Γιατί η Ελλάδα δεν εκσλαβίστικε;

Θέματα ιστορικού και αρχαιολογικού ενδιαφέροντος.
Άβαταρ μέλους
Ακρίδης Κατσαριδόπουλος
Crazy poster
Crazy poster
Δημοσιεύσεις: 1210

Re: Γιατί η Ελλάδα δεν εκσλαβίστικε;

Δημοσίευσηαπό Ακρίδης Κατσαριδόπουλος » 28 Μάιος 2020, 11:15

Τλαξκαλτέκος έγραψε:
Ακρίδης Κατσαριδόπουλος έγραψε:
Γιατί αφομοιώθηκαν και δεν επιβίωσε η γλωσσα τους όπως των Τσακώνων; Προεκυψε κάτι;
Επίσης γνωρίζεις αν έχουν αφήσει σήμερα στην περιοχή που ζούσαν κάποιο ίχνος πέρα από τα τοπωνύμια; (πχ επώνυμα, λαϊκές παραδοσεις κλπ)

Η τσακωνική ίσα ίσα επιβιώνει και αυτό λογικά έγινε λόγω κάποιας απομόνωσης .


Οι Σλάβοι δεν ήταν το ίδιο απομονωμένοι;
0 .

Άβαταρ μέλους
Τλαξκαλτέκος
Extreme poster
Extreme poster
Δημοσιεύσεις: 3385

Re: Γιατί η Ελλάδα δεν εκσλαβίστικε;

Δημοσίευσηαπό Τλαξκαλτέκος » 28 Μάιος 2020, 11:23

Ακρίδης Κατσαριδόπουλος έγραψε:
Τλαξκαλτέκος έγραψε:Η τσακωνική ίσα ίσα επιβιώνει και αυτό λογικά έγινε λόγω κάποιας απομόνωσης .


Οι Σλάβοι δεν ήταν το ίδιο απομονωμένοι;

Όχι. Μόνο οι Μηλιγγοί του Ταϋγέτου που ήταν όμως ολιγάριθμοι. Οι Εζερίτες που ήταν πολυάριθμοι ζούσαν στα πεδινά της Λακωνικής ( Ντουραλή/Έλος , Σκλαβοχώρι/Αμύκλες, Λεβέτσοβα/Κροκεές κ.α. ) και ανακατεύθηκαν γρήγορα με τους Έλληνες και αφομοιώθηκαν. :ailadara: Τον πληθυσμό τους θα τον βρεις απ' την φορολογία τους. Οι Μηλιγγοί πλήρωναν μόλις 60 χρυσά νομίσματα. Αντίθετα οι Εζερίτες πλήρωναν 300 χρυσά νομίσματα. Οι Έλληνες Μανιάτες πλήρωναν 400 χρυσά νομίσματα. Δηλαδή οι Μανιάτες πληθυσμιακά ήταν περισσότεροι και απ' τους Μηλιγγούς και απ' τους Εζερίτες μαζί. Και η Μάνη ήταν μια φτωχή περιοχή. Φυσικά στην Λακωνική ζούσαν και άλλοι Έλληνες.
1 .
Τους μεν κενούς ασκούς το πνεύμα διίστησι , τους δε ανοήτους ανθρώπους το οίημα. ( Σωκράτης [ στον Στοβαίο ] )

Άβαταρ μέλους
mister spooky
Basic poster
Basic poster
Δημοσιεύσεις: 843

Re: Γιατί η Ελλάδα δεν εκσλαβίστικε;

Δημοσίευσηαπό mister spooky » 28 Μάιος 2020, 11:32

εκσλαβιστηκε, μας το μαρτυρούν οι πηγές, και οι ανασκαφές-επιγραφές-ευρυματα το επαληθεύουν. Μετα αποσλαβισθηκε επίσης. Συμβαινουν αυτά, μη ξεχνάμε πως κάποτε στον ελλαδικο χώρο κατοικουσαν και ελληνες που εξαλοιφθηκαν.
0 .

Άβαταρ μέλους
Adminović
Sloboda Narodu
Sloboda Narodu
Δημοσιεύσεις: 15443
Τοποθεσία: F.R. Liberland

Re: Γιατί η Ελλάδα δεν εκσλαβίστικε;

Δημοσίευσηαπό Adminović » 28 Μάιος 2020, 11:40

Τλαξκαλτέκος έγραψε:Ανασκευή της θεωρίας των τριών γλωσσών

Όταν ο Κωνσταντίνος ήταν στη Βενετία, μαζεύτηκαν οι λατινοι επίσκοποι, ιερείς και μοναχοί και στράφηκαν εναντίον του, όπως οι κουρούνες ενάντια στο γεράκι, και διατύπωσαν την αίρεση των τριών γλωσσών, λέγοντας: «Πώς συμβαίνει να έχεις επινοήσει για τους Σλάβους μια γραφή και να τους διδάσκεις κείμενα γραμμένα σ' αυτή, μια γραφή που δεν τη βρήκε ποτέ κανένας ως σήμερα ούτε απόστολος ούτε πάπας ούτε ο Γρηγόριος ο Θεολόγος ούτε κι ο Ιερώνυμος; Εμείς ξέρουμε μόνο τρεις γλώσσες, στις οποίες επιτρέπεται να δοξολογείται γραπτώς ο θεός, την εβραϊκή, τη λατινική και την ελληνική». Ο Φιλόσοφος απάντησε: «Μήπως η βροχή δεν έρχεται από το Θεό και δεν πέφτει για όλους τους ανθρώπους; Μήπως ο ήλιος δεν λάμπει για όλους τους ανθρώπους και μήπως όλοι δεν αναπνέουμε τον ίδιο αέρα; [...] Πολλοί λαοί έχουν δική τους γραφή και κάθε λαός τιμά το θεό στη δική του γλώσσα [...]».

Βίος Κωνσταντίνου, γερμ. μετ. Jo. Bujnoch (Slavische Geschichtschreiber 1), Γκρατς-Βιέννη-Κολονία 1958, 71-72

http://ebooks.edu.gr/modules/ebook/show ... 2478,9504/


Ναι, και;
Αυτό αναιρεί το γεγονός ότι από ένα σημείο και μετά το κάθε πατριαρχείο επέβαλε τη γλώσσα του στις περιοχές όπου εκτεινόταν η κυριαρχία του;
0 .
Ο ψεκασμός είναι υγεία, είναι πολιτισμός!

Σκοτώνει βακτήρια, ιούς, μύκητες, ζιζάνια, καθώς και πάσης φύσεως παράσιτα
. :yesyes:

Άβαταρ μέλους
Τλαξκαλτέκος
Extreme poster
Extreme poster
Δημοσιεύσεις: 3385

Re: Γιατί η Ελλάδα δεν εκσλαβίστικε;

Δημοσίευσηαπό Τλαξκαλτέκος » 28 Μάιος 2020, 11:58

Adminović έγραψε:
Τλαξκαλτέκος έγραψε:Ανασκευή της θεωρίας των τριών γλωσσών

Όταν ο Κωνσταντίνος ήταν στη Βενετία, μαζεύτηκαν οι λατινοι επίσκοποι, ιερείς και μοναχοί και στράφηκαν εναντίον του, όπως οι κουρούνες ενάντια στο γεράκι, και διατύπωσαν την αίρεση των τριών γλωσσών, λέγοντας: «Πώς συμβαίνει να έχεις επινοήσει για τους Σλάβους μια γραφή και να τους διδάσκεις κείμενα γραμμένα σ' αυτή, μια γραφή που δεν τη βρήκε ποτέ κανένας ως σήμερα ούτε απόστολος ούτε πάπας ούτε ο Γρηγόριος ο Θεολόγος ούτε κι ο Ιερώνυμος; Εμείς ξέρουμε μόνο τρεις γλώσσες, στις οποίες επιτρέπεται να δοξολογείται γραπτώς ο θεός, την εβραϊκή, τη λατινική και την ελληνική». Ο Φιλόσοφος απάντησε: «Μήπως η βροχή δεν έρχεται από το Θεό και δεν πέφτει για όλους τους ανθρώπους; Μήπως ο ήλιος δεν λάμπει για όλους τους ανθρώπους και μήπως όλοι δεν αναπνέουμε τον ίδιο αέρα; [...] Πολλοί λαοί έχουν δική τους γραφή και κάθε λαός τιμά το θεό στη δική του γλώσσα [...]».

Βίος Κωνσταντίνου, γερμ. μετ. Jo. Bujnoch (Slavische Geschichtschreiber 1), Γκρατς-Βιέννη-Κολονία 1958, 71-72

http://ebooks.edu.gr/modules/ebook/show ... 2478,9504/


Ναι, και;
Αυτό αναιρεί το γεγονός ότι από ένα σημείο και μετά το κάθε πατριαρχείο επέβαλε τη γλώσσα του στις περιοχές όπου εκτεινόταν η κυριαρχία του;

Αν και δεν έχει καμιά σημασία η συζήτηση αυτή , γιατί η ελληνική εκκλησιαστική γλώσσα δεν εξελληνίζει - αλλιώς θα μιλούσαμε την αρχαϊζουσα ελληνική των ύμνων και την ελληνιστική των Γραφών, θα σου δείξω γιατί δεν ισχύει και ιστορικά αυτό που λες. Η Αρχιεπισκοπή Αχρίδος διατηρήθηκε την περίοδο 1019 - 1767 κάτω απ' την επίβλεψη του Οικουμενικού Πατριαρχείου. Τι γλώσσες μιλούσαν στην εκκλησιαστική ζωή ;

The Greek language quite early replaced Old Church Slavonic as the official language of the Archbishopric. All documents and even hagiographies of Bulgarian saints, for example the hagiography of Saint Clement of Ohrid, were written in Greek. Despite this, the Slavonic liturgy was preserved on the lower levels of the Church for several centuries.

https://en.wikipedia.org/wiki/Archbisho ... d#Language
0 .
Τους μεν κενούς ασκούς το πνεύμα διίστησι , τους δε ανοήτους ανθρώπους το οίημα. ( Σωκράτης [ στον Στοβαίο ] )

Άβαταρ μέλους
Ακρίδης Κατσαριδόπουλος
Crazy poster
Crazy poster
Δημοσιεύσεις: 1210

Re: Γιατί η Ελλάδα δεν εκσλαβίστικε;

Δημοσίευσηαπό Ακρίδης Κατσαριδόπουλος » 28 Μάιος 2020, 12:12

Τλαξκαλτέκος έγραψε:
Ακρίδης Κατσαριδόπουλος έγραψε:Γιατί η Ελλάδα δεν εγινε σλαβική όπως τα υπόλοιπα Βαλκάνια; Μπορούσε αυτό να είχε συμβεί;

Ούτε όλα τα υπόλοιπα Βαλκάνια έγιναν σλαβικά. Η Ρουμανία και η Αλβανία δεν είναι σλαβικές χώρες. Ομοίως και η ευρωπαϊκή Τουρκία ( Ανατολική Θράκη ).


Για τη Ρουμανία και την Αλβανία πάντως ξέρουμε ότι οι αλβανόφωνοι και οι ρουμανόφωνοι αντίστοιχα δεν ήταν παντα η πλειοψηφία του πλυθησμού. Αρα και στις δυο περιοχές έγιναν μεγάλες γλωσσικές μεταβολές σε αντίθεση με την Ελλάδα.
0 .

Άβαταρ μέλους
Τλαξκαλτέκος
Extreme poster
Extreme poster
Δημοσιεύσεις: 3385

Re: Γιατί η Ελλάδα δεν εκσλαβίστικε;

Δημοσίευσηαπό Τλαξκαλτέκος » 28 Μάιος 2020, 12:17

Ακρίδης Κατσαριδόπουλος έγραψε:
Τλαξκαλτέκος έγραψε:Ούτε όλα τα υπόλοιπα Βαλκάνια έγιναν σλαβικά. Η Ρουμανία και η Αλβανία δεν είναι σλαβικές χώρες. Ομοίως και η ευρωπαϊκή Τουρκία ( Ανατολική Θράκη ).


Για τη Ρουμανία και την Αλβανία πάντως ξέρουμε ότι οι αλβανόφωνοι και οι ρουμανόφωνοι αντίστοιχα δεν ήταν παντα η πλειοψηφία του πλυθησμού. Αρα και στις δυο περιοχές έγιναν μεγάλες γλωσσικές μεταβολές σε αντίθεση με την Ελλάδα.

Καλό αυτό. :fico: :fico: :fico: Άλλη μια απόδειξη πως είμαστε απόγονοι του Περίκλες και του Λεωνάιντας. :ailadara: Ενώ οι καημένοι οι Αλβανορουμάνοι πως να ισχυριστούν πως είναι απόγονοι του Δεκέβαλου ; :laugh1:
0 .
Τους μεν κενούς ασκούς το πνεύμα διίστησι , τους δε ανοήτους ανθρώπους το οίημα. ( Σωκράτης [ στον Στοβαίο ] )

Άβαταρ μέλους
Adminović
Sloboda Narodu
Sloboda Narodu
Δημοσιεύσεις: 15443
Τοποθεσία: F.R. Liberland

Re: Γιατί η Ελλάδα δεν εκσλαβίστικε;

Δημοσίευσηαπό Adminović » 28 Μάιος 2020, 12:26

Τλαξκαλτέκος έγραψε:The Greek language quite early replaced Old Church Slavonic as the official language of the Archbishopric. All documents and even hagiographies of Bulgarian saints, for example the hagiography of Saint Clement of Ohrid, were written in Greek. Despite this, the Slavonic liturgy was preserved on the lower levels of the Church for several centuries.

https://en.wikipedia.org/wiki/Archbisho ... d#Language


Ναι, γι’ αυτό άλλωστε και άντεξαν πιο πολύ οι σλαβόφωνοι πληθυσμοί από ό,τι στην κεντρική και νότια Ελλάδα, όπου το Οικ. Πατριαρχείο είχε επιβάλει τα ρωμαίικα.
Βάλε και τους συνεχείς εποικισμούς περιοχών της Ελλάδας από άλλα μέρη της αυτοκρατορίας και έχεις το πλήρες παζλ.
0 .
Ο ψεκασμός είναι υγεία, είναι πολιτισμός!

Σκοτώνει βακτήρια, ιούς, μύκητες, ζιζάνια, καθώς και πάσης φύσεως παράσιτα
. :yesyes:

Άβαταρ μέλους
Τλαξκαλτέκος
Extreme poster
Extreme poster
Δημοσιεύσεις: 3385

Re: Γιατί η Ελλάδα δεν εκσλαβίστικε;

Δημοσίευσηαπό Τλαξκαλτέκος » 28 Μάιος 2020, 12:34

Adminović έγραψε:
Τλαξκαλτέκος έγραψε:The Greek language quite early replaced Old Church Slavonic as the official language of the Archbishopric. All documents and even hagiographies of Bulgarian saints, for example the hagiography of Saint Clement of Ohrid, were written in Greek. Despite this, the Slavonic liturgy was preserved on the lower levels of the Church for several centuries.

https://en.wikipedia.org/wiki/Archbisho ... d#Language


Ναι, γι’ αυτό άλλωστε και άντεξαν πιο πολύ οι σλαβόφωνοι πληθυσμοί από ό,τι στην κεντρική και νότια Ελλάδα, όπου το Οικ. Πατριαρχείο είχε επιβάλει τα ρωμαίικα.
Βάλε και τους συνεχείς εποικισμούς περιοχών της Ελλάδας από άλλα μέρη της αυτοκρατορίας και έχεις το πλήρες παζλ.

Να επαναλάβω πως η εκκλησιαστική γλώσσα - ούτε καν το ολιγόλεπτο κήρυγμα στην λαϊκή ελληνική γλώσσα - δεν οδηγεί σε γλωσσικό εξελληνισμό. Αυτά μπορεί να τα λέει μόνο όποιος δεν έχει πατήσει ποτέ του σε εκκλησία.

Εποικισμοί έγιναν. Αλλά όπως έδειξα για την Λακωνία οι ελληνόφωνοι συνέχιζαν να είναι πλειοψηφία και χωρίς τους εποικισμούς.
0 .
Τους μεν κενούς ασκούς το πνεύμα διίστησι , τους δε ανοήτους ανθρώπους το οίημα. ( Σωκράτης [ στον Στοβαίο ] )

Άβαταρ μέλους
Adminović
Sloboda Narodu
Sloboda Narodu
Δημοσιεύσεις: 15443
Τοποθεσία: F.R. Liberland

Re: Γιατί η Ελλάδα δεν εκσλαβίστικε;

Δημοσίευσηαπό Adminović » 28 Μάιος 2020, 12:36

Τλαξκαλτέκος έγραψε:Να επαναλάβω πως η εκκλησιαστική γλώσσα - ούτε καν το ολιγόλεπτο κήρυγμα στην λαϊκή ελληνική γλώσσα - δεν οδηγεί σε γλωσσικό εξελληνισμό. Αυτά μπορεί να τα λέει μόνο όποιος δεν έχει πατήσει ποτέ του σε εκκλησία.


LOL

Ναι, σίγουρα. Ειδικά τις εποχές που ο κόσμος πήγαινε εκκλησία και όχι στο σχολείο. :laugh1: :laugh1: :laugh1: :laugh1:
0 .
Ο ψεκασμός είναι υγεία, είναι πολιτισμός!

Σκοτώνει βακτήρια, ιούς, μύκητες, ζιζάνια, καθώς και πάσης φύσεως παράσιτα
. :yesyes:


Επιστροφή σε “Ιστορία”