ΤΟ ΜΑΚΕΔΟΝΙΚΟ ΖΗΤΗΜΑ

Θέματα ιστορικού και αρχαιολογικού ενδιαφέροντος.
Άβαταρ μέλους
Ακρίδης Κατσαριδόπουλος
Crazy poster
Crazy poster
Δημοσιεύσεις: 1210

Re: ΤΟ ΜΑΚΕΔΟΝΙΚΟ ΖΗΤΗΜΑ

Δημοσίευσηαπό Ακρίδης Κατσαριδόπουλος » 11 Δεκ 2022, 09:53

Τλαξκαλτέκος έγραψε:Σύμφωνα με την εισήγηση του Βούλγαρου κομμουνιστή Κολάρωφ που έγινε παμψηφεί δεκτή στο Δ΄ Συνέδριο της Κομμουνιστικής Διεθνούς τον Δεκέμβριο του 19231922 :hmmm :
Τόσο η Μακεδονία ( ελληνική , βουλγαρική , σερβική , αλβανική ) όσο και η Θράκη ( ελληνική , τουρκική , βουλγαρική ) κατοικούνται από πληθυσμούς που ως προς την εθνικότητά τους δεν είναι ούτε Έλληνες ούτε Σέρβοι ούτε Βούλγαροι ούτε Αλβανοί , αλλά Μακεδόνες με συνείδηση Μακεδονική ( Μακεδονική Φυλή ). Κατά συνέπεια , οι λαοί αυτοί με ιδιαίτερη εθνική συνείδηση , έχουν απαράγραπτα δικαιώματα εθνικής ανεξαρτησίας και αυτονομίας. :hmmm :ehmmm: :hmhmhm: :sgrat: :hmmm

Τότε δεν είχε ακόμη συντελεσθεί η πληθυσμιακή αλλοίωση της ελληνικής Μακεδονίας.
0 .

Άβαταρ μέλους
Τλαξκαλτέκος
Extreme poster
Extreme poster
Δημοσιεύσεις: 3357

Re: ΤΟ ΜΑΚΕΔΟΝΙΚΟ ΖΗΤΗΜΑ

Δημοσίευσηαπό Τλαξκαλτέκος » 11 Δεκ 2022, 12:24

Ακρίδης Κατσαριδόπουλος έγραψε:
Τλαξκαλτέκος έγραψε:Σύμφωνα με την εισήγηση του Βούλγαρου κομμουνιστή Κολάρωφ που έγινε παμψηφεί δεκτή στο Δ΄ Συνέδριο της Κομμουνιστικής Διεθνούς τον Δεκέμβριο του 19231922 :hmmm :
Τόσο η Μακεδονία ( ελληνική , βουλγαρική , σερβική , αλβανική ) όσο και η Θράκη ( ελληνική , τουρκική , βουλγαρική ) κατοικούνται από πληθυσμούς που ως προς την εθνικότητά τους δεν είναι ούτε Έλληνες ούτε Σέρβοι ούτε Βούλγαροι ούτε Αλβανοί , αλλά Μακεδόνες με συνείδηση Μακεδονική ( Μακεδονική Φυλή ). Κατά συνέπεια , οι λαοί αυτοί με ιδιαίτερη εθνική συνείδηση , έχουν απαράγραπτα δικαιώματα εθνικής ανεξαρτησίας και αυτονομίας. :hmmm :ehmmm: :hmhmhm: :sgrat: :hmmm

Τότε δεν είχε ακόμη συντελεσθεί η πληθυσμιακή αλλοίωση της ελληνικής Μακεδονίας.

Το διάστημα Αύγουστος 1922 - Ιανουάριος 1923 ( συμφωνία ανταλλαγής ) είχαν ήδη φτάσει στην Ελλάδα 900.000 πρόσφυγες απ' την Μικρασία και την Ανατολική Θράκη. Ως τον Δεκέμβριο του 1924 ήρθαν άλλοι 320.000.

Το 1918 βρίσκονταν στην Ελλάδα 193.403 Ανατολικοθρακιώτες και 38.896 Κωνσταντινοπολίτες πρόσφυγες. Το 1920 106.493 Ανατολικοθρακιώτες και 30.000 Πολίτες επαναπατρίστηκαν. Άρα έμειναν στην Ελλάδα περίπου 95.000.

Το 1928 υπολογίζεται πως οι πρόσφυγες που ήρθαν στην Ελλάδα με την ανταλλαγή πληθυσμών ήταν 1.221.849, και οι 117.633 προέρχονταν απ' την Βουλγαρία.

Οι πρώτοι πρόσφυγες στην Ελλάδα ήρθαν τον Αύγουστο του 1913 , περίπου 20.000 απ' την Στρώμνιτσα , το Μελένικο , την Ξάνθη και το Δεδέαγατς ( Αλεξανδρούπολη ). ( Πολλοί Δυτικοθρακιώτες επέστρεψαν στην Δυτική Θράκη όταν κατέληξε ελληνική ). Οι Έλληνες πρόσφυγες της Στρώμνιτσας και του Δεδέαγατς εγκαταστάθηκαν στο Κιλκίς και στην Θεσσαλονίκη. Οι Έλληνες της Ξάνθης εγκαταστάθηκαν στη Χρυσούπολη ( Σαρή Σαμπάν ). Οι Έλληνες του Μελένικου εγκαταστάθηκαν στο Σιδηρόκαστρο ( Δεμίρ Χισάρ ).
Ακολούθησαν άλλοι 14.000 πρόσφυγες απ' την βουλγαρική Θράκη.

Η μετανάστευση των Ελλήνων απ' την Βουλγαρία και βουλγαροκρατούμενα εδάφη ( Βάρνα , Αγχίαλος , Πύργος , Βασιλικό, Σωζόπλη , Μέτρες , Μεσημβρία, Άνω βοδενά , Κούκλενα , Στενήμαχος ) είχε ξενινήσει απ' το 1906 και συνεχίστηκε κατά περιόδους ως το 1926. Εγκαταστάθηκαν σε Θεσσαλονίκη , Νέα βάρνα , Τοψίν ( Γέφυρα ), Νέα Μεσημβρία , Θέρμη ( Σέδες ) , Γουμένισσα , Νέα Αγχίαλο , Βέροια , Δράμα, Βόλο , Πειραιά , Αθήνα, Αλεξανδρούπλη , Κιλκίς κ.α.

Εικόνα

Με τη Συνθήκη του Νεϊγύ 48.000 Έλληνες της Βουλγαρίας εγκαταστάθηκαν στην Ελλάδα.
Εικόνα

Υ.Γ. Δεν υπήρξε κάποια αλλοίωση στην ελληνική Μακεδονία. Οι ελληνόφωνοι και οι ελληνόφρονες κάτοικοι ήταν περισσότεροι απ' τους βουλγαρόφωνους και βουλγαρόφρονες κατοίκους. Όχι συντριπτικά περισσότεροι , αλλά περισσότεροι.
Το 1908 στις οθωμανικές εκλογές , η ελλαδική Μακεδονία έβγαλε 4 Έλληνες βουλευτές και έναν Βλάχο. Οι Βούλγαροι δεν έβγαλαν κανένα. :axakaloe:
Εικόνα
0 .
Τους μεν κενούς ασκούς το πνεύμα διίστησι , τους δε ανοήτους ανθρώπους το οίημα. ( Σωκράτης [ στον Στοβαίο ] )

Άβαταρ μέλους
Ακρίδης Κατσαριδόπουλος
Crazy poster
Crazy poster
Δημοσιεύσεις: 1210

Re: ΤΟ ΜΑΚΕΔΟΝΙΚΟ ΖΗΤΗΜΑ

Δημοσίευσηαπό Ακρίδης Κατσαριδόπουλος » 30 Δεκ 2022, 20:24

Η κατάληψη της Μακεδονίας από τους Περσοπόντιους του Μιθριδάτη

Το σημαντικότερο ιστορικό γεγονός του πρώτου Μιθριδατικού πολέμου υπήρξε η εισβολή του Περσοποντιακού στρατού στην Ελλάδα και στην συνέχεια στην Μακεδονία. Για τρία ολόκληρα χρόνια η Ρωμαϊκή Μακεδονία τέθηκε κάτω από Ποντιακή κατοχή. Tο σημαντικότατο αυτό γεγονός αποσιωπάται στην ελληνική ιστοριογραφία. Θα πρέπει να υπενθυμισθή ότι 450 χρόνια νωρίτερα, το 512 πΧ, ο στρατός του Δαρείου είχε εισβάλει στην Μακεδονία που υποτάχθηκε και έγινε υποτελές κράτος στους Πέρσες.

Το 88 πΧ αποβιβάσθηκε στην νότια Ελλάδα ο στρατηγός του Μιθριδάτη Αρχέλαος επικεφαλής ισχυρής στρατιωτικής δύναμης. Σε σύντομο χρόνο κατάλαβε την Αθήνα, τον Πειραιά και προήλασε στην Βοιωτία. Στην Χαιρώνεια ο Ποντιακός στρατός συγκρούσθηκε με τον στρατό του Ρωμαίου στρατηγού Βρούτιο Σούρα και αναγκάσθηκε να υποχωρήσει στον Πειραιά. Τον χειμώνα του 87/86 πΧ ο Ποντιακός στρατός υπό την ηγεσία του Αριαράθη, γυιού του Μιθριδάτη, εισέβαλε στην Μακεδονία και μετά από σύντομες εχθροπραξίες την κατέλαβε.

Εναντίον του Αριαράθη παρετάχθηκαν χωρίς επιτυχία οι λιγοστές Ρωμαϊκές δυνάμεις της περιοχής με τις οποίες συνασπίσθηκαν πολλοί Μακεδόνες που θεώρησαν τους Πόντιους ως εχθρικούς εισβολείς. Ο Αριαράθης αφού τοποθέτησε στην Μακεδονίας Πέρσες Σατράπες ως διοικητές και διενήργησε υποχρεωτική στρατολόγηση των Μακεδόνων προχώρησε προς νότο γιά να συνενωθή με τον Πόντιο στρατηγό Αρχέλαο που είχε στρατοπεδεύσει στον Πειραιά.

Η κατοχή της Μακεδονίας από τους Πόντιους κράτησε τρία χρόνια μέχρι και το 85 πΧ. Ομως η αντίδραση της Ρώμης υπήρξε αποφασιστική και τελικά εξεδίωξε τους εισβολείς. Είναι χαρακτηριστιικό ότι το 86 πΧ ο Ρωμαίος στρατηγός Βαλέριος Φλάκος σπεύδοντας στην Μ. Ασία προς καταπολέμηση του Μιθριδάτη, πέρασε μαχόμενος μέσα από την Ποντοκρατούμενη Μακεδονία θεωρώντας αυτη ως εχθρική χώρα.
0 .

Άβαταρ μέλους
Τλαξκαλτέκος
Extreme poster
Extreme poster
Δημοσιεύσεις: 3357

Re: ΤΟ ΜΑΚΕΔΟΝΙΚΟ ΖΗΤΗΜΑ

Δημοσίευσηαπό Τλαξκαλτέκος » 30 Δεκ 2022, 21:28

Ακρίδης Κατσαριδόπουλος έγραψε:Η κατάληψη της Μακεδονίας από τους Περσοπόντιους του Μιθριδάτη

Το σημαντικότερο ιστορικό γεγονός του πρώτου Μιθριδατικού πολέμου υπήρξε η εισβολή του Περσοποντιακού στρατού στην Ελλάδα και στην συνέχεια στην Μακεδονία. Για τρία ολόκληρα χρόνια η Ρωμαϊκή Μακεδονία τέθηκε κάτω από Ποντιακή κατοχή. Tο σημαντικότατο αυτό γεγονός αποσιωπάται στην ελληνική ιστοριογραφία. Θα πρέπει να υπενθυμισθή ότι 450 χρόνια νωρίτερα, το 512 πΧ, ο στρατός του Δαρείου είχε εισβάλει στην Μακεδονία που υποτάχθηκε και έγινε υποτελές κράτος στους Πέρσες.

Το 88 πΧ αποβιβάσθηκε στην νότια Ελλάδα ο στρατηγός του Μιθριδάτη Αρχέλαος επικεφαλής ισχυρής στρατιωτικής δύναμης. Σε σύντομο χρόνο κατάλαβε την Αθήνα, τον Πειραιά και προήλασε στην Βοιωτία. Στην Χαιρώνεια ο Ποντιακός στρατός συγκρούσθηκε με τον στρατό του Ρωμαίου στρατηγού Βρούτιο Σούρα και αναγκάσθηκε να υποχωρήσει στον Πειραιά. Τον χειμώνα του 87/86 πΧ ο Ποντιακός στρατός υπό την ηγεσία του Αριαράθη, γυιού του Μιθριδάτη, εισέβαλε στην Μακεδονία και μετά από σύντομες εχθροπραξίες την κατέλαβε.

Εναντίον του Αριαράθη παρετάχθηκαν χωρίς επιτυχία οι λιγοστές Ρωμαϊκές δυνάμεις της περιοχής με τις οποίες συνασπίσθηκαν πολλοί Μακεδόνες που θεώρησαν τους Πόντιους ως εχθρικούς εισβολείς. Ο Αριαράθης αφού τοποθέτησε στην Μακεδονίας Πέρσες Σατράπες ως διοικητές και διενήργησε υποχρεωτική στρατολόγηση των Μακεδόνων προχώρησε προς νότο γιά να συνενωθή με τον Πόντιο στρατηγό Αρχέλαο που είχε στρατοπεδεύσει στον Πειραιά.

Η κατοχή της Μακεδονίας από τους Πόντιους κράτησε τρία χρόνια μέχρι και το 85 πΧ. Ομως η αντίδραση της Ρώμης υπήρξε αποφασιστική και τελικά εξεδίωξε τους εισβολείς. Είναι χαρακτηριστιικό ότι το 86 πΧ ο Ρωμαίος στρατηγός Βαλέριος Φλάκος σπεύδοντας στην Μ. Ασία προς καταπολέμηση του Μιθριδάτη, πέρασε μαχόμενος μέσα από την Ποντοκρατούμενη Μακεδονία θεωρώντας αυτη ως εχθρική χώρα.

Ο Μιθριδάτης ο Μέγας ήταν ελληνικής καταγωγής απ' την πλευρά της μητέρας του και ελληνοπερσικής καταγωγής απ' την πλευρά του πατέρα του. :elladara:
1 .
Τους μεν κενούς ασκούς το πνεύμα διίστησι , τους δε ανοήτους ανθρώπους το οίημα. ( Σωκράτης [ στον Στοβαίο ] )

Άβαταρ μέλους
Ακρίδης Κατσαριδόπουλος
Crazy poster
Crazy poster
Δημοσιεύσεις: 1210

Re: ΤΟ ΜΑΚΕΔΟΝΙΚΟ ΖΗΤΗΜΑ

Δημοσίευσηαπό Ακρίδης Κατσαριδόπουλος » 01 Ιαν 2023, 22:53

Τλαξκαλτέκος έγραψε:

Μήπως γνωρίζεις πως λέγεται το τραγούδι που ακούγεται στο βίντεο ; :hmhmhm:

0 .

Άβαταρ μέλους
Τλαξκαλτέκος
Extreme poster
Extreme poster
Δημοσιεύσεις: 3357

Re: ΤΟ ΜΑΚΕΔΟΝΙΚΟ ΖΗΤΗΜΑ

Δημοσίευσηαπό Τλαξκαλτέκος » 01 Ιαν 2023, 23:47

Ακρίδης Κατσαριδόπουλος έγραψε:
Τλαξκαλτέκος έγραψε:

Μήπως γνωρίζεις πως λέγεται το τραγούδι που ακούγεται στο βίντεο ; :hmhmhm:


Πού να ξέρω σλάβικα ; :dunno:

Πάρε για αντάλλαγμα έναν Αλβανό που συμμετείχε στο κίνημα του Υψηλάντη στην Μολδοβλαχία το 1821 :

Screenshot 2023-01-01 225241.png

Screenshot 2023-01-01 225304.png

( Απόστολος Βακαλόπουλος )
Δεν έχετε τα απαραίτητα δικαιώματα για να δείτε τα συνημμένα αρχεία σε αυτήν τη δημοσίευση.
1 .
Τους μεν κενούς ασκούς το πνεύμα διίστησι , τους δε ανοήτους ανθρώπους το οίημα. ( Σωκράτης [ στον Στοβαίο ] )

Άβαταρ μέλους
Ακρίδης Κατσαριδόπουλος
Crazy poster
Crazy poster
Δημοσιεύσεις: 1210

Re: ΤΟ ΜΑΚΕΔΟΝΙΚΟ ΖΗΤΗΜΑ

Δημοσίευσηαπό Ακρίδης Κατσαριδόπουλος » 01 Φεβ 2023, 14:16

Οι Σλάβοι της Μακεδονίας

Τούρκοι, Τσάμηδες, Πομάκοι διακρίνονται, περιχαρακώνονται και τελικά καταμετρούνται χάρη στο μουσουλμανικό τους θρήσκευμα, που λειτούργησε ως το πιο καθοριστικό κριτήριο διαχωρισμού στα Βαλκάνια επί πολλούς αιώνες. Αντίθετα, ο σλαβικός πληθυσμός της Μακεδονίας δεν διαφοροποιείται θρησκευτικά από τους άλλους Ορθόδοξους πληθυσμούς της Νότιας Βαλκανικής. Διακριτικό του γνώρισμα θεωρήθηκε ανέκαθεν η γλώσσα, με αποτέλεσμα ατέρμονες διαμάχες για την ταξινόμησή της (είτε ως βουλγαρικής διαλέκτου, είτε ως αυτοτελούς σλαβικής γλώσσας), καθώς και για τις υποδιαιρέσεις της σε τοπικά ιδιώματα.

Δεν ήταν όμως η γλώσσα η μόνη ιδιαιτερότητα αυτού του πληθυσμού, ούτε η σπουδαιότερη. Διατηρούσε επίσης άλλα στοιχεία σλαβικού πολιτισμού, όπως η διευρυμένη αγροτική οικογένεια (zadruga) ή «πατριά» στην ορολογία του Κ. Δ. Καραβίδα. Δεν επρόκειτο, λοιπόν, απλώς για «Σλαβόφωνους», αλλά και για Σλάβους πολιτισμικά - ανεξάρτητα από καταγωγή ή εθνική συνείδηση. Ο Καραβίδας μάλιστα θεωρούσε την πατριά πολύ πιο αξεπέραστο εμπόδιο από τη γλώσσα για τον εξελληνισμό και την αφομοίωσή τους. Γι' αυτό και πρότεινε μέτρα για την επίσπευση της διάλυσης της πατριάς, που θα επέφερε μοιραία ο καπιταλισμός. Στο μέτρο που επωφελήθηκαν και Σλαβόφωνοι γηγενείς από την αγροτική μεταρρύθμιση του Μεσοπολέμου, η διανομή ατομικών κλήρων σε αρχηγούς πυρηνικών οικογενειών είχε ακριβώς το αποτέλεσμα που επιθυμούσε ο Καραβίδας.

Σλαβόφωνοι, Σλαβομακεδόνες ή Βούλγαροι; Πρόκειται τελικά για τρεις ομόκεντρους κύκλους, δηλαδή για τρία διαφορετικά ανθρώπινα σύνολα. Με μόνο κριτήριο τη χρήση σλαβικού ιδιώματος, οι Σλαβόφωνοι της ελληνικής Μακεδονίας φαίνεται ότι δεν ξεπερνούσαν τις 200.000. Βρίσκονταν όμως συγκεντρωμένοι στη Δυτική Μακεδονία και αποτελούσαν την πλειονότητα του πληθυσμού στον νομό Φλωρίνης. Σύμφωνα με την απογραφή του 1928, ήσαν 38.562 (31%) στον νομό Φλωρίνης και 19.537 (20%) στον νομό Πέλλης. Σύμφωνα όμως με την προσεκτική (και εμπιστευτική) μελέτη του νομάρχη Φλωρίνης Π. Καλλιγά, το 1930 στον νομό του οι Σλαβόφωνοι ήσαν 76.370 (61%), δηλαδή διπλάσιοι.

Από το σύνολο των Σλαβοφώνων, αρκετοί μπορούσαν δικαιολογημένα να θεωρηθούν Σλαβόφωνοι Έλληνες, επειδή είχαν ταυτιστεί με την ελληνική πλευρά ως «Πατριαρχικοί» την περίοδο της βουλγαρικής Εξαρχίας και του Μακεδονικού Αγώνα, κερδίζοντας την ονομασία «Γραικομάνοι» (ή «Γραικομανείς»). Ο Βενιζέλος επέμενε να βαυκαλίζεται το 1930 ότι οι περισσότεροι Σλαβόφωνοι ήσαν «Γραικομανείς». Αλλά στον νομό Φλωρίνης, ο ίδιος νομάρχης (Π. Καλλιγάς) τους υπολόγιζε σε μόλις 14.420 ή 19% του συνόλου.

Οι Σλαβόφωνοι που απέρριπταν την ελληνική ταυτότητα και, ως πρώην «Εξαρχικοί», είχαν απερίφραστα βουλγαρική εθνική συνείδηση υπολογίζονταν σε τουλάχιστον 90.000. Δεν είναι ίσως σύμπτωση ότι οι απογραφές τόσο του 1928 όσο και του 1940 κατέληξαν σε παραπλήσιο αριθμό. Πέρα από τυχόν αυθαίρετες επιλογές των απογραφέων, μπορεί να υποθέσει κανείς ότι και οι ίδιοι οι ενδιαφερόμενοι, αφού δεν αποδέχονταν την ελληνική ταυτότητα, ήσαν πρόθυμοι να δηλώσουν ως μητρική γλώσσα τη «μακεδονοσλαβική».

Ανάμεσα στους Γραικομάνους και τους Βουλγάρους, υπήρχε αναμφίβολα μία τρίτη, ενδιάμεση κατηγορία, χωρίς εμπεδωμένη εθνική ταυτότητα - από τις προσφερόμενες. Σ' αυτήν την ενδιάμεση κατηγορία ταιριάζει περισσότερο η ονομασία Σλαβομακεδόνες. Από εθνοτική ομάδα, είχαν, όπως αποδείχθηκε, τις προϋποθέσεις να εξελιχθούν τελικά σε ιδιαίτερο σλαβικό έθνος (συμπαρασύροντας και πολλούς που είχαν πριν βουλγαρική ταυτότητα). Τέλος, αμελητέος ήταν ο αριθμός των Σλαβοφώνων που ήσαν διατεθειμένοι να δηλώσουν Σέρβοι.

Η Ελλάδα επιχείρησε να απαλλαγεί από τον βουλγαρική της πληθυσμό με τη Σύμβαση εθελοντικής ανταλλαγής που υπέγραψε με την ηττημένη Βουλγαρία στο Νεϊγύ το το 1919, έπειτα από πρωτοβουλία του Βενιζέλου. Συμφωνήθηκε, ακριβέστερα, η αμοιβαία και εθελούσια μετανάστευση τ Ελλήνων υπηκόων βουλγαρικής καταγωγής και των Βουλγάρων υπηκόων ελληνικής καταγωγής. Για υποχρεωτική ανταλλαγή δεν μπορούσε βέβαια να γίνει λόγος, αφού η γλώσσα ασφαλώς δεν προσφερόταν ούτε ως αδιαμφισβήτητο ατομικό γνώρισμα, ούτε ως αμάχητο τεκμήριο εθνικής καταγωγής.

Για την Ελλάδα, αυτή η ανταλλαγή πληθυσμών δεν είχε τα επιδιωκόμενα αποτελέσματα. Παρά τις πιέσεις που αναμφίβολα ασκήθηκαν, δεν αναχώρησαν τελικά για τη Βουλγαρία όλοι οι Σλαβόφωνοι που ταυτίζονταν μ' αυτήν. Για να μη φύγουν, ασκήθηκαν αντίρροπες και κάποτε δραστικότερες πιέσεις από τη βουλγαρική πλευρά και ιδίως από την Εσωτερική Μακεδονική Επαναστατική Οργάνωση (ΕΜΕΟ). Εξάλλου και η άκαιρη υπογραφή του Πρωτοκόλλου Πολίτη-Καλφώφ το 1924 ενθάρρυνε πολλούς Σλαβόφωνους να παραμείνουν στην Ελλάδα, με την προσδοκία ότι θα προστατεύονταν εφεξής ως βουλγαρική μειονότητα. Έτσι, ενώ όσοι μετανάστευσαν στη Βουλγαρία μπορούσαν πλέον να τεκμαίρονται Βούλγαροι, δεν ίσχυε το αντίστροφο για όσους έμειναν.

Σύμφωνα με την τελική έκθεση της αρμόδιας Μικτής Επιτροπής της ΚτΕ, μέχρι το 1932 μετανάστευσαν στη Βουλγαρία συνολικά 66.000 άτομα με βάση τη Σύμβαση του Νεϊγύ. Έλαβαν επίσης αποζημιώσεις άλλα 36.000 άτομα που είχαν καταφύγει στη Βουλγαρία πριν από το 1920 (ιδίως την εποχή του Β' Βαλκανικού Πολέμου). Όπως προκύπτει από τη γεωγραφική κατανομή όσων μετανάστευσαν, το φαινόμενο υπήρξε μαζικότερο στην Ανατολική και στην Κεντρική Μακεδονία, ενώ ελάχιστα άγγιξε τη Δυτική, από όπου έφυγαν λιγότεροι από 6.000.

Η άφιξη και εγκατάσταση Ελλήνων προσφύγων ασφαλώς υπήρξε ο δραστικότερος καταλύτης που ώθησε Σλαβόφωνους γηγενείς να μεταναστεύσουν στη Βουλγαρία. Για όσους έμειναν, η σύγκρουση με τους πρόσφυγες εξελίχθηκε σε αδυσώπητη πάλη για τον έλεγχο όχι μόνο της γης, αλλά και της τοπικής πολιτικής ζωής. Μοιραία, η πάλη απέκτησε όχι απλώς εθνοτικό, αλλά εθνικό χαρακτήρα. Για τους πρόσφυγες, όλοι οι Σλαβόφωνοι χωρίς διάκριση ήσαν συλλήβδην «Βούλγαροι», που δεν είχαν θέση στο ελληνικό κράτος. Για τους ντόπιους, οι πρόσφυγες ήσαν ξένοι εισβολείς και άρπαγες. Η εκδίωξή τους έγινε μόνιμος και διακαής πόθος. Δεν έλειψαν μάλιστα τα αιματηρά επεισόδια σε όλη τη διάρκεια του Μεσοπολέμου, όπως είδαμε.

Στην αντιπαράθεσή τους με τους πρόσφυγες, δηλαδή και με το ελληνικό κράτος, οι Βούλγαροι, οι Σλαβομακεδόνες και γενικότερα οι Σλαβόφωνοι είχαν την αμέριστη συμπαράσταση του Αντιβενιζελισμού, τουλάχιστον μέχρι το 1933. Αυτήν την παράταξη συνέχισαν λοιπόν να υποστηρίζουν (όπως είχαν κάνει το 1915-20), αφού είχε ελπίδες να έρθει στην εξουσία και να ανατρέψει τα τετελεσμένα της προσφυγικής εγκατάστασης, όπως υποσχόταν. Στις εκλογές του 1932 φαίνεται ότι ψήφισαν μαζικά ΛΚ ύστερα από οδηγίες της ΕΜΕΟ και έπειτα από υποσχέσεις των Λαϊκών ότι θα τους παραχωρούσαν μειονοτικά δικαιώματα στην εκπαίδευση και στα εκκλησιαστικά. Στο ΚΚΕ στράφηκε μικρή μόνο μειοψηφία, που όμως αυξήθηκε σημαντικά το 1935-36, χάρη και στην παράλληλη δράση της κομμουνιστικής ΕΜΕΟ (Ενωμένης). Είχαν άλλωστε αρχίσει να διαψεύδονται οι προσδοκίες, μετά την άνοδο του Αντιβενιζελισμού στην εξουσία.

Η πιο βάναυση διάψευση ακολούθησε επί Μεταξά, με πρωτοφανή σε έκταση και αυθαιρεσία αστυνομικά μέτρα για την εξάλειψη της «απαγορευμένης γλώσσας». Δέκα χρόνια νωρίτερα, οι Σλαβόφωνοι είχαν ψηφίσει μαζικά για τον ίδιο τον Μεταξά, ως αρχηγό τότε των Ελευθεροφρόνων. Τους έμεινε όμως πιστός ο Σ. Γκοτζαμάνης, που είχαν ψηφίσει ιδίως το 1935. Σε υπόμνημά του προς τον Μεταξά, στις 20 Ιουλίου 1940, επέμενε ότι δεν ήσαν ξένη μειονότητα και ότι δεν έπρεπε να λαμβάνονται αστυνομικά μέτρα εναντίον τους.

(Πηγή: Γιώργος Μαυρογορδάτος, Μετά το 1922: Η παράταση του διχασμού)
0 .

Άβαταρ μέλους
Τλαξκαλτέκος
Extreme poster
Extreme poster
Δημοσιεύσεις: 3357

Re: ΤΟ ΜΑΚΕΔΟΝΙΚΟ ΖΗΤΗΜΑ

Δημοσίευσηαπό Τλαξκαλτέκος » 01 Φεβ 2023, 21:01

Ακρίδης Κατσαριδόπουλος έγραψε:
Η πιο βάναυση διάψευση ακολούθησε επί Μεταξά, με πρωτοφανή σε έκταση και αυθαιρεσία αστυνομικά μέτρα για την εξάλειψη της «απαγορευμένης γλώσσας»

(Πηγή: Γιώργος Μαυρογορδάτος, Μετά το 1922: Η παράταση του διχασμού)

Δεν κυνηγιόταν μόνο η βουλγαρική/σλαβομακεδονική , αλλά και η τουρκική των τουρκόφωνων Μικρασιατών. Το μέτρο ξεκίνησε για οικονομικούς λόγους .Γίνονταν ατασθαλίες στις αγοραπωλησίες και μετά ο καθένας μίλαγε την γλώσσα του και έκανε πως δεν καταλαβαίνει. :madwoman:
Έπειτα επεκτάθηκε και στα άσματα. Κυνηγιόνταν τα σλάβικα , αλλά και τα τούρκικα άσματα των Μικρασιατών.
0 .
Τους μεν κενούς ασκούς το πνεύμα διίστησι , τους δε ανοήτους ανθρώπους το οίημα. ( Σωκράτης [ στον Στοβαίο ] )

Άβαταρ μέλους
Ακρίδης Κατσαριδόπουλος
Crazy poster
Crazy poster
Δημοσιεύσεις: 1210

Re: ΤΟ ΜΑΚΕΔΟΝΙΚΟ ΖΗΤΗΜΑ

Δημοσίευσηαπό Ακρίδης Κατσαριδόπουλος » 06 Φεβ 2023, 23:58

Τλαξκαλτέκος έγραψε:Ντα ζίβι Γκ(ά)ρτσια! (Ζήτω η Ελλάς), που είπε και ο Κώτας.

Υπάρχει και μία διαφορετική εκδοχή.

According to Ivan Bitrakov, a member of the VMORO and his cellmate at the time, Kote Hristov showed great cowardice on the gallows after he realized that he had been betrayed by the Greek side.

https://bg-m-wikipedia-org.translate.go ... r_pto=wapp
0 .

Άβαταρ μέλους
Τλαξκαλτέκος
Extreme poster
Extreme poster
Δημοσιεύσεις: 3357

Re: ΤΟ ΜΑΚΕΔΟΝΙΚΟ ΖΗΤΗΜΑ

Δημοσίευσηαπό Τλαξκαλτέκος » 07 Φεβ 2023, 12:05

Ακρίδης Κατσαριδόπουλος έγραψε:
Τλαξκαλτέκος έγραψε:Ντα ζίβι Γκ(ά)ρτσια! (Ζήτω η Ελλάς), που είπε και ο Κώτας.

Υπάρχει και μία διαφορετική εκδοχή.

According to Ivan Bitrakov, a member of the VMORO and his cellmate at the time, Kote Hristov showed great cowardice on the gallows after he realized that he had been betrayed by the Greek side.

https://bg-m-wikipedia-org.translate.go ... r_pto=wapp

:lieee: :lieee: :lieee:
0 .
Τους μεν κενούς ασκούς το πνεύμα διίστησι , τους δε ανοήτους ανθρώπους το οίημα. ( Σωκράτης [ στον Στοβαίο ] )


Επιστροφή σε “Ιστορία”