Ποιά περιοχή της Ελλάδας είχε την μικρότερη σε διάρκεια περίοδο Τουρκοκρατίας;

Θέματα ιστορικού και αρχαιολογικού ενδιαφέροντος.
Κλεομένης
Rookie poster
Rookie poster
Δημοσιεύσεις: 179

Re: Ποιά περιοχή της Ελλάδας είχε την μικρότερη σε διάρκεια περίοδο Τουρκοκρατίας;

Δημοσίευσηαπό Κλεομένης » 14 Σεπ 2024, 14:51

Ας πούμε ότι η Μάνη ήταν ελεύθερη. Ελευθερία λέμε να μην έχεις Τούρκο πάνω από το κεφάλι σου; Κι αν συνέβη αυτό - να μην έχεις - είσαι ελεύθερος; Είναι μια χαρά η ζωή σου η καθημερινή; Δεν σε αφεντεύει κανένας;
0 .

Άβαταρ μέλους
Τλαξκαλτέκος
Extreme poster
Extreme poster
Δημοσιεύσεις: 3385

Re: Ποιά περιοχή της Ελλάδας είχε την μικρότερη σε διάρκεια περίοδο Τουρκοκρατίας;

Δημοσίευσηαπό Τλαξκαλτέκος » 14 Σεπ 2024, 17:18

Καλά ... :whatever45:

Ελεύθερος σημαίνει να μην έχεις πατηθεί ποτέ ολοκληρωτικά απ' τον Τούρκο. Ο Κολοκοτρώνης που ανέφερα παραπάνω μιλάει για Μάνη , Σούλι και βουνά. Τα "βουνά" δεν είναι περιοχή και φυσικά δεν ενδιέφεραν τους Τούρκους. Το Σούλι κατακτήθηκε 2 φορές : μια απ' τον Αλή Πασά και μια το '21. Η Μάνη δεν κατακτήθηκε ποτέ. Ούτε το '21. Δυο φορές προσπάθησε ο Ιμπραήμ και έφαγε καλά. :shooting05:

Πολλά λόγια δεν λέω. Μιλάνε οι πηγές. Έφερα Κολοκοτρώνη, Καποδίστρια, Ελληνική Νομαρχία και Εβλιά Τσελεμπή.

Γερβίνος : Ήλθεν λοιπόν ο Κολοκοτρώνης εις την Μάνην, εις τα άγρια και απότομα όρη, τα περιστοιχούντα την κοιλάδα του Ευρώτα, τα οποία υφ’ απάντων εθεωρούντο ως το προπύργιον της ελευθερίας της Πελοποννήσου, ως ο βέης της Μάνης εθεωρείτο παρά πολλών ως το προσωπικόν κέντρον και αρχηγός της επαναστάσεως.

πρωθυπουργός Κουντουριώτης 1825 προς τους Μανιάτες : Η πατρίς σας μόνη μεταξύ ολίγων λαών άλλων ελληνικών εφύλαξε την ελευθερίαν της και όταν ο Θεός των δυνάμεων απεφάσισε και την των άλλων Ελλήνων την ελευθερίαν οι πρώτοι εκατέβητε εις τον αγώνα και ετιμήσατε με την αντρείαν σας και τον εαυτόν σας και το γένος όλον...

Ναπολέων προς τον Τζανήμπεη Γρηγοράκη το 1797 : Προς τον αρχηγό του ελευθέρου λαού της Μάνης.
Πολίτη,
Έλαβα από την Τεργέστη ένα γράμμα στο οποίο εκφράζετε την επιθυμία να γίνετε χρήσιμος στη Γαλλική Δημηκρατία ...


Ο υποπρόξενος της Γαλλίας στο Ναύπλιο J. Trullet : ...η Μάνη δεν υπέκυψε ποτέ στον τουρκικό ζυγό, παρόλο που έγιναν πολλές αποτυχημένες προσπάθειες από τους Τούρκους να την υποτάξουν, οι οποίοι μόνο στην περιοχή του Μαραθονησίου και των Κιτριών μπορούσαν να φθάσουν με τη βοήθεια του στόλου και του ιππικού. Αλλά το μέρος του Ταινάρου ποτέ δεν υποτάχθηκε. Είναι μάλλον αδύνατον να εισβάλλει ξένος στρατός, τα βουνά είναι άγρια με μυτερούς βράχους, χωρίς καμμία πηγή νερού, οι κορυφές των βουνών είναι σκεπασμένες με χιόνι όλο το χρόνο. Η δόξα των κατοίκων, να αποφεύγουν τη σκλαβιά σε αυτά τα απρόσιτα βουνά, τους κάνει υπερήφανους σαν απογόνους των αρχαίων Σπαρτιατών. Παράλληλα κολακεύονται και όλοι οι άλλοι Έλληνες του Μοριά, που ένα μέρος του Έθνους τους κράτησε την ανεξαρτησία του. Σε περίπτωση ανάγκης γίνεται το άσυλο, που μπορούν όλοι οι Έλληνες να χρησιμοποιήσουν. Κι αν οι Μανιάτες είναι έτοιμοι να θυσιαστούν για να διατηρήσουν την ελευθερία τους, οι άλλοι Έλληνες, για να τους βοηθήσουν, δεν θα διστάσουν να δώσουν τις ευχές τους, να χρησιμοποιήσουν την πονηρία τους, ούτε θα λυπηθούν να διαθέσουν τα χρήματά τους.

Οι Μανιάτες ήταν πολύ φτωχοί. Ο τόπος τους δεν έφτανε να τους θρέψει για παραπάνω από 7 μήνες τον χρόνο. Μετά ξενοδούλευαν στην Πελοπόννησο ή έκαναν τους κουρσάρους. Έχει σωθεί τουρκική διαταγή προς τον Αναγνωσταρά όταν ήταν κάπος προεπαναστατικά να εμποδίσει τους Μανιάτες να πάνε στην Τριπολιτσά να πουλήσουν πράγματα στο παζάρι , επειδή δεν κάθονταν καλά.
Μα ακριβώς επειδή ήταν πολύ φτωχοί , δεν λογάριαζαν καθόλου την ζωή τους.

Έχει σωθεί τουρκικό έγγραφο ( 6 Μαρτίου 1821 )που αναφέρεται στις υποψίες των Τούρκων για προετοιμασίες της επανάστασης του '21. Εκεί αναφέρεται πως κάτι πρέπει να κάνουμε για να φοβηθούν οι Μανιάτες :
Επίσης οι Μανιάτες βάσει ιδιοσυγκρασίας, είναι πολύ πιθανό ότι θα τολμήσουν να προβούν σε ανταρσία που θα υποκινήσει ο Αλή Πασάς. Από πλευράς μου διόρισα αμέσως έναν διοικητή (basbug) και έστειλα ένα ασκέρι με 1500 δικούς μου άνδρες στον Μοριά μέσω Ζητουνίου {Λαμίας}. Ωστόσο όπως γνωρίζει η Εξοχότητα Σας φυσική κλίση προς την στάση, δεν έχουν μόνο οι Μανιάτες αλλά και ορισμένοι κλέφτες που προηγουμένως είχαν καταφύγει στον Αλή Πασά. Εξάλλου έτσι βρήκε τον τρόπο αυτός να προκαλέσει στάση (fesad) των ραγιάδων. Οι Μανιάτες δείχνουν ροπή προς τις ανέντιμες πράξεις και πρέπει κάπως να φοβηθούν.

Με φτωχούς ανθρώπους που διακινδυνεύουν την ζωή τους για ελάχιστο όφελος δύσκολα τα βάζεις. Δυο παραδείγματα του Φραντζή απ' την πολιορκία της Τριπολιτσάς :
Εικόνα
Εικόνα
Εικόνα
0 .
Τους μεν κενούς ασκούς το πνεύμα διίστησι , τους δε ανοήτους ανθρώπους το οίημα. ( Σωκράτης [ στον Στοβαίο ] )

Άβαταρ μέλους
Ραν ταν πλαν
Kalamata Lover
Kalamata Lover
Δημοσιεύσεις: 13629
Τοποθεσία: Καλαμάτα

Re: Ποιά περιοχή της Ελλάδας είχε την μικρότερη σε διάρκεια περίοδο Τουρκοκρατίας;

Δημοσίευσηαπό Ραν ταν πλαν » 16 Σεπ 2024, 12:05

Κλεομένης έγραψε:Ας πούμε ότι η Μάνη ήταν ελεύθερη. Ελευθερία λέμε να μην έχεις Τούρκο πάνω από το κεφάλι σου; Κι αν συνέβη αυτό - να μην έχεις - είσαι ελεύθερος; Είναι μια χαρά η ζωή σου η καθημερινή; Δεν σε αφεντεύει κανένας;


Όσοι δεν είχαν κατακέφαλα Τούρκο είχαν τους Αρματολούς (Ρούμελη) και τους Κοτζαμπάσηδες
(Πελοπόννησο) να τους ρουφάνε το αίμα σε σημείο που πολλές φορές οι φουκαράδες χριστιανοί να ζητούν
την επέμβαση και υποστήριξη των Τούρκων για να μπορούν να επιβιώσουν.
Ο στόχος των αρματολοκοτζαμπάσηδων στην επανάσταση ήταν η επόμενη μέρα μετά την επανάσταση
να τους βρει να έχουν στα χέρια τους όχι μόνο την οικονομική εξουσία αλλά και την πολιτική.
Η στάση και των δύο ευνοημένων όσο δεν πάει από τους Οθωμανούς ομάδων (ειδικά των μεγαλόσχημων
Ρουμελιωτών και Πελοποννήσιων)
όσο κράτησε η επανάσταση ήταν με σημερινούς όρους για εκτέλεση στα πέντε μέτρα με την κατηγορία της
εσχάτης προδοσίας.
Πολεμούσαν για όποιον πλήρωνε καλύτερα και τους υποσχόταν τα περισσότερα προνόμια.
Το πρωί σήκωναν τα επαναστατικά λάβαρα και το βράδυ (αν μέχρι το μεσημέρι δεν είχε φτάσει το
χρήμα από την ''Ελληνική Πολιτεία'') έκαναν αλλαξοκωλιές (καπάκια) με τους Οθωμανούς που
πλήρωναν τοις μετρητοίς.
Με λίγα λόγια φίλε ''Κλεομένη'' η ένδοξη περίοδος του ''21'' είναι άσε μην την ψάχνεις (όπως και
όλη η ιστορική περίοδος από την ανακήρυξη του νεοελληνικού κράτους μέχρι και σήμερα)
γιατί αν την ψάξεις θα ντραπείς και θα ζητήσεις άμεσα ιθαγένεια Κογκολέζου. :D
1 .
Εθνικόφρων σταλινικός κομμουνιστής.

Κλεομένης
Rookie poster
Rookie poster
Δημοσιεύσεις: 179

Re: Ποιά περιοχή της Ελλάδας είχε την μικρότερη σε διάρκεια περίοδο Τουρκοκρατίας;

Δημοσίευσηαπό Κλεομένης » 16 Σεπ 2024, 12:40

Ραν ταν πλαν έγραψε:
Κλεομένης έγραψε:Ας πούμε ότι η Μάνη ήταν ελεύθερη. Ελευθερία λέμε να μην έχεις Τούρκο πάνω από το κεφάλι σου; Κι αν συνέβη αυτό - να μην έχεις - είσαι ελεύθερος; Είναι μια χαρά η ζωή σου η καθημερινή; Δεν σε αφεντεύει κανένας;


Όσοι δεν είχαν κατακέφαλα Τούρκο είχαν τους Αρματολούς (Ρούμελη) και τους Κοτζαμπάσηδες
(Πελοπόννησο) να τους ρουφάνε το αίμα σε σημείο που πολλές φορές οι φουκαράδες χριστιανοί να ζητούν
την επέμβαση και υποστήριξη των Τούρκων για να μπορούν να επιβιώσουν.
Ο στόχος των αρματολοκοτζαμπάσηδων στην επανάσταση ήταν η επόμενη μέρα μετά την επανάσταση
να τους βρει να έχουν στα χέρια τους όχι μόνο την οικονομική εξουσία αλλά και την πολιτική.
Η στάση και των δύο ευνοημένων όσο δεν πάει από τους Οθωμανούς ομάδων (ειδικά των μεγαλόσχημων
Ρουμελιωτών και Πελοποννήσιων)
όσο κράτησε η επανάσταση ήταν με σημερινούς όρους για εκτέλεση στα πέντε μέτρα με την κατηγορία της
εσχάτης προδοσίας.
Πολεμούσαν για όποιον πλήρωνε καλύτερα και τους υποσχόταν τα περισσότερα προνόμια.
Το πρωί σήκωναν τα επαναστατικά λάβαρα και το βράδυ (αν μέχρι το μεσημέρι δεν είχε φτάσει το
χρήμα από την ''Ελληνική Πολιτεία'') έκαναν αλλαξοκωλιές (καπάκια) με τους Οθωμανούς που
πλήρωναν τοις μετρητοίς.
Με λίγα λόγια φίλε ''Κλεομένη'' η ένδοξη περίοδος του ''21'' είναι άσε μην την ψάχνεις (όπως και
όλη η ιστορική περίοδος από την ανακήρυξη του νεοελληνικού κράτους μέχρι και σήμερα)
γιατί αν την ψάξεις θα ντραπείς και θα ζητήσεις άμεσα ιθαγένεια Κογκολέζου. :D


Γιατί το "Κλεομένη" το έβαλες σε εισαγωγικά;

Περίπου ίδια θα τα έλεγα κι εγώ γι όλη αυτήν την ιστορία. Δεν έχω καμιά αυταπάτη και ρομαντική πεποίθηση περί ηρώων και τα τοιαύτα. Για παράδειγμα γνωρίζουμε το ορκς ήταν οι ιππότες αλλά ζήσαμε την εξιδανίκευση αυτής της λέξης.
Βεβαίως παίζουν το ρόλο τους αυτές οι εξιδανικεύσεις για ψυχολογικούς λόγους. Αλλά είναι άλλο κουβέντα και αφορούν άλλο σύστημα (που λέω όλο για συστήματα). Ξέρεις πολύ περισσότερες λεπτομέρειες και πολλά γεγονότα. Εγώ απλά έχω μια ιδέα και τη νιώθω σωστή - όλοι μας νιώθουμε ότι ξέρουμε ό,τι μας αρκεί κι ας μην είναι έτσι. Εγώ βάζω μπροστά τον εξουσία, πόσο την γλείφουμε, πόσο την ασκούμε πβς μας κάνουν να νιώθουμε όλα αυτά και τι καταλήγουμε να πιστεύοπυμε και να ονειρευόμαστε. Έτσι τη βρίσκω δηλαδή και τόσο ασχολούμαι, ανάλογα και την εκάστοτε φάση της ζωής μου.
Πάντως έχεις δίκιο. Αλλά καλό είναι και να το λέμε επανάσταση και να μας οδηγεί αυτή η έννοια σε διάφορες ιδανικές καταστάσεις στο μυαλό μας. Ότι ήταν όλοι συνειδητοποιημένοι, ότι ε´χουν τον ίδιο σκοπό, ένα σώμα μια γροθιά και τέτοια.
Άλλωστε και το 17 κάπως έτσι ήταν όσον αφορά την συνειδητοποίηση. Όλοι αμόρφωτοι ήταν εκ των πραγμάτων και βεβαίως καταπιεσμένοι. Ό,τι καλύτερο ήταν αυτό που έκανα και αυτό ένιωθαν.
Είναι άλλο να σε αναλύσουν ιστορικά μετά 500 χρόνια ας πούμε και άλλο τώρα που ζεις και αλληλεπιδράς και παίζουν συναισθήματα.
Επιλέγω λοιπόν να ήταν ο Κολοκοτρώνης και ο Καραϊσκάκης ήρωες και βάλε και άλλα θετικά που χαϊδεύουν την ψυχή μας. και ξέρω ότι αν ζούσα από κοντά εκείνη την εποχή να ήμουν εχθρικός ας πούμε. Δεν θεωρώ ότι πρέπει να έχω μία συνέπεια, με αυτά που πρεσβεύω, απόλυτα στο χρόνο.

Πάντως όλα σωστά τα βρίσκω, όσα είπες.
0 .


Επιστροφή σε “Ιστορία”