Λίβανος, Καζέρτα, Απελευθέρωση, Δεκεμβριανά, Βάρκιζα

Θέματα ιστορικού και αρχαιολογικού ενδιαφέροντος.
Άβαταρ μέλους
Τλαξκαλτέκος
Extreme poster
Extreme poster
Δημοσιεύσεις: 3385

Re: Λίβανος, Καζέρτα, Απελευθέρωση, Δεκεμβριανά, Βάρκιζα

Δημοσίευσηαπό Τλαξκαλτέκος » 22 Απρ 2024, 18:05

pluton έγραψε:Τουρκία, Οκτώβριος 1943. Η ταφή των μελών του πληρώματος του Ελληνικού Αντιτορπιλικού "ΑΔΡΙΑΣ" οι οποίοι φονεύθηκαν μετά από πρόσκρουση σε Γερμανική θαλάσσια νάρκη. (Αρχείο Όλγας Λαμπριανίδου / Ναύαρχος Μεζεβίρης)
-----
Turkey, October 1943. The burial of the crew members of the Greek destroyer "ADRIAS" who were killed after hitting a German mine at Aegean sea. (Archive of Olga Lambrianidou / Admiral Mezeviris)


FB_IMG_1713775317378.jpg

https://www.facebook.com/share/eYUNmdruE9FSUmig/

Τον Σεπτέμβριο του 1943 το αντιτορπιλικό Αδρίας βρισκόταν στην ακτή Γκουμουσλούκ για επισκευή ζημιών από χτύπημα νάρκης και απέπλευσε άνευ αδείας των τουρκικών αρχών. Οι τουρκικές αρχές διαμαρτυρήθηκαν και οι αγανακτισμένοι κάτοικοι του Γκουμουσλούκ ανέσκαψαν τους τάφους των νεκρών του Αδρία και παρέδωσαν τα σώματα στους σκύλους ! :nono:

______________
στρατηγός ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΤΖΟΥΒΑΛΑΣ Το ύψωμα 731

Αλλά ...

Σε σχόλιο από τον παραπάνω σύνδεσμο που έδωσε ο Πλούτων :

The claim that the graves were destroyed, which was occasionally mentioned by Greek officials in the following years, was denied by Admiral Toumbas. Toumbas states that when they went to collect the dead, their graves were not destroyed. He speaks highly of Gümüşlük and the Turkish people.
0 .
Τους μεν κενούς ασκούς το πνεύμα διίστησι , τους δε ανοήτους ανθρώπους το οίημα. ( Σωκράτης [ στον Στοβαίο ] )

Άβαταρ μέλους
pluton
Supreme poster
Supreme poster
Δημοσιεύσεις: 18081

Re: Λίβανος, Καζέρτα, Απελευθέρωση, Δεκεμβριανά, Βάρκιζα

Δημοσίευσηαπό pluton » 29 Απρ 2024, 12:30

Σεπτέμβριος 1944. Είσοδος πολιτικής αντιπροσωπείας του ΕΑΜ-ΕΛΑΣ στην Αλεξανδρούπολη. Διακρίνονται να παρελαύνουν επίσης Βούλγαροι στρατιώτες (όπως πίσω στο βάθος ένα ολόκληρο τμήμα) κρατώντας Βουλγάρικη και Ελληνική σημαία. Αυτό συνέβη γιατί λίγες ημέρες πριν η Βουλγαρία άλλαξε στάση και τάχθηκε στο πλευρό των Συμμάχων. Παρόλα αυτά η αφελή αυτή κίνηση (δηλαδή να αποδεχθεί η ηγεσία του ΕΛΑΣ τους χθεσινούς κατακτητές σε διάστημα λίγων 24ωρων ως συμμάχους) έπληξε την υστεροφημία του και αποτελεί αντικείμενο πολιτικών προστριβών και κατηγοριών μέχρι τις μέρες μας. (ΠΗΓΗ https://alepakos.blogspot.com)
-------
September 1944. Entry of a political delegation of EAM-ELAS in Alexandroupolis, Greece. Bulgarian soldiers can also be seen marching (as in the background an entire unit) holding Bulgarian and Greek flags. This happened because a few days before Bulgaria changed its position and sided with the Allies. Nevertheless, this naive move (that is, for the leadership of ELAS to accept yesterday's conquerors as allies within a few 24 hours) damaged his reputation and is the subject of political friction and accusations to this day.


FB_IMG_1714382448037.jpg


https://www.facebook.com/share/anFaNRDmH8Q4a624/
Δεν έχετε τα απαραίτητα δικαιώματα για να δείτε τα συνημμένα αρχεία σε αυτήν τη δημοσίευση.
0 .
ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΠΟΥΛΟΥ: «Τελειώνουμε σήμερα ότι δεν κατάφερε να ολοκληρώσει το ΕΑΜ. Είναι δική μας επιλογή οι Πρέσπες».

Άβαταρ μέλους
pluton
Supreme poster
Supreme poster
Δημοσιεύσεις: 18081

Re: Λίβανος, Καζέρτα, Απελευθέρωση, Δεκεμβριανά, Βάρκιζα

Δημοσίευσηαπό pluton » 17 Μάιος 2024, 19:26

Διάσκεψη του Λιβάνου: το "Βατερλώ" του ΚΚΕ!

Σήμερα, συμπληρώνονται 80 χρόνια απ' την έναρξη της Διάσκεψης του Λιβάνου (17-20 Μαΐου 1944), η οποία έπαιξε καθοριστικό ρόλο στις μεταπολεμικές πολιτικές εξελίξεις στην Ελλάδα.


Η Διάσκεψη έγινε με σκοπό τη δημιουργία κυβέρνησης εθνικής ενότητας στη χώρα, μετά το τέλος της κατοχής. Συμμετείχαν σ' αυτήν, ο πρωθυπουργός της κυβέρνησης του Καΐρου, Γ. Παπανδρέου, πολιτικοί παράγοντες των λεγομένων "αστικών" κομμάτων, εκπρόσωποι του ΕΔΕΣ, της ΕΚΚΑ και μικρότερων εθνικών αντιστασιακών οργανώσεων, αλλά και επτά εκπρόσωποι του ΚΚΕ, του ΕΑΜ-ΕΛΑΣ και της ΠΕΕΑ (της "κυβέρνησης του βουνού", που είχε σχηματισθεί τον Μάρτιο του 1944). Κουμάντο στους αριστερούς, έκανε ο Πέτρος Ρούσος, μέλος του Π.Γ. του ΚΚΕ.

Οι εργασίες της Διάσκεψης άνοιξαν με ομιλία του Γ. Παπανδρέου, που κατακεραύνωσε το ΕΑΜ:
"Κόλασις είναι σήμερον η κατάστασις της πατρίδος μας. Σφάζουν οι Γερμανοί, σφάζουν τα Τάγματα Ασφαλείας. Σφάζουν και οι αντάρται. Η ευθύνη του ΕΑΜ είναι ότι δεν απέβλεψε μόνον εις τον απελευθερωτικόν αγώνα, αλλά ηθέλησε να προετοιμάση την μεταπολεμικήν δυναμικήν του επικράτησιν. Δια τούτο επεδίωξε την μονοπώλησιν του εθνικού αγώνος"

Εν τέλει, μετά από συνεχείς επιθέσεις του Παπανδρέου στο ΚΚΕ και χλιαρές διαμαρτυρίες απ' τους εκπροσώπους της αριστεράς, υπεγράφη ένα "εθνικό συμβόλαιο" οκτώ σημείων, με πιο σημαντικό εξ αυτών, τον σχηματισμό κυβέρνησης εθνικής ενότητας, υπό τον Γ. Παπανδρέου. Στο σύνολό του, το "εθνικό συμβόλαιο" ήταν πολύ μακριά από τις επιδιώξεις του ΚΚΕ. Τόσο μακριά, που να θεωρείται "Βατερλώ" για το ΚΚΕ!

Η τελική συμφωνία των εκπροσώπων του ΚΚΕ, προκαλεί τεράστια ερωτηματικά, λαμβάνοντας υπόψιν τις συνθήκες που επικρατούσαν τότε στην Ελλάδα. Ο ΕΛΑΣ είχε περιορίσει τον ΕΔΕΣ στην Ήπειρο, είχε σχεδόν διαλύσει την ΕΚΚΑ (δολοφονώντας ύπουλα τον αρχηγό της, συνταγματάρχη Ψαρρό) & είχε εξαφανίσει τις μικρότερες εθνικές ανταρτικές ομάδες.
Ως εκ τούτων, το ΕΑΜ είχε πολλές πιθανότητες να καταλάβει βιαίως την εξουσία, αμέσως μετά την -επικείμενη- αποχώρηση των Γερμανών, προτού η εξόριστη κυβέρνηση επιστρέψει στην Ελλάδα.

Οι εξηγήσεις που δίνουν σήμερα οι κομμουνιστές, γι' αυτό το μεγάλο φιάσκο, δεν είναι καθόλου πειστικές:
"Δε χωράει αμφιβολία πως η ΕΑΜική αντιπροσωπεία έκανε στο Λίβανο απαράδεκτες υποχωρήσεις, που, λειτουργούσαν υπονομευτικά στις κατακτήσεις του λαϊκοδημοκρατικού κινήματος. Η άλλη πλευρά, χωρίς να έχει τίποτα, τα πήρε όλα, ενώ η αντιπροσωπεία των βουνών τα έδωσε όλα, χωρίς να πάρει τίποτα. Η ιστορία δε συγχωρεί τέτοια λάθη"

"Λάθος", λοιπόν! Πάντως, πολύ μικρότερα λάθη στελεχών του ΚΚΕ, είχαν σαν συνέπεια την εκδίωξή τους απ' το κόμμα, ακόμα και την φυσική τους εξόντωση. Αντιθέτως, ο πρωταγωνιστής του κολοσσιαίου αυτού "λάθους", Πέτρος Ρούσος, όχι μόνο δεν είχε καμμιά συνέπεια, αλλά συνέχισε να είναι ηγετικό στέλεχος του ΚΚΕ, μέχρι τέλους. Μάλιστα, στην "κυβέρνηση του βουνού", κατά την περίοδο του συμμοριτοπολέμου, διορίστηκε υπουργός Εξωτερικών!

Κάποια ενδιαφέροντα στοιχεία για τον Ρούσο και τον ρόλο του, παραθέτει ο Χαριτόπουλος:
"Ο Ρούσος δεν είναι μόνο ανώτατο στέλεχος του ΚΚΕ, είναι παλιό δοκιμασμένο στέλεχος της Κομμουνιστικής Διεθνούς και ο εκλεκτός του σοβιετικού κόμματος στην Ελλάδα. Είναι απίθανο ένας κομμουνιστής του δικού του διαμετρήματος, με πολύπλευρη εκπαίδευση στην Μόσχα και σιδηρά πειθαρχία στο κόμμα, να αγνοήσει τις εντολές που πήρε..."

Μήπως, λοιπόν, οι εντολές για σκληρή γραμμή που είχε πάρει ο Ρούσος από το ΚΚΕ, άλλαξαν στον Λίβανο και οι εκπρόσωποι του ΚΚΕ υποχρεώθηκαν να υπογράψουν αυτή την ταπεινωτική συμφωνία; Και αν ναι, από ποιον υποχρεώθηκαν;



GNynotoW8AEhJt1.jpeg


Στην φωτογραφία, οι εκπρόσωποι του ΕΑΜ φεύγουν απ' το βουνό για την Διάσκεψη του Λιβάνου.
Δεν έχετε τα απαραίτητα δικαιώματα για να δείτε τα συνημμένα αρχεία σε αυτήν τη δημοσίευση.
0 .
ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΠΟΥΛΟΥ: «Τελειώνουμε σήμερα ότι δεν κατάφερε να ολοκληρώσει το ΕΑΜ. Είναι δική μας επιλογή οι Πρέσπες».

Άβαταρ μέλους
pluton
Supreme poster
Supreme poster
Δημοσιεύσεις: 18081

Re: Λίβανος, Καζέρτα, Απελευθέρωση, Δεκεμβριανά, Βάρκιζα

Δημοσίευσηαπό pluton » 19 Μάιος 2024, 19:00

Στο βουνό ανέβηκε κατά την περίοδο 1946-1949 ένας μικρός αριθμός.

Από την Αθήνα με ΔΥΟ μυστικές αποστολές, ανέβηκαν μερικές εκατοντάδες κομματικών μελών και συμπαθούντες. Οι κομμουνιστές και οι συμπαθούντες απέφυγαν να ανέβουν στο βουνό.

ΑΝΤΙΘΕΤΑ 70.000 πολίτες, χωρικοί, εργάτες, μικροναγαζατορες άφησαν τα χωράφια τους, τα ζωντανά τους, τα σπίτια τους τα μαγαζιά τους και πήραν όπλα να πολεμήσουν τους ξενοκινητους του ΔΣΕ.

Οι άνθρωποι αυτοί δεν είχαν υποχρέωση, ούτε στρατιώτες ήταν, ούτε χωροφύλακες και όμως έπαιρναν στο κατόπι τους αντάρτες και τους καταδίωκαν κατά πόδας, σε δύσβατα μονοπάτια, βουνοκορφές, υπό αντίξοες καιρικές συνθήκες.
0 .
ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΠΟΥΛΟΥ: «Τελειώνουμε σήμερα ότι δεν κατάφερε να ολοκληρώσει το ΕΑΜ. Είναι δική μας επιλογή οι Πρέσπες».

Άβαταρ μέλους
Τλαξκαλτέκος
Extreme poster
Extreme poster
Δημοσιεύσεις: 3385

Re: Λίβανος, Καζέρτα, Απελευθέρωση, Δεκεμβριανά, Βάρκιζα

Δημοσίευσηαπό Τλαξκαλτέκος » 20 Μάιος 2024, 13:03

pluton έγραψε:Στο βουνό ανέβηκε κατά την περίοδο 1946-1949 ένας μικρός αριθμός.

Από την Αθήνα με ΔΥΟ μυστικές αποστολές, ανέβηκαν μερικές εκατοντάδες κομματικών μελών και συμπαθούντες. Οι κομμουνιστές και οι συμπαθούντες απέφυγαν να ανέβουν στο βουνό.

:good:

Πάρνηθα

Τον Ιανουάριο του '48 οι αντάρτες απ' τον Ελικώνα έφθασαν στην Πάρνηθα για να παραλάβουν 700 αριστερούς που κινδύνευαν να συλληφθούν στην Αθήνα. Οι αντάρτες διείσδυσαν στην Πεντέλη , στα Μεσόγεια και στα βόρεια προάστια των Αθηνών. Επέδραμαν σε μπακάλικα των Δερβενοχωρίων της Πάρνηθας για τρόφιμα. Τα Δερβενοχώρια της Αττικής έβλεπαν με καλό μάτι τον ΕΛΑΣ στην Κατοχή. Όχι όμως και τον ΔΣΕ. Όλοι οι Αθηναίοι πήραν χαμπάρι την διείσδυση των ανταρτών , εκτός από τους 700 αριστερούς για τους οποίους είχαν έρθει. Το είχαν μετανιώσει και δεν ήθελαν να βγουν στο βουνό. :laugh1:

Τον Απρίλιο του '48 200 αντάρτες κινήθηκαν απ' την Ριτσώνα προς την Πάρνηθα . Συνάντησαν όμως αντίσταση από χωροφυλακή , ΜΑΥδες και στρατό και γνώρισαν ολοκληρωτική καταστροφή.

H Βραδυνή 11/2/1948


Ο Αναστάσιος Παπακωνσταντίνου ( ή Κελεπούρας ή καπετάν Μπούρας του ΕΛΑΣ ) είναι ξυλοκόπος και καρβουνιάρης απ' το Κριεκούκι. Έδρασε στην Βοιωτία στην Κατοχή. Με την απελευθέρωση γύρισε στις δουλειές του. Οι αντάρτες του καπετάν Κρόνου που κατέβηκαν στην Πάρνηθα το '48 τον πήραν μαζί τους. Αλλά αυτός τους το έσκασε.
Οι αντάρτες λεηλάτησαν τα χωριά. Κανείς χωρικός δεν θέλησε να τους ακολουθήσει οικειοθελώς. Πολλοί αντάρτες δεν μιλούσαν ελληνικά.
ΚΡΥΦΟ ΚΕΙΜΕΝΟ: ΕΜΦΑΝΙΣΗ
Εικόνα
Εικόνα
Εικόνα


Επίσης:
https://www.austriaca.at/0xc1aa5576%200x001988d5.pdf
ΚΡΥΦΟ ΚΕΙΜΕΝΟ: ΕΜΦΑΝΙΣΗ
Θα ήθελα να προχωρήσω στην εξέταση της οργάνωσης και δράσης του ΔΣΕ. Θα ξεκινήσω από μια πτυχή που δεν άπτεται άμεσα του ΔΣΕ αλλά αντικατοπτρίζει τις αλλαγές που γίνονται μεταπολεμικά στο ΚΚΕ. Σύμφωνα με μια έκθεση του μέλους του Πολιτικού Γραφείου Γιάννη Ιωαννίδη, το ΚΚΕ τον Δεκέμβριο του 1944 αριθμούσε 420.000 μέλη. Το 1946 αυτά είχαν μειωθεί αισθητά: έφταναν, σύμφωνα πάντα με τον ίδιο, τα 295.000 (εκ των οποίων τα 250.000 είχαν «μεταγραφεί» στο Αγροτικό Κόμμα Ελλάδας). Τι συνέβη με τους υπόλοιπους; Το κόμμα είχε διαγράψει περίπου 20.000– 25.000 άτομα και οι υπόλοιποι «διέρρευσαν μετά το Δεκέμβρη του 1944». Στα τέλη του 1947, αμερικανικές υπηρεσίες πληροφοριών, υπολόγιζαν ότι τα μέλη του ΚΚΕ είχαν μειωθεί στις 200.000. Η μείωση του αριθμού μελών είναι σοβαρή ένδειξη που μπορεί να μας οδηγήσει σε μια γενικότερη υπόθεση: στο χώρο της αριστεράς το υποκείμενο του Εμφυλίου δεν είναι το ίδιο με το υποκείμενο της Αντίστασης. (...)

Η δυναμική της ανάπτυξής του αντάρτικου συνιστά μια ακόμη σημαντική διαφορά του εμφυλίου σε σχέση με την Κατοχή,. Καταρχήν, η αριθμητική ανάπτυξη του ΕΛΑΣ είναι από κάθε άποψη εντυπωσιακή. Από 500 περίπου αντάρτες το φθινόπωρο του 1942, φτάνει στις 12.000 την άνοιξη του 1943, τις 30.000 στις αρχές του 1944, και, τέλος, στην απελευθέρωση έχει περίπου 50.000 μέλη. Ο ΔΣΕ ποτέ δεν θα καταφέρει να έχει αυτή την ανάπτυξη. Από περίπου 4.000 το καλοκαίρι του 1946, θα φτάσει τις 10.000 τον χειμώνα του 1946, τις 18.000 τον χειμώνα του 1947 και τον χειμώνα του 1948 θα φτάσει στο μέγιστο των δυνάμεων του, τις 25.000–26.000 αντάρτες. Η διαφορά μεταξύ ΕΛΑΣ και ΔΣΕ δεν είναι απλά αριθμητική.

Ενώ η δυναμική του ΕΛΑΣ βασίστηκε στις ευρείες κοινωνικές διαθεσιμότητες που δημιούργησε ο αγώνας ενάντια στους κατακτητές, η δυναμική του ΔΣΕ παρέμεινε περιορισμένη. Ο ΔΣΕ δεν κατάφερε να συνεγείρει το μαζικό ενθουσιασμό που ενέπνευσε ο ΕΛΑΣ. Σε αυτό το σημείο η διαφορά στον χαρακτήρα των δύο πολέμων (εθνικοαπελευθερωτικού και εμφύλιου) είναι αποφασιστική. Όσο και εάν ο ΔΣΕ σε μια προσπάθεια νομιμοποίησης του Εμφυλίου θα τον μετονομάσει σε «δεύτερο αντάρτικο» και το μεταπολεμικό καθεστώς σε «δεύτερη κατοχή», όλοι εκείνη την εποχή καταλάβαιναν τις διαφορές μεταξύ 1941 και 1946, μεταξύ Γερμανών και Αμερικανών. Τα όρια της δυναμικής θα φανούν ήδη από την αρχή καθώς θα υπάρχει πρόβλημα στρατολόγησης ανταρτών στις τάξεις του ΔΣΕ. Ο Μ. Βαφειάδης στην «πλατφόρμα» που κατέθεσε το 1948 αναγνώριζε ότι «από τα μέσα του 1947 η στρατολογία του ΔΣΕ είχε πάρει σχεδόν ολότελα βίαιο χαρακτήρα. Η εθελοντική κατάταξη δεν έφτανε ούτε το 10%». Η βίαιη στρατολόγηση εξηγεί τόσο τη μαζική (σε σχέση με τον ΕΛΑΣ) συμμετοχή γυναικών όσο και το πρόβλημα των λιποταξιών (που οξύνθηκε ιδιαίτερα στις τελευταίες φάσεις του εμφυλίου πολέμου). Η υποχρεωτική επιστράτευση δείχνει ότι ο ΔΣΕ, πολύ περισσότερο απ’ ό,τι ο ΕΛΑΣ, λειτουργεί ως ένας πρωτοκρατικός θεσμός, ο οποίος διαθέτει τη βούληση και τους μηχανισμούς να επιβάλει στην εδαφική επικράτεια που ελέγχει τις δύο πρωταρχικές λειτουργίες του κράτους: φορολογία και στρατολόγηση. (...)
0 .
Τους μεν κενούς ασκούς το πνεύμα διίστησι , τους δε ανοήτους ανθρώπους το οίημα. ( Σωκράτης [ στον Στοβαίο ] )

Άβαταρ μέλους
pluton
Supreme poster
Supreme poster
Δημοσιεύσεις: 18081

Re: Λίβανος, Καζέρτα, Απελευθέρωση, Δεκεμβριανά, Βάρκιζα

Δημοσίευσηαπό pluton » 20 Μάιος 2024, 15:53

Οι αριστεροί προτιμούσαν την εξορία (που ζούσαν ζωή χαρισάμενη) παρά να ανέβουν στα βουνά.... Η ηγεσία του ΚΚΕ το είχε καταλάβει και ο Βασίλης Μπαρτσιωτας έχει αναφερθεί σχετικά σε βιβλίο του.

Αν βρείτε αριστερό στην εξορία που δεν είναι χαμογελαστός να μου τον δείξετε και εμένα και στον μεσοπόλεμο και μετά οι φωτογραφίες που τράβηξαν οι ίδιοι είναι μέσα στην καλή χαρά.

trikeri-nikolaidou-xorodia-trikeri.jpg


postertrikerisocial_jpg_dochub.png


Γυναίκες εξόριστες :D
Δεν έχετε τα απαραίτητα δικαιώματα για να δείτε τα συνημμένα αρχεία σε αυτήν τη δημοσίευση.
0 .
ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΠΟΥΛΟΥ: «Τελειώνουμε σήμερα ότι δεν κατάφερε να ολοκληρώσει το ΕΑΜ. Είναι δική μας επιλογή οι Πρέσπες».

Άβαταρ μέλους
pluton
Supreme poster
Supreme poster
Δημοσιεύσεις: 18081

Re: Λίβανος, Καζέρτα, Απελευθέρωση, Δεκεμβριανά, Βάρκιζα

Δημοσίευσηαπό pluton » 11 Ιουν 2024, 22:17

Νίκος Ζαχαριάδης στον λόγο του στην ΙΙΙ Συνδιάσκεψη του ΚΚΕ (10-14 Οκτωβρίου 1950), με θέμα "Δέκα χρόνια αγώνες. Διδάγματα, συμπεράσματα, καθήκοντα", αναφέρει τα εξής:

«Ο Βελουχιώτης (Κλάρας) εκτός από τα άλλα ήταν και δηλωσίας. Ο Κλάρας, που είχε στρατιωτικές ικανότητες κατσαπλιαδισμού, σαν κομματική φυσιογνωμία ήταν ένας άνθρωπος που μόνο να χαντακώσει το Κόμμα μπορούσε. Καθόταν και έτρεφε ψείρες, μεθούσε, έ κ α ν ε ό ρ γ ι α, δούλευε διαλυτικά και χαντάκωνε το κίνημα και τον ΕΛΑΣ. Ήταν ένας μικροαστός τυχοδιώκτης. Όταν σφίχτηκε λιγάκι στην Κέρκυρα, ούτε ένα μπάτσο δεν έφαγε και λύγισε. Και έπειτα είχε αξιώσεις ηγέτη και καθοδηγητή...»

https://x.com/4fABkkc5xTv2aek/status/18 ... 5629194725


https://www.kosmosnf.gr/2015/08/zaxariadis-velouxiotis/
0 .
ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΠΟΥΛΟΥ: «Τελειώνουμε σήμερα ότι δεν κατάφερε να ολοκληρώσει το ΕΑΜ. Είναι δική μας επιλογή οι Πρέσπες».

Άβαταρ μέλους
pluton
Supreme poster
Supreme poster
Δημοσιεύσεις: 18081

Re: Λίβανος, Καζέρτα, Απελευθέρωση, Δεκεμβριανά, Βάρκιζα

Δημοσίευσηαπό pluton » 11 Ιουν 2024, 22:30

O Ντινόπουλος ρώτησε τον καπετάν Μάρκο: «Σήμερα γίνεται η ταφή του Νίκου Ζαχαριάδη. Θα είχατε να μας πείτε δυο λόγια γι’ αυτό;».


Ακολούθησε σιγή μερικών δευτερολέπτων. Ο Βαφειάδης, όντας τότε ετοιμοθάνατος εφόσον θα απεβίωνε μόλις δύο μήνες αργότερα, στις 22/2/1992, έμοιαζε να μαζεύει δυνάμεις για να απαντήσει - ή, μάλλον, να προσπαθεί να συγκρατήσει στοιχειωδώς την παλιά και άσβεστη οργή του για τον Ζαχαριάδη. «Δυστυχώς», άρχισε να λέει μέσα σε έναν έντονο ρόγχο ο Μάρκος Βαφειάδης, «λυπάμαι που το ελληνικό χώμα πάει να σκεπάσει έναν πολυπράκτορα. Εναν παλιάνθρωπο. Ο οποίος σε όλη του τη ζωή δεν έκανε τίποτε άλλο παρά να επιβουλεύεται καθετί το καλό που μπορούσε να δημιουργήσει ο άνθρωπος. Εκείνο που ονειρεύτηκε να κάνει με τον λεγόμενο Εμφύλιο πραγματοποιήθηκε σήμερα. Και τον αμείβουν τα αφεντικά του».

https://www.protothema.gr/greece/articl ... n-emfulio/
0 .
ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΠΟΥΛΟΥ: «Τελειώνουμε σήμερα ότι δεν κατάφερε να ολοκληρώσει το ΕΑΜ. Είναι δική μας επιλογή οι Πρέσπες».

Άβαταρ μέλους
pluton
Supreme poster
Supreme poster
Δημοσιεύσεις: 18081

Re: Λίβανος, Καζέρτα, Απελευθέρωση, Δεκεμβριανά, Βάρκιζα

Δημοσίευσηαπό pluton » 18 Ιουν 2024, 21:25

Γ Ψήφισμα. Γιατί οι συμμορίτες του ΔΣΕ δικάζονταν από στρατοδικεία; Επειδή ήταν κομμουνιστές, ή επειδή ήταν αυτονομιστές;


Σαν σήμερα, το 1946, η Βουλή των Ελλήνων ενέκρινε κατά πλειοψηφία το Γ΄ Ψήφισμα, «Περί εκτάκτων μέτρων στη δημοσιότητα». Βάσει αυτού, ένοπλοι συμμορίτες του ΚΚΕ που συλλαμβάνονταν, δικάζονταν από έκτακτα στρατοδικεία και κάποιοι από αυτούς καταδικάζονταν με την εσχάτη των ποινών.

Σύμφωνα με την προπαγάνδα της αριστεράς, δικάζονταν και καταδικάζονταν επειδή ήταν κομμουνιστές, δηλαδή για πολιτικούς λόγους. Πρόκειται περί ψεύδους!

Κι αυτό, γιατί παρά το γεγονός ότι η ένοπλη δράση των ανταρτών (που στα τέλη του 1946 ονομάστηκαν ΔΣΕ), ξεκίνησε την 31η Μαρτίου 1946, με την ύπουλη και δολοφονική επίθεση στον Σταθμό Χωροφυλακής του Λιτοχώρου Πιερίας, το ΚΚΕ συνέχιζε να λειτουργεί ως νόμιμο κόμμα. !


Ετέθη δε εκτός νόμου, ενάμιση χρόνο αργότερα, στις 27 Δεκεμβρίου του 1947, με τον Αναγκαστικό Νόμο 509, της κεντρικής κυβέρνησης του Θ. Σοφούλη, καθώς τρεις μέρες νωρίτερα, είχε ανακοινωθεί ο σχηματισμός της «Προσωρινής Δημοκρατικής Κυβέρνησης», δηλαδή της «κυβέρνησης του βουνού». Ο δε «Ριζοσπάστης» και τα υπόλοιπα κομματικά έντυπα, κυκλοφορούσαν νομίμως μέχρι τις 18 Οκτωβρίου 1947!

Ιδού η πραγματική αιτία, σύμφωνα με τις διατάξεις του Γ' Ψηφίσματος:

«Όστις θέλων αποσπάση εν μέρος εκ του όλου της Επικρατείας ή να ευκολύνει τα προς το τέλος τείνοντα σχέδια, συνώθησε ή διήγειρε στάσιν ή συνεννοήθηκε με ξένους ή κατήρτισεν ενόπλους ομάδας ή έλαβεν. μετοχήν εις τοιαύτας προδοτικάς ενώσεις τιμωρείται με θάνατον»

Και βέβαια, το «θέλων να αποσπάσει εν μέρος εκ του όλου της Επικρατείας», αφορούσε τη Μακεδονία!

πραγματικότητα, οι διατάξεις του Γ' Ψηφίσματος δεν εφαρμόστηκαν κατά γράμματα για όλους, αλλά στις πιο κραυγαλέες περιπτώσεις αυτονομιστών. Όπως π.χ. στην περίπτωση της Μίρκας Γκίνοβα, που τιμάται ως εθνική ηρωίδα από τα Σκόπια, το ΚΚΕ, τον ΣΥΡΙΖΑ και «λοιπές δημοκρατικές δυνάμεις»! Για τον λόγο τις αλήθειες, το 1946 τα έκτακτα στρατοδικεία επέβαλαν την ποινή του θανάτου σε μόλις 116 αυτονομιστές.

Τα συμπεράσματα δικά σας!


GQXpAVkW8AA3Oky.jpeg



https://twitter.com/4fABkkc5xTv2aek/sta ... 0900954214
Δεν έχετε τα απαραίτητα δικαιώματα για να δείτε τα συνημμένα αρχεία σε αυτήν τη δημοσίευση.
0 .
ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΠΟΥΛΟΥ: «Τελειώνουμε σήμερα ότι δεν κατάφερε να ολοκληρώσει το ΕΑΜ. Είναι δική μας επιλογή οι Πρέσπες».

Άβαταρ μέλους
pluton
Supreme poster
Supreme poster
Δημοσιεύσεις: 18081

Re: Λίβανος, Καζέρτα, Απελευθέρωση, Δεκεμβριανά, Βάρκιζα

Δημοσίευσηαπό pluton » 06 Ιούλ 2024, 14:42

Ιούλιος 1948, Αναφορά Ν. Ζαχαριάδη και Μ. Βαφειάδη προς τον Στάλιν: "Μίνιμουμ επιδίωξη να αποσπάσουμε ένα σοβαρό κομμάτι από την Βόρεια Ελλάδα"!


Πριν από τρία χρόνια, ο διακεκριμένος Ρώσσος ιστορικός και καθηγητής του πανεπιστημίου Johns Hopkins, Sergey Radchenko (@DrRadchenko), ανάρτησε τέσσερα προσφάτως αποχαρακτηρισμένα έγγραφα από τα επίσημα Ρωσσικά Κρατικά Αρχεία, που αφορούσαν την περίοδο του συμμοριτοπολέμου.


Απ' τα έγγραφα αυτά, το ένα αφορούσε τον οπλισμό που είχαν στείλει οι Σοβιετικοί στον ΔΣΕ το 1947. Το άλλο έγγραφο ήταν μια επιστολή του Μολότωφ στον Στάλιν, στην οποία τον ενημέρωνε ότι:
«Τα αιτήματα του Ζαχαριάδη, πλην των δύο παρακάτω σημείων, ικανοποιήθηκαν πλήρως. Εκατό χιλιάδες δολλάρια θα σταλούν στον Ζαχαριάδη μέσω του συντρόφου Σουσλώφ»

Όμως, το πιο ενδιαφέρον έγγραφο, ήταν μια επιστολή - αναφορά που είχαν στείλει τέτοιες μέρες του 1948 (στις 7 Ιουλίου), οι Ζαχαριάδης και Βαφειάδης προς την Κεντρική Επιτροπή του ΚΚΣΕ (ουσιαστικά προς τον Στάλιν). Στην επιστολή αυτή, βεβαιώνουν τον αφέντη τους ότι ακολουθούν πιστά τις εντολές του, για απόσπαση μέρους της ελληνικής επικράτειας:
«Μίνιμουμ επιδίωξη να αποσπάσουμε ένα σοβαρό κομμάτι από την Βόρεια Ελλάδα...»

Όπως έχω αναφέρει και σε άλλες σχετικές με τον συμμοριτοπόλεμο αναρτήσεις, ο Στάλιν έδωσε εντολή στο ΚΚΕ να αιματοκυλήσει την Ελλάδα, για να προκαλέσει αντιπερισπασμό στο δυτικό στρατόπεδο, γιατί αντιμετώπιζε σημαντικά προβλήματα στην κομμουνιστικοποίηση των χωρών της Ανατολικής Ευρώπης, που του είχαν παραχωρηθεί στην Γιάλτα. Ειδικά, στην Πολωνία, την Ρουμανία και την Ουγγαρία.


Βέβαια, είχε την κρυφή ελπίδα, πως αν οι συμμορίτες του ΔΣΕ πετύχαιναν να καταλάβουν είτε ολόκληρη την Μακεδονία, είτε ένα μέρος της, θα έφερνε τις δυτικές δυνάμεις προ τετελεσμένων και ίσως, θα μπορούσε να επαναδιαπραγματευθεί την Συμφωνία της Γιάλτας, ώστε να παραχωρηθεί η Μακεδονία ή μέρος της στην Γιουγκοσλαβική Δημοκρατία της Μακεδονίας. Επιπλέον, στην περίπτωση αυτή, η Θράκη θα βρισκόταν απομονωμένη από το ελληνικό κράτος, οπότε θα ήταν πιο εύκολο να δοθεί στην Βουλγαρία, για να αποκτήσει αυτή διέξοδο στο Αιγαίο!
Φυσικά, το ΚΚΕ δεν τόλμησε να αμφισβητήσει την εγκυρότητα των εγγράφων, κι όπως έγραψε ο http://902.gr:
«Περιλαμβάνονται στην ουσία τους σε αναφορές του "Δοκιμίου Ιστορίας του ΚΚΕ" στον σχετικό τόμο και στις αντίστοιχες σελίδες…»

Αλλά, για να διασκεδάσει τις εντυπώσεις και για να ικανοποιήσει την κουκουέδικη λουμπεναρία των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, ο Κουτσούμπας επιχείρησε να απαξιώσει τον ιστορικό, κάνοντας χυδαία "σαρδάμ" με το επώνυμό του:
«Και, καλά, αυτός ο πώς τον λένε, αυτός ο ξένος ιστορικός, ιστοριοδίφης, τον ξεχνάω, ο Παπάρα… Τσένκο, Παπαρατσένκο…»

Ωστόσο, ο ιστορικός έδωσε πληρωμένη απάντηση στον ανάγωγο χοντρούλη ατακαδόρο (εκ του προχείρου...) του http://luben.tv:
Αυτό που δεν είναι φυσιολογικό είναι να επιτίθεται ο αρχηγός ενός ελληνικού πολιτικού κόμματος σε έναν ιστορικό ad hominem, χρησιμοποιώντας υποτιμητικούς όρους. Είναι απρεπές, αν όχι ντροπιαστικό. Όσοι υποστηρίζουν ότι είμαι αντικομμουνιστής: Συμφωνώ, έχουν δίκιο. Φυσικά, είμαι αντικομμουνιστής. Έχω εμπειρία από πρώτο χέρι από τη ζωή μου στη Σοβιετική Ένωση, η οποία μου πρόσφερε δωρεάν εμβόλιο εφ’ όρου ζωής κατά του κομμουνισμού. Δεν απαιτείται συμπληρωματική δόση»

Τα σχόλια δικά σας!







https://x.com/4fABkkc5xTv2aek/status/18 ... 1693367495
0 .
ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΠΟΥΛΟΥ: «Τελειώνουμε σήμερα ότι δεν κατάφερε να ολοκληρώσει το ΕΑΜ. Είναι δική μας επιλογή οι Πρέσπες».


Επιστροφή σε “Ιστορία”