Πρόσφατα παρακολούθησα μια συνέντευξη του Πρωθυπουργού στο ΕΡΤnews, η οποία έθιξε πολλά και διάφορα ζητήματα [1]. Ένα απ' αυτά μού κέντρισε όμως το ενδιαφέρον—το πρόβλημα της κυκλοφοριακής συμφόρησης στην Αθήνα.
Ο Πρωθυπουργός ανέφερε στη συνέντευξή του, μεταξύ άλλων, ότι η μοναδική λύση για το κυκλοφοριακό είναι η στήριξη των μέσων μαζικής μεταφοράς (ΜΜΜ). Προς τούτο εξήγγειλε τη βραχυπρόθεσμη ενίσχυση των λεωφορείων με 800 νέα οχήματα, αν και διευκρίνησε ότι κάτι τέτοιο δεν είναι αρκετό.
Επειδή προσωπικά ούτε πριν αλλά ούτε και μετά την παρακολούθηση της συνέντευξης είχα καλή αντίληψη του μεγέθους του κυκλοφοριακού προβλήματος, αποφάσισα να κάνω μια σχετική εμβάθυνση. Έμαθα έτσι, π.χ., ότι οι Αθηναίοι χάνουν πάνω από 100 ώρες τον χρόνο στην κίνηση κι ότι η μετακίνηση με τα ΜΜΜ είναι, κατά μέσο όρο, τρεις φορές πιο αργή απ' ό,τι με τ' αμάξι για την κάλυψη της ίδιας απόστασης
Με τον καιρό διαπίστωσα όμως ακόμη πιο ενδιαφέροντα πράγματα. Για παράδειγμα, ότι ένα απλοϊκό γεωμετρικό μοντέλο σε συνδυασμό με δεδομένα απ' την εφαρμογή Google Maps είναι σε θέση ν' αναπαράγουν βασικά συμπεράσματα λεπτομερέστερων ερευνών. Ή ότι η ουσιαστική στήριξη των λεωφορείων θ' απαιτούσε στην πράξη όχι 800, αλλά πιθανότατα δεκάδες χιλιάδες οχήματα για να μειωθεί σημαντικά ο χρόνος αναμονής στις στάσεις!
Για περισσότερες λεπτομέρειες, σας συστήνω να διαβάσετε το παρακάτω άρθρο.
Καλή μας εβδομάδα!





