Βατικανό

Συζήτηση για θεούς, θρησκείες, κοσμογονία κλπ.
Άβαταρ μέλους
Τλαξκαλτέκος
Extreme poster
Extreme poster
Δημοσιεύσεις: 3148

Βατικανό

Δημοσίευσηαπό Τλαξκαλτέκος » 20 Οκτ 2020, 13:12

Στα άδυτα του Βατικανού

Η ίδρυση του παπικού κράτους, κράτους θεοκρατικού, στην Κεντρική Ιταλία ανάγεται στο 756. Όταν το 1871 η Ρώμη έγινε πρωτεύουσα της ενοποιημένης Ιταλίας, ο πάπας περιορίστηκε στην περιοχή του Βατικανού, δυτικά της Ρώμης, και άρχισε έναν αγώνα ενάντια στο ιταλικό κράτος που διήρκεσε ώς το 1929.

Στις 29 Φεβρουαρίου 1929 υπογράφηκαν στο ανάκτορο του Λατερανού στη Ρώμη οι τρεις Συνθήκες του Λατερανού από τον πάπα Πίο ΙΑ΄ και τη φασιστική κυβέρνηση του Μουσολίνι. Σύμφωνα με τις συνθήκες, στο τμήμα του εδάφους της Ρώμης όπου βρίσκεται η έδρα του πάπα και τα κεντρικά ιδρύματα της Καθολικής Εκκλησίας ιδρύθηκε ένα κυρίαρχο παπικό κράτος, το Βατικανό. Το κονκορδάτο καθόρισε τα δικαιώματα και τα προνόμια της Καθολικής Εκκλησίας στην Ιταλία.

Με τις Συνθήκες του Λατερανού ρυθμίστηκε το «ρωμαϊκό ζήτημα», δηλαδή η διένεξη που το ιταλικό κράτος είχε από τη σύστασή του με το Βατικανό σχετικά με το καθεστώς της Ρώμης, ήδη πρωτεύουσας της Ιταλίας, αλλά και πολλά άλλα ζητήματα. Μεταξύ άλλων, κατέστη παράνομο το διαζύγιο, απαγορεύτηκαν οι εκδόσεις προτεσταντικών Βίβλων, η Εκκλησία έλαβε φοροαπαλλαγές και απέκτησε λόγο στα εκπαιδευτικά θέματα. Η οικονομική σύμβαση προέβλεπε ότι έπρεπε να καταβληθούν στο Βατικανό 750.000.000 λιρέτες σε μετρητά και 1.000.000.000 λιρέτες ως αποζημίωση για τις ζημιές που υπέστη ο παπισμός από τότε που καταργήθηκε το παπικό κράτος.

Οι συνθήκες διατηρήθηκαν σε ισχύ και μετά την ανατροπή του Μουσολίνι στην Ιταλία το 1943 και περιελήφθησαν στο Σύνταγμα της Ιταλικής Δημοκρατίας το 1947. Έτσι, η παπική έδρα έχει πλήρη ιδιοκτησία και αναγνωρισμένα κυριαρχικά δικαιώματα πάνω στο Βατικανό.

Ωστόσο, το Βατικανό το βαραίνει μια σκιά, με βαθιές ρίζες στο παρελθόν: η αδιαφάνεια στην οικονομική του λειτουργία και τις οικονομικές του συναλλαγές. Το Βατικανό έχει αρνηθεί επανειλημμένα να εφαρμόσει τις οδηγίες του Συμβουλίου της Ευρώπης και της Ευρωπαϊκής Ένωσης, παρά τη σχετική συμφωνία του 2010, για το ξέπλυμα μαύρου χρήματος. Περιλαμβάνεται πλέον στη «μαύρη λίστα» των κρατών που δεν συνεργάζονται με τις διεθνείς εποπτικές αρχές και διακινούν κεφάλαια προερχόμενα από εγκληματικές δραστηριότητες.

Από τις αρχές του 2013, η Κεντρική Τράπεζα της Ιταλίας έχει απαγορεύσει τις διατραπεζικές συναλλαγές με τα ιδρύματα που εδρεύουν στο κρατίδιο του Βατικανού. Παρά τις προσπάθειες της Αγίας Έδρας, μέχρι πρόσφατα ουδεμία πρόοδος σημειώθηκε στις επαφές της με την ιταλική Κεντρική Τράπεζα. Αντ’ αυτού, το παπικό κράτος κατέφυγε στην ελβετική συνδρομή. Mάλιστα μία ημέρα μετά την παραίτηση του πάπα Βενέδικτου ΙΣΤ΄ στις 28 Φεβροαρίου 2013 –η αιτία της οποίας είναι αμφιλεγόμενη :hmhmhm: – ανακοινώθηκε η συμφωνία του Βατικανού με ελβετική εταιρεία προκειμένου να αναλάβει να διεκπεραιώνει εντός των ορίων του κρατιδίου τις συναλλαγές με πιστωτικές κάρτες και κάρτες ανάληψης.

Σκιές ωστόσο βαραίνουν και την εξωτερική πολιτική του Βατικανού, καθώς στο παρελθόν η Αγία Έδρα συνδέθηκε απροκάλυπτα με αντιδραστικές δυνάμεις, αντιτάχθηκε στα εθνικοαπελευθερωτικά κινήματα, καθώς επίσης και στην προοδευτική και πρωτοποριακή επιστήμη. Πέρα όμως από σκιές και αμφισβητήσεις, είναι αναμφισβήτητος ο βαρύνων διεθνής του ρόλος, ως κεφαλής μιας θρησκευτικής κοινότητας 1,2 δισεκατομμυρίων ανθρώπων.

Διονύσης Ν. Μουσμούτης

http://www.iskiosiskiou.com/2013/07/541.html

________________________________________________
Περιοδικό Ιστορικές Σελίδες 2007 - Η μισθοφορική φρουρά του πάπα

Εικόνα

Το 2006 η σωματοφυλακή των Ελβετών μισθοφόρων του πάπα συμπλήρωσε μισό αιώνα. Φρουρεί τους πάπες στο Βατικανό απ' το 1506. Η εντυπωσιακή στολή τους σχεδιάσθηκε απ' τον Μιχαήλ Άγγελο ή την ονειρεύτηκε ένας διοικητής της Φρουράς.

Τον Μάιο του 1998 δολοφονήθηκαν στο διαμέρισμά τους στο Βατικανό ο διοικητής της Ελβετικής Φρουράς Αλόις Έστερμαν και η σύζυγός του , την ημέρα που ο Έστερμαν διορίστηκε διοικητής του πάπα Ιωάννη. Φονιάς ήταν ένας δεκανέας της Φρουράς , ο οποίος επίσης βρέθηκε νεκρός στο διαμέρισμα του ζευγαριού. Το 1981 , ως νεαρός λοχαγός , ο Έστερμαν είχε προσπαθήσει να προστατεύσει τον πάπα Ιωάννη από τον Τούρκο δολοφόνο Αλί Αγκτσά.

Η Φρουρά αποτελείται από 110 άνδρες οι οποίοι είναι όλοι Ελβετοί και Καθολικοί, όπως απαιτεί η παράδοση. Το ύψος τους πρέπει να είναι το λιγότερο 1.80 μ. και η διάρκεια της θητείας τους τουλάχιστον 2 έτη. Οι αξιωματικοί μπορούν να νυμφεύονται.
Αν και η Ιταλική Αστυνομία προστατεύει το κρατίδιο του Βατικανού, οι Ελβετοί μισθοφόροι φρουρούν το παπικό παλάτι και τα παπικά διαμερίσματα.

Η ορκωμοσία των νέων φρουρών γίνεται πάντα στις 6 Μαϊου , εις ανάμνηση της λεηλασίας της Ρώμης στις 6/5/1527 από τον αυτοκράτορα Κάρολο Ε΄, όπου σφάχθηκε ολόκληρη η φρουρά. Ο τότε πάπας Κλήμης Γ΄είχε δραπετεύσει αλώβητος , αλλά ο Κάρολος τον είχε υποχρεώσει να διαλύσει τον παπικό στρατό , ο οποίος ξαναδημιουργήθηκε από τον διάδοχό του , πάπα Παύλο Γ΄.

__________________________________________________________
Αφιέρωμα στα άδυτα του Βατικανού, Ιστορία Εικονογραφημένη, Ιούλιος 2013, Ένας στρατός Ελβετών μισθοφόρων , του Ιβ Μπριλέ , αναπληρωτή καθηγητή Πολιτικών Επιστημών στο Πανεπιστήμιο Shiences - Po , ειδικό σε θέματα διπλωματίας του Βατικανού , μετάφραση Νίκος Λαϊνάς

Κάθε 6η Μαϊου στις 5:45 ηχούν τυμπανοκρουσίες στον στρατώνα της ελβετικής φρουράς στο Βατικανό. Στις 7:00 , όλοι οι άνδρες , με εορταστική περιβολή συγκεντρώνονται στη Βασιλική του Αγίου Πέτρου για να παρακολουθήσουν την ιερή ακολουθία που πραγματοποιεί ειδικά γι' αυτούς ο πάπας. Έπειτα απονέμονται παράσημα και ορκίζονται οι νεοσύλλεκτοι , περίπου 30 κάθε χρόνο. Ορκίζονται να υπηρετούν τον πάπα και τους νόμιμους διαδόχους του. Ακόμη ότι θα θυσιάσουν την ζωή τους για να τους υπερασπιστούν.

Στις 22/11 εορτάζεται η ίδρυση του συντάγματος. Στις 11/11 εορτάζεται ο Άγιος Μαρίνος , στρατιώτης , μοναχός , επίσκοπος και προστάτης της φρουράς. Εντούτοις η 6/5 είναι η μεγαλύτερη εορτή , γιατί στις 6/5/1527 είχαν σφαγιαστεί 147 Ελβετοί φρουροί μέσα στο Βατικανό κατά την πολιορκία της Ρώμης. Την ημέρα εκείνη οι Λουθηρανοί στρατιώτες του Καρόλου Ε΄ κατέλαβαν τη Ρώμη και ολόκληρη σχεδόν η παπική φρουρά πέθανε προκειμένου να καλύψει την φυγή του πάπα Κλήμεντος Ζ΄ . Απ' τους 189 Ελβετούς μόνο 42 διέφυγαν , εκείνοι δηλαδή που συνόδευσαν τον Κλήμεντα απ' το Βατικανό στο καταφύγιό του στο φρούριο Σαιντ Ανζ , μέσω ενός μυστικού διαδρόμου που είχε κατασκευάσει ο Αλέξανδρος Στ΄ Βοργίας πάνω στο τείχος .

Η Ελβετική Φρουρά δημιουργήθηκε το 1506 από τον πάπα Ιούλιο Β΄ , τον οποίο ο Μιχαήλ Άγγελος αποκαλούσε il Papa terribile = ο τρομερός πάπας . Κατά την αναγέννηση οι Ελβετοί χρησιμοποιούντο ως μισθοφόροι. Το 1496 ο Γάλλος βασιλιάς Κάρολος Η΄ δημιούργησε την Εταιρεία των 100 Ελβετών Φρουρών. Αυτόν αντέγραψε ο πάπας Ιούλιος Β΄ , αφού δεν εμπιστευόταν τους Ρωμαίους για την προστασία του. Την 21/6/1506 αποφάσισε να στρατολογήσει 200 πεζικάριους απ' τους συμμάχους του Ελβετούς της Άνω Αλεμανίας. Στις 22/11/1506 οι Ελβετοί μπήκαν στο Βατικανό και στη Βασιλική του αγίου Πέτρου πήραν την ευλογία του Ιουλίου Β΄. Ο διάδοχός του Λέων Ι΄ των Μεδίκων έκρινε πως έπρεπε να τους διατηρήσει. Ο Κλήμης Ζ΄( βλ. παραπάνω ) συνθηκολόγησε με τους αντιπάλους του , διέλυσε την Ελβετική Φρουρά και την αντικατέστησε με 200 Γερμανούς μισθοφόρους. Το 1548 τελικά ο πάπας Παύλος Γ΄ επανέφερε οριστικά την Ελβετική Φρουρά.

Στις 15/2/1798 οι Γάλλοι καταλαμβάνουν το Βατικανό και συλλαμβάνουν τον πάπα Πίο Στ΄, ο οποίος πέθανε εξόριστος στη Βαλένσα της Γαλλίας το 1799. Ο διάδοχός του Πίος Ζ΄ εκλέγεται στη Βενετία στις 14/3/1800. Αλλά στις 7/5/1809 ο Ναπολέων καταλαμβάνει τη Ρώμη , καταργεί την κοσμική εξουσία του πάπα , αφοπλίζει τους Ελβετούς φρουρούς και λεηλατεί τον στρατώνα τους. Μετά την Πτώση του Ναπολέοντος ( 1814 ) και το Συνέδριο της Βιέννης - το οποίο καθόρισε και την ουδετερότητα της Ελβετίας - οι Ελβετοί φρουροί θα αναλάβουν ξανά υπηρεσία.

Σύμφωνα με τον θρύλο ο Μιχαήλ Άγγελος σχεδίασε την ενδυμασία των Ελβετών φρουρών επί Ιουλίου Β΄. Στην πραγματικότητα την στολή αυτή φορούσαν το 1506 όλοι οι στρατιώτες της εποχής. Ακόμη τα σημερινά χρώματα ( κίτρινο - κόκκινο - μπλε ) δεν είναι τα αρχικά. Η σημερινή στολή των Ελβετών φρουρών σχεδιάστηκε απ' τον διοικητή της Φρουράς Ζιλ Ρεπόν ( 1910 - 1921 ) το 1914. Αυτός μελέτησε τις στρατιωτικές στολές της Αναγέννησης και τις τοιχογραφίες του 16ου αι. του Ραφαήλ ( και όχι του Μιχαήλ Αγγέλου ) και παγίωσε την σημερινή στολή.


Η Ιταλία κατέλαβε την Ρώμη στις 20/9/1870 , αλλά επέτρεψε στον πάπα να διατηρήσει την Ελβετική Φρουρά του. Το 1970 τα παπικά σώματα που αποτελούνταν από Ιταλούς ( Ευγενής Φρουρά , Τιμητική Φρουρά του Ανακτόρου και Παπική Χωροφυλακή ) καταργήθηκαν. Μόνο ένα σώμα Ιταλών φυλάκων διατηρήθηκε με περιορισμένες αρμοδιότητες . Η Ελβετική Φρουρά, το παλαιότερο στράτευμα στον κόσμο , έμεινε μόνη να προστατεύει το ανάκτορο του πάπα.

Σήμερα η Ελβετική Φρουρά απαρτίζεται από 800 άτομα. Για να ενταχθεί κάποιος στην Φρουρά πρέπει να είναι καθολικός Ελβετός υπήκοος μεταξύ 19 - 30 ετών , να έχει ύψος πάνω από 1,74 μ. , να έχει τελειώσει το σχολείο , να είναι εργένης και σωματικά ικανός για στρατιωτική θητεία. Η ελάχιστη υποχρεωτική παραμονή στο σώμα είναι 2 έτη . Oι αξιωματικοί στρατολογούνται από άνδρες του ελβετικού στρατού ή της αστυνομίας . Κατά την διάρκεια της θητείας τους οι φρουροί είναι πολίτες του Βατικανού. Τα καθήκοντά τους είναι αστυνομικά στις πύλες του Βατικανού, στις αίθουσες και στο παπικό ανάκτορο. Επιπλέον συνοδεύουν τον πάπα στα ταξίδια του .

Στις 4/5/1998 , στις 11:00 , ο Αλόις Έστερμαν προάγεται σε διοικητή της Φρουράς. Στις 21:00 ο δεκανέας Σέντρικ Τορναί σκοτώνει με δυο πυροβολισμούς τον διοικητή και τη σύζυγό του στο διαμέρισμά τους και έπειτα στρέφει το πιστόλι στον εαυτό του. Ο Τορναί είχε μόλις μάθει ότι ο διοικητής του είχε αρνηθεί το μετάλλιο , το οποίο ισχυριζόταν πως του άξιζε. Ακόμη του είχε στερηθεί η έξοδος λόγω πειθαρχικού παραπτώματος.

Σήμερα υπάρχει ένας ανταγωνισμός στο Βατικανό μεταξύ της Ελβετικής Φρουράς και της αναγεννώμενης παπικής χωροφυλακής. Πολλοί Ρωμαίοι και Ιταλοί ανώτεροι κληρικοί πιστεύουν πως το Βατικανό πρέπει να είναι ολότελα ιταλικό και οι Ελβετοί να αντικατασταθούν με Ιταλούς. Κατ' αυτούς το Βατικανό πρέπει να γίνει περισσότερο "εθνικό" παρά "παγκόσμιο" .
0 .
Τους μεν κενούς ασκούς το πνεύμα διίστησι , τους δε ανοήτους ανθρώπους το οίημα. ( Σωκράτης [ στον Στοβαίο ] )

Άβαταρ μέλους
Τλαξκαλτέκος
Extreme poster
Extreme poster
Δημοσιεύσεις: 3148

Re: Βατικανό

Δημοσίευσηαπό Τλαξκαλτέκος » 20 Οκτ 2020, 13:17

Αφιέρωμα στα άδυτα του Βατικανού, Ιστορία Εικονογραφημένη, Ιούλιος 2013, 2000 χρόνια καλά φυλαγμένων μυστικών , Μπερνάρ Λεκόντ

- Το Βατικανό είναι ανεξάρτητο κράτος απ' το 1929 με τα υπουργεία του , τα δικαστήριά του , την αστυνομία του και τον στρατό του. Είναι τόπος εξουσίας όπως το Κρεμλίνο , η Απαγορευμένη Πόλη και ο Λευκός Οίκος. Η παποσύνη ανήγε την έννοια του "μυστικού" σε αρχή : μυστικά αρχεία , μυστικός αρχιθαλαμηπόλος , μυστικός ελεημοσυνάριος , μυστικό εκκλησιαστικό συμβούλιο κ.α. Η διάλεκτος έρχεται από το παρελθόν : μια επιστολή λέγεται βρέβιο , ένα υπουργείο δικαστήριο , μια συγκέντρωση σύναξη κ.α.

- Η θητεία του Ιωάννη Παύλου Α΄ διήρκεσε μόλις 33 ημέρες και 6 ώρες. Την ημέρα του θανάτου του έπρεπε να υπογράψει κάποια διατάγματα που θα δημιουργούσαν αναστάτωση στο δόγμα , ιδιαίτερα στον τομέα των ηθών. Αμέσως κυκλοφόρησαν φήμες περί δολοφονίας του. Δεν διενεργήθηκε νεκροψία στη σορό του. Τον διαδέχτηκε ο Πολωνός καρδινάλιος Κάρολ Βοϊτίλα ( Ιωάννης Παύλος Β΄) ( 1978 ).

- Oι συνθήκες του Λατράν υπογράφηκαν από τον Μουσολίνι και τον καρδινάλιο Γκασπάρι στις 11/2/1929. Το Βατικανό θα είχε έκταση 0,44 τ.χλμ. και Σύνταγμα που ισχύει ως σήμερα. Ο πάπας διατηρεί πλήρη νομοθετική , εκτελεστική και δικαστική εξουσία. Είναι ο τελευταίος απόλυτος μονάρχης στον κόσμο. Η παπική σημαία δημιουργήθηκε το 1808. Ο εθνικός ύμνος ( Παπικός Ύμνος και Εμβατήριο ) εκτελέστηκε για πρώτη φορά το 1869 και καθιερώθηκε το 1949. Επίσημη γλώσσα είναι η ιταλική. Διπλωματική γλώσσα η γαλλική. Οι μόνιμοι κάτοικοι είναι 826 , απ' τους οποίους οι 450 είναι υπήκοοι Βατικανού ( 2013 ). Υπήκοοι Βατικανού είναι όλοι οι καρδινάλιοι , χωρίς ωστόσο να χάνουν την εθνικότητά τους. Οι μισθοί των υπαλλήλων δεν είναι υπερβολικοί , αλλά είναι αφορολόγητοι. Τα προϊόντα στο σούπερ Μάρκετ Ανόνα και η βενζίνη που διανέμεται στο πρατήριο δεν υπόκεινται σε κανέναν φόρο ή δασμό. Δεν υπάρχει σχολείο. Υπάρχει πρωτοδικείο , εφετείο και ακυρωτικό δικαστήριο. Αστυνομία και στρατός είναι η Ελβετική Φρουρά. Υπάρχει τυπογραφείο , στο οποίο εκδίδεται καθημερινή εφημερίδα , που ιδρύθηκε το 1861. Υπάρχει τηλεόραση. Υπάρχει το Ράδιο Βατικανό που δημιουργήθηκε το 1931 και εκπέμπει σε 48 γλώσσες.

- Vaticanus είναι το όνομα που δόθηκε πριν την εμφάνιση του χριστιανισμού , σε μια πεδιάδα που βρισκόταν στην δεξιά όχθη του Τίβερη. Προήλθε από την λέξη vaticinium = μάντης ή απ' την ετρουσκική πόλη Vaticum . Στο Βατικανό έφτιαξε κήπους ο Καλιγούλας . Τον 4ο αι. χτίστηκε η Βασιλική του Αγίου Πέτρου. Οι πάπες έμεναν περιστασιακά στο Βατικανό απ' τον 5ο αι. , αλλά εγκαταστάθηκαν μόνιμα τον 14ο αι.

--------------------------------------------

65 μ.Χ. : Πεθαίνει μαρτυρικά ο Άγιος Πέτρος στο Circus Vaticanus και ενταφιάζεται σε μια νεκρόπολη βόρεια του ιπποδρόμου.

300 μ.Χ. : Ο Κωνσταντίνος χτίζει την βασιλική του Αγίου Πέτρου επάνω στον τόπο του μαρτυρίου.

452 : Ο πάπας Λέων ο Μέγας συναντά τον Αττίλα και τον πείθει να λυπηθεί τη Ρώμη έναντι της καταβολής φόρου.

751 : Ο πάπας Ζαχαρίας εγκρίνει την αλλαγή δυναστείας στους Φράγκους : Οι Καρολίγγειοι αναλαμβάνουν την εξουσία με τον Πεπίνο τον Βραχύ.

1073 : Ο Γρηγόριος Ζ΄ αποσπά απ' τον Γερμανό αυτοκράτορα την ελευθερία της Εκκλησίας και τη διενέργεια επισκοπικών εκλογών.

1202 : Ο Ιννοκέντιος Γ΄ επιβεβαιώνει ότι μόνο ο πάπας κατέχει ολόκληρη την εξουσία. Παρεμβαίνει στην εκλογή του αυτοκράτορα της Γερμανίας.

1300 : Ο Βονιφάτιος Η΄ εκδίδει τη βούλα Unam Sanctam , σύμφωνα με την οποία δεν υπάρχει επίγειος ανώτερος του πάπα , ο οποίος δύναται να κρίνει τους ηγεμόνες.

1378 : Σχίσμα στην Δύση. Διπλή εκλογή πάπα ( 1377 ). Θα διαρκέσει 40 χρόνια.

1509 : Ο Ιούλιος Β΄ εκδιώκει τους Βενετούς απ' τα παπικά κράτη.

1741 : Τα έργα του Γαλιλαίου δέχονται την imprimatur της Αγίας Έδρας. Πρόκειται για μια έμμεση αναθεώρηση των καταδικών του 1616 και του 1633.

1804 : Οι Γάλλοι κατακτούν τη Ρώμη και προσαρτούν τα παπικά κράτη.

1870 : Η Ιταλία ( δημιουργήθηκε το 1861 ) προσαρτά τα παπικά κράτη. Η Ρώμη γίνεται πρωτεύουσα του νέου κράτους.

1929 : Υπογραφή των Συνθηκών του Λατράν μεταξύ Πίου Α΄ και Μουσολίνι. Η Ιταλία αναγνωρίζει το Βατικανό ως κυρίαρχο κράτος.

1993 : Σύμφωνο εξομάλυνσης των σχέσεων μεταξύ Βατικανού και Ισραήλ.

2000 : Ο Ιωάννης Παύλος Β΄ επισκέπτεται την Ιερουσαλήμ και επικυρώνει την αναγνώριση εκ μέρους του Βατικανού ενός εβραϊκού κράτους στους Αγίους Τόπους.

_______________________________________________________
Αφιέρωμα στα άδυτα του Βατικανού, Ιστορία Εικονογραφημένη, Ιούλιος 2013, Αναμφισβήτητη Πολιτική Επιρροή, του Ζαν Σελινί , προέδρου του Ινστιτούτου Δικαίου και Θρησκευτικής Ιστορίας του Aix, μετάφραση Νίκος Λαϊνάς

Ο πάπας είναι ο μοναδικός εκκλησιαστικός αξιωματούχος που απολαμβάνει τα προνόμια αρχηγού κράτους. Και κάνει χρήση των προνομίων του.

Ως τα μέσα του 8ου αι. ο πάπας δεν ήταν ηγεμόνας κράτους. Η Δωρεά του Μεγάλου Κωνσταντίνου , με την οποία υποτίθεται πως το 4ο αι. ο πάπας Σιλβέστρος Α΄( 314 - 335 ) απέκτησε πολιτική εξουσία , είναι ένα πλαστό έγγραφο του 8ου - 9ου αι. Εντούτοις ο ποντίφικας δεν στερείτο δημόσιας εξουσίας. Ο Λέων ο Μέγας ( 440 -461 ) υπερασπίστηκε την Ιταλία κατά την εισβολή των Ούννων ( 452 ) και έπεισε τον Αττίλα να λυπηθεί τη Ρώμη έναντι καταβολής ετήσιου φόρου.

Ο πάπας Ιννοκέντιος Γ΄ ( 1198 - 1216 ) διαιτήτευσε την γερμανική αυτοκρατορική εκλογή και φρόντισε να ανέβει στον θρόνο ο Όθων του Μπράουνσβαϊχ αντί για τον Φίλιππο της Σουηβίας. Αργότερα καθαίρεσε τον τυραννικό Όθωνα προς όφελος του Φρειδερίκου Β΄. Αφόρισε τον διώκτη της Εκκλησίας και βασιλιά της Αγγλίας Ιωάννη Ακτήμονα. Αφόρισε τον βασιλιά της Γαλλίας Φίλιππο Αύγουστο γιατί έδιωξε την σύζυγό του Ινγεβούργη της Δανίας.

Ο πάπας Βονιφάτιος Η΄ το 1300 , χρησιμοποιώντας μια πρακτική της Παλαιάς Διαθήκης , θεσπίζει το Ιωβηλαίο ( άφεση των ποινών του Καθαρτηρίου , που οφείλονται στις συνέπειες του αμαρτήματος , έπειτα από μετάνοια ) , με παραχώρηση πλήρους άφεσης για τους προσκυνητές που θα πήγαιναν στη Ρώμη. Τεράστια πλήθη συρρέουν στην Αιώνια Πόλη , ενισχύοντας το κύρος του. Εκδίδει την παπική βούλα Unam sanctam , με την οποία υπενθυμίζει ότι δεν υπάρχει επίγειος ανώτερος του Πάπα , ότι μπορεί να κρίνει τους κοσμικούς άρχοντες αν διαπράξουν σφάλμα και ότι η υποταγή στον πάπα παραμένει αναγκαία για την σωτηρία. Ο Γουλιέλμος ντε Νογκαρέ , συνεργάτης του Φίλιππου του Ωραίου , προσπαθεί να συλλάβει τον πάπα στο Ανάγκνι. Ο τοπικός όμως πληθυσμός τον ελευθερώνει. Ο Βονιφάτιος Η΄ επιστρέφει στην Ρώμη και πεθαίνει στις 11/10/1303.

Το Νοέμβριο του 1305 εκλέγεται πάπας ο αρχιεπίσκοπος του Μπορντώ Γάλλος Μπερτράν ντε Γκο με το όνομα Κλήμης Ε΄. Ο Κλήμης Ε΄και ο Φίλιππος ο Ωραίος συνεργάζονται και εκδιώκουν τους Ναΐτες Ιππότες. Το τάγμα τους καταργείται και η περιουσία τους μεταβιβάζεται στους Οσπιταλιέρους της Ιερουσαλήμ. Ο Μέγας Μάγιστρος Ζακ ντε Μολαί και 3 σύντροφοί του βασανίζονται και καίγονται ζωντανοί στις 18/3/1314 παρόλη την αθωότητά τους. Ο Κλήμης Ε΄και οι διάδοχοί εγκαθίστανται στην Αβινιόν. Το 1316 - 1378 και οι έξι πάπες ήταν Γάλλοι και εξυπηρέτησαν τα συμφέροντα του βασιλιά της Γαλλίας.

Το 1378 υπάρχουν δύο πάπες. Ο Ουρβανός Στ΄ υποστηρίζεται από την Γερμανία , την Αγγλία , την Ιρλανδία , την Φλάνδρα , τη Φλωρεντία και το Μιλάνο. Ο Κλήμης Ζ΄ με έδρα την Αβινιόν υποστηρίζεται από τις Γαλλία , Σκωτία , Καστίλλη , Αραγονία , Ναβάρα , Πορτογαλία , Σαβοΐα και Νεάπολη. Το 1409 οι καρδινάλιοι συγκαλούν σύνοδο στην Πίζα . Οι 100 επίσκοποι και 400 ανώτατοι κληρικοί που παρευρέθηκαν , καθαίρεσαν τους δύο πάπες και εκλέγουν καινούριο , τον Φραγκισκανό Πιερ Φιλαρζές με το όνομα Αλέξανδρος Ε΄.

Ο πάπας Ιούλιος Β΄της Ροβέρε ( 1503 - 1513 ) , με την υποστήριξη του Λουδοβίκου ΙΒ΄ , εκδιώκει τους Βενετούς απ' τα παπικά κράτη.

Ο πάμπλουτος Λέων Ι΄ των Μεδίκων ( 1513 - 1521 )παραχωρεί τον διορισμό των επισκόπων στον Φραγκίσκο Α΄ .

Ο πάπας Κλήμης Ζ΄ των Μεδίκων ( 1523 - 1534 ) πολιορκείται στην Ρώμη απ' τον Λουθηρανό Φράνσμπεργκ . Καταφεύγει στο κάστρο Σαιντ - Ανζ και οι Ελβετοί φρουροί υφίστανται μεγάλες απώλειες στην προσπάθειά τους να τον προστατέψουν. Αρνείται να ακυρώσει τον γάμο του Ερρίκου Η΄ της Αγγλίας με την Αικατερίνη της Αραγονίας. Ο Ερρίκος αυτοανακηρύσσεται αρχηγός της Εκκλησίας της Αγγλίας και δημιουργεί τον αγγλικανισμό.

Ο πάπας Πίος Ε΄ Γκισλιέρι ( 1566 - 1572 ) υποστηρίζει την Μαρία Στιούαρτ ενάντια στην Ελισάβετ της Αγγλίας. Ακόμη καλεί τους καθολικούς ηγεμόνες σε ένωση απέναντι στους Τούρκους στα πλαίσια της Ιερής Συμμαχίας. Ο παπικός , ο ενετικός και ο ισπανικός στόλος θριαμβεύουν το 1571 στη ναυμαχία της Ναυπάκτου.

Ο πάπας Σέξτος Ε΄ Περέτι ( 1585 - 1590 ) υποστηρίζει τον Φίλιππο Β΄ ενάντια στους προτεστάντες , αφορίζει τον Ερρίκο Γ΄ για τη δολοφονία του δούκα της Γκιζ και δείχνει συμπάθεια προς τον προτεστάντη Ερρίκο της Ναβάρας.

Ο Βονιφάτιος ΙΘ΄ Πρόσπερο Λαμπερτίνι ( 1740 - 1758 ) μάχεται την τοκογλυφία , απαγορεύει τις μονομαχίες και αφορίζει τους Ελευθεροτέκτονες.

Ο Πίος Ζ΄ Μπαρναμπέ Κιαραμόντι ανέβηκε στον παπικό θρόνο στις 14/3/1800 . Τον Δεκέμβριο του 1804 έστεψε αυτοκράτορα στη Νοτρ - Νταμ τον Μέγα Ναπολέοντα. Εντούτοις αρνείται να συμμετάσχει στον ηπειρωτικό αποκλεισμό. Οι Γάλλοι καταλαμβάνουν την Ρώμη και εκτοπίζουν τον Πίο Ζ΄ ( 1809 ). To Συνέδριο της Βιέννης αποκαθιστά τα παπικά κράτη εκτός της Αβινιόν.

O πάπας Πίος Θ΄ Ζαν Μαρί Μαστάι Φερέτι ( 1846 - 1878 ) απελευθερώνει τους πολιτικούς κρατούμενους και επαναφέρει τους εξόριστους. Το 1870 ο βασιλιάς της Ιταλίας Βίκτωρ Εμμανουήλ Γ΄ θέλει τη Ρώμη πρωτεύουσά του και την καταλαμβάνει στις 2/9. Το παπικό κράτος προσαρτάται. Ο Πίος Θ΄ περιορίζεται στο Βατικανό και απαγορεύει στους πιστούς Ιταλούς την συμμετοχή τους στην πολιτική ζωή του ιταλικού κράτους.

Ο Βονιφάτιος ΙΕ΄ Τζιάκομο ντέλα Τσέζα ( 1914 - 1922 ) προσπαθεί να σταματήσει τον Α΄ΠΠ. Οι Γάλλοι τον κατηγορούν πως είναι φιλικός με τις Κεντρικές Δυνάμεις. Για να τους ευχαριστήσει ανακηρύσσει αγία την Ιωάννα της Λορραίνης το 1920.

Ο Πίος ΙΑ΄ Αχιλλέας Ράτι ( 1922 - 1939 ) υπογράφει με τον Μουσολίνι τις Συνθήκες του Λατερανού το 1929 και ρυθμίζεται η αντιδικία πάπα - Ιταλίας που εκκρεμούσε απ' το 1870 με την ιταλική κατάληψη της Ρώμης. Η Ιταλία αναγνωρίζει το Βατικανό ως κυρίαρχο κράτος , παραχωρεί στον πάπα ίδια προνόμια με εκείνα του βασιλιά της Ιταλίας, δίνει ως αποζημίωση ένα σημαντικό χρηματικό ποσό και αναγνωρίζεται ο θρησκευτικός γάμος.
Ο Πίος καταγγέλει τις υπερβολές του φασισμού και την στρατολόγηση της νεολαίας. Το 1937 καταδικάζει τον εθνικοσοσιαλισμό και τον άθεο κομμουνισμό. Πέθανε στις 10/2/1939.

Εικόνα
Ο Μπενίτο Μουσολίνι και ο καρδινάλιος Πιέτρο Γκασπάρι υπογράφουν τις Συνθήκες του Λατερανού στη Ρώμη στις 11/2/1929.


Ο Πίος ΙΒ΄ Γιουτζένιο Πατσέλι ( 1939 - 1958 ) προσπάθησε να εμποδίσει την είσοδο της Ιταλίας στον πόλεμο στο πλευρό της Γερμανίας , διαμαρτυρήθηκε για την εισβολή στο Βέλγιο και στην Ολλανδία και φιλοξένησε στα μοναστήρια της Ρώμης και της Ιταλίας καταδιωκόμενους Εβραίους. Εντούτοις οι Εβραίοι τον κατηγόρησαν πως δεν αποκήρυξε δημοσίως το Ολοκαύτωμα.

Ο πάπας Ιωάννης ΚΓ΄ Άντζελο Ρονκάλι ( 1958 - 1963 ) συγκάλεσε τη Β΄ Σύνοδο του Βατικανού, όπου προσκάλεσε αντιπροσώπους των μη καθολικών Εκκλησιών. Δημιούργησε καλές σχέσεις με τον πατριάρχη Κωνσταντινουπόλεως Αθηναγόρα.

Ο Πολωνός Ιωάννης Παύλος Β΄ Κάρολ Βοϊτίλα ( 1978 - 2005 ) πραγματοποίησε περισσότερα από 100 ταξίδια σε όλο τον κόσμο. Στήριξε τον Λεχ Βαλέσα και τον αντικομμουνισμό. Ομοίως τον Πινοσέτ στη Χιλή , τον Μάρκος στη Μανίλα και τον Φιντέλ Κάστρο στην Κούβα. Καταδίκασε όμως τη Θεολογία της Απελευθέρωσης των επισκοπών της Λατινικής Αμερικής.

----------------------------------------
Το Βατικανό καταδίκασε την ταινία Άβαταρ γιατί υπερασπίζεται τον παγανισμό και τα ψευδοδόγματα της θρησκείας της οικολογίας.
0 .
Τους μεν κενούς ασκούς το πνεύμα διίστησι , τους δε ανοήτους ανθρώπους το οίημα. ( Σωκράτης [ στον Στοβαίο ] )

Άβαταρ μέλους
Τλαξκαλτέκος
Extreme poster
Extreme poster
Δημοσιεύσεις: 3148

Re: Βατικανό

Δημοσίευσηαπό Τλαξκαλτέκος » 07 Νοέμ 2020, 17:30

Διαφορές Ορθοδόξων και Ρωμαιοκαθολικών

Α) Ονόματα
Οι Ρωμαιοκαθολικοί αποκαλούν Γραικούς τους Ορθοδόξους. Οι Ορθόδοξοι αποκαλούν παπικούς τους Ρωμαιοκαθολικούς.

Β) Ουσία και Ενέργειες του Θεού
Οι Ορθόδοξοι κάνουν διάκριση μεταξύ της ουσίας και των ενεργειών του Θεού. Η ουσία του Θεού είναι απρόσιτη. Οι ενέργειες του Θεού είναι άκτιστες μεν , αλλά προσιτές.
Οι Ρωμαιοκαθολικοί δεν διακρίνουν την ουσία απ' τις άκτιστες ενέργειες και θεωρούν πως ο Θεός επικοινωνεί με τους ανθρώπους μέσω των κτιστών ενεργειών του.

Γ) Filioque
Oι Ρωμαιοκαθολικοί προσθέτουν στο Σύμβολο της Πίστεως πως το Άγιο Πνεύμα εκπορεύεται και εκ του Υιού ( = Filioque ) . Η πρόσθεση έγινε τον 6ο αι. ( Σύνοδοι του Τολέδου * ) και επίσημα αποδεκτή το 1014 μ.Χ. απ' τον πάπα Βενέδικτο Η΄ .
Οι Ορθόδοξοι πιστεύουν πως το Άγιο Πνεύμα εκπορεύεται ( πηγάζει ) μόνο από τον Πατέρα και πέμπεται ( αποστέλλεται ) δια του Υιού.
Οι Ρωμαιοκαθολικοί δεν διακρίνουν την "εκπόρευση" από την "πέμψη". Η πρώτη φανερώνει τον άχρονο τρόπο υπάρξεως του Αγίου Πνεύματος , ενώ η δεύτερη την χρονική αποστολή του Αγίου Πνεύματος Ο Μέγας Φώτιος καταπολέμησε το Filioque.

*
ΚΡΥΦΟ ΚΕΙΜΕΝΟ: ΕΜΦΑΝΙΣΗ
Σε μια προσπάθεια να καταπολεμήσει τον Αρειανισμό στην Ισπανία, κάνοντας τον Υιό σαν τον Πατέρα σε όλα (συγκεκριμένα, κάνοντάς Τον πηγή εκπόρευσης του Αγίου Πνεύματος, παρ' ότι αυτό υπέτασσε το Άγιο Πνεύμα), πρόσθεσε την επι πλέον φράση "και εκ του Υιού" (στα Λατινικά, "Φιλιόκβε") στο Σύμβολο της Νικαίας-Κωνσταντινούπολης, παρά τις προκηρύξεις προηγουμένων Αυτοκρατορικών Συνόδων πως δεν επιτρέπονται αλλαγές στο Σύμβολο, στο διηνεκές. Ήταν αυτή ακριβώς η δοξασία της "διττής εκπόρευσης" του Αγίου Πνεύματος που οδήγησε στον εν συνεχεία χωρισμό ανάμεσα στους Λατίνους (Παπική θρησκεία) στη Δύση και τους Ορθοδόξους στην Ανατολή.
https://www.oodegr.com/oode/dogma/synodoi/oles1.htm


Δ) Παπικό Πρωτείο
Οι Ρωμαιοκαθολικοί πιστεύουν ότι ο πάπας είναι ο πρώτος , ο ανώτερος μεταξύ των πατριαρχών.
Οι Ορθόδοξοι τον θεωρούν τιμητικά ως πρώτο ( πρωτείο τιμής και όχι πρωτείο εξουσίας ) μεταξύ των ίσων πατριαρχών και τις Συνόδους ανώτερες από κάθε πατριάρχη.
Το παπικό πρωτείο καθιερώθηκε επίσημα το 1870 με την Α΄ Βατικανή Σύνοδο. Η Β΄ Βατικανή Σύνοδος του 1962 επικυρώνει πως το πρωτείο του πάπα πηγάζει απ' το αλάθητο.

Ε) Πάπας : τοποτηρητής/αντιπρόσωπος του Χριστού
Οι Ρωμαιοκαθολικοί πιστεύουν πως δογματικά ο πάπας είναι εκπρόσωπος/τοποτηρητής/εντολοδόχος του Χριστού στην γη, η ορατή κεφαλή της Εκκλησίας.
Οι Ορθόδοξοι πιστεύουν πως η μοναδική κεφαλή της Εκκλησίας είναι ο Χριστός , πανταχού παρών , "πάντοτε μεθ' ημών" , και όχι απών στους ουρανούς.

Στ) Θεολογία
Το Ε) μας βοηθάει να κατανοήσουμε και την θεολογία των δύο μερίδων.
Οι Ρωμαιοκαθολικοί στηρίζονται στην "ορθολογιστική/λογική σχολαστική θεολογία".
Οι Ορθόδοξοι στηρίζονται στην θεολογική έρευνα που συνοδεύεται με την "πίστη και την αγιότητα".

Ζ) Παπικό Αλάθητο
Οι Ρωμαιοκαθολικοί πιστεύουν πως όταν ο πάπας μιλάει εκ καθέδρας δεν κάνει ποτέ λάθος . Το παπικό αλάθητο εμφανίστηκε τον 11ο αι. και επισημοποιήθηκε το 1870 με την Α΄Βατικανή Σύνοδο και το 1962 με την Β΄Βατικανή Σύνοδο.
Οι Ορθόδοξοι πιστεύουν πως το αλάθητο δεν κατέχει κανένας πάπας ή πατριάρχης , αλλά η Εκκλησία στο σύνολό της με τις Οικουμενικές Συνόδους.

Η) Παποκαισαρισμός
Την εμφάνισή του μπορούμε να τοποθετήσουμε το 754 , όταν και ιδρύθηκε το πρώτο παπικό κράτος με την βοήθεια του Πιπίνου. Ο πάπας έγινε και κοσμικός άρχοντας , καίσαρας. Κατά τους Ορθοδόξους οι ιεράρχες δεν μπορούν να ασκούν κοσμική εξουσία , να εξουσιάζουν ένα δικό τους ανεξάρτητο κοσμικό πολιτικό κράτος.

Θ) Καθαρτήριο Πυρ
Κατά τους Ρωμαιοκαθολικούς πρόκειται για τόπο/κατάσταση όπου κρατούνται για κάποιο χρονικό διάστημα όσοι δεν πρόφτασαν να ικανοποιήσουν την Θεία Δικαιοσύνη στην επίγεια ζωή. Εκεί θα υποστούν αγνιστικές ποινές , τις οποίες ο πάπας μπορεί να συντομεύσει. Το δόγμα αυτό καθιερώθηκε με τις Συνόδους της Λυών και της Φερράρας - Φλωρεντίας.
Οι Ορθόδοξοι πιστεύουν πως "στον Άδη δεν υπάρχει μετάνοια".

Ι) Το δόγμα των αφέσεων/λυσίποινα
Οι Ορθόδοξοι πιστεύουν πως η άφεση των αμαρτιών παρέχεται δωρεάν με την Μετάνοια και την Εξομολόγηση. Πιστεύουν και στα "επιτίμια" , παιδαγωγικά μέσα.
Οι Ρωμαιοκαθολικοί πιστεύουν στο δόγμα των λυσιποίνων αφέσεων. Με την Μετάνοια αποτρέπεται η αιώνια τιμωρία , όχι όμως και η πρόσκαιρη. Γι' αυτό οι ρωμαιοκαθολικοί ανώτεροι ιεράρχες χορηγούν λυσιποίνους αφέσεις ως συμπλήρωμα της μετάνοιας. Επειδή οι καλές πράξεις των αγίων περισσεύουν , δύναται η αξιομισθία τους να διατεθεί στους χριστιανούς που υστερούν. Ο πάπας έχει απόλυτη εξουσία επί των αφέσεων , οι καρδινάλιοι παρέχουν λυσίποινα/αφέσεις 200 ημερών , οι μητροπολίτες 100 ημερών και οι επίσκοποι 50 ημερών. Με τα λυσίποινα μειώνεται η χρονική διάρκεια ή καταργούνται εντελώς οι ποινές των ζώντων , αλλά και όσων βρίσκονται στο καθαρτήριο. Κάπως έτσι προέκυψαν και τα συγχωροχάρτια.

ΙΑ) Βάπτισμα
Οι Ορθόδοξοι χρησιμοποιούν τις 3 καταδύσεις και αναδύσεις που συμβολίζουν την μετοχή του βαπτιζομένου στον θάνατο , την τριήμερη ταφή και την ανάσταση του Χριστού. Ραντισμό και αεροβάπτισμα έχουμε μόνο για τους ετοιμοθάνατους. Αν ο αεροβαπτισθείς επιζήσει , το βάπτισμα ανάγκης συμπληρώνεται.
Οι Ρωμαιοκαθολικοί χρησιμοποιούν την επίχυση ύδατος ή το ράντισμα. Ο Ρωμαιοκαθολικός ιερέας δεν λέει "Βαπτίζεται ο δούλος του Θεού" , αλλά "Εγώ βαπτίζω εσένα" ( Ego baptizo te ).

ΙΒ) Χρίσμα
Οι Ρωμαιοκαθολικοί δίνουν το χρίσμα στο 14ο έτος της ηλικίας. Μόνο ο επίσκοπος έχει δικαίωμα να χρίη.
Αντίθετα οι Ορθόδοξοι το δίνουν στο βαπτιζόμενο νήπιο , γιατί αλλιώς θεωρούν πως δεν μπορεί να κοινωνήσει.

ΙΓ) Άζυμος Άρτος
Οι Ρωμαιοκαθολικοί χρησιμοποιούν στην Ευχαριστία άζυμο άρτο ( όπως οι Αρμένιοι μονοφυσίτες και παλαιότερα οι αιρετικοί Εβιωναίοι και οι Απολλιναριστές ).
Οι Ορθόδοξοι θεωρούν πως ο Χριστός χρησιμοποίησε στον Μυστικό Δείπνο ένζυμο άρτο , γιατί δεν ήταν ακόμη ο καιρός των αζύμων κατά τον εβραϊκό νόμο. Έτσι οι Ορθόδοξοι χρησιμοποιούν ένζυμο άρτο στην Ευχαριστία.



ΙΔ) Επίκληση του Αγίου Πνεύματος στην Θεία Ευχαριστία
Αυτό κάνουν οι Ορθόδοξοι :

Ἔτι προσφέρομέν σοι τὴν λογικὴν ταύτην καὶ ἀναίμακτον λατρείαν, καὶ παρακαλοῦμέν σε καὶ δεόμεθα καὶ ἱκετεύομεν· κατάπεμψον τὸ Πνεῦμά σου τὸ Ἅγιον ἐφ᾿ ἡμᾶς καὶ ἐπὶ τὰ προκείμενα δῶρα ταῦτα. Καὶ ποίησον τὸν μὲν ἄρτον τοῦτον τίμιον σῶμα τοῦ Χριστοῦ σου. Ἀμήν· τὸ δὲ ἐν τῷ ποτηρίῳ τούτῳ τίμιον αἷμα τοῦ Χριστοῦ σου. Ἀμήν· μεταβαλὼν τῷ Πνεύματί σου τῷ Ἁγίῳ. Ἀμήν, ἀμήν, ἀμήν.

Ὥστε γενέσθαι τοῖς μεταλαμβάνουσιν εἰς νῆψιν ψυχῆς, εἰς ἄφεσιν ἁμαρτιῶν, εἰς κοινωνίαν τοῦ Ἁγίου σου Πνεύματος, εἰς βασιλείας οὐρανῶν πλήρωμα, εἰς παρρησίαν τὴν πρὸς σέ, μὴ εἰς κρῖμα ἢ εἰς κατάκριμα. Ἔτι προσφέρομέν σοι τὴν λογικὴν ταύτην λατρείαν ὑπὲρ τῶν ἐν πίστει ἀναπαυσαμένων προπατόρων, πατέρων, πατριαρχῶν, προφητῶν, ἀποστόλων, κηρύκων, εὐαγγελιστῶν, μαρτύρων, ὁμολογητῶν, ἐγκρατευτῶν καὶ παντὸς πνεύματος δικαίου ἐν πίστει τετελειωμένου.


Νεοελληνική απόδοση
Σοῦ προσφέρομε ἀκόμα αὐτὴ τὴ λογικὴ καὶ ἀναίμακτη λατρεία καὶ σὲ παρακαλοῦμε καὶ δεόμαστε καὶ ἱκετεύομε· στεῖλε τὸ Ἅγιο Πνεῦμα σου ἐπάνω σ᾿ ἐμᾶς κι ἐπάνω σ᾿ αὐτὰ ἐδῶ τὰ δῶρα. Καὶ κάμε αὐτὸν τὸν ἄρτο τίμιο σῶμα τοῦ Χριστοῦ σου. Ἀμήν. Κι αὐτὸν τὸν οἶνο, ποὺ εἶναι μέσα σὲ τοῦτο τὸ ποτήριο, τίμιο αἷμα τοῦ Χριστοῦ σου. Ἀμήν. Καὶ κάμε τούτη τὴ μεταβολὴ μὲ τὸ Ἅγιο Πνεῦμα σου. Ἀμήν. Ἀμήν. Ἀμήν.

Ὥστε σὲ κείνους ποὺ μεταλαβαίνουν νὰ γίνουν γιὰ νὰ γαληνέψη ἡ ψυχή τους, γιὰ νὰ συγχωρεθοῦν οἱ ἁμαρτίες τους, γιὰ νὰ λάβουν τὶς δωρεὲς τοῦ Ἁγίου Πνεύματος, γιὰ νὰ πάρουν θέση στὴ βασιλεία τῶν οὐρανῶν, γιὰ νὰ ἔχουν παρρησία ἐνώπιόν σου κι ὄχι γιὰ νὰ ἁμαρτήσουν καὶ νὰ κατακριθοῦν. Ἀκόμα σοῦ προσφέρομε τὴ λογικὴ αὐτὴν ἐδῶ λατρεία γιὰ κείνους ποὺ ἀναπαύθηκαν μὲ πίστη, προπάτορες, πατέρες, πατριάρχες, προφῆτες, ἀπόστόλους, κήρυκες, εὐαγγελιστές, μάρτυρες, ὁμολογητές, ἀσκητές, καὶ γιὰ κάθε δίκαιο ἄνθρωπο ποὺ τελειώθηκε μὲ πίστη.


Οι Ρωμαιοκαθολικοί δεν επικαλούνται το Άγιο Πνεύμα . Λένε μόνο το Λάβετε, φάγετε· τοῦτό μού ἐστι τὸ σῶμα, τὸ ὑπὲρ ὑμῶν κλώμενον, εἰς ἄφεσιν ἁμαρτιῶν. Ἀμήν. Πίετε ἐξ αὐτοῦ πάντες· τοῦτό ἐστι τὸ αἷμά μου, τὸ τῆς καινῆς Διαθήκης, τὸ ὑπὲρ ὑμῶν καὶ πολλῶν ἐκχυνόμενον, εἰς ἄφεσιν ἁμαρτιῶν. Ἀμήν.

ΙΕ) Θεία Κοινωνία
Στον ρωμαιοκαθολικισμό αποκλείονται απ' το Άγιο Ποτήριο , το Αίμα Χριστού , οι λαϊκοί και οι μη λειτουργοί ιερείς. Η συνήθεια αυτή καθιερώθηκε δογματικά το 1415 με την Σύνοδο της Κωνσταντίας.
Οι Ορθόδοξοι πρεσβεύουν το "πίετε εξ αυτού πάντες".

ΙΣτ) Άγιο Ευχέλαιο
Οι Ορθόδοξοι το δίνουν σε κάθε περίπτωση ασθένειας.
Οι Ρωμαιοκαθολικοί το δίνουν μόνο σε όσους βρίσκονται στην επιθανάτια κλίνη. Δογματικά καθιερώθηκε με την Σύνοδο του Τριδέντο ( 1562 ).


ΙΖ) Θεοτόκος
1) Οι Ρωμαιοκαθολικοί πιστεύουν στο δόγμα της άσπιλης σύλληψης της Θεοτόκου άνευ προπατορικού αμαρτήματος. Τον 8ο αι. η άσπιλος σύλληψις ήταν θεολογούμενο. Δογματικά καθιερώθηκε το 1854 απ' το πάπα Πίο Θ΄ . Η Θεοτόκος γεννήθηκε απαλλαγμένη από κάθε αμαρτία , ακόμη και την προπατορική.
Οι Ορθόδοξοι πιστεύουν πως το προπατορικό αμάρτημα μεταδόθηκε σε όλο ανεξαιρέτως το ανθρώπινο γένος. Συνεπώς και η Θεοτόκος έφερε το προπατορικό αμάρτημα ως θυγατέρα του Αδάμ , τέκνο Ιωακείμ και Άννης . Μόνο ο Θεάνθρωπος Χριστός είναι τελείως αναμάρτητος και είχε άσπιλον σύλληψιν. Η Θεοτόκος δια της Χάριτος και του προσωπικού της αγώνος δεν αμάρτησε και κράτησε το προπατορικό αμάρτημα ανενέργητο. Η Παναγία χαρακτηρίζεται ως "σχετικώς αναμάρτητη". Η τέλεια κάθαρσις της Παναγίας από σκιώδεις λογισμούς έγινε κατά τον Ευαγγελισμό , όταν με την συγκατάθεσή της την καθάρισε το Άγιο Πνεύμα.

2) Οι Ρωμαιοκαθολικοί , αφού πιστεύουν στην άνευ προπατορικού αμαρτήματος σύλληψη της Θεοτόκου , πιστεύουν πως δεν ήταν δυνατόν και να πεθάνει. Έτσι δεν είχαμε θάνατο της Θεοτόκου , αλλά ενσώματο μετάσταση της στους ουρανούς άνευ θανάτου. Δεν μπορεί να δικαιολογηθεί θάνατος άνευ προπατορικού αμαρτήματος. Αιτία θανάτου είναι η αμαρτία.
Αντίθετα οι Ορθόδοξοι πιστεύουν στην Κοίμηση της Θεοτόκου , δηλαδή η Παναγία πέθανε πραγματικά. Η ψυχή χωρίστηκε απ' το σώμα ( φυσικός θάνατος ). Έγινε η κηδεία της και η ταφή της στην Γεθσημανή , το σώμα της Θεοτόκου έμεινε άφθαρτο στο μνήμα , και μετά από 3 ημέρες αναστήθηκε ( ένωση ψυχής και σώματος ) και αναλήφθηκε στους ουρανούς κοντά στον Υιό της ( μετάσταση της Θεοτόκου ). Δεν μετέστη ζώσα η Θεοτόκος. Κοιμήθηκε , αναστήθηκε και αναλήφθηκε.

3) Κατά τους Ρωμαιοκαθολικούς αφού η Θεοτόκος ήταν αναμάρτητη , είναι και συμμεσίτρια και συλλυτρώτρια , δηλ. ότι Θεοτόκος μπορεί από μόνη της να μεσιτεύσει και να λυτρώσει τον άνθρωπο, όπως ο Χριστός, αλλά και ανεξαρτήτως αυτού.
Οι Ορθόδοξοι όμως πιστεύουν πως η Θεοτόκος είναι "Παναγία" σε σχέση με τους αγίους . Είναι δηλαδή πάνω από όλους τους αγίους. Αλλά δεν είναι αυτόνομη , δεν έχει αυτόνομη Παναγιότητα και δεν είναι από μόνη της θεά. Κατά χάριν εθεώθη , όπως όλοι οι άνθρωποι έχουν ανάγκη τη χάρη του Χριστού.

ΙΗ) Πενθέκτη Οικουμενική Σύνοδος ( 692 μ.Χ. )
Οι Ρωμαιοκαθολικοί δεν δέχονται τους κανόνες της σε αντίθεση με τους Ορθοδόξους.

ΙΘ) Εκκοσμίκευσις της Λατρείας
Οι Ρωμαιοκαθολικοί εισήγαγαν τετραφωνία και μουσικά όργανα .
Οι Ορθόδοξοι θεωρούν πως οι λειτουργικές εικόνες στον ρωμαιοκαθολικισμό έχουν καταντήσει διακοσμητικές , ζωγραφιές και πορτραίτα. Ξενίζουν τους Ορθοδόξους και τα αγάλματα.

Κ) Γενική αγαμία κλήρου
Στην δυτική εκκλησία την επέβαλε τη Σύνοδος της Ελβίρας του 300 μ.Χ. Η Α΄Οικουμενική Σύνοδος ( 325 μ.Χ. ) την απέρριψε , αλλά τον 11ο αι. ο πάπας Γρηγόριος Ζ΄την καθιέρωσε.

ΚΑ) Σύνοδος του 879/880 μ.Χ.
Πολλοί Ορθόδοξοι ( Θεόδωρος Βαλσαμών , Νείλος Θεσσαλονίκης , Νείλος Ρόδου , Συμεών Θεσσαλονίκης , Μάρκος Εφέσου, Γεννάδιος Σχολάριος, Δοσίθεος Ιεροσλύμων , Κωνσταντίνος Οικονόμος ) θεωρούν αυτή την σύνοδο ως Η΄Οικουμενική Σύνοδο. Συνεκλήθη σπό τον Μέγα Φώτιο και συμμετείχαν σε αυτήν 383 ιεράρχες από Ανατολή και Δύση ( και εκπρόσωποι του πάπα Ιωάννη Η΄). Η Σύνοδος καταδίκασε το Filioque , καταδίκασε το παπικό πρωτείο , αναγνώρισε την Σύνοδο της Νίκαιας του 787 μ.Χ. ως Ζ΄Οικουμενική Σύνοδο και έγινε άρση του σχίσματος του 867 μ.Χ. Ακόμη η Σύνοδος επανέλαβε τους κανόνες των Β΄και Δ΄Οικουμενικών Συνόδων σύμφωνα με τους οποίους ο επίσκοπος ( πατριάρχης ) Κωνσταντινουπόλεως έχει τα ίδια πρεσβεία τιμής με τον επίσκοπο ( πάπα Ρώμης ), επειδή η Κωνσταντινούπολη είναι Νέα Ρώμη.

ΚΒ) Σύνοδος Κωνσταντινουπόλεως 10/6/1341 μ.Χ.
Σύνοδος Κωνσταντινουπόλεως 1347 μ.Χ.
Σύνοδος Κωνσταντινουπόλεως 27/5/1351 μ.Χ.
Σύνοδος Κωνσταντινουπόλεως 1368 μ.Χ.


Τις Συνόδους αυτές θεωρούν πολλοί Ορθόδοξοι ως Θ΄ Οικουμενική Σύνοδο. Με αυτές οι Ορθόδοξοι καταδίκασαν την σχολαστική δυτική θεολογία που θεωρεί κτιστές τις ενέργειες του Θεού. Καταδικάστηκαν ως αιρετικοί αντιησυχαστές ο Βαρλαάμ Καλαβρός ( ο πάπας τον έκανε επίσκοπο Ιέρακος ), ο Γρηγόριος Ακίνδυνος, ο Ιωάννης Καλέκας, ο Νικηφόρος Γρηγοράς και ο Πρόχορος Κυδώνης. Ο Γρηγόριος Παλαμάς ανακηρύχτηκε άγιος .
0 .
Τους μεν κενούς ασκούς το πνεύμα διίστησι , τους δε ανοήτους ανθρώπους το οίημα. ( Σωκράτης [ στον Στοβαίο ] )

Λαχουρένιος
Ultimate Stalker
Ultimate Stalker
Δημοσιεύσεις: 47595
Τοποθεσία: Γεφυρα

Re: Βατικανό

Δημοσίευσηαπό Λαχουρένιος » 07 Νοέμ 2020, 19:20

Τλαξκαλτέκος έγραψε:Γ) Filioque
Oι Ρωμαιοκαθολικοί προσθέτουν στο Σύμβολο της Πίστεως πως το Άγιο Πνεύμα εκπορεύεται και εκ του Υιού ( = Filioque ) . Η πρόσθεση έγινε τον 6ο αι. ( Σύνοδοι του Τολέδου * ) και επίσημα αποδεκτή το 1014 μ.Χ. απ' τον πάπα Βενέδικτο Η΄ .
Οι Ορθόδοξοι πιστεύουν πως το Άγιο Πνεύμα εκπορεύεται ( πηγάζει ) μόνο από τον Πατέρα και πέμπεται ( αποστέλλεται ) δια του Υιού.
Οι Ρωμαιοκαθολικοί δεν διακρίνουν την "εκπόρευση" από την "πέμψη". Η πρώτη φανερώνει τον άχρονο τρόπο υπάρξεως του Αγίου Πνεύματος , ενώ η δεύτερη την χρονική αποστολή του Αγίου Πνεύματος Ο Μέγας Φώτιος καταπολέμησε το Filioque.


Γραφικοτητες. Εν τω μεταξυ το 99% των λαικων ορθοδοξων και καθολικων δεν ξερει καν τι ειναι το φιλιοκβε αλλα παρ'ολα αυτα θεωρει το αλλο δογμα αιρετικο.
0 .
Προέλλην έγραψε:Zηλεύετε τα προσεχώς ζουμερά ακτινίδια του νεοφυούς αγρότη ΓΓ,

Μη δείτε άνθρωπο που ξεφεύγει απο τα στεγανα του τυπικού σκιντζή ΕΛ δήθεν αγρότη, άνθρωπο που θα συνεισφέρει άμεσα στις εξαγωγές της χώρας.

Τι είστε; Aυτοί ακριβως :dunno:

Άβαταρ μέλους
NikosVy
Extreme poster
Extreme poster
Δημοσιεύσεις: 3274

Re: Βατικανό

Δημοσίευσηαπό NikosVy » 07 Νοέμ 2020, 23:47

Για να βάλουμε και κάποιο στοιχείο νομικής σκέψης..
Η έννοια του κράτους περιλαμβάνει τρία στοιχεία:
α) το έδαφος, δηλαδή μια γεωγραφική περιοχή που ορίζεται από σύνορα,

β) τον λαό, το σύνολο των ατόμων που ζουν μόνιμα σε αυτό το χώρο και

γ) την εξουσία, την ευθύνη που έχει το κράτος να οργανώνει τη ζωή των κατοίκων με νόμους και να ελέγχει την τήρησή τους.


Σε σχέση με το (β), το 1977 το Συμβούλιο της Επικρατείας, δίνοντας τη Γνωμοδότηση σε Σχέδιο Προεδρικού Διατάγματος για την ίδρυση Πρεσβείας της Ελλάδας στο Βατικανό, γνωμοδότησε ότι δεν υπάρχει κρατική οντότητα Βατικανού, επειδή έλλειπε το στοιχείο "Λαός", κανένας δηλαδή από όσους εργάζονται στο Βατικανό, δεν διαμένουν μέσα στο Βατικανό.

Έγινε ένας μικρός χαμός όταν πήρε το φως της δημοσιότητας και έπεσαν οι μεγάλοι και άλλαξαν τη γνωμοδότηση.
1 .
Διαχειριστής Spiros κάποιου Φόρουμ έγραψε: NikosVy πήρα καθυστερημένα το μήνυμά σου που παραπονιέσαι ότι ο Συντονιστής με τη φωτογραφία του Σην Κόννερυ σε βρίζει εσένα ότι "χρειάζεσαι βοήθεια ειδικού" και αφήνει υπόνοιες για τα συγγενικά σου πρόσωπα. Λυπάμαι αλλά μόνο εκείνος είναι αρμόδιος να διαγράψει τα ποστ του. ΟΚ, τώρα που πέρασε η ώρα τα έσβησα εγώ. Σου βάζω Κίτρινη κάρτα για να μην δημιουργείς ένταση. Τι; Απαιτείς να σου ζητήσει συγγνώμη; Σου βάζω οριστικό μπαν. Αιτιολογία: "Αμφισβητείς αυτό που σου λέω ότι δηλαδή ο διαχειριστής δεν ευθύνεται για όλα όσα γράφονται, και εσύ εφόσον τα αμφισβητείς, αμφισβητείς τους όρους του Φόρουμ, επομένως μόνος σου θέτεις εαυτόν εκτός του Φόρουμ".

Άβαταρ μέλους
Τλαξκαλτέκος
Extreme poster
Extreme poster
Δημοσιεύσεις: 3148

Re: Βατικανό

Δημοσίευσηαπό Τλαξκαλτέκος » 09 Νοέμ 2020, 16:54

Λαχουρένιος έγραψε:
Τλαξκαλτέκος έγραψε:Γ) Filioque
Oι Ρωμαιοκαθολικοί προσθέτουν στο Σύμβολο της Πίστεως πως το Άγιο Πνεύμα εκπορεύεται και εκ του Υιού ( = Filioque ) . Η πρόσθεση έγινε τον 6ο αι. ( Σύνοδοι του Τολέδου * ) και επίσημα αποδεκτή το 1014 μ.Χ. απ' τον πάπα Βενέδικτο Η΄ .
Οι Ορθόδοξοι πιστεύουν πως το Άγιο Πνεύμα εκπορεύεται ( πηγάζει ) μόνο από τον Πατέρα και πέμπεται ( αποστέλλεται ) δια του Υιού.
Οι Ρωμαιοκαθολικοί δεν διακρίνουν την "εκπόρευση" από την "πέμψη". Η πρώτη φανερώνει τον άχρονο τρόπο υπάρξεως του Αγίου Πνεύματος , ενώ η δεύτερη την χρονική αποστολή του Αγίου Πνεύματος Ο Μέγας Φώτιος καταπολέμησε το Filioque.


Γραφικοτητες. Εν τω μεταξυ το 99% των λαικων ορθοδοξων και καθολικων δεν ξερει καν τι ειναι το φιλιοκβε αλλα παρ'ολα αυτα θεωρει το αλλο δογμα αιρετικο.

Για τους άθεους/άθρησκους/αγνωστικιστές/σκεπτικιστές μπορεί να φαντάζουν γραφικότητες. Όχι ως και για τους χριστιανούς.
Πάντως η διαφορά στο Σύμβολο της Πίστης και το παπικό πρωτείο και αλάθητο είναι απ' τις πιο γνωστές διαφορές.
0 .
Τους μεν κενούς ασκούς το πνεύμα διίστησι , τους δε ανοήτους ανθρώπους το οίημα. ( Σωκράτης [ στον Στοβαίο ] )

Λαχουρένιος
Ultimate Stalker
Ultimate Stalker
Δημοσιεύσεις: 47595
Τοποθεσία: Γεφυρα

Re: Βατικανό

Δημοσίευσηαπό Λαχουρένιος » 09 Νοέμ 2020, 17:00

Τλαξκαλτέκος έγραψε:Για τους άθεους/άθρησκους/αγνωστικιστές/σκεπτικιστές μπορεί να φαντάζουν γραφικότητες. Όχι ως και για τους χριστιανούς.
Πάντως η διαφορά στο Σύμβολο της Πίστης και το παπικό πρωτείο και αλάθητο είναι απ' τις πιο γνωστές διαφορές.


Να ξεκαθαρισω οτι το σχολιο δεν πηγαινε για εσενα, το νημα ειναι πολυ ενδιαφερον και εχει πολλες χρησιμες πληροφοριες.

Οντως ειναι σημαντικες διαφορες για τους γνωριζοντες, αλλα πρακτικα ελαχιστοι χριστιανοι τις γνωριζουν και απλως ακολουθουν το δογμα με το οποιο μεγαλωσαν γιατι με αυτο γαλουχηθηκαν. Η κυριουλα που παει γονατιστη στην Παναγια της Τηνου δεν γνωριζει αν η Παναγια αναληφθηκε ζωντανη ή αν αναστηθηκε και μετα αναληφθηκε ουτε την ενδιαφερει κιολας.
1 .
Προέλλην έγραψε:Zηλεύετε τα προσεχώς ζουμερά ακτινίδια του νεοφυούς αγρότη ΓΓ,

Μη δείτε άνθρωπο που ξεφεύγει απο τα στεγανα του τυπικού σκιντζή ΕΛ δήθεν αγρότη, άνθρωπο που θα συνεισφέρει άμεσα στις εξαγωγές της χώρας.

Τι είστε; Aυτοί ακριβως :dunno:

Λαχουρένιος
Ultimate Stalker
Ultimate Stalker
Δημοσιεύσεις: 47595
Τοποθεσία: Γεφυρα

Re: Βατικανό

Δημοσίευσηαπό Λαχουρένιος » 10 Νοέμ 2020, 07:31

Το Φιλιοκβε γιατι εχει τοσο μεγαλη σημασια? Το μονο που μπορω να σκεφτω ειναι οτι κανει περισσοτερο δυσδιακριτα τα προσωπα της ΑΤ μεταξυ τους.
0 .
Προέλλην έγραψε:Zηλεύετε τα προσεχώς ζουμερά ακτινίδια του νεοφυούς αγρότη ΓΓ,

Μη δείτε άνθρωπο που ξεφεύγει απο τα στεγανα του τυπικού σκιντζή ΕΛ δήθεν αγρότη, άνθρωπο που θα συνεισφέρει άμεσα στις εξαγωγές της χώρας.

Τι είστε; Aυτοί ακριβως :dunno:

Άβαταρ μέλους
Τλαξκαλτέκος
Extreme poster
Extreme poster
Δημοσιεύσεις: 3148

Re: Βατικανό

Δημοσίευσηαπό Τλαξκαλτέκος » 10 Νοέμ 2020, 20:13

Λαχουρένιος έγραψε:Το Φιλιοκβε γιατι εχει τοσο μεγαλη σημασια? Το μονο που μπορω να σκεφτω ειναι οτι κανει περισσοτερο δυσδιακριτα τα προσωπα της ΑΤ μεταξυ τους.


Και αυτό. Κάθε Πρόσωπο της Αγίας Τριάδας έχει τα δικά του αποκλειστικά χαρακτηριστικά. Τέτοιο χαρακτηριστικό του Πατέρα είναι ότι εκπορεύει το Άγιο Πνεύμα. Δεν μπορεί να εκπορεύεται και από τον Υιό, γιατί τότε είναι σαν να ταυτίζουμε τον Πατέρα και τον Υιό.

Καταρχάς δεν μπορεί να προσθέτει κανείς στο Σύμβολο της Πίστης ό,τι του καυλαντίζει. Οποιαδήποτε προσθαφαίρεση πρέπει να αποφασιστεί από Οικουμενική Σύνοδο και να επικυρωθεί πάλι από μεταγενέστερη Οικουμενική Σύνοδο. Στην Ισπανία η Δυτική Εκκλησία είχε να αντιμετωπίσει τους αιρετικούς αρειανιστές ως τον 6ο αι. , οι οποίοι θεωρούσαν τον Υιό κατώτερο από τον Πατέρα. Έτσι οι Δυτικοί έκριναν καλό να πουν πως "Να, ο Υιός είναι σαν τον Πατέρα. Το Άγιο Πνεύμα εκπορεύεται και από τον Υιό." Στην Ρώμη , όσο οι πάπες ήταν ελληνόφωνοι από την Ιταλία , την Σικελία και το Ιλλυρικό ( Ιλλυρικό = Βαλκανική . Η Βαλκανική - με εξαίρεση την Θράκη - ανήκε στην δικαιοδοσία του πάπα ως τον 8ο αι. μ.Χ. , οπότε και ο Λέων Γ΄ ο Ίσαυρος του την αφαίρεσε και την έδωσε στον πατριάρχη Κωνσταντινουπόλεως .) , αντιστέκονταν στην προσθήκη. Με την άνοδο όμως μιας σειράς μη ελληνόφωνων παπών , επικράτησε το Filioque.

Έπειτα είναι και η Καινή Διαθήκη : Ιω. 15,26 ὅταν δὲ ἔλθῃ ὁ παράκλητος ὃν ἐγὼ πέμψω ὑμῖν παρὰ τοῦ πατρός, τὸ Πνεῦμα τῆς ἀληθείας ὃ παρὰ τοῦ πατρὸς ἐκπορεύεται.

Οι Ρωμαιοκαθολικοί δεν διακρίνουν την διαφορά πέμψης και εκπόρευσης. Η εκπόρευση μόνο από τον πατέρα δηλώνει τον τρόπο της αιωνίου υπάρξεως του Αγίου πνεύματος. Η εκπόρευση είναι άχρονη και δείχνει την υποστατική ιδιότητα του Αγίου Πνεύματος. Η πέμψη δηλώνει την μέσα στον χρόνο αποστολή του Αγίου Πνεύματος με τα χαρίσματα και τις δωρεές που το συνοδεύουν.

Τέλος το Filioque σχετίζεται και με το παπικό πρωτείο. Το Άγιο Πνεύμα χάνει την υποστατική του ισότητα προς τον Πατέρα και τον Υιό και γίνεται μια δύναμη του Χριστού. Και ποιος είναι ο εκπρόσωπος του Χριστού στην Γη ; Ο πάπας. Το Άγιο Πνεύμα γίνεται υπαλληλάκι του πάπα.
1 .
Τους μεν κενούς ασκούς το πνεύμα διίστησι , τους δε ανοήτους ανθρώπους το οίημα. ( Σωκράτης [ στον Στοβαίο ] )

Λαχουρένιος
Ultimate Stalker
Ultimate Stalker
Δημοσιεύσεις: 47595
Τοποθεσία: Γεφυρα

Re: Βατικανό

Δημοσίευσηαπό Λαχουρένιος » 12 Νοέμ 2020, 07:53

Τλαξκαλτέκος έγραψε:Καταρχάς δεν μπορεί να προσθέτει κανείς στο Σύμβολο της Πίστης ό,τι του καυλαντίζει. Οποιαδήποτε προσθαφαίρεση πρέπει να αποφασιστεί από Οικουμενική Σύνοδο και να επικυρωθεί πάλι από μεταγενέστερη Οικουμενική Σύνοδο. Στην Ισπανία η Δυτική Εκκλησία είχε να αντιμετωπίσει τους αιρετικούς αρειανιστές ως τον 6ο αι. , οι οποίοι θεωρούσαν τον Υιό κατώτερο από τον Πατέρα. Έτσι οι Δυτικοί έκριναν καλό να πουν πως "Να, ο Υιός είναι σαν τον Πατέρα. Το Άγιο Πνεύμα εκπορεύεται και από τον Υιό."


Μαλιστα, δεν ηξερα οτι ειχε προελθει απο εκει το φιλιοκβε.

Τέλος το Filioque σχετίζεται και με το παπικό πρωτείο. Το Άγιο Πνεύμα χάνει την υποστατική του ισότητα προς τον Πατέρα και τον Υιό και γίνεται μια δύναμη του Χριστού. Και ποιος είναι ο εκπρόσωπος του Χριστού στην Γη ; Ο πάπας. Το Άγιο Πνεύμα γίνεται υπαλληλάκι του πάπα.


Αυτο το λενε και οι ιδιοι οι καθολικοι? Δεν συνεπαγεται το ενα το αλλο, δηλαδη το φιλιοκβε να δινει το ΑΠ στα χερια του Παπα.
0 .
Προέλλην έγραψε:Zηλεύετε τα προσεχώς ζουμερά ακτινίδια του νεοφυούς αγρότη ΓΓ,

Μη δείτε άνθρωπο που ξεφεύγει απο τα στεγανα του τυπικού σκιντζή ΕΛ δήθεν αγρότη, άνθρωπο που θα συνεισφέρει άμεσα στις εξαγωγές της χώρας.

Τι είστε; Aυτοί ακριβως :dunno:


Επιστροφή σε “Θεολογία”