Συμφωνώ με όσα γράφεις, απλά σε άλλα φόρα (που είτε είναι ακόμη σε λειτουργία, είτε όχι) κάποιοι εκφράζουν (ή εξέφραζαν) την άποψη πως πρέπει η ακαδημαϊκή κοινότητα να πάρει πρωτοβουλίες και να ασχοληθεί ενεργά με έρευνα που σχετίζεται με την άμυνα και την πενιχρή αμυντική βιοτεχνία.
Να πούμε πως αυτό είναι ανέκδοτο, μιας και η έρευνα που γίνεται στα πανεπιστήμια είναι ανοικτή και προσβάσιμη προς όλους, κάτι που δεν συνάδει με την έρευνα σε οπλικά συστήματα η οποία θεωρείται απόρρητη. Όσα κράτη διαθέτουν αμυντική βιομηχανία είναι ιδιωτική, με ιδιωτικά ερευνητικά κέντρα και με ενίοτε κρατικό παρεμβατισμό όσον αφορά τη διάθεση οπλικών συστήματων που μπορεί να θέσουν σε κίνδυνο την ακεραιότητα της ίδιας της χώρας (π.χ. η απόφαση της μη εξαγωγής του F22, πάρθηκε έπειτα από κρατική παρέμβαση).
Τουρκική αμυντική βιομηχανία
-
- Extreme poster
- Δημοσιεύσεις: 2348
- Τοποθεσία: Τρίπολη
-
- WEF Fella
- Δημοσιεύσεις: 17098
- Τοποθεσία: Great Hall, WEF Headquarters
Re: Τουρκική αμυντική βιομηχανία
0 .
- The world must become aware of the fantastic transformational power of social entrepreneurship and the Foundation will work as a catalyst in this effort.
- The problem that we have is not globalization. The Problem is a lack of global governance.
- A new world could emerge, the contours of which it is incumbent on us to re-imagine and to re-draw.
- The problem that we have is not globalization. The Problem is a lack of global governance.
- A new world could emerge, the contours of which it is incumbent on us to re-imagine and to re-draw.
-
- Extreme poster
- Δημοσιεύσεις: 3863
Re: Τουρκική αμυντική βιομηχανία
Διάδοχος έγραψε:Freisinniger έγραψε:Έλα μωρέ μια συμπαραγωγή είναι μεταξύ Νότιας Κορέας, Τουρκίας και κανόνι 120 χιλιοστών της Rheinmetall, ε στην Νότια Κορέα το ονόμασαν K2 Black Panther, σιγά η δική τους παραγωγή
Ναι ρε σύ, και το τούρκικο στέλθ μαχητικό που θα παράγει σε λίγο καιρό η τουρκική βιομηχανία θα είναι προϊόν συνεργασίας με Σκανδιναβούς και Βρετανούς, οπότε, έλα μωρέ! δεν στρέειFreisinniger έγραψε:και απ ότι φαίνεται πολλά σχέδια είναι κλεμμένα από το leopard A6.
απο πουθενά δεν φαίνεται αυτό. Το Altay είναι παράγωγο του Κ2 του οποίου η απώτερη κατωγή είναι το Μ1.Freisinniger έγραψε:Τώρα θα μου πεις η Τουρκία θα αντικαταστήσει όλη την σαπίλα των M48 και Μ60. Συμφωνώ είναι μια σημαντική αλλαγή στην αμυντική πολεμική βιομηχανία της Τουρκίας.
Ναι, με 800-1000 Αltay. Μαζί έχουν 350 Leopard 2 και 170 M-60 Sabra. Δλδ σε λίγα χρόνια περί τα 1500 σύγχρονα άρματα. H Eλλάδα θα έχει 350, κάποια απο τα οποία έχει συναρμολογήσει απο κιτ. Meanwhile οι τούρκικες εταιρίες σχεδιάζουν και παράγουν σύστημα ελέγχου πυρός, κοκ.
Eσύ ΕΛ με τι θα αντικαταστήσεις τα M-48 και τα Leopard 1 σου;
Αχαχαχα...
0 .
ΤΟ βιβλίο μου:https://www.smashwords.com/books/view/412984
Η τραγελαφικά ωμή αλήθεια για την Ελλάδα.
ΕΝΤΕΛΩΣ ΔΩΡΕΑΝ!!!
Στηρίξτε με, η αλήθεια ΠΡΕΠΕΙ να λάμψει...
Η τραγελαφικά ωμή αλήθεια για την Ελλάδα.
ΕΝΤΕΛΩΣ ΔΩΡΕΑΝ!!!
Στηρίξτε με, η αλήθεια ΠΡΕΠΕΙ να λάμψει...
-
- WEF Fella
- Δημοσιεύσεις: 17098
- Τοποθεσία: Great Hall, WEF Headquarters
Re: Τουρκική αμυντική βιομηχανία
Ολοκληρώθηκε η προκαταρκτική φάση του νέου τουρκικού εκπαιδευτικού αεροσκάφους Hürjet
Η φάση της προκαταρκτικής ανασκόπησης σχεδιασμού (Preliminary Design Review – PDR) στο σχέδιο του προηγμένου εκπαιδευτικού / ελαφρού επιθετικού τουρκικού αεροσκάφους Hürjet της Turkish Aerospace Industries (TAI) ολοκληρώθηκε με επιτυχία.
Το project Hürjet ξεκίνησε τον Ιούλιο του 2017 υπό την εποπτεία της Διεύθυνσης Αμυντικής Βιομηχανίας της Τουρκίας, η οποία σήμερα είναι γνωστή ως Προεδρία Αμυντικών Βιομηχανιών. Το έργο θα οδηγήσει σε ένα νέο αεριωθούμενο αεροσκάφος για την Τουρκική Πολεμική Αεροπορία (Türk Hava Kuvvetleri – THK). Τώρα που η φάση PDR έχει ολοκληρωθεί, το έργο μπορεί να προχωρήσει στην επόμενη κρίσιμη φάση σχεδιασμού που αναμένεται να ολοκληρωθεί το καλοκαίρι του 2020. Αναμένεται επίσης ότι το πρωτότυπο του θα παραδοθεί τον Δεκέμβριο του 2021 και θα προετοιμαστεί για την πρώτη του πτήση, το καλοκαίρι του 2022.
Το Hürjet σχεδιάζεται να αντικαταστήσει το T-38A / M Talon της Μοίρας 121 Filo στην αεροπορική βάση Izmir / Çigli (Τουρκία) αλλα και το NF-5A / B-2000 της Μοίρας 134 Filo στο Türk Yildizlari. Προβλέπεται επίσης μια παραλλαγή του αεροσκάφους με δυνατότητα “οπλισμού”.
Το εκπαιδευτικό, καθώς και το “οπλισμένο” Hürjet θα αναλάβουν τους ρόλους της προηγμένης εκπαίδευσης πτήσεων, τη μετάβαση στην εκπαίδευση προετοιμασίας πολέμου και θα συμπληρώσουν τον μαζικό στόλο των F-16 της THK σε “ελαφρές” επιθετικές αποστολές, στενή αεροπορική υποστήριξη, ένοπλες και άοπλες περιπολίες από αέρος.
https://www.ptisidiastima.com/light-att ... finalized/
Meanwhile in Greece
0 .
- The world must become aware of the fantastic transformational power of social entrepreneurship and the Foundation will work as a catalyst in this effort.
- The problem that we have is not globalization. The Problem is a lack of global governance.
- A new world could emerge, the contours of which it is incumbent on us to re-imagine and to re-draw.
- The problem that we have is not globalization. The Problem is a lack of global governance.
- A new world could emerge, the contours of which it is incumbent on us to re-imagine and to re-draw.
-
- WEF Fella
- Δημοσιεύσεις: 17098
- Τοποθεσία: Great Hall, WEF Headquarters
Re: Τουρκική αμυντική βιομηχανία
Turkish AESA Radar ÇAFRAD Completes First Live Fire Test
Turkish defense electronic company ASELSAN unveiled a video showing the first live fire test of its next generation AESA radar called ÇAFRAD.
The video show an ESSM surface to air missile fired from the Turkish Navy frigate Göksu hit a target drone. Conducted in mid-december 2018, this was the first live fire test involving the ÇAFRAD system which illuminated the target drone to guide the missile and eventually hit it.
TCG Göksu, a Perry-class Frigate (the former USS Estocin), is used as a test platform for the ÇAFRAD program. A prototype ÇAFRAD system is fitted on the helicopter deck of the frigate.
According to our colleagues from turkishnavy.net the technology demonstrator prototype installed on board of TCG Göksu has only one set of multifunctional phased array radar and illumination radar.
According to ASELSAN, ÇAFRAD combines indigenous design with latest technological advances including fully solid state transmit/receive modules, digital signal processing, pulse compression, multiple target tracking, electronic beam stabilization along with advanced electronic counter-counter measures.
The ÇAFRAD radar is being developed for the future TF-2000 Frigates anti air warfare of the Turkish Navy. It will come in the form of an integrated mast combining four main sensors (from top to bottom):
– An active, non-rotating IFF Antenna
– An X-band active phased array multi-function radar (150 km range and track capacity in excess of 1000 targets)
– An X-band active phased array illumination radar (150 km range)
– An S-band active phased array long range search radar (450 km range and track capacity in excess of 2000 targets
According to Turkey’s Defence Industry Directorate (SSB) , the Factory Acceptance Test for the IFF, multi-function radar and illuminationr radar is ongoing and will be completed at the beginning of 2019.
In a second phase, the long range radar will be developed and produced as a complete set (integrated mast). A total of 4 ÇAFRAD systems will be supplied. The first delivery of ÇAFRAD system is planned for 2023.
https://www.navalnews.com/naval-news/20 ... fire-test/
0 .
- The world must become aware of the fantastic transformational power of social entrepreneurship and the Foundation will work as a catalyst in this effort.
- The problem that we have is not globalization. The Problem is a lack of global governance.
- A new world could emerge, the contours of which it is incumbent on us to re-imagine and to re-draw.
- The problem that we have is not globalization. The Problem is a lack of global governance.
- A new world could emerge, the contours of which it is incumbent on us to re-imagine and to re-draw.
-
- WEF Fella
- Δημοσιεύσεις: 17098
- Τοποθεσία: Great Hall, WEF Headquarters
Re: Τουρκική αμυντική βιομηχανία
IDEF: Aselsan pitches AESA radar at F-16 upgrade market
Aselsan used the IDEF exhibition in Istanbul to showcase its latest airborne radar developments, including an active electronically scanned array (AESA) design that is being pitched for integration on the Turkish air force's fleet of Lockheed Martin F-16s.
The new radar is currently company funded, and leverages Aselsan's experience in developing AESA sensors for ground and naval applications. Ground-based testing is due to finish by 2022, but the company currently has no plans to fly the system on board a test aircraft.
Aselsan says the multifunction radar will be capable of non-co-operative and automatic target recognition, while also featuring protection against radar frequency jamming, and has electronic support and electronic attack functions.
Its air-to-air capabilities include extended-range search, track while scan modes and weather detection, as well as multiple target tracking, providing mid-course guidance for missiles and battle damage assessment.
For ground surveillance applications, the design features synthetic aperture radar (SAR) and ground moving target indication/tracking (GMTI/T) modes, along with air-to-ground ranging.
Aselsan believes its AESA radar could eventually compete with systems such as Northrop Grumman's APG-83 Scalable Agile Beam Radar on the domestic and export market. The Northrop system leverages technologies used on the Lockheed F-35 and is being integrated onto US Air Force F-16s as part of a service life-extension project.
Aselsan also displayed a new lightweight SAR pod designed to be fitted to light aircraft and unmanned air vehicles. The company says the system weighs 23kg (52lb) and requires 300W of power. Operating modes will include providing GMTI and SAR imagery – the latter including a coherent change detection function – plus maritime modes, including sea search.
The pod currently consists of a fixed X-band radar antenna, and testing is planned to conclude in 2021.
https://www.flightglobal.com/news/artic ... ar-457874/
0 .
- The world must become aware of the fantastic transformational power of social entrepreneurship and the Foundation will work as a catalyst in this effort.
- The problem that we have is not globalization. The Problem is a lack of global governance.
- A new world could emerge, the contours of which it is incumbent on us to re-imagine and to re-draw.
- The problem that we have is not globalization. The Problem is a lack of global governance.
- A new world could emerge, the contours of which it is incumbent on us to re-imagine and to re-draw.
-
- WEF Fella
- Δημοσιεύσεις: 17098
- Τοποθεσία: Great Hall, WEF Headquarters
Re: Τουρκική αμυντική βιομηχανία
Πρώτες δοκιμές πυροδότησης για τους τουρκικούς πυραύλους αέρος-αέρος GÖKDOĞAN (ΑΙΜ-9X) και BOZDOGAN (ΑΙΜ-120D), μάλλον δεν είναι “μακέτα”
Οι δοκιμές των νέων πυραύλων σηματοδοτούν την επιτάχυνση του εν λόγω προγράμματος, καθώς δεν αναμενόταν τόσο γρήγορα εξέλιξη των προγράμματος κατασκευής των πυραύλων από το Τουρκικό Επιστημονική και Τεχνολογικό Συμβούλιο Έρευνας (TUBITAK) και το Ινστιτούτο Βιομηχανικής Έρευνας και Ανάπτυξης (SAGE). Σημειώνουμε πως οι πύραυλοι είχαν αποκαλυφθεί στην IDEF 2017, και είχαν κάνει αίσθηση διεθνώς, καθώς λίγες χώρες έχουν τέτοια ικανότητα, ενώ υπερδυνάμεις όπως η Ινδία προσπαθούν χρόνια να τελειοποιήσουν δικούς τους πυραύλους αέρος-αέρος όπως ο Astra.
https://www.ptisidiastima.com/gokdogan- ... -in-tests/
0 .
- The world must become aware of the fantastic transformational power of social entrepreneurship and the Foundation will work as a catalyst in this effort.
- The problem that we have is not globalization. The Problem is a lack of global governance.
- A new world could emerge, the contours of which it is incumbent on us to re-imagine and to re-draw.
- The problem that we have is not globalization. The Problem is a lack of global governance.
- A new world could emerge, the contours of which it is incumbent on us to re-imagine and to re-draw.