Ακρίδης Κατσαριδόπουλος έγραψε:Ο Κωνσταντίνος Πολυχρονιαδης, Έλληνας του εξωτερικού, σε επιστολή του προς τον Υψηλαντη (1821) αποκαλεί τους Έλληνες αγωνιστές ληστές και απορεί πως αυτός, σαν ευγενής που ήταν, καταδέχθηκε να ασχοληθει με την "Αλβανική Ελλάδα":
“Δεν ημπορώ, (έγραφε προς τον Υψηλάντη), να πιστεύσω, οτι εμβάντες εις τρομερον και τόσον ασυνείθιστον στάδιον, θα κυριεύεσθε πλέον άπο τάς προλήψεις τής γεννήσεως καί τής ανατροφής σας. Η επιμονή σας εν τω μέσω τής Αλβανικής Ελλάδος με κάμνει νά συμπεράνω και νά φρονήσω, ότι είσθε ειλικρινής φίλος του γένους... Η εκλαμπρότης σου είσθε νέος ακόμη, και ίσως μηδέ εσυνειθίσατε ακόμη εις τον παρόντα ληστρικόν βίον τής Ελλάδος ...”
Η μόνη μαρτυρία που έχουμε γι' αυτό είναι αυτή του Φιλήμονος ;
https://books.google.gr/books?id=yb0q67 ... 82&f=false
Αν ναι , τότε το "Αλβανική Ελλάδα" μπορεί να σημαίνει ότι και ο "ληστρικός βίος της Ελλάδος" και ο Φιλήμων το παρεξήγησε. Εξάλλου παρακάτω ο ίδιος ο Πολυχρονιάδης θεωρεί τον Υψηλάντη αληθινό Έλληνα αν εκτιμήσει την παρρησία του.







