Λαχουρένιος έγραψε:Αυτο λεει και ο μαρξισμος περιπου: οταν αλλαζουν οι παραγωγικες δυναμεις αλλαζουν και οι παραγωγικες σχεσεις.
Περιπου καθως διδει βαρος στις σχεσεις υποτελειας μεταξυ εργατων και κεφαλαιου κατι που για μενα δεν ισχυει.

Λαχουρένιος έγραψε:Αυτο λεει και ο μαρξισμος περιπου: οταν αλλαζουν οι παραγωγικες δυναμεις αλλαζουν και οι παραγωγικες σχεσεις.

Οργισμένος έγραψε:Λαχουρένιος έγραψε:Aυτο που περιγραφεις Οργι ειναι φουλ κομμουνισμος. Σε γενικες γραμμες η λογικη σου ειναι σωστη και οσο και αν δεν το πιστευεις κοντα σε αυτην του μαρξισμου.
Παρ'ολα αυτα, ακομα και σημερα θα μπορουσε να υπαρξει σοσιαλισμος (δηλαδη ανωριμος κομμουνισμος). Το βλεπουμε σε Κουβα και ΒΚ, δεν ειναι καμια ουτοπια. Και η ΕΣΣΔ θα μπορουσε να υπαρχει σημερα αν δεν λαμβανονταν καποιες συγκεκριμενες πολιτικες αποφασεις.
Οι θεωρητικοι του κομμουνισμου παντως κατακεραυνωνουν μια τετοια προοπτικη (μηδενισμο εργατικης ταξης καθως ΔΙΑΛΥΕΙ ολο το μαρξιστικο οικοδομημα).
Δεν με απασχολει αν ειναι κομμουνιστικο αυτο που περιγραφω αλλα θεωρω πως δεν ειναι καθως θεμελιος λιθος του μαρξισμου ειναι οι εργατικη ταξη η οποια σε μια υποτιθεμενη κοινωνια ρομποτικης παραγωγης ΜΗΔΕΝΙΖΕΤΑΙ απο το κεφαλαιο. Αυτη η προοπτικη λοιπον ,την οποια θεωρω ισχυρη (ρομποτικη παραγωγη) ΔΕΙΧΝΕΙ την κενοτητα του Μαρξισμου καθως το κεφαλαιο μηδενιζει την εργατικη ταξη κι ετσι οδηγουμαστε σε μια κοινωνια κοντα σε αυτη που περιεγραφε ο Καρολος(!!!).
ΑΠο κει και περα ιστορικα , δεν χρειαζεται καν να το συζητησουμε , ο Μαρξισμος απετυχε ΤΡΑΓΙΚΑ οπου κι αν εφαρμοστηκε κι αυτο ειναι μια αναποδραστη αληθεια. Ως φιλοσοφικο ρευμα ο Μαρξισμος με ελκυει αλλα ως κοινωνικοοικονομικο συστημα μου προκαλει εμετο καθως δεν λαμβανει υποψη του το κυριο δομικο στοιχειο των κοινωνιων δλδ τον ανθρωπο ΚΑΙ ΑΡΑ ειναι καταδικασμενος να αποτυχει.

Λαχουρένιος έγραψε:Οργισμένος έγραψε:Οι θεωρητικοι του κομμουνισμου παντως κατακεραυνωνουν μια τετοια προοπτικη (μηδενισμο εργατικης ταξης καθως ΔΙΑΛΥΕΙ ολο το μαρξιστικο οικοδομημα).
Δεν με απασχολει αν ειναι κομμουνιστικο αυτο που περιγραφω αλλα θεωρω πως δεν ειναι καθως θεμελιος λιθος του μαρξισμου ειναι οι εργατικη ταξη η οποια σε μια υποτιθεμενη κοινωνια ρομποτικης παραγωγης ΜΗΔΕΝΙΖΕΤΑΙ απο το κεφαλαιο. Αυτη η προοπτικη λοιπον ,την οποια θεωρω ισχυρη (ρομποτικη παραγωγη) ΔΕΙΧΝΕΙ την κενοτητα του Μαρξισμου καθως το κεφαλαιο μηδενιζει την εργατικη ταξη κι ετσι οδηγουμαστε σε μια κοινωνια κοντα σε αυτη που περιεγραφε ο Καρολος(!!!).
ΑΠο κει και περα ιστορικα , δεν χρειαζεται καν να το συζητησουμε , ο Μαρξισμος απετυχε ΤΡΑΓΙΚΑ οπου κι αν εφαρμοστηκε κι αυτο ειναι μια αναποδραστη αληθεια. Ως φιλοσοφικο ρευμα ο Μαρξισμος με ελκυει αλλα ως κοινωνικοοικονομικο συστημα μου προκαλει εμετο καθως δεν λαμβανει υποψη του το κυριο δομικο στοιχειο των κοινωνιων δλδ τον ανθρωπο ΚΑΙ ΑΡΑ ειναι καταδικασμενος να αποτυχει.
Μα δεν ειναι σκοπος του μαρξισμου η διατηρηση της ΕΤ, αλλα η καταργηση ολων των ταξεων.
Η αυτοματοποιηση δημιουργει τις αντικειμενικες προυποθεσεις οικοδομησης του κομμουνισμου, αλλα ποτε δε θα εφαρμοστει πληρως στο καπιταλιστικο συστημα γιατι θα διαλυσει τα θεμελια του. Δε θα το επιτρεψουν οι καπιταλιστες για αυτο θα χρειαστει πολιτικη αλλαγη (επανασταση ή καποια αλλη μορφη) για να περασουμε στον κομμουνισμο.
Οι αλλαγες απο ενα συστημα στο αλλο γινονται μεσω της πολιτικης. Η τεχνολογια και η οικονομια δημιουργει τις προυποθεσεις αλλα δεν παει μεχρι τελους τις αλλαγες.

Οργισμένος έγραψε:Λαχουρένιος έγραψε:Οι αλλαγες απο ενα συστημα στο αλλο γινονται μεσω της πολιτικης. Η τεχνολογια και η οικονομια δημιουργει τις προυποθεσεις αλλα δεν παει μεχρι τελους τις αλλαγες.
Διαφωνω

Οργισμένος έγραψε:
ΑΠο κει και περα ιστορικα , δεν χρειαζεται καν να το συζητησουμε , ο Μαρξισμος απετυχε ΤΡΑΓΙΚΑ οπου κι αν εφαρμοστηκε κι αυτο ειναι μια αναποδραστη αληθεια.

Λαχουρένιος έγραψε:Δες πως εγινε η μεταβαση στον καπιταλισμο. Αλλου μπορει να εγινε αναιμακτα, αλλου με επανασταση, σε ολες τις περιπτωσεις ομως ληφθηκαν συγκεκριμενα πολιτικα μετρα για την εδραιωση του.

pan έγραψε:Λαχουρένιος έγραψε:Δες πως εγινε η μεταβαση στον καπιταλισμο. Αλλου μπορει να εγινε αναιμακτα, αλλου με επανασταση, σε ολες τις περιπτωσεις ομως ληφθηκαν συγκεκριμενα πολιτικα μετρα για την εδραιωση του.
Η μετάβαση στο σοσιαλισμό πάντως έγινε με ελεύθερες εκλογές. Είχαν έρθει και δυτικοί παρατηρητές σε όλες τις εκλογές, μπροστά στα μούτρα τους μαύρισε τους καπιταλιστές ο λαός.

Λαχουρένιος έγραψε:pan έγραψε:
Η μετάβαση στο σοσιαλισμό πάντως έγινε με ελεύθερες εκλογές. Είχαν έρθει και δυτικοί παρατηρητές σε όλες τις εκλογές, μπροστά στα μούτρα τους μαύρισε τους καπιταλιστές ο λαός.
![]()
![]()
![]()
Συγγνωμη Παν, ξερεις ποσο σε εκτιμω, αλλα ειναι τελειως γελοιο αυτο που λες. Πουθενα δεν εγινε αυτο που λες.

pan έγραψε:Λαχουρένιος έγραψε:
![]()
![]()
![]()
Συγγνωμη Παν, ξερεις ποσο σε εκτιμω, αλλα ειναι τελειως γελοιο αυτο που λες. Πουθενα δεν εγινε αυτο που λες.
Τι δεν έγινε. Σε όλες τις χώρες ελεύθερες εκλογές έγιναν μετά την κατοχή. Και με πάρα πολύ μεγάλη συμμετοχή

Λαχουρένιος έγραψε:pan έγραψε:Τι δεν έγινε. Σε όλες τις χώρες ελεύθερες εκλογές έγιναν μετά την κατοχή. Και με πάρα πολύ μεγάλη συμμετοχή
Οι μονες καθαρες εκλογες ηταν της Τσεχοσλοβακιας, που και εκει οι κομμουνιστες δεν ειχαν απολυτη πλειοψηφια.
Οι ΛΔ της Ευρωπης εγιναν σοσιαλιστικες λογω κοκκινου στρατου. Εξαιρουνται Γιουγκοσλαβια και Αλβανια που ειχαν πραγματι λαοφιλη ανταρτικα και ΚΚ.