Λίβανος, Καζέρτα, Απελευθέρωση, Δεκεμβριανά, Βάρκιζα
-
pluton
- Supreme poster

- Δημοσιεύσεις: 18081
Re: Λίβανος, Καζέρτα, Απελευθέρωση, Δεκεμβριανά, Βάρκιζα
Νοέμβριος 1944 κυβέρνηση εθνικής ενότητας του Γεωργίου Παπανδρέου, διακρίνεται ο Ζεβγος, ο Τσιριμώκος, Πορφυρογενης.
Δεν έχετε τα απαραίτητα δικαιώματα για να δείτε τα συνημμένα αρχεία σε αυτήν τη δημοσίευση.
0 .
ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΠΟΥΛΟΥ: «Τελειώνουμε σήμερα ότι δεν κατάφερε να ολοκληρώσει το ΕΑΜ. Είναι δική μας επιλογή οι Πρέσπες».
-
pluton
- Supreme poster

- Δημοσιεύσεις: 18081
Re: Λίβανος, Καζέρτα, Απελευθέρωση, Δεκεμβριανά, Βάρκιζα
Ορφανά αγόρια στο άσυλο Καισαριανής , 1945-1946...
Φωτογράφος Βούλα Παπαϊωάννου.
Αρχεία Μουσείου Μπενάκη.
Φωτογράφος Βούλα Παπαϊωάννου.
Αρχεία Μουσείου Μπενάκη.
Δεν έχετε τα απαραίτητα δικαιώματα για να δείτε τα συνημμένα αρχεία σε αυτήν τη δημοσίευση.
0 .
ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΠΟΥΛΟΥ: «Τελειώνουμε σήμερα ότι δεν κατάφερε να ολοκληρώσει το ΕΑΜ. Είναι δική μας επιλογή οι Πρέσπες».
-
pluton
- Supreme poster

- Δημοσιεύσεις: 18081
Re: Λίβανος, Καζέρτα, Απελευθέρωση, Δεκεμβριανά, Βάρκιζα
Αθήνα, 24 Μαρτίου 1945, Τελετή Βράβευσης του Υποστράτηγου Ρόναλντ Μακένζι Σκόμπι, ο Αντιβασιλέας Δαμασκηνός και ο Πρωθυπουργός Νικόλαος Πλαστήρας στο μπαλκόνι του μεγάρου Ράλλη-Σκαραμαγκά.
Δεν έχετε τα απαραίτητα δικαιώματα για να δείτε τα συνημμένα αρχεία σε αυτήν τη δημοσίευση.
0 .
ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΠΟΥΛΟΥ: «Τελειώνουμε σήμερα ότι δεν κατάφερε να ολοκληρώσει το ΕΑΜ. Είναι δική μας επιλογή οι Πρέσπες».
-
pluton
- Supreme poster

- Δημοσιεύσεις: 18081
Re: Λίβανος, Καζέρτα, Απελευθέρωση, Δεκεμβριανά, Βάρκιζα
Αθήνα, 28 Δεκεμβρίου 1944, συλληφθέντες ΕΑΜίτες στην οδό Πανεπιστημίου και Κριεζώτου.
https://www.facebook.com/groups/oldgree ... 727026172/
https://www.facebook.com/groups/oldgree ... 727026172/
Δεν έχετε τα απαραίτητα δικαιώματα για να δείτε τα συνημμένα αρχεία σε αυτήν τη δημοσίευση.
0 .
ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΠΟΥΛΟΥ: «Τελειώνουμε σήμερα ότι δεν κατάφερε να ολοκληρώσει το ΕΑΜ. Είναι δική μας επιλογή οι Πρέσπες».
-
pluton
- Supreme poster

- Δημοσιεύσεις: 18081
Re: Λίβανος, Καζέρτα, Απελευθέρωση, Δεκεμβριανά, Βάρκιζα
Νοέμβριος 1944. Άνδρες της 3ης Ελληνικής Ορεινής Ταξιαρχίας στην Αθήνα. (LIFE Magazine Archives - Dmitri Kessel Photographer)
Δεν έχετε τα απαραίτητα δικαιώματα για να δείτε τα συνημμένα αρχεία σε αυτήν τη δημοσίευση.
0 .
ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΠΟΥΛΟΥ: «Τελειώνουμε σήμερα ότι δεν κατάφερε να ολοκληρώσει το ΕΑΜ. Είναι δική μας επιλογή οι Πρέσπες».
-
pluton
- Supreme poster

- Δημοσιεύσεις: 18081
Re: Λίβανος, Καζέρτα, Απελευθέρωση, Δεκεμβριανά, Βάρκιζα
Δημοσίευση για τα γνωστά γεγονότα της Ποντοκερασιας. Αυτό ήταν το τελευταίο γεγονός που ανέχτηκε ο ΕΣ, από το σημείο αυτό και μετά τελείωσε η περίοδος της ΑΘΩΩΤΗΤΑΣ, τα πάντα τα ζύγιζαν διαφορετικά.
Δεν έχετε τα απαραίτητα δικαιώματα για να δείτε τα συνημμένα αρχεία σε αυτήν τη δημοσίευση.
0 .
ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΠΟΥΛΟΥ: «Τελειώνουμε σήμερα ότι δεν κατάφερε να ολοκληρώσει το ΕΑΜ. Είναι δική μας επιλογή οι Πρέσπες».
-
pluton
- Supreme poster

- Δημοσιεύσεις: 18081
Re: Λίβανος, Καζέρτα, Απελευθέρωση, Δεκεμβριανά, Βάρκιζα
ΔΥΟ ΛΟΓΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΠΡΟΝΟΙΑ ΣΤΗΝ ΟΡΕΙΝΗ ΕΛΛΑΔΑ.
Φανή Καρρά @
ΣΠΙΤΙ ΠΑΙΔΙΟΥ
ΣΠΙΤΙ ΧΑΡΑΣ ΤΟΥ ΚΑΘΕ ΠΑΙΔΙΟΥ
ΣΠΙΤΙ ΠΑΙΔΙΟΥ ΥΠΕΡΟΧΩΝ
ΑΝΑΜΝΗΣΕΩΝ.
Και ποιος από εμάς σαν παιδί
των ως επί των πλείστων
ορεινών χωριών δεν θυμάται το σπίτι παιδιού.
Το δικό μας είχε υπέροχες κυρίες, ζητώντας από τις υπόλοιπες συγνώμη, θα μιλήσω για την κυρία Αλίκη Σαχινιδου.
Ήρεμη,καλοψυχη,μας αγαπούσε.Δεν ήξερε να θυμώνει,και αυτό που έλεγε
το έλεγε
με σεβασμό στην παιδική μας
αφελεια ώστε να να καταλάβουμε το σωστό από το λαθος.
Ειμασταν πολύ τυχερά παιδιά.
Και με το Δάσκαλο μας στο Δημοτικό Σχολειο αλλά και
με το Σπίτι Παιδιού.
Ο Γιωργος, ο Αχχιλεας,ο Γιώργος, η Βασουλα, η Χρυσούλα, η Βασουλα, Κατίνα
Θανάσης, Θανάσης, Ερμιόνη
Φανή, Αικατερινη.
Και πολλά άλλα παιδιά μικρότερα και μεγαλύτερα.
Ήταν ένας υπέροχος θεσμός
Που όμοιος του και με όλα τα μέσα που υπάρχουν τώρα δεν μπορεί να ξαναδημιουργηθει.
Υπήρχε πολύ αγάπη, προς εμάς
τα παιδιά, πραγματικη, έτσι ώστε επειδή οι γονείς μας
έλειπαν όλη την ημέρα στα χωράφια να είμαστε αξασφαλισμενα παιδάκια από όλες τις πλευρές.
Στα σπίτια αυτά ο χώρος μέσα ήταν ΤΈΛΕΙΟΣ!!!!!!!!!
Είχαν δικούς τους μαραγκους
είχαν κάνει έργα τέχνης.
Μοδιστρες (η κυρία φωτογραφία,μια πολύ καλή
κυρια) μάθαιναν τις κυρίες
κυρίως το χειμώνα ραψιμο.
Ημέρα της γυναίκας, για μάθημα φαγητου. Το καθιερωμένο γλυκάκι που
πάντα με προκαλούσε να εισέλθω, σε εκείνο το πανέμορφο δωμάτιο που μύριζε τόσο όμορφα --------- ΣΠΙΤΙ ΠΑΙΔΙΟΥ
και απλά να το μυρίσω.
Μελέτη το απόγευμα, δανειστική βιβλιοθήκη, με τόσο ωραία
βιβλία που όσα παιδάκια αγαπούσαμε το διάβασμα
το χορτάσαμε.
Η αίθουσα της μελέτης είχε
Όλων των ειδών τα παιχνίδια
ώστε μετά την μελέτη να ψυχαγωγηθουμε.
Πικάπ με δίσκους όπου τα μεγαλύτερα παιδιά διασκέδαζαν.
Τηλεόραση, ερχόντουσαν
και όσες μαμάδες επιθυμούσαν για όμορφες
ταινίες.
Ήταν ανοικτό πάντα.
Για το κάθε πρόβλημα του
κατοίκου και μη αρμοδιότητας όμως πάντα είχαν διάθεση
να βοηθήσουν.
Ήταν και το Φαρμακείο που
πολλές φορές τελείωνε
σπουδέες δουλειές,είχαν
σπουδαίο υλικό.
Οι αρμόδιοι πάντα φρόντιζαν να μην μας λείπει τίποτα. Και τα συσσίτιο πάντα τελειο πρωινό
(μαρμελάδα φράουλα ακόμα την θυμάμαι)το μεσημεριανό μας όλα τέλεια.Επανω από τους αρμόδιους που βλέπαμε εμείς με το τζιπάκι της Πρόνοιας υπήρχαν και άλλοι
που εγώ προσωπικά πίστευα
Ότι ήταν Άγιοι, γιατί τόση καλοσύνη και φροντίδα.Τι μπορεί να ήταν;
ΤΙ ΠΙΟ ΙΕΡΟ ΠΡΑΓΜΑ ΑΠΟ ΕΝΑ
ΓΟΝΕΑ ΝΑ ΕΧΕΙ ΕΞΑΣΦΑΛΙΣΜΕΝΟ ΤΟ ΠΑΙΔΙ ΤΟΥ ΕΝΩ ΑΥΤΟΣ ΗΤΑΝ ΟΛΗ ΗΜΕΡΑ ΣΤΟ ΧΩΡΑΦΙ.
Αν δεν είναι
αυτό ΑΓΙΟΣΥΝΗ τότε τι ειναι;
Λογια;
Αυτοί έκαναν Σπουδαίο έργο
Μεγάλωσαν παιδάκια, τα φροντισαν, νοιαστηκαν
ΚΑΙ ΤΟ ΣΠΟΥΔΑΙΟΤΕΡΟ
ΧΩΡΙΣ ΑΝΤΑΛΑΓΜΑΤΑ
Πως το καταλαβα;
Έβλεπα γονείς χαρούμενους
Όχι προβληματισμενους
Ήμουν πολύ μικρή για να καταλάβω την ΙΕΡΟΤΗΤΗΤΑ
της κατάστασης
Μια τεράστια ευγνωμοσύνη
από εμένα που νοιαστηκαν για τους γονείς μας και τους πήραν βάρος από την τόσο κουραστική ζωη μέσα στα χωράφια.
Και ευχαριστώ από εμένα
για τα τόσο όμορφα παιδικά χρόνια που συνετελεσαν και
αυτοί να είναι.
Να είναι αναπαυμενοι όλοι
στην αιωνιότητα .
Ταπεινή μου άποψη ο Παράδεισος τους αξίζει. Προσφεραν το ΠΑΡΑΔΕΙΣΟ σε πολύ φτωχά παιδάκια σε πολύ ορεινά χωριά σε όλη την Ελλάδα
ΟΧΙ μόνο βάσει πρωτοκόλλου
αλλά και βάση ΚΑΡΔΙΑΣ.
Φανή Καρρά @
ΣΠΙΤΙ ΠΑΙΔΙΟΥ
ΣΠΙΤΙ ΧΑΡΑΣ ΤΟΥ ΚΑΘΕ ΠΑΙΔΙΟΥ
ΣΠΙΤΙ ΠΑΙΔΙΟΥ ΥΠΕΡΟΧΩΝ
ΑΝΑΜΝΗΣΕΩΝ.
Και ποιος από εμάς σαν παιδί
των ως επί των πλείστων
ορεινών χωριών δεν θυμάται το σπίτι παιδιού.
Το δικό μας είχε υπέροχες κυρίες, ζητώντας από τις υπόλοιπες συγνώμη, θα μιλήσω για την κυρία Αλίκη Σαχινιδου.
Ήρεμη,καλοψυχη,μας αγαπούσε.Δεν ήξερε να θυμώνει,και αυτό που έλεγε
το έλεγε
με σεβασμό στην παιδική μας
αφελεια ώστε να να καταλάβουμε το σωστό από το λαθος.
Ειμασταν πολύ τυχερά παιδιά.
Και με το Δάσκαλο μας στο Δημοτικό Σχολειο αλλά και
με το Σπίτι Παιδιού.
Ο Γιωργος, ο Αχχιλεας,ο Γιώργος, η Βασουλα, η Χρυσούλα, η Βασουλα, Κατίνα
Θανάσης, Θανάσης, Ερμιόνη
Φανή, Αικατερινη.
Και πολλά άλλα παιδιά μικρότερα και μεγαλύτερα.
Ήταν ένας υπέροχος θεσμός
Που όμοιος του και με όλα τα μέσα που υπάρχουν τώρα δεν μπορεί να ξαναδημιουργηθει.
Υπήρχε πολύ αγάπη, προς εμάς
τα παιδιά, πραγματικη, έτσι ώστε επειδή οι γονείς μας
έλειπαν όλη την ημέρα στα χωράφια να είμαστε αξασφαλισμενα παιδάκια από όλες τις πλευρές.
Στα σπίτια αυτά ο χώρος μέσα ήταν ΤΈΛΕΙΟΣ!!!!!!!!!
Είχαν δικούς τους μαραγκους
είχαν κάνει έργα τέχνης.
Μοδιστρες (η κυρία φωτογραφία,μια πολύ καλή
κυρια) μάθαιναν τις κυρίες
κυρίως το χειμώνα ραψιμο.
Ημέρα της γυναίκας, για μάθημα φαγητου. Το καθιερωμένο γλυκάκι που
πάντα με προκαλούσε να εισέλθω, σε εκείνο το πανέμορφο δωμάτιο που μύριζε τόσο όμορφα --------- ΣΠΙΤΙ ΠΑΙΔΙΟΥ
και απλά να το μυρίσω.
Μελέτη το απόγευμα, δανειστική βιβλιοθήκη, με τόσο ωραία
βιβλία που όσα παιδάκια αγαπούσαμε το διάβασμα
το χορτάσαμε.
Η αίθουσα της μελέτης είχε
Όλων των ειδών τα παιχνίδια
ώστε μετά την μελέτη να ψυχαγωγηθουμε.
Πικάπ με δίσκους όπου τα μεγαλύτερα παιδιά διασκέδαζαν.
Τηλεόραση, ερχόντουσαν
και όσες μαμάδες επιθυμούσαν για όμορφες
ταινίες.
Ήταν ανοικτό πάντα.
Για το κάθε πρόβλημα του
κατοίκου και μη αρμοδιότητας όμως πάντα είχαν διάθεση
να βοηθήσουν.
Ήταν και το Φαρμακείο που
πολλές φορές τελείωνε
σπουδέες δουλειές,είχαν
σπουδαίο υλικό.
Οι αρμόδιοι πάντα φρόντιζαν να μην μας λείπει τίποτα. Και τα συσσίτιο πάντα τελειο πρωινό
(μαρμελάδα φράουλα ακόμα την θυμάμαι)το μεσημεριανό μας όλα τέλεια.Επανω από τους αρμόδιους που βλέπαμε εμείς με το τζιπάκι της Πρόνοιας υπήρχαν και άλλοι
που εγώ προσωπικά πίστευα
Ότι ήταν Άγιοι, γιατί τόση καλοσύνη και φροντίδα.Τι μπορεί να ήταν;
ΤΙ ΠΙΟ ΙΕΡΟ ΠΡΑΓΜΑ ΑΠΟ ΕΝΑ
ΓΟΝΕΑ ΝΑ ΕΧΕΙ ΕΞΑΣΦΑΛΙΣΜΕΝΟ ΤΟ ΠΑΙΔΙ ΤΟΥ ΕΝΩ ΑΥΤΟΣ ΗΤΑΝ ΟΛΗ ΗΜΕΡΑ ΣΤΟ ΧΩΡΑΦΙ.
Αν δεν είναι
αυτό ΑΓΙΟΣΥΝΗ τότε τι ειναι;
Λογια;
Αυτοί έκαναν Σπουδαίο έργο
Μεγάλωσαν παιδάκια, τα φροντισαν, νοιαστηκαν
ΚΑΙ ΤΟ ΣΠΟΥΔΑΙΟΤΕΡΟ
ΧΩΡΙΣ ΑΝΤΑΛΑΓΜΑΤΑ
Πως το καταλαβα;
Έβλεπα γονείς χαρούμενους
Όχι προβληματισμενους
Ήμουν πολύ μικρή για να καταλάβω την ΙΕΡΟΤΗΤΗΤΑ
της κατάστασης
Μια τεράστια ευγνωμοσύνη
από εμένα που νοιαστηκαν για τους γονείς μας και τους πήραν βάρος από την τόσο κουραστική ζωη μέσα στα χωράφια.
Και ευχαριστώ από εμένα
για τα τόσο όμορφα παιδικά χρόνια που συνετελεσαν και
αυτοί να είναι.
Να είναι αναπαυμενοι όλοι
στην αιωνιότητα .
Ταπεινή μου άποψη ο Παράδεισος τους αξίζει. Προσφεραν το ΠΑΡΑΔΕΙΣΟ σε πολύ φτωχά παιδάκια σε πολύ ορεινά χωριά σε όλη την Ελλάδα
ΟΧΙ μόνο βάσει πρωτοκόλλου
αλλά και βάση ΚΑΡΔΙΑΣ.
Δεν έχετε τα απαραίτητα δικαιώματα για να δείτε τα συνημμένα αρχεία σε αυτήν τη δημοσίευση.
0 .
ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΠΟΥΛΟΥ: «Τελειώνουμε σήμερα ότι δεν κατάφερε να ολοκληρώσει το ΕΑΜ. Είναι δική μας επιλογή οι Πρέσπες».
-
vallon
- Supreme poster

- Δημοσιεύσεις: 14177
0 .
Αν ο κομπλεξισμός ήταν άθλημα, κάποιοι θα είχαν πάρει πανηγυρικά το πρωτάθλημα.