micro έγραψε:Ε για δώσε τις απαντήσεις να τις δούμε!
.gif)
Εδω δεν επιχειρηματολογω για το περιεχομενο των απαντησεων, αλλα κατα ποσο μπορουν να δωθουν αυτες οι απαντησεις. Και μπορουν, ασχετα αν συχνα ειναι λαθος. Το εκανε η ανθρωποτητα εκατονταδες χρονια πριν γεννηθει ο Ρασελ, ειτε με προφορικο ειτε με γραπτο λογο. Η πραξη το εχει καταρριψει αυτο που λες.
Αλλος θα πει οτι υπαρχει θεος, αλλος οτι δεν υπαρχει, ενας τριτος θα πει ισως κλπ.
Για μενα αυτη η θεση ειναι ντροπαλος αγνωστικισμος και δειχνει μια υποχωρηση της φιλοσοφιας εναντι της θρησκειας. Ειναι σαν να λεει στην θρησκεια οτι εχουν ξεχωριστα χωραφια αρα δεν χρειαζεται να ειναι εχθροι. Και αυτο ειναι κατι που εχει κοινωνικες και πολιτικες ριζες πιθανον.
ΥΓ Για την ιστορια δεν πιστευω ουτε σε θεους, ουτε σε ψυχες. Το θεμα της ελευθερης βουλησης ειναι λιγο πιο περιπλοκο.
Βασικά αυτή η ιδέα δεν είναι καινούρια, υπήρχε από την αρχαιότητα, τουλάχιστον από τον καιρό του Πλάτωνα. Ο Σωκράτης όταν έφτανε στο σημείο αυτό, όταν αντιλαμβανόταν πως ο λόγος και η λογική αδυνατούσαν, ήταν ανεπαρκείς στο να περιγράψουν αυτό που ήθελε, τότε ξεκίναγε τους μύθους, γι' αυτό άλλωστε η έννοια του μύθου είναι πολύ σημαντική στην πλατωνική φιλοσοφία.
Μα ο Σωκρατης και ο Πλατωνας ειχαν πολυ συγκριμενες αποψεις σε αυτα τα ζητηματα.