Περί Γότθων και Ούννων

Άρθρα ιστορικά, σχετικά με ιστορικά γεγονότα ή πρόσωπα.
Άβαταρ μέλους
Τλαξκαλτέκος
Extreme poster
Extreme poster
Δημοσιεύσεις: 3142

Re: Περί Γότθων και Ούννων

Δημοσίευσηαπό Τλαξκαλτέκος » 11 Σεπ 2022, 12:13

Σαβείροι
Ο Ιουστινιανός , θέλοντας να βρεί συμμάχους κατά των Περσών, ήρθε σε συμφωνία με το ουννικό φύλο των Σαβείρων (κατά μια άποψη από αυτούς πήρε το όνομά της η Σιβηρία). Βασίλισσα των Σαβείρων ήταν η πανέμορφη πολεμίστρια Βώα. Ο Ιουστινιανός της έστειλε δώρα και αυτή επισκέφτηκε την Κων/πολη, όπου την υποδέχτηκαν θερμά. Η όλη ιστορία θυμίζει την επίσκεψη της βασίλισσας του Σαβά στον Σολομώντα και τον μύθο των Αμαζόνων. Βέβαια ο Ιουστινιανός και η Βώα δεν έκαναν παιδί , ενώ η βασίλισσα του Σαβά και ο Σολομών έκαναν τον Μενελίκ τον Α ΄ (ο Μενελίκ ο Β ΄ τον «διαδέχτηκε» 2800 χρόνια αργότερα. Πρέπει να είναι ρεκόρ απόστασης του Α΄ απ’τον Β΄ ) .

======================================
Μια διαίρεση των Ούννων :

1.Μαύροι ή Βόρειοι Ούννοι ( αυτοί του μετέπειτα του Αττίλα )
2.Κόκκινοι ή Νότιοι ή Κιδαρίτες Ούννοι
3.Γαλάζιοι ή Ουράνιοι ή Ανατολικοί Ούννοι
4.Λευκοί ή Δυτικοί ή Εφθαλίτες Ούννοι

Οι κατηγορίες 2 , 3 και 4 έμειναν στην Ασιά. Η κατηγορία 1 ήρθε στην Ευρώπη.
Αναφέρονται και οι Χιονίτες . Ταυτίζονται με τους Εφθαλίτες ή οι Εφθαλίτες ήταν τμήμα των Χιονιτών. Το Χιονίτες ίσως απλώς να σημαίνει Ούννοι/Χούνοι.

---------------------------------------------------

Oι Σαρίγκ Ουιγούροι (Κίτρινοι/Κεντρικοί Ουιγούροι ) ταυτίζονται από πολλούς με τους Σαράγουρους των Βυζαντινών.

https://en.wikipedia.org/wiki/Yugur
https://en.wikipedia.org/wiki/Saragurs

Οι Δυτικοί Σαρίγκ Ουιγούροι είναι τουρκόφωνοι, ενώ οι Ανατολικοί μογγολόφωνοι !

https://en.wikipedia.org/wiki/Eastern_Yugur_language
https://en.wikipedia.org/wiki/Western_Yugur_language

______________________________

Η διαίρεση των 24 φυλών των Ογούζων Τούρκων :

https://tr.wikipedia.org/wiki/O%C4%9Fuzlar
https://en.wikipedia.org/wiki/Oghuz_Tur ... ganization

Α)Γκρι Βέλη

1)Χάνος της Ημέρας
α)Καγί (Οθωμανοί, Γαζναβίδες, Jandarids)
β)Bayat
γ)Alkaevli
δ)Karaevli

2)Χάνος της Σελήνης
α)Yazır
β)Döğer (Ορτουκίδες)
γ)Dodurga
δ)Yaparlı

3)Χάνος των Αστεριών
α)Avşar (Αφσαρίδες, Καραμανίδες)
β)Kızık
γ)Beğdili
δ)Karkın

Β)Τρία Βέλη

1)Χάνος του Ουρανού
α)Bayandur (Ασπροπροβατάδες)
β)Pecheneg (Πετσενέγκοι)
γ)Çavuldur (εμίρης Τζαχάς της Σμύρνης, κατ’άλλους ήταν Σελτζούκος)
δ)Chepni (αυτοί ζουν ακόμη στον Πόντο , ίσως ο Τοπάλ Οσμάν να ήταν Τσέπνι)

2)Χάνος των Βουνών
α)Salur
β)Eymür
γ)Alayuntlu
δ)Yüreğir

3)Χάνος της Θάλασσας
α)İğdir
β)Büğdüz
γ)Yıva (Μαυροπροβατάδες [αυτοί μπορεί να προέρχονται και από τους Salur] )
δ)Kınık (Σελτζούκοι)

Η διαίρεση προέκυψε από τον Ογούζ Χαν που μοίρασε τα 3 βέλη του και το τόξο του (στα τρία) στους έξι γιους του.
https://en.wikipedia.org/wiki/Oghuz_Khagan#Legend

________________________

Σήρες και Φρύνοι

Τους Σήρες και τους Φρύνους τους αναφέρει και ο Στράβων (ΙΑ, ια, 1) (μέχρι Σηρῶν καὶ Φρυνῶν ). Συνήθως οι Σήρες ταυτίζονται με τους Κινέζους. Στην πραγματικότητα πρέπει να ήταν Σογδιανοί και η Σηρική/Σηρίνδα η Σογδία. Οι Φρύνοι ήταν Θιβετιανοί ή Τούρκοι. Την Κίνα την έλεγαν Θίνες (1ος αι. μ.Χ.) και Τζίνιστα (6ος αι. μ.Χ.).
0 .
Τους μεν κενούς ασκούς το πνεύμα διίστησι , τους δε ανοήτους ανθρώπους το οίημα. ( Σωκράτης [ στον Στοβαίο ] )

Άβαταρ μέλους
Τλαξκαλτέκος
Extreme poster
Extreme poster
Δημοσιεύσεις: 3142

Re: Περί Γότθων και Ούννων

Δημοσίευσηαπό Τλαξκαλτέκος » 11 Σεπ 2022, 12:15

Οι γλώσσες των Ούννων και των Αβάρων

Δεν γνωρίζουμε την καταγωγή τους. Ήταν τουρκικής ή/και μογγολικής ή/και παλαιοασιατικής - παλαιοσιβηριανής ή/και τουγκουζικής καταγωγής. Η πιο διαδεδομένη θεωρία είναι πως οι γλώσσες των Ούννων και των Αβάρων της Ευρώπης ήταν τουρκικές . Συγκεκριμένα ανήκαν στον κλάδο Oghur ( Ογούροι ) των τουρκικών γλωσσών.

Πάμε να δούμε πιο αναλυτικά. Οι τουρκικές γλώσσες ταξινομούνται συνήθως σε 7 κλάδους :

1) Oγ(κ)ούζ ( Πετσενέγκοι , Οθωμανοί , Γκαγκαούζοι , Αζέροι , Τουρκμένιοι κ.α. )
2) Κιπτσάκ ( Κουμάνοι , Τάταροι , Ουρούμ , Μπασκίροι , Καρακαλπάκοι , Καζάκοι , Κιργίζιοι κ.α. )
3) Ουιγκούρ - Τσαγκατάι ( Ουζμπέκοι , Ουιγούροι , Σαράγουροι κ.α. )
4) Σιβηρικός
5) Γιακούτ ( άλλοι κατατάσσουν τους Γιακούτιους στον Σιβηρικό κλάδο )
6) Χαλάι
7) Oghur

O 7oς κλάδος ουσιαστικά αποτελείται από μόνο μια ζώσα γλώσσα, την Τσουβάς. Οι Τσουβάσιοι είναι 1.400.000 άτομα και ζουν στην Ρωσία. Η τσουβασική γλώσσα περιλαμβάνει και πολλά μογγολικά στοιχεία και ίσως θα μπορούσε να θεωρηθεί κάτι το ενδιάμεσο μεταξύ των τουρκικών και των μογγολικών γλωσσών. Στους Ογούρους όμως εικάζεται πως ανήκουν και οι γλώσσες κάποιων ιστορικών λαών που έχουν εξαφανισθεί : η χαζαρική , η ουννική , η αβαρική της Ευρώπης και η πρωτοβουλγαρική. Έτσι κλάδος Oghur των τουρκικών γλωσσών διαμορφώνεται ως εξής :

Oghur

1) Τσουβάσιοι . Ο μόνος λαός του κλάδου που επιζεί. Ίσως είναι απόγονοι των Πρωτοβουλγάρων.

2) Χαζάροι. Γνωστοί από την βυζαντινή ιστορία. Ήταν Τούρκοι ή Τουρκομογγόλοι. Θρησκευτικά ήταν κυρίως Ιουδαίοι. Μια χαζαρική πατριά έγινε η βασιλική δυναστεία των ουραλικής καταγωγής Ούγγρων. Ο Βυζαντινός αυτοκράτορας Λέων Δ΄ο Χαζάρος είχε μάνα Χαζάρα. Κάποτε είχαν βρίσει τον Μέγα Φώτιο ως "χαζαρόμουτρο" .

3)Ούννοι. Ήταν Τούρκοι/Τουρανοί ή Τουρκομογγόλοι ή ευρύτερης μικτής καταγωγής ( Αλτάιοι + Παλαιοασιάτες/Παλαιοσιβηριανοί ). Ίσως απόγονοι των Χσιουνγκ - Νου. Στο κράτος των Μαύρων Ούννων του Αττίλα κοινή γλώσσα συνεννόησης ήταν η γοτθική. Και το "Αττίλας" υπάρχει μεγάλη πιθανότητα να είναι γοτθικής προέλευσης όνομα. Οι Ούννοι που έμειναν στην Ασία ( Χιονίτες , Κιδαρίτες , Εφθαλίτες ) εξιρανίστηκαν γλωσσικά σε μεγάλο βαθμό. Ουννικά φύλα θεωρούνται οι Κουτρίγουροι , οι Ουτίγουροι , οι Σαράγουροι , οι Σαβίροι , οι Ονόγουροι - Πρωτοβούλγαροι κ.α.

4) Άβαροι. Πρόκειται για τους Αβάρους της Ευρώπης ( Άβαροι της Παννονίας ) , γνωστούς από την βυζαντινή ιστορία. Οι Άβαροι της Ασίας ήταν μογγολικής καταγηωγής. Οι Άβαροι όμως της Ευρώπης ήταν μικτής καταγωγής. Θα μιλήσω αναλυτικότερα για την καταγωγή τους σε επόμενη ανάρτηση. Κοινή γλώσσα συνεννόησης στο αβαρικό κράτος της Ευρώπης ήταν η σλαβική.

5) Πρωτοβούλγαροι. Επίγονοι των Ούνννων. Σε μεγάλο βαθμό είχαν δεχτεί ιρανική επίδραση. Π.χ. το όνομα του ηγεμόνα τους Ασπαρούχ ήταν μάλλον ιρανικό.
1 .
Τους μεν κενούς ασκούς το πνεύμα διίστησι , τους δε ανοήτους ανθρώπους το οίημα. ( Σωκράτης [ στον Στοβαίο ] )

Άβαταρ μέλους
Τλαξκαλτέκος
Extreme poster
Extreme poster
Δημοσιεύσεις: 3142

Re: Περί Γότθων και Ούννων

Δημοσίευσηαπό Τλαξκαλτέκος » 11 Σεπ 2022, 12:50

Η καταγωγή των Αβάρων της Ευρώπης ( Άβαροι της Παννονίας )

Οι Άβαροι της Ασίας ( Jouan - Jouan ή Jou-jan ή Rouran ) ήταν Μογγόλοι. Το κράτος τους διαλύθηκε απ' τους Τούρκους ( τους Τουκυέ των κινεζικών πηγών ). Τότε κάποιοι Ογούροι , δηλαδή Άβαροι της Ασίας μαζί με υπολείμματα Ούννων και άλλων λαών , συγκρότησαν ένα ενιαίο μεταναστευτικό φύλο και μετακινήθηκαν προς την Ευρώπη. Αυτό το μίγμα λαών σφετερίστηκε το όνομα Άβαροι των πραγματικών Αβάρων της Ασίας ( Jouan - Jouan ) που είχαν υποταχτεί στους Τούρκους. Τους προσέδιδε κύρος , αλλά στην πραγματικότητα μικρή συγγενική σχέση είχαν με τους Μογγόλους Αβάρους. Οι Τούρκοι θεωρούσαν τους Αβάρους της Δύσης ( Ευρώπης ) "Ψευδο-Άβαρους" με την έννοια του επαναστάτη , μιας και οι πραγματικοί Άβαροι ήταν υποτελείς τους. ( Ψευδάβαροι , όπως αναφέρει ο Θεοφύλακτος ο Σιμοκάττης ).

Ανακεφαλαιώνοντας :

    Άβαροι της Ασίας = Ζουάν - Ζουάν = Πραγματικοί Άβαροι = μογγολικής καταγωγής

    Άβαροι της Ευρώπης/Δύσης /Παννονίας = Άβαροι της Ασίας ( Μογγόλοι ) + Ουννικά φύλα ( Εφθαλίτες κ.α. ) + Τουρκικά φύλα ( Ουιγούροι κ.α. ) + άλλοι λαοί ( Τουγκούζοι , Σλάβοι κ.α. ) = Ψευδάβαροι

Υ.Γ. Οι ιστορικοί αυτοί Άβαροι που έχουν εξαφανιστεί , δεν πρέπει να συγχέονται με τον σημερινό καυκασιανό λαό των Αβάρτσ(ο)ι , οι οποίοι μιλούν τις καυκασιανές γλώσσες Άβαρ-Άντο-Ντίντο , και που επίσης καλούνται Άβαροι .
1 .
Τους μεν κενούς ασκούς το πνεύμα διίστησι , τους δε ανοήτους ανθρώπους το οίημα. ( Σωκράτης [ στον Στοβαίο ] )

Άβαταρ μέλους
Τλαξκαλτέκος
Extreme poster
Extreme poster
Δημοσιεύσεις: 3142

Re: Περί Γότθων και Ούννων

Δημοσίευσηαπό Τλαξκαλτέκος » 13 Σεπ 2022, 14:07

Μάχη στα Καταλαυνικά Πεδία 451 μ.Χ.

Ονομάστηκε και "μάχη των Εθνών" , όπως αργότερα και η μάχη της Λειψίας , επειδή συμμετείχαν πολλά έθνη.

Απ' την μία είχαμε τους Ρωμαίους , Γερμανούς ( Βησιγότθοι , Γερμανοί μισθοφόροι και σύμμαχοι του ρωμαϊκού στρατού , Φράγκους , Βουργουνδούς , Σάξονες ) , Ιρανούς ( Αλανούς , Σαρμάτες ) και Κέλτες ( Αρμορικανούς κ.α. ). Αρχηγοί ήταν οι Αέτιος ( Ρωμαίων ) , Θεοδώριχος ( Βησιγότθων ) , Μεροβαίος ( Φράγκων ) , Γουνδέριχος ( Βουργουνδών ) και Σανγιβάνος ( Αλανών ).

Απ' την άλλη είχαμε Ούννους , Γερμανούς ( Οστρογότθους , Ρούγιους , Σκίρους , Θουρίγγιους , Αλαμανούς , Γεπίδες , Έρουλους , Βρούκτερους ) , Γελωνούς ( σκυθικό φύλο - στην συγκεκριμένη περίπτωση μάλλον δηλώνει την παρουσία Ιρανών Σκυθών ) , Βαστάρνες ( κελτογερμανικό φύλο ) και Νευρούς ( Βαλτικός ή Βαλτοσλαβικός λαός - στην συγκεκριμένη περίπτωση ίσως σημαίνει την παρουσία Βαλτο-Σλάβων ). Αρχηγοί ήταν οι Αττίλας ( Ούννων ) , Βαλαμήρος ( Οστρογότθων ) και Αρδάριχος ( Γεπίδων ).

Η μάχη έληξε με νίκη της ρωμαϊκής πλευράς ή ισοπαλία , παρά τον θάνατο του βασιλιά των Βησιγότθων.

Όπως έλεγε παλιά η wiki οι δυνάμεις και οι νεκροί που δίνουν οι πηγές είναι υπερβολικοί αριθμοί. Αλλά έχουν ενδιαφέρον.

Ρωμαϊκή Συμμαχία
150.000 ιππείς . 110.000 πεζοί . Σύνολο 260.000 ( 90.000 Ρωμαίοι , 120.000 Βησιγότθοι , 50.000 Κέλτες ).

Ουννική Συμμαχία
200.000 ιππείς . 100.000 πεζοί . Σύνολο 300.000 ( 200.000 Ούννοι , 60.000 Οστρογότθοι , 40.000 Γεπίδες ).

Σύνολο Νεκρών
165.000 - 300.000

Νεκροί Ρωμαϊκής Συμμαχίας
10.000 Ρωμαίοι , 25.000 Αλανοί, 45.000 Βησιγότθοι.

Νεκροί Ουννικής Συμμαχίας
60.000 Ούννοι , 40.000 Οστρογότθοι , 15.000 άλλοι
https://en.wikipedia.org/wiki/Battle_of ... ian_Plains
======================================================
Μάχη του ποταμού Nedao ( 454 )

Οι Γερμανοί υποτελείς των Ούννων ( Γεπίδες, Έρουλοι , Σουήβοι , Σκίροι , Ρούγιοι , Οστρογότθοι ) επαναστάτησαν κατά των κυριάρχων τους Ούννων , νίκησαν και αποτίναξαν τον ουννικό ζυγό. Ο γιος του Αττίλα Ελλάκ σκοτώθηκε στην μάχη. Με το πλευρό των Ουννων ίσως πολέμησαν Αλανοί ( ιρανικό φύλο , πρόγονοι των Οσετών ) και Σλάβοι.

https://en.wikipedia.org/wiki/Battle_of_Nedao
0 .
Τους μεν κενούς ασκούς το πνεύμα διίστησι , τους δε ανοήτους ανθρώπους το οίημα. ( Σωκράτης [ στον Στοβαίο ] )

Άβαταρ μέλους
Τλαξκαλτέκος
Extreme poster
Extreme poster
Δημοσιεύσεις: 3142

Re: Περί Γότθων και Ούννων

Δημοσίευσηαπό Τλαξκαλτέκος » 07 Οκτ 2022, 13:18

Οι επιδρομές των Γότθων και των Έρουλων στην Ελλάδα το 254 και το 267.

https://en.wikipedia.org/wiki/Battle_of ... _%28254%29
https://en.wikipedia.org/wiki/Sack_of_A ... 8267_AD%29

Μας την έπεσαν σε Ελλάδα και Μικρασία τα γερμανικά φύλα των Γότθων και των Έρουλων. Τότε καταστράφηκε λένε και ο ναός της Αρτέμιδος στην Έφεσο, ένα απ' τα 7 Θαύματα του αρχαίου κόσμου. Πληροφορίες για τις επιδρομές μας δίνουν Βυζαντινοί συγγραφείς. Ο πιο αναλυτικός είναι ο Γεώργιος Σύγκελλος στην Παγκόσμια Χρονογραφία του :

Ἐπὶ Οὐαλεριανοῦ δὲ καὶ Γαλιηνοῦ πάλιν οἱ Σκύθαι διαβάντες τὸν Ἴστρον ποταμὸν τήν τε Θρᾴκην ἐδῄωσαν καὶ Θεσσαλονίκην ἐπολιόρκησαν τὴν Ἰλλυρίδα πόλιν, οὐδὲν ἄριστον ἐπ' αὐτῇ δράσαντες τῇ τῶν φυλάκων ἀνδρείᾳ. διὰ τοῦτο ταραχθέντες Ἕλληνες τὰς Θερμοπύλας ἐφρούρησαν τό τε τεῖχος Ἀθηναῖοι ἀνῳκοδόμησαν καθαιρεθὲν ἀπὸ τῶν Σύλλου χρόνων, Πελοποννήσιοι δὲ ἀπὸ θαλάσσης εἰς θάλασσαν τὸν Ἰσθμὸν διετείχισαν, οἱ δὲ Σκύθαι μετὰ πολλῶν λαφύρων εἰς τὰ ἴδια ἦλθον. (…) τότε πάλιν οἱ Σκύθαι καὶ Γότθοι λεγόμενοι ἐπιχωρίως διὰ τῆς Ποντικῆς θαλάσσης ἐλθόν τες εἰς Βιθυνίαν καὶ πᾶσαν Ἀσίαν καὶ Λυδίαν χωρήσαντες τήν τε Νικομήδειαν Βιθυνίας πόλιν μεγάλην ἔλαβον καὶ τὰς Ἰωνίδας πόλεις διέφθειραν, τὰς μὲν ἀτειχίστους, τὰς δὲ μερικῶς ὀχυρωθείσας καταλαβόντες· οὐ μὴν ἀλλὰ καὶ Φρυγίας ἥψαντο, Τροίαν πορθήσαντες, Καππαδοκίαν καὶ Γαλατίαν. ἀλλὰ πάλιν Ὠδέναθος κατὰ Περσῶν ἀριστεύσας καὶ Κτησιφῶντα πολιορκίᾳ παραστησάμενος, ἀκούσας τὰς συμφορὰς τῆς Ἀσίας σπουδαίως ἐπὶ τὴν Ποντικὴν Ἡράκλειαν ἔρχεται διὰ Καππαδοκίας σὺν ταῖς δυνάμεσι τοὺς Σκύθας καταληψόμενος. καὶ ὁ μὲν αὐτόθι δολοφονεῖται πρός τινος Ὠδενάθου τοὔνομα καὶ αὐτοῦ, οἱ δὲ Σκύθαι πρὶν αὐτὸν ἐλθεῖν ἐπανῆλθον εἰς τὰ ἴδια διὰ τοῦ αὐτοῦ Πόντου. καὶ διαφθείρουσιν Ὠδέναθον τὸν Ὠδενάθου φονευτὴν οἱ τούτου δορυφόροι, Ζηνοβίᾳ δὲ τῇ γαμετῇ αὐτοῦ τὴν ἀρχὴν τῆς ἑῴας ἐγχειρίζουσι. Τότε καὶ Αἴλουροι πεντακοσίαις ναυσὶ διὰ τῆς Μαιώτιδος λίμνης ἐπὶ τὸν Πόντον διαπλεύσαντες τὸ Βυζάντιον καὶ Χρυσόπολιν κατέλαβον. ἔνθα συμβαλόντες μάχην καὶ μικρὸν ὑποστρέψαντες πρὸς τὸ στόμιον τοῦ Εὐξείνου Πόντου τὸ λεγόμενον ἱερόν, τῇ ἑξῆς αἰσίῳ καταπλεύσαντες πνεύματι τὸν πορθμὸν Κυζίκου μὲν πρῶτον μεγίστης πόλεως Βιθυνίας προσάγουσιν, εἶτα καὶ τὰς νήσους Λῆμνον καὶ Σκῦρον δῃοῦσι, καὶ εἰς τὴν Ἀττικὴν φθάσαντες ἐμπιπρῶσι τὰς Ἀθήνας Κόρινθόν τε καὶ Σπάρτην καὶ τὸ Ἄργος καὶ τὴν ὅλην Ἀχαΐαν κατέδραμον, ἕως Ἀθηναῖοι κατά τινας στενὰς δυσχωρίας ἐνεδρεύσαντες αὐτοὺς πλείστους ἀνεῖλον, συνδραμόντος καὶ Γαλιηνοῦ τοῦ βασιλέως καὶ τρισχιλίους ἀνελόντος παρὰ τὸν Νέσσον.

Τότε σημειώθηκε και το περιστατικό που ένας Γερμανός είπε να μην κάψουν τα βιβλία της Αθήνας ώστε οι Έλληνες/Ρωμαίοι να συνεχίσουν την μελέτη και να μην ασχολούνται με τα πολεμικά.

Κεδρηνός :
Κλαύδιος ἐβασίλευσεν ἔτη δύο. οὗτος πάππος γέγονε Κων σταντίνου τοῦ πατρὸς Κωνσταντίνου τοῦ ἁγίου καὶ μεγάλου. ἐπὶ τούτου οἱ Σκύθαι περάσαντες καὶ τὰς πόλεις πορθήσαντες, παρα λαβόντες δὲ καὶ τὰς Ἀθήνας, συνήγαγον πάντα τὰ βιβλία, καὶ ἠβούλοντο καῦσαι, εἰ μή τις ἐξ αὐτῶ κρεῖττον τῶν ἄλλων κατὰ πολὺ φρονῶν ἐκώλυσεν αὐτούς, εἰπὼν ὅτι περὶ ταῦτα οἱ Ῥωμαῖοι σχολάζοντες τῶν πολέμων ἀμελοῦσιν.

Γεώργιος Αμαρτωλός :

Βασιλεία Κλαυδίου. Μετὰ Οὐαλεριανὸν ἐβασίλευσε Κλαύδιος ἔτη βʹ. Οὗτος πάππος γέγονε Κωνσταντίου, τοῦ πα τρὸς Κωνσταντίνου τοῦ Μεγάλου. ̣2̣ Ἐπὶ αὐτοῦ οἱ Σκύθαι περάσαντες καὶ τὰς πόλεις πορθήσαντες, ἀπελθόντες εἰς Ἀθήνας παρέλαβον αὐτὰς, καὶ συναγαγόντες πάντα τὰ βιβλία ἐβούλοντο καῦσαι· ὡς φρονῶν δέ τις ἐξ αὐ τῶν ἐκώλυσεν αὐτοὺς, εἰπὼν, ὅτι περὶ ταῦτα οἱ Ῥωμαῖοι σχολάζοντες τῶν πολέμων ἀμελοῦσιν

Πορφυ :

Ὅτι τῶν Σκυθῶν ἐπὶ Κλαυδίου τὰς Ἀθήνας ἑλόντων καὶ συναγαγόντων πάντα τὰ βιβλία καὶ βουληθέντων καῦσαι, ἄλλος τις ἐν αὐτοῖς φρόνιμος εἶναι νομιζόμενος ἐκώλυσε λέγων ὅτι "περὶ ταῦτα οἱ Ῥωμαῖοι σχολάζοντες πολέμου ἀμελοῦσι." τοῦτο δὲ ὡς ἄπειρος εἶπεν· εἰ γὰρ ᾔδει τὰς τῶν Ἀθηναίων καὶ Ῥωμαίων ἀρετάς, οἵτινες ἐν λόγοις καὶ ἐν πολέμοις εὐδοκίμουν, οὐκ ἂν τοῦτο εἶπε.

Συμεών Μεταφραστής :
Κλαύδιος ἐβασίλευσεν ἔτος ἕν. οὗτος πάππος γέγονε Κωνσταντίου τοῦ πατρὸς Κωνσταντίνου τοῦ ἁγίου. ἐπὶ αὐτοῦ οἱ Σκύθαι περάσαντες ἀπελθόντες εἰς Ἀθήνας παρέλαβον αὐτάς, καὶ συναγαγόντες πάντα τὰ βιβλία ἐβούλοντο καῦσαι· ὡς φρονῶν δέ τις ἐξ αὐτῶν ἐκώλυσεν αὐτούς, εἰπὼν ὅτι περὶ ταῦτα οἱ Ῥωμαῖοι σχολάζοντες τῶν πολέμων ἀμελοῦσιν. οὗτος Αὐρηλιανὸν εἰς τὴν βασιλείαν προαγαγὼν νόσῳ τελευτᾷ.

Ζωναράς :

οι τε γὰρ Σκύθαι τὸν Ιστρον διαβάντες καὶ αυθις τὴν Θρᾳκῴαν χώραν ἠνδραποδίσαντο, καὶ πόλιν περιφανῆ τὴν Θεσσαλονίκην ἐπολιόρκησαν μέν, οὐ μὴν 3.140 καὶ ειλον. εἰς δέος δὲ τοσοῦτον απαντας περιέστησαν ὡς ̓Αθηναίους μὲν ἀνοικοδομῆσαι τὸ τεῖχος τῆς ἑαυτῶν πόλεως, καθῃρημένον ἐκ τῶν τοῦ Σύλλα χρόνων, Πελποννησίους δὲ διατειχίσαι τὸν ̓Ισθμὸν ἀπὸ θαλάσσης εἰς θάλασσαν.
(…)
Οἱ βάρβαροι δὲ πολλὰς μὲν κατέδραμον χώρας, τὴν δέ γε Θεσσαλονίκην ἐπολιόρκουν· η πάλαι μὲν ̓Ημαθία καλεῖσθαι λέγεται, Θεσσαλονίκη δὲ μετονομασθῆναι ἐκ τῆς Φιλίππου μὲν θυγατρός, Κασάνδρου δὲ γυναικὸς Θεσσαλονίκης. ἀλλ' ἐκείνης μὲν τῆς πόλεως ἀπεκρούσθησαν, ἐπελθόντες δὲ ταῖς ̓Αθήναις ειλον αὐτάς. καὶ συναγαγόντες πάντα τὰ ἐν τῇ πόλει βιβλία καῦσαι ταῦτα ἠβούλοντο. εις δέ τις τῶν συνετῶν παρ' αὐτοῖς δοκούντων ἀπεῖρξε τοὺς ὁμοφύλους τοῦ ἐγχειρήματος, φάμενος ὡς περὶ ταῦτα οἱ Ελληνες ἀσχολούμενοι πολεμικῶν ἀμελοῦσιν εργων καὶ ουτως εὐχείρωτοι γίνονται. Κλεόδημος δὲ ̓Αθηναῖος ἀνὴρ διαδρᾶναι ἰσχύσας, καὶ πλῆθος συναγαγών, μετὰ πλοίων ἐκ θαλάσσης ἐπῆλθεν αὐτοῖς, καὶ πολλοὺς ἀνεῖλεν, ὡς καὶ τοὺς περιλειφθέντας ἐκεῖθεν φυγεῖν. Κλαύδιος δὲ κατὰ τούτων ὁρμήσας ἐν πολλαῖς σκεδασθέντων χώραις, ποτὲ μὲν ναυμαχίαις, ποτὲ δὲ κατὰ γῆν συνισταμέναις μάχαις ἐνίκησε. καὶ χειμῶνες δὲ αὐτοὺς ἐκάκωσαν καὶ λιμὸς ἐπίεσε καὶ διέφθειρεν.


Φυσικά όπως λέει και ο Πορφυ τα καημένα τα Γερμανά δεν ήξεραν τι είναι οι Έλληνες ( Ρωμαίοι ). Δεν είναι μόνο ο Κλεόδημος ο Αθηναίος που τους γλέντησε όπως λέει ο Ζωναράς , αλλά και ο Αθηναίος ιστορικός Δέξιππος που πρωτοστάτησε στην άμυνα. Μας έχει σωθεί μάλιστα τμήμα του έργου του. Ορίστε η δημηγορία προς τους Αθηναίους για να τους θυμίσει την πατρογονική δύναμη και να τους ενθαρρύνει :

Πυνθάνομαι δέ καί τήν βασιλέως δύναμιν τήν ναυτικήν ου εκάς είναι αρήξουσαν ημίν , ή συνταχθέντας συνεσβαλείν κράτιστα. Καί επί τώδε ηγούμαι ως καί τους Έλληνας ες ταυτό τούτο πρόθυμον επάξομεν ... Καλόν δή γνωρίσαι τό πάτριον ημών σχήμα , καί αυτούς τοις Έλλησιν αρετής καί ελευθερίας γενέσθαι παράδειγμα, καί παρά τε τοις ούσι καί τοις επιγιγνομένοις ευκλείας αειμνήστου μετασχείν , έργω δεικνύντας ως καί εν ταις συμφοραίς το φρόνημα των Αθηναίων ουχ ήττηται. ... Καί ο μέν τοιαύτα είπεν . Οι δε Αθηναίοι τοις τε λεχθείσι πολύ επερρώσθησαν … Δέξιππος πρός τους Έλληνας δημηγορών…

Επίγραμμα που βρέθηκε στο Γύθειο. Ένας Λακεδαιμόνιος πολεμούσε το 267 στο πλευρό των Αθηναίων κατά των Γερμανών. Σκοτώθηκε σε ναυτικές επιχειρήσεις. Ο αδελφός του του έφτιαξε μνημείο με επίγραμμα :

Ἑλλήνων προμαχοῦντες Ἀθηναίων πολεμητα⟨ί⟩,
ναυσί τε καὶ πεζῶν πλήθ⟨ει⟩ ἀμυνόμενοι
θνῄσκομεν ἐν πελάγει βαρβαρικοῖς ξίφεσιν.
καὶ μοι τύμβον ἔτευξεν ἀδελφεός, εἰμὶ δ’ Ἐπαφρῦ⟨ς⟩,
δὶς δέκα, τρὶς δὲ δύω ζήσας ἐτέων ἐνιαυτού⟨ς⟩.

ΚΡΥΦΟ ΚΕΙΜΕΝΟ: ΕΜΦΑΝΙΣΗ
Εικόνα
Εικόνα
0 .
Τους μεν κενούς ασκούς το πνεύμα διίστησι , τους δε ανοήτους ανθρώπους το οίημα. ( Σωκράτης [ στον Στοβαίο ] )

Άβαταρ μέλους
Τλαξκαλτέκος
Extreme poster
Extreme poster
Δημοσιεύσεις: 3142

Re: Περί Γότθων και Ούννων

Δημοσίευσηαπό Τλαξκαλτέκος » 07 Οκτ 2022, 13:25

Μάχη στις Θερμοπύλες που δεν καταγράφει η wiki . https://en.wikipedia.org/wiki/Battle_of_Thermopylae_(disambiguation)
Το ουννικό φύλο των Κουτρίγουρων την πέφτει στον ελλαδικό χώρο στο Βυζάντιο επί Ιουστινιανού . Μια ομάδα τους που προσπάθησε να περάσει τις Θερμοπύλες αναχαιτίστηκε .

Καταρχάς οι Σπαρτιάτες του Λεωνίδα αντιπαραβάλλονται στους Ρωμαίους/Βυζαντινούς που συγκέντρωσε ο Βελισάριος στην Ανατολική Θράκη.

Τοσαῦτα μὲν ὁ Βελισάριος εἶπεν. οἱ δὲ στρατιῶται μεταμαθόντες τὸ λῷον εἴχοντο μὲν καὶ ὣς τῆς ἀνδρείας, πλέον δέ τι ἦν ἐν αὐτοῖς τοῦ γαυρουμένου τὸ εὐλαβούμενον. τοιούτου τε, οἶμαι, φρονήματος μετ' εὐκοσμίας ἐνεπίμπλαντο, ὡς ἐλάχιστα μεγάλοις εἰκάσαι, ὁποίῳ δὴ πάλαι φασὶ τοὺς ἀμφὶ Λεωνίδαν Λακεδαιμονίους ἐν Θερμοπύλαις, προσβάλλοντος ἤδη τοῦ Ξέρξου, ἐγκαλλωπίσασθαι. 2 ἀλλ' ἐκεῖνοι μὲν πανωλεθρίᾳ διεφθάρησαν, μόνῳ τούτῳ εὐδοκιμήσαντες τῷ μὴ ἀγεννῶς ἀπολέσθαι, ἀλλὰ πολλοὺς πρότερον τῶν Περσῶν ἀποκτείναντες· οἱ δὲ ἀμφὶ Βελισάριον Ῥωμαῖοι παρρησίᾳ μὲν ἐχρῶντο Λακωνικῇ, πάντας δὲ τοὺς πολεμίους ἐτρέψαντο ἀνὰ κράτος καὶ πλείστους ὅσους διεχειρίσαντο, οὐδὲν αὐτοὶ ἄχαρι πρὸς αὐτῶν ὅ τι καὶ λόγου ἄξιον πεπονθότες.
( Αγαθίας )

Αυτά στην Θράκη. Στις Θερμοπύλες :

οἱ δὲ ἀνὰ τὴν Ἑλλάδα πρότερον ἐσταλμένοι οὐδέν τι ἀξιαφήγητον ἔδρασαν, μήτε τῷ Ἰσθμῷ προσβαλόντες μηδέ γε τὴν ἀρχὴν τὰς Θερμοπύλας παραμειψάμενοι διὰ τὴν φρουρὰν τῶν ἐκεῖσε ἱδρῦσθαι τεταγμένων Ῥωμαίων. τοιγάρτοι ἀποχωρήσαντες καὶ οἵδε τῆς ἐπὶ τὴν Θρᾴκην εἴχοντο πορείας, ὡς ἐν αὐτῇ κατὰ τὸ εἰκὸς τοῖς ὁμοφύλοις προστεθησόμενοι καὶ κοινῇ τὸ λοιπὸν ἐς τὰ σφέτερα ἐπανήξοντες. ( Αγαθίας )

Δύο δεκαετίες νωρίτερα οι Ούννοι είχαν καταφέρει κατά τον Προκόπιο να φτάσουν ως τον Ισθμό περνόντας από τις Θερμοπύλες κατά παρόμοιο τρόπο με τον Ξέρξη :


ἐν ἑτέρᾳ τε εἰσβολῇ τούς τε Ἰλλυριοὺς καὶ Θεσσαλοὺς ληισάμενοι τειχομαχεῖν μὲν ἐνεχείρησαν ἐν Θερμοπύλαις, τῶν δὲ ἐν τοῖς τείχεσι φρουρῶν καρτερώτατα ἀμυνομένων διερευνώμενοι τὰς περιόδους παρὰ δόξαν τὴν ἀτραπὸν εὗρον ἣ φέρει εἰς τὸ ὄρος ὃ ταύτῃ ἀνέχει. οὕτω τε σχεδὸν ἅπαντας Ἕλληνας, πλὴν Πελοποννησίων, διεργασάμενοι ἀπεχώρησαν.

Ένα μέρος των Ούννων επίσης πέρασε τα στενά μεταξύ Σηστού και Άβυδου και λεηλάτησε περιοχές της Μικράς Ασίας65. Σε μία άλλη επιδρομή, αφού λεηλάτησαν το Ιλλυρικό και τη Θεσσαλία, υπερκέρασαν το οχυρό και τη φρουρά των Θερμοπυλών και έφθασαν μέχρι τον Ισθμό της Κορίνθου.
https://www.google.gr/url?sa=t&rct=j&q= ... 2pcy7NtV4F
0 .
Τους μεν κενούς ασκούς το πνεύμα διίστησι , τους δε ανοήτους ανθρώπους το οίημα. ( Σωκράτης [ στον Στοβαίο ] )

Άβαταρ μέλους
Τλαξκαλτέκος
Extreme poster
Extreme poster
Δημοσιεύσεις: 3142

Re: Περί Γότθων και Ούννων

Δημοσίευσηαπό Τλαξκαλτέκος » 10 Οκτ 2022, 23:41

Ούννοι σε σχέδια Χρήστου Γιαννόπουλου για τις εκδόσεις Περισκόπιο :

Screenshot 2022-10-10 233505.png
Screenshot 2022-10-10 233547.png
Screenshot 2022-10-10 233610.png
Screenshot 2022-10-10 233629.png
Δεν έχετε τα απαραίτητα δικαιώματα για να δείτε τα συνημμένα αρχεία σε αυτήν τη δημοσίευση.
0 .
Τους μεν κενούς ασκούς το πνεύμα διίστησι , τους δε ανοήτους ανθρώπους το οίημα. ( Σωκράτης [ στον Στοβαίο ] )

Άβαταρ μέλους
Ακρίδης Κατσαριδόπουλος
Crazy poster
Crazy poster
Δημοσιεύσεις: 1141

Re: Περί Γότθων και Ούννων

Δημοσίευσηαπό Ακρίδης Κατσαριδόπουλος » 11 Οκτ 2022, 20:22

Τλαξκαλτέκος έγραψε:σχέδια Χρήστου Γιαννόπουλου για τις εκδόσεις Περισκόπιο

Έχει και βυζαντινούς του 15ου αι. ; :hmhmhm:
0 .

Άβαταρ μέλους
Τλαξκαλτέκος
Extreme poster
Extreme poster
Δημοσιεύσεις: 3142

Re: Περί Γότθων και Ούννων

Δημοσίευσηαπό Τλαξκαλτέκος » 12 Οκτ 2022, 08:18

Ακρίδης Κατσαριδόπουλος έγραψε:
Τλαξκαλτέκος έγραψε:σχέδια Χρήστου Γιαννόπουλου για τις εκδόσεις Περισκόπιο

Έχει και βυζαντινούς του 15ου αι. ; :hmhmhm:


Έχει .

Βυζαντινός ταξίαρχος ή "Δρουγγάριος" (1453)
Screenshot 2022-10-12 081057.png

Βυζαντινός σιφωνάτωρ (με χειροσίφωνα - φορητό εκτοξευτή υγρού πυρός) (1453)
Screenshot 2022-10-12 081122.png

Βυζαντινός πεζός των εναπομεινάντων τακτικών μονάδων (1453)
Screenshot 2022-10-12 081142.png

Ευγενής Κλιβανάριος Ιππέας (Κατάφρακτος)της εποχής των Παλαιολόγων συνοδεία Σκουτάτου Αξιωματικού
Screenshot 2022-10-12 081405.png


Και λίγο πιο πριν
β΄ μισό 14ου αι.
Εικόνα
Δεν έχετε τα απαραίτητα δικαιώματα για να δείτε τα συνημμένα αρχεία σε αυτήν τη δημοσίευση.
1 .
Τους μεν κενούς ασκούς το πνεύμα διίστησι , τους δε ανοήτους ανθρώπους το οίημα. ( Σωκράτης [ στον Στοβαίο ] )

Άβαταρ μέλους
Ακρίδης Κατσαριδόπουλος
Crazy poster
Crazy poster
Δημοσιεύσεις: 1141

Re: Περί Γότθων και Ούννων

Δημοσίευσηαπό Ακρίδης Κατσαριδόπουλος » 12 Οκτ 2022, 08:52

Τλαξκαλτέκος έγραψε:
Έχει .

Βυζαντινός ταξίαρχος ή "Δρουγγάριος" (1453)
Screenshot 2022-10-12 081057.png
Βυζαντινός σιφωνάτωρ (με χειροσίφωνα - φορητό εκτοξευτή υγρού πυρός) (1453)
Screenshot 2022-10-12 081122.png
Βυζαντινός πεζός των εναπομεινάντων τακτικών μονάδων (1453)
Screenshot 2022-10-12 081142.png
Ευγενής Κλιβανάριος Ιππέας (Κατάφρακτος)της εποχής των Παλαιολόγων συνοδεία Σκουτάτου Αξιωματικού
Screenshot 2022-10-12 081405.png

Ευχαριστώ! :good:

Κατά πόσο ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα; :hmmm Ο δημιουργός βασίστηκε σε πηγές της εποχής;
0 .


Επιστροφή σε “Ιστορικά”