itteithe έγραψε:Το ναι/όχι είναι απαντήσεις που χρειάζονται απόδειξη, για την οποία θα πρέπει να προηγηθούν συγκεκριμένοι ορισμοί. Εκεί μπορεί να προκύψουν διάφορες αδυναμίες, γιατί αναφερόμαστε σε ένα υπερβατικό ον για το οποίο δεν έχουμε καν αντίληψη για το τι είναι (ούτε οι ένθεοι, αλλά ούτε και οι άθεοι). Δεν μπορεί να αποδειχθεί οτι υπάρχει, αλλά δεν μπορεί να αποδειχθεί και οτι δεν υπάρχει, γιατί απλά δεν ξέρουμε για τι μιλάμε. Είναι μια χαζή κουβέντα για το τίποτα, που συντηρείται κυρίως από ένθεους γιατί δεν θέλουν να αποδεχθούν πως υπάρχουν πιο απλές ή πιο περίπλοκες απαντήσεις από το γιατί έτσι το ήθελε ο Θεός για τα σύμπαν και τον κόσμο.
Το ίσως είναι απάντηση κενή νοήματος.
To βαρος της αποδειξης πεφτει στους ενθεους, για εμενα ως αθεο η απαντηση ειναι ξεκαθαρα οχι, οπως λεω το ιδιο για τα ξωτικα, τις νεραιδες, τους μαγους κλπ και αλλα φανταστικα πλασματα. Η πολλαπλοτητα των ορισμων του θεου αναλογα με την θρησκεια δεν αποτελει εμποδιο για να πει καποιος ''οχι'', οπως και η πολλαπλοτητα διαφορων ειδων ξωτικων, μαγων, νεραιδων και αλλων φανταστικων πλασματων σε διαφορα παραμυθια, συγγραφεις, παιχνιδια κλπ δεν αποτελει εμποδιο στο να το απορριψουμε ως φανταστικα.
Για τους ενθεους, η αποδειξη βρισκεται σε διαφορα ιερα κειμενα, παραδοσεις, μαρτυριες κλπ. Εγω μπορει να μην τα πιστευω, αλλα ειναι ενα συγκεκριμενο υλικο πανω στο οποιο μπορει να επιχειρηματολογησει κανεις ειτε τα πιστευει ειτε οχι.
Το ''ισως'' μπορει να λες οτι ειναι κενο, αλλα κατι παρομοιο λες εσυ και οι αναλυτικοι. Ενω για μενα δεν ειναι θεμα μη δυνατοτητας αποδειξης ή μη αποδειξης, αλλα ανυπαρξιας αποδειξεων.


