίως απήγαγε εύπορους πολίτες και ζητούσε λίτρα. Συνεργάστηκε και με τον λήσταρχο Λύγκο (Παππού), αλλά ύστερα χώρισαν. Πολλοί πολίτες κατηγορούσαν δημόσιους λειτουργούς ότι είχαν πάρε-δώσε με την συμμορία Λαφαζάνη ! Τον Σωτηρόπουλο τον αιχμαλώτισαν το 1866 στην αγροτική του κατοικία. Του είπαν να μην φοβάται για την ζωή του, αρκεί να πληρώσει, γιατί αλλιώς δεν χωρατεύουν και δεν φοβούνται μήπως χειροτερεύσουν την θέση τους καθαρίζοντάς τον. :shooting05: Ακόμη αν βρωμοκοπάνε δεν είναι γιατί είναι άπλυτοι μπαχαλάκηδες-μόλις ένα μήνα είχαν που άλλαξαν :laugh1: -αλλά φταίνε τα λίπη με τα οποία μαυρίζουν τα ρούχα τους για να μην φαίνονται την νύχτα. Από τους δικούς του ζήτησαν με γράμμα λίτρα, τους απείλησαν να μην ανακατέψουν την αστυνομία και την κυβέρνηση, γιατί αλλιώς του κόβουν το κεφάλι. (Θα ήταν αναγκασμένοι να το κάνουν μην τυχόν και τους τον πάρουν ζωντανό οι διώκτες τους και καταντροπιαστούν. :ashamed: ) Τον κράτησαν αιχμάλωτο 36 ημέρες και τον αμόλησαν αφού πήραν το παραδάκι ( του έκανα μάλιστα και σκόντο στην τιμή :mrgreen: ).
Στις 12/6/1867 ο Λαφαζάνης σκοτώθηκε σε σύγκρουση με την εθνοφυλακή στην περιοχή της Νεμέας.

Ενύσταξα ρε ξάδερφε, θα γύρω να πλαγιάσω
και συ κάτσε κι αγνάντευε κατά την Παλαιά Πάτρα
τι έχω κουβέντα σήμερα με τρεις καπεταναίους.
Θα πάμε και στα Φιλιατά απόξω στον Αγρίλι
θα πάρουμ' έναν υπουργό τον Κύργιο Σωτηρόπλο
να πάρουμ' άσπρα και φλωριά, φλωριά μαργαριτάρια.


(Δ.Κριεκούκας, «Λαογρ.Δημ.Τρα.Τριφυλίας σελ.551)

Οι πληροφορίες προέρχονται από το βιβλίο «ΑΝΤΙΕΞΟΥΣΙΑΣΤΕΣ ΚΑΙ ΛΗΣΤΕΣ ΣΤΑ ΒΟΥΝΑ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ (1821-1871)» του Κυριάκου Κάσση (σελ.319- 324)
Εικόνα

https://www.politeianet.gr/books/978960 ... mos-101055
https://el.wikipedia.org/wiki/Σωτήριος_Σωτηρόπουλος
https://anemi.lib.uoc.gr/php/pdf_pager. ... axpage=194
0 .
Τους μεν κενούς ασκούς το πνεύμα διίστησι , τους δε ανοήτους ανθρώπους το οίημα. ( Σωκράτης [ στον Στοβαίο ] )

Άβαταρ μέλους
Τλαξκαλτέκος
Extreme poster
Extreme poster
Δημοσιεύσεις: 3357

Re: Διάφορα Θέματα και Ιστορίες.

Δημοσίευσηαπό Τλαξκαλτέκος » 20 Μάιος 2021, 16:55

Αντίδοσις



Η αντίδοσις ήταν νόμος που λειτουργούσε μέσα στο πλαίσιο των Λειτουργιών της Αθηναϊκής πολιτείας. Όταν ένα πολίτης οριζόταν να εκτελέσει μια από τις λειτουργίες, αν έκρινε ότι αυτή ήταν δυσανάλογη με τις οικονομικές του δυνατότητες, μπορούσε να την αρνηθεί υποδεικνύοντας άλλον, πλουσιότερο συμπολίτη του. Ο δεύτερος όφειλε είτε να δεχθεί τη λειτουργία είτε να ανταλλάξει την περιουσία του με τον πρώτο. Η διαδικασία αυτή λεγόταν αντίδοσις. https://el.wikipedia.org/wiki/%CE%91%CE ... E%B9%CF%82


Αντίδοσις ονομάζονταν στην αρχαία Αθήνα η ανταλλαγή της περιουσίας ενός ορισμένου από την πόλη δημόσιου λειτουργού, για δημόσιες δαπάνες όπως η τριαρχία, η χορηγία, αρχιθεωρία, γυμνασιαρχία, εστίαση κ.α. με την περιουσία ενός πλουσιότερου από αυτόν Αθηναίου, σε περίπτωση που ο πρώτος υποδείκνυε τον δεύτερο ως πλουσιότερο από εκείνον και άρα ικανότερο να αναλάβει τις δαπάνες της δημόσιας λειτουργίας. Σκοπός της σχετικής νομοθεσίας, την οποία εισήγαγε ο Σόλων, ήταν να βρίσκονται στην τριαρχία (καθώς και στις άλλες δημόσιες λειτουργίες) οι πλουσιότεροι πολίτες από την κάθε φυλή, οι οποίοι και υποχρεώνονταν να καταβάλλουν τα έξοδα για την κατασκευή καινούργιων πολεμικών πλοίων (Τριηρών ).
http://www.hellenicaworld.com/Greece/LX ... dosis.html


Ο νόμος εκείνος θέσπιζε πως σε περιπτώσεις όπου η Πόλις, με τα όργανά της αποφάσιζε πως ένας πολίτης είχε υψηλά περιουσιακά στοιχεία και ως εκ τούτου όφειλε να προσφέρει το αναγκαίο ποσό σε μία από τις δραχμοβόρες λειτουργίες της πόλης, αν δηλαδή τα χρήματα που υπερέβαιναν τα όρια του πλούτου ορίζονταν να χρηματοδοτήσουν μια παράσταση τραγωδίας (χορηγία), να επανδρώσουν μια τριήρη, να καλύψουν τα έξοδα μιας αντιπροσωπείας στις μεγάλες πανελλήνιες εορτές (Ολυμπιακοί Αγώνες, Πύθια, Νέμεα κ.τλ.) αν ο προτεινόμενος ισχυριζόταν πως υπήρχε συμπολίτης του πλουσιότερος που έπρεπε να σηκώσει αυτό το βάρος, ο νόμος επέτρεπε έπειτα από ενδελεχή έλεγχο των αρμόδιων αρχών να προβεί σε ανταλλαγή περιουσιών- ανάμεσα στους δύο! Αν σχηματίσατε την ιδέα με τα παραπάνω ότι σκοπεύω να ασχοληθώ με την οικονομική μας κατάντια και να προτείνω για τους φοροδιαφεύγοντες και δηλούντες αστεία ετήσια περιουσιακά στοιχεία να υποστούν αντίδοσιν με όποιον συμπολίτη μας αγρίως φορολογείται δεν νομιμοποιούμαι να το κάνω αν και με τρώει και με τριβιλίζει μια τέτοια ιδέα.
https://www.tanea.gr/2010/06/05/lifeart ... ntidosews/
0 .
Τους μεν κενούς ασκούς το πνεύμα διίστησι , τους δε ανοήτους ανθρώπους το οίημα. ( Σωκράτης [ στον Στοβαίο ] )

Άβαταρ μέλους
Τλαξκαλτέκος
Extreme poster
Extreme poster
Δημοσιεύσεις: 3357

Re: Διάφορα Θέματα και Ιστορίες.

Δημοσίευσηαπό Τλαξκαλτέκος » 30 Μάιος 2021, 13:11

Ο αυτοκράτωρ Νικηφόρος Β΄ Φωκάς , ο Ωχρός θάνατος των Σαρακηνών όπως αναγράφεται στην αναφορά του Λιουτπράνδου, ήταν ένας πολύ πνευματικός άνθρωπος με ανεπτυγμένο θρησκευτικό συναίσθημα. Υπήρξε βασικός συντελεστής της δημιουργίας της μονής της Μεγίστης Λαύρας στο Άγιο Όρος.


Εικόνα
Εικόνα

Εντούτοις , ο ευσεβέστατος αυτός αυτοκράτορας ήρθε σε ρήξη με ορισμένους εκκλησιαστικούς κύκλους.
Εικόνα

Καυτηρίαζε την αύξηση της έγγειας περιουσίας της εκκλησίας :

Σε ποιόν τάχα από τους Πατέρες της Εκκλησίας υπακούουν ή από πού βρήκαν αφορμή για να φτάσουν σε τέτοια περιττά γι' αυτούς πράγματα και μάταιες επιθυμίες, ώστε να κατέχουν άπειρα πλέθρα γης, όμορφα οικοδομήματα, αγέλες ίππων και βοδιών και καμήλων, αναρίθμητα άλλα ζώα, λογιάζοντας πάντοτε πως να αποκτήσουν κι άλλα, και στρέφοντας την ψυχή τους γύρω από τέτοια ζητήματα, έτσι ώστε ο μοναχικός τους βίος να μη διαφέρει διόλου από τον κοσμικό, τον γεμάτο από τις υλικές φροντίδες, ενώ αντίθετα τα θεία λόγια καταφέρονται εναντίον των τάσεων αυτών και παροτρύνουν να απαλλαγούμε από τέτοιες φροντίδες ... Εντολή Χριστού δεν είναι να αποκτούμε υλικά αγαθά αλλά αντίθετα, να τα αποδιώχνουμε. Κι αν είναι δικός του λόγος, το “πουλάτε τα υπάρχοντά σας και δίνετε στους φτωχούς”, είναι φανερό ότι η κτήση τόσων αγαθών δεν ανταποκρίνεται σε τρόπο ζωής γεμάτο αρετή, αλλά προσιδιάζει σ’ έναν υλιστικό τρόπο ζωής, που, αλίμονο, ξεμάκρυνε από τα πνευματικά.

Στην ακμή της δράσης του και των επιτυχιών του , έπεσε θύμα συνωμοσίας , που εξύφαναν δυσαρεστημένοι αξιωματικοί και η σύζυγός του Θεοφανώ , στην οποία δεν άρεσε ο ασκητικός τρόπος ζωής του γερασμένου συζύγου της . Οι συνωμότες έπεισαν τον Ιωάννη Τσιμισκή, ανιψιό του αυτοκράτορα , να αναλάβει την αρχηγία της συνωμοσίας και τη νύχτα της 10ης προς την 11η Δεκεμβρίου του 969 ο Νικηφόρος Φωκάς , εσφάγει με τρόπο άγριο και ανηλεή στο κατάλυμά του. Το μόνο που πρόφθασε να πει ο ευσεβής αυτοκράτωρ ήταν Κύριε ελέησον και Θεοτόκε βοήθει.

Μετά την δολοφονία του Νικηφόρου Φωκά , ο πατριάρχης Πολύευκτος αρνήθηκε στον δολοφόνο Τσιμισκή να μπεί στην Αγία Σοφία, αν δεν έδειχνε πρώτα μετάνοια και αν δεν σούτερνε τους συνεργάτες του και την άπιστη αυτοκράτειρα. Πάνω απ’όλα όμως αν δεν ανακαλούσε τους νόμους του Νικηφόρου με τους οποίους μπορούσε να επεμβαίνει στα εσωτερικά της Εκκλησίας.

Γράφει ο Λέων ο Διάκονος πως ο δολοφονημένος Νικηφόρος

είτε επειδή ήθελε να διορθώσει σύμφωνα με τη δική του αντίληψη τη συμπεριφορά προς τα θεία ορισμένων ιερωμένων, είτε επειδή ήθελε να ελέγχει και τις εκκλησιαστικές υποθέσεις, πράγμα βέβαια αθέμιτο, εξανάγκασε τους ιεράρχες να συντάξουν τόμο , σύμφωνα με τον οποίο καμιά από τις εκκλησιαστικές υποθέσεις δεν θα προχωρούσε χωρίς τη δική του συναίνεση.

Πηγές πληροφοριών και αποσπασμάτων : Ιστορία των Ελλήνων - ΔΟΜΗ , Ιωάννης Καραγιαννόπουλος - Το Βυζαντινό Κράτος
0 .
Τους μεν κενούς ασκούς το πνεύμα διίστησι , τους δε ανοήτους ανθρώπους το οίημα. ( Σωκράτης [ στον Στοβαίο ] )

Άβαταρ μέλους
Ακρίδης Κατσαριδόπουλος
Crazy poster
Crazy poster
Δημοσιεύσεις: 1210

Re: Διάφορα Θέματα και Ιστορίες.

Δημοσίευσηαπό Ακρίδης Κατσαριδόπουλος » 24 Ιουν 2021, 14:24

Τλαξκαλτέκος έγραψε:
Το ζήτημα των Τσάμηδων

ΔΙΟΝΥΣΗΣ Ν. ΜΟΥΣΜΟΥΤΗΣ

Η ιδέα της «Μεγάλης Αλβανίας» είναι τόσο παλιά όσο σχεδόν και το κράτος που βρίσκεται στα βορειοδυτικά σύνορα της Ελλάδας. Το θέμα των Τσάμηδων, μολονότι ιστορικά έχει κριθεί, επανέρχεται με στόχο την πυροδότηση έντασης σε μια εξαιρετικά ευαίσθητη περιοχή.

Τσαμουριά συνήθως ονομάζεται από τους Αλβανούς η περιοχή της Ηπείρου που εκτείνεται κατά μήκος της ακτής ανάμεσα στις εκβολές του ποταμού Αχέροντα και μέχρι το Βουθρωτό, και ανατολικά μέχρι τους πρόποδες του όρους Ολύτσικας (Τόμαρος). Η συγκεκριμένη περιοχή ταυτίζεται με τη Θεσπρωτία, και ένα μικρό της τμήμα ανήκει σήμερα στην Αλβανία με κέντρο την κωμόπολη Κονίσπολη. (...) οι Τσάμηδες είναι απόγονοι εξισλαμισθέντων ορθοδόξων χριστιανών της Ηπείρου. Κατά τον 15ο αιώνα, όταν τα Ιωάννινα καταλήφθηκαν από τους Οθωμανούς, άρχισαν οι πρώτοι μαζικοί εξισλαμισμοί, που εντάθηκαν μετά την καταστολή του κινήματος του επισκόπου Λαρίσης Διονυσίου του Φιλοσόφου, στις αρχές του 17ου αιώνα. Οι περισσότεροι αλλαξοπίστησαν με τη βία, ενώ κάποιοι άλλοι ασπάστηκαν εκουσίως το Ισλάμ για να αποκτήσουν αξιώματα. Η αλλαγή θρησκεύματος οδήγησε ταχύτατα και στη μεταστροφή της εθνικής συνείδησης: Οι εξισλαμισθέντες έγιναν Τουρκαλβανοί και φανατικοί διώκτες των Ελλήνων.

Αν και στη Συνθήκη της Λωζάννης (1923) με την Τουρκία οι Τσάμηδες, ως μουσουλμάνοι, κρίθηκαν «ανταλλάξιμοι», ύστερα από παρασκηνιακές παρεμβάσεις της Ιταλίας προς την κυβέρνηση του δικτάτορα Θεόδωρου Πάγκαλου εξαιρέθηκαν και παρέμειναν στη Θεσπρωτία. Όπως τελικά αποδείχτηκε στη συνέχεια, οι μουσουλμάνοι Τσάμηδες χρησιμοποιήθηκαν από το φασιστικό καθεστώς της Ρώμης για προπαγανδιστικούς λόγους, ενίοτε σκηνοθετώντας και αιματηρά επεισόδια στα ελληνοαλβανικά σύνορα προκειμένου να δικαιολογηθεί η επίθεση κατά της Ελλάδας τον Οκτώβριο του 1940. Μάλιστα Τσάμηδες είχαν στελεχώσει τρία από τα 14 αλβανικά τάγματα και έλαβαν μέρος στις επιχειρήσεις στο πλευρό των Ιταλών. :nono:

Στη διάρκεια της ιταλογερμανικής κατοχής οι Τσάμηδες συνεργάστηκαν με τα στρατεύματα κατοχής κατά των αντάρτικων ομάδων. Τον Αύγουστο του 1944, ένοπλες ομάδες του ΕΔΕΣ του Ναπολέοντα Ζέρβα κατατρόπωσαν τα τμήματα των Τσάμηδων, οι οποίοι, βλέποντας το τέλος να πλησιάζει πιο γρήγορα απ’ ό,τι υπολόγιζαν, εγκατέλειψαν με τις οικογένειές τους την περιοχή.

Μέχρι τα τέλη του 1944 περίπου 18.000 Τσάμηδες έφυγαν για την Αλβανία, όταν προπολεμικά υπολογίζονταν σε λιγότερους από 20.000 ! Στην απογραφή του 1951 καταγράφηκαν μόλις 127 Τσάμηδες! Οι Τσάμηδες έχουν ιδρύσει σήμερα μια 100μελή άτυπη Βουλή, την οποία αποκαλούν «Σύνδεσμο της Τσαμουριάς», οργανώνοντας κατά καιρούς εκδηλώσεις κατά της Ελλάδας και συντηρώντας ένα μόνιμο αγκάθι στις ελληνοαλβανικές σχέσεις.


http://www.iskiosiskiou.com/2017/11/593.html


Στις αρχες της δεκαετιας του '30 η αλβανική κυβέρνηση είχε προτείνει την ανταλλαγή τους με τους Έλληνες της βορείου ηπείρου :

«[...] το να ομιλεί τις περί ελευθέρας και εκουσίας μεταναστεύσεως δεν ανταποκρίνεται κατά πάντα εις την πραγματικότητα. Είναι βέβαιον ότι η Αλβανική Κυβέρνησις με το κατέχον αυτήν ακράτητον εθνικιστικόν πνεύμα θα μετέλθη παν μέτρον πιέσεως και βίας όπως εκριζώση εκ των εστιών των ου μόνον τας 20.000 ομογενών ελληνοφώνων, περί ων ωμίλησεν ο κ.Φράσσαρη, αλλά και πάντα ον ήθελε θεωρήσει ως δυνάμενον ποτέ να συντελέση εις την επικράτησιν αντιθέτου προς το σημερινόν καθεστώς καταστάσεως. Εξ άλλου εκ των εν Αλβανία ημετέρων θα αναχωρήσουν τα ασθενέστερα οικονομικώς και κοινωνικώς στοιχεία διότι οι λοιποί θα καταφέρουν να ανθέξουν εις τας πιέσεις των Αλβανών. Εκ τρίτου, καθαρώς αλβανόφωνοι της Κορυτσάς έχοντες μάλλον ελληνικήν συνείδησιν θα προτιμήσουν να έλθουν εις την Ελλάδα επί τη ελπίδι απολήψεως αποζημιώσεων πλουσίων και ενώ από εθνικής απόψεως η προσθήκη τοιούτων στοιχείων μάλλον αμφιβόλων φρονημάτων ουδέν θα προσέθετε, από κοινωνικής και οικονομικής θα έχωμεν νέας ομάδας απαιτούντων αποζημίωσιν, ζωηρωτάτας και ενοχλικωτάτας. Θα χρειασθώμεν νέας μικτάς επιτροπάς, θα έχωμεν νέα ζητήματα ερμηνειών και εκτελέσεως των συμβάσεων, νέας προστριβάς, νέας χρονοτριβάς, νέας δαπάνας μισθών, νέας αποζημιώσεις, νέας ομολογίας. Μετά τα ληφθέντα δε υφ’ ημών νομοθετικά μέτρα προς διόρθωσιν της εν Τσαμουργιά θέσεως των μουσουλμάνων, αλλά και άνευ αυτών, είναι πρόδηλον ότι ολίγοι θα εζήτουν να εκπατρισθώσι. Προτιμούν προδήλως την φιλελευθέραν Ελλάδα παρά την δεσποτικήν Αλβανίαν».

Ελληνική Αντιπροσωπεία στην Κοινωνία των Εθνών, Σημείωμα επί της αλβανικής προτάσεως περί ανταλλαγής των εκατέρωθεν πληθυσμών, Αρ.Πρωτ. 12371/2.10.1930. Α.Υ.Ε. 1930-1931, Φ.Α/4/Ι. Ελληνισμός της Βορείου Ηπείρου, ό.π., τόμ.Δ’, σσ.90-1.


Αυτό που μου κάνει εντύπωση είναι ότι ο υπολογισμός του Αλβανού αντιπροσώπου των ελληνόφωνων σε 20.000 δεν εγείρει αντιρρήσεις από τη μεριά του έλληνα αντιπρόσωπου. :dunno:
0 .

Άβαταρ μέλους
Τλαξκαλτέκος
Extreme poster
Extreme poster
Δημοσιεύσεις: 3357

Re: Διάφορα Θέματα και Ιστορίες.

Δημοσίευσηαπό Τλαξκαλτέκος » 25 Ιουν 2021, 00:19

Ακρίδης Κατσαριδόπουλος έγραψε:
Αυτό που μου κάνει εντύπωση είναι ότι ο υπολογισμός του Αλβανού αντιπροσώπου των ελληνόφωνων σε 20.000 δεν εγείρει αντιρρήσεις από τη μεριά του έλληνα αντιπρόσωπου. :dunno:

Ίσως γιατί αυτό δεν ήταν το ζητούμενο. :dunno:

Οι Έλληνες έχουν κάνει και πιο χοντρές μαλακίες στο παρελθόν. Π.χ. αυτοί πρώτοι ονόμασαν "μακεδονική" την βουλγαρική γλώσσα των βουλγαροφώνων της Βόρειας Ελλάδας προκειμένου να τους αποσπάσουν απ' τον βουλγαρικό εθνισμό.

Απ' το βιβλίο του αειμνήστου Σαράντου Καργάκου Από το μακεδονικό ζήτημα στην εμπλοκή των Σκοπίων :

Screenshot 2021-06-25 001347.png

Screenshot 2021-06-25 001414.png

Screenshot 2021-06-25 001438.png

Screenshot 2021-06-25 001504.png
Δεν έχετε τα απαραίτητα δικαιώματα για να δείτε τα συνημμένα αρχεία σε αυτήν τη δημοσίευση.
0 .
Τους μεν κενούς ασκούς το πνεύμα διίστησι , τους δε ανοήτους ανθρώπους το οίημα. ( Σωκράτης [ στον Στοβαίο ] )

Άβαταρ μέλους
Ακρίδης Κατσαριδόπουλος
Crazy poster
Crazy poster
Δημοσιεύσεις: 1210

Re: Διάφορα Θέματα και Ιστορίες.

Δημοσίευσηαπό Ακρίδης Κατσαριδόπουλος » 26 Ιουν 2021, 21:52

Τλαξκαλτέκος έγραψε:
Ακρίδης Κατσαριδόπουλος έγραψε:Αυτό που μου κάνει εντύπωση είναι ότι ο υπολογισμός του Αλβανού αντιπροσώπου των ελληνόφωνων σε 20.000 δεν εγείρει αντιρρήσεις από τη μεριά του έλληνα αντιπρόσωπου. :dunno:

Ίσως γιατί αυτό δεν ήταν το ζητούμενο. :dunno:

Ίσως γιατί οι περιουσίες τους ήταν μεγαλύτερες από αυτές των Ελλήνων; :sgrat: Δεν ξερω αν έπαιζε και αυτό ρόλο.
0 .


Επιστροφή σε “Ιστορία”