Η αποδόμηση του Δυτικού πολιτισμού

Πολιτικά συστήματα, πολιτική επιστήμη, πολιτικές ιδεολογίες κλπ.
Άβαταρ μέλους
DrSocrates
Basic poster
Basic poster
Δημοσιεύσεις: 636

Re: Η αποδόμηση του Δυτικού πολιτισμού

Δημοσίευσηαπό DrSocrates » 29 Δεκ 2023, 14:30

H «πολιτική των ταυτοτήτων» εκτρέπεται στη βία
Δημοσιεύθηκε στην διαδικτυακή επιθεώρηση Spiked Online, 08/09/2022

Από το ξέσπασμα των διαδηλώσεων Black Lives Matter, πριν από λίγους μήνες, υπήρξαν διάφορες προσπάθειες αποκατάστασης της βίας και της λεηλασίας ως αποδεκτών και μάλιστα αξιέπαινων μορφών πολιτικής διαμαρτυρίας. Η τάση αυτή είχε παρατηρηθεί στο παρελθόν το 2011, κατά τη διάρκεια ταραχών σε πόλεις της Αγγλίας, όταν το BBC αναφερόταν στους ταραξίες και τους πλιατσικολόγους ως «διαδηλωτές». Τότε, το BBC αναγκάστηκε να αναγνωρίσει ότι ήταν λάθος να παρουσιάζει τις λεηλασίες ως μορφή διαμαρτυρίας. Εννέα χρόνια μετά, τα πράγματα έχουν αλλάξει. Τα αμερικανικά μέσα ενημέρωσης είναι εκείνα που επιδίδονται τώρα ολόψυχα στην εξυγίανση των λεηλασιών.

Μέχρι πρόσφατα, οι λεηλασίες θεωρούνταν ως σύμπτωμα αποσύνθεσης της κοινότητας, και καταδικαζόταν ως αντικοινωνική συμπεριφορά. Σε προηγούμενες εποχές, ακόμη και όσοι συμπαθούσαν τον σκοπό και την προοπτική των ανθρώπων που συμμετείχαν σε ταραχές, δεν υποστήριζαν τις λεηλασίες. Οι κοινωνικοί επιστήμονες συνέταξαν μελέτες που εξηγούσαν γιατί οι άνθρωποι εξεγείρονταν και λεηλατούσαν. Στόχος τους ήταν να κατανοήσουν γιατί σε ορισμένες περιπτώσεις οι άνθρωποι υιοθετούν καταστροφικές μορφές συμπεριφοράς που τραυματίζουν τις ίδιες τις κοινότητές τους. Σε ορισμένες περιπτώσεις οι κοινωνικοί επιστήμονες υποστήριξαν ότι οι ταραχές θα πρέπει να θεωρούνται ως πολιτική έκφραση ανθρώπων χωρίς φωνή. Σήμερα τα πράγματα είναι πολύ διαφορετικά. Ένα κομμάτι των πολιτιστικών ελίτ δεν ενδιαφέρονται πλέον απλώς να εξηγήσουν γιατί συμβαίνουν οι ταραχές και λεηλασίες –στην πραγματικότητα δικαιολογούν τις λεηλασίες και εκθειάζουν τις αρετές τους.


Για παράδειγμα, ο Μάθιου Κλέρ, επίκουρος καθηγητής κοινωνιολογίας στο Πανεπιστήμιο του Στάνφορντ, φαίνεται να δυσανασχετεί με το γεγονός ότι ο όρος «λεηλασία« έχει «αρνητική χροιά». Λέει ότι αυτή η αρνητική αναπαράσταση των λεηλασιών κρύβει από πίσω της ρατσισμό. Έτσι, «ο όρος είναι φυλετικοποιημένος και χρησιμοποιείται συχνά για να καταδικάσει πολιτικές πράξεις που απειλούν τη λευκή υπεροχή και τον φυλετικό καπιταλισμό». Αυτή η ιδέα ότι η αρνητική θεώρηση του πλιάτσικου καθοδηγείται από ρατσιστικά κίνητρα βρίσκει ευρεία ανταπόκριση στις απόψεις εκείνων που θέλουν να εξομαλύνουν τέτοιου είδους αντικοινωνικές συμπεριφορές. Αυτό που παραβλέπεται είναι ότι, ιστορικά, η αρνητική διαμόρφωση του πλιάτσικου επικρατούσε και στις ευρωπαϊκές κοινωνίες, όπου η καταστροφική συμπεριφορά των λευκών ταραχοποιών θεωρούνταν σύμπτωμα πολιτισμικής παρακμής.

Η άρνηση να αναγνωριστεί η καταστροφική κλίμακα που έχουν προσλάβει οι ταραχές στις πόλεις φάνηκε με τον πιο εντυπωσιακό τρόπο από το CNN. Σε ένα πρόσφατο δελτίο ειδήσεων που απεικόνιζε την φλεγόμενη από τις ταραχές Κενόσα, η λεζάντα έγραφε: «Πυρκαγιά αλλά κυρίως ειρηνική διαμαρτυρία». Η απροθυμία του CNN να αναγνωρίσει την υπερβολικά καταστροφική πραγματικότητα είναι σύμπτωμα της απροθυμίας των μέσων ενημέρωσης να παρουσιάσουν τους ταραξίες με αρνητικό τρόπο. Πράγματι, σε μεγάλο μέρος των αμερικανικών μέσων ενημέρωσης, η λέξη «διαμαρτυρία» μετατρέπεται γρήγορα σε ευφημισμό για τις ταραχές. Όταν ένα δικαστήριο στο Όκλαντ της Καλιφόρνιας πυρπολήθηκε, το ABC News ανέφερε ότι μια «ειρηνική διαδήλωση [είχε] εκτραχυνθεί».


Η μισαλλοδοξία της κουλτούρας ακύρωσης

Αυτή η νέα φιλοσοφία της βίας είναι άμεσο αποτέλεσμα της ισχυρής επιρροής των πολιτικών της ταυτότητας στον αγγλοαμερικανικό κόσμο. Τα πανεπιστημιακά κινήματα που συνδέονται με τις πολιτικές ταυτότητας έχουν απαξιώσει το φιλελεύθερο ιδεώδες της ανεκτικότητας. Τις τελευταίες δεκαετίες, οι ακαδημαϊκοί υποστηρικτές των πολιτικών ταυτότητας παρείχαν διανοητική και ηθική υποστήριξη σε μια προοπτική που είναι ρητά μισαλλόδοξη απέναντι στις απόψεις των άλλων. Όπως εξήγησα στο βιβλίο μου του 2016, What’s Happened to the University? (Τι συμβαίνει στο Πανεπιστήμιο;), η ελευθερία και η ανεκτικότητα έχουν υποβαθμιστεί σε αξίες δεύτερης κατηγορίας. Η αστυνόμευση της γλώσσας και της συμπεριφοράς έχει θεσμοθετηθεί στα αγγλοαμερικανικά πανεπιστήμια. Οι διαδηλωτές των πανεπιστημίων έχουν παραμερίσει τη μακραίωνη παράδοση των έντονων αντιπαραθέσεων και τώρα επιδιώκουν να φιμώσουν τους ανθρώπους με τους οποίους διαφωνούν.

Μέχρι πρόσφατα, η κουλτούρα ακύρωσης και οι θεσμικά υποστηριζόμενες πράξεις μισαλλοδοξίας περιορίζονταν στα πανεπιστήμια. Σε ένα τέτοιο περιβάλλον, δεν υπήρχε μεγάλη ανάγκη για τη ρητή χρήση βίας, επειδή οι διοικητικοί υπάλληλοι των πανεπιστημίων αναλάμβαναν ευχαρίστως την ευθύνη για την αστυνόμευση του λόγου και των συμπεριφορών. Ωστόσο, η αποδοχή της κουλτούρας της ακύρωσης περιείχε πάντα το υπονοούμενο ότι η βία θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί εναντίον του στόχου που ακυρωνόταν.

Και τα τελευταία χρόνια, η κουλτούρα της ακύρωσης έχει διαχυθεί στην υπόλοιπη κοινωνία. Τόσο ο ιδιωτικός όσο και ο δημόσιος τομέας έχουν βρεθεί υπό την επιρροή της κουλτούρας ακύρωσης. Και όπως είδαμε αυτό το καλοκαίρι, στο λιγότερο ευγενικό περιβάλλον της αστικής Αμερικής, η κουλτούρα της ακύρωσης αποκτά μια πολύ πιο σκοτεινή και καταστροφική δυναμική.

Είναι οι μισαλλόδοξες θεωρίες που αναδύθηκαν στα πανεπιστήμια που παρέχουν τα θεμέλια για τη σημερινή φιλοσοφία της βίας. Σε αντίθεση με τους πλιατσικολόγους του παρελθόντος, οι σημερινοί πλιατσικολόγοι μπορούν να αντλήσουν από τους διανοητικούς και ηθικούς πόρους της κουλτούρας της ακύρωσης. Κατά συνέπεια, η ηθική αυθεντία που περιβάλλει τις λεηλασίες και τις ταραχές σήμερα είναι αρκετά ισχυρή για να φιμώσει εκείνους τους Αμερικανούς που ανησυχούν και θλίβονται από τα πρόσφατα γεγονότα. Θα έχουν ενημερωθεί από τους σχολιαστές των μέσων ενημέρωσης ότι το να αποκαλείς τους διαδηλωτές «ταραξίες» είναι μια πράξη ανάλγητου ρατσισμού. Δεν αποτελεί έκπληξη το γεγονός ότι πολλοί φοβούνται ότι αν αποκαλέσουν μια εξέγερση με το όνομά της, θα κατηγορηθούν ότι πρεσβεύουν τη λευκή υπεροχή.




Πηγη https://ardin-rixi.gr/archives/246870
0 .

Άβαταρ μέλους
DrSocrates
Basic poster
Basic poster
Δημοσιεύσεις: 636

Re: Η αποδόμηση του Δυτικού πολιτισμού

Δημοσίευσηαπό DrSocrates » 29 Δεκ 2023, 14:39

Η ακαδημαϊκή «επάρκεια» του κινήματος Woke
https://ardin-rixi.gr/archives/254833
0 .

Άβαταρ μέλους
DrSocrates
Basic poster
Basic poster
Δημοσιεύσεις: 636

Re: Η αποδόμηση του Δυτικού πολιτισμού

Δημοσίευσηαπό DrSocrates » 06 Ιαν 2024, 16:45

Γιατί έγινα Xριστιανή
Της Αγιάν Χίρσι Άλι*
H Ayaan Hirsi Ali είναι ερευνήτρια στο Ινστιτούτο Hoover του Πανεπιστημίου του Στάνφορντ. Είναι συγγραφέας του βιβλίου Prey: Immigration, Islam, and the Erosion of Women’s Rights.
https://ardin-rixi.gr/archives/254934




Μια παλιοτερη συνεντευξη
Αγιάν Χίρσι Άλι: «Πράξεις πολέμου οι ισλαμιστικές επιθέσεις»
02/12/2020
Γιατί η Γαλλία έχει γίνει τόσο συχνά στόχος ισλαμιστικών επιθέσεων; Τι το ιδιαίτερο υπάρχει στη χώρα μας;

Αυτό πιθανότατα που είναι ιδιαίτερο στη χώρα σας είναι το γεγονός ότι αυτές οι παράλληλες κοινωνίες μπόρεσαν να εξαπλωθούν σταδιακά επί δεκαετίες, πρόκειται γι’ αυτό που ο Πρόεδρός σας αποκαλεί «ισλαμιστικό αποσχισμό» (séparatisme islamiste). Όταν, στις αρχές της δεκαετίας του 1990, γκρεμίστηκε το όνειρο των αλγερινών ισλαμιστών, υπεύθυνη θεωρήθηκε η Γαλλία. Εξ ου και οι επιθέσεις που ακολούθησαν. Εξ ου και ένα αποτελεσματικό αντιτρομοκρατικό σύστημα που εγκαθιδρύθηκε στη χώρα σας. Αλλά το σύστημα αυτό αποδυναμώθηκε ήδη από τη δεκαετία του 2000. Μετά την 11η Σεπτεμβρίου, περίοδο κατά την οποία επισκέφθηκα πολλές φορές τη Γαλλία, θυμάμαι ατελείωτες συζητήσεις, καθώς ορισμένοι, κυρίως από το χώρο της αριστεράς, υποστήριζαν ότι τα μέτρα που επέτρεπαν τον εντοπισμό και τη δίωξη των τρομοκρατών ήταν αντισυνταγματικά. Τη βάση αυτού του επιχειρήματος αποτελούσε η πολυπολιτισμική θεώρηση ότι η διαφορετική αντιμετώπιση των μουσουλμάνων σε σχέση με τον άλλο πληθυσμό ήταν άδικη.

Ένας άλλος λόγος είναι ότι η Γαλλία μέχρι σήμερα αρκούνταν στο να επικεντρώνεται στις επιθέσεις. Τη στιγμή κατά την οποία πραγματοποιείται μια επίθεση, η χώρα αναρωτιέται αναδρομικά πώς μπόρεσε να συμβεί κάτι τέτοιο και αναζητεί τους ριζοσπαστικούς μουσουλμάνους και τους συνεργούς τους.Όμως έχει ελάχιστα ενδιαφερθεί για τους θεσμούς στο πλαίσιο των οποίων γίνεται ο προσηλυτισμός των νέων, όπου τους διδάσκουν ότι όταν κάποιος διαπράττει μια «πράξη βλασφημίας» πρέπει να του επιτεθούν και να τον σκοτώσουν αντί απλώς να προσβληθούν και να αποστρέψουν το βλέμμα από αυτό που τους ενοχλεί. Την κατήχηση αυτή τη συναντάμε σε ορισμένα τζαμιά ‒ αλλά ένα τζαμί δεν είναι απαραίτητα ένα οικοδόμημα με υπέροχο τρούλο, μπορεί να είναι επίσης ένα δωμάτιο σε κάποιο σπίτι ή ένα κοινό υπόγειο. Η Γαλλία αγνόησε πολλές από αυτές τις καταστάσεις. Προτιμούσαμε να βρίσκουμε δικαιολογίες: οι κατηχήσεις αυτές γίνονται επειδή αυτοί οι άνθρωποι είναι δυστυχισμένοι, υφίστανται κοινωνικό αποκλεισμό και διακρίσεις. Και ο τελευταίος λόγος είναι αυτό που συμβαίνει στις φυλακές. Πολλοί νέοι βορειοαφρικανικής καταγωγής φυλακίζονται για μικροεγκλήματα και όταν αποφυλακίζονται έχουν γίνει ισλαμιστές. Ένας Γάλλος τον οποίο ρώτησα κάποια στιγμή γιατί οι βιαστές δεν φυλακίζονται περισσότερο στη Γαλλία, μου απάντησε περίπου το εξής: «Θα μπουν βιαστές και θα βγουν τρομοκράτες». Η Γαλλία δεν παρακολούθησε επαρκώς αυτό που συνέβαινε στα σωφρονιστικά καταστήματα.

— Κατά τη γνώμη σας, υπάρχει συνέχεια ή ασυνέχεια μεταξύ Ισλάμ και Ισλαμισμού;

Στο βιβλίο μου Αιρετική, που κυκλοφόρησε το 2015, εξηγώ ότι υπάρχει ένα Ισλάμ και τρεις κατηγορίες μουσουλμάνων: η πρώτη κατηγορία είναι οι μουσουλμάνοι της Μεδίνας (Medina muslims). Εμπνέονται από τη ζωή του Μωάμεθ στη Μεδίνα, συμπεριλαμβανομένων των κατακτήσεων στις οποίες προέβη προκειμένου να επεκτείνει την επιρροή του στην πόλη και στη συνέχεια σε ολόκληρη την αραβική χερσόνησο. Αυτοί οι μουσουλμάνοι θέλουν να επαναλάβουν την ίδια ένδοξη ιστορία. Ακολουθούν κατά γράμμα το Κοράνι, σαν να ήταν το GPS τους. Η δεύτερη κατηγορία είναι αυτή των μουσουλμάνων της Μέκκας (Mecca muslims), οι οποίοι επιμένουν ότι το Ισλάμ είναι μια ειρηνική θρησκεία, επειδή ο Προφήτης, αφού έλαβε τις θείες αποκαλύψεις στη Μέκκα, άρχισε να κηρύττει, υπερασπιζόμενος την ειρήνη και τη φιλανθρωπία, χωρίς ποτέ κάνει έκκληση στη βία. Αυτή η κατηγορία είναι η μεγαλύτερη στον μουσουλμανικό κόσμο. Την τρίτη κατηγορία, με παρουσία κυρίως στην Ευρώπη και τη Μέση Ανατολή, την αποκαλώ κατηγορία των μεταρρυθμιστών μουσουλμάνων (modifier muslims). Πιστεύουν ότι αν οι ιδέες και οι ενέργειες του Προφήτη ήταν αποδεκτές τον 7ο αιώνα, μερικές από αυτές δεν είναι αποδεκτές σήμερα. Και, κατά τη γνώμη μου, αυτό είναι το σωστό. Γι’ αυτό, όταν μιλώ για «ισλαμιστές», το κάνω για να μην προσβάλω τους μουσουλμάνους της Μέκκας, γιατί εύχομαι αυτή η κατηγορία να ενταχθεί στον αγώνα μας.

Πώς απαντάει κανείς στους μουσουλμάνους που αισθάνονται προσβεβλημένοι από τις γελοιογραφίες του Προφήτη;

Στην ιστορία της Ευρώπης, και ιδίως της Γαλλίας, αυτή η συζήτηση συνεχίζεται εδώ και αιώνες. Και, ως απάντηση, έχουμε θεσπίσει Συντάγματα που προστατεύουν την ελευθερία της προσβολής. Δεν υπάρχει τίποτα άλλο να πούμε. Σήμερα είναι οι μουσουλμάνοι που προσβάλλονται, αλλά χθες ήταν οι καθολικοί και οι προτεστάντες, σε τέτοιο βαθμό ώστε να κάνουν πόλεμο μεταξύ τους. Αν ήμουν παιδί και έβλεπα τη γελοιογραφία που έδειξε ο Σαμουέλ Πατύ, θα διασκέδαζα και δεν θα αισθανόμουν προσβεβλημένη. Αλλά αυτά τα παιδιά δεν γελούν, γιατί οι ενήλικες τους έχουν ενσταλάξει την ιδέα ότι αυτές οι εικόνες είναι προσβλητικές. Πρέπει να μιλήσουμε σ’ αυτούς τους ενήλικες όπως αρμόζει σε ενήλικες: «Έχετε αποφασίσει να ζήσετε στη Γαλλία; Λοιπόν, αυτή είναι η ιστορία μας και οι αξίες μας, και πρέπει να τις ακολουθήσετε».Όταν έμενα ακόμη στην Ολλανδία, συναντούσα παιδιά βορειοαφρικανικής καταγωγής, γεννημένα στην Ολλανδία, για να τους πω ακριβώς αυτό. Οι υπέρμαχοι της πολυπολιτισμικότητας και του μεταμοντέρνου θεώρησαν ότι αυτό που έκανα ήταν λάθος, επειδή ήταν «αποικιοκρατικό» και «εθνοκεντρικό». Το ίδιο συμβαίνει στη χώρα σας. Αλλά αν δεν μάθετε ποτέ τι είναι η ελευθερία της έκφρασης και η ιστορία της, δεν θα τις σεβαστείτε ποτέ! Οι ισλαμιστές βυθίζονται σε αυτό το σχετικιστικό κενό και επιβάλλουν σε παιδιά μια ιδεολογία που χρονολογείται από τον 7ο αιώνα. Είναι μια απόλυτη αποτυχία της εκπαίδευσης.

— Γιατί το Υπουργείο Παιδείας μας είναι τόσο λιπόψυχο; Γιατί δεν υπήρξε πολύ πιο επιθετικό ενάντια στον ισλαμισμό και την άρνηση της ελευθερίας της έκφρασης;

Στη Γαλλία, όπως και αλλού, τα Υπουργεία Παιδείας είναι προσκολλημένα στο παρελθόν. Δεν ασκούν τα καθήκοντα που τους επιβάλλει ο ρόλος τους. Δεν «εκπαιδεύουν». Δεν βλέπω καν τον λόγο για τον οποίο ονομάζονται ακόμη Υπουργεία «Παιδείας».Αφήνουν στη χώρα σας τους ισλαμιστές, και στην Αμερική αυτούς που αποκαλούμε wokes (αφυπνισμένους), να κάνουν ό,τι θέλουν. Σχετικά με αυτό, ο εν λόγω εμμονικός δικαιωματισμός (wokeism) μπορεί να είναι κοσμική θεωρία, αλλά είναι ένα από τα πιο ολοκληρωτικά ιδεολογικά ρεύματα που έχω δει ποτέ και το οποίο στοχεύει τα παιδιά μας.

— Μετά την επίθεση στο Κονφλάν, οι New York Times δημοσίευσαν ένα άρθρο του οποίου ο τίτλος άλλαξε τρεις φορές («Η γαλλική αστυνομία πυροβολεί έναν άντρα και τον σκοτώνει μετά από μοιραία επίθεση με μαχαίρι στο δρόμο», «Η γαλλική αστυνομία σκοτώνει έναν άντρα που αποκεφάλισε έναν εκπαιδευτικό στον δρόμο», «Άντρας αποκεφαλίζει έναν εκπαιδευτικό στον δρόμο στη Γαλλία και σκοτώνεται από τα πυρά της αστυνομίας»), πράγμα που δείχνει τη δυσκολία τής εν λόγω εφημερίδας να κατονομάσει την επίθεση και την ευθύνη του δράστη της. Γιατί;

Οι New York Times έχουν γίνει woke ‒ είναι να αναρωτιέται κανείς ως προς τι αφυπνίστηκαν… Πάρτε, για παράδειγμα, το Project 1619, το οποίο επανεξετάζει την ιστορία των Ηνωμένων Πολιτειών υπό το πρίσμα της δουλείας και της συνεισφοράς των Αφροαμερικανών στη χώρα, δεδομένου ότι το 1619 είναι η ημερομηνία άφιξης των πρώτων Αφρικανών σκλάβων στη Βιρτζίνια. Όμως, όπως λέει και το ρητό, Go woke, go broke («Από την πολλή αφύπνιση, θα καταλήξεις μπατίρης»). Θα δούμε πόσο θα επιβιώσουν οι Times με τέτοιου είδους μηνύματα.



Το 2014, το Brandeis University επρόκειτο να σας απονείμει τιμητικό δίπλωμα και στη συνέχεια απέσυρε την προσφορά του. Σας έκαναν «deplatformed» προτού αυτή η πρακτική γίνει της μόδας. (Το «deplatforming» συνίσταται στο να εμποδίζονται τα αμφιλεγόμενα πρόσωπα να εκφραστούν, είτε αναιρώντας την πρόσκλησή τους είτε εμποδίζοντας την πρόσβασή τους στο μέρος όπου θα μιλούσαν).

Το πανεπιστήμιο έλαβε αυτήν την απόφαση μετά από την πίεση που ασκήθηκε από την Ένωση Μουσουλμάνων Φοιτητών του Brandeis, υποστηριζόμενη από ένα ολόκληρο δίκτυο της μεταμοντέρνας και woke ακροαριστεράς. Άλλωστε, δεν θα σας διδάξω ότι ο μεταμοντερνισμός προέρχεται από τη Γαλλία, και ξέρετε πώς έχουν τα πράγματα: ό,τι προέρχεται από τη Γαλλία βρίσκει έδαφος στις Ηνωμένες Πολιτείες, μεγεθύνεται εκεί υπερβολικά και επιστρέφει στην Ευρώπη! Εκείνη την περίοδο δεν με ήθελαν με το πρόσχημα ότι αυτό προσέβαλλε τις μουσουλμανικές μειονότητες, οι οποίες εξαιτίας μου προφανώς δεν μπορούσαν πλέον να πάνε στα μαθήματά τους και να συγκεντρωθούν. Ήταν για την προστασία μιας ομάδας της οποίας το μέγεθος στις Ηνωμένες Πολιτείες είναι περιορισμένο. Σήμερα όμως το επιχείρημα δεν είναι πλέον η προστασία μιας μειονότητας, αλλά ο ισχυρισμός ότι οι Ηνωμένες Πολιτείες στο σύνολό τους, δηλαδή ο Δυτικός κόσμος, είναι εκ προοιμίου ρατσιστικός και ότι αυτό πρέπει να «διορθωθεί» με ολοκληρωτικό τρόπο. Πρέπει να το επαναλαμβάνουμε διαρκώς: όλο αυτό προέρχεται από την αριστερά. Αυτή απαντά πάντα στους κριτικούς ότι ο κίνδυνος της εποχής μας εντοπίζεται στην άκρα δεξιά και τους οπαδούς της λευκής υπεροχής. Αλλά τα παρακολούθησα όλα αυτά από κοντά και θέλω να με πιστέψετε. Δεν είδα τίποτα! Μονάχα μια χούφτα ηλίθιους. Η ακροδεξιά ηττήθηκε ολοσχερώς μετά τον Β΄ Παγκόσμιο Πόλεμο. Η σημερινή ακροδεξιά δεν είναι τίποτα. Η απειλή της τυραννίας προέρχεται από την ακροαριστερά κι εμείς εθελοτυφλούμε.

— Δηλαδή;

Έχουμε φτάσει σε ένα σημείο όπου οι άνθρωποι δεν λένε πλέον τι σκέφτονται. Για παράδειγμα, σύμφωνα με μια μελέτη που δημοσιεύθηκε από τη φιλανθρωπική οργάνωση Foundation for Individual Rights in Education, η οποία υποστηρίζει την ακαδημαϊκή ελευθερία, το 60% των φοιτητών που ρωτήθηκαν δηλώνουν ότι δεν αισθάνονται άνετα να εκφράσουν τις απόψεις τους λόγω της πιθανής αντίδρασης από τους άλλους φοιτητές, τους καθηγητές τους ή τη διοίκηση του πανεπιστημίου.

— Όλα αυτά δεν είναι ευχάριστα ...

Ωστόσο, παραμένω αισιόδοξη: Νομίζω ότι η πλειονότητα των ανθρώπων δεν θέλει αυτή την κατάσταση, κι αυτό θα έχει πολιτικό αντίκτυπο. Φυσικά, θα πάρει πολύ χρόνο, ειδικά επειδή οι Ηνωμένες Πολιτείες είναι χώρα που αρέσκεται στην υπερβολή, και η οποία μπορεί να βιώσει ακραίες καταστάσεις. We'll see what happens («Θα δούμε τι θα γίνει»), όπως θα έλεγε και ο Ντόναλντ Τραμπ

Πηγη https://athensreviewofbooks.com/arxeio/teyxos122/4585-agian-xirsi-ali-prakseis-polemou-oi-islamistikes-epitheseis
0 .

Άβαταρ μέλους
DrSocrates
Basic poster
Basic poster
Δημοσιεύσεις: 636

Re: Η αποδόμηση του Δυτικού πολιτισμού

Δημοσίευσηαπό DrSocrates » 06 Ιαν 2024, 16:55

Ενα παλιοτερο αρθρο που γραφτηκε το 2007
Αγιάν Χίρσι Αλι, το θάρρος και η γοητεία μιας «Απιστης»
https://www.kathimerini.gr/world/289844/agian-chirsi-ali-to-tharros-kai-i-goiteia-mias-apistis/



ΑΠΙΣΤΗ
HIRSI-ALI AYAAN
Η διεθνούς φήμης συγγραφέας και ακτιβίστρια για τα δικαιώματα των γυναικών στο Ισλάμ Αγιάν Χίρσι Άλι γεννήθηκε στη Σομαλία το 1969, λίγες ημέρες μετά την επιβολή της δικτατορίας του Σιάντ Μπάρε. Ανατράφηκε ως μουσουλμάνα, και στα πέντε της χρόνια υπέστη τη βάρβαρη πρακτική της κλειτοριδεκτομής. Ο πατέρας της υπήρξε ηγετική φυσιογνωμία της αντιπολίτευσης, και στη διάρκεια της δικτατορίας φυλακίστηκε αλλά κατόρθωσε να αποδράσει. Η Χίρσι Άλι τον γνώρισε για πρώτη φορά στα οκτώ της χρόνια στη Σαουδική Αραβία, όπου κατέφυγε η οικογένειά της με το ξέσπασμα του σομαλικού εμφυλίου πολέμου, ενώ κατόπιν μετοίκησε διαδοχικά στην Αιθιοπία και στην Κένυα, όπου για ένα διάστημα ακολούθησε τη Μουσουλμανική Αδελφότητα. Το 1992, στα είκοσι δύο της χρόνια, για να αποφύγει τον γάμο που της επέβαλε ο πατέρας της, η Χίρσι Άλι κατέφυγε στην Ολλανδία όπου ζήτησε και έλαβε πολιτικό άσυλο. Εργάστηκε ως διερμηνέας, σπούδασε πολιτικές επιστήμες και ανέπτυξε έντονη δράση υπέρ των δικαιωμάτων των μουσουλμάνων γυναικών στην Ευρώπη, χάρη στην οποία το 2003 εξελέγη βουλευτής του ολλανδικού Κοινοβουλίου. Το 2004 γύρισε με τον Ολλανδό σκηνοθέτη Theo van Gogh την "Υποταγή", μια ταινία μικρού μήκους με θέμα την κακοποίηση των γυναικών στο Ισλάμ, η οποία καταδικάστηκε ως βλάσφημη από τους φανατικούς ισλαμιστές με αποτέλεσμα ο van Gogh να πέσει θύμα μιας άγριας δολοφονίας που συγκλόνισε όχι μόνο την Ολλανδία αλλά ολόκληρο τον κόσμο.

Πηγη https://www.politeianet.gr/books/9786188051218-hirsi-ali-ayaan-linaios-apisti-246353


Prey: Immigration, Islam, and the Erosion of Women’s Rights.
by Ayaan Hirsi Ali (Author)
https://www.amazon.com/Prey-Immigration-Erosion-Womens-Rights/dp/0062857878



The Preaching of Islam, the Left & Islamists (Pt. 1) | Ayaan Hirsi Ali | SPIRITUALITY | Rubin Report
Dave Rubin of The Rubin Report talks to Ayaan Hirsi Ali (Human Rights Activist) about the challenge of Dawa (the preaching or proselytizing of Islam), the left’s alliance with Islamists, intersectionality, the indoctrination occurring on college campuses, and more.

https://www.youtube.com/watch?v=EJbzokPbpiE&t=212s



Ayaan Hirsi Ali Discusses The Future of Free Speech in the West
1 month ago
Ayaan explores the rise of authoritarian states, the spread of Islamist ideology, and the impact of the "woke revolution" on our ability to express diverse viewpoints. From her unique perspective, shaped by personal experiences and a distinguished career in activism and public service, Ayaan sheds light on the complex intersections of power, ideology, and the fight for free expression.

https://www.youtube.com/watch?v=PfsQNqBXD18


Ayaan Hirsi Ali on the Challenge of Radical Islam
https://www.youtube.com/watch?v=kdfQEJ53aXA


Ayaan Hirsi Ali on the West, Dawa, and Islam
https://www.youtube.com/watch?v=Bx2hEc7Dlcg
0 .

Άβαταρ μέλους
DrSocrates
Basic poster
Basic poster
Δημοσιεύσεις: 636

Re: Η αποδόμηση του Δυτικού πολιτισμού

Δημοσίευσηαπό DrSocrates » 13 Ιαν 2024, 11:54

Ο «γουοκισμός» σε υστερική κρίση
Τάκης Θεοδωρόπουλος
https://www.kathimerini.gr/opinion/562825483/o-goyokismos-se-ysteriki-krisi/
1 .

Άβαταρ μέλους
Προέλλην
WEF Fella
WEF Fella
Δημοσιεύσεις: 17472
Τοποθεσία: Great Hall, WEF Headquarters

Re: Η αποδόμηση του Δυτικού πολιτισμού

Δημοσίευσηαπό Προέλλην » 13 Ιαν 2024, 12:31

DrSocrates έγραψε:Ο «γουοκισμός» σε υστερική κρίση
Τάκης Θεοδωρόπουλος
https://www.kathimerini.gr/opinion/562825483/o-goyokismos-se-ysteriki-krisi/

Πολύ εύστοχος ο Θεοδωρόπουλος. Ως aristeros που εγκατέλειψες τον μαρξισμό επειδή ένα φεγγάρι δεν ήταν στη μόδα, δεν μπορείς παρά να καταλήξεις σε παρακμιακές παραϊδεολογίες τύπου γουοκισμού.
0 .
- The world must become aware of the fantastic transformational power of social entrepreneurship and the Foundation will work as a catalyst in this effort.
- The problem that we have is not globalization. The Problem is a lack of global governance.
- A new world could emerge, the contours of which it is incumbent on us to re-imagine and to re-draw.

Άβαταρ μέλους
DrSocrates
Basic poster
Basic poster
Δημοσιεύσεις: 636

Re: Η αποδόμηση του Δυτικού πολιτισμού

Δημοσίευσηαπό DrSocrates » 13 Ιαν 2024, 20:45

Παρέμβαση Στ. Ράμφου για γάμο ομοφύλων: "Βάση της κοινωνίας η οικογένεια με πατέρα και μητέρα"
Συνέντευξη στον Αντώνη Κυριαζάνο
https://www.capital.gr/epikairotita/376 ... ai-mitera/
0 .

Άβαταρ μέλους
DrSocrates
Basic poster
Basic poster
Δημοσιεύσεις: 636

Re: Η αποδόμηση του Δυτικού πολιτισμού

Δημοσίευσηαπό DrSocrates » 14 Ιαν 2024, 13:44

Η Δεξιά, η Αριστερά και η κατάρρευση της οικογένειας
Του Κρίστοφερ Λας
https://ardin-rixi.gr/archives/228618
0 .

Άβαταρ μέλους
DrSocrates
Basic poster
Basic poster
Δημοσιεύσεις: 636

Re: Η αποδόμηση του Δυτικού πολιτισμού

Δημοσίευσηαπό DrSocrates » 15 Ιαν 2024, 19:49

Γιατί γάμος; Γιατί τώρα;
από Γιώργος Ρακκάς
https://ardin-rixi.gr/archives/255112




ΛΙΜΑΝΙ Σ' ΕΝΑΝ ΑΚΑΡΔΟ ΚΟΣΜΟ
Η ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ ΥΠΟ ΠΟΛΙΟΡΚΙΑΝ
CHRISTOPHER LASCH
Γιατί έχει γίνει η οικογενειακή ζωή τόσο οδυνηρή, ο γάμος τόσο εύθραυστος, οι σχέσεις γονέων και παιδιών τόσο δύσκολες; Σ' αυτά τα ερωτήματα προσπαθεί να απαντήσει ο συγγραφέας ανασκοπώντας τις θεωρίες που αναπτύχθηκαν για την οικογένεια, την εξέλιξη και την δυναμική της.
Η ανάλυση και τα συμπεράσματά του διαφοροποιούνται ρητά από ορισμένα ριζοσπαστικά ρεύματα (φεμινισμός, ψυχαναλυτικός αναθεωρητισμός, πολιτισμική ανθρωπολογία, νεομαρξισμός και "αντικουλτούρα"), τα οποία επικρίνουν τον καταπιεστικό θεσμό της οικογένειας και συνδέουν την κοινωνική και πολιτισμική πρόοδο με τη χειραφέτηση του ατόμου από τα οικογενειακά δεσμά.
Ο Λας υπογραμμίζει, αντιθέτως, τη σπουδαιότητα των οικογενειακών δεσμών και επισημαίνει τους κινδύνους που συνεπάγεται η διάβρωση της οικογενειακής ζωής στη σύγχρονη κοινωνία. Από πρώτη άποψη φαίνεται παράλογο ένας ριζοσπάστης στοχαστής, σφοδρός επικριτής του αμερικάνικου καπιταλισμού όπως ο Λας, να υπερασπίζεται παραδοσιακές αξίες. Τα επιχειρήματα και οι συλλογισμοί του, όμως, κατορθώνουν να κλονίσουν πολλές "προοδευτικές" μας βεβαιότητες.

Πηγη https://www.politeianet.gr/books/978960 ... osmo-84671
0 .

Άβαταρ μέλους
DrSocrates
Basic poster
Basic poster
Δημοσιεύσεις: 636

Re: Η αποδόμηση του Δυτικού πολιτισμού

Δημοσίευσηαπό DrSocrates » 21 Ιαν 2024, 16:59

Κοινωνίες και η "Γυμνή Μετάβαση" σε Αβεβαιότητες Δυστοπίας ή Εναλλακτικών Προκλήσεων;
Dec 30, 2023
Στις "Αντιθέσεις" αποχαιρετάμε το 2023 με μια εκπομπή για τις προκλήσεις των κοινωνιών και των λαών το 2024 .
Καλεσμένος στο στούντιο της εκπομπής ο Καθηγητής Φιλοσοφίας της Τέχνης, Εικαστικός -συγγραφέας και επί χρόνια συντάκτης της Liberation Δημοσθένης Δαββέτας, με αφορμή το νέο του βιβλίο:
«Το τέλος της Αισθητικής; Τεχνομηδενισμός και Σύγχρονη Τέχνη» σε μια συζήτηση για την μεγάλη ευκαιρία της Ανθρωπότητας αλλά και τον μεγάλο κίνδυνο της απόλυτης δυστοπίας , ως τις μεγάλες προκλήσεις του 2024 .

Στην εκπομπή παρεμβαίνει η Ευγενία Σαρηγιαννίδη, Ψυχολόγος - Συντονίστρια του Δικτύου «psy-counsellors», κάτοχος πτυχίου Ψυχολογίας και μεταπτυχιακού με αντικείμενο την Ψυχολογία και το Διαδίκτυο, μιλώντας για την κοινωνική παρακμή και αποξένωση στο Δυτικό Πολιτισμό, με επισημάνσεις γύρω από το κυρίαρχο αφήγημα της "Πολιτικής Ορθότητας" και τον καταχρηστικό δικαιωματισμό που είναι "ακριβός στα πίτουρα και φτηνός στο στάρι…".

Πηγη https://www.youtube.com/watch?v=sj7EldE9Epw&t=1711s
0 .


Επιστροφή σε “Φιλοσοφία Πολιτικής”