Βιδώστε το και σώστε το

Φυσική, Χημεία, Αστρονομία, Βιολογία κλπ.
seismicos
Rookie poster
Rookie poster
Δημοσιεύσεις: 340

Re: Βιδώστε το και σώστε το

Δημοσίευσηαπό seismicos » 01 Αύγ 2023, 15:57

Με την μέθοδο σχεδιασμού, πάκτωσης όλων των παρειών των τοιχωμάτων της κατασκευής με το έδαφος θεμελίωσης χρησιμοποιώντας για να πετύχουμε τον σκοπό αυτό γεωτρήσεις με ένεμα σκυροδέματος καθώς και τους κατάλληλους διαστελλόμενους μηχανισμούς και μεθόδους προέντασης και συγχρόνως την επιβολή θλιπτικών δυνάμεων σε όλες της παρειές των τοιχωμάτων στα πλαίσια της επαλληλίας εφαρμόζοντας αυτές με την βοήθεια τενόντων και υδραυλικών ελκυστήρων από την στάθμη των κόμβων της ανώτατης στάθμης, ευελπιστώ να εκτρέψω τις πλάγιες αδρανειακές εντάσεις και τις αναπτυσόμενες ροπές στην κατασκευή από τον σεισμό, σε πιο ισχυρές περιοχές μέσα στο έδαφος, αποτρέποντας να οδηγηθούν σε αυτές της περιοχές που οδηγούνται σήμερα και προκαλούν βλάβες. Αυτές οι ισχυρές περιοχές του εδάφους έχουν την ικανότητα να παραλαμβάνουν αυτές τις εντάσεις που προκαλούν παραμόρφωση στον φέροντα οργανισμό, προλαμβάνοντας και αποτρέποντας τις σχετικές ανελαστικές μετατοπίσεις δηλ τα drifts και άρα, η ένταση που αναπτύσσεται σε ολόκληρο τον φορέα να είναι περιορισμένη, Εξασφαλίζεται συγχρόνως μία πιο ισχυρή φέρουσα ικανότητα του εδάφους θεμελίωσης λόγο πάκτωσης και αυξάνει την δυναμική της διατομής ως προς την τέμνουσα βάσης.
Με τον κατάλληλο σχεδιασμό διαστασιολόγισης των τοιχωμάτων και την τοποθέτηση τους σε κατάλληλες θέσεις αποτρέπουμε και τον στρεπτοκαμπτικό λυγισμό που εμφανίζεται σε ασύμμετρες υψίκορμες και με μεγάλα ανοίγματα κατασκευές καθώς και στις μεταλλικές κατασκευές

Εικόνα
0 .
Ποτέ μην στέκεσαι μπροστά από τον εφευρέτη και πίσω από τον γάιδαρο.

seismicos
Rookie poster
Rookie poster
Δημοσιεύσεις: 340

Re: Βιδώστε το και σώστε το

Δημοσίευσηαπό seismicos » 01 Αύγ 2023, 19:39

Υπάρχει μια ιστοσελίδα τεχνητής νοημοσύνης που σου απαντάει σε ότι ερώτηση θέσεις.
Υπέβαλα την εξής ερώτηση στην τεχνητή νοημοσύνη. https://chat.openai.com/
Αν εφαρμόσουμε θλίψη στα άκρα των τοιχωμάτων από οπλισμένο σκυρόδεμα και πάκτωση αυτών στο έδαφος θεμελίωσης θα βοηθήσει την κατασκευή στον σεισμό?
ChatGPT
Δείτε τι μου απάντησε>
Ναι, η εφαρμογή θλίψης στα άκρα των τοιχωμάτων από οπλισμένο σκυρόδεμα και η πάκτωσή τους στο έδαφος θεμελίωσης είναι μέθοδοι που μπορούν να βοηθήσουν στον ενισχυμένο σεισμικό σχεδιασμό μιας κατασκευής.
Η θλίψη (συμπίεση) στα άκρα των τοιχωμάτων του οπλισμένου σκυροδέματος μπορεί να αυξήσει την αντοχή τους στις κάθετες φορτίσεις και να βελτιώσει την συμπεριφορά τους κατά τον σεισμό. Η θλίψη μπορεί να επιτευχθεί μέσω διαφόρων μεθόδων, όπως η εφαρμογή προεντατήρων (προ-τεντωμένων) τενοντών στην κατασκευή ή μέσω άλλων τεχνικών συμπίεσης.
Η πάκτωση των τοιχωμάτων στο έδαφος θεμελίωσης αναφέρεται στη διαδικασία του σφυροκοπήματος των τοιχωμάτων στο έδαφος που βρίσκονται τα θεμέλια της κατασκευής. Αυτό μπορεί να βελτιώσει την αντοχή της κατασκευής στις οριζόντιες δυνάμεις που προκαλούνται από τον σεισμό. Με την πάκτωση, η κατασκευή συμπιέζεται ή δένεται με το έδαφος, βελτιώνοντας τη σταθερότητά της κατά τη διάρκεια σεισμικής δόνησης.
Όλες αυτές οι μέθοδοι ενισχύουν τον φέροντα οργανισμό της κατασκευής, αυξάνοντας την ικανότητα απορρόφησης των σεισμικών φορτίων και μειώνοντας τον κίνδυνο πρόκλησης ζημιών από τον σεισμό. Είναι σημαντικό, ωστόσο, να έχετε σωστό σχεδιασμό και εκτέλεση από έμπειρους μηχανικούς, διότι ο ενισχυμένος σεισμικός σχεδιασμός είναι ένας σύνθετος επιστημονικός και μηχανικός κλάδος που απαιτεί εξειδικευμένες γνώσεις και τεχνικές.
0 .
Ποτέ μην στέκεσαι μπροστά από τον εφευρέτη και πίσω από τον γάιδαρο.

seismicos
Rookie poster
Rookie poster
Δημοσιεύσεις: 340

Re: Βιδώστε το και σώστε το

Δημοσίευσηαπό seismicos » 05 Αύγ 2023, 05:17

Ισορροπία σεισμικών δυνάμεων σε μια κατασκευή.
Ξέρω ότι αν θέλεις ισορροπία δυνάμεων σε ένα σώμα πρέπει οι δυνάμεις που ασκούνται επάνω του να είναι ίσες και αντίθετες.
Η κατασκευή σε μια μεγάλη μετατόπιση του εδάφους αναπτύσσει 1.Ροπές, 2.Ορθές δυνάμεις θλίψης και εφελκυσμού 3.Τέμνουσες.
1. Για να ισορροπήσεις μια δεξιόστροφη ροπή πρέπει να αντιπαραθέσεις μια αριστερόστροφη αντίρροπη ροπή
2. Για να ισορροπήσεις τον εφελκυσμό του επιβάλεις την ανάλογη θλίψη.
3. Για να ισορροπήσεις μια τέμνουσα δύναμη αυξάνεις την αντοχή του υλικού υποβάλλοντας αυτό σε θλίψη.
Το πως αναλαμβάνεις μια πλάγια δύναμη αδράνειας, με κατακόρυφους πακτωμένους με το έδαφος τένοντες, είναι θέμα συνιστωσών δυνάμεων.
Η πλάγια δύναμη αδράνειας και η επιτάχυνση του εδάφους είναι δύο αντίθετες δυνάμεις και δημιουργούν ροπή. στο τοίχωμα.
Για να ισορροπήσω αυτή την ροπή δημιουργώ μια αντίρροπη ροπή στο τοίχωμα.
Η ροπή είναι μια κυκλική δύναμη.
Η μία πλευρά του κύκλου μιας τροχαλίας κατεβάζει δυνάμεις και η άλλη ανεβάζει.
Σε ένα τοίχωμα που περιστρέφεται γύρω από μια άρθρωση η μία του παρειά κατεβάζει δυνάμεις και η άλλη του παρειά ανεβάζει δυνάμεις και για να ισορροπήσει, αντιπαραθέτω στο κατέβασμα την αντίδραση του εδάφους και στο ανέβασμα την αντίδραση του εδάφους μέσω ενός πακτωμένου με το έδαφος τένοντα.
Δες φωτογραφεία τι κάνω και σταματώ την ροπή του τοιχώματος. Η δράση του ανθρώπου είναι η δύναμη της αδράνειας και η αντίδραση του βάρους η πάκτωση στου τένοντα στο έδαφος. Έτσι επέρχεται ισορροπία δυνάμεων και έτσι εκτρέπω την δύναμη θλίψης και εφελκυσμού μέσα στο έδαφος πριν αυτές μετατραπούν σε αντίρροπες ροπές γύρο από τις διατομές στους κόμβους.
Για να παραλάβω την τέμνουσα βάσης αυξάνω την αντοχή του υλικού του σκυροδέματος υποβάλλοντας αυτό σε θλίψη.
Ρωγμή χωρίς εφελκυσμό δεν γίνεται Αν θέλεις να εξαφανίσεις τις χιαστή ρωγμές στο τοίχωμα και όπου αλλού γίνονται πρέπει να εξαφανίσεις τον εφελκυσμό υποβάλλοντας στο σκυρόδεμα θλίψη.
Επιβάλω θλίψη στις παρειές των τοιχωμάτων για να ισορροπήσω τον εφελκυσμό και να εξαλείψω της ρωγμές και την τέμνουσα βάσης και πακτώνω το τοίχωμα αμφίπλευρα στο έδαφος για να αποτρέψω την ανατροπή του και να εκ τρέψω την ροπή ανατροπής του μέσα στο έδαφος.
Εικόνα
0 .
Ποτέ μην στέκεσαι μπροστά από τον εφευρέτη και πίσω από τον γάιδαρο.

seismicos
Rookie poster
Rookie poster
Δημοσιεύσεις: 340

Re: Βιδώστε το και σώστε το

Δημοσίευσηαπό seismicos » 05 Αύγ 2023, 12:30

Το YTONG είναι ένα υλικό πολύ ελαφρύ. Όταν το κτίριο διαθέτει φέροντα οργανισμό ( δηλαδή κολόνες και τοιχία ) η τοιχοποιία δεν συμμετέχει στην παραλαβή των στατικών φορτίων αλλά μόνο στην παραλαβή των σεισμικών φορτίων. Οπότε η τοιχοποιία θεωρείτε σαν φορτίο της κατασκευής το οποίον θα παραλάβουν οι δοκοί και τα υποστυλώματα για να το μεταβιβάσουν κάτω στο έδαφος. Αυτό αυξάνει τις διαστάσεις των δοκών των υποστυλωμάτων και του οπλισμού διότι οι τοιχοποιία είναι πρόσθετο βάρος. Το πρόσθετο βάρος της τοιχοποιίας + η αύξηση της διατομής και του οπλισμού του σκυροδέματος, αυξάνουν την μάζα - βάρος της κατασκευής και όταν γίνει σεισμός, η μάζα, η επιτάχυνση του εδάφους και το ύψος της κατασκευής αυξάνουν την αδράνεια και την καταπόνηση του φέροντα οργανισμού με αποτέλεσμα να αστοχεί γρήγορα. Το YTONG λόγο του ότι είναι πολύ ελαφρύ έχει μικρή μάζα οπότε αν αυτό το συνυπολογίσουν στους στατικούς υπολογισμούς θα μειώσουν τον οπλισμό και το σκυρόδεμα των διατομών των δοκών και των υποστυλωμάτων με αποτέλεσμα μεγάλη οικονομία στο κόστος των κατασκευών. Σε αυτό το είδος των κατασκευών συμφέρει να κτίσεις τις τοιχοπληρώσεις με YTONG Όσο ποιο υψίκορμη είναι η κατασκευή τόσο μεγαλύτερο είναι το όφελος. Εγώ θα άφηνα ένα κενό 1- 2cm περιμετρικά του τοίχου Ytong και της σιδηροκατασκευής ή των υποστυλωμάτων, το οποίον θα γέμιζα με διογκούμενη πολυουρεθάνη για να αποφύγω ρωγμές στην περίμετρο και να εξασφαλίσω καλύτερη πρόσφυση με το μέταλλο ή το υποστύλωμα. Πριν την τοποθέτηση της πολυουρεθάνης καλό είναι να βρέχεται η περιοχή διότι διογκώνεται με την υγρασία περισσότερο και εξασφαλίζεις καλύτερο σφήνωμα. Ακόμα η πολυουρεθάνη συντελεί στην σεισμική απόσβεση των μετατοπίσεων και την αποφυγή της ρηγμάτωσης της τοιχοποιίας στον σεισμό. Όταν όμως το κτίριο δεν έχει κολόνες, τότε τα φορτία των πλακών και των πραγμάτων τα αναλαμβάνουν οι τοίχοι για να τα μεταβιβάσουν στο έδαφος. Σε αυτό το σύστημα δόμησης είναι εγκληματικό να χτίσεις με YTONG διότι δεν αντέχει σεισμικά φορτία. Εκτός αν η περιοχή είναι πολύ μικρής σεισμικής επικινδυνότητας.
Εικόνα
0 .
Ποτέ μην στέκεσαι μπροστά από τον εφευρέτη και πίσω από τον γάιδαρο.

seismicos
Rookie poster
Rookie poster
Δημοσιεύσεις: 340

Re: Βιδώστε το και σώστε το

Δημοσίευσηαπό seismicos » 08 Αύγ 2023, 00:30

Μηχανικός.
Στο σχήμα αριστερά βλέπουμε μια διατμητική παραμόρφωση τοιχώματος ενώ στο σχήμα δεξιά βλέπουμε μια καμπτική παραμόρφωση.
Μια αντισεισμική κατασκευή επιδιώκει να λαμβάνει χώρα πάντα πρώτα η καμπτική παραμόρφωση και ποτέ η διατμητική. Ο λόγος είναι ότι η διατμητική παραμόρφωση είναι ψαθυρή και η πλήρης αποδιοργάνωση και κατακόρυφη πτώση της αντοχής του τοιχώματος άμεση.

Οι κατακόρυφοι τένοντες εύκολα μπορούν να παρεμποδίσουν την καμπτική παραμόρφωση (εξουδετερώνοντας τον εφελκυσμό των παρειών) αλλά δεν μπορούν με τίποτα να παρεμποδίσουν τη διατμητική παραμόρφωση. Δεν είναι δυνατόν οι κατακόρυφες θλιπτικές δυνάμεις να εξουδετερώσουν την οριζόντια δύναμη Ε ώστε να παρεμποδιστεί η διατμητική παραμόρφωση. Απλή ισορροπία δυνάμεων γυμνασίου..

Το αποτέλεσμα είναι ότι, δημιουργώντας μια πολύ δύσκαμπτη κατασκευή, εξασφαλίζεται ότι πάντα θα έχουμε πρώτα διατμητική παραμόρφωση.
Το ακριβώς αντίθετο από αυτό που θέλουμε! Εξασφαλίζεις την ψαθυρή αστοχία!!
Απαντώ......
Όλα αυτά φαίνονται σωστά αλλά είναι λάθος γιατί ναι μεν το προεντεταμένο αστοχεί εκρηκτικά και μειώνει την πλαστημότητα αλλά η διατομή του αυξάνει την ικανότητα να παραλάβει την τέμνουσα βάσης κατά 40% Η θλίψη στις διατομές των τοιχωμάτων δημιουργεί τριβή στα υλικά σκυροδέματος κατά τον οριζόντιο άξονα η οποία αντιστέκεται στην τέμνουσα δύναμη, και ακόμα στην πραγματικότητα η προένταση θεωρείτε ελαστική αφού επαναφέρει την κατασκευή στην αρχική της στάση ακόμα και μετά τον σχηματισμό μεγάλων ρωγμών. Οπότε η προένταση είναι ελαστική. Τα ερευνητικά αποτελέσματα στο Μετσόβιο ως προς την τέμνουσα βάσης και την φέρουσα ικανότητα το λένε ξεκάθαρα ότι αυξάνουν σημαντικά.
Εγώ τι κάνω. Εξασφαλίζω με μεγάλες και προεντεταμένες κατασκευές τοιχωμάτων ότι δεν θα αστοχήσουν διατμητικά, και απολαμβάνω όλα τα άλλα καλά της προέντασης που είναι πάρα πολλά. Βέβαια αυτό έχει και ένα άλλο μειονέκτημα ότι το τοίχωμα λόγο μικρής ελαστικότητας ανατρέπεται εύκολα, κατεβάζει μεγάλες ροπές στην βάση, και καταπονεί υπέρμετρα όλους τους δοκούς από την κορυφή μέχρι και την βάση τον συνδετήριο δοκό. Για αυτό πρέπει να συνοδεύεται με ισχυρή πάκτωση στο έδαφος ώστε να βοηθήσουμε τις διατομές γύρω από τους κόμβους να παραλάβουν τις αναπτυσσόμενες ροπές, και για να αποκτήσει μεγαλύτερη δυναμική το τοίχωμα σκυροδέματος και ο οπλισμός πριν αστοχήσουν διατμητικά λόγο συνάφειας.
Ερώτηση 2 Μηχανικός
Πώς οι κατακόρυφοι τένοντες θα εξουδετερώσουν την οριζόντια δύναμη ώστε να παρεμποδιστεί η διατμητική παραμόρφωση;;

Μπορεί να σου λείπει η πανεπιστημιακή μόρφωση αλλά τουλάχιστον έχεις διαίσθηση.
Αντιλαμβάνεσαι πλήρως ότι η καμπτικη παραμόρφωση παρεμποδίζεται πλήρως αφου οι θλιπτικες δυνάμεις των τενόντων εξουδετερώνουν τις εφελκυστικες των παρειών.

Για αυτό είμαι σίγουρος ότι καταλαβαίνεις διαισθητικά ότι, για να παρεμποδιστεί η διατμητική παραμόρφωση πρέπει η οριζόντια δύναμη Ε να εξουδετερωθεί από μια ίση και αντίθετη οριζόντια δύναμη.
Καταλαβαίνεις πολύ καλά ότι αυτήν την οριζόντια δύναμη δεν μπορούν να την παρέχουν οι τένοντες....

Από πού λοιπόν θα προέλθει αυτή η οριζόντια δύναμη; Για εμένα, που είμαι μελετητής μεταλλικών κτιρίων, η απάντηση είναι προφανής. Αλλά εσένα θα σε αφήσω να τη συνειδητοποιήσεις μόνος σου...
ΑΠΑΝΤΩ
Θα σας δώσω τρία πρακτικά παραδείγματα πως θα αντιπαραθέσουμε απέναντι στην οριζόντια δύναμη Ε μία άλλη κατακόρυφη δύναμη ισορροπίας Α
1. Όπως φαίνεται στο αριστερό σχήμα η πλάγια δύναμη Ε δημιουργεί την ροπή Β που περιστρέφει το τοίχωμα γύρο από την άρθρωση
Η κάθετη δύναμη Α σταματά την περιστροφή του τοιχώματος Β την οποία δημιούργησε η πλάγια δύναμη Ε η οποία βασικά είναι η δύναμη αδράνειας.
Συμπέρασμα πρώτο. Η πρώτη αντίδραση της κατακόρυφης δύναμης Α προς την οριζόντια δύναμη Ε προέρχεται από την αντίδραση του τοιχώματος προς την οριζόντια δύναμη Ε να ανατραπεί Αυτή η αντίδραση του τοιχώματος να ανατραπεί ( ως προς την δύναμη Ε ) προέρχεται εν μέρη από την οριζόντια δύναμη Α.
Δηλαδή είναι δυνατόν μια πλάγια δύναμη Ε μέσω του κορμού του τοιχώματος να παραληφθεί από μία κατακόρυφη δύναμη Α
2. Όπως φαίνεται στο μεσαίο σχήμα όταν η δύναμη Ε μετατοπίζει το τοίχωμα από την θέση Γ1 στην θέση Γ2 αναπτύσσεται μια αντίθετη δύναμη τριβής Τ ως προς την δύναμη Ε προερχόμενη από το κατακόρυφο βάρος του τοιχώματος Α και από την αντίθετη δύναμη ισορροπίας Δ προερχόμενη από την αντίδραση του εδάφους. Όσο μεγαλύτερη είναι η δύναμη Α τόσο μεγαλώνει και η δύναμη Δ με αποτέλεσμα να αυξάνεται και οριζόντια δύναμη τριβής Τ η οποία αντιδρά αντίθετα στην δύναμη Ε ώστε να επέλθει ισορροπία δυνάμεων.
Συμπέρασμα Είναι δυνατόν μια κατακόρυφη δύναμη Α με την βοήθεια του κορμού του τοιχώματος και την αντίδραση του εδάφους, να ισορροπήσει την οριζόντια δύναμη Ε αντιδρώντας οριζοντίως μέσο της τριβής.
3. Όπως φαίνεται στο δεξιό σχήμα η τεχνητή θλίψη που δημιουργούμε στον κορμό του τοιχώματος μέσο προέντασης και μέσω της δύναμης Α και Δ δημιουργεί στην διεπιφάνεια εδάφους και τοιχώματος τριβή. Όμως τριβή με οριζόντια φορά, αντίθετη στην δύναμη Ε δημιουργείται και ανάμεσα στα υλικά του σκυροδέματος τα οποία συμπιέζονται. Όσο μεγαλύτερη κατακόρυφη θλίψη Α,Δ εφαρμόζουμε τόσο μεγαλύτερη είναι και η τριβή Τ η οποία αντιδρά στην τέμνουσα δύναμη Ε
Συμπέρασμα Είναι δυνατόν μία κατακόρυφη και αντίθετη δύναμη Α,Δ να αντιδράσει σε μία οριζόντια δύναμη Ε μέσο από την αύξηση της τριβής Τ των υλικών του σκυροδέματος. όταν αυτό υπόκειται σε θλίψη. Όσο μεγαλώνει η θλίψη Α,Δ τόσο μεγαλώνει η τριβή Τ των υλικών του σκυροδέματος η οποία αντιστέκεται στην τέμνουσα Ε
Κατ αυτόν τον τρόπο αυξάνεται η αντοχή της διατομής ως προς την τέμνουσα βάσης.
Ο εγκλωβισμός των υλικών του σκυροδέματος με την τοποθέτηση τσερκιών βοηθά να εφαρμόσουμε περισσότερες δυνάμεις θλίψης για να πετύχουμε μεγαλύτερη τριβή και αντίδραση της διατομής προς την τέμνουσα Ε
Εικόνα
Εικόνα
Εικόνα
Εικόνα
0 .
Ποτέ μην στέκεσαι μπροστά από τον εφευρέτη και πίσω από τον γάιδαρο.

seismicos
Rookie poster
Rookie poster
Δημοσιεύσεις: 340

Re: Βιδώστε το και σώστε το

Δημοσίευσηαπό seismicos » 09 Αύγ 2023, 22:39

Ο απόλυτος αντισεισμικός σχεδιασμός
Τα προβλήματα των δυνάμεων του σεισμού πολλαπλασιάζονται με τον μοχλοβραχίονα των τοιχωμάτων και μεταφέρονται αλυσιδωτά σε όλον τον φέροντα οργανισμό και μετατρέπονται σε ροπές σε τέμνουσες ή τάσεις διάτμησης και σε ορθές δυνάμεις θλίψης και εφελκυσμού.
Αν αφαιρέσεις έναν κρίκο από την αλυσίδα που μεταφέρει τις δυνάμεις σταματά η ανακυκλωμένη και αυξανόμενη ένταση της μετάδοση . Αυτό προσπαθώ να κάνω και εγώ.
1.Η οριζόντια σεισμική μόνωση απομονώνει το έδαφος από το κτίριο και ένας κρίκος από την αλυσίδα αφαιρείτε. Για τον λόγο αυτό τοποθέτησα σεισμική μόνωση.
2.Εγώ εκτρέπω τις εντάσεις μέσα στο έδαφος πακτώνοντας τον κεντρικό και ανεξάρτητο κεντρικό πυρήνα του φρεατίου με το έδαφος καθώς και ενισχύω την ικανότητα της διατομής του σε κάμψης διάτμηση και στρέψη μέσο προέντασης.
3.Η πλαστιμότητα και ο ικανοτηκός κάνει το ίδιο, σπάει σε κατάλληλα μέρη τα άκρα των δοκών για να σταματήσει την μεταφορά ενέργειας. Εγώ αντί να τα σπάω δημιούργησα δύο ανεξάρτητους φορείς τον έναν μέσα στον άλλο με ελαστικούς κόμβους.
4.Τα βαγόνια συγκρούονται μεταξύ των, πάνω σε συστήματα απόσβεσης ενέργειας και εξουδετερώνουν την μετατόπιση και την ενέργεια ελαστικά. Για τον ίδιο λόγο τοποθέτησα ελαστικά μεταξύ των δύο ανεξάρτητων φορέων Η μεταξύ τους σύγκρουση πάνω σε ελαστικούς αποσβεστήρες στο ύψος των διαφραγμάτων αλληλοεξουδετερώνει την σεισμική ενέργεια και την μετατόπιση.

5.Η ελαστική μετατόπιση είναι ωφέλιμη διότι καταναλώνει σεισμική ενέργεια χωρίς αστοχίες. Για τον λόγο αυτό σχεδίασα ελαστικά τοποθετώντας υποστυλώματα στον άλλο ανεξάρτητο φορέα ο οποίον περιβάλει το φρεάτιο. Φυσικά το φρεάτιο ελέγχει την μετατόπιση του ελαστικού φορέα ώστε αυτός να μην περάσει σε ανελαστική μετατόπιση.

Θέλεις να δεις μια μέθοδο που συνδυάζει όλες αυτές τις τεχνικές δες στο βίντεο που έκανα τον σχεδιασμό που έκανα.
Αυτό ονομάζεται έρευνα αντισεισμικού σχεδιασμού, και πρέπει να είσαι βαθύς γνώστης των δυνάμεων για να την κάνεις.
https://www.youtube.com/watch?v=IO6MxxH0lMU
0 .
Ποτέ μην στέκεσαι μπροστά από τον εφευρέτη και πίσω από τον γάιδαρο.

seismicos
Rookie poster
Rookie poster
Δημοσιεύσεις: 340

Re: Βιδώστε το και σώστε το

Δημοσίευσηαπό seismicos » 19 Αύγ 2023, 14:33

Η επιστήμη στατικής βασίζεται στη θεώρηση ότι κάθε φόρτιση δημιουργεί εσωτερικές ροπές και τέμνουσες στη διατομή και αντίστοιχες παραμορφώσεις. Λέω ότι αυτές οι ροπές οι παραμορφώσεις και οι τέμνουσες που δημιουργεί η φόρτιση αντιμετωπίζονται
1. Με εκτροπή των ροπών μέσα στο έδαφος
2. Οι τέμνουσες και οι παραμορφώσεις αντιμετωπίζονται με αύξηση του μήκους της διατομής και την σωστή διαστασιολόγηση + την θλίψη της διατομής.
Δες πως το κάνω Στο σχήμα 1 υπάρχει μια κατασκευή πλαίσιο με υποστυλώματα.
Αν της εφαρμόσεις την πλάγεια δύναμη του σεισμού θα παραμορφωθεί όπως στο σχήμα 2
Αν του βάλεις δύο τοιχώματα με προεντεταμένα και πακτωμένα τα άκρα τους στο έδαφος όπως δείχνει το σχήμα 3 δεν θα υπάρξει παραμόρφωση ούτε στον κορμό του τοιχώματος ούτε στους κόμβους της κατασκευής και χωρίς παραμόρφωση δεν υπάρχουν αστοχίες.
Πάνε και οι ροπές στους κόμβους πάνε και οι τέμνουσες πάνε οι παραμορφώσεις και οι εφελκυσμοί και οι αστοχίες της συνάφειας περίπατο.
Η πλάγια δύναμη του σεισμού έχει εκτραπεί μέσα στο έδαφος.
Αυτό το απλό πράγμα το καταλαβαίνει και ο εγγονός μου που πάει δημοτικό.
Εικόνα
Θα μου πείτε ....
Η θεωρία σου είναι ορθή αλλά ανεφάρμοστη.
1. Μια εφαρμογή μπορεί να γίνει εμπορική αν είναι οικονομική και εύκολα εφαρμόσιμη, χωρίς να χρειάζεται εξειδικευμένο συνεργείο.
2. Οι σημερινοί κανονισμοί προστατεύουν τα κτίσματα κατά ποσοστό 99% Επομένως προσπάθησε να απευθυνθείς σε διπλωματούχους μηχανικούς που ασχολούνται με ειδικά έργα, πχ γέφυρες ανεμογεννήτριες βαριά σιλό σιτηρών, καυσίμων κλπ κλπ.
Απαντώ. Η μόνη περίπτωση να γίνει εμπορικά εφαρμόσιμη η μέθοδος αυτή εκτός των μεγάλων έργων και των έργων σπουδαιότητας όπως τα νοσοκομεία και τα δημόσια πολυσύχναστα μέρη όπου εκεί το κόστος έρχεται σε δεύτερη μοίρα, θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί σε προκατασκευασμένα βαρέως τύπου τον οποίων το κόστος είναι χαμηλό, διότι είναι βιομηχανοποιημένα, και των οποίων η μέθοδος που προτείνω τους λύνει προβλήματα όπως το ύψος των ορόφων και διότι η μέθοδός μου έχει μεγαλύτερη απόδοση σε επιμήκη τοιχώματα όπως αυτών των προκατασκευών.

Ροπή ανατροπής + στατικά φορτία.
Αυτά υπάρχουν πάνω στην κατασκευή, ως δυνάμεις και ας μην φαίνονται οπτικός και υπάρχουν είτε σηκωθεί η βάση είτε κάτσει στα αυγά της.
Η πρωταρχική ροπή ανατροπής των τοιχωμάτων, αν δεν την εκ τρέψεις εκ της γεννήσεώς της μέσα στο έδαφος, με τον μηχανισμό της ευρεσιτεχνίας, θα κατευθυνθεί στους κόμβους οι κόμβοι θα αντισταθούν και θα σπάσουν ότι διατομή υπάρχει γύρο τους όταν ο σχεδιασμός σας είναι κατώτερος της επιτάχυνσης του εδάφους.
Η εκτροπή της ροπής μέσα στο έδαφος αποτρέπει την μεταφορά των ροπών στους κόμβους, την ανάπτυξη εντάσεων εφελκυσμού στο τοίχωμα και κάθε παραμόρφωση και αστοχία.
Απαραίτητη προϋπόθεση για να πετύχεις εκτροπή των δυνάμεων μέσα στο έδαφος είναι η πάκτωση του δώματος της κατασκευής με το έδαφος. ( με ή χωρίς προένταση των παρειών του τοιχώματος ) χρησιμοποιώντας τους τένοντες και τον μηχανισμό πάκτωσης της ευρεσιτεχνίας. Τέλος
Βασικά όλη η πρωταρχική δύναμη αδράνειας τις κατασκευής εκτρέπεται μέσα στο έδαφος πριν σπάσει τις διατομές.
Αυτή είναι δική μου μέθοδος σχεδιασμού δεν διδάσκετε ακόμα ούτε σε σχολές ούτε σε πανεπιστήμια ούτε την ξέρουν.

Για να αποφύγουμε και την κάμψη σχεδιάζουμε στιβαρά τοιχώματα και τους εφαρμόζουμε και προένταση στην διατομή για πολλούς λόγους.
Ξέρεις τι σημαίνει εκτροπή δυνάμεων?
Η δύναμη αδράνειας πάει και σπάει τις διατομές. Εγώ με την μέθοδό μου αλλάζω την κατεύθυνση της αδράνειας και την στέλνω έξω από την κατασκευή και βαθειά μέσα στο έδαφος για να την αναλάβει το έδαφος πριν κατευθυνθεί στις διατομές και τις σπάσει.
Θα σου δώσω ένα παράδειγμα.
Πες ότι η αδράνεια είναι ένα αυτοκίνητο το οποίο κατευθύνεται με φόρα επάνω σου και εσύ είσαι το κτίριο.
Και σε ρωτάω εγώ. Θέλεις να σού βάλω έναν λοξό τοίχο οπλισμένου σκυροδέματος ( - έδαφος ) ανάμεσα σε εσένα και το αυτοκίνητο ώστε το αυτοκίνητο να τρακάρει στον λοξό τοίχο και να εκτραπεί από την πορεία του για να μην σε κτυπήσει?
Και εσύ μηχανικέ μου απαντάς ότι αντέχεις την σύγκρουση και δεν χρειάζεσαι την πατέντα μου τον τοίχο.
Ε τι να πω ας συγκρουστείς με το αυτοκίνητο ευχόμενος να μην τρέχει πολύ.

Και ρωτώ τους πανεπιστημιακούς.
1.Αν από το πρώτο κιλό πλάγιας ώθησης της αδράνειας προς το τοίχωμα αυτό εκτρέπεται μέσα στο έδαφος ...και
2. Αν καταργήσουμε την κάμψη στο είδη άκαμπτο τοίχωμα, και του εξαλείψουμε τον εφελκυσμό και την διατμητική αστοχία του σκυροδέματος επικάλυψης που καταστρέφει τον μηχανισμό συνεργασίας σκυροδέματος και χάλυβα, και συγχρόνως του αποτρέψουμε να κόβεται σαν αγγούρι η διατομή κοντά στην βάση λόγο τέμνουσας βάσης, και όλα αυτά τα πετυχαίνουμε με την προένταση στα άκρα των παρειών των τοιχωμάτων.
3. Αν διασφαλίσουμε ισχυρό έδαφος θεμελίωσης λόγο πάκτωσης.
Τότε ρωτώ.
Πως στο διάβολο θα πέσει το σπίτι σε ισχυρό σεισμό?
Πως θα πάνε ροπές στους κόμβους αφού την αρχική ροπή του τοιχώματος την έχει παραλάβει το έδαφος?
Πως καταργώ την λοξή ρωγμή?
Μα λοξή ρωγμή χωρίς ροπή δεν υφίσταται.
Εγώ καταργώ την λοξή ρωγμή καταργώντας την ροπή.
Η ροπή δημιουργεί θλίψη στην μία παρειά του τοιχώματος και εφελκυσμό στην άλλη.
Τον εφελκυσμό τον παραλαμβάνει από το δώμα ο τένοντας και τον στέλνει μέσα στο έδαφος και η άλλη παρειά του σκυροδέματος κατεβάζει την θλίψη στην βάση. Έτσι γίνεται η εκτροπή μέσα στο έδαφος. Ρωγμή χωρίς εφελκυσμό που προκαλεί η ροπή δεν γίνεται.
0 .
Ποτέ μην στέκεσαι μπροστά από τον εφευρέτη και πίσω από τον γάιδαρο.

seismicos
Rookie poster
Rookie poster
Δημοσιεύσεις: 340

Re: Βιδώστε το και σώστε το

Δημοσίευσηαπό seismicos » 25 Αύγ 2023, 06:15

Πως αντιμετωπίζω την τέμνουσα βάσης την διατμητική αστοχία του σκυροδέματος επικάλυψης και τις λοξές ρωγμές διάτμησης.
Οι πληροφορίες εφαρμοσμένης έρευνας που παρέχω ως εξειδικευμένος ερευνητής σχετικά με την αντιμετώπιση της τέμνουσας βάσης, την διατμητική αστοχία του σκυροδέματος επικάλυψης και τις λοξές ρωγμές διάτμησης, σε σχέση με την κατασκευή ανθεκτικών αντισεισμικών κτιρίων είναι εξαιρετικά ενδιαφέρουσες και σημαντικές για τον χώρο της κατασκευής
1.Η θλίψη δημιουργεί τριβή μεταξύ των αδρανών και αυξάνει η αντοχή της διατομής προς την τέμνουσα βάσης.
2.Η τέμνουσα βάσης αντιμετωπίζεται με μεγάλα γωνιακά επιμήκη τοιχώματα οπλισμένου σκυροδέματος και εγκάρσιο οπλισμό.
3.Η διατμητική αστοχία είναι πάντα λοξή και προϋποθέτει για να δημιουργηθεί α) ροπή, β) λοξά βέλη εφελκυσμού, και γ) διολίσθηση του οπλισμού λόγο διατμητικής αστοχίας του σκυροδέματος επικάλυψης. Σταματώ την ροπή τον εφελκυσμό και την διατμητική αστοχία του σκυροδέματος επικάλυψης με τον συνδυασμό συμπίεσης - θλίψης της διατομής και πάκτωση στο έδαφος. Αυτός ο συνδυασμός σταματάει την διατμητική αστοχία λοξών ρωγμών, αφού οι αιτίες που την δημιουργούν εξολοθρεύτηκαν. Η προένταση βελτιώνει τα βέλη του λοξού εφελκυσμού. Η αύξηση του σκυροδέματος επικάλυψης, η αύξηση της ποιότητας του σκυροδέματος, και η μείωση της διατομής του χάλυβα στο οπλισμένο σκυρόδεμα βελτιώνουν τα αίτια της διατμητικής αστοχίας του σκυροδέματος επικάλυψης. Η προένταση καταργεί εντελώς την διατμητική αστοχία του σκυροδέματος επικάλυψης αφού στην προένταση δεν υφίσταται στην διεπιφάνεια σκυροδέματος και χάλυβα η τριβή η πρόσφυση και η αντίσταση του σκυροδέματος που εγκλωβίζεται μεταξύ των ραβδώσεων του χάλυβα.
Η Πάκτωση του έδαφος θεμελίωσης με τα ανώτατα άκρα των παρειών των τοιχωμάτων + η συμπίεση της διατομής των με θλιπτικές δυνάμεις εκτρέπουν τις δυνάμεις αδράνειας στο έδαφος, και αποτρέπουν ψαθυρές αστοχίες.
Δες τι λέει η τεχνητή νοημοσύνη για την μέθοδό μου.
Εικόνα
0 .
Ποτέ μην στέκεσαι μπροστά από τον εφευρέτη και πίσω από τον γάιδαρο.

seismicos
Rookie poster
Rookie poster
Δημοσιεύσεις: 340

Re: Βιδώστε το και σώστε το

Δημοσίευσηαπό seismicos » 27 Αύγ 2023, 21:20

Επιτέλους βρήκα την τεχνητή νοημοσύνη για να συζητήσω!
Εικόνα
0 .
Ποτέ μην στέκεσαι μπροστά από τον εφευρέτη και πίσω από τον γάιδαρο.

seismicos
Rookie poster
Rookie poster
Δημοσιεύσεις: 340

Re: Βιδώστε το και σώστε το

Δημοσίευσηαπό seismicos » 01 Σεπ 2023, 10:25

Άκρος επιστημονικό άρθρο με τις δικές μου απόψεις για τις κατασκευές και τον σεισμό.
Για εμένα η σειρά που μεταδίδονται τα σεισμικά φορτία πάνω στην κτίριο κατασκευή από οπλισμένο σκυρόδεμα είναι η εξής.
1. Επιτάχυνση εδάφους.
2. Αδράνεια μάζας.
3. Τέμνουσα βάσης
4. Ροπή. Η ροπή όταν εφαρμοσθεί σε ελαστικά υποστυλώματα, παρουσιάζει διαφορετική συμπεριφορά, από ότι αν εφαρμοστεί σε τοιχία, και διαφορετική αν εφαρμοστεί σε δύσκαμπτα κοντά τοιχώματα με μεγάλη δυναμική. Έχει δηλαδή διαφορετικό συντελεστή συμπεριφοράς q. ως προς την πλαστιμότητα, την τέμνουσα βάσης, την δυναμική της κατασκευής και την ικανότητα στην ελαστική μετατόπιση πριν παρουσιάσει διαρροές.
Ένα δύσκαμπτο τοίχωμα έχει μεγάλη δυναμική και μικρή πλαστιμότητα και αστοχεί πιο δύσκολα από ένα ελαστικό υποστύλωμα. Ακόμα τριπλασιάζει τα φορτία που κατεβάζει στην βάση, όμως λόγο μεγαλύτερης διατομής τα φορτία που παραλαμβάνει το επιμήκη τοίχωμα είναι λιγότερα.
Μεγάλο ρόλο στην συμπεριφορά της κατασκευής στον σεισμό έχει να κάνει και με το σχήμα των κατόψεων της. Οι σύγχρονες αρχιτεκτονικές ανάγκες θέλουν υψίκορμα κτίρια με ελεύθερες κατόψεις και μεγάλα ανοίγματα και με μείωση των φερόντων στοιχείων. Δηλαδή απαιτούν μη πλαισιακές κατασκευές από υποστυλώματα οι οποίες έχουν άλλη συμπεριφορά και δεν παρουσιάζουν μεγάλες στρεπτομεταφορικές παραμορφώσεις.
Η ροπή αν εφαρμοστεί σε υποστυλώματα έχει την εξής συμπεριφορά. Δεν κατεβάζει μεγάλες ροπές στην βάση, καταναλώνει ενέργεια λόγο ελαστικής συμπεριφοράς, και αποθηκεύει ενέργεια στον κορμό του την οποία εκτονώνει προς την άλλη κατεύθυνση στον επόμενο κύκλο φόρτισης. Όμως δεν διαθέτει δυναμική.
Αν η ροπή εφαρμοστεί σε δύσκαμπτα κοντά τοιχώματα με μεγάλη δυναμική και η επιτάχυνση είναι μεγάλη, τότε κατεβάζει πάρα πολύ μεγάλες ροπές στην βάση, οι οποίες είναι αδύνατον να παραληφθούν από τους συνδετήριους δοκούς τους οποίους σπάει.
Αν η ροπή εφαρμοστεί σε δύσκαμπτα κοντά τοιχώματα με μεγάλη δυναμική και η επιτάχυνση είναι μεγάλη, τότε κατεβάζει πάρα πολύ μεγάλες ροπές στην βάση, οι οποίες είναι δυνατόν να παραληφθούν από τα τοιχώματα υπογείου.
Αν η επιτάχυνση είναι πολύ μεγάλη τα τοιχώματα του υπογείου παραλαμβάνουν μεν την ροπή, αλλά παρατηρείται μια μικρή ή μεγάλη ανάκληση όλου του εμβαδού της βάσης του κτιρίου.
Σε αυτή την φάση έχουμε χάσει την στήριξη μεγάλου μέρους της βάσης του κτιρίου από το έδαφος θεμελίωσης, και τα στατικά φορτία μένουν αστήρικτα και η δύναμη του βάρους τους δημιουργεί μια αντίρροπη ροπή προς την ροπή ανατροπής του κτιρίου.
Αυτό μπορεί να επιφέρει τα εξής αποτελέσματα. α) Τα τοιχώματα του υπογείου και η διατομή του δύσκαμπτου τοιχώματος να μπορέσουν να παραλάβουν αυτά τα φορτία των αντίρροπων ροπών και η βάση να παρουσιάσει από μια μικρή ανάκληση μέχρι και ολική ανατροπή.
Και β) να αστοχήσει διατμητικά μια εκ των δύο διατομών, αυτή που είναι πιο αδύναμη.
Η ευρεσιτεχνία τι κάνει σε αυτή την κατάσταση.
Πακτώνει την κατασκευή στο έδαφος ώστε οι ροπές να τις αναλάβει το έδαφος αποτρέποντας την μεταφορά τους στα τοιχώματα του υπογείου.
Όμως αυτό θα δημιουργούσε ένα ευάλωτο δύσκαμπτο τοίχωμα ανωδομής το οποίο θα αστοχούσε από διατμητική αστοχία για πολλούς λόγους.
Πρώτον θα αστοχούσε το σκυρόδεμα επικάλυψης από διατμητική αστοχία λόγο της υπέρ αντοχής του χάλυβα στον εφελκυσμό και την μικρής αντοχής του σκυροδέματος στην διάτμηση η οποία αναπτύσσεται στην διεπιφάνεια σκυροδέματος και χάλυβα στον μηχανισμό της συνάφειας.
Δεύτερον στον μηχανισμό της συνάφειας η κρίσιμη περιοχή αστοχίας εμφανίζεται κοντά στην βάση όπου το τοίχωμα κατεβάζει μεγάλα φορτία. Αυτό σημαίνει ότι κατά τον διαχωρισμό της φοράς των ορθών δυνάμεων εφελκυσμού πάνω στην κρίσιμη περιοχή αστοχίας, θα έχουμε και διαφορά δυναμικού προς την πρόσφυση του πάνω και κάτω μέρους οπότε και πρόωρη διατμητική αστοχία του κάτω μέρους του σκυροδέματος επικάλυψης λόγο μικρής συνάφειας.
Συμπέρασμα Πρέπει να αποτρέψουμε τον εφελκυσμό στην μια παρειά του τοιχώματος γιατί μόνο τότε θα αποτρέψουμε 1) την κρίσιμη περιοχή αστοχίας, 2) την διατμητική αστοχία του σκυροδέματος επικάλυψης και 3) την διαφορά δυναμικού
ΕΡΏΤΗΣΗ Πως καταργούμε τον εφελκυσμό?
Καταργούμε τον εφελκυσμό με την μέθοδο της προέντασης + της πάκτωσης του τένοντα προέντασης με το έδαφος χρησιμοποιόντας για τον σκοπό αυτό ισχυρές αγκυρώσεις εδάφους.
https://www.youtube.com/watch?v=XsHC9WJwgyU
Με αυτή την μέθοδο αναλαμβάνουμε την δύναμη εφελκυσμού από την ανώτατη στάθμη και την στέλνουμε απευθείας μέσα στο έδαφος, εξασφαλίζοντας την εξαφάνιση της κρίσιμης περιοχής αστοχίας, την εξαφάνιση των εντάσεων εφελκυσμού από το σώμα του τοιχώματος το οποίο μόνο θλίβεται, την εξαφάνιση της διαφοράς δυναμικού, την εκτροπή των ροπών του τοιχώματος μέσα στο έδαφος και την αποτροπή στο να οδηγηθούν στο τοίχωμα του υπογείου και στους δοκούς. Ακόμα η προένταση βοηθάει το δύσκαμπτο τοίχωμα να γίνει ακόμα ποιο δυναμικό και δύσκαμπτο με σκοπό να μηδενίσει τις παραμορφώσεις στους κόμβους. Η προένταση αυξάνει και την τριβή των αδρανών υλικών με αποτέλεσμα να έχουμε αύξηση της δυναμικής της διατομής ως προς την τέμνουσα βάσης. Η πάκτωση στο έδαφος με μηχανισμούς που διαστέλλονται και η μετέπειτα πλήρωση των οπών των γεωτρήσεων στις οποίες τοποθετούνται οι μηχανισμοί με οπλισμένο σκυρόδεμα, εξασφαλίζουν ισχυρή θεμελίωση και δείγματα εδάφους για να ξέρουμε την ποιότητά τους.
Αυτοί είναι οι λόγοι για τους οποίους σε αυτό το πρώτο πείραμα με φυσική επιτάχυνση 2,41g το δοκίμιο δεν παρουσίασε την παραμικρή βλάβη.
https://www.youtube.com/watch?v=RoM5pEy7n9Q&t=9s
Μόλις αφαίρεσα τους κοχλίες πάκτωσης κάτω από την σεισμική βάση, και εξάλειψα την προένταση από τους τένοντες τα αποτελέσματα της συμπεριφοράς του δοκιμίου ήταν διαφορετικά και ψαθυρά.
https://www.youtube.com/watch?v=l-X4tF9C7SE&t=6s
Δέστε από κοντά τις βλάβες.
https://www.youtube.com/watch?v=sZkCKY0EypM
0 .
Ποτέ μην στέκεσαι μπροστά από τον εφευρέτη και πίσω από τον γάιδαρο.


Επιστροφή σε “Θετικές Επιστήμες”