ΜΥΘΗΡΑ έγραψε:....................... συνεχίζεται >>>>>>>>
ΩΧ. Περίμενε να φορέσουμε πρώτα κράνη και αλεξίσφαιρα.
ΜΥΘΗΡΑ έγραψε:....................... συνεχίζεται >>>>>>>>
ΜΥΘΗΡΑ έγραψε:ΞΥΡΑΦΙΟΝ 2
........ξεκιναμε λοιπον το "Ξυρισμα"...
σελ.14
http://kiatipis.org/Books_Hosted_gr/Mar ... sto-gr.pdfΑστοί και προλετάριοι[1]
Η ιστορία όλων των ως τώρα κοινωνιών[2] είναι η ιστορία ταξικών α-γώνων.
Ελεύθερος και δούλος, πατρίκιος και πληβείος, βαρόνος και δουλοπά-ροικος, μάστορας[3] και κάλφας, με μια λέξη, καταπιεστής και καταπιε-ζόμενος, βρίσκονταν σε ακατάπαυστη αντίθεση μεταξύ τους, έκαναν αδιάκοπο αγώνα, πότε καλυμμένο, πότε ανοιχτό, έναν αγώνα που τελε-ίωνε κάθε φορά με έναν επαναστατικό μετασχηματισμό ολόκληρης της κοινωνίας ή με την από κοινού καταστροφή των τάξεων που αγωνίζον-ταν.
...αυτό δεν είναι παρά μόνο η μερική αλήθεια ,,μια ολιστική θεώρηση της ανθρώπινης ιστορίας αποκαλύπτει ότι πέρα από τον ανταγωνισμό ανάμεσα στις κοινωνικές τάξεις υπήρχε κι ο ενδοταξικός ανταγωνισμός πολύ πιο καθοριστικός για την κοινωνική εξέλιξη όπου μεγ'αλες φατριές μεσα στην ίδια τάξη χρησιμοποιώντας ως όχημα κοινωνικό τις πολυπληθέστατες αδύναμες κοινωνικά τάξεις προκαλούσαν μετάθεση η υπερσυγκέντρωση εξουσίας με αποτέλεσμα να γίνονται οι κοινωνίες παίγνια των εξουσιαστικών σχεδίων των ισχυρών φατριών των ανώτερων κοινωνικών τάξεων...οι κοινωνικές επαναστάσεις ήταν τα εργαλεία της μετάθεσης και υπερσυγκέντρωσης εξουσίας ανάμεσα σε ισχυρές ανταγωνιζόμενες φατρίες εντός των ιδίων κοινωνικά ανώτερων τάξεων ...Στις προηγούμενες εποχές της ιστορίας βρίσκουμε σχεδόν παντού μια πλήρη διαίρεση της κοινωνίας σε διάφορες κλειστές τάζεις, μια πολύτ-ροπη διαβάθμιση των κοινωνικών θέσεων. Στην αρχαία Ρώμη βρίσκο-υμε πατρίκιους, ιππείς, πληβείους, δούλους. Στο μεσαίωνα φεουδάρχες, υποτελείς, μαστόρους, καλφάδες, δουλοπάροικους κι επιπλέον σε κα-θεμιά απ' αυτές τις τάξεις βρίσκουμε ξανά ιδιαίτερες διαβαθμίσεις.
... το πόρισμα αυτό είναι επίσης μερικό και μαρτυρά μια παιδαριώδη υπεραπλουστευτική θεώρηση εξαιτίας και μη σφαιρική αντίληψη της ιστορίας των κοινωνίων ( για τις ανάγκες βέβαια της προπαγάνδισης των κομμουνιστικών ιδεών ) ...
.... οι κοινωνικές τάξεις δεν ήταν ποτέ απόλυτα κλειστές υπήρχε διαρκής κινητικότητα ανάμεσα τους, από πάνω προς τα κάτω κι αντίστροφα, με κυρίαρχη την καθοδική κατεύθυνση, όπου ισχυροί οίκοι ανώτερων τάξεων εκπίπταν προς τις μεσαίες και κατώτερες ταξεις, κυρίως λόγω χρεών ή αποτυχημένων κινημάτων ισχυροποίησης της εξουσίας τους μέσα στις τάξεις που ανήκαν,,,μάλιστα πολλές φορές καταντούσαν να χάνουν και την ελευθερία τους και να υποδουλώνονται εντελώς σε ισχυρούς οίκους ...Η σύγχρονη αστική κοινωνία που πρόβαλε από την καταστροφή της φεουδαρχικής κοινωνίας δεν κατάργησε τις ταξικές αντιθέσεις, έβαλε μονάχα στη θέση των παλιών νέες τάξεις, νέους όρους καταπίεσης, νέες μορφές πάλης.
Ωστόσο, η εποχή μας, η εποχή της αστικής τάξης, χαρακτηρίζεται από το γεγονός ότι απλοποίησε τις ταξικές αντιθέσεις. Ολόκληρη η κοινω-νία όλο και περισσότερο χωρίζεται σε δύο μεγάλα αντίπαλα στρατόπε-δα, σε δύο μεγάλες τάξεις, που βρίσκονται άμεσα αντιμέτωπες η μια με την άλλη: στην αστική τάξη και το προλεταριάτο.
...καθόλου πιο απλές δεν έγιναν οι ταξικές αντιθέσεις, η αστική τάξη είναι πανάρχαιας καταβολής εμφανίζεται από τότε που δημιουργούνται τα πρώτα αρχαία αστικά κέντρα ,, δεν ήταν ποτέ ενιαία και ήταν πάντα διαστρωματωμένη, δηλαδή υπήρχαν ανώτερα και κατώτερα στρώματα μέσα σε αυτήν και επιμέρους οικονομικές ταξεις ...
... κατά την νεώτερη εποχή με την έντονη βιομηχανοποίηση της παραγωγής και την έντονη αστικοποίηση που ακολούθησε η αστική κοινωνία και οι τάξεις της καθόλου πιο απλές δεν γίνονται αλλά πιο σύνθετες και περίπλοκες ..ενώ τα βασικά πολωτικά χαρακτηριστικά ανάμεσα σε κάποιες πανίσχυρες αστικές ταξεις και στις εντελώς εξουθενωμένες διαβιωτικά και οικτρά καταπιεσμένες τάξεις διατηρούνται και εντατικοποιούνται ..
... το δίπολο ισχυρή αστική τάξη ( πλουτοκράτες, ιδιοκτήτες ) και αδύναμη αστική τάξη ( δούλοι ή μισθωτοί εργάτες, άκληροι ) είναι διαχρονικό βαστά απο την αρχαίοτητα κι απλά εντατικοποιείται η αντιθετική του δυναμική ....
....ο εργαζόμενος ( δούλος η ελεύθερος ) σε μια αστική παραγωγική μονάδα είναι μέρος του αστικού πληθυσμού ανήκει στα κατώτερα στρώματα της λεγόμενης αστικής τάξης (που είναι πολυσύνθετη και ιεραρχημένη σε ανώτερα αστικά στρώματα και κατώτερα )
...αστοί ( με την κυριολεκτική σημασία του όρου ) είναι όλοι όσοι συγκεντρώνονται στα μεγάλα αστικά κέντρα και αναπτύσσουν οικονομικές δραστηριότητες μέσα σε αυτά δημιουργώντας σχέσεις αλληλεξάρτησης και εξουσιαστικής αλληλεπίδρασης .....
pan έγραψε:
Μία σελίδα, του νεαρού Μαρξ διάβασες και έμαθες ένα σορό νέα πράγματα. Ότι υπήρχε δουλεία, αρχαία Ελλάδα, Ρώμη, μεσαίωνας, καλφάδες και προλετάριοι, ιστορία, τάξεις και αγώνες.
Που να τα διαβάσεις αυτά σε καμία άλλη επιφανή προσωπικότητα της δεξιάς όπως ο Ρήγκαν, η Θάτσερ κι ο Αβέρωφ. Αυτοί το μυαλό τους όλο στο τσεκούρι και τα τόμαχωκ το έχουν. Για τίποτα άλλο δε συζητάνε.
Η ανακάλυψη της Αμερικής, ο περίπλους της Αφρικής δημιούργησαν για την αστική τάξη που γεννιόταν ένα καινούργιο πεδίο δράσης. Οι αγορές των Ανατολικών Ινδιών και της Κίνας, ο αποικισμός της Αμερι-κής, οι ανταλλαγές με τις αποικίες, ο πολλαπλασιασμός των μέσων αν-ταλλαγής και των εμπορευμάτων γενικά έδωσαν μια άγνωστη ως τα τότε ώθηση στο εμπόριο, τη ναυσιπλοΐα, τη βιομηχανία και προκάλε-σαν έτσι μια γρήγορη ανάπτυξη τού επαναστατικού στοιχείου της φεο-υδαρχικής κοινωνίας που κατέρρεε.
Ο ίσαμε τότε φεουδαρχικός ή συντεχνιακός τρόπος οργάνωσης της βι-ομηχανίας δεν έφτανε πια για να καλύψει τις ανάγκες που με τις νέες αγορές μεγάλωναν. Η μανιφακτούρα πήρε τη θέση του. Οι συντεχνια-κοί μάστοροι παραμερίστηκαν από τη βιομηχανική μεσαία τάξη. Ο κα-ταμερισμός της δουλειάς ανάμεσα στις διάφορες συντεχνίες εξαφανίσ-τηκε μπροστά στον καταμερισμό της δουλειάς μέσα στο ίδιο το ξεχω-ριστό εργαστήρι.
Όμως οι αγορές όλο και μεγάλωναν, η ζήτηση όλο και αύξαινε. Και η μανιφακτούρα δεν επαρκούσε πια. Τότε ο ατμός και η μηχανή επανασ-τατικοποίησαν τη βιομηχανική παραγωγή.
Στη θέση της μανιφακτού-ρας μπήκε η μεγάλη σύγχρονη βιομηχανία. Στη θέση της βιομηχανικής μεσαίας τάξης μπήκαν οι βιομήχανοι εκατομμυριούχοι, οι αρχηγοί ο-λόκληρων βιομηχανικών στρατιών, οι σύγχρονοι αστοί.
Ραν ταν πλαν έγραψε:ΜΥΘΗΡΑ έγραψε:....................... συνεχίζεται >>>>>>>>
ΩΧ. Περίμενε να φορέσουμε πρώτα κράνη και αλεξίσφαιρα.
Ήξερες ότι υπήρχε αρχαία Ελλάδα; εντύπωση μου κάνει γιατί εσείς μιλάτε μόνο για φαλτσέτες, Κοεμτζήδες και τι θα κάνετε τους Εβραίους, τον Λένιν και τον Μαρξ όταν θα έρθει η χρυσαυγή.ΜΥΘΗΡΑ έγραψε:pan έγραψε:
Μία σελίδα, του νεαρού Μαρξ διάβασες και έμαθες ένα σορό νέα πράγματα. Ότι υπήρχε δουλεία, αρχαία Ελλάδα, Ρώμη, μεσαίωνας, καλφάδες και προλετάριοι, ιστορία, τάξεις και αγώνες.
Που να τα διαβάσεις αυτά σε καμία άλλη επιφανή προσωπικότητα της δεξιάς όπως ο Ρήγκαν, η Θάτσερ κι ο Αβέρωφ. Αυτοί το μυαλό τους όλο στο τσεκούρι και τα τόμαχωκ το έχουν. Για τίποτα άλλο δε συζητάνε.
σχολιο 2
....λες να περιμεναμε τα λογακια τα απλοικα του νεαρου Μαρξ σ εμια προπαγανδιστικη φυλλαδα που τα διαβαζε απο τους διανοουμενους της εποχη του για να μαθουμε τι κοινωνια υπηρχε πριν απο το σωτηριο ετος του <<κομμουνιστικου μανιφεστου >>?? χεχε ...πλακα εχει...
pan έγραψε:Ήξερες ότι υπήρχε αρχαία Ελλάδα; εντύπωση μου κάνει γιατί εσείς μιλάτε μόνο για φαλτσέτες, Κοεμτζήδες και τι θα κάνετε τους Εβραίους, τον Λένιν και τον Μαρξ όταν θα έρθει η χρυσαυγή.
Για αρχαία Ελλάδα κουβέντα δεν έχετε πει, για αυτά ο Μαρξ μιλούσε κι έγραφε.
«Δεν είναι η συνείδηση των ανθρώπων που ορίζει το Eίναι τους, αλλά αντίστροφα το κοινωνικό τους Eίναι καθορίζει τη συνείδησή τους».