Από τον Λένιν στον Μαρξ

Πολιτικά συστήματα, πολιτική επιστήμη, πολιτικές ιδεολογίες κλπ.
Άβαταρ μέλους
mister spooky
Basic poster
Basic poster
Δημοσιεύσεις: 843

Re: Από τον Λένιν στον Μαρξ

Δημοσίευσηαπό mister spooky » 02 Ιουν 2020, 08:20

Παυλος Γ. έγραψε:
Ραν ταν πλαν έγραψε:
Για φέρε την να τη δούμε αυτή την κυρίαρχη άποψη.


Συντροφε,
η αρχη της εξουσιας του Λενιν, ηταν ο λεγομενος Δημοκρατικος Συγκεντρωτισμος.
Αυτο σημαινει οτι υπαρχει μια ομαδα, (θα μπορουσαμε να πουμε η Κεντρικη Επιτροπη του Κομματος), η οποια αποφασιζει,
κι αυτη την αποφαση της, οφειλουν να την ακολουθησουν ολα τα μελη του κομματος.
Δηλαδη, Δημοκρατικος στα πλαισια της Κ.Ε. αλλά Συγκεντρωτισμος στα μελη του κομματος.

Μπορουσε καποιο μελος του κομματος να προωθηθει στην Κεντρικη Επιτροπη ;
Θα επρεπε να ηταν επαγγελματιας επαναστατης, (οπως ηθελε ο Λενιν).
Ποιος εχει το επαναστατομετρο ; Φυσικα ο Λενιν.

Αυτο δεν μειωνει την ισχυρη προσωπικοτητα του, αλλά δεν μπορεις να κανεις επανασταση και καταληψη της εξουσιας,
στο ονομα του προλεταριατου, και των κολιγων και ν' απουσιαζει το προλεταριατο και οι κολιγες απο το κεντρο ληψεως αποφασεων.
Αυτη ηταν μια βασικη διαφορα απο την θεωρια του Μαρξ.
Κι αυτος ο Δημοκρατικος Συγκεντρωτισμος του Λενιν, οδηγησε στην καταργηση ολων των πολιτικων κομματων,
αλλά και στην καταργηση της Συντακτικης Συνελευσης το 1918.
Ακομα αποτελεσμα αυτου του Δημοκρατικου Συγκεντρωτισμου, ηταν οι μεγαλες απεργιες και οι εξεγερσεις των αγροτων το 1921.

Θα σε πω που είναι η διαφωνία μου. Στο σκεπτικό σου, βλέπεις τα γεγονότα και τα πρόσωπα, την ιστορία γενικά εντελώς εκχυδαϊσμένα, μηχανιστικά εξου και βγαζει αυτά τα συμπεράσματα. Ο δημοκρατικος συγκεντρωτισμός ειναι η ανωτατη μορφή δημοκρατιας. ΕΠισης δεν λαμβανεις υποψιν σου τον εμφυλιο πολεμο και την προσαρμογη του σε αυτον. Το 21 στο 10ο συνεδριο συζητηθηκαν αυτά.

Επισης η μηχανιστική διαγνωση εξεττάζει το κομμουνιστικό κόμμα ως κάτι ξεχωριστό από την εργατική ταξη. Διαλεκτικά δεν είναι έτσι, είναι μορφή οργάνωσης του προλεταριάτου, όπως το σωματείο, το συνδικάτο, το σοβιέτ. ΑΠλά το κομμουνιστικό κόμμα είναι η ανώτερη μορφή οργάνωσης, οι εργατες δηλαδή οργανωνονται σε πολιτικό κόμμα με σκοπό την κατάληψη της εξουσίας. Το 10 συνέδριο που κανω παραπάνω λόγο αποφάσισε να μπαίνουν τα κομματικα στελέχη σε χειρονακτικές εργασίες και όχι απλά σε διευθυντικές στα εργοστάσια.
0 .

Παυλος Γ.
Crazy poster
Crazy poster
Δημοσιεύσεις: 1061

Re: Από τον Λένιν στον Μαρξ

Δημοσίευσηαπό Παυλος Γ. » 02 Ιουν 2020, 08:30

Ραν ταν πλαν έγραψε:
Παυλος Γ. έγραψε: Δειτε τι αντιληψη εχει το ΚΚΕ για το ευρω.
https://thefaq.gr/tora-yper-tis-paramon ... ti-simeni/


Εντάξει το ΚΚΕ έχει αυτή την άποψη:

“Στην περίπτωση αλλαγής νομίσματος στη χώρα μας, το λαϊκό εισόδημα θα εξανεμιστεί μέσω της υποτίμησης του νέου νομίσματος, της αισχροκέρδειας, της ραγδαίας πτώσης της αγοραστικής δύναμης, καθώς και μέσω της μεγάλης ανατίμησης των εισαγόμενων εμπορευμάτων, στα οποία στηρίζεται όχι μόνο η κατανάλωση αλλά και η βιομηχανία.
Επίσης, θα χτυπηθεί και ένα μεγάλο μέρος αυτοαπασχολούμενων, φτωχών αγροτών, δανειοληπτών.
Το μεγάλο κεφάλαιο είναι αυτό που θα βγει και σε αυτήν την περίπτωση κερδισμένο.
Ιδιαίτερα μάλιστα ορισμένα τμήματα του κεφαλαίου θα βγουν ωφελημένα, γι’ αυτό και στήριξαν και στηρίζουν άμεσα ή έμμεσα την έξοδο της Ελλάδας από την ευρωζώνη.”



Εσύ πού ακριβώς διαφωνείς;


Ειναι εκτος τοπου και χρονου, σε ολα.
Κι αυτο γιατι κοιταζουν το προβλημα, απο την πλευρα του Κεφαλαίου.

Δηλαδη αν βγει κυβερνηση το ΚΚΕ, που υποστηριζει πως βρισκεται στο πλευρο των εργαζομενων,
πώς θα βγει κερδισμενο το Κεφαλαιο απο την εξοδο της χωρας απο την Ευρωζωνη ;
Θα εφαρμοσει τις ιδιες πολιτικες ;

Οπως εγραψα και σε προηγουμενο ποστ για το Λενιν, το βασικοτερο θεμα ειναι η νομισματικη πολιτικη.
Γι αυτο ο Λενιν το πρωτο που εκανε, ηταν να παρει την κεντρικη τραπεζα της Ρωσσιας στα χερια του.
Εκδιδεις το δικο σου νομισμα ; ελεγχεις και την οικονομια.
Παραδειγμα.
Το 2002 μπηκαμε στο ευρω.
Το εξωτερικο χρεος της Ελλαδας ηταν περιπου 100% επι του ΑΕΠ.
Το 80% ομως αυτου του εξωτερικου χρεους, ηταν σε δραχμες.
Δηλαδη απολυτως ελεγξιμο, γιατι ειχες τη δυνατοτητα να κοψεις νομισμα.
Μπαινοντας στο ευρω, το χρεος εγινε σε ξενο νομισμα.
Το ευρω οπως γνωριζεις το δανειζομαστε, δεν το εκδιδουμε.
Αρα, πως θα ξεπληρωσεις το χρεος ;
Μονο αν αυξησεις τις εξαξωγες.
Μονο που οι εταιροι, μας επεβαλαν περιορισμους, ποσοστωσεις και απαγορευσεις.
Γι αυτο ειμαστε εδω που ειμαστε.
Λογω ευρω.
Υπαρχει και ο τουρισμος. Αλλά σε περιπτωσεις οπως αυτη με τον ιό, δεν εχεις εισοδημα.
Αρα, αν εχεις δικο σου νομισμα, εχεις και δικη σου πολιτικη.

Τα υπολοιπα παραμυθια που γραφει, για πτωση της αγοραστικης δυναμης, υποτιμηση, αισχροκερδεια κλπ,
ειναι τα ιδια που αναπαραγονται, απο τα υπολοιπα κομματα της Βουλης.
Μονο που δεν μας λεει, οτι με το ευρω χανουμε τα σπιτια μας,
με το ευρω εχουμε ανεργια,
με το ευρω εχουμε αισχροκερδεια, (δυο ευρω η μασκα),
με το ευρω μας την πεφτουν οι Τουρκοι.

Αλλά αν πει κακια κουβεντα για το ευρω, θα δει δανεια απο τραπεζα, του αγιου Λενιν ανημερα.
1 .

Παυλος Γ.
Crazy poster
Crazy poster
Δημοσιεύσεις: 1061

Re: Από τον Λένιν στον Μαρξ

Δημοσίευσηαπό Παυλος Γ. » 02 Ιουν 2020, 08:41

mister spooky έγραψε:
Παυλος Γ. έγραψε:
Συντροφε,
η αρχη της εξουσιας του Λενιν, ηταν ο λεγομενος Δημοκρατικος Συγκεντρωτισμος.
Αυτο σημαινει οτι υπαρχει μια ομαδα, (θα μπορουσαμε να πουμε η Κεντρικη Επιτροπη του Κομματος), η οποια αποφασιζει,
κι αυτη την αποφαση της, οφειλουν να την ακολουθησουν ολα τα μελη του κομματος.
Δηλαδη, Δημοκρατικος στα πλαισια της Κ.Ε. αλλά Συγκεντρωτισμος στα μελη του κομματος.

Μπορουσε καποιο μελος του κομματος να προωθηθει στην Κεντρικη Επιτροπη ;
Θα επρεπε να ηταν επαγγελματιας επαναστατης, (οπως ηθελε ο Λενιν).
Ποιος εχει το επαναστατομετρο ; Φυσικα ο Λενιν.

Αυτο δεν μειωνει την ισχυρη προσωπικοτητα του, αλλά δεν μπορεις να κανεις επανασταση και καταληψη της εξουσιας,
στο ονομα του προλεταριατου, και των κολιγων και ν' απουσιαζει το προλεταριατο και οι κολιγες απο το κεντρο ληψεως αποφασεων.
Αυτη ηταν μια βασικη διαφορα απο την θεωρια του Μαρξ.
Κι αυτος ο Δημοκρατικος Συγκεντρωτισμος του Λενιν, οδηγησε στην καταργηση ολων των πολιτικων κομματων,
αλλά και στην καταργηση της Συντακτικης Συνελευσης το 1918.
Ακομα αποτελεσμα αυτου του Δημοκρατικου Συγκεντρωτισμου, ηταν οι μεγαλες απεργιες και οι εξεγερσεις των αγροτων το 1921.

Θα σε πω που είναι η διαφωνία μου. Στο σκεπτικό σου, βλέπεις τα γεγονότα και τα πρόσωπα, την ιστορία γενικά εντελώς εκχυδαϊσμένα, μηχανιστικά εξου και βγαζει αυτά τα συμπεράσματα. Ο δημοκρατικος συγκεντρωτισμός ειναι η ανωτατη μορφή δημοκρατιας. ΕΠισης δεν λαμβανεις υποψιν σου τον εμφυλιο πολεμο και την προσαρμογη του σε αυτον. Το 21 στο 10ο συνεδριο συζητηθηκαν αυτά.

Επισης η μηχανιστική διαγνωση εξεττάζει το κομμουνιστικό κόμμα ως κάτι ξεχωριστό από την εργατική ταξη. Διαλεκτικά δεν είναι έτσι, είναι μορφή οργάνωσης του προλεταριάτου, όπως το σωματείο, το συνδικάτο, το σοβιέτ. ΑΠλά το κομμουνιστικό κόμμα είναι η ανώτερη μορφή οργάνωσης, οι εργατες δηλαδή οργανωνονται σε πολιτικό κόμμα με σκοπό την κατάληψη της εξουσίας. Το 10 συνέδριο που κανω παραπάνω λόγο αποφάσισε να μπαίνουν τα κομματικα στελέχη σε χειρονακτικές εργασίες και όχι απλά σε διευθυντικές στα εργοστάσια.


Συντροφε,
δεν εξεταζω τις προθεσεις που εχει ενας κυβερνητης, ή μια ομαδα εξουσιας.
Μ' ενδιαφερει το αποτελεσμα.
Δηλαδη, η ζωη των πολλων εγινε καλυτερη ή χειρωτερη σ' αυτα τα 70+ χρονια του υπαρκτου ;
Ομοιως.
Η ζωη μας εγινε καλυτερη ή χειρωτερη στα χρονια του ευρω ;

Δηλαδη δεν μ' ενδιαφερει η ταμπελα που θα βαλεις στο συστημα.
Μ' ενδιαφερει αν αυτο θα φερει βελτιωση της ζωης των πολλων.
Απο προθεσεις και δικαιολογιες, εχουμε απειρα παραδειγματα.
0 .

Άβαταρ μέλους
mister spooky
Basic poster
Basic poster
Δημοσιεύσεις: 843

Re: Από τον Λένιν στον Μαρξ

Δημοσίευσηαπό mister spooky » 02 Ιουν 2020, 08:46

Παυλος Γ. έγραψε:το βασικοτερο θεμα ειναι η νομισματικη πολιτικη.

λολ
και η τουρκια έχει δικο της νομισμα και πολλές ακομα εξαθλιωμενες χώρες
Ο φετιχισμός με το νόμισμα δε μπορεί να σε βγει σε καλό, να το χρησημοποιείς ως εργαλείο, ναι αλλά αν αρχιζεις και τελειωνεις την πολιτικη σου με το νομισμα έχεις χασει το παιχνίδι.
0 .

Άβαταρ μέλους
mister spooky
Basic poster
Basic poster
Δημοσιεύσεις: 843

Re: Από τον Λένιν στον Μαρξ

Δημοσίευσηαπό mister spooky » 02 Ιουν 2020, 08:57

Παυλος Γ. έγραψε:
mister spooky έγραψε:Θα σε πω που είναι η διαφωνία μου. Στο σκεπτικό σου, βλέπεις τα γεγονότα και τα πρόσωπα, την ιστορία γενικά εντελώς εκχυδαϊσμένα, μηχανιστικά εξου και βγαζει αυτά τα συμπεράσματα. Ο δημοκρατικος συγκεντρωτισμός ειναι η ανωτατη μορφή δημοκρατιας. ΕΠισης δεν λαμβανεις υποψιν σου τον εμφυλιο πολεμο και την προσαρμογη του σε αυτον. Το 21 στο 10ο συνεδριο συζητηθηκαν αυτά.

Επισης η μηχανιστική διαγνωση εξεττάζει το κομμουνιστικό κόμμα ως κάτι ξεχωριστό από την εργατική ταξη. Διαλεκτικά δεν είναι έτσι, είναι μορφή οργάνωσης του προλεταριάτου, όπως το σωματείο, το συνδικάτο, το σοβιέτ. ΑΠλά το κομμουνιστικό κόμμα είναι η ανώτερη μορφή οργάνωσης, οι εργατες δηλαδή οργανωνονται σε πολιτικό κόμμα με σκοπό την κατάληψη της εξουσίας. Το 10 συνέδριο που κανω παραπάνω λόγο αποφάσισε να μπαίνουν τα κομματικα στελέχη σε χειρονακτικές εργασίες και όχι απλά σε διευθυντικές στα εργοστάσια.


Συντροφε,
δεν εξεταζω τις προθεσεις που εχει ενας κυβερνητης, ή μια ομαδα εξουσιας.
Μ' ενδιαφερει το αποτελεσμα.
Δηλαδη, η ζωη των πολλων εγινε καλυτερη ή χειρωτερη σ' αυτα τα 70+ χρονια του υπαρκτου ;
Ομοιως.
Η ζωη μας εγινε καλυτερη ή χειρωτερη στα χρονια του ευρω ;

Δηλαδη δεν μ' ενδιαφερει η ταμπελα που θα βαλεις στο συστημα.
Μ' ενδιαφερει αν αυτο θα φερει βελτιωση της ζωης των πολλων.
Απο προθεσεις και δικαιολογιες, εχουμε απειρα παραδειγματα.


Αντιλαμβανεσαι όμως πως το κριτήριο που θέτεις δεν μπορεί να είναι αυθαίρετο;
Π.χ. έγινε καλύτερη η ζωή του κοσμου όταν ζουσε η αλικη βουγιουκλακη;
Αντιλαμβανεσαι ότι δεν μπορείς να θέτεις ως κριτήριο ότι αίτιο της καλης ζωης είναι η αλικη βουγιουκλακη; Το νόμισμα δεν αλλαζει την εκμεταλλευτικη φύση του καπιταλισμού.

Και φυσικά την περίοδο της οικοδόμησης του σοσιαλισμου η ζωή βελτιώθηκε αστρονομικά, τι να πουμε, απο έρευνα αμερικανικης υπηρεσιας στα 80ς που δεν ήταν και στα φορτε της ο σοβιετικος πολιτης ζουσε με 200 θερμιδες λιγοτερες απο τον αμερικανο, 3,200 ημηρεσίως. δεν το λες και λιγο. Να μη παμε στην εξαλιψη της παιδικης εργασιας στα ορυχεία, στον αναλφαβιστισμό.

Προφανώς και δεν παίζουν ρολο οι προθέσεις. Στην πράξη λοιπόν ο κεντρικος σχεδιασμος στην σοσιαλιστικη οικοδομηση πήρε τον άνθρωπο απο το χέρι, που σκαλιζε τη γη με την ξυλινη αξίνα, και μέσα σε λιγότερο από ένα ιωβηλαίο τον έβγαλε στο διάστημα. Η ανθρωπότητα έκανε, ας μη πούμε άλματα, τεραστια βήματα προς τα μπρος.
0 .

Άβαταρ μέλους
Ραν ταν πλαν
Kalamata Lover
Kalamata Lover
Δημοσιεύσεις: 13629
Τοποθεσία: Καλαμάτα

Re: Από τον Λένιν στον Μαρξ

Δημοσίευσηαπό Ραν ταν πλαν » 02 Ιουν 2020, 11:14

Παυλος Γ. έγραψε:
Ραν ταν πλαν έγραψε:
Για φέρε την να τη δούμε αυτή την κυρίαρχη άποψη.


Συντροφε,
η αρχη της εξουσιας του Λενιν, ηταν ο λεγομενος Δημοκρατικος Συγκεντρωτισμος.
Αυτο σημαινει οτι υπαρχει μια ομαδα, (θα μπορουσαμε να πουμε η Κεντρικη Επιτροπη του Κομματος), η οποια αποφασιζει,
κι αυτη την αποφαση της, οφειλουν να την ακολουθησουν ολα τα μελη του κομματος.
Δηλαδη, Δημοκρατικος στα πλαισια της Κ.Ε. αλλά Συγκεντρωτισμος στα μελη του κομματος.

Μπορουσε καποιο μελος του κομματος να προωθηθει στην Κεντρικη Επιτροπη ;
Θα επρεπε να ηταν επαγγελματιας επαναστατης, (οπως ηθελε ο Λενιν).
Ποιος εχει το επαναστατομετρο ; Φυσικα ο Λενιν.

Αυτο δεν μειωνει την ισχυρη προσωπικοτητα του, αλλά δεν μπορεις να κανεις επανασταση και καταληψη της εξουσιας,
στο ονομα του προλεταριατου, και των κολιγων και ν' απουσιαζει το προλεταριατο και οι κολιγες απο το κεντρο ληψεως αποφασεων.
Αυτη ηταν μια βασικη διαφορα απο την θεωρια του Μαρξ.
Κι αυτος ο Δημοκρατικος Συγκεντρωτισμος του Λενιν, οδηγησε στην καταργηση ολων των πολιτικων κομματων,
αλλά και στην καταργηση της Συντακτικης Συνελευσης το 1918.
Ακομα αποτελεσμα αυτου του Δημοκρατικου Συγκεντρωτισμου, ηταν οι μεγαλες απεργιες και οι εξεγερσεις των αγροτων το 1921.


Αυτό που περιγράφεις μόνο δημοκρατικός συγκεντρωτισμός δεν είναι.
Αν θέλεις να συζητήσουμε πάνω σε ζητήματα που αφορούν την οργάνωση και λειτουργία των ΚΚ,
και ειδικά τη βασική αρχή της οργανωτικής συγκρότησης τους, πρέπει να είσαι άριστα ενημερωμένος.
Και προς το παρόν δεν είσαι φίλε Παύλο όταν υποστηρίζεις ότι ο Δ.Σ. «..ηταν μια βασικη διαφορα απο την θεωρια του Μαρξ.»


Υ.Γ. Αυτό στο λέω γιατί προσωπικά στο φόρουμ αστειεύομαι και τρολλάρω τα πάντα,
αλλά σοβαρεύομαι σε βαθμό παρεξηγήσεως όταν πρόκειται να πάρω μέρος σε συζήτηση που αφορά το ΚΚΕ. :fico:
0 .
Εθνικόφρων σταλινικός κομμουνιστής.

Άβαταρ μέλους
Ραν ταν πλαν
Kalamata Lover
Kalamata Lover
Δημοσιεύσεις: 13629
Τοποθεσία: Καλαμάτα

Re: Από τον Λένιν στον Μαρξ

Δημοσίευσηαπό Ραν ταν πλαν » 02 Ιουν 2020, 11:18

Παυλος Γ. έγραψε:
Ραν ταν πλαν έγραψε:
Εντάξει το ΚΚΕ έχει αυτή την άποψη:




Εσύ πού ακριβώς διαφωνείς;


Ειναι εκτος τοπου και χρονου, σε ολα.
Κι αυτο γιατι κοιταζουν το προβλημα, απο την πλευρα του Κεφαλαίου.

Δηλαδη αν βγει κυβερνηση το ΚΚΕ, που υποστηριζει πως βρισκεται στο πλευρο των εργαζομενων,
πώς θα βγει κερδισμενο το Κεφαλαιο απο την εξοδο της χωρας απο την Ευρωζωνη ;
Θα εφαρμοσει τις ιδιες πολιτικες ;






Ξαναδιάβασε με μεγαλύτερη προσοχή τη θέση του ΚΚΕ.

“Στην περίπτωση αλλαγής νομίσματος στη χώρα μας, το λαϊκό εισόδημα θα εξανεμιστεί μέσω της υποτίμησης του νέου νομίσματος, της αισχροκέρδειας, της ραγδαίας πτώσης της αγοραστικής δύναμης, καθώς και μέσω της μεγάλης ανατίμησης των εισαγόμενων εμπορευμάτων, στα οποία στηρίζεται όχι μόνο η κατανάλωση αλλά και η βιομηχανία.
Επίσης, θα χτυπηθεί και ένα μεγάλο μέρος αυτοαπασχολούμενων, φτωχών αγροτών, δανειοληπτών.
Το μεγάλο κεφάλαιο είναι αυτό που θα βγει και σε αυτήν την περίπτωση κερδισμένο.
Ιδιαίτερα μάλιστα ορισμένα τμήματα του κεφαλαίου θα βγουν ωφελημένα, γι’ αυτό και στήριξαν και στηρίζουν άμεσα ή έμμεσα την έξοδο της Ελλάδας από την ευρωζώνη.”
0 .
Εθνικόφρων σταλινικός κομμουνιστής.

Παυλος Γ.
Crazy poster
Crazy poster
Δημοσιεύσεις: 1061

Re: Από τον Λένιν στον Μαρξ

Δημοσίευσηαπό Παυλος Γ. » 03 Ιουν 2020, 08:00

Ραν ταν πλαν έγραψε:
Παυλος Γ. έγραψε:
Συντροφε,
η αρχη της εξουσιας του Λενιν, ηταν ο λεγομενος Δημοκρατικος Συγκεντρωτισμος.
Αυτο σημαινει οτι υπαρχει μια ομαδα, (θα μπορουσαμε να πουμε η Κεντρικη Επιτροπη του Κομματος), η οποια αποφασιζει,
κι αυτη την αποφαση της, οφειλουν να την ακολουθησουν ολα τα μελη του κομματος.
Δηλαδη, Δημοκρατικος στα πλαισια της Κ.Ε. αλλά Συγκεντρωτισμος στα μελη του κομματος.

Μπορουσε καποιο μελος του κομματος να προωθηθει στην Κεντρικη Επιτροπη ;
Θα επρεπε να ηταν επαγγελματιας επαναστατης, (οπως ηθελε ο Λενιν).
Ποιος εχει το επαναστατομετρο ; Φυσικα ο Λενιν.

Αυτο δεν μειωνει την ισχυρη προσωπικοτητα του, αλλά δεν μπορεις να κανεις επανασταση και καταληψη της εξουσιας,
στο ονομα του προλεταριατου, και των κολιγων και ν' απουσιαζει το προλεταριατο και οι κολιγες απο το κεντρο ληψεως αποφασεων.
Αυτη ηταν μια βασικη διαφορα απο την θεωρια του Μαρξ.
Κι αυτος ο Δημοκρατικος Συγκεντρωτισμος του Λενιν, οδηγησε στην καταργηση ολων των πολιτικων κομματων,
αλλά και στην καταργηση της Συντακτικης Συνελευσης το 1918.
Ακομα αποτελεσμα αυτου του Δημοκρατικου Συγκεντρωτισμου, ηταν οι μεγαλες απεργιες και οι εξεγερσεις των αγροτων το 1921.


Αυτό που περιγράφεις μόνο δημοκρατικός συγκεντρωτισμός δεν είναι.
Αν θέλεις να συζητήσουμε πάνω σε ζητήματα που αφορούν την οργάνωση και λειτουργία των ΚΚ,
και ειδικά τη βασική αρχή της οργανωτικής συγκρότησης τους, πρέπει να είσαι άριστα ενημερωμένος.
Και προς το παρόν δεν είσαι φίλε Παύλο όταν υποστηρίζεις ότι ο Δ.Σ. «..ηταν μια βασικη διαφορα απο την θεωρια του Μαρξ.»


Υ.Γ. Αυτό στο λέω γιατί προσωπικά στο φόρουμ αστειεύομαι και τρολλάρω τα πάντα,
αλλά σοβαρεύομαι σε βαθμό παρεξηγήσεως όταν πρόκειται να πάρω μέρος σε συζήτηση που αφορά το ΚΚΕ. :fico:


Μιας και τα χρονια περασαν, κι εχω αποτραβηχτει συνειδητα απο παλιους συντροφους,
εχω καιρο να συζητησω τετοια θεματα και θεωριες.
Αν εισαι ιδεολογος και μαχεσαι για το καλο της κοινωνιας, με τον τροπο που μπορεις και πιστευεις,
μολις αντιληφτεις τη δομη και την λειτουργια του Κομματος,
θελεις να φυγεις οσο πιο μακρυα γινεται.

Εμενα με βοηθησε οτι εζησα τα γεγονοτα της πτωσης του Τειχους, και της διαλυσης του ΚΚΕ.
Γιατι μολις σταματησαν να ερχονται τα ρουβλια, ενας ενας ολοι οι ''φωτισμενοι'' καθοδηγητες,
την εκαναν μ' ελαφρα πηδηματακια.
Κι εκει πειστηκα, οτι τελικα δεν ηταν και τοσο ανιδιοτελεις οι σκοποι τους.

Τελος παντων, δεν επαθα και τιποτα σοβαρο.
Ισα ισα που αφοσοιωθηκα στη δουλεια μου και μπορεσα να εχω μια αξιοπρεπη λιτη ζωη.
Και να γραφω στο εδω φορουμ, ανωνυμα :) :)

Σ' αυτο που λες για το Δημοκρατικο Συγκεντρωτισμο και τις διαφορες του Μαρξ με το Λενιν.
Στο συνεδριο του 1903, υπηρξε η διασπαση με τους Μενσεβικους του Μαρτοφ.
Η αιτια ηταν ακριβως αυτη. Ο Δημοκρατικος Συγκεντρωτισμος.
Αντιθετα ο Μαρτοφ ηταν πιο κοντα στην Μαρξιστικη θεωρια, γιατι επεμενε να ειναι ανοιχτη σε ολους η ηγετικη ομαδα.
Αυτο που σημερα θα λεγαμε Κεντρικη Επιτροπη.

Ενας αλλος λογος της διασπασης, ηταν οι συνεργασιες που επεδιωκε ο Μαρτοφ,
σε αντιθεση με το Λενιν, που ηθελε μονο προλεταριους επαναστατες.
Στο Κομμουνιστικο Μανιφεστο ομως, ολο το δευτερο κεφαλαιο αναλυει τις σχεσεις του κομμουνιστικο κομματος,
με άλλα κομματα, και πιθανες συνεργασιες.

Απο την ιστορια βλεπουμε, οτι η καταληψη της εξουσιας απο τους Μπολσεβικους του Λενιν, εφερε μεν τη δικτατορια του προλεταριατου,
ομως στη συνεχεια δεν εφερε τη διαλυση του, και την παραδοση της εξουσιας στο Λαο.
Αντ' αυτου, ο Δημοκρατικος Συγκεντρωτισμος του Λενιν, καταργησε κομματα και Συντακτικη Συνελευση,
δινοντας στοιχεια ολοκληρωτισμου στον προπομπο της Κεντρικης Επιτροπης, οπως την ξερουμε σημερα.

Επισης ο Μαρξ πιστευε οτι ο κομμουνισμος θα ελθει, ως αποτελεσμα του Ιστορικου Υλισμου,
σε μια βιομηχανικη-καπιταλιστικη χωρα, (εννοουσε την Αγγλια),
ωστε οι προλεταριοι να παρουν στα χερια τους τα μεσα παραγωγης και τα δικτυα διανομης των αγαθων.
Αντ' αυτου προεκυψε το δεσποτικο φεουδαρχικο Τσαρικο καθεστως.

Δηλαδη αν ο Λενιν ηταν ο ηγετης της Παρισινης Κομμουνας, με την αποφασιστικοτητα που ελυσε το θεμα της οικονομιας,
ισως ο υπαρκτος σοσιαλισμος-κομμουνισμος, να ηταν διαφορετικος.

Αυτα τα λιγα και σταματω εδω. Δε θελω αλλο.
Συγνωμη και για το προσωπικο υφος.
1 .

Παυλος Γ.
Crazy poster
Crazy poster
Δημοσιεύσεις: 1061

Re: Από τον Λένιν στον Μαρξ

Δημοσίευσηαπό Παυλος Γ. » 03 Ιουν 2020, 08:49

Ραν ταν πλαν έγραψε:
Παυλος Γ. έγραψε:
Ειναι εκτος τοπου και χρονου, σε ολα.
Κι αυτο γιατι κοιταζουν το προβλημα, απο την πλευρα του Κεφαλαίου.

Δηλαδη αν βγει κυβερνηση το ΚΚΕ, που υποστηριζει πως βρισκεται στο πλευρο των εργαζομενων,
πώς θα βγει κερδισμενο το Κεφαλαιο απο την εξοδο της χωρας απο την Ευρωζωνη ;
Θα εφαρμοσει τις ιδιες πολιτικες ;






Ξαναδιάβασε με μεγαλύτερη προσοχή τη θέση του ΚΚΕ.

“Στην περίπτωση αλλαγής νομίσματος στη χώρα μας, το λαϊκό εισόδημα θα εξανεμιστεί μέσω της υποτίμησης του νέου νομίσματος, της αισχροκέρδειας, της ραγδαίας πτώσης της αγοραστικής δύναμης, καθώς και μέσω της μεγάλης ανατίμησης των εισαγόμενων εμπορευμάτων, στα οποία στηρίζεται όχι μόνο η κατανάλωση αλλά και η βιομηχανία.
Επίσης, θα χτυπηθεί και ένα μεγάλο μέρος αυτοαπασχολούμενων, φτωχών αγροτών, δανειοληπτών.
Το μεγάλο κεφάλαιο είναι αυτό που θα βγει και σε αυτήν την περίπτωση κερδισμένο.
Ιδιαίτερα μάλιστα ορισμένα τμήματα του κεφαλαίου θα βγουν ωφελημένα, γι’ αυτό και στήριξαν και στηρίζουν άμεσα ή έμμεσα την έξοδο της Ελλάδας από την ευρωζώνη.”


Ας τα παρουμε ενα ενα.
Το λαικο εισοδημα θα εξανεμιστει μεσω της υποτιμησης.
Μεγα λαθος.
Αν βγουμε απο την Ευρωζωνη και το ευρω, το πιο πιθανο ειναι να ανατιμηθει το νομισμα, παρα να υποτιμηθει.
Δυο λογοι συντρεχουν σ΄αυτο.
Πρωτον.
Η ανεργια καλπαζει τωρα στο 30%.
Μολις εισαγουμε το νεο νομισμα, το κρατος θ' ανακοινωσει νεα προγραμματα, με σκοπο τη μειωση της ανεργιας.
Το κλασικο παραδειγμα, ενας να σκαβει τρυπες, κι ενας αλλος να τις γεμιζει.
Τι κατορθωνεις μ' αυτο ;
Δινεις δουλεια κι εισοδημα σε ολο τον κοσμο.
Δευτερον.
Πιστωνεις τους λογαριασμους των φορολογουμενων, μ' ενα επιπλεον μηνιατικο.

Κανοντας αυτα τα δυο, δινεις εισοδημα στο νοικοκυριο.
Αυτο σημαινει οτι θα βγουν ν' αγορασουν τα ειδη πρωτης αναγκης, που τους λειπουν.
Αυτο σημαινει επαναλειτουργια της αγορας, κι αυξηση της παραγωγης.
Αυτο με τη σειρα του σημαινει σταθεροτητα του πληθωρισμου.

Παμε στην αισχροκερδεια.
Απο τη στιγμη που θα εχεις παραγωγη, αρα και διαθεσιμα αγαθα,
αυτο δεν μπορει να συμβει.
Αισχροκερδεια ειδαμε στην περιοδο του κορωνοιου, γιατι τα σουπερ μαρκετ ειχαν περιορισμενο αριθμο,
απο μασκες και αντισηπτικα.
Επισης, το κρατος επετρεψε να συμβει.
Μην ξεχναμε τις δηλωσεις του Αδωνη, περι ελευθερης αγορας.

Πτωση αγοραστικης δυναμης.
Το ακριβως αντιθετο.
Η παραγωγη και η εργασια διαμορφωνουν τις τιμες και τις ισοτιμιες.
Απο τη στιγμη που εχεις εργασια και παραγωγη, εχεις και αγοραστικη δυναμη.

Ανατιμηση εισαγομενων προιοντων.
Ουτε αυτο θα συμβει.
Απο τα χρονια του '70 και του '80, καναμε διακρατικες συμφωνιες, στο νομισμα μας.
Δηλαδη χρειαζομασταν καυσιμα.
Ερχομασταν σε συμφωνια με τη Γαλλια, ή τη Ρωσσια, ή οποιονδηποτε αλλο,
και κλειναμε σταθερες συμφωνιες στο νομισμα μας.
Θ' ανατιμηθουν ορισμενα προιοντα, κυριως τεχνολογιας.
Πρεπει ομως να προστατευτει η εγχωρια οικονομια.
Θελεις να παρεις ενα γκατζετακι ;
Ελευθερα. Πληρωσε ομως κι ενα 15-20% φορο.

Και κατι τελευταιο, που δεν το λεει το ΚΚΕ.
Ο Κουλης θα κλεισει λεει τα εργοστασια λιγνιτη στην Κοζανη, για το παραμυθι της πρασινης αναπτυξης.
Οι Γερμανοι θα ερθουν να τα παρουν τζαμπα, για να εχουν την Ενεργεια της Ελλαδας.
Κι οπως θριαμβολογει ο Κουλης στην Μπιλντ
«Με ρωτήσατε πού θα διοχετευτούν τα χρήματα. Ένα άλλο παράδειγμα είναι ότι κλείνουμε όλα τα ανθρακωρυχεία μας στη βόρεια Ελλάδα, νωρίτερα από τη Γερμανία. Συνεπώς, μέρος των χρημάτων θα διατεθεί για τη στήριξη της πράσινης μετάβασης σε μια ολόκληρη περιφέρεια της Ελλάδας, η οποία εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από τον άνθρακα και θα πρέπει πλέον οι κάτοικοί της να βρουν κάτι άλλο να κάνουν. Και, βεβαίως, θα επωφεληθούν και γερμανικές εταιρείες».
https://www.efsyn.gr/node/245525

Δηλαδη μας λεει οτι, το δημοσιο αγαθο της ενεργειας, που μας το δινει η κρατικη ΔΕΗ,
θα περασει στα χερια ιδιωτικων συμφεροντων και μαλιστα ξενων.
Αν ειχαμε βγει απο την ΕΕ και το ευρω, και ειχαμε δικη μας ανεξαρτητη πολιτικη,
θα μπορουσε ποτε να συμβει αυτο ;
Επειδη ομως ειμαστε στην ΕΕ, γινεται μπροστα στα ματια μας, μερα μεσημερι.
Τι λεει ο Κος Κουτσουμπας γι αυτο ;
Τι λεει για την Φραπορτ, που με 28χιλ. ευρω μετοχικο κεφαλαιο, πηρε δανειο 1,5 δις ευρω απο τις εγχωριες τραπεζες,
με εγγυηση του ελληνικου δημοσιου, για ν' αγορασει τα 14 λιμανια κι αεροδρομια ;
Τι λεει ο κος Κουτσουμπας και τα πεφωτισμενα μελη της Κ.Ε. για το Υπερταμειο και την ΑΑΔΕ ;
Γιατι δεν εχουμε ανακοινωσει τη δικη μας ΑΟΖ, και γιατι δεν εχουμε διαμαρτυρηθει στον ΟΗΕ και στο ΝΑΤΟ για το συμφωνο Λιβυης-Τουρκιας ;

Ξερω, αυτα πεφτουν βαρια για την ηγεσια του κομματος.
Οι συνθηκες δεν ειναι ωριμες και ειναι ο καπιταλισμος ηλιθιε.
Αρκει να πεφτει η κομματικη αντιμισθια, και να μη μας ενοχλουν για τα δανεια.
1 .

Παυλος Γ.
Crazy poster
Crazy poster
Δημοσιεύσεις: 1061

Re: Από τον Λένιν στον Μαρξ

Δημοσίευσηαπό Παυλος Γ. » 03 Ιουν 2020, 08:55

mister spooky έγραψε:
Παυλος Γ. έγραψε:
Συντροφε,
δεν εξεταζω τις προθεσεις που εχει ενας κυβερνητης, ή μια ομαδα εξουσιας.
Μ' ενδιαφερει το αποτελεσμα.
Δηλαδη, η ζωη των πολλων εγινε καλυτερη ή χειρωτερη σ' αυτα τα 70+ χρονια του υπαρκτου ;
Ομοιως.
Η ζωη μας εγινε καλυτερη ή χειρωτερη στα χρονια του ευρω ;

Δηλαδη δεν μ' ενδιαφερει η ταμπελα που θα βαλεις στο συστημα.
Μ' ενδιαφερει αν αυτο θα φερει βελτιωση της ζωης των πολλων.
Απο προθεσεις και δικαιολογιες, εχουμε απειρα παραδειγματα.


Αντιλαμβανεσαι όμως πως το κριτήριο που θέτεις δεν μπορεί να είναι αυθαίρετο;
Π.χ. έγινε καλύτερη η ζωή του κοσμου όταν ζουσε η αλικη βουγιουκλακη;
Αντιλαμβανεσαι ότι δεν μπορείς να θέτεις ως κριτήριο ότι αίτιο της καλης ζωης είναι η αλικη βουγιουκλακη; Το νόμισμα δεν αλλαζει την εκμεταλλευτικη φύση του καπιταλισμού.

Και φυσικά την περίοδο της οικοδόμησης του σοσιαλισμου η ζωή βελτιώθηκε αστρονομικά, τι να πουμε, απο έρευνα αμερικανικης υπηρεσιας στα 80ς που δεν ήταν και στα φορτε της ο σοβιετικος πολιτης ζουσε με 200 θερμιδες λιγοτερες απο τον αμερικανο, 3,200 ημηρεσίως. δεν το λες και λιγο. Να μη παμε στην εξαλιψη της παιδικης εργασιας στα ορυχεία, στον αναλφαβιστισμό.

Προφανώς και δεν παίζουν ρολο οι προθέσεις. Στην πράξη λοιπόν ο κεντρικος σχεδιασμος στην σοσιαλιστικη οικοδομηση πήρε τον άνθρωπο απο το χέρι, που σκαλιζε τη γη με την ξυλινη αξίνα, και μέσα σε λιγότερο από ένα ιωβηλαίο τον έβγαλε στο διάστημα. Η ανθρωπότητα έκανε, ας μη πούμε άλματα, τεραστια βήματα προς τα μπρος.



Το ποσο καλη ηταν η ζωη στο παλαι ποτε ανατολικο μπλοκ, το γνωριζω απο πρωτο χερι.
Ειχα την τυχη-ατυχια, να πηγαινω τακτικα σε Γιουγκοσλαβια και Βουλγαρια, για επαγγελματικους λογους,
την εποχη του υπαρκτου.
Γυριζοντας στην Ελλαδα, ενιωθα οτι ειμαι ευλογημενος που γεννηθηκα εδω.
0 .


Επιστροφή σε “Φιλοσοφία Πολιτικής”