Τούρκικη ιστορία

Θέματα ιστορικού και αρχαιολογικού ενδιαφέροντος.
Άβαταρ μέλους
Τλαξκαλτέκος
Extreme poster
Extreme poster
Δημοσιεύσεις: 3154

Re: Τούρκικη ιστορία

Δημοσίευσηαπό Τλαξκαλτέκος » 27 Ιαν 2021, 21:28

Θα βάλω μερικά αποσπάσματα από τον υπέροχο ιστορικό συγγραφέα που μας άφησε Σαράντο Καργάκο και το έργο του "Η Ιστορία από την σκοπιά των Τούρκων".

Εικόνα

Τὰ ὅσα γράφονται στὶς ἑπόμενες σελίδες δὲν σκοποῦν στὸ νὰ διαφωτίσουν ἁπλῶς τὸ ἑλληνικὸ ἀναγνωστικὸ κοινό. Ὁ κύριος σκοπὸς εἶναι προειδοποιητικός. Ὄχι μόνο γι’ αὐτὰ ποὺ γίνονται στὴν Τουρκία ἀλλὰ καὶ αὐτὰ ποὺ γίνονται στὴν Ἑλλάδα εἰς βάρος τῆς Ἱστορίας. Ἂς μείνουμε στὴν Ἑλλάδα. Στὰ ἐπίσημα βιβλία, μὲ τὰ ὁποῖα μορφώνεται ἡ νεολαία, ἡ ἑλληνικὴ Ἱστορία ἀφανίζεται. Στὰ σχολεῖα μας μεγάλες μορφὲς καὶ στιγμὲς σπιλώνονται. Εἰκόνες ἡρώων καὶ μαρτύρων ἐξαφανίζονται καὶ ἀντικαθίστανται μὲ αὐτὲς τοῦ Χάρυ Πότερ. Αὐτό, ὅμως, προκάλεσε μιὰ ἐπικίνδυνη ἀντίδραση: ἑκατοντάδες αὐτοσχέδιοι ἱστορικοὶ ἔχουν ἀναλάβει νὰ σώσουν τὴν ἑλληνικὴ Ἱστορία ἀπὸ τοὺς ἐχθρούς της. Δυστυχῶς, ἀρχικὰ καλοπροαίρετα καὶ αὐτοθυσιαστικά, τώρα ἐντελῶς κερδοσκοπικά, κάποιοι ἀκολουθοῦν τὴ γραμμὴ τοῦ Κεμὰλ καὶ τῶν ἱστορικῶν του. Μυθοπλασίες ἀνάγονται σὲ ἱστορίες, κάτι ποὺ δίνει τὴν εὐχέρεια σὲ «φιαλοεκτοξευτὲς» τῶν γηπέδων νὰ χρησιμοποιοῦν τὸν ὅρο «Ἑλληναράδες», γιὰ νὰ παρηχεῖ πρὸς τὸ «ἀληταράδες» ποὺ τοὺς ταιριάζει.
. Εἰλικρινὰ ἀνησυχῶ γιὰ τὸν κατήφορο τῶν ἑλληνικῶν ἱστορικῶν σπουδῶν. Ἀπὸ τὴ μιὰ γράφονται βιβλία ἀκατάληπτα, καὶ βιβλία καταληπτὰ ἀλλὰ μὲ ἀνθελληνικὴ διάθεση, καὶ ἀπὸ τὴν ἄλλη βιβλία ὑπερελληνικά, ποὺ ἀνάγουν τοὺς Ἕλληνες σὲ πολιτιστικὴ σπορὰ ὄχι μόνο τῆς γῆς ἀλλὰ καὶ τοῦ σύμπαντος, ἀφοῦ ἔχουν ἔλθει ἀπὸ τὸ διάστημα, καὶ συγκεκριμένα ἀπὸ ἕναν ὁριζόμενο ἐπακριβῶς πλανήτη. Ἔτσι ἡ ἑλληνικὴ ἱστορία μετατρέπεται σ’ ἕνα εἶδος μοντέρνας μυθολογίας, μὲ ἄφθονα μαγικὰ καὶ ἀστρολογικὰ στοιχεῖα. Μὲ ἄλλα λόγια γίνεται μυθολογία, κατὰ τὸ παράδειγμα τῶν Τούρκων, ποὺ ἀπὸ ἕνα πλέγμα ὑστερήσεως, πολιτιστικῆς μειονεξίας ἀνήγαγαν τὸν λαὸ τῆς Τουρκίας, ὅπως θὰ φανεῖ στὰ παρακάτω, σὲ ὑπερούσιο λαό, γεννήτορα καὶ σπορέα τοῦ πολιτισμοῦ σὲ ὅλη τὴν ἔκταση τοῦ πλανήτη, ἀπὸ τὴν Ἀσία ὣς τὴν προκολομβιανὴ Ἀμερικὴ καὶ ἀπὸ τὴν Ἀμερική, διὰ τῆς Σιβηρίας, σὲ ὅλη τὴν Εὐρώπη, μέχρι τῶν Ἄλπεων, οἱ ὁποῖες φέρουν ὀνομασία τουρκική. Τὸ ξαναλέω: δὲν θὰ εἶχα καταπιαστεῖ μὲ τὴν ἐργασία αὐτή, ἂν ὡς ἱστορικός τῆς ἕδρας (ὄχι ὅμως καὶ τῆς πανεπιστημιακῆς καθέδρας) δὲν ἀνησυχοῦσα γιὰ τὴν ἐκτροπὴ αὐτὴ ποὺ σημειώνεται στὸν ἰδιωτικὸ τομέα καὶ γιὰ τὴν ἐντροπὴ ποὺ σημειώνεται στὸν σχολικὸ/πανεπιστημιακὸ τομέα ποὺ ἔχει πέσει σὲ πλήρη ἀνυποληψία. Ἡ πλήρης ὑποτίμηση τῆς ἐθνικῆς ἱστορίας ἐξέθρεψε καὶ γιγάντωσε μιὰ ἐθνικιστικὴ ἱστοριογραφία.
. Τὸ πρῶτο μέρος τοῦ βιβλίου στηρίζεται ἀποκλειστικὰ σ’ ἕνα βιβλιαράκι ποὺ εἶχε ἐκδώσει τὸ 1935 ὁ ἄριστος γνώστης τῆς τουρκικῆς ἱστορίας, παλαιότερης καὶ νεώτερης, Νικηφόρος Μοσχοπουλος, ποὺ τὰ βιβλία του μποροῦσαν νὰ ἀπαρτίσουν τὴν πρώτη ὕλη γιὰ τὴ δημιουργία ἕδρας τουρκολογίας. Τὸ βιβλιαράκι, ὅμως, αὐτὸ γραμμένο μὲ δεξιοτεχνία, γιὰ νὰ μὴ διαταράξει τὴν ἐπικρατοῦσα ὡς ὑπνωτικὸ ἑλληνοτουρκικὴ φιλία, ἀναφερόταν μὲ λόγο πυκνὸ στὴ νέα μορφὴ ποὺ εἶχαν προσλάβει οἱ τουρκικὲς σπουδὲς στὴν Τουρκία. Μέσα στὶς 24 σελίδες ποὺ ὑπῆρχαν ὅλες οἱ ἀναγκαῖες ἀφυπνιστικὲς πληροφορίες. Ποὺ ἀγνοήθηκαν. Καὶ γι’ αὐτὸ κάποιαν ἡμέρα, ὅταν ἀκούσαμε τὶς δηλώσεις περὶ ἱστορίας τοῦ Ὀζάλ, πέσαμε ἀπὸ τὰ σύννεφα. Εὐελπιστῶ, μετὰ τὴν ἔκδοση τοῦ βιβλίου αὐτοῦ, νὰ μὴν ξαναπέσουμε, ὅταν ἐν μέσαις Ἀθήναις ξανακούσουμε τὰ ἴδια. Κι ἐλπίζω νὰ μὴ χειροκροτήσουμε, ὅταν ἀκούσουμε κάποια θωπευτικὰ περὶ ἀδελφῶν λαῶν. Οἱ Τοῦρκοι, ὅταν τὸ λέγουν αὐτό, ἐννοοῦν ὡς κοινὸν πάντων προπάτορα κάποιον δικό τους πρόγονο.
. Τὸ δεύτερο μέρος τοῦ βιβλίου, ἐντελῶς διαφορετικὸ ἀπὸ τὸ πρῶτο, ἀφορᾶ σ’ ἕνα ἐπίσης φυλλάδιο 42 σελίδων, ποὺ ἐκδόθηκε στὸν Πύργο τῆς Ἠλείας τὸ 1933 (Τυπογραφεῖο: Γούμενου-Κορκολῆ) καὶ εἶχε τίτλο «Ἡ Προϊστορικὴ Ἑλλάδα». Συγγραφέας του ἦταν ὁ Γεώργιος Σ. Φαρμάκης (Θεστιεύς). Ὁ ἐν λόγῳ Θεστιεύς, ἐπηρεασμένος ἀπὸ τὰ ὄντως ἐκπληκτικὰ εὑρήματα τῶν ἀνασκαφῶν στὴ Μέση Ἀνατολή, κυρίως στὴ Μεσοποταμία, Αἴγυπτο, Συρία, Ἰορδανία καὶ στὴ Φοινίκη (Λίβανο), κατέληξε στὸ βέβαιο γι’ αὐτὸν συμπέρασμα πὼς ὅλα ὅσα δημιουργήθηκαν ἐδῶ, ὡς πληθυσμιακὰ μεγέθη, ὡς ὀνοματικὰ καὶ γλωσσικὰ σύνολα, ὡς πολιτιστικὲς ἐκφράσεις, ἦλθαν ἀπὸ ἐκεῖ. Ἀπὸ τὶς χῶρες τῆς Ἀνατολῆς. Κι ἂν στὸ ἑπόμενο διάστημα δὲν εἶχαν ἐνταθεῖ οἱ ἀρχαιολογικὲς ἔρευνες στὸ Αἰγαῖο, στὴν Κρήτη, στὴν Πελοπόννησο, στὴν Ἀττικοβοιωτία, πολλὰ ἀπ’ ὅλα αὐτὰ θὰ ἦσαν πιστευτά. Διότι τὸ παραμύθι εἶναι πιὸ πιστευτὸ ἀπὸ τὴν ἱστορία. Κυρίως, ἡ ἀνακάλυψη πινακίδων μὲ γραμμικὰ σύμβολα (Γραφὴ Α΄ καὶ Γραφὴ Β΄) καὶ μὲ ἱερογλυφικά, καὶ ἡ ἀνάγνωση τῆς Γραμμικῆς Β΄ ἀπὸ τοὺς Βέντρις-Τσάντγουικ, ποὺ ἔφεραν τὶς ἀπαρχὲς τῆς ἑλληνικῆς γλώσσας βαθύτερα ἀπὸ τὸν 15ο π.Χ., ἔδωσαν τὴ χαριστικὴ βολὴ στὶς θεωρίες τοῦ «Ἀνατολισμοῦ» (μέσα σ’ αὐτὲς ὑπῆρξε καὶ μία του Παμ-βυλωνιασμοῦ), ἀπὸ τὴν ὁποία ἐξεπήγασε ἡ θεωρία τοῦ παλαιότερου Παντουρανισμοῦ καὶ τοῦ νεώτερου Παντουρκισμοῦ.


https://christianvivliografia.wordpress ... %81%CE%BA/

Σήμερα, ἂν ἐπαναφέρω στὴν ἐπιφάνεια τὴν θεωρία τοῦ Γ. Σ. Φαρμάκη (Θεστιέως), δὲν τὸ κάνω γιὰ νὰ τὴν χλευάσω καὶ νὰ τὴν ἀνασκευάσω, ἀλλὰ γιὰ νὰ δείξω ὅτι χρειάζεται προσοχὴ στὴν μελέτη καὶ στὴν γραφὴ τῆς ἱστορίας. Ἡ παραμόρφωση τοῦ χθές, δημιουργεῖ ἕνα παραμορφωμένο παρὸν ποὺ θὰ μᾶς φέρει σ’ ἕνα ἀποκρουστικὸ μέλλον. Δὲν ἀποκλείω –ἀπεναντίας τὶς ἀναγνωρίζω καὶ τὶς στηρίζω σ’ ὅλες τὶς συγγραφές μου– ἐπιρροὲς ἀπὸ τὴν Ἀνατολὴ κι ἀπὸ τὸν Νότο (Αἴγυπτο). Οὔτε ἀποκλείω ἐπιρροὲς ἀπὸ τὴ Δύση, ἀπὸ τοὺς λαοὺς ποὺ δημιούργησαν τὸν πολιτισμὸ τῶν «Νουράγκι». Ὅταν μποροῦσαν οἱ Ἕλληνες νὰ πᾶνε ἐκεῖ, γιατί κι ἐκεῖνοι νὰ μὴ μποροῦσαν νὰ ἔλθουν ἐδῶ, στὸν ἑλληνικὸ χῶρο; Δὲν ἀποκλείω καθόδους ἀπὸ τὸ Βορρᾶ, ἀκόμη κι ἀπὸ τὸν ἀπώτερο Βορρᾶ, τὸν πέρα ἀπὸ τὸν Δούναβη. Ἄλλωστε, ἴχνη ἀρχαιολογικὰ (π.χ. ἤλεκτρος), ποὺ μαρτυροῦν ἐπαφὴ μὲ τὴ Βαλτική, ἔχουν βρεθεῖ στὴν Ἄσσημο (κοντὰ στὸν Λαγκαδᾶ) καὶ χρονολογοῦνται ἀπὸ τὸν 10ο π.Χ. αἰώνα. Ἴσως καὶ πιὸ παλιά. Ἀλλ’ ὅταν οἱ Βόρειοι μποροῦσαν νὰ ἔλθουν τόσο χαμηλά, γιατί νὰ μὴ μποροῦν καὶ οἱ Νότιοι νὰ φθάνουν τόσο ψηλά;
(...)
ἔχει διαμορφωθεῖ ἡ ἀντίληψη πὼς ὅ,τι δημιουργήθηκε στὸν τόπο αὐτό, ὡς λαός, ὡς ἱστορία, ὡς πολιτισμός, δὲν ἔχει τίποτα τὸ αὐθεντικὰ ἑλληνικό. Ἀκόμη καὶ αὐτὴ ἡ ἑλληνικότητά μας εἶναι «φερτή», καρπὸς εὐρωπαϊκὸς ποὺ ἔφθασε σὲ μᾶς χάρη στὸν Διαφωτισμό. Φυσικὰ παραβλέπεται τὸ πόσο συνέβαλαν σ’ αὐτὸ τὸν Διαφωτισμὸ οἱ ἀνὰ τὴν Εὐρώπη διάσπαρτοι Ἕλληνες ποὺ ζοῦσαν μ’ ἕναν ἑλληνικὸ καημό: νὰ δοῦν μιὰ λεύτερη πατρίδα. Κι ἐνῶ οἱ τωρινοὶ πανεπιστημιακοὶ τῆς Ἀθήνας δὲν βρίσκουν τὴ λέξη Ἕλληνας στὴν Τουρκοκρατία, αὐτὴ ἀνευρίσκεται στὸ ὑπέρθυρο τοῦ ναοῦ τοῦ Ἁγίου Γεωργίου τῆς Βενετίας, στὴν κτιτορικὴ ἐπιγραφή. Καὶ νὰ μὴ λησμονεῖται τοῦτο: ἡ κοινότητα τῆς Βενετίας ἦταν ἕνα ἄθροισμα ἀνθρώπων ἀπὸ ὅλες τὶς κάποτε ἑλληνικὲς περιοχές: ἀπὸ τὴν Κύπρο ὡς τὴν Κέρκυρα. Ἀπὸ τὴν Ἤπειρο ὡς τὸ Ταίναρο.
Σήμερα αὐτὴ ἡ ἑλληνικότητα βάλλεται. Ἕλληνες πολιτικοί, ὅπως ἔχω καταγγείλει μὲ δύο ἄρθρα μου στὴν «Εὐθύνη» (Σεπτέμβριος καὶ Ὀκτώβριος 2006) ἀποφεύγουν νὰ ποῦν τὶς «μιασματικὲς» λέξεις Ἑλλάς, ἔθνος, πατρίδα, καὶ λένε «τόπος», τὸ πολὺ «χώρα». Τὸ ἀντίθετο πράττουν οἱ Τοῦρκοι – καὶ εὖγε τους! Αὐτοὶ δὲν εἶναι φτερὸ στὸν ἄνεμο σὰν ἐμᾶς. Ἔχουν πολιτικὴ ἀξιοπρέπεια. Ἀντίθετα ἐμεῖς, χάνοντας ὡς λαὸς (κι ἂς μὴ ρίχνουμε τὰ βάρη στοὺς πολιτικοὺς) τὴν πολιτικὴ μας ἀξιοπρέπεια, γινόμαστε ἀθύρματα τῆς ἀμερικανικῆς πολιτιστικῆς πολιτικῆς (πολυπολιτισμός, πολυφυλετισμὸς κ.λπ.). Αὔριο θὰ γίνουμε ξανὰ (ὅπως στὰ χρόνια τοῦ Μ. Πέτρου καὶ τῆς Μ. Αἰκατερίνης, ἀλλὰ καὶ τοῦ Στάλιν) ἀθύρματα τῆς ρωσικῆς πολιτιστικῆς πολιτικῆς καὶ πολὺ πιθανῶς –καὶ μάλιστα σύντομα– τῆς Κινεζικῆς, ἀφοῦ ἄλλωστε θὰ «ἀποδειχθεῖ» (κι ἔχει παλαιότερα γραφτεῖ σὲ σχολικὸ ἐγχειρίδιο καὶ σὲ μεγάλη ἐγκυκλοπαίδεια) ὅτι ὁ λεγόμενος ἑλληνικὸς πολιτισμὸς εἶναι καρπὸς τοῦ «Ἐξουργκανισμοῦ», ἀπὸ τὸν ὅρο Κουργκὰν (= τύμβος) ποὺ γεννήθηκε πέρα ἐκεῖ στὴ μακρινὴ Ἀσία.
Πιστεύω πὼς ἡ δημοσίευση αὐτῶν τῶν μελετημάτων θὰ μᾶς κάνει περισσότερο στοχαστικούς. Τὸ «νάφε καὶ μέμνασο ἀπιστεῖν» τοῦ Ἐπικτήτου εἶναι πάντοτε χρήσιμο. Νὰ εἴμαστε νηφάλιοι, γιὰ νὰ μὴ φανταζόμαστε, καὶ νὰ μὴ λησμονοῦμε ποτὲ νὰ δυσπιστοῦμε πρὸς ὅσες θεωρίες ἀκοῦμε. Δὲν λέω νὰ τὶς ρίχνουμε στὸν Ἤφαιστο· λέω τοῦτο: νὰ τὶς μελετᾶμε καὶ μόνον ἂν στέκουν ἐπιστημονικά, νὰ τὶς υἱοθετοῦμε. Γιατί ἀλλιῶς θὰ πάθουμε ὅ,τι καὶ ὁ Γ.Ν. Φαρμάκης, ποὺ ὅπως θὰ δοῦμε, ἀνήγαγε ὅλες τὶς τοπωνυμίες, τὰ κύρια ὀνόματα τοῦ ἀρχαίου ἑλληνικοῦ χώρου καὶ κόσμου στὸν Τουράν, στὴ Μεσοποταμία καὶ στὴ Φοινίκη, στηριζόμενος ἁπλῶς σὲ κάποια ἠχητικὴ ὁμοιότητα τῶν λέξεων καὶ σὲ κάποιες μυθικὲς παραδόσεις, ποὺ δείχνουν ἐπαφὲς καὶ ἀλληλοεπιρροὲς ἀλλὰ δὲν εἶναι ἐνδείξεις ἀρκετὲς γιὰ νὰ δεχθοῦμε ὡς ἀπόλυτη ἀρχὴ τὸ «ex oriente lux» (= ἀπὸ τὴν Ἀνατολὴ τὸ φῶς).


https://christianvivliografia.wordpress ... 1%CE%BA-2/
0 .
Τους μεν κενούς ασκούς το πνεύμα διίστησι , τους δε ανοήτους ανθρώπους το οίημα. ( Σωκράτης [ στον Στοβαίο ] )

Άβαταρ μέλους
Τλαξκαλτέκος
Extreme poster
Extreme poster
Δημοσιεύσεις: 3154

Re: Τούρκικη ιστορία

Δημοσίευσηαπό Τλαξκαλτέκος » 29 Ιαν 2021, 20:03

Η λέξη "Τούρκος" στα ευρωπαϊκά λεξικά είχε φτάσει να σημαίνει τον άγριο , άξεστο , βάρβαρο, ανηλεή , άκαμπτο, ανάλγητο . Λεξικό Κ. Βαρβάτη ( 1894 ) Cet homme est un vrai Turc = αυτός ο άνθρωπος είναι αληθινά ανηλεής.

Την κεμαλική περίοδο και συγκακριμένα απ' το 1932 και μετά τέθηκαν οι ( πολιτικές) βάσεις της αφήγησης της τουρκικής ιστορίας. Πλέον η τουρκική ( οθωμανική ) ιστορία δεν ξεκινάει με τον Ερλτογρούλ και τον Οσμάν. Ούτε οι Tούρκοι είναι απλά ένας λαός που έφτασε από την Κεντρική Ασία στην Μ. Ασία μέσω Περσίας. Οι Τούρκοι είχαν εγκατασταθεί στην Μ. Ασία πολύ πριν εγκατασταθούν σε αυτή άλλοι λαοί ! Η άποψη αυτή πρωτοδιατυπώθηκε το 1923 , όταν και οι Τούρκοι υποστήριξαν πως βρίσκονταν στον μικρασιατικό Πόντο πολύ πριν τους Έλληνες ! Οι Τούρκοι είχαν ιδρύσει ισχυρό κράτος στην Μεσοποταμία το 2000 - 1500 π.Χ. Στην Βαβέλ ( Βαβυλωνία ) το 4000 π.Χ. η επικρατούσα φυλή ήταν η τουρκική. Οι Σουμέριοι και οι Χετταίοι ήταν Τούρκοι. Αφού οι Σουμέριοι και οι Χετταίοι ήταν τουρκικής καταγωγής , η Τουρκία έχει ιστορικά δικαιώματα στην Μ. Ασία , στην Μεσοποταμία και στην Συρία. Μια τράπεζα στην Άγκυρα ονομάστηκε Σούμερ Μπανκ. Οι λέξεις Χετταίος, Χαττί ή Χαττού προέρχονται από την τουρκική λέξη χιτά ή χατά που σημαίνει χώρα. Παράλληλα αγκαλιάστηκε η θεωρία του παντουρκισμού ( παντουρανισμού ) που αποσκοπούσε στην ένωση / συνασπισμό όλων των τουρκικών λαών από την Μ. Ασία ως την Κίνα και την Σιβηρία ( Τούρκοι, Αζέροι , Κιργίζιοι , Ουζμπέκοι, Τουρκμένιοι, Καζάκοι , Ουιγούροι κ.α. ).

Αφού οι Χετταίοι ήταν λοιπόν Τούρκοι , οι Τούρκοι βρίσκονταν στην Μ. Ασία πριν από τους Έλληνες. Oι Τούρκοι της Μ. Ασίας εκχριστιανίστηκαν και λόγω του εκχριστιανισμού τους άρχισαν να μιλάνε ελληνικά. Αλλά και ο ελληνικός πολιτισμός είναι θυγατρικός του τουρκικού πολιτισμού ( του σουμεριακού και του χεττιτικού ) και όχι πρωτότυπος.

Οι λέξεις Αχαΐα και Αχαιοί προέρχονται απ' το τουρκικό αγάς/ακά. Ο Όμηρος απ' το Ομέρ/Ομάρ ( που είναι μάλλον αραβικό ). Ο Αγαμεμων είναι ο αγάς του βουνού. Το Δωριείς είναι απ' το παλαιοτουρκικό Τορ ( Τορλάρ ). Οι Ιλλυριοί είναι οι Ιλλέρ απ' το τουρκικό ίλ/έλ ( = χώρα , π.χ. Ρουμελί ). Απ' το ίλ είναι και ο ήλιος. Το γεωργός είναι απ' το γερτζή ( γέρ = γη ). Η λέξη Θράκη δεν είναι τίποτε άλλο απ' την λέξη Τουρκία ( Τούρκ -> Ετράκ -> Ετράκια -> Τράκια/Θράκη ). Οι Ετρούσκοι/Τυρρηνοί/Τούσκοι της Τοσκάνης είναι οι Τούρκοι/Τουρανοί. To Άλπεις είναι απ' το τουρκικό Αλπ ( = ήρωας ). Η υπεροχή των Τούρκων έναντι των υπολοίπων λαών οφείλεται στο ογκωδέστερο κρανίο τους ! Οι Τούρκοι δημιούργησαν την γεωργία και τους πρώτους πολιτισμούς και απ' την Κεντρική Ασία εξαπλώθηκαν σε όλο τον κόσμο. Η τουρκική είναι η μητέρα όλων των γλωσσών και οι Τούρκοι ο αρχαιότερος λαός του κόσμου. Οι Μινωίτες , οι Μυκηναίοι και οι Τρώες ήταν όλοι Τούρκοι.

Οι Τούρκοι δεν ανήκουν στην κίτρινη ( μογγολική ) φυλή , αλλά στην Αρία φυλή. Τούρκοι και Αχαιοί/Ακά είναι συγγενείς και δημιουργοί πολιτισμού. Οι Δωριείς όμως , παρόλο που το όνομά τους έχει τουρκική προέλευση , δεν είναι αδελφοί με τους Τούρκους, και ήταν καταστροφείς πολιτισμών. Oι λέξεις Άριος/Αρία είναι τουρκικές , από τα αρίκ = καθαρός , αρίγ = σαφής , αρίν = ωραίος , αρουλούκ = ωραιότητα, έρ = άνδρας και αρτιμάκ = καθαρίζω. ( Φυσικά το Άριοι είναι απ' τα ινδικό [ σανσκριτικό ] arya = ευγενής. Άριοι ήταν η Πέρσες και το Ιράν = Αρία είναι η Περσία ).

Οι ευρωπαϊκές γλώσσες κατάγονται από την τουρκική γλώσσα.

Η Ελλάδα αρχικά κατοικήθηκε από Νέγρους/Αυστραλιανούς. :Laie_28_z: Έπειτα ήρθαν οι Τούρκοι στην Αθήνα και δημιούργησαν τον λαμπρό κλασικό πολιτισμό. :LoL:

Ο δικέφαλος αετός ήταν πάντοτε τουρκικό σύμβολο. Αρχικά τον χρησιμοποίησαν οι Τούρκοι Χετταίοι και οι Τούρκοι Ετρούσκοι , έπειτα οι Σελτζούκοι , και από αυτούς το πήραν οι Βυζαντινοί , οι Ρώσοι και οι Αυστριακοί.

Ο Καργάκος κλείνει το πρώτο μέρος του έργου του με το απόσπασμα ενός ( φιλότουρκου ) τουρκολόγου , του Jean-Paul Roux ( Histoire des Turcs , 1984 ) .

Στιγμιότυπο οθόνης 2021-01-29 194857.png
Στιγμιότυπο οθόνης 2021-01-29 194921.png
Δεν έχετε τα απαραίτητα δικαιώματα για να δείτε τα συνημμένα αρχεία σε αυτήν τη δημοσίευση.
0 .
Τους μεν κενούς ασκούς το πνεύμα διίστησι , τους δε ανοήτους ανθρώπους το οίημα. ( Σωκράτης [ στον Στοβαίο ] )

Άβαταρ μέλους
Τλαξκαλτέκος
Extreme poster
Extreme poster
Δημοσιεύσεις: 3154

Re: Τούρκικη ιστορία

Δημοσίευσηαπό Τλαξκαλτέκος » 30 Ιαν 2021, 00:24

Πάμε τώρα στο ερασιτέχνη ιστορικό και γλωσσολόγο Φαρμάκη με τον οποίο ασχολείται ο Καργάκος στο Β΄μέρος του έργου του. Αυτός έγραψε το 1933 το φυλλάδιο "Προϊστορική Ελλάς 1950 - 1450 π.Χ." .

Κατ' αυτόν λοιπόν το Αιγιαλός , το Ίναχος και το Έλλην είναι τουρανικά/τουρκικά/ακκαδοσουμερικά/ασσυροβαβυλωνιακά. Οι Τουρανοί της Μεσοποταμίας ήταν Μογγολάριοι , δηλαδή μίγμα της μογγολικής και της αρίας φυλής. Οι Μογγολάριοι ανακατεύθηκαν με Σημίτες και δημιούργησαν τους Τουρανοσημίτες. Οι Έλληνες , πιο συγκεκριμένα οι Αχαιοί , ήταν ασιατικής ( τουρανοσημιτικής ) καταγωγής και ακολουθώντας τον Πίκο/Δία εισέβαλαν στην Θράκη , την Μακεδονία και την Θεσσαλία. Οι Μυσοί ( Μολοσσοί ) και οι Τεύκροι ( Θεσπρωτοί ) εγκαταστάθηκαν στην Ήπειρο. Οι Αχαιοί εγκαταστάθηκαν στην Πελοπόννησο και οι Έλληνες/Αιολείς στην υπόλοιπη ηπειρωτική Ελλάδα.

Ο Μινωικός και ο Μυκηναϊκός πολιτισμός που άκμασε το 1700 - 1100 π.Χ. δέχτηκε την επίδραση των Αιγυπτίων και των Τουρανοσημιτών ( Τουρανοί = Τούρκοι ) της Μεσοποταμίας .

Οι Ακκάδιοι της Μεσοποταμίας ηττήθηκαν από τους Άριους/Ελαμίτες και μετανάστευσαν σε διάφορες περιοχές , μεταξύ των οποίων και στην Ελλάδα. Ανάμεσα σε αυτούς τους μετανάστες ήταν ο Ίναχος , ο Αιγιαλεύς κ.α.

Πολλά ελληνικά ονόματα είναι τουρανοσημιτικής/ακκαδοσουμερικής , φοινικικής , αραβικής και τουρανοαιγυπτιακής προέλευσης . Π.χ,

Αίγιο , Αιγαίο , Αίγινα, Αίγυπτος , Αιγάλεω , Αιγεύς , Άγις , Αίας , Αίγισθος, Ζάκυνθος, Παλλάς, Κόρινθος , Κάρυστος , Καρδίτσα ( στην πραγματικότητα είναι απ' το σλαβικό gordica = μικρό κάστρο ή απ' το ελληνικό καρδιά ), Σαρωνικός , Μαραθών , Δούρειος ( = Ξύλινος , δρυς = δέντρο ) Ίππος , Σπάρτη , Αρκαδία , Αργολίδα , Άργος ( στην πραγματικότητα απ' το αργός = λευκός , λαμπρός ) , Αχελώος , Αχέρων , Αχαιός , Αχιλλεύς , Ακαδημία ( στην πραγματικότητα απ' το εκάς [ μακρυά ] + δήμος = μακριά ευρισκόμενος δήμος ) , Ιθάκη , Άραχθος , Σάμος , Σαλαμίς , Σόλων , Ίναχος ( στην πραγματικότητα απ' το ινάω = εκκενώνω ), Μακεδονία ( στην πραγματικότητα απ' το μακεδνός = μακρύς , ψηλός ), Βοιωτία ( στην πραγματικότητα απ' το Βόιον/Βοίον = βουνό ), Παρνασσός , Θράκη , Δελφοί ( στην πραγματικότητα απ' το δελφύς = μήτρα ), Χαλκίς ( στην πραγματικότητα απ' το αρχαιοελληνικό χαλκός ), Άλκιστις ( στην πραγματικότητα απ' το αλκή = ισχύς ), Αλκμήνη ( στην πραγματικότητα απ' το αλκή + μένος ), Αλκιβιάδης ( στην πραγματικότητα απ' το αλκή + βίος ), Τειρεσίας ( στην πραγματικότητα απ' το τέρας = πελώριος, σημάδι των θεών ), Εύβοια ( στην πραγματικότητα απ' το ευ + βούς = περιοχή πλούσια σε βοσκές βοοειδών ), Αγαμέμνων ( στην πραγματικότητα απ' το άγαν + μένω = επιμένω πολύ ), Φάρσαλα ( στην πραγματικότητα απ' το φάρσος = κομμάτι , τμήμα ), Ηλεία ( στην πραγματικότητα απ' το Ήλις = κοιλάδα ) , Αιολία ( στην πραγματικότητα απ' το αιόλος = ταχύς , ευκίνητος ) , Ηρακλής ( στην πραγματικότητα απ' το Ήρα + κλέος ) , Ορέστης/Ορεστιάς ( στην πραγματικότητα απ' το όρος , Ορέστης = ορεινός , ο κάτοικος των βουνών ) κ.α.

Οι Κόλχοι ήταν Άραβες που πριν την Κολχίδα κατοίκησαν στην Εύβοια , στην Βοιωτία και στην Αιτωλία. Οι Αιγύπτιοι ήταν Άριοι.

Οι Έλληνες ( και ο Έλλην ) προέρχονται και αυτοί απ' την Μεσοποταμία , ήταν Αριοτουρανοί Χαλδαίοι Ελαμίτες και εγκαταστάθηκαν στην Ελλάδα μετά τους Αχαιούς Τουρανοσημίτες Ακκαδοσουμερίους Ασσυροβαβυλωνίους.

Ο Πίκος/Ζεύς/Δίας ήταν αδελφός του Νίνου , βασιλιά των Ασσυρίων. Ο Πίκος μαζί με Κάρες/Κουρήτες κατέλαβε την Κρήτη. Έπειτα συμμάχησε με τους Έλληνες της Θεσσαλίας που είχαν ηγέτη τον Αίολο , γιο του Έλληνα , και μαζί νίκησαν τους Τιτάνες και τους Γίγαντες. Ο Πίκος/Δίας αναδείχτηκε βασιλιάς όλης της Ελλάδας και έπειτα κατέλαβε την Σικελία και την Νότια Ιταλία.

Το 1500 - 1480 π.Χ. λοιπόν η Ελλάδα είχε κατοικηθεί από ανατολικά φύλα τα οποία ο Φαρμάκης κατανέμει γεωγραφικά ως εξής :

Ακκαδοσουμέριοι ( Αχαιοί ) : Αργολίδα , Αρκαδία, Κορινθία , Αχαϊα , Ακαρνανία , Κεφαλληνία, Ζάκυνθος, Αίγινα, Κέρκυρα, Σαλαμινα, Μαγνησία, Β. Εύβοια , Αιτωλία, Φθιώτιδα , Ήπειρος και Λακεδαίμων

Φοίνικες ( Σημίτες ) : Σάμος , Θάσος , Δήλος , Σαμοθράκη , Νάξος , Τήλος , Κάσος , Αττική , Βοιωτία, Φωκίδα , παράλια Πελοποννήσου

Αριοτουρανοί ( Έλληνες ) : Μακεδονία , Θεσσαλία , Ευρυτανία , Ρόδος

Αραβοχαλδαίοι : Μεσσηνία

Αιγύπτιοι ( Άριοι ) : Φθιώτιδα , Βοιωτία , Κύπρος , Κρήτη , Κύθηρα , Άβυδος , Πελοπόννησος

Άραβες : Αιτωλία, Εύβοια , Βοιωτία , Χάλκη , Χαλκηδόνα , Κολχίδα

Κάρες ( Κουρήτες ) : Κρήτη, νησιά Αιγαίου , Αιτωλία

Τεύκροι και Μυσοί ( Θεσπρωτοί και Μολοσσοί ) : Ήπειρος

Λέλεγες : Λακεδαίμων , Μεσσηνία , Ηλεία , Ακαρνανία , Λευκάδα

Από όλους αυτούς που ανακατεύτηκαν μεταξύ τους προήλθε νέα φυλή και γλώσσα , η Ελληνική.
0 .
Τους μεν κενούς ασκούς το πνεύμα διίστησι , τους δε ανοήτους ανθρώπους το οίημα. ( Σωκράτης [ στον Στοβαίο ] )

Άβαταρ μέλους
Τλαξκαλτέκος
Extreme poster
Extreme poster
Δημοσιεύσεις: 3154

Re: Τούρκικη ιστορία

Δημοσίευσηαπό Τλαξκαλτέκος » 31 Μαρ 2022, 18:04

Κιζιλμπάσηδες

Το όνομα σημαίνει "κοκκινοκέφαλοι" . Η ελληνική εθνικιστική παραϊστορία τους ταύτιζε με τους ομηρικούς "Ερθ(ρ)ίνους" λόγω ονόματος και έλεγε πως είναι Έλληνες Παυλικιανοί που την Μεσοβυζαντινή Περίοδο συμμαχούσαν με τους Άραβες εναντίον των Ελλήνων ορθοδόξων. Στην πραγματικότητα είναι Τούρκοι Σιίτες της Μ. Ασίας. Ζουν 55.000 στην Άγκυρα , 280.000 στη Σεβάστεια , 50.000 στο Ικόνιο κ.α.

Σε κατεξοχήν «εχθρούς του κράτους» την οθωμανική εποχή αναδείχθηκαν οι κιζιλμπάσηδες (kızılbaş, «κοκκινοκέφαλοι», από τον κόκκινο σκούφο που φορούσαν). Επρόκειτο για σιιτικούς πληθυσμούς της κεντρικής και ανατολικής Μικράς Ασίας, κυρίως χωρικούς και μέλη των τουρκομανικών ημινομαδικών φύλων, που συσπειρώθηκαν γύρω από τη μορφή του σεΐχη Ισμαήλ, ενός χαρισματικού θρησκευτικού ηγέτη από το Ερντεμπίλ (Ardabil στο βορειοδυτικό Ιράν), που έγινε σάχης της Περσίας και ιδρυτής της δυναστείας των Σαφαβιδών. Η άνοδος του Ισμαήλ στον περσικό θρόνο περί το 1500 άλλαξε τους συσχετισμούς ισχύος στην περιοχή. Ο Ισμαήλ επέβαλε τον δωδεκατισμό, κλάδο του σιιτικού ισλάμ, ως επίσημη θρησκεία του κράτους και συγκρούστηκε με τους σουνίτες Οθωμανούς, καλλιεργώντας μεσσιανικές προσδοκίες στους Μικρασιάτες Κιζιλμπάσηδες. Οι τελευταίοι, λοιπόν, δεν ήταν απλώς μια ετερόδοξη ομάδα μουσουλμάνων υπηκόων των Οθωμανών, αλλά μια ομάδα που συνδύαζε τη θρησκευτική απόκλιση με την αμφισβήτηση της νομιμότητας του σουλτάνου.

Οι Κιζιλμπάσηδες εξεγέρθηκαν εναντίον της Πύλης αρκετές φορές στο πρώτο μισό του 16ου αιώνα. Το 1511 οι Οθωμανοί κατέπνιξαν την εξέγερση του Σαχ Κουλού (Şahkulu) στη Μικρά Ασία και εξαπέλυσαν διώξεις κατά των Κιζιλμπάσηδων, ενώ λίγα χρόνια αργότερα, το 1514, ο σάχης Ισμαήλ νικήθηκε από τις δυνάμεις του σουλτάνου Σελίμ Α΄ στη μάχη του Τσαλντιράν (Chalderan στο βορειοδυτικό Ιράν). Η μάχη εγκαινίασε μια μακρά σειρά οθωμανοπερσικών πολέμων, οι επιπτώσεις των οποίων στους Κιζιλμπάσηδες ήταν σκληρές. Οι Οθωμανοί εξαπέλυσαν εκστρατείες καταστολής και τους καταδίωξαν με σφοδρότητα, χρησιμοποιώντας ως νομικό εργαλείο τις έννοιες της απιστίας και της αποστασίας . Η κρατική πολιτική νομιμοποιήθηκε μέσα από γνωμοδοτήσεις (φετβάδες) κορυφαίων Οθωμανών νομομαθών, οι οποίοι, κρίνοντας τις θρησκευτικές πεποιθήσεις και λατρευτικές πρακτικές των Κιζιλμπάσηδων ως αποδείξεις απιστίας, κήρυξαν τους πληθυσμούς αυτούς ως αποστάτες από το ισλάμ και υποστήριξαν πως «είναι θρησκευτικό καθήκον να εκτελεστούν οι άντρες που είναι υποστηρικτές και οπαδοί του σάχη Ισμαήλ, να εξανδραποδιστούν οι γυναίκες και τα παιδιά τους και η περιουσία τους να αντιμετωπιστεί ως νόμιμη λεία πολέμου» .


ΕΛΕΝΗ ΓΚΑΡΑ ( Επίκουρη Καθηγήτρια Πανεπιστημίου Αιγαίου ) - ΓΙΩΡΓΟΣ ΤΖΕΔΟΠΟΥΛΟΣ ( Διδάκτωρ Πανεπιστημίου Αθηνών ) , Χριστιανοί και μουσουλμάνοι στην Οθωμανική Αυτοκρατορία .Θεσμικό πλαίσιο και κοινωνικές δυναμικές ( 2015 ).
___________________
Η γνωστότερη εκδοχή του σιιτισμού, ό ιρανικός Σιιτισμός τών «δώδεκα ιμάμηδων», είναι στήν πράξη μία «εθνικοποιημένη» θρησκεία, ή οποία πήρε τή σημερινή της έκφραση στα χρόνια τής δυναστείας τών Σαφαβιδών (1502-1722). (...) Ό περιορισμός του όρου «Άλεβήδες» σέ συγκεκριμένα υποσύνολα τοΰ σιιτικοϋ νεφελώματος, καί ακόμη περισσότερο η άποψη πώς είναι κάτι «ξένο» προς τούς καθαυτό Σιίτες, είναι μια συνήθεια μέ ηλικία δύο τό πολύ αιώνων, πού ξεκίνησε άπό τοπικές πολιτικές σκοπιμότητες για να περάσει κατόπιν στό έννοιολογικό οπλοστάσιο τού εύρωπαϊκοΰ ανατολισμού. Γενικά, ό όρος «Άλεβής» διατηρεί για πολλούς Μουσουλμάνους θετικότερους συνειρμούς άπό τον δρο «Σιίτης», κι αρκετές σιιτικές ομάδες επιδίωξαν να τόν οίκειοποιηθοΰν. (...)Στήν Τουρκία, τόν ίδιο δρο οίκειοποιήθηκαν άλλες ομάδες μέ σιιτικές αποκλίσεις, οί όποιες ήθελαν συνειδητά να άποστασιοποιηθοΰν άπδ τδν Σιιτισμό τού Ιράν. Τούς Άλεβήδες αύτούς γιά αιώνες τούς ήξεραν οί συμπατριώτες τους μέ τα ονόματα «Ραφιζήδες» (αιρετικοί) ή «Κιζιλμπάσηδες» (κοκκινοκέφαλοι), λέξεις πού μέ τόν καιρό κατάντησαν εξίσου ύβριστικές. (...) Η προέλευση τού όρου «Κιζιλμπάσηδες» εΐναι γνωστή. Συναντιέται στις ιστορικές πηγές πού αφηγούνται τα γεγονότα τών όθωμανο-σαφαβιδικών πολέμων τού 16ου αιώνα καί χαρακτήριζε τότε «όσους δοξάζουν τό σόι τού Σάχη», μέ άλλα λόγια τις τουρκόφωνες φυλές τού ’Αζερμπαϊτζάν καί τής σημερινής άνατολικής Τουρκίας πού πλαισίωσαν τούς Σαφαβίδες, όταν έγκατέστησαν τή θεοκρατική εξουσία τους στό Άρνταμπίλ (1499) καί τό Ταμπρίζ (1502), κι εξακολούθησαν να είναι πονοκέφαλος για τούς ’Οθωμανούς, όταν οί περιοχές αύτές ένσωματώθηκαν στήν αύτοκρατορία τών σουλτάνων από τόν Σελίμ Α' (1514). Στρατιωτικά οί Κιζιλμπάσηδες στήριζαν τούς Σαφαβίδες μέ δυνάμεις έφιππων θωρακοφόρων, πού αντλούσαν τήν ονομασία τους από τά κόκκινα σκουφιά τους· από τήν άποψη τής θρησκείας ήταν ακραίοι Σιίτες, καί γι’ αυτό ενστερνίζονταν τά μεσσιανικά κηρύγματα τών ήγεμόνων τοΰ Άρνταμπίλ καί ειδικά του σάχη ’Ισμαήλ (1480-1524), πού ισχυριζόταν πώς ήταν ένσάρκωση τών ιμάμηδων καί φερέφωνο του Θεού. (...) Ή σχέση τών Κιζιλμπάσηδων μέ τόν ιρανικό Σιιτισμό θά στοιχειώνει για πάντα τις τουρκικές αντιλήψεις σχετικά μέ τήν «αίρεση», ακόμα καί όταν οί Σαφαβίδες θά έχουν έκλείψει, τά σύνορα τών δύο κρατών θά έχουν σταθεροποιηθεί καί ό άρχέγονος Κιζιλμπασισμός θά καταδιώκεται άκόμα καί στό ίδιο τό ’Ιράν. Στό στόμα τού λαού ή λέξη «Κιζιλμπάσηδες» δήλωνε αδιάκριτα τούς Πέρσες καί τούς Άλεβήδες, πού τούς θεωρούσαν μετανάστες άπό τήν Περσία ή έστω από τό ’Αζερμπαϊτζάν, πού συναποκόμισαν καί τήν «εκείθε επικρατούσαν αίρεσιν». (...) οί απώτερες πηγές τού τουρκικού Σιιτισμού θά πρέπει ν' άναζητηθοΰν στό περιβάλλον τού Χατζή Μπεκτάς, καί ίσως να συνδέονται όργανικότερα μέ τούς εποικισμούς των πρώτων Τουρκομάνων, πού έντάθηκαν τόν καιρό των μογγολικών εισβολών. Στήν περίπτωση αύτή ό Σαφαβισμός θά ήταν μόνο μία «παραφυάδα» τού άρχέγονου Ίσλάμ τής Μικρασίας, ένα περιστασιακό «επίχρισμα» μιας ευρύτερης «έτεροδοξίας» μέ σιιτικές άποχρώσεις, ή όποια χαρακτήριζε ολόκληρη τή «λαϊκή θρησκεία» πριν τόν «έκσουννιτισμό» καί «εξαραβισμό» τού κράτους τών Οθωμανών από τούς σουλτάνους τού 16ου αιώνα. Η θεωρία αύτή, πού έπέτρεπε μαζί μέ τ’ άλλα καί τήν ιδιοποίηση τών Κιζιλμπάσηδων από τόν τουρκικό εθνικισμό, δέν έχει όλότελα έκλείψει, μά ως τώρα δέν διαθέτουμε ικανοποιητικά τεκμήρια για τήν παρουσία σιιτικών πληθυσμών στήν προοθωμανική Μικρασία, όπου ό Ίμπν-Μπαττούτα, γιά παράδειγμα, δέν κατάφερε νά βρει καθόλου «αιρετικούς». Είναι πιθανότερο πώς ό Σιιτισμός τών Κιζιλμπάσηδων διαπότισε εκ τών ύστερων καί σταδιακά τό τάγμα τών Μπεκτασήδων, πού δραστηριοποιήθηκε στούς κόλπους τους μέ τήν ενθάρρυνση τού κράτους γιά νά τούς απομονώσει από τήν προπαγάνδα τών Σαφαβιδών. (...)

ΜΙΧΑΛΗΣ ΚΟΚΟΛΑΚΗΣ , ΕΛΛΗΝΕΣ ΕΘΝΙΚΙΣΤΕΣ ΚΑΙ ΤΟΥΡΚΟΙ ΑΛΕΒΗΔΕΣ
1 .
Τους μεν κενούς ασκούς το πνεύμα διίστησι , τους δε ανοήτους ανθρώπους το οίημα. ( Σωκράτης [ στον Στοβαίο ] )

Άβαταρ μέλους
Ακρίδης Κατσαριδόπουλος
Crazy poster
Crazy poster
Δημοσιεύσεις: 1149

Re: Τούρκικη ιστορία

Δημοσίευσηαπό Ακρίδης Κατσαριδόπουλος » 02 Απρ 2022, 23:02

Τλαξκαλτέκος έγραψε:Κιζιλμπάσηδες

Το όνομα σημαίνει "κοκκινοκέφαλοι" . Η ελληνική εθνικιστική παραϊστορία τους ταύτιζε με τους ομηρικούς "Ερθ(ρ)ίνους"

Όπως τους Πομάκους με τους "Αγριάνες" :laugh1:
1 .

Άβαταρ μέλους
Τλαξκαλτέκος
Extreme poster
Extreme poster
Δημοσιεύσεις: 3154

Re: Τούρκικη ιστορία

Δημοσίευσηαπό Τλαξκαλτέκος » 10 Απρ 2022, 17:19

Οι Τούρκοι φαίνεται πως από παλιά αναζητούν μια ηγετική μορφή , ένα πατέρα.

Το όνομα του αρχηγού των Μαύρων Ούννων Αττίλας προέρχεται κατά την επικρατέστερη άποψη απ' το γοτθικό Attila = πατερούλης. Το Attila είναι υποκοριστικό του atta ( = πατέρας ). Στις ουννικές περιοχές η κοινή γλώσσα συνεννόησης ήταν η γοτθική , όπως αργότερα στις αβαρικές περιοχές ήταν η σλαβική. ( Πάντως και για τουρκική ετυμολογία βλ. εδώ https://en.wiktionary.org/wiki/Attila#Etymology ).

Ομοίως οι Νεότουρκοι Οθωμανοί βρήκαν τον δικό τους Τούρκο πατέρα στο πρόσωπο του του Κεμάλ Ατατούρκ. Ατατούρκ = ata + Τούρκος = ο πατέρας των Τούρκων ή ο Τούρκος πατέρας.

https://en.wiktionary.org/wiki/Atat%C3%BCrk#Turkish
https://en.wiktionary.org/wiki/ata#Turkish
https://en.wiktionary.org/wiki/Reconstr ... Turkic/ata
0 .
Τους μεν κενούς ασκούς το πνεύμα διίστησι , τους δε ανοήτους ανθρώπους το οίημα. ( Σωκράτης [ στον Στοβαίο ] )

Άβαταρ μέλους
Ακρίδης Κατσαριδόπουλος
Crazy poster
Crazy poster
Δημοσιεύσεις: 1149

Re: Τούρκικη ιστορία

Δημοσίευσηαπό Ακρίδης Κατσαριδόπουλος » 10 Απρ 2022, 18:41

Η μικρασιατική εκστρατεία εν συντομία :laugh1:

https://m.youtube.com/watch?reload=9&v= ... Pw&noapp=1
0 .

Άβαταρ μέλους
Τλαξκαλτέκος
Extreme poster
Extreme poster
Δημοσιεύσεις: 3154

Re: Τούρκικη ιστορία

Δημοσίευσηαπό Τλαξκαλτέκος » 10 Απρ 2022, 18:53

Ακρίδης Κατσαριδόπουλος έγραψε:Η μικρασιατική εκστρατεία εν συντομία :laugh1:

https://m.youtube.com/watch?reload=9&v= ... Pw&noapp=1


Είναι τόσο ανιστόρητος ο τύπος που το έφτιαξε ! Καταρχάς οι Τούρκοι μπήκαν μόνοι τους στον Α΄ΠΠ και δεν τους τον έριξε σαν δόλωμα καμία Ελλάδα. Έπειτα δείχνει την Σερβία και την Ρωσία ως βοηθούς της Ελλάδας . Η Σερβία δεν ανακατεύθηκε καθόλου. Η Ρωσία απ' την άλλη βοήθησε τόσο πολύ τους Τούρκους που στην πλατεία Ταξίμ υπάρχουν αγάλματά τους.

Πλατεία Ταξίμ, Μνημείο Της Πολιτείας: Πίσω από τον Μουσταφά Κεμάλ και τον Φεβζί Τσακμάκ, στη δεύτερη σειρά, ο Μιχαήλ Φρούντζε (δεξιά) και ο Κλιμέντιος Βοροσίλωφ (αριστερά)
Εικόνα
https://belisarius21.wordpress.com/2013 ... %B9%CE%BA/

Υ.Γ. Ο Τούρκος που το έφτιαξε έχει υιοθετήσει για χρηστώνυμο μια ελληνογενή λέξη ! :elladara:
0 .
Τους μεν κενούς ασκούς το πνεύμα διίστησι , τους δε ανοήτους ανθρώπους το οίημα. ( Σωκράτης [ στον Στοβαίο ] )

Άβαταρ μέλους
Ακρίδης Κατσαριδόπουλος
Crazy poster
Crazy poster
Δημοσιεύσεις: 1149

Re: Τούρκικη ιστορία

Δημοσίευσηαπό Ακρίδης Κατσαριδόπουλος » 10 Απρ 2022, 22:17

Τλαξκαλτέκος έγραψε:Είναι τόσο ανιστόρητος ο τύπος που το έφτιαξε ! Καταρχάς οι Τούρκοι μπήκαν μόνοι τους στον Α΄ΠΠ και δεν τους τον έριξε σαν δόλωμα καμία Ελλάδα.

Μπορεί απλώς να ήθελε να δείξει ότι η Ελλάδα θεωρούσε την Τουρκία "πεθαμένη" :dunno:

Τλαξκαλτέκος έγραψε:Έπειτα δείχνει την Σερβία και την Ρωσία ως βοηθούς της Ελλάδας

Μάλλον επειδή ήταν στην Αντάντ
0 .

Άβαταρ μέλους
Τλαξκαλτέκος
Extreme poster
Extreme poster
Δημοσιεύσεις: 3154

Re: Τούρκικη ιστορία

Δημοσίευσηαπό Τλαξκαλτέκος » 16 Απρ 2022, 17:51

Αμπντούλ Χαμίτ Β΄: ( 1842 - 1918 ). Οθωμανός σουλτάνος ( 1876 - 1909 ). Απολυταρχικός. Κατέπνιξε στο αίμα τις εξεγέρσεις στην Αρμενία ( 1894 ) , στην Κρήτη , στην Μακεδονία κ.α. Έμεινε γνωστός στην ιστορία ως ο κόκκινος σουλτάνος για τις σφαγές και την σκληρότητά του. Ήταν οπαδός του πανισλαμισμού. Στο "Κόκκινο Ποτάμι" τον έπαιξε ο Σκιαδαρέσης.

2m23s - 4m20s
0 .
Τους μεν κενούς ασκούς το πνεύμα διίστησι , τους δε ανοήτους ανθρώπους το οίημα. ( Σωκράτης [ στον Στοβαίο ] )


Επιστροφή σε “Ιστορία”