Μιχαήλ Μπακούνιν Θεμελιωτής του Αναρχισμού, ακούραστος προπαγανδιστής και φλογερός επαναστάτης

Πολιτικά συστήματα, πολιτική επιστήμη, πολιτικές ιδεολογίες κλπ.
Άβαταρ μέλους
nemo
Supreme poster
Supreme poster
Δημοσιεύσεις: 17098

Re: Μιχαήλ Μπακούνιν Θεμελιωτής του Αναρχισμού, ακούραστος προπαγανδιστής και φλογερός επαναστάτης

Δημοσίευσηαπό nemo » 10 Δεκ 2021, 15:25

Γιατί νομίζεις ότι δεν απαντήθηκε?
0 .
το απόλυτο ένα που συχαίνομαι είναι οι αυταπάτες
επειδη είναι και ο λόγος της ύπαρξής μου

Άβαταρ μέλους
Λαχουρένιος
Ultimate Stalker
Ultimate Stalker
Δημοσιεύσεις: 49404
Τοποθεσία: Γεφυρα

Re: Μιχαήλ Μπακούνιν Θεμελιωτής του Αναρχισμού, ακούραστος προπαγανδιστής και φλογερός επαναστάτης

Δημοσίευσηαπό Λαχουρένιος » 10 Δεκ 2021, 15:47

vallon έγραψε:Παρατηρώ ότι δεν σας αγγίζει καθόλου

πάμε λοιπόν ξανά

για πείτε μου τι σκέφτεστε γι αυτό το κομμάτι..

Για τον Μαρξ, του οποίου η αντίληψη για την ελευθερία νοθεύεται από προϋποθέσεις και αφαιρέσεις, ο άμεσος στόχος της επανάστασης είναι να αδράξει την πολιτική εξουσία και να αντικαταστήσει το αστικό κράτος με μια ιδιαίτερα συγκεντρωτική «δικτατορία του προλεταριάτου». Το προλεταριάτο πρέπει κατά συνέπεια να οργανώσει ένα μαζικό, συγκεντρωτικό πολιτικό κόμμα και να χρησιμοποιήσει όλα τα μέσα, ακόμη και εκλογικές ή κοινοβουλευτικές μεθόδους, για να διευρύνει τον έλεγχό του επί της κοινωνίας. Για τον Μπακούνιν, από την άλλη πλευρά, ο άμεσος στόχος της επανάστασης είναι να επεκτείνει τον έλεγχο του ατόμου πάνω στη ζωή του ή στη ζωή της- επομένως, η επανάσταση πρέπει να έχει στόχο όχι την «κατάκτηση της εξουσίας» αλλά την κατάλυσή της. Ο Μπακούνιν προειδοποιεί ότι μια επαναστατική ομάδα που μετατρέπεται σε πολιτικό κόμμα, δομείται σύμφωνα με ιεραρχικές αξίες και συμμετέχει σε εκλογές θα εγκαταλείψει τελικά τους επαναστατικούς στόχους της. Οι ανάγκες της πολιτικής ζωής θα έχουν ως αποτέλεσμα τον εκφυλισμό της και τελικά θα αφομοιωθεί από την κοινωνία που επιδιώκει να ανατρέψει.

και ειδικότερα για τις "ιεραρχικές αξίες" του επαναστατικού κομουνιστικού κινήματος

και πιο πρακτικά αυτό που μου έκανε εντύπωση στη συζήτηση για τις φιλοσοφικές θεωρίες είναι ότι ο Μπακούνιν αποδημεί πλήρως την Μαρξιστική θεωρία και την χτυπάει ακριβώς εκεί που βρίσκεται το τρωτό της σημείο.. στην ιεραρχίες που αποδέχεται


Οταν οι αναρχικοι δερνουν μπατσους ή φασιστες ή κανουν καταληψη δεν ασκουν εξουσια? :sgrat:
0 .

vallon
Supreme poster
Supreme poster
Δημοσιεύσεις: 14177

Re: Μιχαήλ Μπακούνιν Θεμελιωτής του Αναρχισμού, ακούραστος προπαγανδιστής και φλογερός επαναστάτης

Δημοσίευσηαπό vallon » 10 Δεκ 2021, 16:03

Λαχουρένιος έγραψε:
vallon έγραψε:Παρατηρώ ότι δεν σας αγγίζει καθόλου

πάμε λοιπόν ξανά

για πείτε μου τι σκέφτεστε γι αυτό το κομμάτι..

Για τον Μαρξ, του οποίου η αντίληψη για την ελευθερία νοθεύεται από προϋποθέσεις και αφαιρέσεις, ο άμεσος στόχος της επανάστασης είναι να αδράξει την πολιτική εξουσία και να αντικαταστήσει το αστικό κράτος με μια ιδιαίτερα συγκεντρωτική «δικτατορία του προλεταριάτου». Το προλεταριάτο πρέπει κατά συνέπεια να οργανώσει ένα μαζικό, συγκεντρωτικό πολιτικό κόμμα και να χρησιμοποιήσει όλα τα μέσα, ακόμη και εκλογικές ή κοινοβουλευτικές μεθόδους, για να διευρύνει τον έλεγχό του επί της κοινωνίας. Για τον Μπακούνιν, από την άλλη πλευρά, ο άμεσος στόχος της επανάστασης είναι να επεκτείνει τον έλεγχο του ατόμου πάνω στη ζωή του ή στη ζωή της- επομένως, η επανάσταση πρέπει να έχει στόχο όχι την «κατάκτηση της εξουσίας» αλλά την κατάλυσή της. Ο Μπακούνιν προειδοποιεί ότι μια επαναστατική ομάδα που μετατρέπεται σε πολιτικό κόμμα, δομείται σύμφωνα με ιεραρχικές αξίες και συμμετέχει σε εκλογές θα εγκαταλείψει τελικά τους επαναστατικούς στόχους της. Οι ανάγκες της πολιτικής ζωής θα έχουν ως αποτέλεσμα τον εκφυλισμό της και τελικά θα αφομοιωθεί από την κοινωνία που επιδιώκει να ανατρέψει.

και ειδικότερα για τις "ιεραρχικές αξίες" του επαναστατικού κομουνιστικού κινήματος

και πιο πρακτικά αυτό που μου έκανε εντύπωση στη συζήτηση για τις φιλοσοφικές θεωρίες είναι ότι ο Μπακούνιν αποδημεί πλήρως την Μαρξιστική θεωρία και την χτυπάει ακριβώς εκεί που βρίσκεται το τρωτό της σημείο.. στην ιεραρχίες που αποδέχεται


Οταν οι αναρχικοι δερνουν μπατσους ή φασιστες ή κανουν καταληψη δεν ασκουν εξουσια? :sgrat:


προφανώς και όχι
ατυχές παράδειγμα καθώς είναι μορφή επανάστασης
ότι λένε για ιεραρχίες εννοούν το ανώτατο σοβιέτ , την κεντρική επιτροπή του κόμματος
που ως γνωστόν την θεωρούν άντρο διαφθοράς,
μέχρι του σημείου της επανάστασης σχεδόν ταυτίζονται αλλά σου λέει εντάξει
κι αν πέσει το αστικό κράτος
πως θα συνεχίσουμε;


nemo έγραψε:Γιατί νομίζεις ότι δεν απαντήθηκε?


δεν ξέρω
εσύ γιατί λες;
0 .
Αν ο κομπλεξισμός ήταν άθλημα, κάποιοι θα είχαν πάρει πανηγυρικά το πρωτάθλημα.

Άβαταρ μέλους
nemo
Supreme poster
Supreme poster
Δημοσιεύσεις: 17098

Re: Μιχαήλ Μπακούνιν Θεμελιωτής του Αναρχισμού, ακούραστος προπαγανδιστής και φλογερός επαναστάτης

Δημοσίευσηαπό nemo » 10 Δεκ 2021, 19:06

vallon έγραψε:

nemo έγραψε:Γιατί νομίζεις ότι δεν απαντήθηκε?


δεν ξέρω
εσύ γιατί λες;

απαντηθηκε με- οτι παραγουμε χρειαζεται οργανωση με ιεραρχία
0 .
το απόλυτο ένα που συχαίνομαι είναι οι αυταπάτες
επειδη είναι και ο λόγος της ύπαρξής μου


Επιστροφή σε “Φιλοσοφία Πολιτικής”