Adminović έγραψε:
Βρε άνθρωπε μου, ΔΙΑΒΑΣΕ τί λέει το ρημάδι το Καταστατικό.
ΔΕΝ ΙΣΧΥΟΥΝ αυτά που αναμασάς και μάλλον διάβασες σε κάποιο μπλογκ.
Εδω είναι το 14.4 του Καταστατικου.
https://publications.europa.eu/resource ... 3.01/DOC_114.4.
Οι εθνικές κεντρικές τράπεζες μπορούν να εκτελούν και λειτουργίες άλλες από εκείνες που καθορίζονται στο παρόν καταστατικό, εκτός εάν το Διοικητικό Συμβούλιο αποφανθεί, με πλειοψηφία δύο τρίτων των ψήφων, ότι οι λειτουργίες αυτές παρακωλύουν τους στόχους και τα καθήκοντα του ΕΣΚΤ.
Οι εν λόγω λειτουργίες εκτελούνται υπ’ ευθύνη των εθνικών κεντρικών τραπεζών και δεν θεωρούνται ότι αποτελούν μέρος των λειτουργιών του ΕΣΚΤ.Μας λέει λοιπόν οτι η ΤτΕ μπορεί να εκτελεσει λειτουργείες, άλλες απο αυτές που καθορίζονται από το Καταστατικό.
Και παρακάτω μας λέει, οτι αυτές οι λειτουργείες εκτελουνται με ευθύνη της ΤτΕ,
χωρίς ν΄ αποτελούν μερος των λειτουργειων του Καταστατικού.
Ποιες ειναι αυτές οι άλλες λειτουργείες ;
Φυσικά η εκτακτη ρευστότητα (ELA), με το τυπωμα και την κυκλοφορία φρεσκων ευρώ,
μ΄ευθύνη της ΤτΕ.
Το έχει κανει παλιοτερα η Ιρλανδία, το 2010.
https://www.stockwatch.com.cy/en/node/388769Η πρώτη που χρησιμοποίησε τον έκτακτο μηχανισμό παροχής ρευστότητας πριν από περίπου ένα χρόνο ήταν η Ιρλανδία.
Στη δικη μας περίπτωση της Ελλάδας, πριν απο το δημοψήφισμα, ο Ντραγκι ειχε κλείσει (παρανόμως), την κάνουλα της ρευστότητας.
Η κατάσταση ήταν εκτακτη, άρα και δικαιολογούταν απολύτως η εφαρμογή του 14.4.
Ο υπουργός οικονομικών όμως, της πρώτης φοράς Αριστερα, (
), του μ΄ ενα νόμο κι ενα αρθρο,
προτίμησε να κλείσει τις τράπεζες.
Για να μείνω όμως στο 14.4 του Καταστατικού, και το αν ισχύει ή όχι.
Γράφει επίσης για το Διοικητικο Συμβούλιο, που πρέπει να ενημερωθει.
https://www.ecb.europa.eu/pub/pdf/other ... res.el.pdfΣε περίπτωση που το συνολικό ποσό των σχεδιαζόμενων πράξεων έκτακτης ενίσχυσης σε ρευστότητα
προς συγκεκριμένο χρηματοπιστωτικό ίδρυμα ή προς συγκεκριμένο όμιλο χρηματοπιστωτικών ιδρυμάτων
υπερβαίνει το όριο των 2 δισεκ. ευρώ, το Διοικητικό Συμβούλιο θα εξετάζει κατά πόσον η διενέργεια των
εν λόγω πράξεων θέτει κίνδυνο παρακώλυσης των στόχων και των καθηκόντων του Ευρωσυστήματος.
Κατόπιν σχετικού αιτήματος της ενδιαφερόμενης ΕθνΚΤ, το Διοικητικό Συμβούλιο
δύναται να
αποφασίσει να θεσπίσει όριο και
να μην προβάλει αντιρρήσεις για τις σχεδιαζόμενες πράξεις έκτακτης
ενίσχυσης σε ρευστότητα το ποσό των οποίων δεν υπερβαίνει το εν λόγω όριο και οι οποίες διενεργούνται
εντός προκαθορισμένου σύντομου χρονικού διαστήματος. Το εν λόγω όριο δύναται επίσης να αφορά
αρκετά χρηματοπιστωτικά ιδρύματα ή/και αρκετούς ομίλους χρηματοπιστωτικών ιδρυμάτων ταυτόχρονα.
Αρα, για να το μαζέψουμε και να δουμε αν ισχυει.
Σαν υπουργός οικονομικών, δινεις εντολή στην ΤτΕ να δωσει 2 δισ. ρευστό (δάνεια δηλαδή), στις 4 συστημικες τραπεζες.
Κατόπιν ενημερώνεις το ΔΣ του ευρωσυστήματος και περιμένεις να συμφωνήσει ή να διαφωνήσει.
Ο,τι και ν΄αποφασίσει το ΔΣ,
η δουλειά έχει γίνει και κρατας τις τράπεζες ανοιχτές.
Ετσι κάνει ο αρχιδάτος υπουργός οικονομικών, που σέβεται τις προεκλογικές υποσχέσεις και τον λαό που εκπροσωπεί.
Αλλιώς έχεις την άλλη οψη του 41 τακατό.
Μην ξεχναμε πως οι Συριζανελ βγήκαν κυβερνηση για να ερθουν σε ρηξη με τους ΄΄Δανειστές΄΄.