Λόγω τιμής

Τα πάντα για το θέατρο, την τηλεόραση και την έβδομη τέχνη.
Στύγιος

Re: Λόγω τιμής

Δημοσίευσηαπό Στύγιος » 29 Ιούλ 2019, 19:34

itteithe έγραψε:
nemo έγραψε:δεν βλεπω ελληνικες σειρες δεν μπορω να βλεπω να παιζουν
λες και εχουν ενα αγγουρι στο κωλο
μαλιστα το ειπα σε ενα σκηνοθέτη και περιμενα μια αντιδραση αλλα δεν


Οι Έλληνες ηθοποιοί έχουν θεατρική εκπαίδευση και είναι ανίκανοι να παίξουν με διαφορετικό τρόπο. Η ερμηνεία τους στο θέατρο μπορεί να είναι εντυπωσιακή, αλλά στην τηλεόραση και στις ταινίες αυτού του είδους ερμηνεία (π.χ. το πομπώδες ύφος, ο στόμφος, η πολύ δυνατή ένταση της φωνής, κτλπ) είναι επιεικώς για τον μπούτσο. Το κακό είναι πως και οι σκηνοθέτες έχουν θεατρική παιδεία και ίσως αυτή είναι η αιτία που δεν μπορούν να παίξουν με διαφορετικό τρόπο οι ηθοποιοί.


Τα είπες όλα σε 3 σειρές.
0 .

Στύγιος

Re: Λόγω τιμής

Δημοσίευσηαπό Στύγιος » 29 Ιούλ 2019, 19:38

Δείτε τι "σανό" μας τάιζαν...

0 .

Άβαταρ μέλους
Λαχουρένιος
Ultimate Stalker
Ultimate Stalker
Δημοσιεύσεις: 49404
Τοποθεσία: Γεφυρα

Re: Λόγω τιμής

Δημοσίευσηαπό Λαχουρένιος » 29 Ιούλ 2019, 21:36

itteithe έγραψε:Οι Έλληνες ηθοποιοί έχουν θεατρική εκπαίδευση και είναι ανίκανοι να παίξουν με διαφορετικό τρόπο. Η ερμηνεία τους στο θέατρο μπορεί να είναι εντυπωσιακή, αλλά στην τηλεόραση και στις ταινίες αυτού του είδους ερμηνεία (π.χ. το πομπώδες ύφος, ο στόμφος, η πολύ δυνατή ένταση της φωνής, κτλπ) είναι επιεικώς για τον μπούτσο. Το κακό είναι πως και οι σκηνοθέτες έχουν θεατρική παιδεία και ίσως αυτή είναι η αιτία που δεν μπορούν να παίξουν με διαφορετικό τρόπο οι ηθοποιοί.


Πως εξηγειται αυτο?

Εμενα δεν μου αρεσουν τα σεναρια και οι ατακες. Για παραδειγμα ειναι μια δημοφιλης σειρα ''Το Σοι σου'' που δεν μπορω να την δω πανω απο 5 λεπτα. Ειναι λες και εχεις βαλει μια καμερα μεσα σε ενα σπιτι. Δεν υπαρχει σεναριο ουτε συμβαινει κατι αστειο, απλα μιλανε αποτομα ο ενας στον αλλον και ολο τσακωνονται.

Οι περισσοτερες ''κωμωδιες'' στην τηλεοραση εχουν να κανουν με κατι παντρεμενα ζευγαρια απο 40 και πανω που ολη μερα καθονται σε κατι καναπεδες και συζητανε. Στην καθημερινη μου ζωη μου τυχαινουν πιο αστεια σκηνικα απ'οτι σε αυτες τις σειρες.
0 .

Άβαταρ μέλους
itteithe
Extreme poster
Extreme poster
Δημοσιεύσεις: 2348
Τοποθεσία: Τρίπολη

Re: Λόγω τιμής

Δημοσίευσηαπό itteithe » 29 Ιούλ 2019, 22:06

Οι ελληνικές κωμωδίες είναι κυρίως φάρσες (γρήγορη πλοκή) που βασίζονται σε αλλεπάλληλες παρεξηγήσεις. Η ουσία είναι ανύπαρκτη και δεν υπάρχει ούτε premise ούτε payoff στα αστεία τους. Μην ξεχνάς όμως σε ποιους απευθύνεται η τηλεόραση: στους υπερήλικες. Το ύφος της κωμωδίας δεν άλλαξε καθόλου στην Ελλάδα από την εποχή του Λογοθετίδη. Η διαφορά είναι πως η κωμωδία του μεταπολεμικού κινηματογράφου συμβάδιζε πλήρως με την εποχή της (ο κόσμος ήταν πιο αφελής τότε και αυτό το είδος κωμωδίας ταίριαζε γάντι με την εποχή του). Αυτό το είδος σήμερα είναι εκτός πραγματικότητας.

Αλλά ας εξετάσουμε και την καλύτερη κωμωδία της ελληνικής ιδιωτικής τηλεόρασης όλων των εποχώνε, την σειρά Δύο Ξένοι. Εκτός από τις ατάκες για memes και την 60s-70s nostalgia, η σειρά ήταν τελείως φλατ. Δεν υπήρχε πλοκή, δεν υπήρχε συνέπεια, οι ερμηνείες ήταν θεατρικές (και το αστείο είναι πως η βασική πλοκή εξελίσσονταν σε μια σχολή θεάτρου) και η σκηνοθεσία ήταν χειρότερη και από τις αμερικάνικες sitcom με τα γέλια κονσέρβας. Φαντάσου αν αυτό είναι ό,τι καλύτερο έχουμε να επιδείξουμε, πως θα είναι το χειρότερο...

Σεναριακά υπήρξαν δύο πρωτοποριακές κωμωδίες, τα Εγκλήματα και Το κάτω Παρτάλι (και τις δύο τις έγραψε ο Λευτέρης Παπαπέτρου), αλλά και οι δύο είχαν το ίδιο πρόβλημα με τα προαναφερθέντα όσον αφορά την ερμηνεία και την σκηνοθεσία.
0 .
Δῶς μοι πᾶ στῶ καὶ τὰν γᾶν κινάσω

Habemus filium

Άβαταρ μέλους
Λαχουρένιος
Ultimate Stalker
Ultimate Stalker
Δημοσιεύσεις: 49404
Τοποθεσία: Γεφυρα

Re: Λόγω τιμής

Δημοσίευσηαπό Λαχουρένιος » 29 Ιούλ 2019, 22:33

itteithe έγραψε:Οι ελληνικές κωμωδίες είναι κυρίως φάρσες (γρήγορη πλοκή) που βασίζονται σε αλλεπάλληλες παρεξηγήσεις. Η ουσία είναι ανύπαρκτη και δεν υπάρχει ούτε premise ούτε payoff στα αστεία τους. Μην ξεχνάς όμως σε ποιους απευθύνεται η τηλεόραση: στους υπερήλικες. Το ύφος της κωμωδίας δεν άλλαξε καθόλου στην Ελλάδα από την εποχή του Λογοθετίδη. Η διαφορά είναι πως η κωμωδία του μεταπολεμικού κινηματογράφου συμβάδιζε πλήρως με την εποχή της (ο κόσμος ήταν πιο αφελής τότε και αυτό το είδος κωμωδίας ταίριαζε γάντι με την εποχή του). Αυτό το είδος σήμερα είναι εκτός πραγματικότητας.


Δεν γνωριζω την θεατρικη ορολογια, και εχω χασει επαφη με την ελληνικη τηλεοραση, απλα πλεον δεν βλεπω ουτε καν το στοιχειο της φαρσας, βλεπω κυριολεκτικα κατι μεσηλικες να συζητανε κατι αχρωμο και αδιαφορο.

Οι παλιες ελληνικες ταινιες ηταν σαφως καλυτερες, καποιες πετυχημενες ατακες και σκηνικα υπηρχαν. Σωστη και η παρατηρηση περι υπερηλικων. Πριν μερικα χρονια ειχε ανεβασει Μπραφ ο Μικεους σχετικα με το πως η τηλεοραση απευθυνεται σε νοικοκυρες και γερους.

Αλλά ας εξετάσουμε και την καλύτερη κωμωδία της ελληνικής ιδιωτικής τηλεόρασης όλων των εποχώνε, την σειρά Δύο Ξένοι. Εκτός από τις ατάκες για memes και την 60s-70s nostalgia, η σειρά ήταν τελείως φλατ. Δεν υπήρχε πλοκή, δεν υπήρχε συνέπεια, οι ερμηνείες ήταν θεατρικές (και το αστείο είναι πως η βασική πλοκή εξελίσσονταν σε μια σχολή θεάτρου) και η σκηνοθεσία ήταν χειρότερη και από τις αμερικάνικες sitcom με τα γέλια κονσέρβας. Φαντάσου αν αυτό είναι ό,τι καλύτερο έχουμε να επιδείξουμε, πως θα είναι το χειρότερο...


Αυτη η σειρα μου αρεσε, αλλα οι ερμηνειες ηταν για κλαματα, οχι λογω ηθοποιων αλλα λογω του Ρηγα. Ο Ρηγας εχει εξυπνες ιδεες, αλλα σε καθε σειρα βαζει αυτο το εκνευριστικο στοιχειο που οι ηθοποιοι ξελαρυγγιαζονται και ποδοβολανε. Ειναι το θεατρικο στοιχειο που λες αλλα στο εξτρημ. Δεν βλεποταν η σειρα εξαιτιας αυτης της μαλακιας ενω σαν κονσεπτ ηταν καλο.

Μια που λες για νοσταλγια, θυμαμαι η σειρα ηταν αφιερωμενη στην Βουγιουκλακη :ohno: Η οποια δεν ηταν καν απο τους καλυτερους ηθοποιους της εποχης της, ενω οταν βγηκε η σειρα ηταν ηδη ξεπερασμενη και κανεις κατω των 40 (των τοτε 40, δηλαδη σημερινα 60 με 70) δεν την επαιρνε στα σοβαρα. Kαταλαβαινεις ποσο πισω ειναι οι ελληνες δημιουργοι οταν η αφροκρεμα τους προσκυνα την νιαου βρε γατουλα.

Σεναριακά υπήρξαν δύο πρωτοποριακές κωμωδίες, τα Εγκλήματα και Το κάτω Παρτάλι (και τις δύο τις έγραψε ο Λευτέρης Παπαπέτρου), αλλά και οι δύο είχαν το ίδιο πρόβλημα με τα προαναφερθέντα όσον αφορά την ερμηνεία και την σκηνοθεσία.


Το Παρταλι δεν το ειχα δει, αλλα τα Εγκληματα γαμουσανε. Μπλακ χιουμορ εντελως. Θεωρω εξισου πρωτοποριακο το ''Παρα 5'' του Καπουτζιδη. Συνδιαζε κωμωδια (καλη κωμωδια, οχι σεξοαστεια) με πιο δραματικες σκηνες και αγγιζε πολλα ζητηματα και οχι μονο γκομενικα. Επισης ηταν απο τις πρωτες ελληνικες σειρες με τοσα εξωτερικα γυρισματα.
1 .

Άβαταρ μέλους
Προέλλην
Right to Repair Champion
Right to Repair Champion
Δημοσιεύσεις: 20678

Re: Λόγω τιμής

Δημοσίευσηαπό Προέλλην » 29 Ιούλ 2019, 22:41

Κλαψομουνιές, για τα πανηγύρια :nono:


Μία ήταν η σειρά, αρκετά μπροστά για τις δεδομένες βλαχαραπικές συνθήκες:



1995, τότε που όλα φάνταζαν δυνατά, με τις προοδευτικές εκσυγχρονιστικές ευρωφεντεραλιστικές δυνάμεις στα φόρτε τους, και τους λαδέμπορες στο καναβάτσο :D

ΚΡΥΦΟ ΚΕΙΜΕΝΟ: ΕΜΦΑΝΙΣΗ
Εικόνα

Και με score Κορκολάρα :oleole:
0 .
Hätt ich ne 2te Chance würd ich es genauso machen
Ich dreh mich nich um es geht nur darum wer du heute bist
Ich bin zufrieden, da scheint jemand auf mich aufzupassen
Ob es für Gott oder den Teufel is
Ich bereue nichts

Άβαταρ μέλους
bizeli
Moderator
Moderator
Δημοσιεύσεις: 9796

Re: Λόγω τιμής

Δημοσίευσηαπό bizeli » 29 Ιούλ 2019, 23:56

Παιδιά κι εγώ θεωρώ ότι οι σημερινές κωμικές σειρές απευθύνονται σε 8χρονα. Δεν μπορώ κι εγώ να δω ούτε 5 λεπτά. Κάτι μαλακίες "το σόι σου", "μουρμούρα" που θεωρούνται και πετυχημένες.
Μηδέν ρεαλισμός, μηδέν ελληνική πραγματικότητα, φαίνεται ότι είναι φερμένα σενάρια από το εξωτερικό ... μαλακίες.
Τα δίδυμα Αλέξανδρος Ρήγας - Δημήτρης Αποστόλου και Ρέππας- Παπαθανασίου έδειξαν στο παρελθόν κάποια καλά δείγματα γραφής αλλά μετά από κάποιο σημείο και μετά άρχισαν να επαναλαμβάνονται.
Θα συμφωνήσω με τον Λαχούρ ότι είχαν πολύ τσιρίδα αυτές οι σειρές των παραπάνω σεναριογράφων.


Συμφωνώ ότι η τοπ κωμική σειρά ήταν τα εγκλήματα.

Δε συμφωνώ ότι στις σειρές αυτές οι ηθοποιοί συνέχεια κάθονται σε έναν καναπέ. Ίσα ίσα αν προσέξετε σε όλες τις σειρές (δραματικές ή κωμικές) οι ηθοποιοί μιλάν στο όρθιο. Δλδ δεν δείχνει ρεαλιστικά στιγμιότυπα μιας καθημερινής ελληνικής οικογένειας.
Τέσπα, πολύ στημένα όλα και δεν ανταποκρίνονται καθόλου στην πραγματικότητα.
0 .

Άβαταρ μέλους
bizeli
Moderator
Moderator
Δημοσιεύσεις: 9796

Re: Λόγω τιμής

Δημοσίευσηαπό bizeli » 30 Ιούλ 2019, 00:17

Προέλλην έγραψε:1995


Λοιπόν, είμαστε με την παρέα μου πέρυσι στην Ξάνθη στη γιορτή παλιάς πόλης (παρεμπιπτόντως όσοι δεν έχετε πάει Ξάνθη στο συγκεκριμένο φεστιβάλ ... ΧΑΝΕΤΕ ... όλη η πόλη ένα ατέλειωτο ξέφρενο πάρτυ επί μια βδομάδα).
Τέσπα, τι έλεγα;
Λοιπόν, είμαστε με την παρέα μου Ξάνθη -πάτα με να σε πατώ - στα σοκάκια της πόλης.... παντού μουσική, φαγητό, ποτό, συναυλίες κτλ.
Βρίσκουμε εκεί με την παρέα μου κάπου να σταθούμε, παίρνουμε και τις μπύρες μας ... όλα αυτά στο όρθιο έτσι; Χύμα τελείως. Πήχτρα ο κόσμος.
Κι αρχίζει και βαράει η μουσική τέρμα τώρα. Έξω στους δρόμους.
Γαμάτο πρόγραμμα για όλα τα γούστα. Τραγούδι, χορός, όλος ο κόσμος... τι χορός δλδ; Δεν είχε χώρο ούτε να ανασάνεις.
Σε κάποια φάση βάζει του Κορκολή "νεκρός ή ζωντανός"
Στο ρεφρέν το χαμηλώνει για να ακουστεί ο κόσμος.
Μάγκες σας το ορκίζομαι ... μόνο εμείς το ξέραμε.
Όλοι οι υπόλοιποι ήταν πιτσιρικαρία και το άκουγαν πρώτη φορά.
:laugh1: :laugh1: :laugh1:
0 .

Άβαταρ μέλους
Προέλλην
Right to Repair Champion
Right to Repair Champion
Δημοσιεύσεις: 20678

Re: Λόγω τιμής

Δημοσίευσηαπό Προέλλην » 30 Ιούλ 2019, 00:23

Κυμπάρικη πόλη η Ξάνθη, αριστοκρατική, γεμάτη ξεπεσμένους και μη καπνέμπορες :D

Η βιομηχανική τους ζώνη το έχει ακόμη.
0 .
Hätt ich ne 2te Chance würd ich es genauso machen
Ich dreh mich nich um es geht nur darum wer du heute bist
Ich bin zufrieden, da scheint jemand auf mich aufzupassen
Ob es für Gott oder den Teufel is
Ich bereue nichts

Άβαταρ μέλους
mixaliss
Rookie poster
Rookie poster
Δημοσιεύσεις: 462

Re: Λόγω τιμής

Δημοσίευσηαπό mixaliss » 30 Ιούλ 2019, 00:25

Την τελευταία 15έτια δεν θυμάμαι να έχω παρακολουθήσει κάποια ελληνική κωμική σειρά. Δε μου προκαλούν κανένα ενδιαφέρον. Δεν νομίζω οτι έχει πέσει το επίπεδο σε σχέση με παλιότερα. Μάλλον εγώ μεγάλωσα και δεν τα αντέχω πλέον. Ίσως φταίει και οτι έχουμε πρόσβαση σε πολλές ξένες σειρές που είναι δέκα σκάλες πάνω από τις ελληνικές.

Αυτό που έβλεπα ευχάριστα μικρός είναι οι " Μεν και οι δεν" , αλλά και αργότερα αυτό με τον Καθηγητή Καντακουζηνό. Τίποτα άλλο από Ρώμα δεν μου έκανε κλικ. Καφέ τις χαράς δεν άντεξα να δω πχ.

Το "Ρετιρέ" αν και γελοίο από πολλές απόψεις, αποτύπωνε αρκετά ρεαλιστικά την νεοελληνική κοινωνία της εποχής. "Aπαράδεκτοι@ και "Aυθαίρετοι" επίσης ήταν καλές σειρές.
1 .


Επιστροφή σε “Θέατρο • TV • Cinema”