bizeli έγραψε:Προέλλην έγραψε:Απο παντού, πλήν του στενού κύκλου των εκπαιδευτικών.
Θα είχε πάντως ενδιαφέρον να διαβάσουμε την αντιπρότασή σας για την αξιολόγηση, πως θέλετε δηλαδή να αξιολογείστε, τι θα πρέπει να συμβαίνει με όσους τα πάνε καλά, με όσους τα πάνε χάλια, κλπ. Δεν πιστεύω να μην θέλετε να αξιολογείστε καθόλου.
Εσύ θα μου πεις πώς με μια- δυο συναντήσεις ο αξιολογητής θα μπορέσει να σχηματίσει ασφαλή άποψη για το αν τα πηγαίνω καλά ή χάλια στο έργο μου.
Που θα μπει μια φορά στην τάξη για μια διδακτική ώρα;
Αξιολόγηση ήδη συμβαίνει. Όταν δεν ακούγεται το όνομά σου στη δ/νση σημαίνει ότι κάνεις καλά τη δουλειά σου και όλοι είναι ευχαριστημένοι. Όταν φτάσεις στο σημείο να ακουστεί το όνομά σου στη δ/νση να είσαι σίγουρος ότι θα έχεις μπλεξίματα.
Ένα τηλέφωνο είναι.
Από και και πέρα ένα μετρήσιμο μέγεθος είναι οι εξετάσεις τύπου pisa. Βάλε στο τέλος κάθε τάξης εξετάσεις σε πανελλαδικό επίπεδο. Αν έχεις υψηλά ποσοστά επιτυχίας σημαίνει ότι πέτυχες τους διδακτικούς στόχους σου. Αν έχεις χαμηλά ποσοστά επιτυχίας σημαίνει ότι κάτι δεν λειτουργεί σωστά.
Αλλά για να έχεις χαμηλά ποσοστά επιτυχίας πανελλαδικά δε φταίνε οι εκπ/κοί. Δεν μπορεί να είμαστε όλοι ανίκανοι.
Κάτι άλλο θα φταίει.
Αλλά στην εκπαίδευση, προέλληνα, δεν είναι όλα άσπρο/μαύρο όπως καταλαβαίνεις. Υπάρχουν πολλοί αστάθμητοι παράγοντες που διαμορφώνουν το επίπεδο εκπαίδευσης ανά τάξη, σχολείο και περιοχή.
Όπως παντού, πρέπει να υπάρχει ένα συγκεκριμένο σύστημα όπου θα καταγράφεται η απόδοση, η αποτελσματικότητα του κάθε εργαζόμενου στην εκπαίδευση.
Το αν ακούγεται το όνομά σου κάπου κτλ είναι ανέκδοτα τριτοκοσμικά πράγματα. Η επiτυχία στις πανελλήνιες, επίσης-μη αντικειμενικό διότι εξαρτάται απο την περιοχή, το κοινωνικό περιβάλλον των μαθητών κτλ.
Το ερώτημα όμως είναι ακόμη εκεί, ποιά η πρότασή σου για μηχανισμό αξιολόγησης; Γιατί, δεν γίνεται, εσύ μπορεί να κάνεις την δουλειά σου, άλλος σίγουρα όχι, και όλο αυτό πρέπει κάπως να αξιολογείται, γιατί πρόκειται για λεφτά της κοινωνίας, δεν είναι το χωράφι του παππού του κάθε εκπαιδευτικού.
bizeli έγραψε:Προέλλην έγραψε: Επίσης, σε περίπτωση που αυξηθεί ο ομολογουμένως διαχρονικά χαμηλός προϋπολογισμός για την παιδεία, πως θα πρέπει να κατανεμηθεί ποσοστιαία μεταξύ αύξησης αποδοχών των εκπαιδευτικών και βελτίωσης υποδομών και υλικού; Θυμίζω ότι σήμερα το 75% πάει για μισθούς και επιδόματα εκπαιδευτικών.
Ή θα απολύσεις εκπαιδευτικό προσωπικό ή θα μειώσεις τον μισθό τους στα 100 ευρώ.
Τι από τα δύο θεωρείς βιώσιμο;
Και ποια επιδόματα παίρνουμε;
Πέρα από τα επιδόματα μητρότητας τα οποία ισχύουν για όλον τον δημόσιο τομέα τι άλλο παίρνουμε; Όλα τα υπόλοιπα είναι τα ακαδημαϊκά σου προσόντα που σε ανεβάζουν μισθολογικό κλιμάκιο.
Όχι απλά δεν παίρνουμε επιδόματα αλλά είμαστε φουλ στις κρατήσεις.
Και εδώ το ερώτημα είνσαι σαφές. Αύριο μπορεί πχ να υπάρχει μια αύξηση 1 δις στο προϋπολογισμό. Πως πρέπει να κατανεμηθεί αυτό, σε σχέση με τους μισθούς σας και τις υποδομές και υλικό. Νοιάζεται ο εκπαιδευτικός ως λειτουργός για την Παιδεία, ή απλά για τα έσοδά του;