Κώστας Αξελός

Πολιτικά συστήματα, πολιτική επιστήμη, πολιτικές ιδεολογίες κλπ.
Άβαταρ μέλους
DrSocrates
Basic poster
Basic poster
Δημοσιεύσεις: 605

Re: Κώστας Αξελός

Δημοσίευσηαπό DrSocrates » 19 Ιούλ 2022, 16:32

Λαχουρένιος έγραψε:Ο Κονδυλης ειναι πολυ δυνατος. Ο Αξελος αριστερος δεν ηταν?


:good:

O Αξελος ανηκε στο ΚΚΕ,μεταγενεστερα στραφηκε κατα της δρασης του ΚΚΕ και αποχωρησε.
Συνεχισε να πιστευει στην δυνατοτητα μιας επαναστατικης ανατροπης με στοχο μια ελευθερη και δημοκρατικη πολιτεια.

Για τον Κ.Καστοριαδη ποια ειναι γνωμη σου;



nemo έγραψε:λοι οι συγχρονοι φιλοσοφοι κλπ εκτος ελαχιστων δλδ ενας αντε δυο υπηρξαν
ταφοπλακες για την ελλαδα κανενας δεν ηταν αξιος ουτε για μια @τσοτριχα
των αρχαιων ή των ξενων συγχρονων φιλοσοφων

μια εξηγηση εστω και απλη ειναι γιατι ειχαν διαποτιστει απο αριστεριλα


Καπταιν Νεμο,εχεις καποιες εμμονες που εγκλωβιζουν την σκεψη σου.
Το αστειο ειναι οτι οι φιλοσοφοι που ανεφερα δεχτηκαν περισσοτερη κριτικη απο την αριστερα παρα απο την δεξια.
Ασκησαν και κριτικη στον Μαρξισμο απο αριστερη σκοπια.
Χωρις να εχεις διαβασεις τα εργα τους βγαζεις βιαστικα συμπερασματα.Ετσι δεν γινεται δουλεια μαστορα.


Περιμενω ακομα να μου αναφερεις καποιους απο τους ξενους και Ελληνες συγχρονους φιλοσοφους αλλα και απο τους αρχαιους και γιατι τους εκτιμας....
τι περιμενεις να ακουσεις εσυ απο εναν φιλοσοφο;
0 .

Άβαταρ μέλους
nemo
Supreme poster
Supreme poster
Δημοσιεύσεις: 16527

Re: Κώστας Αξελός

Δημοσίευσηαπό nemo » 19 Ιούλ 2022, 17:03

DrSocrates έγραψε:
Λαχουρένιος έγραψε:Ο Κονδυλης ειναι πολυ δυνατος. Ο Αξελος αριστερος δεν ηταν?


:good:

O Αξελος ανηκε στο ΚΚΕ,μεταγενεστερα στραφηκε κατα της δρασης του ΚΚΕ και αποχωρησε.
Συνεχισε να πιστευει στην δυνατοτητα μιας επαναστατικης ανατροπης με στοχο μια ελευθερη και δημοκρατικη πολιτεια.

Για τον Κ.Καστοριαδη ποια ειναι γνωμη σου;



nemo έγραψε:λοι οι συγχρονοι φιλοσοφοι κλπ εκτος ελαχιστων δλδ ενας αντε δυο υπηρξαν
ταφοπλακες για την ελλαδα κανενας δεν ηταν αξιος ουτε για μια @τσοτριχα
των αρχαιων ή των ξενων συγχρονων φιλοσοφων

μια εξηγηση εστω και απλη ειναι γιατι ειχαν διαποτιστει απο αριστεριλα


Καπταιν Νεμο,εχεις καποιες εμμονες που εγκλωβιζουν την σκεψη σου.
Το αστειο ειναι οτι οι φιλοσοφοι που ανεφερα δεχτηκαν περισσοτερη κριτικη απο την αριστερα παρα απο την δεξια.
Ασκησαν και κριτικη στον Μαρξισμο απο αριστερη σκοπια.
Χωρις να εχεις διαβασεις τα εργα τους βγαζεις βιαστικα συμπερασματα.Ετσι δεν γινεται δουλεια μαστορα.


Περιμενω ακομα να μου αναφερεις καποιους απο τους ξενους και Ελληνες συγχρονους φιλοσοφους αλλα και απο τους αρχαιους και γιατι τους εκτιμας....
τι περιμενεις να ακουσεις εσυ απο εναν φιλοσοφο;


α: δεν τους εχω προχειρους μεσα στο μυαλο πρεπει να κατσει για να τα εχω
και αυτην την στιγμη δεν ..ο κονδυλης εχει την πιο καθαρη ματια θα συμφωνησω οτι ειναι
απο τους πιο καλους για τον αξελο ειπα οτι μου φανηκε αριστερος και δεν ειχα αδικο
χωρις να εχω διαβασει τιποτα απο αυτον ή μπορει να τον εχω διαβασει στα αρπαχτα
και να μην μου εχει μεινει τιποτα -ολα ειναι πιθανα απο τους ξενους εχουμε πολλους
ειδικα αμερικανους οι ευρωπαιοι φιλοσοφοι που ανακατευτηκαν με την αριστερα
επειδη εχουν φαει αριστερα σκατα σκατιασε και ο λογος τους
θα πρεπει να τους αναφερουμε σαν κακο παραδειγμα

και εσυ να μου υποδείξεις εναν φιλοσοφο απο τους συγχρονους που σου αρεσει
και οσο για τους αρχαιους ολοι μου αρεσουν ειδικα ο ηρακλειτος και ο αριστοτελης
αυτοι οι δυο συμπληρωνουν ο ενας τον αλλον ο ενας τοποθετειται και ο αλλος τα εξηγει
0 .
το απόλυτο ένα που συχαίνομαι είναι οι αυταπάτες
επειδη είναι και ο λόγος της ύπαρξής μου

Άβαταρ μέλους
nemo
Supreme poster
Supreme poster
Δημοσιεύσεις: 16527

Re: Κώστας Αξελός

Δημοσίευσηαπό nemo » 19 Ιούλ 2022, 17:05

και φυσικα εχω και εγω εμμονες αλλα τις κοντρολαρω με ενδοσκόπηση
σε μια μονο δεν βαζω νερο στο κρασακι μου στο θεμα ελλας

τωρα θα προσπαθησω να περιγραψω γιατι ειμαι τοσο κατηγορηματικος με τους αριστερους
φιλοσοφους γιατι τους εχω διαβασει πρωτους και δευτερον φτανουν σε πολλα αδιεξοδα
μερικοι εχουν την αξιοπρεπεια και σταματουν ενω οι εμμονικοι με την αριστεριλα
συμπληρωνουν τα κενα με οτι τους κοβει η γκλαβα τους και προκαλουν τον γελωτα
σε μενα τουλαχιστον
0 .
το απόλυτο ένα που συχαίνομαι είναι οι αυταπάτες
επειδη είναι και ο λόγος της ύπαρξής μου

Λαχουρένιος
Ultimate Stalker
Ultimate Stalker
Δημοσιεύσεις: 47450
Τοποθεσία: Γεφυρα

Re: Κώστας Αξελός

Δημοσίευσηαπό Λαχουρένιος » 19 Ιούλ 2022, 21:26

DrSocrates έγραψε:
:good:

O Αξελος ανηκε στο ΚΚΕ,μεταγενεστερα στραφηκε κατα της δρασης του ΚΚΕ και αποχωρησε.
Συνεχισε να πιστευει στην δυνατοτητα μιας επαναστατικης ανατροπης με στοχο μια ελευθερη και δημοκρατικη πολιτεια.

Για τον Κ.Καστοριαδη ποια ειναι γνωμη σου;;


Ειχα δει μια πολυ δυσφημιστικη δηλωση του για τον ΕΛΑΣ και επεσε πολυ στα ματια μου. Δεν τον εχω διαβασει ομως για να κανω καποιου ειδους υπευθυνη κριτικη σε αυτον ως στοχαστη.
0 .
Προέλλην έγραψε:Zηλεύετε τα προσεχώς ζουμερά ακτινίδια του νεοφυούς αγρότη ΓΓ,

Μη δείτε άνθρωπο που ξεφεύγει απο τα στεγανα του τυπικού σκιντζή ΕΛ δήθεν αγρότη, άνθρωπο που θα συνεισφέρει άμεσα στις εξαγωγές της χώρας.

Τι είστε; Aυτοί ακριβως :dunno:

Άβαταρ μέλους
nemo
Supreme poster
Supreme poster
Δημοσιεύσεις: 16527

Re: Κώστας Αξελός

Δημοσίευσηαπό nemo » 19 Ιούλ 2022, 22:10

Λαχουρένιος έγραψε:
DrSocrates έγραψε:
:good:

O Αξελος ανηκε στο ΚΚΕ,μεταγενεστερα στραφηκε κατα της δρασης του ΚΚΕ και αποχωρησε.
Συνεχισε να πιστευει στην δυνατοτητα μιας επαναστατικης ανατροπης με στοχο μια ελευθερη και δημοκρατικη πολιτεια.

Για τον Κ.Καστοριαδη ποια ειναι γνωμη σου;;


Ειχα δει μια πολυ δυσφημιστικη δηλωση του για τον ΕΛΑΣ και επεσε πολυ στα ματια μου. Δεν τον εχω διαβασει ομως για να κανω καποιου ειδους υπευθυνη κριτικη σε αυτον ως στοχαστη.

γμτ μου θα με τρελανετε και εδω βρε λαχου υπαρχει στον κοσμο ενας ΕΝΑΣ φιλοσοφος
στοχαστης που θα βρει θετικα στην δραση του ελας;
0 .
το απόλυτο ένα που συχαίνομαι είναι οι αυταπάτες
επειδη είναι και ο λόγος της ύπαρξής μου

Άβαταρ μέλους
nemo
Supreme poster
Supreme poster
Δημοσιεύσεις: 16527

Re: Κώστας Αξελός

Δημοσίευσηαπό nemo » 20 Ιούλ 2022, 08:23

εδω εχουμε ενα αποσπασμα ενος στοχαστη που ξεφυγε απο τον κανονα
του ολοκληρωτισμου- ναι αληθεύει οτι γενικα η φιλοσοφια εχει μια ροπη προς τον
ολοκληρωτισμο αναλογως βεβαια και τις βλεψεις του φιλοσοφου
αλλο ζητημα αν και ποσο ειναι φυσιολογικο ή λογικο

παρατηρήστε τις διαφορες ή και τις αστοχιες που διακρινουμε οταν βρισκομαστε 80
χρονια μετα την εκδοση του βιβλιου ο χρονος ειναι αμειλικτος ακομη και για τους φιλοσοφους




«Η ανοιχτή κοινωνία και οι εχθροί της» πρωτοεκδόθηκε το 1945 στο Λονδίνο σε δύο τόμους: «The Spell of Plato» και «The High Tide of Prophecy: Hegel, Marx, and the Aftermath». Ο υπότιτλος του πρώτου του τόμου, «Τα μάγια του Πλάτωνα», φανερώνει την άποψη του Πόππερ ότι οι περισσότεροι ερμηνευτές του Πλάτωνα ανά τους αιώνες έχουν παρασυρθεί από το μεγαλείο και το αμίμητο ύφος του αρχαίου Έλληνα φιλοσόφου. Αλλά, ο Πόππερ λέει ότι έχουν εκλάβει την πολιτική φιλοσοφία του Πλάτωνα ως καλοήθη ουτοπία και δεν κατανοούν τις επικίνδυνες τάσεις του προς την ολοκληρωτική ιδεολογία. Σε αντίθεση με τους μελετητές του Πλάτωνα στην εποχή του, ο Πόππερ ξεχώρισε τις ιδέες του Πλάτωνα από εκείνες του Σωκράτη, ισχυριζόμενος ότι ο πρώτος στα τελευταία χρόνια της ζωής του δεν εξέφραζε τις ανθρωπιστικές και δημοκρατικές τάσεις του δασκάλου του: κατά κάποιον τρόπο, ο Πλάτωνας πρόδωσε τον Σωκράτη στην «Πολιτεία» όπου τον απεικονίζει να συμμετέχει στον ολοκληρωτισμό. Από την άλλη πλευρά, ο Πόππερ αναγνωρίζει ότι η ανάλυση του Πλάτωνα για την κοινωνική αλλαγή και τη δυσαρέσκεια, δείχνει κοινωνιολογικό βάθος, αλλά απορρίπτει την απέχθειά του για τη δημοκρατία. Αντιθέτως, για τον Πόππερ, τα αναδυόμενα ανθρωπιστικά ιδανικά της αθηναϊκής δημοκρατίας είναι το ξεκίνημα μιας πολυπόθητης «ανοιχτής κοινωνίας».

Το τελευταίο κεφάλαιο του πρώτου τόμου φέρει τον ίδιο τίτλο με το βιβλίο και περιλαμβάνει τις φιλοσοφικές εξερευνήσεις του Πόππερ για την αναγκαιότητα της άμεσης φιλελεύθερης δημοκρατίας ως τη μόνη μορφή διακυβέρνησης που επιτρέπει θεσμικές βελτιώσεις χωρίς βία και αιματοχυσία. Στον δεύτερο τόμο, ασκεί κριτική στον Χέγκελ και στον Μαρξ, εντοπίζοντας τις ιδέες τους στον Αριστοτέλη και υποστηρίζοντας ότι ενέπνευσαν τις διάφορες μορφές ολοκληρωτισμού του 20ού αιώνα. Για να επικρίνει τον Χέγκελ, παραπέμπει στον Άρτουρ Σοπενχάουερ ο οποίος, ως σύγχρονος του Χέγκελ τον καθύβριζε κανονικά. Είναι αλήθεια ότι στην εποχή του και σε ολόκληρο τον 19ο αιώνα ο Χέγκελ είχε το μεγαλύτερο φιλοσοφικό fan club όλων των εποχών και είχε επηρεάσει τόσο τη σκέψη όσο και τη διακυβέρνηση.

Ο Πόππερ αναλύει την επιρροή του Χέγκελ στον φασισμό του 20ού αιώνα, εστιάζοντας στα ιστορικιστικά του στοιχεία, όχι στον ολοκληρωτισμό του όπως έκανε με τον Πλάτωνα. Ο τρίτος εχθρός της ανοιχτής κοινωνίας, είναι ο Καρλ Μαρξ. Ο Πόπερ παραδέχεται ότι, σε αντίθεση με τον Χέγκελ, ο Μαρξ νοιαζόταν βαθιά για τα δεινά των απλών ανθρώπων και τις αδικίες που επικρατούσαν στην εποχή του στις καπιταλιστικές κοινωνίες. Επίσης, τα γραπτά του Μαρξ δείχνουν οικονομικές, κοινωνιολογικές και ιστορικές γνώσεις. Ωστόσο, ακόμη κι αν θεωρεί ότι οι απόψεις του Μαρξ έχουν αξία, ο Πόππερ σημειώνει ότι ο ιστορικισμός του Μαρξ τον οδήγησε να υπερεκτιμήσει την αρχική του υπόθεση, τη σπουδαιότητα της ταξικής πάλης στην πορεία της ιστορίας με αποτέλεσμα ανορθολογική και ολοκληρωτική οπτική.


«Η ανοιχτή κοινωνία και οι εχθροί της» του Kαρλ Πόππερ από τις εκδ. Παπαζήση
Το βιβλίο είναι μια ευκαιρία να έρθουμε σε επαφή με την πολιτική θεωρία του 20ού αιώνα και να εισαχθούμε σε πολλά ρεύματα σκέψης, από τον αυστριακό μαρξισμό μέχρι την Αυστριακή Οικονομική Σχολή, την ψυχανάλυση και τον λογικό θετικισμό που γεννήθηκαν και ευδοκίμησαν στη Βιέννη. Είτε συμφωνεί είτε διαφωνεί κανείς με την κριτική του Πόππερ στον Πλάτωνα, στον Χέγκελ και στον Μαρξ, «Η ανοιχτή κοινωνία και οι εχθροί της» είναι το έργο μιας ιδιοφυΐας: ο Πόππερ επιχειρηματολογεί πειστικά υπέρ της ανωτερότητας των φιλελεύθερων θεσμών έναντι άλλων μοντέλων πολιτειακής οργάνωσης και ιδιαίτερα έναντι των ολοκληρωτικών καθεστώτων εκείνης της εποχής, του φασισμού και του σταλινισμού. Αναλύοντας την εξέλιξη των κοινωνικών οργανώσεων και καθεστώτων στο πέρασμα του χρόνου, μιλάει για την ανάγκη δημιουργίας και διατήρησης θεσμών που όχι μόνο επιτρέπουν, αλλά προωθούν την κριτική μέσω της δημόσιας συζήτησης. Η ελεγξιμότητα των πολιτικών αποφάσεων (όπως και των επιστημονικών θεωριών) προϋποθέτει την κριτική συζήτηση και τον δημόσιο χαρακτήρα της γνώσης και των πολιτικών αποφάσεων. Οι προϋποθέσεις αυτές της ανοιχτής κοινωνίας είναι συνυφασμένες τόσο με την επιστημολογία όσο και με την ηθική και πολιτική φιλοσοφία του Πόππερ ο οποίος αναφέρεραι συχνά στον Καντ και στη σημασία του κριτικού πνεύματος: η κριτική αντικαθιστά τη βία ως τρόπος εφαρμογής λύσεων στα προβλήματα του ανθρώπου.




Σύμφωνα με την αντίληψη του Πόππερ περί ανοιχτής κοινωνίας, το ζήτημα δεν είναι τόσο το ποιος θα μας κυβερνά, αλλά το πώς ως πολίτες θα ελέγχουμε την εξουσία χωρίς να πιστεύουμε σε ιστορικές νομοτέλειες που δήθεν καθορίζουν την πορεία της κοινότητας: τέτοια πίστη, λέει, αποτελεί θεμέλιο της σκέψης που οδηγεί σε κλειστές κοινωνίες. Δηλαδή ο Πόππερ, αν και αναγνωρίζει τη σπουδαιότητα των οικονομικών συμφερόντων στην κοινωνική και ιστορική εξέλιξη –την οποία τονίζει ο Μαρξ–, διαφωνεί με τον μαρξισμό στο ότι ο κόσμος, σύμφωνα με ιστορικές νομοτέλειες, οδεύει προς στον κομμουνισμό: για τον Πόππερ δεν υπάρχουν ιστορικές νομοτέλειες, ούτε η Ιστορία έχει «λογική». Στην ανοιχτή κοινωνία οι άνθρωποι, συνειδητοποιώντας την απουσία λογικής και ιστορικού νοήματος, προσπαθούν να βελτιώσουν τη ζωή τους με μικρές ή μεγάλες αλλαγές είτε προς την κατεύθυνση μιας κομμουνιστικής κοινωνίας είτε όχι. Για να το πούμε απλά, ο Πόππερ αμφισβητούσε τους προφήτες: επεξεργάστηκε ένα ερμηνευτικό σχήμα –τον «κριτικό ορθολογισμό»– κατά το οποίο η διαδικασία δοκιμής-σφάλματος δεν λύνει μόνο επιστημονικά και τεχνικά προβλήματα, αλλά μπορεί να εφαρμοστεί και στο κοινωνικό πεδίο, στην εξέλιξη μιας ανοιχτής κοινωνίας. Για την επίλυση προβλημάτων στο κοινωνικό πεδίο –ανεργία, άδικο φορολογικό σύστημα, περιβαλλοντική ρύπανση– κάνει λόγο για βαθμιαία κοινωνική μηχανική, για εξεύρεση πρακτικών λύσεων, για «μεταρρυθμίσεις». Λέει δηλαδή ο Πόππερ ότι, αν θελήσουμε να προκηρύξουμε σοσιαλιστική δημοκρατία, αν κάνουμε «επανάσταση», θα την πληρώσουμε πολύ ακριβά όχι μόνο με αίμα και θυσίες, αλλά και με την αποτυχία του ίδιου του πολιτικού μας σχεδίου. Εξάλλου, η δημοκρατία προϋποθέτει κοινωνική συναίνεση: σπανίως μπορεί μια «επανάσταση» να εξασφαλίσει τη στήριξη των πολλών. Η σκέψη του Πόππερ είναι κοντά στη λογική της σοσιαλδημοκρατίας – και πράγματι, ο Πόππερ επαινεί την οικονομική πολιτική των Σουηδών σοσιαλδημοκρατών που αμέσως μετά τον πόλεμο δοκίμασαν αυτό που λίγο αργότερα ονομάστηκε «σουηδικό μοντέλο» και που παραμένει η πιο επιτυχημένη εκδοχή της σοσιαλδημοκρατίας.
0 .
το απόλυτο ένα που συχαίνομαι είναι οι αυταπάτες
επειδη είναι και ο λόγος της ύπαρξής μου

Άβαταρ μέλους
Ραν ταν πλαν
Kalamata Lover
Kalamata Lover
Δημοσιεύσεις: 13129
Τοποθεσία: Καλαμάτα

Re: Κώστας Αξελός

Δημοσίευσηαπό Ραν ταν πλαν » 20 Ιούλ 2022, 11:12

DrSocrates έγραψε:Συνδέθηκε στενά με διανοούμενους μεγάλης εμβέλειας όπως ο Martin Heidegger, ο Jacques Lacan, ο André Breton, και ο Georges Bataille, συγκρούστηκε βίαια με τον Jean-Paul Sartre...


Εμ με ποιον άλλον θα συγκρούονταν;
Με τον Πουλαντζά, τον Αντόρνο και τον Καστοριάδη;
Eurocommunism uber alles και τα μυαλά στα κάγκελα και την είδαμε πια την κατάντια τους.
Σφουγγοκωλάριους το καπιταλισμού κατάντησαν τους πολιτικούς επιγόνους τους όλα αυτά τα μεγάλα πνεύματα.
0 .
Εθνικόφρων σταλινικός κομμουνιστής.


Επιστροφή σε “Φιλοσοφία Πολιτικής”