
Ο Ιουλιανος για τους χριστιανους
-
ΟΥΤΙΣ
- Rookie poster

- Δημοσιεύσεις: 94
Re: Ο Ιουλιανος για τους χριστιανους
Λαχουρένιος έγραψε:Για αυτό ακριβως τον θαυμαζω
Θαυμάζεις δηλαδή τον θεοκρατικό τρόπο σκέψης του Ιουλιανού.

0 .
Θεόν φράσαι μὲν ἀδύνατον, νοῆσαι δὲ ἀδυνατώτερον. Γρηγόριος Ναζιανζηνός, Περί Θεολογίας.
-
Λαχουρένιος
- Ultimate Stalker

- Δημοσιεύσεις: 49100
- Τοποθεσία: Γεφυρα
-
ΟΥΤΙΣ
- Rookie poster

- Δημοσιεύσεις: 94
Re: Ο Ιουλιανος για τους χριστιανους
Λαχουρένιος έγραψε:Όχι, τον αντιχριστιανισμο του θαυμαζω
Ο οποίος βασιζόταν σε έναν θεοκρατικό τρόπο σκέψης. Εντάξει. Με κάλυψες.
0 .
Θεόν φράσαι μὲν ἀδύνατον, νοῆσαι δὲ ἀδυνατώτερον. Γρηγόριος Ναζιανζηνός, Περί Θεολογίας.
-
Λαχουρένιος
- Ultimate Stalker

- Δημοσιεύσεις: 49100
- Τοποθεσία: Γεφυρα
-
stavmanr
- Extreme poster

- Δημοσιεύσεις: 3379
Re: Ο Ιουλιανος για τους χριστιανους
stavmanr έγραψε:
Ο Ιουλιανός ήταν ένας παγανιστής που προσπαθούσε με διάφορα αθέμιτα πολιτικά μέσα να εξαφανίσει τον χριστιανισμό.
...Wiki:ΚΡΥΦΟ ΚΕΙΜΕΝΟ: ΕΜΦΑΝΙΣΗ
Ο Βίος και η Πολιτεία του ήταν ένας φονταμενταλιστικός αντιχριστιανισμός. Όχι ανεξιθρησκεία, ούτε ελευθερία θρησκευτικής άποψης και προτίμησης. Σκοπός του ήταν να επιβάλει διά της αυταρχικότητας (νόμων) τον παγανισμό.
0 .
-
nik_killthemall
- Extreme poster

- Δημοσιεύσεις: 2328
Re: Ο Ιουλιανος για τους χριστιανους
Εντελώς προπαγανδιστική αποτίμηση για τον Ιουλιανό, τον μοναδικό εθνικό αυτοκράτορα που ΔΕΝ έκανε βίαιους διωγμούς έναντι των χριστιανών.
Η διαχρονική προπαγάνδα που βάφτισε τον ειρηνικότερο εθνικό αυτοκράτορα, ως Παραβάτη (την στιγμή που και οι περισσότεροι χριστιανοί αυτοκράτορες χρησιμοποίησαν βίαιους διωγμούς αντίστροφα προς τους εθνικούς) ΔΕΝ ήταν η διάσημη απαγόρευση του Ιουλιανού προς τους χριστιανούς να μην χρησιμοποιούν τα κλασικά αρχαιοελληνικά κείμενα στην διδασκαλία τους, το επιχείρημα μάλιστα της οποίας (απαγόρευσης) κατά ειρωνία και υποκρισία της ιστορίας, χρησιμοποιήθηκε αντίστροφα ενάντια στα δημόσια σχολεία δύο γενιές αργότερα από τους οπαδούς του Άγιου Ιερώνυμου. (John Holland Smith, Ο Θάνατος του Αρχαίου Κόσμου) αποδεικνύοντας πως από την πλευρά των χριστιανών ο αγώνας παιζόταν σε γήπεδο πολιτικής και προπαγάνδας (στην έδρα τους δηλαδή).
Πάντοτε τα αληθινά αίτια για την προπαγανδιστική αποτίμηση των Εθνικών αποτυπώνονται όχι από τις καταγραφές των Εθνικών αλλά από τις καταγραφές των ίδιων των χριστιανών Πατέρων και συγκεκριμένα από τον ετεροχρονισμό των σκοπιμοτήτων υπό τις οποίες τις κατέγραφαν.
Έτσι, ο Γρηγόριος Ναζιανζηνός γράφει "Εκτός των άλλων ο Ιουλιανός φθονούσε την δόξα των μαρτύρων μας. Ακριβώς γι'αυτό τα έφερε έτσι ώστε να μας καταπιέζει, χωρίς όμως να φαίνεται αυτό και εμείς να υποφέρουμε και παρόλα αυτά να μην αξιωθούμε την τιμή ότι πάσχουμε για χάρη του Χριστού [...] ενώ επιτέθηκε στην θρησκεία μας [...] χρησιμοποιώντας τις παγίδες και τα δόκανα της λογικής επιχειρηματολογίας. " Κατά Ιουλιανού Βασιλέως Στηλιτευτικός Ι, 58,61, John Holland Smith, Ο Θάνατος του Αρχαίου Κόσμου
Ενώ ο Κύριλλος Αλεξάνδρειας γράφει για το Κατά Γαλιλαίων του Ιουλιανού "Τότε ακόμα και αυτοί που είχαν δυνατή πίστη ταράχτηκαν, επειδή πίστεψαν πως ο Ιουλιανός γνώρισε την Αγία Γραφή. Ο Ιουλιανός συσσώρευσε πολλές μαρτυρίες γι'αυτούς (τους "ήρωες" των ευαγγελίων) με τις ίδιες λέξεις της Γραφής [...] και εκτόξευσε εναντίον μας τα κείμενά του ισχυριζόμενος πως κανένας από τους διδασκάλους μας δεν θα μπορούσε να τα αντικρούσει [...]" Patrologia graeca 76.508c
Εν ολίγοις, η μεγάλη έχθρα ενάντια του Ιουλιανού δεν οφειλόταν στο ότι απαγόρευσε/καταπίεσε τους χριστιανούς, αφού όπως λένε και οι ίδιοι ΔΕΝ τους καταπίεζε, αλλά οφειλόταν στο γεγονός πως κατάλαβαν έντρομοι ΠΟΙΟΣ ήταν ο μεγάλος κίνδυνος για την θρησκεία τους : η "λογική επιχειρηματολογία" στις "ίδιες λέξεις της Γραφής" !
Ο μεγάλος κίνδυνος ΔΕΝ ήταν ο βίαιος διωγμός, ίσα ίσα που ο βίαιος διώγμός έφτιαχνε και ένδοξους μάρτυρες που ισχυροποιούσαν τον χριστιανισμό. Ο μεγάλος κίνδυνος ήταν ο διανοητικός διωγμός την στιγμή που την έλλογη επιχειρηματολογία ΔΕΝ θα μπορούσαν να την κάψουν αφού θα προερχόταν απο αυτοκρατορική πένα.
Δεν θα πω "δυστηχώς τον φάγανε νωρίς" γιατί και να μην τον τρώγανε νωρίς, μόνος του ο Ιουλιανός δεν έφτανε !. Θα πω ότι δυστηχώς μόνο ο Ιουλιανός από τους εθνικούς αυτοκράτορες κατάλαβε με ποιον τρόπο θα αφανιζόταν η χριστιανική λαίλαπα, ούτε διωγμοί. ούτε πολέμοι, ούτε τίποτα.
Δυστηχώς, ο χριστιανισμός εδραιώθηκε γιατί όλοι οι εθνικοί αυτοκράτορες πλιν Ιουλιανού ήταν εντελώς βλάκες !
Η διαχρονική προπαγάνδα που βάφτισε τον ειρηνικότερο εθνικό αυτοκράτορα, ως Παραβάτη (την στιγμή που και οι περισσότεροι χριστιανοί αυτοκράτορες χρησιμοποίησαν βίαιους διωγμούς αντίστροφα προς τους εθνικούς) ΔΕΝ ήταν η διάσημη απαγόρευση του Ιουλιανού προς τους χριστιανούς να μην χρησιμοποιούν τα κλασικά αρχαιοελληνικά κείμενα στην διδασκαλία τους, το επιχείρημα μάλιστα της οποίας (απαγόρευσης) κατά ειρωνία και υποκρισία της ιστορίας, χρησιμοποιήθηκε αντίστροφα ενάντια στα δημόσια σχολεία δύο γενιές αργότερα από τους οπαδούς του Άγιου Ιερώνυμου. (John Holland Smith, Ο Θάνατος του Αρχαίου Κόσμου) αποδεικνύοντας πως από την πλευρά των χριστιανών ο αγώνας παιζόταν σε γήπεδο πολιτικής και προπαγάνδας (στην έδρα τους δηλαδή).
Πάντοτε τα αληθινά αίτια για την προπαγανδιστική αποτίμηση των Εθνικών αποτυπώνονται όχι από τις καταγραφές των Εθνικών αλλά από τις καταγραφές των ίδιων των χριστιανών Πατέρων και συγκεκριμένα από τον ετεροχρονισμό των σκοπιμοτήτων υπό τις οποίες τις κατέγραφαν.
Έτσι, ο Γρηγόριος Ναζιανζηνός γράφει "Εκτός των άλλων ο Ιουλιανός φθονούσε την δόξα των μαρτύρων μας. Ακριβώς γι'αυτό τα έφερε έτσι ώστε να μας καταπιέζει, χωρίς όμως να φαίνεται αυτό και εμείς να υποφέρουμε και παρόλα αυτά να μην αξιωθούμε την τιμή ότι πάσχουμε για χάρη του Χριστού [...] ενώ επιτέθηκε στην θρησκεία μας [...] χρησιμοποιώντας τις παγίδες και τα δόκανα της λογικής επιχειρηματολογίας. " Κατά Ιουλιανού Βασιλέως Στηλιτευτικός Ι, 58,61, John Holland Smith, Ο Θάνατος του Αρχαίου Κόσμου
Ενώ ο Κύριλλος Αλεξάνδρειας γράφει για το Κατά Γαλιλαίων του Ιουλιανού "Τότε ακόμα και αυτοί που είχαν δυνατή πίστη ταράχτηκαν, επειδή πίστεψαν πως ο Ιουλιανός γνώρισε την Αγία Γραφή. Ο Ιουλιανός συσσώρευσε πολλές μαρτυρίες γι'αυτούς (τους "ήρωες" των ευαγγελίων) με τις ίδιες λέξεις της Γραφής [...] και εκτόξευσε εναντίον μας τα κείμενά του ισχυριζόμενος πως κανένας από τους διδασκάλους μας δεν θα μπορούσε να τα αντικρούσει [...]" Patrologia graeca 76.508c
Εν ολίγοις, η μεγάλη έχθρα ενάντια του Ιουλιανού δεν οφειλόταν στο ότι απαγόρευσε/καταπίεσε τους χριστιανούς, αφού όπως λένε και οι ίδιοι ΔΕΝ τους καταπίεζε, αλλά οφειλόταν στο γεγονός πως κατάλαβαν έντρομοι ΠΟΙΟΣ ήταν ο μεγάλος κίνδυνος για την θρησκεία τους : η "λογική επιχειρηματολογία" στις "ίδιες λέξεις της Γραφής" !
Ο μεγάλος κίνδυνος ΔΕΝ ήταν ο βίαιος διωγμός, ίσα ίσα που ο βίαιος διώγμός έφτιαχνε και ένδοξους μάρτυρες που ισχυροποιούσαν τον χριστιανισμό. Ο μεγάλος κίνδυνος ήταν ο διανοητικός διωγμός την στιγμή που την έλλογη επιχειρηματολογία ΔΕΝ θα μπορούσαν να την κάψουν αφού θα προερχόταν απο αυτοκρατορική πένα.
Δεν θα πω "δυστηχώς τον φάγανε νωρίς" γιατί και να μην τον τρώγανε νωρίς, μόνος του ο Ιουλιανός δεν έφτανε !. Θα πω ότι δυστηχώς μόνο ο Ιουλιανός από τους εθνικούς αυτοκράτορες κατάλαβε με ποιον τρόπο θα αφανιζόταν η χριστιανική λαίλαπα, ούτε διωγμοί. ούτε πολέμοι, ούτε τίποτα.
Δυστηχώς, ο χριστιανισμός εδραιώθηκε γιατί όλοι οι εθνικοί αυτοκράτορες πλιν Ιουλιανού ήταν εντελώς βλάκες !
1 .
Αρίστος έγραψε:Καλα εκανε ο Τσιπρας κι ελεγε ενα καρο ψεματα .
-
ΟΥΤΙΣ
- Rookie poster

- Δημοσιεύσεις: 94
Re: Ο Ιουλιανος για τους χριστιανους
Έλα τώρα. Κάνεις πως δεν καταλαβαίνεις.
Την πονηριά του Ιουλιανού αναδεικνύουν αφενός. Αφετέρου του αναγνωρίζουν μια κάποια ρητορική δεινότητα και φιλοσοφική επάρκεια, την οποία χρησιμοποίησε για να πλήξει τα πιστεύω των απλών και αγράμματων χριστιανών εκείνη την εποχή. Οι διατριβές του όμως εναντίον των χριστιανών έχουν πια απαντηθεί.
Εξάλλου, ο Γρηγόριος ρωτά στο ίδιο κείμενο που χρησιμοποίησες ως πηγή, "τίνος γὰρ τοῦ Ἑλληνίζειν εἰσὶν οἱ λόγοι...ἢ γὰρ τῆς θρησκείας εἶναι τοῦτο φήσεις, ἢ τοῦ ἔθνους δηλαδὴ;" Επομένος, ήταν πολύ σοβαρό θέμα για τους χριστιανούς η ταύτιση του Έλληνα λόγου και πολιτισμού με την παγανιστική θρησκεία, που επιχείρησε να κάνει ο Ιουλιανός.
Την πονηριά του Ιουλιανού αναδεικνύουν αφενός. Αφετέρου του αναγνωρίζουν μια κάποια ρητορική δεινότητα και φιλοσοφική επάρκεια, την οποία χρησιμοποίησε για να πλήξει τα πιστεύω των απλών και αγράμματων χριστιανών εκείνη την εποχή. Οι διατριβές του όμως εναντίον των χριστιανών έχουν πια απαντηθεί.
Εξάλλου, ο Γρηγόριος ρωτά στο ίδιο κείμενο που χρησιμοποίησες ως πηγή, "τίνος γὰρ τοῦ Ἑλληνίζειν εἰσὶν οἱ λόγοι...ἢ γὰρ τῆς θρησκείας εἶναι τοῦτο φήσεις, ἢ τοῦ ἔθνους δηλαδὴ;" Επομένος, ήταν πολύ σοβαρό θέμα για τους χριστιανούς η ταύτιση του Έλληνα λόγου και πολιτισμού με την παγανιστική θρησκεία, που επιχείρησε να κάνει ο Ιουλιανός.
0 .
Θεόν φράσαι μὲν ἀδύνατον, νοῆσαι δὲ ἀδυνατώτερον. Γρηγόριος Ναζιανζηνός, Περί Θεολογίας.
-
Nandros
- Crazy poster

- Δημοσιεύσεις: 1354
Re: Ο Ιουλιανος για τους χριστιανους
ΟΥΤΙΣ έγραψε:Έλα τώρα. Κάνεις πως δεν καταλαβαίνεις.
Την πονηριά του Ιουλιανού αναδεικνύουν αφενός. Αφετέρου του αναγνωρίζουν μια κάποια ρητορική δεινότητα και φιλοσοφική επάρκεια, την οποία χρησιμοποίησε για να πλήξει τα πιστεύω των απλών και αγράμματων χριστιανών εκείνη την εποχή. Οι διατριβές του όμως εναντίον των χριστιανών έχουν πια απαντηθεί.
Εξάλλου, ο Γρηγόριος ρωτά στο ίδιο κείμενο που χρησιμοποίησες ως πηγή, "τίνος γὰρ τοῦ Ἑλληνίζειν εἰσὶν οἱ λόγοι...ἢ γὰρ τῆς θρησκείας εἶναι τοῦτο φήσεις, ἢ τοῦ ἔθνους δηλαδὴ;" Επομένος, ήταν πολύ σοβαρό θέμα για τους χριστιανούς η ταύτιση του Έλληνα λόγου και πολιτισμού με την παγανιστική θρησκεία, που επιχείρησε να κάνει ο Ιουλιανός.
Ποια παγανιστική θρησκεία επιχείρησε να κάνει ο Ιουλιανός; Αυτή που ήδη προϋπήρχε του χριστιανισμού;
Και για πες μας, τί σχέση είχε ο Γρηγόριος ο Καππαδόκης με την Ελλάδα;
0 .
-
ΟΥΤΙΣ
- Rookie poster

- Δημοσιεύσεις: 94
Re: Ο Ιουλιανος για τους χριστιανους
Μεγαλύτερη σχέση από τον Συροφοίνικα Νεοπλατωνιστή Πορφύριο, τον πιθανότατα ινδικής καταγωγής Αμμώνιο Σακκά και τον επίσης, Συροφοίνικα Ιάμβλιχο.
Άλλη ερώτηση;
Άλλη ερώτηση;
0 .
Θεόν φράσαι μὲν ἀδύνατον, νοῆσαι δὲ ἀδυνατώτερον. Γρηγόριος Ναζιανζηνός, Περί Θεολογίας.