ΜΥΘΗΡΑ έγραψε:stavmanr έγραψε:Βασικά...
η σωστή διατύπωση είναι μάλλον ότι
"οι φυσικές διεργασίες δεν είναι τυχαίες". Φυσικές είναι οι διεργασίες που γίνονται σε κάθε περίπτωση, αφού αφορούν τους μηχανισμούς της φύσης. Το κύριο εξελικτικό σφάλμα είναι ότι αυτές μπορούσαν να είναι "τυχαίες".
σχολιο 27..........εξηγησε μας ομως τι εινα για σενα
φυση και τι τυχη ...ο ρισμος σου δεν ειναι καλος <<Φυσικές είναι οι διεργασίες που γίνονται σε κάθε περίπτωση, αφού αφορούν τους μηχανισμούς της φύσης. >>οριζεις κατι χρησιμοποιωντας κατι που επισης εινα χωρις ορισμο υδσνοητο αρα ...
Αν ήξερα τί είναι Φύση δεν θα καθόμασταν εδώ να συζητάμε
Προς το παρόν, στις επιστήμες, Φύση ορίζουμε οτιδήποτε αντιλαμβανόμαστε ή μπορούμε να αντιληφθούμε με τα αισθητήριά μας ή με εργαλεία που επαληθεύονται από τα αισθητήριά μας. Πχ. το τηλεσκόπιο βλέπει σε μέρη που δεν μπορούμε να δούμε με τα μάτια μας. Όμως μπορούμε να επαληθεύσουμε στοχεύοντας κάτι που μπορούμε να δούμε, όπως πχ. τη σελήνη.
Όλα τα υπόλοιπα φαινόμενα είναι "μεταφυσικά" εφόσον δεν γίνονται άμεσα ή έμμεσα αντιληπτά με τα αισθητήρια, παρά μόνον υπακούν σε κανόνες λογικής ή και παραφυσικά εφόσον δεν υπακούν σε κανόνες λογικής. Πχ. ένα φάντασμα δεν αποτελεί μεταφυσική, αλλά παραφυσική οντότητα, αφού δεν υπάγεται σε λογικό σύστημα.
Η μόνη επιστημονική σημασία του "τυχαίου" είναι το "απρόβλεπτο". Και κάτι είναι επιστημονικά απρόβλεπτο όταν δεν γνωρίζουμε τα αίτιά του και τους μηχανισμούς του. Δηλαδή, επί της ουσίας μας είναι άγνωστα. Άρα για την επιστήμη "τυχαίο" = "άγνωστο". Και το άγνωστο δεν μπορεί να αποτελεί νόμο ή θεωρία επιστημονική.
Στο συγκεκριμένο νήμα το τυχαίο λαμβάνει κακώς θεσμική σημασία. Δηλαδή, όταν διαβάζεις μία επιστημονική πρόταση " το Χ συμβαίνει τυχαία" το παίρνεις, το τοποθετείς στο κουτάκι της μεταφυσικής (λογική επεξεργασία) και συνεχίζεις να ζητάς μία επιστημονική εξήγηση.
Το ίδιο έκαναν και οι προγονοί σου:
- γιατί πέφτουν τα σώματα στο έδαφος
- τυχαία
- επόμενος...