Εκατόμβες Το Πυθαγόρειο θεώρημαΣύμφωνα με την παράδοση, οι θεοί ανακοίνωσαν στον Πυθαγόρα το ομώνυμο θεώρημα και όταν το απέδειξε, για να τους ευχαριστήσει, έκανε θυσία 100 βοδιών. Για το λόγο αυτό, το Πυθαγόρειο θεώρημα αναφέρεται συχνά και ως "θεώρημα της εκατόμβης".
http://ebooks.edu.gr/ebooks/v/html/8547 ... xB1_4.htmlΙουλιανός και ΕκατόμβηΜία σημαντική λεπτομέρεια, η οποία μας βοηθεί να συμπληρώσουμε το πορτρέτο του Παραβάτη αυτοκράτορα, είναι ότι ο Ιουλιανός δεν περιοριζόταν μόνον στο να επισκέπτεται ξεχασμένα ειδωλολατρικά ιερά, να συμμετέχει στα παγανιστικά μυστήρια και να παρίσταται στην τέλεση θυσιών προς τιμήν των θεών, στις οποίες φρόντιζε να δίδει πανηγυρικό χαρακτήρα. Θέλοντας προς τούτοις να δώσει ο ίδιος το παράδειγμα με τον ζήλο του, αλλά ικανοποιώντας προφανώς και μία δική του, αρρωστημένη κλίση, ο Ιουλιανός άφηνε στην άκρη την αυτοκρατορική πορφύρα, φορούσε το ένδυμα του ιερέως (ο Λιβάνιος μαρτυρεί ότι ο αυτοκράτορας δεν ήθελε να τον αποκαλούν μόνο βασιλιά, αλλά και Ιερέα ), άναβε τη φωτιά στον βωμό, έπαιρνε το μαχαίρι, έσφαζε ο ίδιος με τα χέρια του το θύμα που προοριζόταν για θυσία, άνοιγε την κοιλιά του σφαγμένου ζώου, βύθιζε το χέρι στα σπλάγχνα του, έβγαζε την καρδιά ή το συκώτι, και τέλος διάβαζε σε αυτά, με τη βοήθεια κάποιου ικανού μάντη, τα σημάδια του μέλλοντος.
Και ας μη νομισθεί ότι ο Ιουλιανός περιοριζόταν να σφάζει από ένα μόνο ζώο σε καθεμιά από τις αμέτρητες τελετές θυσιών, σε μία συμβολική ένδειξη προσφοράς προς τους θεούς. Στους βωμούς των ψευδοθεών του παγανισμού θυσιάζονταν εκατόμβες θυμάτων — και ας μη λησμονούμε ότι η λέξη «εκατόμβη» σημαίνει τη θυσία εκατό βοδιών προς τιμήν των θεών.
Σε μία επιστολή που ο Ιουλιανός έγραψε προς τον θεουργό ψευδοφιλόσοφο Μάξιμο λίγο μόλις μετά από την ανάδειξη του σε μόνο αυτοκράτορα, δηλώνει ότι θρησκεύει «αναφανδόν», ότι το μεγαλύτερο μέρος του στρατεύματος που έχει υπό τις διαταγές του είναι «θεοσεβές», ότι ο ίδιος θυσιάζει φανερά ταύρους στους θεούς, και ότι προσέφερε στους θεούς εις ένδειξιν ευχαριστίας για τη βοήθεια που του έχουν προσφέρει «πολλές εκατόμβες». Οι θυσίες αυτές θα γίνονταν καθημερινή πρακτική κατά τους επόμενους μήνες της βασιλείας του Παραβάτη αυτοκράτορα. Ο εθνικός ιστορικός Αμμιανός μας παραδίδει ότι ο Ιουλιανός «περιέλουε τους βωμούς με το αίμα υπερβολικά μεγάλου αριθμού θυμάτων, θυσιάζοντας ενίοτε μέχρι και εκατό βόδια τη φορά, μαζί με αμέτρητες αγέλες από διάφορα άλλα ζώα και λευκά πουλιά που τα κυνηγούσαν με σπουδή σε ξηρά και θάλασσα».
Αν λάβουμε υπ' όψιν τα παραπάνω, αντιλαμβανόμαστε ότι δεν είναι καθόλου περίεργο που ο «ευσεβής» αυτοκράτορας κέρδισε μεταξύ των υπηκόων του το παρωνύμιο του «χασάπη», όπως μαρτυρεί ακόμη και ο θαυμαστής και υμνητής του ιστορικός Αμμιανός. Αν και ειδωλολάτρης και ο ίδιος, ο Αμμιανός αναγνωρίζει με κάθε ειλικρίνεια ότι ο Ιουλιανός έδιδε την εντύπωση δεισιδαίμονος μάλλον παρά πιστού, και θυσίαζε τόσα πολλά θύματα χωρίς την παραμικρή σκέψη για το κόστος, ώστε θα μπορούσε κανείς δικαίως να πιστεύσει ότι, αν είχε επιστρέψει νικητής από τη μοιραία γι’ αυτόν εκστρατεία στην Περσία, πολύ σύντομα η αυτοκρατορία θα είχε αντιμετωπίσει πρόβλημα… ελλείψεως βουειδών(!) από τις πολυαίμακτες θυσίες του αυτοκράτορα της! ! ! Σε αυτόν, συνεχίζει ο Αμμιανός, θα ταίριαζε το σκωπτικό επίγραμμα που είχε συνταχθεί παλαιότερα για τον Ρωμαίο αυτοκράτορα Μάρκο ΑυρΉλιο: «Τα βόδια τα λευκά χαιρετίζουν τον καίσαρα Μάρκο. / Αν ξανανικήσεις, εμείς χαθήκαμε»… https://www.oodegr.com/neopaganismos/fi ... os/2.htm#1.
===================================================================
Φιλητάς : ( ή Φιλήτας ) . Ποιητής απ' την Κω ή την Ρόδο ( 340 - 285 π.Χ. ).
Θεόκριτος : ( 304 - 245 π.Χ. ) Έλληνας ποιητής απ' τις Συρακούσες. Έζησε στην αυλή του Πτολεμαίου Β΄ Φιλάδελφου ( 285 - 246 π.Χ. ) . Ίσως υπήρξε μαθητής του Φιλητά.
Καλλίμαχος ο Κυρηναίος : Έλληνας ποιητής απ' την Κυρήνη. Εγκαταστάθηκε στην αυλή του Πτολεμαίου Β΄ Φιλάδελφου. Έζησε γύρω στο 310 - 240 π.Χ. Εργάστηκε στην Βιβλιοθήκη της Αλεξάνδρειας , αν και δεν έγινε ποτέ διευθυντής , όπως υποστηριζόταν παλαιότερα.
======================================
Σκύλαξ ο Καρυανδεύς : Θαλασσοπόρος και γεωγράφος. Καταγόταν απ' τα Καρύανδα της Καρίας. Έζησε το 6ο - 5ο αι. π.Χ. Με εντολή ( 516 π.Χ. ) του βασιλιά των Περσών Δαρείου Α΄ έκανε εξερευνητικά ταξίδια στον Ινδικό Ωκεανό και την Ινδία. Έγραψε έργα.
Ψευδο-Σκύλαξ : Θαλασσοπόρος , γεωγράφος και συγγραφέας του 4ου αι. π.Χ.
Σύμφωνα με τη
Σούδα :
Σκύλαξ, Καρυανδεύς [πόλις δ’ ἐστὶ τῆς Καρίας πλησίον Ἁλικαρνασσοῦ τὰ Καρύανδα], μαθηματικὸς καὶ μουσικός. Περίπλουν τῶν ἐκτὸς τῶν Ἡρακλέους στηλῶν, Τὰ κατὰ Ἡρακλείδην τὸν Μυλασσῶν βασιλέα, Γῆς περίοδον, Ἀντιγραφὴν πρὸς τὴν Πολυβίου ἱστορίαν.There is much confusion in the present entry. The travels of
Skylax of Karyanda at the behest of king Darius I are mentioned by Herodotos 4.44. He cannot, however, be the author of the Periplous tes thalasses tes oikoumenes (Circumnavigation of the Inhabited Sea) that survives under his name, since from internal evidence it must be fourth-century BC (at least in its present form); accordingly it is known as
‘Pseudo-Skylax’. The author of the response to Polybios (pi 1941) must have been later still.
https://www.cs.uky.edu/~raphael/sol/sol ... r_page=100Εγκυκλοπαίδεια Πάπυρος :
Το "Ἀντιγραφὴν πρὸς τὴν Πολυβίου ἱστορίαν" αποδόθηκε
εσφαλμένα από τη Σούδα στον Σκύλακα τον Καρυανδέα, ενώ το είχε γράψει νεότερος Σκύλαξ, μαθηματικός και αστρολόγος, φίλος του φιλοσόφου Παναιτίου. Για τον νεότερο αυτό Σκύλακα κάνει μνεία ο Ρωμαίος ρήτορας Κικέρων ( Περί Μαντικής [ De divinatione ] 2,88 ). To σύγγραμμα "Τὰ κατὰ Ἡρακλείδην τὸν Μυλασσῶν βασιλέα" ήταν ιστορικού περιεχομένου και αναφερόταν στη δράση του βασιλιά Ηρακλείδη (
τοῦ δὲ λόχου τούτου ἡγεμὼν ἦν Ἡρακλείδης Ἰβανώλλιος ἀνὴρ Μυλασσεύς. Ηροδ. Ε 121 ) , που βασίλευσε κατά την εποχή της εκστρατείας του Ξέρξη κατά της Ελλάδος. Άρα το έργο αυτό πρέπει να γράφηκε μετά το 480 π.Χ. Σε ό,τι αφορά το έργο με τίτλο "Γης Περίοδος" , εκφράζεται η εικασία ότι δεν επρόκειτο για σύγγραμμα, αλλά για χάρτη ο οποίος εικόνιζε τα όρια της οικουμένης. Μετά τα παραπάνω. ως γεωγραφικό έργο του Σκύλακος απομένει ο «Περίπλους».
Στο Λεξικό του ο Γιάννης Λάμψας λέει πως ο Σκύλαξ ο Καρυανδεύς εξερεύνησε τις ασιατικές ακτές πέρα από τον Ινδό μαζί με άλλους εξερευνητές. Αυτοί αποπειράθηκαν τον περίπλου της Λιβύης επί 30 μήνες. Φαίνεται πως περιέγραψε την εξερεύνησή του αυτή σε ένα έργο που φέρει τον τίτλο "Περίπλους" . Ο Σουίδας έχει ταυτίσει τον Σκύλακα τον Καρυανδέα με τον μεταγενέστερο Σκύλακα τον Αλικαρνασσέα, για τον οποίο ο Κικέρων γράφει πως ήταν αστρολόγος και συγγραφέας πολιτικών έργων, σύγχρονος του Παναιτίου. Αυτός ο Σκύλαξ είχε συγγράψει έναν "Περίπλου των εκτός του Ηρακλέους Στηλών" . Φαίνεται πως υπήρξε και τρίτος Σκύλαξ , γεωγράφος, που το σύγγραμμα του ήταν λακωνικό, αλλά πολύτιμο σε σαφήνεια, και πολλά αποσπάσματά του μνημονεύουν άλλοι γεωγράφοι. Αυτό γράφτηκε πριν από τον Ηρόδοτο.