Οι ποινές στο Βυζάντιο

Θέματα ιστορικού και αρχαιολογικού ενδιαφέροντος.
Άβαταρ μέλους
pluton
Supreme poster
Supreme poster
Δημοσιεύσεις: 18081

Re: Οι ποινές στο Βυζάντιο

Δημοσίευσηαπό pluton » 03 Φεβ 2019, 18:59

'71 έγραψε:
pluton έγραψε:
Γι αυτό ανάφερα τον Κυριάκο Σιμόπουλο απ εκεί κυρίως προέρχονται οι πηγές μου, μπορείς να μου πεις ποιος κάνει πρωτογενή έρευνα; Και ο Κυρ Σιμόπουλος αντιγράφει πράγματα απ άλλους .... μη ακούω δηλαδή ανοησίες τώρα .... πρωτογενή έρευνα μπράβο ωραίο ήταν.

Καλά είσαι εντελώς βλάκας;Ο άνθρωπος είχε πάει μέχρι και στην Αφρική για να καταγράφει ήθη και έθιμα φυλών που ζούνε σε πρωτόγονες συνθήκες και να αντλήσει δεδομένα για τα βιβλία του.Μη μιλάς για πράγματα που δε γνωρίζεις,το σιμόπουλο ειδικά τον έχω αγοράσει σε σχεδόν όλα όσα έχει δημιουργήσει και κοσμεί μόνος αυτός ένα ολόκληρο ράφι στην πλούσια ιστορική βιβλιοθήκη μου.Ξέρω και για τη ζωή του προσωπικά πολλά πράγματα από οικείους του,άσε τις εξυπνάδες.


Δεν αμφισβητώ την εργασία του ανθρώπου, την ανοησία της πρωτογενούς έρευνας αμφισβητώ. Όλοι πατάνε στην εργασία κάποιων άλλων για να θεμελιώσουν την δική τους εργασία.... άκου πρωτογενή έρευνα.
0 .
ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΠΟΥΛΟΥ: «Τελειώνουμε σήμερα ότι δεν κατάφερε να ολοκληρώσει το ΕΑΜ. Είναι δική μας επιλογή οι Πρέσπες».

'71
Crazy poster
Crazy poster
Δημοσιεύσεις: 1671

Re: Οι ποινές στο Βυζάντιο

Δημοσίευσηαπό '71 » 04 Φεβ 2019, 11:56

Πάντως οι σύγχρονοι οπαδοί του εθνικοσοσιαλισμού αλλά και πολλά γερόντια της βέρμαχτ τα οποία κατά καιρούς δίνουν μίνι συνεντεύξεις ή συμμετέχουν σε άλλοτε ανοικτές και άλλοτε κρυφές συζητήσεις,πολλές φορές επικαλούνται το γεγονός ότι ήταν φορείς πολιτισμού απέναντι στο σταλινικό μπολσεβικισμό.Δε θα ξεχάσω ποτέ όταν είχαν κάψει ένα ολόκληρο χωριό,ακόμα και στην κοντινή σ'αυτούς Ολλανδία,και το δικαιολογούσαν ως παραβίαση των συνθηκών πολέμου από ολλανδούς αντάρτες.Μια νεαρή ολλανδέζα τους ανταπάντησε ότι αυτοί πρώτοι επιτέθηκαν στη χώρα και άρχισαν μετά τα ειρωνικά γελάκια του τύπου ότι ο πόλεμος έχει τους δικούς του κανόνες.Προσωπικά παιδιά δε θεωρώ ότι κρίνεται ο πολιτισμός μιας χώρας από τα κομμένα κεφάλια και τα παλουκώματα.Ισα ίσα θεωρώ ότι όσο πιο πολιτισμένος είναι ένας λαός,τόσο ικανότερος για να διαπράξει βία σε όλες της αποτρόπαιες μορφές της είναι την ίδια ακριβώς στιγμή.Επίσης θεωρώ ότι η βία των δυτικών χωρών που ο νηματοθέτης ενδέχεται έμμεσα να ξεπλένει μέσα από το μαύρισμα των ρωμιών εδώ,δε συνάντησε ομοιά της ποτέ.Αυτό που πραγματικά διαφέρει στο κράτος των ρωμιών και των χωρών που επηρεάστηκαν από αυτούς πολιτισμικά είναι η παντελής έλλειψη ουμανισμού με τους όρους που αυτός διαμορφώθηκε στο αντίστοιχο κίνημα του διαφωτισμού και μετά.Μη ξεχνάμε ότι και πάλι όμως,ας πούμε στη Γαλλία σήμερα,μια χαρά μπορεί ένας φτωχός γάλλος να τυγχάνει να απολαμβάνει τους καρπούς αυτούς αλλά δε θα ισχύσει ποτέ το ίδιο για το φτωχό νέγρο των αποικιών της χώρας αυτής.Στην τελική είναι όλα θέμα προοπτικής και του πόσο στρατευμένος είναι ο εγκέφαλος του καθενός σ'αυτα που πιστεύει.Εγώ το λέω ωμά ότι δε θεωρώ ότι όλα τα βασανιστήρια είναι δείκτης ότι οι ρωμιοί ήταν λιγότερο πολιτισμένοι από τους δυτικούς,γιατί απλά δε συνέβαινε αυτό.Αλλα ήταν τα αρνητικά τους χουσούρια.
0 .

Άβαταρ μέλους
Τλαξκαλτέκος
Extreme poster
Extreme poster
Δημοσιεύσεις: 3385

Re: Οι ποινές στο Βυζάντιο

Δημοσίευσηαπό Τλαξκαλτέκος » 07 Φεβ 2019, 01:43

Ο Μιχαήλ Η΄Παλαιολόγος ήταν ένας πολύ ικανός αυτοκράτορας , αλλά ας δούμε ένα έγκλημά του. Όταν πέθανε ο αυτοκράτορας Θεόδωρος Β΄Λάσκαρις άφησε ως διάδοχο τον 7ετή γιό του Ιωάννη Δ΄. Τον τελευταίο ανέτρεψε βίαια ο στρατηγός Μιχαήλ Παλαιολόγος και ανέβηκε ο ίδιος στον θρόνο. Δεν έμεινε όμως μόνο εκεί. Έβαλε τα Χριστούγεννα του 1261 να τυφλώσουν τον νεαρό Ιωάννη ( οπότε έπαυε να είναι αρτιμελής και δεν θα μπορούσε να βασιλεύσει ) και τον μετέφεραν φυλακισμένο σε ένα φρούριο της Μ.Ασίας. Τις τρείς αδελφές του τις πάντρεψε με ξένους ηγεμόνες και ευγενείς και τις απομάκρυνε από την Πόλη. Στην ακατανόμαστη πράξη αντέδρασε ο πατριάρχης Αρσένιος. Ο ιστορικός Γεώργιος Παχυμέρης σημειώνει : Κατακυρίευσαν τον βασιλέα οι λογισμοί αυτοί καθώς τον έκαιε ο έρωτας της μοναρχίας , κι έβαλε την εφήμερη δόξα πάνω από τον φόβο του Θεού και πήρε απόφαση που τον απομάκρυνε από τον Θεό, κι έστειλε να τυφλώσουν το παιδί, παιδί απαλό που ακόμη δεν είχε μάθει να χαίρεται ή να λυπάται.


Το 1290, δηλαδή 3 δεκαετίες αργότερα, ο Ανδρόνικος Β΄Παλαιολόγος, γιός και διάδοχος του Ιωάννη Μιχαήλ Η΄Παλαιολόγου , επισκέφτηκε τον Ιωάννη στην Μ.Ασία και του ζήτησε συγνώμη. Ο Ιωάννης είχε γίνει μοναχός με το όνομα Ιωάσαφ και αναγνωρίστηκε ως άγιος.
0 .
Τους μεν κενούς ασκούς το πνεύμα διίστησι , τους δε ανοήτους ανθρώπους το οίημα. ( Σωκράτης [ στον Στοβαίο ] )

Άβαταρ μέλους
karhergr
Rookie poster
Rookie poster
Δημοσιεύσεις: 184

Re: Οι ποινές στο Βυζάντιο

Δημοσίευσηαπό karhergr » 07 Φεβ 2019, 17:33

Με όλο τον σεβασμό, νομίζω ότι η αντιπαράθεση δεν έχει κάποιο νόημα. Τα βασανιστήρια, ήταν και είναι δυστυχώς μέρος της ανθρώπινης κοινωνίας και ειδικά για τον Μεσαίωνα ήταν κανόνας. Διάβαζα π.χ. κάπου για τις ποινές στο αγγλοσαξονικό βασίλειο της Mercia (πλάκα πλάκα, μιλάμε για κρατική οντότητα που έζησε σχεδόν τέσσερις αιώνες, διάστημα μεγαλύτερο από αυτό της ελισαβετιανής Αγγλίας μέχρι την Μαργαρίτα Θάτσερ) και έπαθα κατάθλιψη, με την σκληρότητα και εφευρετικότητα που βρίσκουν οι άνθρωποι στο να βασανίζουν τους συνανθρώπους τους.
3 .

Άβαταρ μέλους
Ραν ταν πλαν
Kalamata Lover
Kalamata Lover
Δημοσιεύσεις: 13629
Τοποθεσία: Καλαμάτα

Re: Οι ποινές στο Βυζάντιο

Δημοσίευσηαπό Ραν ταν πλαν » 08 Φεβ 2019, 12:12

Για τα διαπραχθέντα εγκλήματα των κομμουνιστών στην ΕΣΣΔ όποιος θέλει ας ανοίξει ειδικό νήμα που θα τα αναφέρει.
0 .
Εθνικόφρων σταλινικός κομμουνιστής.

Άβαταρ μέλους
Προέλλην
Right to Repair Champion
Right to Repair Champion
Δημοσιεύσεις: 20678

Re: Οι ποινές στο Βυζάντιο

Δημοσίευσηαπό Προέλλην » 12 Φεβ 2019, 21:58

Μην μαγαριζετε το νήμα. Έλεος με τον κάθε πικραμένο.

Το θέμα είναι συγκεκριμένο: ποινές στο Βυζάντιο. Τελεία.
0 .
Hätt ich ne 2te Chance würd ich es genauso machen
Ich dreh mich nich um es geht nur darum wer du heute bist
Ich bin zufrieden, da scheint jemand auf mich aufzupassen
Ob es für Gott oder den Teufel is
Ich bereue nichts

Άβαταρ μέλους
Τλαξκαλτέκος
Extreme poster
Extreme poster
Δημοσιεύσεις: 3385

Re: Οι ποινές στο Βυζάντιο

Δημοσίευσηαπό Τλαξκαλτέκος » 21 Ιαν 2023, 15:03

Μάξιμος ο Ομολογητής : Μεγάλος χριστιανός ορθόδοξος θεολόγος του 7ου αι. Πολέμιος των αιρέσεων του μονοθελητισμού και του μονοενεργητισμού. Γεννήθηκε στην Πόλη το 580 από πλούσια οικογένεια. Έλαβε αξιόλογη μόρφωση. Έγινε μοναχός. Αντιστάθηκε στον μονοθελητισμό που προσπάθησαν να επιβάλουν ο πατριάρχης Κωνσταντινουπόλεως Σέργιος και ο αυτοκράτωρ Ηράκλειος προκειμένου να συμβιβάσουν τους ορθοδόξους και τους μονοφυσίτες. Η δράση του Μάξιμου κατά του μονοθελητισμού - μονοενεργητισμού ενόχλησε τον αυτοκράτορα Κώνστα Β΄που είχε απαγορέψει κάθε θεολογική συζήτηση γι' αυτό το θέμα. Κατά διαταγή του , ο Μάξιμος συνελήφθη , μεταφέρθηκε στην Πόλη , βασανίστηκε, και του έκοψαν την γλώσσα και το δεξί χέρι. :( :( :( Έπειτα τον εξόρισαν. Πέθανε απ' τις κακουχίες εξόριστος στον Καύκασο το 662. Έγραψε θεολογικά έργα.
1 .
Τους μεν κενούς ασκούς το πνεύμα διίστησι , τους δε ανοήτους ανθρώπους το οίημα. ( Σωκράτης [ στον Στοβαίο ] )

Άβαταρ μέλους
Ακρίδης Κατσαριδόπουλος
Crazy poster
Crazy poster
Δημοσιεύσεις: 1210

Re: Οι ποινές στο Βυζάντιο

Δημοσίευσηαπό Ακρίδης Κατσαριδόπουλος » 25 Φεβ 2023, 00:39

Η οθωμανική δικαιοσύνη

Η δικαιοσύνη στην οθωμανική αυτοκρατορία ουσιαστικά δεν ήταν ανεξάρτητος κλάδος του κράτους, όπως σήμερα, αλλά παράλληλη εξουσία, άρρηκτα δεμένη με τις αρχές του ιερού νόμου. Όπως είδαμε, στην κορυφή του ιεροδικαστικού συστήματος βρισκόταν ο Σεϊχουλισλάμης και οι δύο καζασκέρηδες, της Βαλκανικής και της Μικράς Ασίας. Αμέσως επόμενοι στην ιεραρχία ήταν οι μεγάλοι μολλάδες (Molla), που ήταν οι ανώτεροι καδήδες, στην πρωτεύουσα και στις κυριότερες πόλεις της αυτοκρατορίας. Ακολουθούσαν άλλες διαβαθμίσεις, όπως οι κατώτεροι μολλάδες που εκτελούσαν χρέη καδή σε δευτερεύοντα κέντρα, και τέλος οι κοινοί καδήδες (Kadi) και οι αναπληρωματικοί η αντιπρόσωποί τους, οι ναίμπηδες (Naib).

Το αξίωμα του καδή εκμισθωνόταν για ένα έτος και ήταν δυνατόν να διατηρηθεί με την εκ νέου καταβολή ανάλογου χρηματικού ποσού, ως αντιτίμου για τις προσόδους που αποκόμιζε ο καδής από την εκδίκαση διαφόρων υποθέσεων, τα έξοδα των οποίων πληρώνονταν από τους ενδιαφερομένους. Ο καδής εδικαιούτο ποσοστό 2,5% ως δικαστικά έξοδα για την εκδίκαση υποθέσεων οικονομικής φύσεως, ποσό που καταβαλλόταν σχεδόν κατά κανόνα από αυτόν που κέρδιζε τη δίκη εισέπραττε επίσης τα δικαιώματα του από τις μεταθέσεις υπαλλήλων η τις πωλήσεις των θέσεων τους, από τις μεταβιβάσεις κληρονομιών, καθώς και από τις συντάξεις και θεωρήσεις διαφόρων εγγράφων. Πρέπει να σημειωθεί ότι οι υποθέσεις που υπάγονταν στην αρμοδιότητα του καδή ήταν ποικίλες, αφού ο ιερός νόμος είχε καθολική ισχύ και το δίκαιο δεν διακρινόταν σε αστικό, ποινικό κλπ. Πρόσθετα έσοδα αποτελούσαν οι πρόσοδοι από διάφορα βακουφικά κτήματα, τα οποία νέμονταν συχνά οι ιεροδίκες. Θεωρητικά ο καδής ήταν αρμόδιος για όλες τις δικαστικές υποθέσεις, αλλά στην πράξη μέρος μόνο από αυτές κατέληγε τελικά στο ιεροδικείο. Κάθε κοινότητα, συντεχνία η οργανισμός είχε το δικαίωμα να εκδικάσει διάφορες υποθέσεις, μελών του βέβαια, εκτός από υποθέσεις ποινικού δικαίου και σοβαρά αδικήματα που ενέπιπταν αποκλειστικά στη δικαιοδοσία του καδή. Επίσης πολλές διαφορές λύνονταν με συμβιβασμό μεταξύ των ενδιαφερομένων. Όταν επρόκειτο για μικρές η ασήμαντες διαφορές, ήταν προτιμότερη η αποφυγή της δαπανηρής δίκης. Εξ άλλου δεν ήταν σπάνιο οι στρατιωτικές και αστυνομικές αρχές να επεμβαίνουν για να λύσουν τις διαφορές, συχνά με τη βία.

Παρ' όλα αυτά, το πεδίο δράσεως του καδή ήταν ευρύ και οι ευκαιρίες για τη διάπραξη ατασθαλιών και αδικιών στο όνομα της δικαιοσύνης πολλές: πρώτα από όλα, το γεγονός ότι εξαγόραζε τη θέση του και συνεπώς έπρεπε να αποζημιωθεί με την άσκηση του λειτουργήματός του. Το καθιερωμένο ποσό των 2,5% ως αμοιβή για τις δικαζόμενες υποθέσεις αυξανόταν συνήθως με διάφορα προσχήματα σε 8 η 10%. Συχνά η αμοιβή προσδιοριζόταν με βάση την οικονομική κατάσταση των αντιδίκων.

Κατά γενική ομολογία, η άσκηση της δικαιοσύνης στο οθωμανικό κράτος υπήρξε τελείως πλημμελής. Συνήθως, μόνο ο ενάγων προσήγε μάρτυρες, η μαρτυρία των οποίων αρκούσε για την καταδίκη η την αθώωση του κατηγορουμένου. Εξέταση κατ’ αντιπαράσταση των μαρτύρων αποφευγόταν και δεν λαμβανόταν υπ' όψη η μαρτυρία συγγενών. Η μαρτυρία δύο γυναικών ισοδυναμούσε με τη μαρτυρία ενός ανδρός. Η προσαγωγή ψευδομαρτύρων ήταν συνηθισμένο φαινόμενο. Τέλος η μαρτυρία απίστου εναντίον πιστού, δεν λαμβανόταν υπ' όψη. Έτσι ο κατηγορούμενος, ειδικά όταν επρόκειτο για άπιστο, ήταν στη διάθεση του καδή. Εκτός από τους τυχόν ηθικούς ενδοιασμούς, εφόσον το λειτούργημα του απέρρεε από τον ιερό νόμο, συχνά ο μόνος περιορισμός στις αυθαιρεσίες του καδή ήταν ο διαρκής φόβος ότι, αν αδικούσε συστηματικά, τελικά θα δυσφημιζόταν και τη θέση του θα την έπαιρνε άλλος.
0 .


Επιστροφή σε “Ιστορία”