Adminović έγραψε:Σλαβικό είναι το όνομα. Σημαίνει "νομάς".
Από το ρήμα πόματσι (μετακινούμαι, περιπλανιέμαι) και το πόμακ (μετατόπιση).
https://en.m.wiktionary.org/wiki/pomak
https://en.m.wiktionary.org/wiki/poma%C4%87i
Ήταν οι Πομάκοι νομάδες;


Adminović έγραψε:Σλαβικό είναι το όνομα. Σημαίνει "νομάς".
Από το ρήμα πόματσι (μετακινούμαι, περιπλανιέμαι) και το πόμακ (μετατόπιση).
https://en.m.wiktionary.org/wiki/pomak
https://en.m.wiktionary.org/wiki/poma%C4%87i


Ακρίδης Κατσαριδόπουλος έγραψε:Adminović έγραψε:Σλαβικό είναι το όνομα. Σημαίνει "νομάς".
Από το ρήμα πόματσι (μετακινούμαι, περιπλανιέμαι) και το πόμακ (μετατόπιση).
https://en.m.wiktionary.org/wiki/pomak
https://en.m.wiktionary.org/wiki/poma%C4%87i
Ήταν οι Πομάκοι νομάδες;



Ακρίδης Κατσαριδόπουλος έγραψε:Τλαξκαλτέκος έγραψε:Το 1920 - 1924 εγκαταστάθηκαν στην Δυτική Θράκη 116.000 Ανατολικοθρακιώτες και Μικρασιάτες Έλληνες , 25.000 Έλληνες της Βουλγαρίας και του Καυκάσου και 4.000 Έλληνες της Αρμενίας. Αποχώρησαν 23.000 Βούλγαροι.
Οι υπόλοιποι έφυγαν αργότερα; Κατά την συμμαχική απογραφή του 1920 καταγράφηκαν περίπου 55.000 Βούλγαροι. Εκτός κι αν διόγκωσαν τον αριθμό τους.

Adminović έγραψε:Οι Πομάκοι, ιδίως σε παλαιότερους αιώνες, ήταν κυρίως κτηνοτρόφοι και υλοτόμοι και ακολουθούσαν έναν ημινομαδικό τρόπο ζωής. Μετακινούνταν από περιοχή σε περιοχή (ιδίως μεταξύ ορεινών και πεδινών περιοχών) για βιοποριστικούς λόγους.
Η Βουλγαρία επί κομμουνισμού έκανε πολλές προσπάθειες για να τους εγκαταστήσει μόνιμα στα αστικά κέντρα, χωρίς βέβαια να έχει τα προσδοκώμενα αποτελέσματα.

Ακρίδης Κατσαριδόπουλος έγραψε:Ενδιαφέρον. Είχα την εντύπωση ότι η συγκεκριμένη ονομασία ήταν απόρροια της μεταστροφής τους στο Ισλάμ, όπως έγινε και με τους Αλβανούς.


Adminović έγραψε:Τλαξκαλτέκος έγραψε:Ιδέα δεν έχω.
Σλαβικό είναι το όνομα. Σημαίνει "νομάς".
Από το ρήμα πόματσι (μετακινούμαι, περιπλανιέμαι) και το πόμακ (μετατόπιση).
https://en.m.wiktionary.org/wiki/pomak
https://en.m.wiktionary.org/wiki/poma%C4%87i

Τλαξκαλτέκος έγραψε:Και γιατί δεν ονόμασαν "Πομάκους" και τους χριστιανούς βουλγαρόφωνους νομάδες ;![]()
Aν το όνομα "Πομάκος" σχετιζόταν με τις μετακινήσεις των κτηνοτρόφων , τότε θα ονομάζονταν έτσι και χριστιανοί βουλγαρόφωνοι νομάδες.




Προέλλην έγραψε:Aπόγονοι Αβάρων, Πετσενέγκων και Κουμάνων, απο τον 6ο, 10ο και 11ο αιώνα.


Ακρίδης Κατσαριδόπουλος έγραψε:Προέλλην έγραψε:Aπόγονοι Αβάρων, Πετσενέγκων και Κουμάνων, απο τον 6ο, 10ο και 11ο αιώνα.
Και γιατί δεν μιλάνε τουρκικά;