ΜΥΘΗΡΑ έγραψε:θύραθεν έγραψε:Η διττή φύση του Ιησού έχει μία μόνο υπόσταση την του Λόγου. Στο άγιο ποτήριο, έχουμε σάρκα και αίμα του Χριστού (Λόγου), κι όχι ανθρώπινη, κι όχι ξεχωριστά στοιχεία ανθρώπινα και θεία. ΄΄Ομως σαν στοιχεία του Χριστού είναι τελείως διαφορετικά από τα ανθρώπινα. Όμως ο ...κανιβαλισμός αναφέρεται σε άνάλωση ομοίου γένους, και στην περίπτωση των ανθρώπων είναι η ανθρωποφαγία.΄Δεν έχουμε λοιπόν στη θεία Μετάληψη ανθρώπινη σάρκα αλλά την σάρκα του Χριστού , «Ώστε η μία του Λόγου υπόστασις του τε Λόγου και του σώματος υπήρχεν υπόστασις. Ουδέποτε γαρ ...το σώμα ιδίαν έσχε υπόστασιν παρά την του Λόγου υπόστασιν. Μία δε αεί η του Λόγου υπόστασις και ουδέποτε δύο. Ώστε μία αεί του Χριστού η υπόστασις... Ιω. Δαμασκηνού «΄εκδοσης ακριβής ...»
ΥΓ
Ως κανιβαλισμός ορίζεται η διατροφή ενός οργανισμού από άλλους του είδους του. Κατ' επέκτασιν εννοείται το φάγωμα ενός ανθρώπου από άλλον άνθρωπο (ανθρωποφαγία)
.
https://el.wikipedia.org/wiki/%CE%9A%CE ... F%8C%CF%82
σχολιο 1.......δεν εινα βεβεια αυτο το καταλληλο νημα αν θε ςανοιξες ενα να μιλησουμε για την Χριστολγια περι φυσεως Χριστου ....
θα σε ρωτησω ομως μπορει μια κια μοναδικη υποσταση να εχιε δυο φυσεις ???δεν παει αντιστοιχα καθε φυση και μια υποσταση ...
τι στην ευχη ομως.... πως οριζεται η φυση και πως η υποσταση ???
...
Όντως κάθε φύση, στο πολυειδούς φύσεως όν έχει χαρακτηριστικά-ιδιώματα δικά του, κι άρα, συμβεβηκότα. Όμως η αντιληπτική μας ικανότητα, αν δεν έχει εξοπλιστεί «κατάλληλα», δεν μπορεί να επικοινωνεί με φύσεις που το πεδίο συμβεβηκότων της υπόστασής τους ανάγεται σε περιοχή διαφορετική των πεδίων συχνοτήτων των αισθητηρίων των μηχανισμών αντίληψης (όραση, ακοή, αφή, οσμή).
Πρέπει να διαχωρίσουμε «υπόσταση» από «υποστατό», .
Στις φύσεις έχουμε κυρίαρχα χαρακτηριστικά-ιδιώματα που φαίνεται να έχουν τον έλεγχο σε κάθε άλλη φύση σε πολυειδούς φύσεως όντα. Οπότε πρέπει να χαρακτηρίσουμε την υπόσταση των πιο αδύναμων- κατωτέρων φύσεων ως «υποστατό», χωρίς αυτό να σημαίνει διακύβευση της ελευθερίας βουλήσεώς τους (μόνο για εν δυνάμει έλλογα).
Αν υπάρχει σύγκρουση θελήσεων στις υποστάσεις - υποστατά, τότε ίσως να οδηγηθούμε σε καταστάσεις διπολισμού ή διαταραχή διασχιστικής ταυτότητας (πολλαπλή προσωπικότητα).
ΜΥΘΗΡΑ έγραψε:...δηλαδη η υποσταση ειναι το <<συμβεβηκος >>??
Το συμβεβηκός από μόνο του είναι ανυπόστατο (ή ετεροϋπόστατο).
«Η δε υπόστασης θέλει έχειν
ουσίαν (φύση) μετά συμβεβηκότων».
Αν προσθέσουμε δηλαδή στη φύση τα συμβεβηκότα (κίνηση, στάση, ηρεμία, φρόνιμος, πράος, ομιλών, σιωπών,, ξανθός, ψηλός, γαλανομάτης κλπ), έχουμε την έννοια της «υπόστασης».
...